-
Fototrend


Új hozzászólás Aktív témák
-
Jól látom hogy US only? Hülyék ezek teljesen?
Illetve van valami új fülhallgató is a Rifthez, 50 USD.Szerk.: sztornó, benéztem, kicsit változott a country selector helye, egyel kijjebb van mint szokott, de ott van

Viszont micsoda "bizalmuk" van az angol fontban
Totál padlón van, aztán így is ott a legdrágább a touch. -
Ma este 20:00-tól előrendelhető az Oculus Touch !
Magyarországon ez 21:00.
Nem volt egyből elérhető,kb 5 percet vártak a nyitással.
Nem láttam olyan opciót ahol lehetett volna plusz szenzort venni. -
izomman1
senior tag
válasz
izomman1
#3796
üzenetére
Én úgy vagyok vele mivel fél évig Touch al az Oculust idehaza nem igen lehet majd kapni addig marad a Vive.. Addig bebizonyosodik hány szenzorral képes azt nyújtani mind egy Vive és milyen költsége lesz annak. (hány szenzor USB port és hosszabbító) Illetve hogy milyen jól fog egy Vive játék benne működni (Mert láttam videókat elvileg mennek benne de a srác főleg a RealitycheckVR -ben főleg 4 szenzorral tolja - ez a megoldás már kicsit drága és durva)
De az is fontos, hogy egy Vive kontrollerre tervezett játék mennyire lesz a más formájú Touch-al játszható\élvezhető....
Kérlek majd írjátok meg ide mik tapasztaltok sokunkat érdekelni fog.. Csak de kár, hogy az a dec 6 is majdnem 2 hónapra van innen :-( Már aki meg tudja rendelni ...
De remélem azért a Vive is villantani fog karácsonyra AAA címet ha más nem jövőre jön a Vive ra a Doom vagy a Fallout 4.. Na utóbbi ha Solus Project teleportálós megoldással megvalósítják.. akkor le leszek nyűgözve és sose cserélem le a Vive ot csak max a 2.0 ra , mert lesz több 100 óra tartalom rá :-)) -
izomman1
senior tag
válasz
akoska07
#3789
üzenetére
Ez az új Oculus gépigény csökkentés jól hangzik, de akkor ez azt jelenti, hogy minimum gépigénnyel egy Project Cars vagy akármilyen játék minimum beállítással játszhatóan fog futni Oculus Rift-ben? (500 dolcsis géppel -1000 dolcsi pedig a gép + Oculus alap szett kompletten)
Tudná valaki ezt tesztelni? Mert ha ez így van nagy szó... -
válasz
Menthirist
#3793
üzenetére
Köszi.

Én biztosra megyek és legalább a 3.-at berendelem,aztán majd meglátom lesz-e 4. is. -
-
Srácok most akkor mi a vége ?
Kell a 3. vagy akár a 4. szenzor is,vagy elég lesz a kettő ? -
W00dyka
tag
válasz
PLackó16
#3787
üzenetére
Egyáltalán nem zavaró, mert szinte nincs ahogy azt előttem is irták.......
Nekem ez még azért is volt még fontosabb, mert 3 ponton támaszkodott fel igy a fejemre a headset ( tarkó fölötti rész, homlok , arccsont ) és igy már hosszas értsd 3 óra endurance versenyzésnél sem éreztem nyomó érzést , ami a "billentés" előtt kimondottan zavaró volt.
-
válasz
PLackó16
#3787
üzenetére
Semennyire sem zavaró, ráadásul nálam eddig mindenki be tudta úgy állítani aki próbálta, hogy ne szűrődjön be fény. Szerintem sokan nem is tudják hogy magát a hmd-t lehet billenteni is a két műanyag szár végén fel/le, ezzel pl tökéletesen be lehet zárni az orrnál levő kis rést (már ha van egyáltalán).
Szóval nem tudom kik írják ezt, de pont múlt pénteken esett meg, hogy behoztam a céghez a Riftet, egy laikus kolléga pedig felpróbálta kikapcsolt állapotban (kíváncsi volt rá hogy mennyire kényelmes), és az első mondata az volt meglepetten hogy "azért ki van ez találva, semmi fény nem szűrődik be!". Mindezt úgy, hogy az ablak előtt állt, és ugye a kijelző is ki volt kapcsolva a Riftben.
-
#15779328
törölt tag
válasz
izomman1
#3783
üzenetére
Revive tökéletesen működik minden címnél. Az egyik touch controllert ki kell kepcsolni és kész is az oculusos távirányító,+nem árt egy xbox one controller.
Az előttem lévőkhöz hozzászólva,nekem 5,65m-re vannak egymástól a lighthouse-k (pedig 5m a megengedett) 2,3 m magasságban,így 4x4 m-es room scale-m van,és eddig nem volt jel veszítésem. -
PLackó16
csendes tag
Sziasztok!
Rift felhasználóktól kérdezném, mennyire zavaró az orrnál beszűrődő külső fény?
Sokan elég illúziórombolónak mondják a Vivehoz képest.Más: Nagyon tetszett, hogy a Vive kontrollereket kézbe fogva, teljesen úgy éreztem mintha valóban pisztolyt fognék a shooter-ekben.
Ez vajon mennyire lesz igaz a Touchra? Elég más a fogásuk.. -
-
Segal
veterán
válasz
Menthirist
#3784
üzenetére
Szerintem gyorsan szabadulj meg a dk2-től mert ha kijön a touch akkor tutira kiszedik a szoftverből a támogatását.
-
válasz
izomman1
#3783
üzenetére
mivel még nem jelent meg az oculus touch, így arról nem lehet tudni hogy pontosan azokkal is módosítás nélkül menne-e, de várhatóan igen. vagy majd jön valami új verzió revive-hoz ha nem. Ezt leszámítva pedig igen, majd minden (vagy minden) oculus exkluzív játék megy tudtommal vive-on is a segítségével. De részemről speciel nem próbáltam, mert nálam "csak" egy DK2 van.
-
izomman1
senior tag
válasz
akoska07
#3777
üzenetére
Pazar a játék grafikailag ott van a szeren... golyó elkapás visszadobás szintén.. és ráadásul ingyen adják igaz azt hallottam 3-4 órás szösszenet, de ez még mindig több mint jópár Vive címnél..
Ami nekem nem tetszik, az az, hogy szenzorral szemben kell állni, (úgy teleportálsz ) illetve hogy eldobható a fegyver nincs töltés hanem elő veszed magad mellől újra a fegyvert és lősz ha kifogy a lőszer pedig eldobod és új terem az oldaladnál.. Sztem erre kicsit azért odafigyelhettek volna
teszt vidi: [link] -
válasz
akoska07
#3777
üzenetére
Ez már a prototípus bullet train-ben is így volt.
-
Epic Games Goes VR With Robo Recall
Ez jófajta lesz.

Elkapja a golyót és visszadobja az mindent visz.

-
Márton
nagyúr
Én inkább vennék egy valós QHD kijelzőjű mobilt.
Van tippetek erre?
Lenne most egy G3 kedvező áron, garival.
köszi -
-
Nyilván fake az egész, illetve az is lehet hogy malware van benne, a kolléga meg érdekelt a terjesztésben... Kéne egy moderátor.
-
nyilván azt nem kell magyaráznom hogy ha meggebed is az ember, nem lesz több pixel a telefonjának a kijelzője. a maximum trükközés talán esetleg csak a subpixel vezérléssel lehetséges, de azt alkalmazásonként és kijelzőnként kell lefejleszteni, tehát itt nem játszik. Mondom, ez simán csak force-ol egy felbontást androidon, semmi több. Az eredmény meg kb olyan lehet így, mint amikor az ember egy fullhd monitoron teljes képernyősre tesz ki egy mondjuk 4k-s képet, és akkor mondjuk elmosódnak a nagyon finom részletek, de pl megszűnik az élek töredezettsége. Mint pl itt.
Amúgy eszem ágában sincs kipróbálni.
-
afoyem
tag
válasz
Menthirist
#3771
üzenetére
Én sem hittem elsőre hogy bármit is javítana a képen, pedig így történt, letöltöttem beállítottam és a pixelek kicsik lettek, a képminőség pedig javult élesebb és részletezőbb lett. Próbáld ki te is.
-
-
afoyem
tag
Sziasztok. Cardboard-t használók figyelmébe ajánlom ezt az appot:
Először nem hittem a szememnek hogy ez tényleg működik, pedig működik! Az 1280x720 felbontású 320 DPI-s telefonomból ezzel az alkalmazással kitudtam hozni Full HD-t de még a Quad HD-t is! mellé max. 1940 DPI-t
Elvileg 4K-t és 5K-t is belehet állítani ha támogatja a hardvered az ekkora felbontást. Alig láttam a pixelektől most meg alig lehet észrevenni olyan kicsik lettek! És sokkal élesebb meg valósághű lett a kép is. Mindenkinek ajánlom hogy töltse le. 
Root kell hozzá Használata pofonegyszerű:
- Ha letöltötted válaszd ki a kívánt és a hardvered által is támogatott legnagyobb felbontást
- Ellenőrizd le sikerült-e: [link]
- Próbáld ki egy VR videóval, vagy játékkal.
- Kicsit nehéz lesz navigálni mert a képernyőn nagyobbak lesznek az elemek beállítás után és a hardvert is megizzasztja majd a nagy felbontás..
- Szerencsére van egy megoldás: Factory reset / végezd el és visszaáll a képernyőméret az eredeti helyére
- Ezek után a ScreenInfo-ban azt olvashatod le hogy a megnövelt felbontás és DPI is sajnos elveszett de nem! csak az alkalmazás szerint állt vissza a gyári felbontás az alap értékre, a valóságban (virtuális
) láthatód hogy akkora lett a felbontás amennyit beállítottál magadnak factory reset előtt.Jó szórakozást és oszd meg az appot.
-
izomman1
senior tag
válasz
Raymond
#3767
üzenetére
Project Cars nál kipróbálom azt a nézetet is..
Igazatok van ...Bár én is mint mindenki ha már ennyi pénzt kiadott a legjobb eszközt akarja birtokolni.. Csak voltak bennem kérdések kételyek , de nemsokára itt van a december 6... Mindenesetre én is azt akarom, hogy a VR fejlődjön és ne haljon ki mert jó dolog csak kár, hogy exclusivitással kicsit elaprozzák az így is kicsi piacot..Egyébként videók alapján nekem is tetszenek az Oculus os videók HTC Vive esetén mondjuk a Raw Data ér fel grafikailag ezekkel vagy a Brookheaven Experience ... Sajnos a Vive nál a tartalom ami kicsit szegényes és rövid. (egyenlőre ) .. Oculusnál ez talán jobb lesz majd meglátjuk ...
Na megyek is Vive -ozni kicsit feldobja a napom
-
-
Raymond
titán
válasz
izomman1
#3765
üzenetére
Csak arrol az oldalrol vesztesz kevesebb mint 1m ahol a ket szenzor van. Es csak akkor ha mint a pelda szerint 1.8m magassagba rakod oket. Ha mondjuk fel a sarokba, akkor egy standard 2,3-2,6m szobanal max talan fel metert. Tehat egy ures szobaban lesz egy 3x2m vagy egy 3x2,5m teruleted.
Az elozo hsz-hez:
"...azért töprengek én is vajon érdemes e váltanom jobb lenne e a Rift?"
Minek valtanal? Amiatt a par (tobbnyire ido limitalt) exclusive jatek miatt? Ez ertelmetlen. Megvarod amig kijon Vive-ra vagy hasznalsz Re-Vive-ot. Nincs annyi kontent hogy erdemes legyen mindkettot tartani szvsz hacsak nem munkahoz kell es visszajon az ara. Siman jatekok vegett ez ertelmetlen. A nagy cimek mind megvannak mindkettore, exclusive pedig mindig is lesz sajnos, ez a piac igy mukodik. Es per pillanat a Steam sokkal jobb kornyezet mint az a szerencsetlen Oculus Store.
"Személy szerint és aki még nem próbált VR kütyüt az mind érezni fogja a motion sicknesst ha játék közben (kokpit experience ) nem mozog a teste.."
Ez mondjuk nem igaz. Embere es jateka valogatja. Sot, kontroller se mindegy. Peldaul Valkyrie-ben nalam itt-ott vannak kellemetlen pillanatok ha az XB kontrollert hasznalom, a HOTAS-al ilyen nem fordul elo.
"room scale esetén 0 a hányinger"
Csak egyelore egyik autos/repulos/uphajos/cockpitos jatek se room scale

A Project Cars-nal ajanlom kiprobalni a bonnet/hood kamerat a cockpit helyett. Nem a bumpert ahol az utkozon ulsz legelol, hanem a bonnet ahol a szelvedo szintjen van es latod magad elott a kocsi elejet. Ez segithet es az elmenybol nem vesz el.
-
válasz
izomman1
#3764
üzenetére
minek kellene váltanod? Van vive-od, elégedett vagy vele, kész pont. Ennyi. Örülünk, tényleg szuper. Azért az itt-ott kis különbségért miért kellene váltanod?
Nincs annyi, és pláne olyan minőségű exkluzív tartalom, ami miatt ez bármi lényegeset is jelentene. Pláne hogy amikor még legutóbb néztem, voltak elkerülő megoldások hogy lehessen oculus exkluzív játékokat vive-on is tolni.
Ahogy Raymond is remekül mondja, az átlag háztartásban egész egyszerűen nincs annyi szabad hely, hogy probléma legyen ha mondjuk csak 2x2 méteren mozoghatsz. Tök jó hogy kellő mennyiségű szenzorral vive esetében lehet 10x10 méteren is szórakozni, de nálam a legnagyobb szoba is kb 4,5 x 6,5 méteres, és természetesen kanapé, szekrények, könyvespolcok, tévé asztal, pc asztal, stb mind mind lejön. Legjobb esetben is kb egy 3x2 méteres területet tudnék kb felszabadítani, és még nagyon szellős a szoba. A hover junkersben is elmondták a készítők, hogy valójában ilyen 1x1 méteren is bőven el lehet vele játszani."a VR 3d térben való mozgásról szól "
Ez tévedés. A legjobb vr játékok (teljesértékű játékok) jelenleg a szimulátorok közül kerülnek ki. Ott pedig nem ugrabugrálsz mindenfelé, hanem ülsz a hátsódon. Jelenleg ezeknek a játékoknak fekszik a legjobban a vr, mivel ezeknek a játékmechanikája passzol a leginkább mindenféle módosítás nélkül. Más játékoknál mindenféle kerülő módszert ki kell találni a mozgásra (amikor nem csak pár méteren mozogsz, hanem egy pályán, pl teleportálgatás), de a szimulátoroknál ilyen probléma nincs."az mind érezni fogja a motion sicknesst ha játék közben nem mozog a teste"
Megint csak, ez játék függő. Szimulátorban kevésbé jön elő, és egyébként van akinek valós mozgás esetén is előjön. Nincs azzal gond ha TE személy szerint jobban preferálod a room scale-t, de más meg nem igényli igazán, hisz repszimek, autószimek vagy pl Elite Dangerous miatt vette magának a vr szemüveget. -
izomman1
senior tag
válasz
Raymond
#3763
üzenetére
Igen ez a 70 fok ahogy lefele néz jelzi azt, hogy a szoba széleket 1 M es sávba nem tudja (talán ) venni.
Tehát 1-1 métereket vesztesz a szoba minden oldalából (sarkából??).. Ami azt jelenti nem tudod azt a pici szobád se normálisan kihasználni mert vesztesz területeket? (Kivéve ha nappaliba vagy a felesleges faltól 1 M területre tolsz mindent és középen lesz egy 2*2 M es területed mondjuk...
Na jó de befejeztem pontos infókat konkrét megjelenéskor és használatkor fogunk tudni amit biztosan majd itt leírtok a többieknek.. Csak az én szubjektív véleményem, hogy eddig még nem vagyok meggyőzve miért kéne váltanom látva a hivatalos demó bemutatókat a kötöttségekkel (Killing Floor - Dead and Baried előző videók) -
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3762
üzenetére
jó persze kicsit elfogult vagyok... Ez tény.. azért töprengek én is vajon érdemes e váltanom jobb lenne e a Rift? Nem vagyok ezen videók (hivatalos bemutatók) alapján meggyőzve.... Érdemes e az exclusive címek miatt váltani? Sajnos ez utóbbit is ő nekik köszönhetjük, de azt ígérték idő exclusivitás lesz és később Vive ra is ezek a játékok megjelennek.. Reméljük igazat beszéltek és nem 5 éves távlatba gondokodnak.. :-)
Hover Junkies ra visszatérve rengeteg "űrhajót" lehet választani szoba nagyságodnak megfelelően.. Lehet a szoba egyik sarkába is menni feküdni gugolni ha ott van pl. az ellenfél hajója fedezékbe vonulni.. Ki lehet használni a szoba léptéket, de való tény lehet picike hajóval is operálni egy helybe állni gugolni és forogni 360 fokba.. a VR 3d térben való mozgásról szól és 360 fokban minden más korlátozás és megtöri az immerziót..
ha 3 szenzorral érhető el Rifttel (ez a hivatalos komunikáció de lehet a tökéletes a 4 kamera mert az is támogatva van valami okból )akkor annyival de ez már drágább megoldás mint a Vive.
Személy szerint és aki még nem próbált VR kütyüt az mind érezni fogja a motion sicknesst ha játék közben (kokpit experience ) nem mozog a teste.. room scale esetén 0 a hányinger míg asztali billentyű egér kombóval vagy akármivel mozogni a térben elég hányingert keltő és ezért az emberek nem nagyon akarnának 1000 dollárt körüli összeget kifizetni azért hogy még rosszul is legyenek.
Még a Project Carsba is van valamelyest motion sicknessem bár az élmény szuper, de jobban preferálom a room scalet ... Ha nincs 360 fokos forgás zavaró mert kicsavarodik a nyakad ülő székes megoldásnál ha fordulnod kell hátra fele vagy belenyúlsz egérrel (lásd The Assembly ) és akkor elkap a hányinger..
Solus Porject Vive támogatása tökéletes állva room scale be kényelmesen forogsz 360 fokba mozogsz a virtuális térbe és teleportálgatsz... Igaz akinek a gyomra bírja mozoghat is hagyományosan a térbe (touch pad al teleportálás helyett), de ahhoz már "edzett" gyomor kell... (Ami az emberek 90 % ánál nincs és kemény lehet hozzászokni én se szoktattam magam hozzá még mindig pedig van már 2 hónapja Vive om. - Mivel van room scale alkalmazás) -
Raymond
titán
válasz
izomman1
#3761
üzenetére
Ket kameraval is siman befogod az atlagos szobat. Ez tiszta matematika, nem kell hogy videokat nezegess hozza. A szenzor 110 fok H es 70 fok V. Ha mondjuk egy atlagos 3x3m szobaba (vagy ilyen tavolsagokra) beraksz a ket sarokba egy-egy szenzort azok vizszintesen a szobat simab befodjak (a falnal a szogek csak 90 fok, tehat meg sok is az a 110), fuggolegesen pedig ha mondjuk 1,8m magassagba rakod (hogy a meretesebb felhasznaloknak is jo legyen) es a felso hatart vizszintesre allitod hogy az egesz szobaban lassa az 1,8m magasan levo Rift-et akkot a faltol kevesebb mint 1m-re mar a padlot is veszi. Sot kis joindulattal meg az is belefer ha van ott falnal egy 50-60cm szeles asztalod.
Tenyleg ugy nez ki megprobalod itt talan magadat(?) meggyozni mennyivel jobb a Vive, de mindkettot hasznalom tobbszor is hetente es elhiheted hogy nem olyan egyszeru a helyzet. Igen, per pillanat azoknal a jatekoknal amik a kontrollerrel mukodnek van az elony mert a Rift-nel ez nincs, de ahogy mar irtam a legtobb programnal az a plusz es nem az hogy tobb negyzetmetert rohangalhatsz mert nem azt csinalod. Gondolom ha kint lesz mindkettonel a kontroller a piacon akkor tobb olyan jatek jon ki ahol jobb a room scale kihasznalas, de oszinten szolva ott is inkabb kis teruletre lesz limitalva mert a fejlesztok es kiadok is tudjak hogy a felhasznaloknal egyszeruen nincs meg az a hely ami ehez kene. Szep es jo ahogy a kulonbozo fesztivalokon, nagyobb YT-osok mindenfele irodakban, hangarokban vagy kiuritett helysegeben demozzak hogy milyen tuti a rohangalas, de ez a normalis otthonokban nem letezik. A Kinect-nel ugyanez volt a helyzet - a promo videok jol neztek ki (?), de akkor is a leggyakoribb hozzaszolas az volt hogy "kinek van ennyi helye otthon?".
Szoval szerintem meg mindig az a 2x2m jatszhato terulet amit esszeru megcelozni es ez mindket termekkel alapkiszereltsegben megoldhato. Javit a tracking-en egy harmadik szenzor a Rift-nel? Igen. Egy negyedik meg meg tobbet. Elengedhetetlen a mukodeshez? Nem. Ha az lenne akkor adnak hozza automatikusan.
-
válasz
izomman1
#3761
üzenetére
a bemutató körülményeire értette. Illetve pl a hover junkersben sem lehet őrült sokat mozogni, rajta kell maradni a platformodon. Értem én hogy veszettül pártolod a vive-ot ha már azt vettél, de azért na... Nincs akkora különbség a kettő között, mint amekkorát bele hiszel.
-
izomman1
senior tag
válasz
izomman1
#3759
üzenetére
Ebbe a videóba pedig igaz van 360 fokos forgás (3 kamerával persze) :[link]
de a videóban is a srác mondja FIX ponton lehet állni nincs mozgás! Elszomorít, hogy az Oculus ilyen irányba viszi a játékok "fejlődését" mert grafikailag egy értékes alkotás lenne ez is....
Hozzá kell tegyem én "szerettem" az Oculust.. és vártam mint egy falat kenyért.. de nekem úgy tűnik hogy a HTC Vive lehet beelőzte őket. (Ha ezek a játékok ezt tudják a valóságban is amit a videónk láthatunk nem lesz túl nagy siker) .. Nem is értem miért nem tértek át lézeres követésre ők is akkor nem itt tartanának és nem kéne lecsökevényesedett játékokat tervezni.. Kár érte.. -
válasz
izomman1
#3758
üzenetére
Ilyen rács a vive-nál is van, steamen be kell állítani. A lényege, hogy mivel a szemeden ott a szemüveg, így nem látod hol is vagy, és hogy ne verj le lehetőleg semmit, be kell állítanod egy játékteret, és egy ráccsal jelzi ha kimennél belőle. Pl itt
Azt hogy miért tesznek kettőt előre, passz, de youtube-on már sokan bebizonyították hogy kettő szemben éppúgy jó, megkapod a 360 fokodat. Lehet csak simán azt akarják hogy vegyél egy harmadik kamerát is, elvégre az nekik +80 dolcsi.
-
izomman1
senior tag
válasz
izomman1
#3758
üzenetére
Nekem nagyon gyanús ez, hogy csak december 6. án jelenik meg a cucc gyakorlatilag a PS VR után .. Gondolom már nem tudták hova húzni az időt a karácsonyból azért nem maradhatnak ki...De az igazság ki fog derülni előbb vagy utóbb mit tud igazán a cucc alkalmas e room scale re vagy nem és hogy hány kamerával... majd meglátjuk.. Én csak azt sajnálom , hogy a király Oculus játékok ( mert tényleg szépek) csak egy helybe állásra 180 fokra vagy max 360 fokra van tervezve de nem room scale magasságokba.. És ez butaság, hogy jaj hát nem mindenkinek egyforma szobája van minek tervezzünk 3*3 M er room scale játékot? Bármilyen szoba nagyság tökéletesen működik játékokba rugalmasan , mert a játékba lehet játszani kisebb szobával és nagyobbal is annyi hogy akkor kevesebbet tudsz mozogni de ugyanúgy működik a játék sőt ha csak egy helybe állni tudsz az is működik a Vive ba akármilyen room scale kalibrálású játéknál..
-
izomman1
senior tag
Találtam egy friss gameplay vidit amiben látható, hogy ha hátra fordulsz a játékba rács jelenik (3 perces gameplaybe jó sokszor) meg és figyelmeztet , hogy nézz fordulj a szenzorokkal szemben : [link]
Miért nem teszik a két szenzort előre és hátra? Miért terveznek ilyen idióta rácsot elfordulásra?
Gondolom, hogy ha a 3. szenzort hátra helyezed akkor ezt a "rácsot" nem hozza fel a játék, mert lesz ott is szenzor, mert a Killing Floor jó játék lenne alapvetően... Azon mondjuk már meg se lepődöm, hogy szintén csak egyhelyben állás van és nagyon földre se nyúl le semmiért..VR source egyébként youtube on sok friss gameplayt tett fel a grafika tényleg meggyőző szinte mindegyik játéknál..Ez a hátra fordulás és rács megjelenés teljesen tönkre veri az élményt... Miért nem eleve 3 szenzorral árulják a pakkot? A 360 fok a minimum lenne egy VR játékba szerintem.. Kár hogy az Oculusnál ezt nem így gondolják..
Az is furcsa, hogy a pár nappal ezelőtti Oculus Content en miért nem mutatták be szépen elbüszkélkedve, hogy hogy működik a room scale csak mondjuk egy pici 2,5*2,5 M en..[link]
Fenntebbi VR source csatorna tele van friss gameplayel .. Látható, hogy csak ott van Oculus által beállított 360 forgás (pár játékba) ahol hátulra is van telepítve kamera egyébként nem alap szitu az elől 2 kamera és egyhelyben állás vagy max 1 lépés ide oda
-
Márton
nagyúr
üdv,
én is kipróbáltam a Vive-ot, hatalmas élmény annak ellenére, hogy még látom a pixeleket.
Most szeretném lecserélni a 720p telómat egy 2560x1440-esre.
Van valami ajánlott modell? LG G3, G4 tudom nem mai csirke, de ha tudja futtatni a 360 fokos KRPANO panorámákat VR módban teljesen folyékonyan, akadás nélkül, akkor beruházok egybe..
Más tipp 50 és 100e között?köszi
-
-
-
Mi egy majdnem négyzet alakú szobába telepítettük a Vive-ot, a szenzorok 230 cm magasan vannak és a tér közepére néznek két átlós sarokból... ezzel a beállítással még nem emlékszem olyanra, hogy valamit ne láttak volna. De olyanra sem emlékszem, hogy arra lett volna igényem, hogy bebújjak az egyik sarokba és a hasamhoz szorítsam a kontrollereket

-
himpike
aktív tag
válasz
Menthirist
#3739
üzenetére
Köszönöm a választ, bevallom kb így gondoltam én is de nincs időm sokat foglalkozni a kérdéssel és kutatgatni. Már bánom hogy nem vettem kissé nagyobb TVt, de hát szűkös volt a hely. Jobban jártam volna ha eleve falra szerelem.
-
-Solt-
veterán
válasz
Menthirist
#3748
üzenetére
Én komolyan nem értem ezt a csókát, sorban lövi az öngólokat magának...

-
hmm, index tech cikkek. A minőségi technikai újságírás netovábbja

#3743 :
"- ha túl alacsonyra buksz (mert fejmagasságra van állítva a szenzor az asztalon )
- ha túl magasra nyúlsz
- ha közel mész hozzá (mellé közelítesz)"
Ezért mondtam hogy magasabbra, de lefele nézve kell állítani, mint a vive esetében. ekkor a 60 fokos függőleges látószög is elegendő, látszik a magas és alacsony pont is. A vive sem szereti ha a lighthouse alatt matatsz, kitakarva a mögötted lévő érzékelőt.A rajz 2d-s, de el lehet képzelni miről beszél. Pl a két szemközti szenzor esetén a zöld területen mindkét kamera látja a kezed, a narancs területen csak az egyik (de még az is elég), míg a piros az, ahol egyik sem, de ha a szenzor feljebb van, akkor ez egy térdmagasságban lévő szűkülő terület.
Ebben a videóban beszélnek róla alaposan, innen vannak a screenshotok is. -
izomman1
senior tag
Amikor először kipróbáltam a Vive ot… azt mondtam wow ezt vártam már 20 éve kicsi gyerek korom óta… nagyon örültem neki és újra elkezdtem játszani mint egy gyerek… Asztali játékokat nem nagyon játszom már túl unalmas.. Bár ez a lelkesedés kicsit megfogyatkozott tartalom kevéssége miatt.. , de még mindig el el tudok egy egy új tartalmon csodálkozni és feldobja a napom.. Játékokra vagy 360 fokos filmekhez egészen jó a mostani VR is (felnőtt filmekhez )
A tegnapi Oculus bemutatót én is figyelemmel kísértem és ez a beszélgetés- filmezés- hülyülés virtuális térben rajzfilm figuraként kicsit én is úgy érzem erőltetett nem ezért dobnám el a Vive ot az Oculus-ért …
Igazándiból ha később kapható lesz idehaza is végre csomagba és bebizonyosodik legalább olyan a követő rendszere mint a Vive nak akkor erősen elgondolkodom a váltáson, de bizonytalanra nem dobnám a Vive ot..
Főleg azért is nem , mert ők karolták fel a room scale alkalmazásokat és a vásárlásod egyfajta szavazat is merre fejlődjön a VR technológia.. Ha Oculust veszel (látható a bemutatót demókon ) hogy igazi room scalet nem kínálnak inkább csak 180 fokos vagy max 360 fokos egyhelyben játékot .
Az nekem édes kevés lenne a Vive után .. így várok a biztosra ha kijön a touch mire lesz tényleg képes.. -
Raymond
titán
-
Jack@l
veterán
válasz
Dyingsoul
#3719
üzenetére
Bárcsak kihagyná a kötekedést meg a beszólást az összes idióta...
Cikk a szemellenzősöknek:
http://index.hu/tech/2016/10/07/tovabbra_sem_tudjuk_miert_lesz_jo_dolog_a_virtualis_valosag/ -
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3742
üzenetére
Köszi az infót!
Spacewarp lehet jó dolog, mert a Vive nál pl. Raw Data ba ha gyorsan mozgatom a fegyvert jobbra -balra kicsit szellemképes lesz késve követi le.. Elvileg erre is ha jól hallottam jó... (Bár Brookheaven Experience nél és más játékoknál ez nincs így tökéletes)
Bár supersampling 1.8 ra állítva játszom és FX 8350 es el 4,6 ghz re húzva a magokat (lehet a procim már gyenguska hozzá) - igaz GTX 1080 al... :-)
Azt is hallottam , hogy a supersampling felskálázás jobb a HTC Vive ba mivel tisztább képet ad a Vive lencséje míg az Oculusnál nem , mivel kis trükkel a lencse a pixeleket eleve elmossa , hogy ne lásd úgy őket..Spacewarp tényleges hatását majd le tudja valaki tesztelni tényleg GTX 960 al is már megy minimumon egy Project Cars CV1 -ba? Processzor igény is lejjebb szorult akkor már nem is olyan erőforrás igényes az a CV1 Öculus szenzorok CPU igénye?
+ 1 dolog még a rajzhoz visszakanyarodva - hol működik a Touch és hol nem.
Szintén netes youtuberektől hallottam, hogy az Oculus szenzora nem tudja követni a jelet
- ha túl alacsonyra buksz (mert fejmagasságra van állítva a szenzor az asztalon )
- ha túl magasra nyúlsz
- ha közel mész hozzá (mellé közelítesz)(de ezeket mind ma este HTC Vive al letesztelem megírom az eredményt)
A rajz egy 2d-s felület viszont 3d teret kellene tökéletesen lekövetnie.. Lehet nincs igazam és lehet rossz információkat hallottam... Ha majd ezt aki kompetens leteszteli jó lesz...
-
válasz
izomman1
#3740
üzenetére
Csak annyira kell hozzá a 4 kamera, mint amennyire a vive-hoz. Egész egyszerűen 2 kamerával/lightouse szenzorral mondjuk 95%-os megbízhatóság érhető el, 3-mal 99, 4-el 99.9. De a belső rendszerek áthidalhatják azokat a pillanatokat amikor nincs közvetlen rálátás. Fent linkeltem képeket arról, hogy 2 szemben álló kamerával mi lehet a problémás terület. 3-al még kisebb. Teljesen nem kizárható, hisz pl ráfeküdhetsz a kontrollerre vagy két ember összezárhat úgy, hogy eltakarják a szenzorokat. 2 szenzorral egy 2x2 vagy egy 3x3 méteres szoba túlnyomórészt lefedhető. Tehát még mindig ott tartunk hogy 599 dollár a rift 199-ért pedig kapod hozzá a touch-ot és még egy kamerát. Ott van mint a vive 2 lighthouse-al és a kézi kontrollerekkel, csak a riftnél több usb kell hozzá, mert a kamerákat rá kell kötni a gépre, míg vive esetében nem.
"usb szenzorai"? Mit értesz ez alatt? Vive esetén a lighthouse szenzorok teljesen dummy-k, csak szórják a fényt, de semmi számítást nem kell velük végeztetni. A lézernyalábok beérkeznek a kontroller és a szemüvegben lévő lézer érzékelő szenzorokba, és ez alapján számítják ki hogy mi történt. Annyiból erőforrásbarátibb, hogy csak a becsapódás idejét kell mérni a többi szenzorhoz képest, nincs semmi képfeldolgozás. A rift esetében az egésznek a fordítottja történik, nem a szemüveg kapja el a jeleket, hanem az bocsájtja ki, és a kamerák érzékelik az IR ledek mozgását. Ebből képi feldolgozással történik a térérzékelés, és igen, ez cpu igényesebb valamivel. De nem annyival, hogy különösebben probléma legyen, hacsak nem valami elképesztő igényes játékot próbálsz a minimális gépigényen vagy alatta tolni. Nem találkoztam olyannal hogy a cpu fogyott volna el pl a a vga előtt.
Levitték a gépigényt, mert az async timewarp mellé megérkezett az async spacewarp. Az első azt jelentette, hogy amikor a gép nem tudott stabilan kinyomni magából 90 képkockát másodpercenként, akkor 1-1 köztes képkockát az SDK képes volt "bekamuzni", az előző, már elkészült képkockát torzították úgy, ahogy a szenzorok szerint elmozdult a szemüveg a saját tengelye körül. Ez térben nem működött, tehát ha előre-hátra dőltél pl, csak ha a nézőpontod szögét változtattad (le-fel-jobbra-balra néztél). Megfelelően implementálva elképesztően sokat jelentett a mozgás reszponzivitása terén, Elite Dangerous-ban tapasztaltam DK2-őn olyat, hogy a fejmozgás még teljesen perfektnek tűnt, holott a játék maga már láthatóan akadt, tehát messze nem 90 fps volt, hanem mondjuk 40. Agyam eldobtam.
A mostani spacewarp esetében akár 45 fps is elég ahhoz, hogy folyamatosnak tűnjön, mivel az előző két képkockából számolt deltát felhasználva találja ki a harmadik képkockát, ha az nem érkezne meg.
Fontos tudni, és ők is nem tudják eléggé nyomatékosítani, hogy ez csak egy védőháló, ha az app épp elvesztené a 90 fps-t, tilos arra hagyatkozni hogy végig elég 40-50 fps, mert a timewarp és a spacewarp majd megoldja a többit. 90-re kell menni, 90-et kell elérni, csak épp ha véletlenül épp 15 ellenfél bóklászna eléd és mind egyszerre robbanna, akkor sincs még túl nagy baj ha beesne 90 alá az fps.
A ma már többször linkelt videóval kapcsolatban pedig valami felhő alapúságot magyaráznak de alig tudni róla bármit is. itt ugye több minden is gond: hiába viszed ki a világba, ha nem látod a környezeted, ha wireless akkor erősen limitált az akksi idő is (percek vagy esetleg 1-2 óra), és a felhőből vagy bármilyen netes kapcsolatból pedig tonnányi latency-t össze lehet szedni, márpedig vr-ban a fejmozdítástól a látott kép megjelenítéséig 20 msec a totál elfogadható max, ami bevállalható anélkül, hogy darabokra zúzná az élményt. Ezt pedig még egy közvetlen összeköttetésű pc-vel vagy konzollal sem egyszerű elérni. De alig tudunk még róla bármit is, úgyhogy felesleges még tippelgetni.
Hamarabb jönne szerintem egy wireless vr szemüveg, ami egy pc-re csatlakozik, de ott is erősen problémás ennyi video jelet átküldeni wireless problémamentesen (2160x1200x90 hz-ről beszélünk a cv1 vagy a vive esetében is), másrészt ott is ott van az akksi probléma. Nem lehet túl nagy vagy nehéz, mert kényelmetlenné teszi a szemüveg viseletét. -
izomman1
senior tag
válasz
izomman1
#3740
üzenetére
Illetve egy fél perces videót mutattak be a készülő új Oculus üdvöskéről..
http://player.hu/tech-3/oculus-virtualis-valosag-szemuveg/
Mi értelme, ha teljes szabad mozgást biztosít a kábeles CV1? Vagy mégse? Jó jó ott a kábel lehet mondani meg a drága gép nem szükséges… de ez a megoldás nem nehéz belátni, hogy gyakorlatilag egy mobiltelefon erőforrás színvonal nem pedig egy asztali gépé..
4K VR headset et várom már amit majd tök mindegy ki adja ki (room scale követés mellett ) Felőlem az Oculus is kiadhatná a következő generációt, de tényleg ez lenne az új üdvöskéjük? Ha 4k lenne biztos eldicsekedtek volna vele.. -
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3739
üzenetére
De véleményem szerint 4 kamerával lesz tökéletes az Oculus Touch room scale követése… Mivel elől asztalon 2 kamera van nagyon sok demó bemutatón 180 fokos tökéletes experience miatt.
Hátul ha ugyanilyen pontos követést várunk el akkor pedig szintén két sarokba ennyi kamera kéne , hogy mondjuk egy 2,5 M * 2,5 M room scale területet lekövessen. (sarkokat is, mert ha egy kamera van hátul középen (3 kamera) hátsó sarkot nem biztos , hogy lekövetné rendesen)
Tehát 2*80 dollár plusz 2 szenzor továbbá hosszabbítók tömkelege (mert a szenzor és az Oculus fejszett kábele is rövid) + USB elosztó a gépbe ami szintén 30 dollár minimum egy jobbEgy kérdés:
Azt hallottam bár nem biztos hogy így van, hogy az Oculus USB szenzorai processzor igényesebbek (föleg több egyszerre ) mint a HTC vive 2 db lézer szenzora..
Ez igaz?Illetve az igaz amit az Oculus állít, hogy most levitték a gépigényt ? tényleg játszhatóan fut már Oculus játék egy GTX 960 al (Project Cars vagy akármi) vagy ez is csak egy szemfényvesztés?
-
válasz
himpike
#3738
üzenetére
szvsz nem, mivel olcsó és jó megoldás nincs, amire pedig használni akarod, ahhoz csak drágább megoldások lennének jók. Csak telefonos megoldással, vagy pc-ről telefonra streamelve nem igazán jó az élmény, no meg a képminőség sokak számára. Szóval önmagában nem erőltetném, ha nincs sok más terved is vr-ral.
-
himpike
aktív tag
Sziasztok,
szeretném kérdezni hogy létezik-e PChez olyan "VR" cucc amivel filmeket tudnék nézni. Nem akarok játszani rajta, kizárólag sorozatok nézésére használnám felirattal. 720p fölé ritkán megyek, de nagy "kijelzőn" ez egyértelműen kevés lenne.
Érdemes ebbe belevágnom jelenleg? Esetleg érdekelne a 3D is egy-egy film erejéig, de nem létszükséglet. -
válasz
izomman1
#3734
üzenetére
Nagyon nem. A lézersugár egy egyirányba kontrollált fénysugár. Nem megy át a testen. Sőt ugyanúgy tükröződik pl tükrön. Szóval ha átmegy rajtad, az azt jelenti hogy olyan erős volt hogy átégetett. Az meg nem jó. Szóval nem, simán csak blokkolható az is. Ugyanaz az elv mint a lézeres ceruzák, pointerek esetében:
http://kinaicuccok.blog.hu/2013/12/12/lezer_mutatok_tesztje_zold_lezer_ceruza_laser_pointer_5mw_50mw_500mw_5000mw_osszehasonlitasa -
-
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3732
üzenetére
A lézer sugár akkor azt mondod nem hatol át a ruhán testen? Nem kicsit fogom test takarásba mozgatni a kezem.. Meglátjuk délután „akad e” vagy egyhelybe marad e…
-
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3732
üzenetére
Mozgatom majd a kontrollert a sarokba (fal mellett is kipróbálom )...Észre fogom venni ha nem jó...
-
válasz
izomman1
#3730
üzenetére
A jelet biztosan elveszti, max valami belső fallback mechanizmusra áll át, amit amúgy a rift is megtesz. Vannak belső szenzorok amik lokálisan szerzik be az infókat, a külső támpontokat csak javításra használják, hogy a belső szenzorok pontossági hibáinak összeadódását megakadályozzák. Tehát ezeknél mindnél (riftnél biztos, de feltételezem hogy a vive-nál is) van egy belső mérés, belső lokális szenzorokkal, amik külső segítség nélkül is képesek előállni valamilyen szinten pontos térbeli pozícióva, de kell a külső támpont hogy megbizonyosodjanak hogy tényleg jó a térbeli pozíció.
#3733: mondom, a rejtett kis mozgásokra lehet hogy elég a belső fallback mechanizmus is, csak ez ebben a formában hajlamosabb a hibák összegyűjtésére, mert nem tudja megállapítani ha téved. Lehet adott ideig, adott mértékben téved csak, márpedig az ember nem tudja milliméterre belőni hogy amúgy hogy áll a keze, anélkül hogy látná. Tehát tegyük fel a szenzorok azt mondják, a kezeid egy adott pozícióban vannak, és mondjuk 3-4 mm-t mozdulnak fel vagy le, akkor anélkül hogy látnád a kezeidet, nem tudod hogy valójában 2-3 vagy 6-7 mm-t is mozdult a kezed, csak te ebből 3-4-et vettél észre. mozdítottad a kezed, mozdult a virtuális kezed, kész pont. Sok ilyen pontatlanság elfedhető vr-ban, mert csak azt kell biztosra detektálni hogy mozdultál (és milyen irányba, és mikor álltál meg), az hogy pontosan mennyit is mozdult, azzal kapcsolatban van egy kis játéktere az eszköznek, mert a test sem tudja milliméter pontosan hogy mennyit is mozdult, ha nincs külső referencia, amihez viszoníthat.
-
-
izomman1
senior tag
És miért minden Oculus youtube (exclusive) demó kipróbálása csak elől 2 szenzorra és 180 fokra van bemutatva? Oculus szerint ez elég? Ez a VR jövője?
-
válasz
izomman1
#3724
üzenetére
Még egyszer... Vive is képes jelet veszteni ugyanilyen körülmények között. Két szenzortól el lehet rejteni még a kontrollereket. Vive esetében sem tökéletesen elegendő két szenzor minden esetre. Egész egyszerűen ha a testeddel kitakarod a kontrollert, akkor mindegy hogy a kamera nem lát rá vagy a lézer nem jut el hozzá. Az Oculus kamerái 100 fok körüli látószöggel rendelkeznek vízszintesen és kb 60-nal függőlegesen. Ezért ha fentre, kissé lefele teszed őket, ahogy a vive esetében is ajánlják, akkor elég nagy területet tudsz lefedni már két szenzorral is. De az ellen nem véd, ha begubózol a sarokba és ráülsz kb a kontrollerekre. Az ellen nem véd sem a vive, sem a rift megoldása. A rift esetében a kamerának rá kell látnia legalább egy kicsit a touch-on lévő IR ledekre, míg a vive esetében a lézernek kell tudnia elérnie a kontrolleren lévő szenzorokra. Mindkettő blokkolható.
#3728: teljességgel lényegtelen, mivel a többi, nem oculus exluzív, full 360-as játék is ugyanolyan jól megy mint vive-on. Ezt azok mondják akik mindkettővel rendelkeznek és használják őket, összehasonlították őket.
-
izomman1
senior tag
válasz
Raymond
#3725
üzenetére
Eddigi Oculus exclusive játékok 180 fokra tervezték elől két szenzor... Ez is ami baljós és furcsa ...remélem a VR játékok az Oculusnál is többről fognak szólni úgy mint a Vive nál 360 fok és ha nem is nagy de kis szoba követés..
De ha valakinek kis szobája van felteszi az Oculus szenzort (2,3*3 M mondjuk) és a falnál sarkaknál ebben a kis szobában is jelvesztés lenne.. mert csak a szoba közepét tudná normálisan követni 1,5 M*1,5 M az szintén elég zavaró lenne...(mert földről nem tudsz felvenni normálisan sarkakba fal mellett stb..) -
Raymond
titán
válasz
izomman1
#3721
üzenetére
Nem alsz egy helyben, de az a kb. 2-2m eleg meg peldaul Holopoint-nal is. Nem mondtam hogy incs jatek aminel jol jon tobb, de gondolom a feljesztok is tisztaban vannak azzal hogy annal nagyobb terulet problemas lehet a felhasznalok zomenel igy a jatekmenet ugy van kialakitva hogy nem limitalo a kisebb terulet.
-
izomman1
senior tag
Második videót én is belinkeltem látszik a jelvesztés 1:56 nál bal kéz úgy marad ha figyeled és saroknál 1 m környékén jelzi itt már nem jó...
Nyilván működik valamennyire (2 szenzorral is), de engem idegesítene , ha elvesztené a jelet ha tárgyért nyúlok... -
válasz
izomman1
#3721
üzenetére
Itt nem arról van teljesen szó hogy most totál fixen áll az ember esetleg 20-30 centiket mozog csak, hanem hogy elég-e az a 2m x 2m ami talán még esetleg a legtöbb szobában felszabadítható. Te sem hiszem hogy egy panelban nagyon tudnál 3x3 méteres szabad területet felszabadítani csak vr-ra. A linkelt videómon látszik hogy azért a rift sem jön zavarba, ha mozog az ember, és nem is kis területen. Vagy itt van ez. Vagy ez.
-
-Solt-
veterán
válasz
Dyingsoul
#3711
üzenetére
Ő egy ilyen meg nemértett zseni... pontosabban annak hiszi magát. Pár hetente beégeti valaki akinek tele lesz a ... vele, de ez láthatóan nem zavarja, nyomatja tovább a mantráját. Különös ismertetőjele, hogy amikor tényekkel van szembesítve, akkor azzal próbálja kivágni magát, hogy neki ez a szakmája, tehát neki van igaza. Ja és alap, hogy rajta kívül mindenki hülye és át van baszva!

-
izomman1
senior tag
válasz
Raymond
#3720
üzenetére
Lehet csak én vagyok extrém, de pl.: a Solus Project-et én átvittem teljesen és igaz teleportálós módon mozogtam, de sokszor meg megálltam és bejártam az igaz pici szobám virágot szobrot stb megcsodálva lehajolva stb..
Sétáltam picit a tengerparton stb.. Lefeküdtem a fűre néztem az eget stb… Ez valóban nem csak egy helyben állás volt. Lövöldözös játéknál pedig lebuksz odébb mész kardosnál hátrébb lépsz szúrsz odébb lépsz picit elszaladsz ha fel akarsz venni valami tárgyat a falon a talajon , mert ha van elég szobád nem teleportálgatsz mindig ..stb.. -
Raymond
titán
Nem sietik el a Touch megjelenest az biztos. Itt mail toluk hogy elorendelhetem es prioritas van mert a Rift-es is elorendeltem stb., de azt hiszem hagyom a francba. Foleg ha megint valami szaftos szallitasi koltesget probalnak legombolni az emberrol. Tobbet erek az Amazon-on elorendelni, ugyanakkor lesz az is Live, ott a szallitas ingyenes.
A roomscale temahoz pedig annyit hogy a legtobb Vive roomscale jatek gyakrolatilag standing experience. Meg azok is amik nem azok lennenek mert mozoghatsz tobbet legtobbszor a jatekmenet miatt nem mozogsz nagyon sehova, csak porogsz es itt ott lepsz egyet valamelyik iranyba. Egy 2x2m terulet eddig eleg volt mindenhez, pedig az is mar a minimum alatt van.
Ami meg zavar az a kontrollerek implementalasa a jatekban. Vanm ahol jo es intuitiv, van ahol zavaro aprosagok vannak. Tiltbrush es Job Simulator peldaul jo, ugyanugy ahogy a Space Pirate Trainer is, de a Brookhaven Experiment nem. Ott a pisztoly kicsit mas szogben all a kezedben mint ahogy a fogastol elvarnad es ez nagyon zavaro tud lenni.
-
-
izomman1
senior tag
Akkor én is belinkelek egy 2 szenzoros vidit és itt a földről való felvételt meg se próbálja az illető.. (valószínűleg ott már nem működne..)
https://www.youtube.com/watch?v=zdU_OGCVjVU
1 perc 56 körül látszik, hogy a bal kezénél háttal fordulva elveszti a jelet az egyik touch ott marad a VR világba.. ha sarokba megy (teljesen nincs ott) akkor is már ő mondja itt már nem jó...fél m vagy méterre lehet a saroktól)
-
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist
#3715
üzenetére
Nekem mesélhetsz még erről sokat, részben ez a munkám

Mindig elképedek egyesek naívságán, hogy azt hiszi egy cég egyből a jót adja ki, hogy aztán ne háromszor húzzon le aranyáron a gagyival...
-
a mozgásdetektálás megvalósítható belülről is (lásd a fentebb linkelt Santa Cruz prototípus), csak több és jobb szenzor kell bele. Sokkal könnyebb és egyszerűbb megoldani ha kint van egy/több referencia pont, mint az hogy a pontból magából legyen minden jól követve térben. Nem véletlen hogy a Vive sem ment első körben ebbe az irányba. Sőt a mobilok sem igazán tudják. De nyilván annyira gonosz az Oculus hogy az egész világot rákényszerítette hogy NE csinálja meg normális, piackész állapotban. Ördögi terv.
-
Jack@l
veterán
válasz
Dyingsoul
#3711
üzenetére
Az a baj, hogy ehhez a leggagyibb monochrome kamerák is jók, és van egy olyan érzésem hogy az is van benne

A mégnagyobb baj, hogy a mozgás detektálás megvalósítható kamera nélkül is(nagyobb frekvenciával, sokkal kissebb laggal), de akkor kitől húznának be 300 dollárt...
Tőled remélem befognak. -
-
izomman1
senior tag
Várom majd a tapasztalatokat milyen lesz az Oculus 3 szenzorral illetve 4 el touch követésére....
A legjobban én örültem volna, ha sikerült volna összehozni azt az Oculusnak mint a Vive nak, de sajnos kétlem, mert még mindig standing és 180 fokos játékokat propagálják az Oculusnál room scale teljesen elhanyagolható szerintük, pedig az a VR játékok jövője és az igazi szabadság! -
Dyingsoul
Topikgazda
Neked nem tudom, hogy mi bajod van, de a sima webkamerák is 60-100$-ba kerülnek a minőségibb értelmesebb fajtából. Ezekkel az eszközökkel meg a követést valósítják meg, akkor mi a baj a szenzorral/árával? Az, hogy mit használnak követésre, teljesen mindegy csak működjön. Be kellene már fejezni ezt a miért kerül ennyibe dolgot azt hiszem már többször is bőven ki lett tárgyalva a topikban.
Más: Korábban 1 kamerás room scale-t is mutogattak az oculussal. Most akkor mi a fenéért kell 3 pláne 4 kamera?
Na meg ha nem működik normálisan akkor adják alapból annyival amennyivel működik normálisan. Egyedül a touch kontroller ergoonómiája miatt húznék az Rift felé, de ezek a hírek eléggé rosszak... -
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist
#3708
üzenetére
Ezekkel még mindi nem mondtál semmit...
Mi az amitől különlegesebbé teszi az oculus a mozgást detektáló "szenzorát" attól hogy fogok egy mezei webcamerát és kiszedem belőle a IR szűrőt? -
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3706
üzenetére
A headset et tökéletesen követi , mivel hátul is van pánt! (követő pontok) Itt a Touch követéssel van a gond még egyszer hangsúlyozom , mert ott test takarás jel vesztés lehet elég erőteljesen! (vagy a kamera látószöge sarkokba szoba széleken nem működik)
HTC Vive esetén szoba szélén sarkokba földön is tökéletes a követés lézer mivolta miatt nem lehet takarás! -
-
Jack@l
veterán
válasz
Menthirist
#3706
üzenetére
Akkor meséld el nekünk is mivel több. Kíváncsian várom

-
válasz
izomman1
#3704
üzenetére
Ne hidd. Már két szenzorral is kényelmesen nyomultak olyan 2x2 méteren, és nem is nagyon volt nagyobb szabad hely ezeknek a tesztereknek. Eléggé túl van hypeolva az, hogy 3-4 x 3-4 méteres területen is mozoghasson az ember a lakásban, lévén sokaknak az egész szoba nincs ekkora.
https://www.youtube.com/watch?v=vyNKR_-uKfs
Ahol a riftet takarja a test, ott a vive-ot is takarná. Két, szemben és magasban lévő, és enyhén lefele néző szenzorral csak aránylag kevés esetben veszti el mindkét eszköz a jelet, de mind a vive mind a rift esetében 2-nél több szenzorral lehet minimalizálni még azt a relatíve szűk nem látott tartományt is. A rift kamerái elég nagy látószögűek ahhoz, hogy relatíve közel is lehessen hozzájuk menni.Hiheted azt hogy a Vive roomscale-ben magasságos, a rift pedig touch-al sehol sincs, de csak magadat csapod be vele.
Jack@l: azért ennél egy "hangyányit" több, de az ilyen csúsztatások sosem zavartak téged sem itt, sem más topicokban. Az ilyen csúsztatások alapján nem más a vr szemüveg mint két kis monitor bekötve egy műanyag keretebe és kész.
"majd utánaolvasol"
Gyanítom az elmúlt uszkve 3 évben elmondhatom hogy bőséggel megtettem. -
Jack@l
veterán
válasz
izomman1
#3704
üzenetére
Azok a "szenzorok" mezei webkamerák megbuherálva. Nyilván ha az egyik nem látja a fejed amikor kéne, akkor elveszíti a pozíciód. (legalább kettőnek egyszerre látnia kell)
Oculus most a 3 webcammel + két kis játékvezérlővel már az 1000 dollárt nyaldossa, ez így magában egy vicc.#3706: Majd utánaolvasol azt rájössz... Nem kéne isteníteni a gagyit.
-
izomman1
senior tag
válasz
Menthirist
#3702
üzenetére
Sziasztok!
Örülök, hogy HTC Vive ot választottam és nem vártam az Oculus Touch ra… 3 szenzor esetén ha lesz valakinek kérlek próbáljátok ki hány szor hány métert tud lekövetni hibátlanul Touch ra vonatkoztatva.
Azt gyanítom, hogy csak 360 fok egyhelyben vagy pár lépéses mozgásra lesz elegendő és ha a földől vennél fel valamit akkor lehet jelvesztés a test takarás miatt , illetve ha szoba sarkok felé közelítesz szintén lesz jelvesztés( Szenzor alatt állsz) , mert optimálisan ezek a szenzorok minimum 2 méterre helyezendők a célszemélytől.. ahogy hallottam.. Tehát ha van egy 4x4 méteres szobád lehet csak a belső 2x2 M ert fogja tudni rendesen követni.. Illetve az is érdekelne majd 4 szenzor esetén fogja e tudni követni a sarkokat vagy a padlóról való felvételt szintén.. (de 4 szenzoros rendszer kicsit már megdrágítja a mókát és sok USB 3.0 csatlakozó is kell + hosszabbító kábelek)
Sajnos az az érzésem amit sejtettem már márciusban, hogy az Oculus azért nem adta ki a Touch okat már akkor mert tudta a HTC Vive room scale miatt kenterbe veri őket mivel 2 szenzorram normális követés csak egyhelybe állásra és 180 fokos követésre alkalmas.. Ezt már akkor tudták édes kevés és húzták az időt remélve , hogy a fejszettet legalább sokan megveszik aztán meg azt mondják sokat „fejlesztettünk ez idő alatt” és most ugyanazt a touch -ot kiadják ami már tavasszak rendelkezésre ált…
Illetve most kísérletezgetnek egy önálló számítógépként funkcionáló készüléken, de már most lehet tudni olyan erős lesz max mint egy csúcs kategóriás mobiltelefon és nem pedig egy csúcskategóriás gép , ergó olyan játékok elképzelhetetlenek rá mint PC-s headset társaiknál..
Sebaj legalább 2szabad lesz a mozgás végre „ ami a Vive nál eddig is megvolt.. -
válasz
Menthirist
#3702
üzenetére
-
-
Segal
veterán
Hivatalos
December 6-án jelenik meg a Touch 199 dolláros áron. Jár hozzá 1 plusz kamera, a VR Sports Challenge és a The Unspoken nevű játé.
360 fokos játékhoz egy harmadik kamerát is ajánlanak ez 79 dolláros áron lesz kapható.
Új hozzászólás Aktív témák
- Gamer PC - Z790 / i5 13600 KF / 32 GB / 2 TB / RTX 3080
- RDX Kara Heavy F6 Felnőtt Álló bokszzsák 183CM / max 150Kg, ingyenes szállítás + 1pár kesztyű
- MacBook Pro 17" i7 2.6 GHz 8GB RAM 240 GB SSD 8 ciklus az akkuban!
- Kindle Voyage REKLÁMMENTES könyvolvasó eladó (fizikai lapozógombok, keretmentes kijelző!)
- ÚJ! OnePlus Watch 3 43mm okosóra
- Apple Imac 21,5 Inch, Late 2015! Intel Core I5 + Intel Iris Pro Graphics. 1TB Háttértár!
- Jawbone Up okoskarkötő, aktivitásmérő
- Gamer PC-Számítógép! Csere-Beszámítás! R5 3600X / GTX 1080Ti / 16GB DDR4 / 512 SSD
- GYÖNYÖRŰ iPhone 13 Pro 256GB Sierra Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3361
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
Állásajánlatok
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest

Illetve van valami új fülhallgató is a Rifthez, 50 USD.
Totál padlón van, aztán így is ott a legdrágább a touch.



Lenne most egy G3 kedvező áron, garival.
Elvileg 4K-t és 5K-t is belehet állítani ha támogatja a hardvered az ekkora felbontást. Alig láttam a pixelektől most meg alig lehet észrevenni olyan kicsik lettek! És sokkal élesebb meg valósághű lett a kép is. Mindenkinek ajánlom hogy töltse le.





Na meg ha nem működik normálisan akkor adják alapból annyival amennyivel működik normálisan. Egyedül a touch kontroller ergoonómiája miatt húznék az Rift felé, de ezek a hírek eléggé rosszak...

