-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
CharlieDrop
veterán
válasz szimi57 #58950 üzenetére
a kémcsöves tesztek arra jók, hogy megmutassa mennyire folyékony az olaj. Amit vastagabbnak hívsz, vagyis a hidegtűrési képessége rosszabb, az azt jelenti, hogy tovább tart az olajnak mindenhova eljutni és megfelelően kenni, mint annak, amelyiknek a hidegtűrési képessége jobb.
A kérdés csak az, hogy cserébe a melegtűrési képessége hol van. egy 10W olaj is elég jó, ha nem nagyon van 0 fok alatti hőmérséklet.
És ezeken kívül van még pár olyan jellemzője egy olajnak, amit általában figyelmen kívül hagyunk, hiszen úgy is belevaló olajat veszünk (ha figyelünk).
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
szimi57
őstag
válasz CharlieDrop #58952 üzenetére
A szivattyúzhatósági határérték 5w olajnál -35 fok 10w-nél -30 fok. A gyakorlatban ez azt jelenti, hogy -25 ill. -20 fokon a két olaj szivattyúzhatósága egyforma tehát semmivel sem megy gyorsabban az 5w. A fogaskerék szivattyúk ugyan azt a mennyiséget továbbítják. A különbség csupán annyi, hogy a hígabb olaj hamarabb felmelegszik. Ami a kémcsőből hamarabb kifolyik, az szivattyú esetén nem fog hamarabb célba érni, ha be vannak tartva a határértékek. Nyilván 10w olaj esetén -20 fok alatt nem ajánlatos indítani, sem az 5w-nél -25 fok alatt.
[ Szerkesztve ]
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
H.Ezredes
őstag
válasz FIREBLADE78 #58956 üzenetére
Nyáron mikor kimentem a tulajjal és mértem egy 100-200-at nagyon gyatra volt közvetlen utána le is esett a turbócső. Legközelebb akar downpipe-ot meg programot. Majd akkor kimegyek vele megmérjük előtte a 100-200-at meg utána.
#58957
BeZolVannak olyan alkatrészek mint pl a szűrők ami nem nagy költség és igen vannak olyan alkatrészek amik iszonyat drágák. pl fék. M logós műanyagok / burkolatok / stb ami drágább. Itt pl az egyik kipufogó szelep berohadt és tönkrement tőle az állító motor. Szétszedtük megcsináltuk a kipufogóban lévő pillangó szelepet mechanikusan. Az állító motorból meg rendeltünk újat. Gyári új 40K nem egy vállalhatatlan összeg és csak M-es modellé jó bele.
Tegnap mértem egyet a rakoncátlankodó váltóval.
Korrigált idő: 100-200 9,68s
Kopottabb nyárival hidegbe nem jó tapadással 402m 12,88s
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
whitezo88
nagyúr
Jól tudom, hogy van egy-két modell, ahol egyes motormodellek közt van hogy csak és kizárólag szoftveres butítás van, de fizikailag ugyanaz? Mintha régi 16-18i lett volna ilyen vagy valamelyik újabb turbóbenzines is...
-
H.Ezredes
őstag
válasz KAMELOT #58959 üzenetére
600X300X76 cooler
Downpipe
R90 pumpa
Hibrid K26 "nagy" turbó
Az autó súlya üzemanyaggal + velem ~1900Kg
Gumik 245/40 R18Nagyjából ~430Le / 830Nm
#58960
whitezo88Vannak ilyen modellek. Pl F10 2010 25D-30D motorikusan teljesen ugyan az csak a szoftver más. Viszont ott a 25D-n egy gyengébb váltó van így pl ha tuning is van nem célszerű bizonyos nyomaték fölé menni.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
-
KAMELOT
titán
válasz H.Ezredes #58964 üzenetére
1. Mennyi a vége, persze ha nincs limiter?
2. Bírja e?
Úgyhogy mind a kettő köszi!Anaren91: Lincselés csak akkor van, ha bizonyítani is tudják! Ide leírhatom, hogy 235km/h repesztettem Győr és komárom között. Felvétel, idő, sofőr, rendszám stb??? Nincs!
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
H.Ezredes
őstag
-
Anaren91
senior tag
Ki, hogy áll a nyárigumi felrakással? Gondolkozom rajta, hogy holnap felrakom, de amilyen kiszámíthatatlan most az idő, nem tudom, hogy várjak-e még esetleg?
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BeZol
őstag
válasz Anaren91 #58969 üzenetére
Csírájában elfojtottam a dolgot és 4évszakosat tettem fel ősszel
8ezret ha megyek évente, ebből 2-3ezernél biztos nem több a tél, mert mi is nyáron mozgolódunk jobban.Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 245/45R19 - 102V
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y -
Puma K
veterán
válasz Anaren91 #58969 üzenetére
Március 12-re volt időpontom, de váratlan események miatt le kellett mondanom.
Örülök neki mert egy ideje az időkép elég kacifántos időjárást jelez előre... plusz a reggeli meg a napi átlag hőmérsékletek sem valami magasak.
Mindenesetre foglaltam május első hetére időpontot egy futómű állítással egybekötve.
[ Szerkesztve ]
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
BeZol
őstag
válasz ittakary #58973 üzenetére
Azon a típuson is agyaltam, de abból nem volt a felnimre való méretű...
Direkt megnéztem hogyan tesztelik a 4évszakos gumikat:
1. Téli tudást: full havas pálya jobbra-balra kanyarokkal -20 fokban h körülöttük akár 2méter magas a hó
2. Vizes tapadást: nyári 30-35fokban fellocsolt pályán
3. Száraz tapadást: nyári 30-35fokbanSzóval a 4évszakos gumikat úgy tesztelik a téli és a nyári gumi ellenében, hogy praktikusan extrém hideg és erősebb kánikula a külső hőmérséklet.
Extrém hideg ritkán van Mo.-on, olyankor meg ha nem muszáj úgysem megy senki sehova.
Erős nyári meleg jó szezon esetén 4-6 hétig van.A téli keverékek főleg -5 fok alá vannak optimalizálva --> közel 0 értelme Mo.-on
A nyári keverékek pedig talán 15-18foktól felfelére, ÉS az összes gumi optimális tapadási tartománya kb. 12 fok.Tehát ha a téli gumi -5foktól optimális keverékű, akkor -5 és -17 fok között hozza az elvárt tapadást.
A nyári gumi 18-30 fok között. (ezt kb. meg is erősíteném, mert 15-18fok környékétől lefele már éreztem anno h észrevehetően csökkent a tapadás, 5-10foknál meg már drasztikusan, alatta meg totál felejtős inkább)
A 4évszakos pedig pont a téli és a nyári tartományai közé van "optimalizálva" keverékügyileg, tehát kb. 1-13fokos hőmérsékletre.
Anno volt vmi jó ábra amit találtam, ez csak félig-meddig jó:
A tesztkörülményeket pedig ebből a videóból szedtem: [link]Praktikusan nem tesztelik a 4évszakosakat 7 fok környékén, vagy csak én nem kerestem eléggé , de a teleink is gyakran ekörül vannak, a tavasz-ősz sem mindig "optimális" a nyári gumiknak, szóval én úgy voltam vele, hogy ősztől-tavaszig tutira jobban járok egy 4évszakossal, nyáron pedig kis hátrány ér.
Nálam ez az első ilyen, szóval lehet a nyári melegben pikk-pakk lekopik a futófelülete majdKAMELOT:
magyar átlag 15ezer km, ahhoz képest fele - kétharmada van mostanság.
Régen volt évi 30-40ezer, akkor megérte váltogatni, de így már nekem nem éri meg azt az évi 2 gumislátogatást, szóval spórolok egy 1-1 órát évente + alkalmanként 5-10ezer Ft-ot -
Ck.
addikt
Két azonos típusú, évjáratú/motrú gép esetén mi a különbség a két váltó között?
Csak eltérő előválasztó kar design vagy van váltásbeli/funkcióbeli különbség is?
[ Szerkesztve ]
-
BeZol
őstag
A jobb oldali a sport-automata, annál lesz a kormányon is váltófülecske, míg a baloldali esetében nem.
Azt hiszem amúgy egyforma maga a váltó szerkezetileg, talán csak kicsit fel kell programozni a baloldalit h tudjon ugyanolyan gyorsan váltani sport v. sport+ verzióban, de biztos jobban tudja ezt vki. -
Chris0321
addikt
-
Chris0321
addikt
válasz Gézengúz #58985 üzenetére
Ez az előrejelzés inkább csak tipp mint tény. Plusz amilyen hullámzó mostanában is az időjárás még jöhet rossz idő. Plusz egy hónapot állni fog a kocsi mert a sógorom felújítja hátsó felfüggesztést (munka mellett szabadidejében csinálja) plusz átnézi műszaki előtt (május végén jár le) így lehet majd csak akkor viszem el a nyári szettet felrakni.
-
nagyúr
Üdv!
Autócsere elején járok, és a keret akár azt is megengedné, hogy egy G30-as 5-ös is belecsússzon.
Jelenleg talán az a kérdés: Akarok-e új Oktáviát venni? Mert ennyi pénzért kapok egy 2017-es G30-at is (30i a kinézett típus, sajnos 30e-re jelenleg nincs keret).
Mennyire elvetemült ötlet ez?Segítsetek nekem kicsit:
Mit takar pontosan a Premium Selection-ben szereplő 2 év jótállás és ingyenes karbantartás?
A nagyjábóli költségek is érdekelnének, úgymint vezérlés, olaj és szűrő illetve egyéb cserék gariidőn belül és kívül is.
Az autóval nagyrészt évi 15k km-t mennék, döntően város és M0-ás, néha vidéki kirándulás, covidtól függően a környező országok.
Érdemes-e megtartani az autót hosszú távra, gondolok itt a motor-váltó-futómű tartósságára, vagy van egy idő-futásteljesítmény, ami után okosabb megvállni tőle?A jelenleg kinézett típusban 54k km van, ezt nem érzem soknak, viszont kérdés meddig érdemes keresni? És most ne állapotot nézzünk, a motorba nem látunk bele
Van-e javasolt illetve kerülendő extra? Ez M sport csomagos, amit egyszerre érzek előnynek és hátránynak is kicsit (keményebb a futómű?!).
Előre is köszi a válaszokat!
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
-
Papa-Het
aktív tag
Olyan kérdésem lenne, hogy utángyártott futómű alkatrészeket tekintve tudna valaki adni egy listát minőség szerint? Például 1. Lemförder 2. Febi stb... De lehet úgy is, hogy melyiket ne. Vagy személyes tapasztalat alapján, ki mit ajánlana? Szervo szivattyú felújítható, tehát tömítések kicserélhetők ha könnyezik itt ott, vagy inkább bontott bele mintsem vesződni ezzel? Köszönöm szépen
-
Anaren91
senior tag
válasz Tsebacsi #58993 üzenetére
Látom régóta rágódsz már rajta az Autós topikban. Egy BMW-t nem lehet egy Oktáviához hasonlítani. Se komfortba, se esetleges fentartási költségben. Élmény lesz vezetni, ha hajlandó vagy megadni azt, amit kér. Nagy motoros benzinesekre mindig lesz kereslet, később jobban el tudod adni mint a kávédaráló motorral szerelt Oktáviát.
Amennyit gondolkodtál már rajta hetek óta, vedd meg azt a Bömöst, mert ha nem veszed, mindig ott fog motoszkálni a fejedben amikor vezeted az Oktáviád, hogy most mehetnék egy 3 literes benzinessel is#58996
Én ahova tudok Lemfördert veszek, de szerelőm szerint a Febi is teljesen jó, főleg a magyar utakra... úgyis cserélni kell, mert szétbassza a Lemfördert is. Esetleg még Meyle, Bár attól nem volt elájulva. Pont múltkorrában beszélgettem vele erről, mert nekem is esedékel a felújítás. Lengéscsillapítóból Sachs (állítása szerint elég puha, de nem rossz+gyári beszállító) , Monroe, esetleg Billstein.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
FIREBLADE78
addikt
G30-ban van 30i? Nem 40i van csak?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #58999 üzenetére
Van-van
#58997Anaren91: Nem is a sor6 itt a lényeg, hanem hogy mit kapok a pénzemért. Persze számít a "banán" ára is, mert ez egy szép "majom".
És persze ha van BP-en ajánlott nem horror áron dolgozó szerelő garancia utánra, az is előny.
[ Szerkesztve ]
Minél Több Embert Ismerek, Annál Jobban Szeretem A Cicáimat!
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest