Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • SaGa59

    őstag

    válasz Antonius1978 #26626 üzenetére

    Itt a leírások szerint határozottan nem, az eddig elkészült részek nem verzió eltérések, hanem különböző modok. Még csak annyira sem hasonlítanak, mint a Gladiátor és a Szövetség ideje.

    A FOV a Field of View rövidítése és gyakorlatilag a látótér szélességét adja meg, csak fokban szokás meghatározni. Egy ember FOV-ja az életben nagyjából 120 fok, azaz az orrnyergét véve egy háromszög csúcsának, nagyjából az ilyen szögben nyíló befogók közötti területet látja, ami ezen kívül esik, azt nem. A játékokban jó, ha 80 fok fölé lehet menni. Persze a szélesebbnek csak akkor lenne értelme, ha a monitor ívesen hajlana legalább félkörben és a játékos a fókuszpontjában ülne,

    A másik ilyen misztikus rövidítés a DOF, ami meg a Depth of Field, magyarul mélységélesség. Ha be van kapcsolva, akkor egy adott távon lévő tárgyak körvonalai élesek, a közelebb vagy távolabb lévők elmosódottak. Ezzel csak annyi a gond, hogy az életben nem így van. Az emberi szem mélységélessége végtelen, azaz ha egy szemmel nézel, minden ugyan olyan éles (ha nem rövidlátó, vagy távollátó). A DOF szerű hatás abból adódik, hogy két szemünk van és az a pont, ahova a kettő egyszerre néz, a legélesebb, a többi kicsit életlen lesz, de ez nem mélységélesség, hanem egy 3D fókusz hiány. Viszont a monitoraink nem 3D-sek, így a DOF-fal oldják meg ezt az effektust.

Új hozzászólás Aktív témák