Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • Petykemano

    veterán

    válasz Ueda #4363 üzenetére

    A big.LITTLE, vagy hibrid multithreading szerintem nem elsősorban a magszám növelhetőségét célozza.

    Szerintem arról van szó, hogy
    1) vannak olyan szoftverek, amik 1 szálon, vagy legalábbis kevés szálon tudnak tudnak csak működni. Viszonylag kevés az olyan szoftver, ami sok magra egyenletesen skálázódik. A játékok egy olyan köztes terület, ahol ügyködnek a több magra való skálázódáson, de mindmáig meghatározó az, hogy a 1-2-3 szálon mennyire erős egy processzor.
    2) az IPC növelése jelentős fogyasztás és területigénnyel rendelkezik. (valószínűleg a frekvencia növelése is)

    És a lényeg: ahhoz, hogy azoknál a programoknál teljesítménynövekedést érjenek el, amik rosszul skálázódnak, az IPC-t kell növelni. De azoknál a programoknál, amik jól skálázódnak a magok számával, nem feltétlenül szükséges az összes szál kezeléséhez magas IPC-jű mag. Azokhoz a programokhoz, amelyek jól skálázódnak, előnyösebb lehet 1 magas IPC-jű mag helyett 2-3 olyan, aminek az IPC-je 30%-kal alacsonyabb, de negyedakkora helyet foglal és negyedannyit fogyaszt.

    Tehát a kényszer nem a magszám növelésének irányából jön, hanem az IPC növelés tranzisztor és energia költségeiből, amit azokban az esetekben, amikor több magot ki tud használni egy applikáció, hatékonyságra optimalizált magokkal kompenzálnak.

    Nekem úgy tűnik, hogy az intel ezt az utat választotta. Nem állítom, hogy ez a helyes.

Új hozzászólás Aktív témák