-
Fototrend
Fórumtársak szimulátor komponenseinek/hardvereinek/játék preferenciájának táblázata és annak 2023-as konklúziója majd 2024-as konklúziója GalaHU tollából, illetve itt található a fórumtársak cockpitjeinek galériája.
Itt egy nagyon hasznos setup guide, mindenre kiterjedően, angol nyelven.
Új hozzászólás Aktív témák
-
tome0001
Topikgazda
-
tome0001
Topikgazda
Ma volt időm 3 órát egybefüggően játszani, és az új üléspozíciómmal most nagyon kakas lett az élmény. Brendsz heccs, light rain, 20 autó, huhh nagyon éltem

A két pedálomon lévő két shakereket finomhangoltam, és most tc és gear shift van a gázon, és a road rumble pedig a féken (abs-t kilőttem, mert ACC-ben semmi értelmét nem láttam én sem, ahogy zsozsa még írta régebben). Utóbbit azért próbáltam ki, mert a fékpedálon folyamatosan érintőlegesen van a lábam, és így átjön az érzés.
A road impacts nekem nem jön be valamiért...
Viszont...
Gondolkozom hogy ez így maradjon-e vagy esetleg (és ne variáljak - lássuk be erre kevés az esély
) vagy a TT25-öt rakjam át a pedál plate aljára (nem lenne kevés?), vagy vegyek egy BST-2-t a pedál plate aljára (csak road rumble), vagy egy BST-1-et az ülés alá (gear shift és road rumble-t rátéve).
A BST-1-es megoldás azért lenne kicsit macerásabb, mert be kéne iktatnom egy csatlakozót a kábelnek, hogy amikor kihozom a hálószobából a cockpit másik részét akkor össze tudjam dugni. Ha a pedal plate alá tennék egy új/meglévő shakert, akkor nem lenne ilyen nehézségem.
Mit gondoltok erről? Hogy lehetne kimaxolni a 2 shakert, vagy mindenképp bővítsem +1-el vagy esetleg 2-vel?
köszi előre is a közös ötletelést! -
JulesTS
addikt
Rákerestem, elvileg van rá megoldás...
-
Steve1207
veterán
válasz
JulesTS
#70391
üzenetére
Szerintem megoldható sima használatnál. Van virtual display (vagy akár dummy display adapter), arra kirakod az egészet (ballal és jobbal), a fő monitoron marad a fő, a másik kettőt meg valahogy oda lehet varázsolni overlay-ként a fő kijelzőre is. Hogy azt mivel az passz ténylegesen, de a régi Ultramon elég sokoldalú volt, ahhoz még addonok is készültek vagy github scriptek. Meg utána is jelentek meg hasonló alkalmazások, pl Spacedesk, de nem tudom az mennyi mindent enged.
-
JulesTS
addikt
válasz
Bandit21
#70383
üzenetére
Ja, ja, a legkelendőbb videóm. Érdekes statisztikák vannak, valószínűleg nem mind szimulátoros érdeklődésű, de érdekes a korosztály, látszik, hogy mi boomerek sokan vagyunk és a fiatalok viszont kevesen:
Most lehet kámingáutolni, hogy ki vallja magát nőnek, vagy esetleg büntiből a feleséggel/barátnővel is megnézettétek?
Ha jól emlékszem külföldi csoportokban is megosztottam, de mégis...
-
-Rolika-
senior tag
Tettem fel én is képeket

Az aláirásomban lévő linken streamelek kis iRacinget, ha bárki unatkoznak és kedve támadna nevetni

-
noblem1983
senior tag
válasz
Lac-coo
#70366
üzenetére
Nagyon szép darab az biztos [Moza Lamborghini Essenza] [Geek Street teszt]
-
Pet84
tag
Fana CSL P1V2 kormányomnak a bal váltójával nem vagyok kibékülve. Váltani vált, de hiányzik belőle az ellenállás, nem "ugrik" mint a jobboldali. Mi lehet az oka, szétszedni érdemes? Egy helyen olvastam ilyet Redditen, de megoldást nem írtak rá. Szétszedős videót se láttam a kormányról, nem tudom hogy több kárt okoznék-e vele mint hasznot.
-
-
JulesTS
addikt
válasz
Steve1207
#70371
üzenetére
Azért az több mint 5mp. Ha a fém QR1 még csavarral is rögzítve van, akkor az majdnem 1 perc...
QR2 a lehető legjobb fejlesztés volt amit utóbbi időkben kiadott a Fana:
https://youtube.com/shorts/JdsOfr0EqPU?si=EBozAm0loHZPQBPw -
tome0001
Topikgazda
válasz
AcCEsS
#70370
üzenetére
Elég jó reviewk vannak róla, ahogy néztem.
Azért majdnem pont féláron van (és akkor még a fanatec féle 40€-s futárköltséget nem is számoltam bele)...
Én is gondolkoztam amúgy rajta, bundle-ben, feketében még olcsóbb: [link]
CSL DD/DD Pro-hoz való bundle szett postával együtt 40 alatt kijön, az szerintem világbajnok. Aztán még az is lehet hogy ugyanazon a gyártósoron készül mint a Fanatec... -
Steve1207
veterán
válasz
AcCEsS
#70370
üzenetére
Pár napja kérdezték, az a pár ember meg volt vele elégedve teljesen, de ahol olvastam róla ott jónak tartották, redditen is van róla kibeszélő. Én hezitáltam rajta, de mindig lebeszélem magam, mert nem látom megérősnek, az az 5mp plusz meg nem zavar QR1-nél (a QR1L-t meg kevesebbet használom, így arra az időszakra bőven megteszi wrc-nél).
-
AcCEsS
senior tag
QR2 kiegészítőket rendelt már valaki az Aliexpressről? Vajh milyenek?
-
JulesTS
addikt
válasz
sentry0
#70361
üzenetére
Csak nehogy lufi legyen...
Ha most kezdenék neki, biztos nem fanatecem lenne, hanem Alpha meg P1000 inverted. Persze ez így nem igaz, mert a T300 helyett valószínűleg CSL DD-vel kezdenék és onnan lépnék tovább idővel. Csak ezekben a mondatokban is sok a feltételes mód... -
Lac-coo
őstag
-
Lac-coo
őstag
Nem egy olcsó cucc, 1300 Euro...de elég ütős lett ! [link] -
Lac-coo
őstag
Én nagy élvezettel használom a nagy kormányomat régi Porsche Cup autohoz, és kis túrához....
-
mmdms
addikt
+1. Csldd 8 nm bmv m2 pereccel mar 80%-on clippingel a kritikus kanyarokba mindig, ezert is szeretnek egy erosebb bazist en is.
Nagyon bosszanto mikor nemtom mi a manoert ropulok el az oruzsba polo, csak konstans ellentartast erzek semmi mast.
van egy nascar perecem is, az annyival konnyebb a bmw nel ott nem jelentkezik olyan surun. -
sentry0
tag
válasz
zsozsa74
#70319
üzenetére
"Gyakorlatilag az aranykorát éljük szerintem ennek a fajta hobbinak. Pont készült is erről a témáról videó randomcallsign-nál is. Azért már nem egy-két gyártótól kell választani, ha akar valamit az ember. "Mindössze" pénzkérdés, de kevésbé, mint pár éve volt."
Ugyan ez jutott eszembe az expó kapcsán. Abszolút ez az aranykor. Én tavaly kezdtem el, akkor a Moza volt a legjobb vétel számomra, de lehet ma már nem azt választanám, de nem is merülök bele jobban, mert csak a szívem fájdítanám (vagy pénzt költenék el és másra spórolok most
)
Mondjuk az nagyon szarul esett, hogy kb 2-héttel miután leadtam a rendelést, a Moza az R5 Bundel-t laza 100 euróval megvágra, és azóta annyi. 649 helyett 549 euró. Ez még mai napig fáj egy kicsit.
És simán benne van hogy ha upgradelek egyszer, akkor nem a Moza lesz a befutó. A mai napig nem bírom felfogni, hogy egy új piaci szereplő a bevezető árából hogyan tud még ~20%-ot engedni, ha piaci alapokon működik. Hisz általában aki betör egy piacra új szereplőként az már eleve minimális árréssel dolgozik, hogy piacot szerezzen. Nem?!
De gyanítom úgy, ahogy a kínia csodaautóknál. Állami szubvenciót kaphattak. De eddig ahogy fejlesztenek, az tényleg beteg. -
peetyy
őstag
Semmi gond
Nekem is ilyen van, 5nm-rel használom.
Nem vagyok profi versenyző, de autókázásra számomra tökéletes, akár órákra is.
Kényelmes, nem izzadok bele.
És jól hajtogatható, főleg elrakásnál, ami számomra fontos volt.
Sztem ne riasszunk el tőle senkit, van akinek ez fog bejönni.
Nekem bejött
-
#214
aktív tag
válasz
dom1n0
#70357
üzenetére
8 Nm-ig én nem mennék 300 mm fölé kerek pereccel, ha kompetitív is akarsz maradni. Én próbáltam 330-at, rengeteg részlet elveszett, megváltás volt visszatérni 300-ra.
No meg az én kis rigemben a CSL DD-vel és a 27'-es monitorral a 330 mm úgy nézett ki, mint egy hajókormány.
-
Laby
őstag
válasz
dom1n0
#70357
üzenetére
Én 33cm pereccel Mx5-GR86-ot nyomtam, arra jó, de mindig olyan érzésem volt hogy kicsit nagy pályaautózásra. Most 30cm-es Simagic-em van, ritkán használok kerek perecet, de amikor igen, akkor sokkal inkább pályaversenyzésre alkalmasnak érzem azt a méretet.
Amúgy sem hiszem, hogy túl sokáig fogsz GT86-ot nyomni, ezeknek a sebessége hamar unalmassá válik szerintem. Ha meg gyorsabb kocsikkal fogsz menni végképp fura lesz a 33cm.
-
dom1n0
őstag
Köszönöm a segítséget urak

Méret szempontól hogy látjátok, 30 vs 33cm, jobban kiadja a nagyobb? Főleg Toyota GT86, Lexus LC500, RC autókat szoktam vezetni. -
#214
aktív tag
válasz
dom1n0
#70353
üzenetére
A velúr semmiképp sem lesz gondozásmentes. Kesztyű nélkül zsírosodik, kesztyűvel kopik, így időnként karban kell tartani, erre vannak ilyen-olyan szerek, eszközök (el lehet süllyedni a témában). Ha nincs időnként letakarítva, akkor csúnyán tud kinézni, nem lesz csalogató tekergetni, de ezt nem pár hét alatt fogod elérni.
Kerek kormányos IRL versenyautókban sokak szerint ezek az "igazi" versenykormányok, ha te is így érzed, akkor vedd ezt, amúgy a sima bőrrel jobban jársz.
-
JulesTS
addikt
válasz
dom1n0
#70317
üzenetére
Szerintem a csapott aljú perec nem annyira mindenes. Rallyra, driftre, kamion/busz vezetésre jobb a teljesen kerek. Az alcantara/velúr, meg fényesedik, zsírosodik, kopik, mindegy, hogy kesztyűs kézzel bánsz vele, vagy sem. Csak addig szép amíg el nem kezded használni. Bőr is tud kopni, főleg, ha kesztyűben használod, de tartósabb és jobban tisztítható.
-
szacsee
nagyúr
válasz
dom1n0
#70317
üzenetére
Volt 300 v2-m, nekem nem elég húsos volt a fogása.
Igaz nagyobb tenyerem van, de valahogy cingárnak tűnt.
Anyagával és minőségével nem volt baj, de a perec markolat átmérője nem valami vastag.
Ha kesztyűben vezetsz, vagy kis-közepes tenyered van, akkor nem fog zavarni szvsz.Velúr / alcantara mindig kényesebb mint a sima bőr és nem gondozásmentes.
Mindegyiknél alap, hogy tiszta kézzel ülj le elé, de a bőrnél 1-2 havonta ha letisztítod untig elég, de ha nem akkor sem dől össze a világ. Alcantara / velúr kormányokról a többi fórumtárs nyilatkozik, akinek van / volt. -
tilus
tag
válasz
Marci112233
#70347
üzenetére
Ezek az ülések egyenlőek az ipari hulladékkal. Elnézést ha valaki mégis ilyet használ, de ez...na. Minden csak nem jó.
-
tilus
tag
válasz
Steve1207
#70337
üzenetére
P1000 egészen más magasságokban van mint a többi említett pedálszett.
Ez gyakorlatilag is egy high end pedál minden szempontból.
Modulárisan upgradelhető, alapból is teljesen smooth, széles körben állítható és kiváló alapanyagokból kiváló minőségben megépített nagy teljesítményű cucc. Kompromisszumok nélkül.
A rugó upgrade, a hosszú gázpedál, a haptik rendszerek, a hidraulikus fék, a hanyatt pedál opció mind mind jól ki van találva, és tovább bővíti a lehetőségeket olyan szintre amivel jelenleg senki nem tud versenyezni.
P500 picit más tészta, még nincs elég tapasztalat, de belépő szintű alapnak jónak tűnik. Az első feedbackek alapján és jobban megnézve a cuccot az ideális rugó, elasztomer kombó még valószínüleg nem született meg hozzá, de árát , meg az anyagfelhasználást, softwaret, szenzorokat is figyelembe véve nem hiszem, hogy hibát követ el aki bevásárol belőle.
A gázpedállal és kuplungal nincs semmi gond, egyszerű, de jó lineáris design. A féken lehetne még faragni picit.
Ismerve magamat az első dolgom az lesz, hogy új taposókat és elasztomert készítek hozzá, mert a gyáriak nem tünnek tökéletesnek. -
q13579
senior tag
Sziasztok,
Next level fgt lite ülést néztem ki magamnak. A kérdésem az lenne, hogy gt módban a pedáltartó rész támaszát esetleg maga alá lehet-e hajtani és kitámasztani valami mással? Nagyon kellene az a kb 30 cm, amit sajnos pluszban elvesz.
Ugye erről lenne szó.

-
zsozsa74
őstag
Na egész szépen szaporodnak a cockpit galériás képek!
Aki még nem tett fel, az hajrá! [link]
-
JulesTS
addikt
Szükséges a fanalab használata, egyedül ACC-nél használom Maurice profiljait, de ott is csak fordulatszám ledek (minden autóhoz úgy működik, mint a szimulátorban) és a kormányszög miatt (FFB sajátra van állítva). Ha 5-nél több szimulátort, vagy autót használsz akkor egyszerűen nem lehet máshogy megoldani: 1 Raceroom, 2 ACC összes autója külön profillal, mert csak így van rendes softlock, 3 AC (ETRC, drift, egyéb), 4 EA WRC, 5 minden egyébre.
-
Steve1207
veterán
P500 mennyire maradhat el Fana v2, Moza SRP-től összességében, mint belépő loadcell? T-LCM-nél biztos jobb, kialakításra, bővíthetőségre, haptik árakra, mindenből korrekt, de magáról a fékről nem szűrnék le sokat az eddigi videókból, egyik szereti, másik nem, egyik be tudja lőni, másik nem, de még nincs sok érdemi review. (Nekem pl a kicsit könnyebb pedálút nem szignifikáns probléma rugót cserélve se, mert egy bő éve már nem az igazi a lábam). Alap CSL-ről lenne a váltás, max a csájna vonalig árban (amiket lehet inkább kerülnék, mert ott meg fél év után mindről mondanak hibákat, hiába lehet egy alap simsonn pro-t is beszerezni 60e-ért vámmal, áfával, pedig sokan szeretik, de hát időtállóságban kérdéses és szöszölni nem akarok azokkal).
Emellett hiába tetszik baromira egy CRP2 vagy P1000, nem hiszem, hogy megéri a közel dupla árat átlag használatra. -
tome0001
Topikgazda
-
Géjza
őstag
válasz
Gabesz87
#70331
üzenetére
Ha csak 1 P1-re kellene 2 rövid csavar, akkor persze kettő kell. Akkor kellett volna 4, ha mindkét P1-re akartál volna rakni (P1 V1-et nem ismertem, ezért azt hittem az is csavaros, ebből gondoltam hogy 2x2db rövid csavar kell). De már rágugliztam, látom milyen a csatija a P1 V1-nek.
Akkor vagy csavarbolt vagy ha van otthon szerszám, akkor fél centit le kell csippenteni a menetes részből.
-
Gabesz87
veterán
válasz
tome0001
#70330
üzenetére
Igen, azt látom, hogy a hosszú csavar nyomja beljebb a váltót, de láttam is a manualban is, még mielőtt nekiestem, hogy 2 rövidebb csavar kell (csak én azt hittem, a QR1-hez van 2 rövidebb csavar).
#70329 Géjza: nem, nem kell 2 db P1. Eredetileg egy régi (nevezzük v1-esnek) P1-em volt, aminek nem cserélhető az adaptere. QR1-et akartam, emiatt cseréltem le, és nekem megfelel a P1, többet nem akartam kormányra költeni, ezért kerestem P1 V2-t. És nem, nem 4db rövidebb kell, mert 6 ugyanolyan hosszú van a QR1-hez, de a kormányhoz 4 hosszú+2 rövid kell. Tehát csak 2 rövidebb kell. De nyilván az lesz, hogy holnap elmegyek a csavarboltba, és veszek 2db rövidebb M5-ös bkny csavart. Ennél érthetőbben már nem tudom leírni!
-
tome0001
Topikgazda
-
Géjza
őstag
válasz
Gabesz87
#70324
üzenetére
Tehát: P1-ed volt, de megjött a fém qr1, amit a P1 V2-re akarnál rárakni? Ez most nem tiszta nekem.

Akkor most P1-ed van vagy P1 V2-d? Mert P1 V2-höz kellett volna kapjál QR1L-t, amit meg csavarok rögzítenek.
De azt írtad fel is tetted. Akkor csak 4 csavar fogja most és a 2 rövidebb helyére nincs becsavarva semmi? Egyébként, ha kézzel (minimális erővel) elkezded behajtani és tökig bemegy, akkor használd nyugodtan a hosszabb csavart. De ha felütközik, akkor értelemszerűen muszáj lesz rövidebbekett használni (vagy veszel vagy lefűrészelsz mondjuk fél centit belőle).
-
Gabesz87
veterán
Megjött ma a QR1-em, úgyhogy fel is tettem a szintén múlt héten vásárolt P1 V2-re, de láttam a manualban, hogy a 2 szélső csavar rövidebb. Viszont a QR1-hez 6 egyforma van. Meg tudná valaki mondani, hogy milyen hosszú a 2 rövidebb csavar? Sehol nem találok erről infót manalban. Valahonnan szerzek akkor olyat. Sikerült szereznem Load Cell pedált is külön. Apropó, ez utóbbohoz itthon lehet valahonnan szerezni külön rugót? Mert olvastam, hogy a gyári nagyon kemény.
-
zsozsa74
őstag
Érdemes megnézni FB-n a Simhome-nak az oldalát. Kint voltak Dormundban a Simracing expón és kb. mindent is lefotóztak. Szimfanoknak igazi csemege.
Azért jól látszik a képeken is, hogy mekkora iparág lett ez. Gyakorlatilag az aranykorát éljük szerintem ennek a fajta hobbinak. Pont készült is erről a témáról videó randomcallsign-nál is. Azért már nem egy-két gyártótól kell választani, ha akar valamit az ember. "Mindössze" pénzkérdés, de kevésbé, mint pár éve volt.
-
Gabisan
tag
CSL DD re valaki már felfrissitette a 462 es drivert?
Tapasztalatok vele?Nekem a 455 van fenn,azzal semmi gondom nincsen. -
dom1n0
őstag
A véleményetekre lennék kiváncsi fanatec perec ügyben, a GT v2 és az R300 v2 között vaciálok egy ideje, akinek van, vagy esetleg ismerősi körben, miket tudni róluk?
Igazából az ideális egy Gt v2 lenne normál bőrrel nem ezzel a velúrral, de olyat nem látok csak az R300-at.
A velúr bőr a GT-n mennyire igényes, vagy esetleg gondozásmentes? -
kzolee216
senior tag
Valaki frissített Simagic bázist V194-re? Mi a véleményetek? Mehet a frissítés?
-
tilus
tag
Aris első körei: https://www.youtube.com/watch?v=RUs5iPq9w1g
Elég meggyőző a cucc. -
sentry0
tag
válasz
Lacika_
#70288
üzenetére
Nekem Moza R5 van, és ma tettem fel én is a legfrissebb firmware-t. Nyáron a rohadt melegben kedvem sem volt szimulátorozni és pár hete kezdtem el újra, úgyhogy nekem is kimaradt eddig. Van hogy nem teszem fel azonnal a firmwaret, úgyhogy 2 hete nem akartam szarakodni vele, csak nyomni egy kicsit.
Nekem - ahogy kéri is az update előtt - firmware után kellett kalibrálni a bázist és a pedálokat is, de rohadt jó lett utána. Szerintem nekem érezhetően "finomabb" lett kormányzás, sokkal jobb érzés. Lehet régebben is kellett volna egy kalibrálás, de most iszonyat jó lett.
Szóval akinek Moza van az tegye fel az új firmware-t, majd kalibrálja újra a bázist és pedálokat, és piszok jó érzés lesz használni.
-
tilus
tag
válasz
Lac-coo
#70302
üzenetére
Simucube-nál nem kell kompromisszumot hozni. Pontosan belőhető a frekvencia és kiszúrhető. Ott a CPU is erősebb, azaz gyprsabb mint a többi gyártónál ezért kevésbé drasztikus a feedback loop.
Ez inkább pici könnyű kormány - erős FFB kombonál drasztikus, de pl. próbáltunk olyat hogy Audi R8 kormányoszlopot szereltünk a simucubera, és ott is KELLETTEK ezek a trükkök, mert különben vezetehetetlen volt.
Normál esetben Simucube egyáltalán nem oszcillál minimum damping és reaális ffb erősség mellett. -
mmdms
addikt
Még nem volt ilyen olcsón: [link]
-
Lac-coo
őstag
Én meg biztos vagyok benne, hogy az oszcillálassal együtt mást is kigyomlálnak középállásban. Amúgy nem értem ,miért akarná az ember elengedni a kormányt. Ha vezetés közben nem érezni ebből semmit, akkor jó . Olyant éreztem már igaz nem DD kormányon, hogy középen az oszcillálással együtt eltüntek az apró részletek is ...Mozával elégedett vagyok ilyen téren, elengedve ez is megvadul, de vezetés közben ha már csak egy kicsit rajta van akezem ( nem tudom érzékeli a súlyt vagy nagyobb tehetetlenséget ...) de nem csinálja. Viszont minden részlet megmarad benne, nem is használok semmiféle simitást, dampert...
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S23 Ultra 5G 512GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3293, 100% Akksi
- Apple iPhone 13 Pro 128 GB Graphite 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- HIBÁTLAN iPhone 13 Pro Max 256GB Graphite -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3755, 100% Akkumulátor
- ÚJ Xiaomi Mi Robot Vacuum Mop Essential robotporszívó feltörlő 2db 1999 Ft
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest



)

Közbe ott a 462 a honlapon.

