-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gézengúz
addikt
Ha jól sejtem akkor ez a szenzor kapcsolja a ventilátort.
Szivárog, nézem, hogy 8*3-as gumigyűrű kellene oda. Bármilyen 8*3-as jó oda? E46 N46B20
+ valami ötlet, hogy ne kelljen a gumigyűrű csere idejére leengedni a hűtővizet?
[ Szerkesztve ]
-
insight
aktív tag
válasz CharlieDrop #57600 üzenetére
Akkor mire való az USB, ha nem média-bemenet?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
molnarpeter
nagyúr
válasz Gézengúz #57601 üzenetére
Viton anyagút vegyél, az tartósabb.
Tegyél alá edényt, gumikesztyűt egyik kézre fel, és kitekeréskor azonnal az egyik kesztyűs ujjad tartsd oda, míg lerakod a régit és felveszed az újat. Utána szükség szerint ülepítés, esetleg szűrés után vissza is töltheted, ami kifolyt. Ha nem megy oda jól az edény a dolgok formája miatt, akkor lehet rögtönözni egy vályúcskát ragasztószalaggal esetleg a szenzor alá, hogy az edény felé vezesse a folyadékot. -
Gézengúz
addikt
válasz molnarpeter #57603 üzenetére
Nem hiszem, hogy egy kézzel át bírnám cserélni a gyűrűt
De állítólag a vákum miatt nem fog kifolyni.
Köszi!
-
MoP_FX 57
őstag
válasz Gézengúz #57601 üzenetére
Simán kiszeded és visszarakod. Nem fog onnan víz kizúdulni. Szerintem bármilyen 8x3-as hőálló o-gyűrű jó lesz, de itt a gyári cikkszám: 13621743299
Viton szerintem ide overkill. Itt elsősorban nem a bakelitesedés a probléma, hanem a formavesztés. Szilikonpasztával viszont érdemes megkenni vékonyan a o-gyűrűt, mert kíméletesebbé teszi számára az első "beülést".
-
scream
veterán
Hali!
A héten vettem egy 2004-es 346 L-t, az lenne a kérdésem, hogy egyrészt honnan érdemes nézni hozzá gyári nagy fejegységet (nagy navi) - mert a mostani több helyen pixelhibás - illetve a bennelévő sima Hi-Fi-vel szerelt sugárzókat lehet-e valahogy fejleszteni itthon (találtam Bavsound kit-et, csak sajnos nem szállítanak hozzánk), amire érdemes cserélni?
Az AndroidAuto-s fejegységet elengedtem, mert több lenne a negatív dolog vele (az árán felül), mint amit hoz, így esélyesen a csomagtartóban lévő CD lejátszó helyére keresek valamilyen BT modult, így tud arról menni majd a zene.
-
Chris0321
addikt
válasz scream #57608 üzenetére
Hello.
Nagy navit vagy bontóból, vagy face csoportból tudsz szerintem venni.
A hangszórók cseréje elég macerás mert úgy tudom elég keskenyek és nem nagyon van helyettük más. Esetleg az alap hangrendszert ki lehet cserélni gyári komolyabbra.
Densio vagy milyen bluetooth adaptert ha veszel, azzal akár kihangosítónak is használhatod a fejegységet, hallgathatsz zenét bluetooth-on és akár pendrive-al vagy aux-on keresztül. Plusz a multikormánnyal tudod vezérelni és mivel a kesztyűtartóba teszik így marad a gyári kinézet. -
Ylgram1
tag
-
scream
veterán
válasz Chris0321 #57610 üzenetére
Köszi az infókat!
Facebookon van ajánlott csoport vagy rákeresve E46-ra random, ami megtetszik és ott nézelődni?
A Bavsound-nál én ezt találtam: Standard Hi-Fi kit, valami hasonlót keresnék, ami itthon is elérhető vagy legalább szállítanak Mao-ra.
Viszont én úgy láttam, hogy a linkelt kit-et nem olyan nehéz beszerelni - YT videó alapján - de persze lehet, hogy valamit benéztem.
Ezt a Dension-t saját honlapjáról érdemes rendelni?Közben megtaláltam egy hsz-ben, hogy máshonnan is lehet, már teljes kit-ben rendelni.[ Szerkesztve ]
-
Chris0321
addikt
válasz scream #57616 üzenetére
Nincs mit.
Elég sok csoport van e46-hoz, én is tag vagyok többen (egyben admin is a BMW e46 Adok-veszek) akármelyikbe be lehet lépni, érdemesebb a nagyobb csoportokba ahol több a naponta megjelenő hsz. Nem mindenki hírdet minden csoportban és ha esetleg valamelyik nem tetszik akkor gond nélkül ki is tudsz lépni.
A kittel kapcsolatban nem tudok segíteni, nekem nem az alap hifi van így nem nézegettem ezeket de valamelyik csoportban biztos lesz olyan aki fejlesztett a sajátján. Olvaastam olyanról aki full extrásra megcsinálta a nem túl extrás autóját, bár ő úgy emlékszem gyári dolgokat szerelt csak be.
Valahol olvastam olyan hírdetést a Dension-al kapcsolatban ahol akár beszerelést is vállalnak, bár mivel a gyári castlakozókkal kompatibilis nem kell semmit szerkeszteni, hogy megcsinálja az ember. Mivel két fajta csatlakozó van hozzá, érdemes megtudni melyiket kellene megrendelni ha nem személyesen veszed meg. -
Anaren91
senior tag
Na megjött a K+Dcan kábel, sikerült az Inpát is felvarázsolni. Utánna jött a szívás csak mire sikerült beállítani mindent, hogy működjön is a móka, de a végén megadta magát és sikerült kiolvasni a hibakódokat, meg kitörölni őket. Levegőszűrőt is kicseréltem, most virgoncabnak érződik az autó, de majd meglátom, hogy tényleg a légszűrő volt e a baja (el volt repedve az alján a tömítés, lehet néha falsot szívott), vagy nem.
Múltkor is vagy 5 napig nem jött elő a check engine lámpa.
Viszont amikor kiolvastam a hibákat, a légtömegmérőnél azt írta, hogy már nem fent álló hiba, szóval reménykedek
Viszont 2 hibakódot nem tudtam kitörölni, azok még elvileg fennáló hibák:
-Fogging sensor (visszapillantó tükörben van, nem tudom van e értelme kicserélni, bár ahogy néztem nem valami drága cucc, meg nem is nagy szám kicserélni)
- Bal oldali ajtószerkezet ( ezzel nem tudom mi kínja, nyit-zár, soft close is működik)MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Pikaa
aktív tag
Sziasztok!
Mi a véleményetek a következő 2002-es bmw e46-rol? Igaz, városba kellene, de ha jól tudom akkor részecske szűrő nélküli.
-
Anaren91
senior tag
Ma reggel visszajött megint a check engine lámpa... már az őrületbe kerget.
Nekem most Bosch 0 281 002 713-as számú légtömegmérő van fent, de neten csak Bosch 0 281 006 147-at találok. Mi a különbség a kettő között? Jó lehet ez a mostani helyére?MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #57625 üzenetére
Én úgy tudom nem mindenben van, mert anno olvastam erről. Extra volt talán a bővített fűtésrendszer mellé (ami nem a tekerős E60ban hanem a gombos)... H.Ezredessel is beszéltem annak idején és azt mondta, úgy emlékszem, hogy nem alap dolog. Nem tudom, kevés a pontos infó erről.
-
FIREBLADE78
addikt
Nálam is meleget fúj pár perc után városban.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Anaren91
senior tag
válasz koanla #57630 üzenetére
Elírtam, Ista+ al néztem (mindíg keverem a kettőt...) MAF szenzorra hozza a hibát. De olyan mintha, csak kapna egyszer egy hibajelet, bejön a check engine lámpa, meg az increased emission hibaüzenet. Kocsin nem érezni változást, nem szarakodik az alapárat, húz rendesen, nem füstöl.. Akárhányszor kiolvasom a hibát mindíg azt írja, hogy már nem fent álló hiba..
Tök random dobja fel, van, hogy egy hétig semm baja, van hogy kitörlöm, megyek vagy 20-30 km-t a kocsival, semmi, másnap reggel indítom be, és egy gyorsításnál adja megint a hibát.
Tutira akarok menni, hogy a légtömegmérő adta meg magát, fölöslegesen nem szívesen adnék ki 104k-t egy légtömegmérőre, ha nem is az a gond... Megtaláltam közben azt a típust ami az enyémbe van. 104k Bosch ugyan itt az előző postban lévő másik Bosch 48k.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz koanla #57630 üzenetére
Rákeresve neten hamar kiderült, hogy a 48k-s Bosch váltotta 2010-ben a most 104-k-s régi légtömegmérőt... Gondolom porosodott még valahol pár darab a régiből, és próbálják drágán elsózni azoknak, akik nem járnak utánna, és nekik akkor is azzal a számmal kell, mint ami az övében van.
Tuti, hogy még gyári van az enyémben, mert 2007/2 havi a kocsi, és a légtömegmérő meg 2006 év végi gyártmány. Ahoz képest egész jól bírta, 15 év, 259k km.
Már csak a kíváncsiság kedvéért elmegyek honap a helyi BMW márkaszervízbe, rákérdezek mennyiért tudnának nekem rendelni egyet[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
CharlieDrop
veterán
válasz Anaren91 #57631 üzenetére
Sohasem felejtem el, öcsémnek volt anno e46 18i (m43).
nem volt vmi kerek vele. Szerelő mondta, hogy lambdaszonda, mindkettő. Gép dobta. Nekünk is ezt dobta.
Na, nem az volt. Szerencsére a hozzáértő már vágta, hogy DISA szelep. Kicserélte, jó lett.Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
Anaren91
senior tag
válasz CharlieDrop #57633 üzenetére
Dieselben ha jól tudom nincs DISA szelep. Hétvégére lebeszéltem a szerelőmmel egy átnézést. Érdekes módon pont akkor jött elő a hiba amikor hazafelé mentem tőle stabrúd szilent csere után. Lehet széthúzódott valami vákuum cső.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz CharlieDrop #57635 üzenetére
Átjött amit mondani szerettél volna, ezért nem is rendeltem még meg az új légtömegmérőt. Biztosra akarok menni, hogy az-e a baj. Van egy sanda gyanúm, hogy nem az lesz, és tényleg érdekes, hogy semmi baja nem volt addig, amíg nem lett megemelve a szilent cseréhez. Bár előtte meg motortartó bak csere volt, ott is rá lett emelve a motorra, azután nem jött elő semmi... Na meg tényleg az, hogy nem érzek semmilyen tünetet amit proukálnia kellene egy rosz légtömegmérőnek...
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz Anaren91 #57636 üzenetére
Kifutottam a szerkesztésből. Egy dolog jutott most eszembe, ami eléggé zavart, hogy ha mentem pl egy 60-as tempóval, és előzni akartam, és csak simán lejjebb nyomtam a pedált akkor kicsit hezitált az autó. Vagy kick downolni kellett, hogy meginduljon, vagy láb fel majd le és akkor feljebb pörgette a motort. Most utánna olvasgatva még a hibáknak ez is elvileg egy tünete. Bár mióta megtisztítottam ez annyira már nem érezhető, de még mindíg jelen van egy kicsit. Lehet tényleg csak bemondta az unalmast..
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Newlachka
őstag
válasz CharlieDrop #57633 üzenetére
pont ezt dobja nekem most😂.tuti nem veszek 150k-ért disát bele
-
Chris0321
addikt
A dízelhez annyira nem értek, de ebben már nem az adagolós motor van ami elvileg jobb. A kettőstömegű mellett a turbó lehet az amit drága lehet javítani ha elromlik.
A kasznit kell még megnézni mint minden e46-nál mert hajlamos a rozsdásodásra, a futómű érzékeny a hazai rossz utakra. Érdemesebb extrásabbat venni mert elvileg jobban tartja az árát és ha majd el akarod adni akkor is jobban jársz.
Most hírtelen ennyi jutott eszembe.whitezo88: Nem tudom mennyi a különbség a benzines és a dízel között mert én utálom a dízelt, soha nem volt olyan autóm. A dízelnél a fűtésrásegítésről én is olvastam, én úgy emlékeztem állófűtés nem volt mindegyikben csak ha valaki kérte.
[ Szerkesztve ]
-
Newlachka
őstag
válasz bucihost #57643 üzenetére
nekem már a második van benne,most jelenleg nincs hangja,viszont lambda szonda hibát dob.
A mostani disa,újra lett gyűrűzve membránozva,perselyezve.
@Anaren91: hát pedig ha kapható akkor 140 k környéke teli áron..kékfehér.hu-n most 158k
Nem biztos,hogy rendesen tudom,de ennek a szelepnek az a dolga,hogy bizonyos fordulat alatt/felett rövideb útja lesz a levegőnek,így jobb lesz az áramlás(több levegő) így nyomatékosabb lesz a tartományba a motor.De Ezredes kijavít
Vannak "refurbised" disák 40k körül.Igazából én lefalaznám ha találnék hozzá falazó dugót,de olvastam olyat is,hogy valaki "kiherélte"(mechanika off,de a helyén hagyta.)
Ha tényleg megint Disa szelep bajom lesz,akkor lehet megpróbálom,hogy kibelezem.Úgyis másikat kell vennem.
@Ezredes: tanács?
[ Szerkesztve ]
-
Anaren91
senior tag
válasz Newlachka #57644 üzenetére
Akkor kb az mint nekem a dízelben a szívósoron a csappantyúk. Nekem is le vannak falazva, nem én csináltattam igaz, de amúgy is lefalaztam volna őket... Ha jól tudom egyik típus betegség, hogy szeretnek eltörni a motor meg beszívja őket.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
bucihost
senior tag
válasz Anaren91 #57647 üzenetére
Ez nem jó a Mi DISA-ánkhoz sajnos. Az ezekhez a fajtákhoz van:
Nekünk meg sajna ilyen van:
Ehhez a fajtához max membránt tudsz venni és annyi.
A lefalazással meg szerintem csak rontasz a motor teljesítményén." Alacsonyabb fordulatszám tartományban egy hosszabb szakaszon szív a motor, amitől nyomatékosabb, magas fordulaton viszont egy rövidebb szakaszon, amitől nagyobb lesz a teljesítmény."
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Napelem
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Azonnali fotós kérdések órája
- Autós topik
- ThinkPad (NEM IdeaPad)
- Az USA vizsgálja a RISC-V kínai terjedésének kockázatát
- Politika
- Opel topik
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- A legtöbb amerikai szerint a TikTok egy őket befolyásoló eszköz
- További aktív témák...