Új hozzászólás Aktív témák
-
Azért jött Apple II-re az FS, mert akkor a Commodore-nak még nem volt meg a C64. A PC-nél még mindig olcsóbb volt az alma. Portolták TRS-80-ra is, az viszont tényleg randa lett, mert nem tudott csak elvetemült semi grafikát.
A PC-s port nem volt igazán jobb, ha az első PC-n nézed. Nem is lehetett, mert a CPU-ja nem volt gyorsabb a 6502-nél és grafikailag sem igazán tudta felülmúlni az Apple-t.
Igazad van a KG nem jött C64-re, ami mondjuk furcsa, mert Apple II-re viszont igen. Lehet kellett hozzá RAM kártya. Azt viszont figyelembe kell venni, hogy a PC-nek ekkortájt már a többi 16 bitessel kellett versenyeznie. A PCJr grafikája sem ért fel egyikkel sem, de még az EGA is csak alulról karistolta játékokban az Atari ST-t. A PCJr árban még jó lett volna, de a sebessége siralmas lett a bővíthetőségével együtt, a PC különböző verziói meg drágák.
Statikus grafika esetén elvileg ott volt a PS/2-vel bevezetett XGA amivel mindent is vert a PC. A gyakorlatban viszont csak VGA-t használtak aminél egy Amiga HAM módban jobb megjelenítést tudott felmutatni, ha meg mozgatni is kellett, akkor meg röhögve iskolázta. A kép amit beszúrtál szép, de inkább a kivétel erősíti a szabálynak tekinthető. Külföldi újságokat, interjúkat olvasgatva az a kép állt bennem össze, hogy kb. ekkor kezdtek el komolyan, elsődleges platformként fejleszteni játékokat PC-re. A megfelelő vas már megvolt, ugye az SB is '89-es, bár még drágán, de lehetett bízni a folyamatos árzuhanásban. A fejlesztésekhez persze kellett idő, ezért lett kb. 92-93 ahol átfordult az Amiga-PC állás. Az AMD 386DX40 és a 486SX25 pedig már erőből is elvitte az animációkat.
-
Arról az FS-ről beszélsz ami korábban jelent meg Apple II-re és arról a KQ-ról aminek a C64 verziója sokkal élvezhetőbben futott? Lehetnek emlékezetesek, de gyengébbek voltak a többi platformnál.
Ahogy írod a hosszú úthoz sok dologra szükség volt. Kellett sok hardver fejlődés: VGA, hangkártya, 386-os processzor. Kellett az, hogy olcsóbbá váljon: klón gyártók, AMD 386DX-40. Kellettek fejlesztők akik már nem csak másodlagos platformként tekintettek rá. Nem utolsó sorban kellettek a konkurencia fokozatos ballépései, itt főként az Atari és Commodore vezetésére gondolok.
1992 körül jöttek azok a címek (Dune 2, Pinball...) amik már tényleg emlékezetesek és elérték a többi platform minőségét. A 80-as évekre az igaz, hogy a PC le volt maradva, sokszor még a 8 bitesek is jobbak voltak a PC verziónál.
-
Valahonnan onnan indult ahol a TRS-80 kezdte és apránként kapaszkodott fel a C64, majd hosszú évek alatt, sok-sok kitartással az Amiga szintjére.
Új hozzászólás Aktív témák
- Motorolaj, hajtóműolaj, hűtőfolyadék, adalékok és szűrők topikja
- Autós topik
- Az NVIDIA ipari AI-felhőt épít a németeknek, együtt az OpenAI és a Google
- Redmi Note 13 Pro 5G - nem százas, kétszázas!
- Fujifilm X
- DOOM - The Dark Ages
- Gyúrósok ide!
- Projektor topic
- Szombathely és környéke adok-veszek-beszélgetek
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- További aktív témák...
- Windows, Office licencek kedvező áron, egyenesen a Microsoft-tól - Automata kézbesítés utalással is!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone Ryzen 7 7800X3D 32/64GB RAM RTX 5080 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- BESZÁMÍTÁS! SAPPHIRE VEGA 64 8GB HBM2 videokártya garanciával hibátlan működéssel
- Wacom Cintiq DTK-2260 - Digitális rajztábla
- Telefon felvásárlás!! iPhone X/iPhone Xs/iPhone XR/iPhone Xs Max
Állásajánlatok
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged