Új hozzászólás Aktív témák

  • #54625216

    törölt tag

    válasz Mercutio_ #105 üzenetére

    "A másodiknál is nekem inkább az jön le, hogy úgy általában Musk hitelességének kérdésességére van a hsz. kihegyezve."

    Sajnos vannak itt páran, akiknek témától függetlenül (Tesla, SpaceX, Twitter, stb.) minden erre van kihegyezve. És ha próbálnád a "Musk jellemrajza" offolásról visszaterelni a témát valami konstruktívabb mederbe, akkor kapásból jön a "hívő vagy" mantra és a személyeskedések széles tárháza.

    "Azt egyébként tényleg jó lenne tisztázni, hogy mi min is fut, mekkora erőforrást igényel (hw, sw, network, sávszél, stb.), mi az ami megalapozza a "nagy áttörést"? "

    Nem nagy áttörésről volt szó, hanem paradigmaváltásról. A Morgan Stanley elemzése is arról szól, hogy ha a Tesla komoly pénzeket öl a Dojoba és az end to end AI fejlesztésbe, az hosszabb távon komoly hasznot hozhat, mert az FSD-n gyűjött fejlesztési tapasztalatokat és infrastruktúrát később más területeken is alkalmazni tudja.

    "Minél komplexebb egy tevékenység annál nagyobb gond számomra a blackbox megvalósítás. Nem önmagában a "kiszámíthatatlansága", hanem azért mert utólag nem ellenőrizhető, reprodukálható egy döntési gráf, ami pl. az esetleges hibák javításában segíthetne."

    Erre mondta Andrej Karpathy, hogy el kell dönteni, hogy egy 99.99% megbízhatóságú rendszert alkalmazol-e - ahol a megbízhatóságot nem elméleti, hanem valós, fizikai tesztelés során állapítják meg -, de nem tudod lekövetni, hogy a blackboxon belül mi történik, vagy a kód minden sorát ismered és kontrollálod, viszont meg kell elégedned a 90%-os megbízhatósággal.
    Az önvezetésnél azért dilemma ez egyáltalán, mert az elvárás a 99.99999% lenne, de a hatóságok jobban szeretik az ember által kontrollált rendszereket, mert úgy hiba esetén könnyebb rámutatni a felelősökre.

    "Tehát attól, hogy az államokban megugorja a feladatot az önvezetés, még Rómában csinálhat hülyeségeket"

    Ez training adat és erőforrás kérdés, ha a területi sajátosságokra is fel kell készíteni a rendszert, akkor annak megfelelő training adatokat kell használni. (Lásd feljebb a stoptábla problémát: ha a videók többségén a vezetők nem állnak meg a táblánál, akkor szelektálni kell a videók közül, hogy a szabálykövető viselkedés legyen az irányadó.)

Új hozzászólás Aktív témák