-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
negro
őstag
válasz Yiggdrasil #58378 üzenetére
Nekem 13 eve van egy E39 28i. Kepet talalsz osszefoglaloban vagy par oldalall vissza. Meselhetnek... allapota top koze tartozik de meg igy is pl az utobbi 3 ev eleg huzos volt. 2+ milla kb. rament. Hozza teszem nekem max 2 napot alszik. Hasznalom. De pl. itt [link] van par perc beszelgetes E39-rol speedzone-on. Igaz 40i de a lenyegen nem sokat valtoztat.
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
őstag
válasz molnarpeter #58396 üzenetére
Köszönöm mindenkinek a segítséget, alaposan átgondolom még a következő napokban.
EURO 3-as besorolású motor jelenthet valami problémát a közeljövőben? -
Chris0321
addikt
-
whitezo88
nagyúr
válasz Newlachka #58409 üzenetére
M43nál mit kell generálozni? Nekem is volt, és talán csak a szelepfedéltömítést kellett cserélni, meg főtengely szimmeringet a kor miatt.
(meg mivel leszartam az olaj visszajelzést, nekem is kellett egy fél új motor, de az én hülyeségem miatt, ha van benne elég olaj meg víz, nincs gond) -
Anaren91
senior tag
Fúh srácok ma lepergett az életem előttem Jöttem hazafelé, belső sávban épp kigyorsítok egy körforgóból, aztán nagy csattanás, kocsiból erő elmegy... Azt hittem szétszakadt a váltóm, na mondom kereshetem kinek tudom eladni a vesémet.
Aztán se check engine, kocsi is megy ahogy megy, bár 1500 tól többet nem pörög. váltani is vált. Na mondom akkor váltó jó. El evickéltem a szerelőmhöz, hát a nem rég vett intercoolerra menő csőnek szaggatta szét a nyomás a műanyag bajonettzár részét... Még jó, hogy eltettem a régi csövet, azon még patika állapotban volt a bajonettzár, gyorsan kicseréltük és jó minden.
Hát nem hittem volna, hogy ennyire gyengusz lesz, német gyártmány, 14k volt az a 20 cm cső, mondom olyan szar csak nem lehet. Hát de Minden esetre örülök, hogy ennyivel megúsztam.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Newlachka
őstag
válasz whitezo88 #58410 üzenetére
hát hengerfej le,fejmunka,ha az megvan megy a lánc+feszítők,olajteknő le,szenzor csere,tőkék,mert az "új" csörög...ha már szét van bontva,akkor csapágyak,összes tömítés,kuplung,váltókulissza,komplett elpucolás,ha beugrik még ilyesmi,hogy trafók,gyertyák(bár azokban 5k km van) főtengely jeladó/veztengely jeladó,meg ami kell. mellé még beugrik a komplett hátsó futómű felújítás.Jah lambdák...
Disa az jó, kartergáz rész jó,új hűtő van alatta,az összes csővel.Nem nagyon marad semmi a motortérben ami ne lenne felújítva/kicserélve. -
KAMELOT
titán
-
BeZol
őstag
válasz KAMELOT #58420 üzenetére
Gyárilag azok az 5ös touringok.
Azért "jó", mert tök8 mennyi lomot pakolsz be hátra, vízszintben tartja a kocsi hátulját, nem lesz az, hogy kevés cuccnál magas a feneke, sok cuccnál meg a földön húzod a kocsi hátulját. (lásd autópálya karácsonyi szezon sok-sok román vendégmunkás épp hazatérőben) -
válasz CharlieDrop #58422 üzenetére
Ráadásul alapfelszereltség. E34-nél még opcióként
-
Papa-Het
aktív tag
Tegnap megnéztünk egy 728i-t... drága kenyér...hátsó 2 ív hólyagos, a bal oldali eléggé (második kép), ajtók alja talán oké a műanyag alatt is, leszedtem, nekem még rendben van. Viszont az nem, hogy a állt a víz az ajtók aljánál a küszöbön. Csomagtartó alján hólyag, az is oké viszont ami nem oké, az a motor. Pöcc-röff, azzal nincs is gond, hanem: vanos folyik, szervo tartály folyik, csupa olaj a motor alsó takaró műanyaga, illetve valami eszement módon kattog járó motornál (alapjáraton) de ilyen ütemesen, ami szerintem hidrotőke lesz. Váltója nem tiptronic, hanem a régi 5 sebességes, vette a fokozatokat gond nélkül, cserébe elég jól felextrázott autó. Viszont az zavart hogy 60nál többre nem gyorsított a tulaj a kocsival még városon kívül sem... mert bevillant valami német szöveg. Komfort ülés van benne, elég jók, de szerintem nem minden működik benne. Rostélyból olyan port fújt ki hogy csuda, klíma kompresszor vagy megy, vagy nem vagy csak nincs benne gáz. A középkonzol klíma kapcsolói voltak furcsák mert ahogy benyomtam a gombot, mozdult vele az egész konzol... illetve a kijelző nem működött. A jobb elejéből fémes hang jött, de az eladó szerint nem a futómű. Ja, meg a jobb hátsó kerék körül van valami zaj, de nem jöttünk rá hogy csapágy lehet vagy valami más. Sárban, fa alatt áll az autó... alá nem tudtunk nézni de bele sem merek gondolni mi lehet. Az árból elég komolyat alkudtam, egyelőre hezitálok elhozzam e... elég pénznyelő benyomást keltett.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz kenguru99 #58427 üzenetére
Projektnek ment volna. Alapvetően unaloműzésnek keresek, szerelgetni, hobbi/hétvégi autónak évi kb 15e km-re vegyesbe a mostanival. Korábban írtam én hogy kupét is nézek e92-őt de abból rengeteg dízel és ritka a benzin. Nekem is ez a benyomásom hogy ez a 728i inkább felejtős... sajnos nagyon jól felszerelt, (memóriás komfort ülés, ülésfűtés elől-hátul, körbe roló stb) ez a mi bántó mert "csak" 28i, de elnézve azokat az ajtókat + azt a csattogós motort... szerintem 3-6 hónap után felgyújtanám majd leadnám "vazsba". Elkezdtem sorolni a hibákat amiket én sejtek aztán árból közel 500-at engedett el egyébként, de szerintem még az is kevés lenne... én 728-at mondtam rá, haverom 600-at... fent van hahun is egyébként, 3 képpel összvissz.
-
BeZol
őstag
válasz Chrys_ #58425 üzenetére
Az a régieknél az dynamic drive, újabbaknál az adaptive drive, hogy x g oldal-erőig nem hagyja bedőlni a karosszériát. Ezt az oldaldőlést ugye vmilyen elektronika monitorozza, és a stabilizátorrúdnál olajnyomással tart ellen a dőlésnek (vagy vmi ilyesmi).
A "maszek" megoldás erre (utólagos beszerelés horror ktg-e helyett, meg amúgy ugye ezeket karban is kell tartani), hogy vastagabb stabilizátorrudakat teszel a kocsiba: praktikusan szélsőséges esetben ilyen az eredmény: [link]Az aktív kormányzás az más, ott pl. alacsonyabb sebességgel bólyák közt szlalomozva megoldod az egész jobbra-balra kormányzást úgy, hogy nem kell levegyed a kezedet a kormányról (képzelj el egy veszélyhelyzetet mennyire hasznos is ez egy manővernél!). Egy 90 fokos kanyarodásnál pedig jóval-jóval kevesebbet kell tekergetni a kormányt, de ugyanez ki/beparkolásnál is.
Az újabbakban pedig már integrált aktív kormányzás is van (nekem is az van az 5gt-ben), ilyenkor még a hátsó kerék is enyhén fordul kis sebességgel ellentétes irányba (mint a targoncák), nagyobb sebességnél vele megegyezően.A gyakorlatban ez úgy csapódik le, hogy nagyon fordulékony a kocsi, 5méteres hossza ellenére úgy tudok vele fordulgatni és ki/beparkolni kevesebb kormánymozdulattal, mint az E93-assal, ami rövidebb volt és jóval többet kellett kormányozni.
Hasznos cuccok ezek, csak a javításuk drágább
-
kenguru99
aktív tag
válasz Papa-Het #58428 üzenetére
A heteseket sokkal kisebb példányszámban gyártották, mint egy ötöst vagy egy hármást. És e mellé még sokkal bonyolultabbak műszakilag. Sokkal kevesebb az elérhető alkatrész (főleg utángyártottban). Hogy mondjak egy egyszerű példát, kellene mondjuk egy hátsó kipufogódob. Utángyártott nincs, még egy ilyen eléggé alap kopó alkatrész sincs. Mert nem éri meg az utángyártóknak ráállni a kis darabszám miatt.
-
Papa-Het
aktív tag
válasz kenguru99 #58432 üzenetére
Azoknál marad a bontott, aztán vagy bejön, vagy nem. Úgy voltam vele hogy legalább a motor legyen jó ha már azt hallani hogy ez a m52b28 még golyóálló az alap hibákat leszámítva. De nem jött be... már amikor megláttuk rájöttünk hogy jaj, kár volt másfél órát menni érte.
e39-nél pedig nehéz normális, benzines példányt találni sajnos. e38 is ugyanez... sőt, szinte az összes.
[ Szerkesztve ]
-
KAMELOT
titán
Egy kérdés!
E65 esetén, ha van egy R20 kerekem, arra fel lehet tenni ilyen szélességű gumit?
Elől 255/40
Hátul 285/40
Előre is köszi!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
válasz KAMELOT #58436 üzenetére
Az átmérőnek ehhez semmi köze, a felni szélessége számít. 285-re nem árt a 10J legalább, 255-re 9J-9.5J
Van itt valaki, aki 275-öt hajt hátul, erős (600nm+), nehéz autón (~2t). 15 ezret bírt a nyári gumim, amin nem vagyok kiakadva, csak érdekelne másnál mi a tapasztalat.
[ Szerkesztve ]
-
Papa-Het
aktív tag
válasz KAMELOT #58434 üzenetére
Köszi, nézegetek azt is. Ott van egy elég magas futással rendelkező kiszemelt 20i M54B22-es kóddal. Habár nem tudom hogy a 170 ló mennyire erőlködne a bódé súlya alatt, de nem versenyezni kell amúgy sem. Azt gondolom normális hétköznapi autózásra megfelelő erő. Tervezzük megnézni.
-
BeZol
őstag
Bridgestone Weathercontrol XL A005 EVO 275/40R19 - 105Y négyévszakos gumik vannak nálam hátul (400+ ló 640+ nm közel 2t) október óta és csak hátul hajt a kocsi, majd jelenlegi futásteljesítmény mellett 2-3 év múlva tudok helyzetjelenteni (4szer tankoltam azóta, szóval 2500km ha van bennük és még nem kukkantottam rájuk)
Annyi, hogy az én használatomnál azért szoktak jobban elkopni a gumik, mert 180 körül megyek az autópályán. A 255ös hátsó kerekű 1740+kg-os E93-ason 30ezreket bírtak így a hátsók michelin pilot sport gumik, de netes review-k alapján ez ugye sokkal tartósabb fajta, más márkánál inkább 20ezer km ez.
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
Nekem is 275 a nyári gumim hátul, 1 éves, jött a kocsival, egyenlőre max 10 ezer körül lehet benne, de szerintem, elmegy még legalább 20k-t. Bár nem is szoktam kikapcsolni a DSC-t hogy lepörgessem a mintát róla Continental sport contact 6, meg vagyok elégedve vele.
Mondjuk a téli 17-es ami most van (olcsón vettem gyári bmw felni) azon csak 225-ös gumik vannak, na azt még dsc vel is szereti elpörgetni, dolgozik az elektronika rendesen néhaMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
válasz Anaren91 #58441 üzenetére
Én gondolkozom, hogy leváltom 245-re. Most 245 8.5J / 275 9.5J van, de egyszerűen nem találok felnit, sehol sincs raktáron és amúgy is 10 féle alatti a kínálat, vagy az ET túl nagy, vagy nincs kétszéles belőle. A conti / pilot sport darabja 75k körül van, a 245 jelentősen olcsóbb, ha most picit teker az nem baj, jön tavasszal új gép mellé, az kiszolgálná még bőven a futást, amit beleraknék.
-
Anaren91
senior tag
Nekem gyári style 172 van, 19". Ezzel vettem a kocsit, de nem is nagyon gondolkodom a cseréjén Szerintem elég jól mutat az e60 alatt.
Saját képet hirtelen nem találtam, de ilyen. Nagyobb biztonságot érzek a széles hátsó gumival, de tény, hogy amíg be van kapcsolva az elektronika, addig ezeket a régi 225-ös gumikat is szépen megfogja. Hálistennek nem sikerült még kereszte állnom sose, pedig egyszer kétszer megindult a segge már ebbe a takony időben. Bár ezt inkább a gumi állapotának tudom be nem a keskeny keréknek (úgy voltam vele, hogy egy szezont kibír még, jött a felnivel jólesz az, de jövőre kell 4 új téli). 245 is bőven jó, ha csak nem akarsz az andrásin racsingolniMSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #58441 üzenetére
Uhh.... Azt,hogy csinálod ? 1 szezon alatt 0 a hátsó gumi 12-15E Km alatt 0-ra írom. Elöl 2 szezont elfutnak
Ez a Conti ebből kiszakadtak a blokkok
A Kínai Haida meg csak elkopott simán....
A lesajnált Kínai gumi azért nem csak utcán de Kakucson is bizonyított. Mindenki kipakolt könnyű "versenyautókkal" körözgetett slick gumin tesóm meg a full utcai E91 318D -vel utcai kínai Haida HD927-el hozta a szintet.
#58424 Papa-Het
Akkor inkább egy 750-et néznék abban van öröm főleg ha ilyen projektautó elképzelés van.
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #58443 üzenetére
Nekem elöl hátul 245/40 R18-van a teljesítmény 400++ / 800Nm++ Soha nem álltam csak úgy keresztbe még kikapcsolt kipörgésgátló mellett sem kínai gumival sem.... A takony esős időt ne számoljuk mert akkor ha úgy odalépek egyből megtekerné persze. Elöl hátul nyomtávszélesítő van mondjuk + le is van ültetve keményített gátlók toronymerevítő dynamic drive aktív kormány stb. Nyilván mind mind számít.
Megvettük a dragy-t mértem is egyet gyorsan
Korrigált idő: 10,07s
Az autó üzemanyaggal 1800Kg+ velem együtt 1900Kg►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #58444 üzenetére
Hát nekem elviekben (előző tulaj elmondása alapján, sajnos a cégnek nem maradtak meg a mérések technikai okok miatt, de az biztos h náluk lett írva a kocsi. DS performance Kapuvár) 350 le 750 nm a kocsi, de elég ritkán állórajtolok Pályára meg nem járok a kocsival (mármint verseny pályára). Álltalában előzésnél szoktam elrúgni, de akkor nem eszi annyira, mintha állóból rúgnám el
Bár a mostani téli 8 éves Nokianoknak lehet az lesz a sorsa, hogy lepörgetem a felniről (tudom tudom régi gumi fasznak járok ilyennel, de a vírus miatt álltalában melóba ingázok csak, meg korához képest még elég jól tapadnak, normális tempó mellett )[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz Anaren91 #58448 üzenetére
Érdekelne egy 100-200 nagyon. Abból látni,hogy mennyi a teljesítmény valóban. Most már van eszközünk le lehet mérni hivatalosan. Ebbe senki nem tud belekötni mindenki ezzel mér.
F30 20XD N47N
Szelepfedélből ömlött kifelé a motorolaj. Csoda,hogy nem gyullad ki. Kapott egy új szelepfedelet. downpipe-ot meg egy Stage 2 programot. ~240Le / 450NM
#58451 whitezo88
Így van ömlött rá az olaj. Ez így időzített bomba volt.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
Új hozzászólás Aktív témák
- Témázgatunk, témázgatunk!? ... avagy mutasd az Android homescreened!
- HiFi műszaki szemmel - sztereó hangrendszerek
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Hálózati / IP kamera
- ANNO 1800
- sziku69: Szólánc.
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Alapértelmezett konfiguráción sok Core CPU-nak lehet stabilitási gondja
- További aktív témák...
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel
- Noble Chair EPIC
- Új állapotú Ubiquiti Unifi G4 Doorbell Pro + Chime dobozában eladó - UVC-G4 Doorbell Pro UP-Chime
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest