-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
MPowerPH
félisten
Ma atturtam a szekrenyt, es megtalaltam a dobozaban a borkormanyos piros Logitech MOMO -t.
Eleg ritka volt mar akkor is, no meg draga. Par evet lehuztam vele, F1 Challenge vagy RFT liga. Imadtam. Fel is szerelem probara, mert lemernek fogadni, hogy gyorsabb leszek azzal, mint a mostanival.
-
szente
addikt
Sziasztok!
Logitech G920-szal működik a G 25 váltója?
Valahol azt olvastam, hogy igen (kivéve a gombok), de most vettem hozá egyet, és nem csinál semmit. A LED sem világít a váltón.Üdv.
-
HaJo90
csendes tag
válasz
Gabisan #30988 üzenetére
Igen, azon a nyilvánvaló tényen kívül, hogy nincs kuplung pedálod, szerintem jobb, mint a G29, mert
+ nagyobb a pedálút, jobban adagolható
+ érzésre magasabbak is a pedálok, jobban hasonlít a valódiakra
+ a jövőben még bármikor bővítheted load cellesre, hogy az egyik legjobb ár/érték arányú pedálszetted legyenA G29-nek az előnye, hogy a fékkel lehet játszadozni (rugók, szivacsok, stb.), viszont zsákutca kb. (többe kerül, nehezebben adható tovább, stb. ha azt "load cellesíted"), ráadásul a leo bodnar kábel mocsok drága, plusz szállítás..
Ez saját vélemény, én GTEye rugós G25-ről (kb. mint a G29 fék pedálja alapból, vagy talán picit jobb) váltottam, és megérte.
-
Gabisan
tag
Az alap CSR ELITE Pedals
valamivel jobb.mint a Logitech G29 pedalja egy Leo Bodnar kabellel?Mert egyenlore azzal hasznalnam a Fanatec kormanyt.Es jovore meg vennek egy Clubsport pedalt. -
Segal
veterán
válasz
barcalaci84 #30983 üzenetére
Szerintem ez egyertelmu de akkor sem 50
Laby: Nem probaltam de a lenyegi resze kb ugyanaz mint a fanatec megoldasa.
-
Gabisan
tag
Ha Fanatecnel vasarolok,akkor az ott feltuntetett arakra meg rajon a 19% német adó?
-
zsozsa74
őstag
válasz
frelife #30963 üzenetére
Kipróbáltam Dirt Rally-ban és pCars 2-ben a szekis kézifék megoldást. Természetesen konfigurálható. PC-n. Persze csak egy on/off szerkezetként működik, ennél az analóg nyilván sokkal jobb. De azért szódával elment.
Egészen kedvet is kaptam egy kézifékhez...
Aztán rájöttem, hogy most mégsem akarok 50 rongyot rákölteni.
-
kozmy
őstag
Jól látom, vagy mégsem, hogy a FANA az alu szálcsíkozott formula rim-jét kivonta a forgalomból?
-
atomeec
senior tag
válasz
ForRedGlory #30964 üzenetére
Nekem jobban tetszik, mint a színes...esetleg kombinálhatták volna, hogy alul nyitott és akkor tényleg szerelem lenne
Jut eszembe, Fanatec tulajok mindenki becsavarozva használja a perecet (már akinek nem CSL van)? Már kétszer kilazult a rázkódástól, most jobban meghúztam, de sokat gondolkodtam rajta, hogy elvileg mennie kellene csavar nélkül is (vagy akkor nem is gyors záras...), de ugye vannak példák letört érintkezőkre, így nem merem anélkül használni (és jelenleg nincs is F1 perecem, de majd egyszer ha lesz, akkor azért cserélgetném).
-
frelife
aktív tag
Srácok
Jön a hülye kérdés, de muszály.
G29-nél a shiftert a 4.sebességet legumiztam, gombkiosztásnál az lett a kézifékem.
Ugyan ezt fanatec-el is meg tudom játszani? Ha pl a váltót berakom szekibe akkor vissza is huzza közép állásba. Már csak az a kérdés hogy konfigurálható e?
Mert ha igen, később venném meg a kéziféket. -
vlevi
nagyúr
-
Kovbob
senior tag
Sziasztok!
Vettem én itt hardveraprón egy g25-öt, de nem kaptam hozzá adaptert. Jól látom, hogy egy 24v-ost kell beszereznem? Az áramerősségnél mire kell figyelnem, mennyire lehet eltérni az amperokkal? Előre is köszönöm a segítséget! -
dom1n0
senior tag
2 nap ahogy irtak felettem, folyamatosan irnak ha megkaptak stb, stb.
-
Gabisan
tag
A Fanatecnel ha rendelek, alapszallitas UPS el kovetesi szamot kuldenek az emailemre,miutan kifizettem a cuccokat?Kb hany nap a szallitas.Azt olvastam,hogy a standard is express.Most rendelnek eloszor ezert erdeklodom.
-
paler
aktív tag
Olcsó, drága, kib..ot drága szimulátor ez mennyi Snickers is
-
pengegyerek
aktív tag
Sziasztok.
20 000 Ft- ig keresnék egy kormányt PC- hez és szeretném megkérdezni a véleményeteket mit ajánlanátok? WIN 10 van a gépen és Project Cars, Forza stb játékokhoz használnám. -
MPowerPH
félisten
válasz
GalaHU #30939 üzenetére
Azokkal a trollokkal nem kell foglalkozni... Bar itthon olcsobb egy palyanapra kimenni a H ringre is akar, de igy sem lehet osszehasonlitani a ket hobbit. Ha tobben osszealltok, akkor azert kibirhato, foleg, ha ertetek egy kicsit az auto szerelesehez. Lehet mar venni palyara alkalmas vasakat 500k -ert, arra meg rakoltesz egy 1,5 milliot, es mehetsz vele. Ez 3 emberre vetitve 'csak' 600-700k meg mindig, de ugye ez csak az alap. Es ez nem csak aramot fogyaszt.
-
MPowerPH
félisten
válasz
dom1n0 #30937 üzenetére
Nekunk helyben volt minden, eleg sok versenypalya volt a kornyeken. Trelert kellett csak berelni neki, mert az auto nem road legal. A nyilt napok dija £150-200, box -al egyutt. Az auto 1 nap alatt megevett egy fekbetet garniturat, abbol Ferodo £31 korul volt az elso, £25 a hatso par. Gumikbol csak hasznalt slick -et vagy vagott slick -et vettunk, de az kibirt meg 2 alkalmat, legalabbis elol. A hatsokat gyorsabban nyalja. Olyan £200 -ert mar talalni 4 gumit. Meg 1-1,5 tank uzemanyag. Minden alkalom utan olajcsere is megvolt, de csak hazilag. Igy kb. ennyi.
Ezen osztoztunk 3 -an, neha 4 -en. Aztan a projekt megszakadt, sajnos a palyanapok eszik az autokat, hat meg a rossz pilotak.
Ez egy csaladi program volt mindenkinek, reggeltol estig, kozben sutogettunk, a csajok iszogattak.En meg most vettem egy ilyent, csak meg haza kell hozni, es meg kell csinalni.
-
MPowerPH
félisten
válasz
bghistvan #30933 üzenetére
Nekem ez az ules van, a cockpittel egyutt. En nem szeretem magat az ulest, az allvany az jo.
Arrol nem is beszelve, hogy a mubor 1 evet bir rajta, utana elkezd repedezni.
GalaHU: Azert van koze, mert technikailag sokat tudsz fejlodni a gepen is. Kormanyzas, pedalkezeles, persze csak egy jobb cuccon. Ha beulsz az autoba, teljesen mas lesz az erzesed mar csak egy sima tempos kanyarnal is. Es nem csak a g erok, hanem maga az, hogy az autonak sulya van. Egyebkent szerintem korrigalni konnyebb eloben, leven ott erzed az auto hatuljat, igy azonnal tudsz reagalni. Simezesnel azert ez maskepp mukodik, sokkal nehezebb.
-
GalaHU
addikt
Ez a valóság hajhászása egy olyan délibáb amit soha nem fog elérni ebben az életben egy szimulátor! ( esetleg ha majd a kisagyunkba lesz jack-dugó akkor talán).
Mindig berágnak rám a szimesek ezért, de csak leírom: annyi köze van a valósághoz, mint a Guitar Hero-nak a gitározáshoz! Remek móka, hasonló készségeket fejleszt,de ennyi...
A kagylókat meg minden versenyző a pokolba kívánja egy jó kis 70-80km-es etap végén, lásd Nyíregyháza Rallye, akkor meg miről beszélünk)
-
bghistvan
senior tag
Valaki esetleg nem tudja véletlenül,hogy GT OMEGA termékeket itthon lehet kapni,vagy csak kintről lehet rendelni?
-
bghistvan
senior tag
Srácok,sajnálom,hogy ilyen lavinát indítottam el......
Egyet szeretnék még kérdezni,figyelembe véve a gerinc-derék problémáimat, a korábban belinkelt merev fix FK kagylóülés helyett ez az ülés már elfogadhatóbb kényelmi szempontokból? -
frelife
aktív tag
-
frelife
aktív tag
válasz
MPowerPH #30925 üzenetére
Alsogatyában poloban ülök a kagyloülésben 4-5orát egyhuzamban. A tö...ről is fokyik a víz. Aki otthin bukoban van az nem épp elmélyű. Ettől független nem nézem le.
Mindennek meg van az oka. Ha reálisan akarnám akkor nyilván vannak dolgok aniket másként alakitanék ki. Otthon szerintem a vér simesek is elöbb utobb azon kivül hogy 50 gombkiosztást megtanulnak és vüan lcd kihelzőjük gombpaddal ők is a kényelmet veszik alapul. A jezztyűt leirtam már. A cipő nekem azért kell(még nincs, de keresek valami jot) mert a zokni elmozdul a lábamon a sok taposás miatt vagy hogy csusztatom a lábam. A h&t miatt meg vág a pedál. Tehát megint csak nem realitás hanem funkcio miatt kényszerülsz bele.Nyilván neked nagyobb tapasztalatod van mint nekem de immár ligában versenyzek, egy átlag felhasználo nem tudja mekkora melo van egy egy versenynapon nem hogy elötte. Megtanulni a pályát, körözni rajta akár orákat. Megtanulni a fék nyomás pontokat dolgozni a kormányzáson, belőni az auto beállitásokat, belőni a kormány, ffb beállitásokat. És amikor már igy játszol akkor már elindulsz egy olyan irányba ahol nézed milyrn szetted van, milyen cockpitted. Pl nekem már nagyon fontos hogy tartos, merev, stabil ülés, pedál és igy cockpitem legyen, a fékem kemény és egy mélyebb nyomásnál ne csusszon szét a cockpit. Szoval meg van az oka egy otthoni simesnek hogy mit miért vesz vagy fejleszt. Nem feltétlen a realitás az első. És a legfontosabb és ez miatt lehet meg köveznek de ahogyva valoságban sem véletlen fix az ülés vagy van pl 4-6pontos biztonsági öv, bukocső vagy vármi ugy aki eljut egy pontra annak igenis otthon át kell gondolnia és be kell szereznie dolgokat hogy azok megfelelően ki tudjákvszolgálni. Legyen az egy kormány szett vagy egy ülés. Itt nem véletlenül pl a jobb kormányokat ajánlják. Nem azért mondjuk enbek vagy annak hogy fanatec mert az drága vagy egy brand hanem mert valoban jo is. Míg beed for speedre egy joy is megteszi addig assetto vagy iracing, raceroomhoz már nem.
-
koanla
aktív tag
válasz
frelife #30920 üzenetére
Semmi közöm hozzá, de szerintem el kéne kerülni, hogy egymást butázzuk.
Mindenkinek megvannak az egyéni preferenciái, kinek ez az ülés tetszik, kinek az. Ez a vita is kábé arról szól, hogy más ízléssel rendelkezünk. Attól még egyikünk sem érdemli meg ezt a jelzőt - szerintem. -
MPowerPH
félisten
válasz
frelife #30920 üzenetére
En is hasznalom a kesztyumet itthon is, csak azert, hogy a kormanyt vedjem a kezemtol. De egyebent nyug az egesz, utalom. Cipot is hasznalom, mert megfajdul a talpam a fektol. De az is idegen, bar az legalabb kenyelmes, es nem fazik a labam.
Nem cinikus volt a hsz -em, es nem lenezo. Szimplan csak tudom, hogy van aki bukoban ul a gep elott, az a realitast akarja meg kozelebb hozni, amihez a versenyules szinten hozzajarul.koanla: Szimezes egy draga hobbi, nem kerdes. En a Clubsport szettemmel, rift -el, cockpit -el magaban elvertem kozel 750k -t. Es ez max egy kozepes cucc, aminek nem sok koze van a valosaghoz. A rift adja a legtobbet hozza egyebkent... Es akkor a gepet nem szamolom bele. Nincs olcso hobbi a mai vilagban.
-
koanla
aktív tag
válasz
MPowerPH #30909 üzenetére
OFF leszek erősen!
Én egy eléggé árérzékeny módban nyomom, mégis a PC-m (amit másra nem is használok már jóformán) volt mondjuk 300k, OR-re is el tudtam verni 125k-t, tavaly a BF-es akcióban ment szépen Fana cuccokra is. Ez utóbbi még így is hiányos (fézikék, váltó még mindig hiányzik). És akkor mondjuk az utóbbi években ment iR-re is kontentre és előfizetésre. Szóval ha már csak ezeket nézed, elég közel jár a milla. Legyen mondjuk egy OSW kormány és akkor már az magában igencsak a 600-hoz jár közel. Pár perec, stb. Szóval ez is egy olyan hobbi, amire lehet költeni. Nem nehéz összehozni a millát. A legtöbb dologgal egyetértek abból, amit írsz egyébiránt, de erre a millára felkaptam még én is a fejem -
Amantius
senior tag
Embere válogatja. Én nem ajánlom, de simán meg tudom érteni akár a verseny ülés használatát is. Ahogy egy jobb minőségű kormány, úgy egy verseny ülés is adhat hozzá az érzéshez, amitől jobban érzi magát a pilóta, max. a háta nem, de az sem feltétlen van így.
Nálam spec nem a realitás miatt kell a cipő, meg a kesztyű és persze egyik sem autóversenyhez készült. Egy olcsó, de kényelmes cipő kellet ahhoz, hogy ne szedje szét a lábam a V3-as fékpedálja (alap Logi pedálhoz nem használtam, nem kellett), főleg egy 4 órás VLN futamon, de a H&T is jobb cipőben, anélkül fájt a jobb nagyujjamnál a csont. A kesztyűt egy éve kezdtem használni és nem is értem miért nem használtam már jóval korábban, Én marha. Vékony, mosható bőr bringás kesztyű, tudom ajánlani izzadós tenyerűeknek, mint Én. Sokkal komfortosabb, mint a nadrágba, pólóba, akármibe törölgetni félpercenként a tenyerem.
Az ülés meg, a rohadt sérvem miatt adott.(#30919) BMW001
"Sierra 2.8 Cosworth"
Ifjú koromban nálunk is ez a kocsi volt az álom, sajnos az is maradt.
-
Egy ideje olvasgatok az ilyen profi mozgo uleses szimulatorok temaban (nem, mintha realis lenne szamomra
), es a legtobbeknek az a velemenyuk, hogy a legprofibb szim sem er fel a valos autos elmennyel.
Inkabb arra probalnak ragyurni, hogy az autotol es az uttol minden visszajelzes elerjen a vezetohoz, ami alapjan meg tudja erezni, hogy mikor kell elvanni a gazt, mikor lehet mar kigyorsitani, stb.
Vagyis ha atulsz egy igazi autoba, akkor az erzes teljesen mas lesz, de az auto jelzesei ismerosek lesznek.
Es mivel az erzest nem lehet teljesen leutanozni, meg a legjobb szimekkel sem, igy felesleges is az otthoni, sokkal kezdetlegesebb szetthez realis ulest valasztani, mert nem ezen mulik ugysem a dolog.
Olyan, mint egy Ignis-re a sportkormany - nemi tulzassal. -
frelife
aktív tag
válasz
MPowerPH #30919 üzenetére
Azért a kettőt igen csak félre érted.
Más egy igazi auto meg más egy otthoni sim.
Igen realit@sra megyünk rá, már akit érdekel. De buta vagy ha ez alapján itélsz meg minket hogy mennyibe kerül és hogy miért nem fix az ülés.
Autoba fix kell, biztonságtechnikai dolgok miatt 3s a funkcioja miatt is. De otthon egy szük merev szarba hagy ne üljek 3orát egyhuzamba. Ezért sport kagylot ajánlottam. Reális? Igen, részben hisz kagylo. Merev? Bocs acélvázra épül. Autoba beépíthető. Ha megérted hogy az otthoni szoba nem egy verenypálya akkor majd nem kötsz emberekbe és mondod a véleményed kissé cinikusan vagy lenézően. Az otthon sosem lesz utca, de arra felé igyekszünk ki ki a maga modján. Kesztyűt nem azért veszek mert jampi vagyok hanem mert funkcioja van. Izzad a kezem, jobb a fogás, védi a bőrt a kormányon.
Nem utolso sorban otthon fontos a kényelem is. -
MPowerPH
félisten
válasz
dom1n0 #30918 üzenetére
Volt egy par...
Vectra Turboval kezdtuk, volt E36 is, ami sajnos elrohadt, es most van egy Supra 2JZ-GTE, de mar a 2 kicsi turbo helyere bekoltozott egy nagy. Es ezt 3-an finanszirozzuk...
Kihagytam a kedvencemet, Sierra 2.8 Cosworth, azzal tanultam meg vezetni.
De az rally cross volt meg, 14 evesen csak ott engedtek jogsi nelkul.
-
MPowerPH
félisten
-
dom1n0
senior tag
válasz
MPowerPH #30909 üzenetére
A kagylóülést a sportkocsikba az erős (főleg oldalirányú) G terhelések miatt rakják, nem a fene nagy kényelme miatt.
Itt nincs semmi G terhelés, cserébe szerintem egy átlag szimus arc többet megy egyhuzamban sokszor mint a versenyzők, ezért a kényelem nem utsó szempontRuházat közül van ami hasznos szerintem, én is vettem egy alap verseny cipőt, és sokkal kényelmesebb és praktikusabb mint utcai cipőben veretni.
A kesztyű az izzadós arcoknak úgyszintén hasznos tud lenni, emberfüggő. -
MPowerPH
félisten
válasz
frelife #30910 üzenetére
Nekem van egy track day autom, es volt is az elmult 10 evben, nem csak a gep elott bohockodok. Az ules az merev, Recaro kagylo. Az amatoroknel, es a kisebb szeriakban nem csinalnak semmit az emberre, ugy veszi mindenki a gyartotol.
Track day autoba mindenki beleul? Uhm, meselj meg.Nem azt mondom, hogy van ertelme kagyloulesben ulni otthon, de sokan versenycipoben meg kesztyuben toljatok a gep elott is, gondolom okkal. Valaki meg bukot is folveszi.... Pedig aztan arra semmi szukseg. Akkor a kagyloules nekem nem tunik tulzasnak
-
zsozsa74
őstag
válasz
MPowerPH #30909 üzenetére
Én 6 év után passzoltam el a merev kagylóülésem. Bár a 6 évből úgy tűnhet, hogy nagyon bejött, de inkább dizájnos volt, mint kényelmes és csak a lustaságomnak köszönhette hosszú életét nálam. De egy fullos cockpit cserével együtt elérte végzete... Egy állítható támlájú, jóval puhább sportülésre cseréltem és hát ég és föld. És így sem borulok ki a cockpitből az oldalsó terhelés miatt...
-
GalaHU
addikt
Azért kagylóülésre azt îrni hogy kényelmes, elég meredek állîtás... A legjobbak is maximum elviselhetôek ha egy óránál többet kell benne ülni.
Autentikusnak persze autentikus, csak cockpitbe nincs értelme, nekem Sparco Pro 2000 volt, de egy hónap után röpült...
-
frelife
aktív tag
válasz
MPowerPH #30909 üzenetére
Azt tudtad hogy ha már realitás akkor az ülést az emberre állitják? No nem egy track day autoban mert abba mindenki beleül, de otthon azért nincs g terhelés ami kizárja hogy nem vehetsz csak fix ülést...
Amugy azt tudtad hogy egy merev rally ülésnek 3°dőlése van? Ja nem tudtad?Én hülye.
Megint igyekeztem valakinek segiteni mert fáj a háta, gondoltam segitek.. Erre leoltasz.. Gratula
M
Mellesleg a nagy margóra, téged mi zavar? Az elköktött millió? Amugy nincs fél milla se az enyim. De ha lenne se.. És én pl a realitást a kormánytol, pedáltol várom a többi a kényelmet és az élményt segiti. Ennyit erről. Asszem befejeztem ezt a fórumot! Köszi -
MPowerPH
félisten
-
frelife
aktív tag
válasz
bghistvan #30907 üzenetére
Anyagilag nézed akkor biztos jo. Én pl sose vennék merev ülést! Soha. Ezek a playseat is meg amit vennél az FK is merev ülés. Mint az autoban itt is kell neki egy megfelelő dőlés. A beülőnek is meg a háttámlának is. Azért tuti egy két órát vagy néha többet is benne ülsz nem?
Ha hosszú távon gondolkozol akkor tedd fel a kérdést hogy milyen tulajdonságokat vársz el?
Pl:komfort, állithatóság, elhasználodás, merevség/anyaghasználat, mekkora terhelést kapna? Mekkora helyet foglalhat? Mennyi pénzem van rá?
Ennyi erővel Atesz féle cockpit is beleférne. Olcsobban kihozod és testreszabhatóbb! -
bghistvan
senior tag
dom1n0 .....
GT OMEGA WHEEL STAND-et váltok egy cockpitre,mivel eddig fotelből nyomtam,de nem jó hosszú távon a derekamnak,és egy normális ülés kell most már belátom utólag.
A GT Omega elég masszív volt , és ugye ott nincs zavaró tényező középen, tehát akkor ezt a vonalat vinném tovább, végülis ezt is tudnám bővíteni.
De találtam egy cockpitet,vajon ez van olyan kényelmes mint a Playseat-ek?
/A váz eleje ugyanaz mint a jelenlegi/ -
Segal
veterán
válasz
bghistvan #30903 üzenetére
Én is inkább olyat csináltattam aminél a pedál mögül indul a kormánytartó rész.
Itt még a G27-el látható de a lényeg úgyis a váz -
TigerDzsó
tag
Sziasztok!
Logitech Driving Force GT kormánynál közép állásban remeg és fura hangokat ad ki, ez normális? A kormány újszerű és csak Euro Truck Simulator 2-höz volt használva.
Előre is köszi!
Üdv. -
bghistvan
senior tag
Üdv!
Playseat cockpitek-el kapcsolatban kérdeznék.
Ugye a pedál előtt középen van a kormánytartó rudazata...... ebből adódóan nincs útban a lábnak pl, a 3 soros pedál kezelésénél?
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest