Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #4 üzenetére

    Azért jött Apple II-re az FS, mert akkor a Commodore-nak még nem volt meg a C64. A PC-nél még mindig olcsóbb volt az alma. Portolták TRS-80-ra is, az viszont tényleg randa lett, mert nem tudott csak elvetemült semi grafikát.

    A PC-s port nem volt igazán jobb, ha az első PC-n nézed. Nem is lehetett, mert a CPU-ja nem volt gyorsabb a 6502-nél és grafikailag sem igazán tudta felülmúlni az Apple-t.

    Igazad van a KG nem jött C64-re, ami mondjuk furcsa, mert Apple II-re viszont igen. Lehet kellett hozzá RAM kártya. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy a PC-nek ekkortájt már a többi 16 bitessel kellett versenyeznie. A PCJr grafikája sem ért fel egyikkel sem, de még az EGA is csak alulról karistolta játékokban az Atari ST-t. A PCJr árban még jó lett volna, de a sebessége siralmas lett a bővíthetőségével együtt, a PC különböző verziói meg drágák.

    Statikus grafika esetén elvileg ott volt a PS/2-vel bevezetett XGA amivel mindent is vert a PC. A gyakorlatban viszont csak VGA-t használtak aminél egy Amiga HAM módban jobb megjelenítést tudott felmutatni, ha meg mozgatni is kellett, akkor meg röhögve iskolázta. A kép amit beszúrtál szép, de inkább a kivétel erősíti a szabálynak tekinthető. Külföldi újságokat, interjúkat olvasgatva az a kép állt bennem össze, hogy kb. ekkor kezdtek el komolyan, elsődleges platformként fejleszteni játékokat PC-re. A megfelelő vas már megvolt, ugye az SB is '89-es, bár még drágán, de lehetett bízni a folyamatos árzuhanásban. A fejlesztésekhez persze kellett idő, ezért lett kb. 92-93 ahol átfordult az Amiga-PC állás. Az AMD 386DX40 és a 486SX25 pedig már erőből is elvitte az animációkat.

  • frescho

    addikt

    válasz vrob #2 üzenetére

    Arról az FS-ről beszélsz ami korábban jelent meg Apple II-re és arról a KQ-ról aminek a C64 verziója sokkal élvezhetőbben futott? Lehetnek emlékezetesek, de gyengébbek voltak a többi platformnál.

    Ahogy írod a hosszú úthoz sok dologra szükség volt. Kellett sok hardver fejlődés: VGA, hangkártya, 386-os processzor. Kellett az, hogy olcsóbbá váljon: klón gyártók, AMD 386DX-40. Kellettek fejlesztők akik már nem csak másodlagos platformként tekintettek rá. Nem utolsó sorban kellettek a konkurencia fokozatos ballépései, itt főként az Atari és Commodore vezetésére gondolok.

    1992 körül jöttek azok a címek (Dune 2, Pinball...) amik már tényleg emlékezetesek és elérték a többi platform minőségét. A 80-as évekre az igaz, hogy a PC le volt maradva, sokszor még a 8 bitesek is jobbak voltak a PC verziónál.

  • frescho

    addikt

    Valahonnan onnan indult ahol a TRS-80 kezdte és apránként kapaszkodott fel a C64, majd hosszú évek alatt, sok-sok kitartással az Amiga szintjére.

Új hozzászólás Aktív témák