Új hozzászólás Aktív témák
- 
			
			
						Abu85
HÁZIGAZDA
válasz
							
							
								#Morcosmedve
							
							
								#20722
							
							üzenetére
						Ez bonyolultabb. Nézd úgy, hogy a GDS egy nagyon gyorsan elérhető memória a lapkán belül, gyorsabb bármelyik gyorsítótárnál és a Global Ordered Append csoportból a GlobalOrderedCountIncrement függvénnyel megoldható a wave-ek sorrendben történő futtatása. Ehhez azonban az kell, hogy a multiprocesszorok ne futtassanak egy wave-nél többet egy feldolgozótömbön. Az AMD azért implementálja a hardverben így, mert a sorrend egy belső memória alapján lesz kialakítva, ugyanis mindig lesz egy look-up, hogy melyik wave jön. Ha minden look-up kimegy a memóriába, akkor az akármilyen memória mellett eléggé megöli a sebességet. Emellett járulékos veszteség az is, hogy a mai SIMT architektúrák úgy fedik el a memória késleltetését, hogy több wave-et futtatnak, de most a sorrendbe rendezés miatt csak egyet futtathat minden feldolgozótömb, vagyis itt is buknak egy csomót. Erre vezette be egyébként a GCN4 az utasítás-előbetöltést, hogy a szükséges adat már akkor ott legyen valamelyik a multiprocesszor gyorsítótárában, amikor a kérés megtörténik. Emiatt nem kell a memóriáig menni, amivel visszanyernek egy csomót az elméletben elbukott késleltetésből.
A fogyasztás a mérnökök számára nem egy célparaméter. Amit nekik észben kell tartani az a hatékonyság. Ilyen formában nyilván egy GDS+utasítás-előbetöltés a leghatékonyabb, mert gyakorlatilag GlobalOrderedCountIncrement függvény mellett is a lehető legkisebb lesz a késleltetés. Például van egy programod, ami fut 200 fps-sel, de szeretnéd a wave-eket sorrendben futtatni, akkor a GlobalOrderedCountIncrement függvény ezt GCN1/2/3-on megteszi úgy 150 fps mellett, GCN4-en megteszi 190 fps-sel, míg ha a memóriához kell kimenni, akkor ugyanez 30 fps-re csökkenti a teljesítményt. Így már egészen átalakul a hatékonysági sorrend. Ilyen formában egyébként az adott effektet már érdemes a GlobalOrderedCountIncrement függvény nem hatékonyan kezelő hardvereken tiltani, de nyilván a szabványba érdemes belerakni, mert a Microsoft is tudja, hogy a többi cég is fejlődik, tehát egy-két generáció és támogatni fogják. Valószínű egyébként, hogy több shader modell 6.0-s wave ops intrinsics függvényt maga a Microsoft akar, mert megy a vita arról, hogy a mostani specifikáció mennyire jó-e az Intelnek és az NV-nek. A wave scan és prefix kb. semennyire. Az AMD-nek ezekre direkt utasítása van, míg a többieknek semmi. A WaveBallot sem valami előnyös 64 bites maszkolással. A GCN-re ez illik, míg a többire nem. De áthidalható gondokról van szó. Az igazi probléma a Global Ordered Append csoport lesz.
 
Új hozzászólás Aktív témák
A topikban az OFF és minden egyéb, nem a témához kapcsolódó hozzászólás gyártása TILOS!
Megbízhatatlan oldalakat ahol nem mérnek (pl gamegpu) ne linkeljetek.
- ASUS ROG RTX 3060 OC 12GB GDDR6
 - ASUS RTX 5090 32GB GDDR7 ROG ASTRAL OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
 - MSI RTX 3070 8GB GDDR6 SUPRIM X - Dobozos, Újszerű - Eladó!
 - ASUS GeForce GTX 660 DirectCU II OC 2GB GDDR5 192bit Videokártya
 - ASRock RX 9060 XT 16GB GDDR6 Challenger OC - Új, Bontatlan, 3 év garancia - Eladó!
 
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T480s - i5-8GEN I 8GB I 256GB I 14" FHD I HDMI I Cam I W11 I Gari!
 - BESZÁMÍTÁS! MSI H310M PRO i5 9600K 16GB DDR4 240GB SSD 2TB HDD RTX 2060 Super 8GB NZXT Source 600W
 - Bomba ár! HP Probook 440 G10 - i3-1315U I 16GB I 256SSD I 14" FHD I W11 I Cam I Garancia!
 - Designer 4K Monitor - BenQ PD-2700-U
 - Creative Sound BlasterX G6 7.1 USB külső hangkártya
 
Állásajánlatok
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
								
							
