Új hozzászólás Aktív témák
-
JohnyBlue
őstag
válasz .: JuSzT :. #14650 üzenetére
pl. Velencében egy kávézó teraszán ül valaki issza a kávét és mereng az életén, hogy jajj de nehéz Te egy 200 as üveggel lekapod oldalról stb stb.
Én ezt portrénak nevezem...
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
*Ropi*
félisten
válasz .: JuSzT :. #14650 üzenetére
Az életkép a mindennapi élet egy-egy jellemző jelenetét vagy alakját ábrázoló fotó (most csak a fénykép kategórián belül maradva). És az (ember)alak ábrázolás, az portré ugye?
Akkor egy sorozatgyilkos portréja a "munkája" közben micsoda? Az biztos nem jó eredmény lesz...Mármint a T. Gyilkos Úr lehet slágergyanúsan jóképű rajta, de ettől még...
Most még nem írunk be az ellenőrződbe.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
copass
veterán
válasz .: JuSzT :. #14654 üzenetére
első gondolat: nebaxx. fizetni kell az ibolyántúli sugárzásért (UV)? én kérek elnézést!
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
válasz .: JuSzT :. #14654 üzenetére
Naponta 2x de lehet többször is (Milla Trió ) küldheted, várom soxxxeretettel!
(#14655) copass:
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
JohnyBlue
őstag
4 perce léptem rá egy acél merevítésés bakancsal a kis ezer éves kártyaolvasómra. Elment örökre
Keresek helyette újat. AMit kell, hogy tudjon: SD és CF olvasás. Ha meg még gyors is akkor az jó pont USB3 nem feltétel Jahh és ócsó legyen
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
.: JuSzT :.
addikt
válasz *Ropi* #14656 üzenetére
Elolvastam az oldaladon több mindent, köztük a "hogyan válasszunk jó fotóst" részt. Pár dolog érdekel, mert fejben nem áll össze a kép.
Ha jól számolom a leírásod alapján, akkor egy vidéki esküvő kipihenéssel együtt 2 nap, és ezután jön valamikor az utómunka. Gondolom aki nagyon profi azért 500 képet 1 nap alatt általánosan meg tud retusálni + mondjuk még 50-100 egyedi kép amivel kicsit több időd van. Ebből jó esetben gondolom kettő fér bele egy héten. Ahogy levezetted a költségeket, ebből a heti kettőből nem tudom elképzelni hogy fenntartson valaki egy ilyen gépparkot. Jól gondolom, hogy nem ebből tud megélni egy olyan fotós, aki 100% ban ebből szeretne megélni?
-
-
JohnyBlue
őstag
válasz .: JuSzT :. #14660 üzenetére
Samsung karit használok az bírja...
Na egy ugyanilyen kékre léptem rá Ilyen mazzagot kihuzom dolgot nem szeretem mert nem szeretem
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
JohnyBlue
őstag
válasz JohnyBlue #14658 üzenetére
Na ez lesz a befutó Lexar Professional USB 3.0
https://ipollo.com/?ref=johnyblue
-
*Ropi*
félisten
válasz .: JuSzT :. #14659 üzenetére
Egy olyan esküvőfotós kollégát sem ismerek, aki csak esküvőt fotóz. Mellette csinálunk még más pénzt hozó projecteket is (portrék, családfotózás, babafotózás, reklám és tárgyfotózások, stb...).
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
RichiG23
csendes tag
Hello! Azt szeretném kérdezni, hogyan tudom a Canon eos 450D gépemből kiolvasni az expo számot? Esetleg van valami program erre a célra? Köszönöm!
-
Mikisys
őstag
válasz copass #14647 üzenetére
Igaz, lehet, hogy ez Nikonon, vagy Canonon nem elég jó beállítás. Kérdéses még a "tárgytávolság" is.
Nekem Pentax rendszerem van és ezek az expo-beállítások már többször is elegendőek voltak.
Lehet, hogy a Pentax kissé alulexponált felvételeiből többet(jobbat) lehet kihozni a PS-beállításokkal?
A követő AF nálam kitűnően működik, ki is kapcsolom ha nem szükséges, ne állítgassa állandóan az élességet, csak ha nyomom a gombot.
18mm-es és 55mm-es obibeállítások kissé torz képet adnak, a köztes tartomány többé-kevésbé szabályos, erre értettem, hogy kb. 24-45mm között érdemes alkalmazni, persze ez több más minden függvénye is.Üdv!
-
copass
veterán
válasz Mikisys #14667 üzenetére
nekem a követővel elkövetett képek rendre életlenek lettek, valszeg azért mert hogy a mozgásban lévő alanyra próbált feszt élesíteni és hát egy belépőszintnél canon 1100D+kitobi, de az 1.8/50, 55-250IS-nél is ugyanezt produkálta. így hát maradt az álló téma. ott mindíg jó lett az élesség.
studióban volt lehetőségem egy 2+1 lámpás szettel meghajtani az m42 3.5/135 sonnar-omat, f5.6 iso100 1/125"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
fireproof
őstag
Sziasztok.
Szerintetek amelyik képeken ITT meg úgy általában is látható ilyen oldalról jövő becsillanás(?) az utólag hozzáadott vagy így készítették a képeket? Mi a technikája? Mellesleg állati jó ez a bogár.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fireproof #14672 üzenetére
lehet ez a nap, de simán meg lehet ps-el is csinálni, sok tini csaj ismerősöm nyomat ilyen halvány lila, sárga, vagy bármilyen színű foltokat, a fotók sarkára, szélére, most ez a divat...pl ez is...[link], [link], [link]
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Mikisys
őstag
válasz copass #14668 üzenetére
Valahol olvastam a neten, hogy a követő fókusz használatához jó(jobb) lenne fix-fényerejű objektívet használni, mert a változó fényerejű objektívek, pláne zoomolás közben(!) megzavarják a gép érzékelőit és ezért lehet ez is az oka, a sok életlen képnek.
Szerintem meg még beállítás kérdése is, követő AF használatához érdemes Av-módban dolgozni, tehát a gép a blendét ne tekergesse és akkor nem változik menet közben a fényerő, ami megkönnyítheti a követő AF-működését. Érdemes egyel nagyobb ISO-ra átállni (100-helyett 200) és akkor a rövidebb expo-idő is segít a mozgásban lévő dologra gyorsabban reagálni.Üdv!
-
jjeahh
nagyúr
-
copass
veterán
válasz Mikisys #14676 üzenetére
kb ugyanezt meg is csináltam, 1.8/50, av, nagy iso és mindíg az volt a végeredmény hogy bemozdult lett.
de ezt a 2-3mp követés kivitelezhetetlen a lányomnál. esélyt se látok rá.. betonbaszöget. marad az álló és sok sok sok sok sorozat!"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
copass
veterán
válasz Santiagain #14682 üzenetére
hát igen én is ezt vallom, sokan mondták már ezt. 1/80-1/160 ami már jóféle.
"amikor valaki baromságokat beszél, megszületik egy unikornis"
-
*Ropi*
félisten
-
*Ropi*
félisten
válasz Mikisys #14676 üzenetére
A blendét mindig is rekeszelni fogja (hacsak nem teljesen nyitott blendével fotózol), mert az AF mindig nyitott blendével áll be (hogy a lehető legtöbb rendelkezésre álló fényt hasznosítsa), utána exponálás előtt rekeszeli le az aktuális munkablendére (kivéve ugye nyitott állásnál).
A követő fókusznak két ellensége van: a kis mélységélesség (nagyon könnyű kicsúszni a kis DOF-ból) és a lassú fókuszmotor (ha a sebességéből adódóan képtelen lekövetni a tárgy mozgását). Ráadásul a követő AF szemben jövő, folyamatos mozgásra lett eredetileg kitalálva, nem pedig ide-oda cikázó madarakra, állatokra vagy gyerkőcökre (ezek még a híresen jó AF rendszereket is megizzasztják).
Még egy faktor a záridő: a bemozdulás elkerüléséhez nem elég a reciprokszabályt betartani, mert az csak a berázást küszöböli ki, a fotóalany mozgásdinamikájából adódó bemozdulást nem. Amit itt írtatok, hogy 1/80, az csak egy nyugodtan ülő emberre érvényes. Futó emberhez simán kell minimum 1/200 is.
Bonyolítja a dolgot, hogy a bizonyos vázak követő AF algoritmusának működéséből adódóan nem mindegyik kép lesz éles: általában az első 1-2 nem, majd utána 1-2 jó, aztán megint nem és így tovább... Meg, hogy a Nikon objektívekben hol van saját AF motor, hol nincs és akkor csak a vázét tudja használni, ha van benne.
Összegezve: szükségünk van gyors AF motorral rendelkező objektívre (Canonnál a gyűrűs USM motorok ilyenek, a sima micro USM meg sem közelíti), relatíve nagy mélységélességre (APS-C-n minimum F2.8, általában a dupla érzékenységű AF keresztszenzorok is ott aktiválódnak) és gyors záridőre (optikától függően). Ezt csak ISO emeléssel lehet elérni, ha van elég tartalék a vázban.
Gyors AF motorok jelölése gyártónként:
Canon: USM (Ultra Sonic Motor, nincs külön jelölve, hogy micro vagy gyűrűs).
Nikon: Nem tudom náluk hogy jelölik, talán nincs is jelölve.
Sigma: HSM (Hyper Sonic Motor).
Tamron: USD (Ultra Sonic Drive).Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
*Ropi*
félisten
válasz kiskornel #14686 üzenetére
Eski után vagyok, kicsit húzom a szalagot... Köszönöm, hogy rávilágítottál, tényleg félreérthető voltam: a minél zártabb rekesz miatti nagyobb mélységélességre gondoltam. Eredetileg F4-et akartam írni (ahhoz tartozott a relatíve nagyobb mélységélesség a más által írt 1.8-hoz képest), aztán azért írtam 2.8-at, mert ott kapcsolnak be a keresztszálas AF pontok. Persze minél nagyobb a DOF, annál kevésbé csúszik ki belőle az AF motor lassúsága / az AF késése miatt.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
atok666
őstag
válasz *Ropi* #14687 üzenetére
Jol tudom/gondolom, hogy ez a koveto fokusz valojaban prediktiv modon dolgozik, azaz megprobalja elore kiszamolni, hogy merre mozog az alany es oda fokuszal ahol szerinte a targy lesz? Ezert nem is lehet az osszes koveto af fokusszal keszitett kep eles, meg ezert vannak bajban a kontraszt alapu af renszerek koveto modban?
Atok
-
marcus.fenix
aktív tag
Sziasztok!
Kicsit off de hátha célravezető:
Keresek budapesti, vagy Fonyód környéki nem profi, de profi kézikamerát használó videóst.
Gondolok itt olyan kamerára ami full HD-s, és akár rosszabb fényhatások közepette is tiszta élvezhető felvételt képes készíteni. A szeptember 7.-én Fonyódligeten tartandó esküvőmet kellene megörökíteni, kb. 12 órás ottlét, és olyan 6 órányi anyag lenne szükséges, vágatlanul, mindenféle utómunkát nélkülözve.Privát üzenetet írjatok, tiszteletdíj megjelöléssel.
Köszönöm!
Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
Fandango
veterán
válasz marcus.fenix #14690 üzenetére
Van kulon videos topik (dslr videozas topik biztosan) oda is erdemes lenne beirnod.
-
cOxeR
Ármester
válasz marcus.fenix #14690 üzenetére
Ezt komolyan gondoltad?
Nyersanyagot akarsz kapni?
Kíváncsi leszek, van-e ember, aki ezt elvállalja... aztán a végén meg menni fog a sírás, hogy jaj ez így rossz, ez meg úgy rossz... -
*Ropi*
félisten
válasz marcus.fenix #14690 üzenetére
Ezt gondold át még egyszer! Sem fotós, sem videós kollégák nem szokták kiadni a nyersanyagot. Elmondom miért: az utómunka, amitől a végleges látványvilág egyedien jellemző lesz az adott fotósra / videósra, az adott szolgáltató "kézjegye". Na most egyik szolgáltató sem szeretné, hogy viszontlássa a saját képeit / filmjét valami más által csinált, rossz minőségű utómunkával. Mert ugye az a nézők felé nem úgy lesz lekommunikálva, hogy a videós / fotós szuper anyagot videózott / fotózott, csak valaki utólag elszabta a szelektív színtelenítéssel meg a Hello Kitty-s kerettel. Hanem úgy fog lejönni, hogy az X.Y. videós / fotós munkája. Akit ezek után a, ilyen szelektív színtelenítésre és Hello Kitty-s keretre vágyó ügyfelek fognak csak keresni mert ezt látták tőle; b, senki nem fogja keresni, mert nem tetszik nekik.
Ha ilyet tervezel, akkor jobban jársz, ha bérelsz egy kamerát és megkéred az egyik ismerősödet, hogy kezelje. Aztán ha többet piál vagy csajozik a tervezettnél és az anyag egy része nem lesz meg emiatt, akkor ne szúrd le: ő nem szolgáltató akinek az a feladata, hogy ott legyen és megörökítse, hanem csak egy barátod, aki jogosan szeretné magát jól érezni.
[ Szerkesztve ]
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
veterán
válasz *Ropi* #14693 üzenetére
bár értem a veszélyeket, amiket írsz, én nem zárnám ki a dolgot egészen. ha valakinek nem a lakossági szolgáltatás a fő profilja, akkor a hírnév nem akkora probléma, és meg lehet egyezni, hogy hogyan legyen kiírva az operatőr neve, ha egyáltalán. a világ mozgóképeinek nagy részét nem az szokta vágni, aki felvette
ha meg van beszélve, hogy az ügyfél milyen anyagot kér, megcsinálom-kifizetik-helló, én gond nélkül elvállalom, sosem volt még ebből problémám, igaz ezek jellemzően nem esküvők voltak.más kérdés, hogy a hat óra nyersanyagot soknak tartom, és az én privát hülyeségem az is, hogy egy esküvőből negyedórásnál sokkal hosszabb filmet nem érdemes készíteni (nyilván egyeztetni kell, egy klipszerű filmhez készült anyaggal bajok lesznek, ha egy lassú, hosszú videót akarnak belőle vágni). de örömmel, amit az ügyfél óhajt
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
*Ropi*
félisten
válasz qnadam #14694 üzenetére
Az esküvői szektor nagyban különbözik az élet más területeitől: az ott dolgozók önmaguk a termékek, nem pedig a videó, a képek vagy a fotókönyv. Jó esetben azért választják őket a párok, mert hallottak róluk az ismerőseiken keresztül, látták a honlapjukon a képeiket és tetszettek nekik, hasonló anyagot várnak saját magukról is (rossz esetben meg azért választották, mert ő volt a legolcsóbbra lealkudható ). Tehát ha kikerül úgy egy anyag, hogy más utólag belepiszkál és attól látványvilágában megváltozik, akkor aki azokat a képeket várja tőlem, csalódni fog. Ha pedig látványosan rosszabb lesz, akkor az még rossz fényt is vet rám. Egyik eshetőség rosszabb, mint a másik...
"...A hat óra nyersanyagot soknak tartom..." "...Egy esküvőből negyedórásnál sokkal hosszabb filmet nem érdemes készíteni..."
Egyetértek: tapasztalataim szerint teljes videót max. 1x néznek végig, de van, hogy még akkor is átpörgetik...Egy 4-5 perces összefoglaló spot az, ami maradandó lehet belőle. Annak a linkje biztosan körbejárja a családot és a barátokat.
"...Egy klipszerű filmhez készült anyaggal bajok lesznek, ha egy lassú, hosszú videót akarnak belőle vágni..."
Jogos: nem mindegy, hogy valami vágóképnek készül, vagy a történet része.
Weboldalam: http://karpatisandor.hu
-
marcus.fenix
aktív tag
Köszönöm mindenkinek a segítséget, már aki segítő szándékkal szólt hozzá.
Van aki nem értette mire célzok, ugyanis nekem egy átlag ember kell, aki a barátom is lehetne, de nem az, és fogja a kamerát és ott van ahol az események történnek. Egy vendégem szórakozását sem akarom azzal elrontani, hogy kezébe nyomok egy hd kamerát, de ha ez így nem megy, akkor felkérek valakit akinek a kezében volt már kamera és fizetek neki pár ezret és bérelek neki egy fullos kamerát. Csak ezt egyben szerettem volna letudni. Írtam is hogy nem profi videós kell, sajnálom ha nem voltam egyértelmű. Az meg hogy valaki a legjobb részeket vágja ki és virágos keretbe rakja plusz nyomi zenéket rakjon alá, nekem nem ér plusz pénzt. Vágatlan anyag kell, hogy 40 év múlva beletekerjek az asszonnyal és rommá röhögjem magam.Az összes rap-et hallgató kemény csávónak küldöm e dalt: http://www.youtube.com/watch?v=5PsnxDQvQpw - és remélem tudnak angolul, különben azt hinnék kedveskedek...
-
veterán
válasz marcus.fenix #14696 üzenetére
értékelem a határozott elképzelést, ritka sajnos
igazából két problémám van a dologgal, az egyik, hogy a kevés fényben korrekt minőség kb a sony z1 szintjén kezdődik, de inkább feljebb van, vagy dslr fényerős objektívekkel. előbbit átlagember azért nem olyan szívesen kezeli egy napon keresztül, a dslr-nél viszont kell rutin a fókuszáláshoz - de a rendes kameráknál sem árt, mert az auto mód nem mindig jó.
a másik probléma az, hogy ezt én még el is vállalnám, de nem párezerért, és szerintem más ebben dolgozók is így vannak ezzel. nehéz ügy, naistálló? gazemberség? hupákolás?
-
Santiagain
senior tag
válasz marcus.fenix #14696 üzenetére
Egy közmunkás biztos elvállalja pár ezresért.
http://allergiadesign.com - http://www.flickr.com/photos/santiagain/
-
Grop77
csendes tag
válasz marcus.fenix #14690 üzenetére
Mindenképp azt ajánlom hogy esküvői videózásban jártas embert keressél. Aki már tapasztalt, gyakorlott. Tudja mikor hova álljon, milyen szögböl kamerázzon stb.
Siess mert hamar lefoglalják az ídőpontokat.
Ha ezen akarsz spórolni biztos Pest környékén is vannak másodállásban hétvégen esküvőt videózó egyének.
A DVD-re meg mindig az kerül amit a megrendelő óhajt. Ha nem kéri a csicsás extákat, attól csak olcsóbb lesz.Pedig de!! Vannak ahol a nyersanyagot is adják a vágott, szerkesztett DVD-k mellé.
Pl. google "esküvői videózás" második találat.[ Szerkesztve ]