-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Anaren91
senior tag
válasz bucihost #57650 üzenetére
Lefalazás után kell egy programozás a kocsinak, hogy visszanyerd az alsóbb tartományban a teljesítményt. Nekem is úgy volt csinálva a kocsi, hogy a csappantyúk ki, egr kiírva, utánna jött a "tuning".
Ha jól látom ez a fajta a 316i-318 Ti ig van. Én 330i re néztem arra a másik fajtát hozta a net, és kb fele ennyibe kerül....Ennyit én se költenék egy 16i-re mondjuk... Nem lenézés, de egy 16i-18i lassan nem ér ennyit..
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
chess001
aktív tag
Az olaszok elég bátrak, szerintem egy Z4-et akarnak árulni:
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2020/12/15/stilusos_maserati-utanzat_az_arestol/A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
negro
őstag
Ezredes ha vagyol, vagy barki aki ert hozza> M52 RESONATOR TUBE a legszurohaz mogott ami a legtomeg mero utan van annak ledugozasa jar barmifele negativ hatassal?
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
Anaren91
senior tag
[link] Itt azt taglalják, hogy nyugodtan le lehet dugózni, egy golflabda elvileg pont megfelelő rá (bár én keresnék valami normális megoldást )
De egy elegánsabb megoldás, ha egy M60-asnak megveszed a légszűrőházát, meg a csövezést, mert abban nincs benne a rezonátor.MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
whitezo88
nagyúr
Közben nálam bekerült a 25d-be a downpipe a már megint eldugult DPFet is kiváltva. Ami érdekes mert tavasszal lett takarítva, de úgy tűnik a sok pálya meg országút ellenére nem regenerált. Plusz stage1. Eredmény: alulról is nagyon jól ugrik, kickdown nélkül is nagyon jól gyorsul magához képest, hangja morgósabb lett, tetszik. Egyetlen hátránya, hogy hidegen olyan a szaga hátul mint egy 280as Ikarusnak füstöt nem láttam, a sima benzinesekből még mindig több pöfög ki ahogy szoktam nézni (jó, nyilván az nem korom). EGR remap miatt off, szóval végre a szívósor se fog kokszolódni, az a vezérléscserével együtt lett takarítva, szóval nagyjából tiszta.
[ Szerkesztve ]
-
H.Ezredes
őstag
F31 330D 140E Km
Km / korból fakadó karbantartások illetve hibafeltárás. Voltak különböző problémák ( tákolt lámpa / lyukas turbócső ) amiket orvosolni kellett ami után hibakódmentes a paripa. Visszatért az erő is és a lámpahibák is eltűntek.Összes folyadék / szűrő csere. Motor / váltó / difi olaj / fékfolyadék / hűtőfolyadék
Hűtőkazetta takarítás / új vízhűtő beépítése
Hengerfej szívócsatorna koksztalanítás
Szívósor takarítás
Hibás turbócső cseréje
Tákolt lámpa / modulok cseréje csatlakozó javítása
Navigáció Frissítése 2021-1
EGR szoftveres kiírása#57660 whitezo88
A váltóm is felújítás alatt van. A váltóban lévő pereselyek nagyon elkoptak emiatt elmegy az olajnyomás és megcsúszik a váltó. Szemmel is nagyon látható a kopás és videón is nagyon látványos ( Kopott / Új )
Turbina is ment felújításra és erősítésre.
Gyárilag 4 rugó van bent ( 6-nak van hely )A 2 üres helyre rak rugót illetve kis perselyeket az összes rugó végére amivel nem is kopik ki a ház és jóval erősebb feszítést kap. A lamella gyárilag ilyen papír szerű anyagú ami lamellát berak annak anyaga sokkal jobb a lock-up erősebben zár. Mindent belül felszabályoz és úgy rak össze. De elmondta gyárilag mi a probléma. Gyakorlatilag minden ami szériába ezeken nem jó azt megcsinálja.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
Anaren91
senior tag
válasz H.Ezredes #57661 üzenetére
Lámpával mi volt a probléma? Nekem is tákolva van a jobb oldali, és szerintem le is van akadva a csappantyú a távolságihoz (állandóan távolságiba tolja, mert ha villantok vagy felkapcsolom a távolságit csak a bal oldal változik)
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
insight
aktív tag
válasz Anaren91 #57662 üzenetére
Azért nézz rá, hogy tényleg vakít-e a jobb oldali, mert belülrő nézve csalóka. A fénynyaláb van eleve úgy tervezve, hogy szinte csak a bal oldalit kell tompítani, a jobb oldalit vagy nem, vagy alig, mert az nem vakítja el a szembejövőket. F36-on én is azt hittem, hogy új korától rossz a jobb oldali kapcsoló, de kiderült, hogy ez ilyen
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
insight
aktív tag
válasz H.Ezredes #57661 üzenetére
borzasztó, hogy már az F31 is elért a kókányolós korba, de az még borzasztóbb, hogy egy 140ezret futott autónak így néz ki a szívósora. Amúgy a turbós benzineseknél okozhat BÁRMI lerakódást ennyi km-nél (feltételezve a hibátlan turbót és nulla olajszivárgást)?
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Anaren91
senior tag
válasz insight #57665 üzenetére
Hát szerintem biztos, hogy vakít, mert ha beállok a garázsba akkor a jobb oldali lámpa csóvája sokkal magasabban van mint a bal, ha este közel megyek valakihez mondjuk egy piros lámpánál látom, hogy telibeveri a visszapillantóját, na meg elég gyakran villognak rám a szembejövők... De holnaptól már szabin vagyok, ez a kövi projekt. Mindkét lámpa ki, felcsiszolás, lakkozás, polír, meg megnézem mit lehetne csinálni a jobboldalival. Mivel bi-xenon elvileg egy kis ajtó van a xenon előtt ami lenyílik, ha távolságira váltok. Szerintem ez van leragadva.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
H.Ezredes
őstag
válasz insight #57666 üzenetére
Ha közvetlen befecskendezeses a motor 140E Km-n biztosan szar. Ez egy N53 közvetlen befecskendezeses motor volt." N53 -ról egy kis visszajelzés a hidegindításkor tapasztalt járásegyenlőtlenség megszűnt. hidegen / melegen gyönyörűen jár. Érezhetően visszatért az ereje. jobban ugrik / gyorsul . A gázreakció is sokkal finomabb lett így újra szépen egyenletesen lehet elindulni kigyorsítani."
A benzines motoroknal 100-120E km utan érdemes megcsinalni. Sőt hosszútávon mondta, hogy a fogyasztas is csökkent ~1,5L-t biztos szerepet játszik, hogy F11 volt nehéz is és után rögtön kapott remapot is. Így a 2 egyben nagyon jótékonyan hatott.
[ Szerkesztve ]
►Herman Ezredes™◄►BMW Garage™◄► BMW szervizelés és tuning ◄► Minden ami BMW !! ◄
-
insight
aktív tag
válasz H.Ezredes #57668 üzenetére
Turbomentes N52-re is érdemes lehet tolni egy ilyen (gondolom dióhéjas) tisztítást? Már 220ezer km van a Z4-ben, de a szokásos tömítéscseréken kívül látszólag semmi baja.
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
whitezo88
nagyúr
válasz CharlieDrop #57671 üzenetére
Van ami jobban, van ami kevésbé. Régebbieknél valahogy nem volt jellemző ez...
-
insight
aktív tag
válasz CharlieDrop #57673 üzenetére
igen, annak idején a 6 éves E46 320D már így nézett ki, valós százezer km után...
#57670H.Ezredes : hála istennek, akkor még egy indok, hogy megtartsam
[ Szerkesztve ]
aka Coyote2000 ('05-'13) / S24 Ultra / Flip 5 / QE75QN90A / Q5'20 / Corvette'81 / 944 '86 / Wrangler '97 / A3 e-tron '15 / Scott e-bike
-
Anaren91
senior tag
válasz insight #57674 üzenetére
Nem közvetlen befecskendezésű motornál a benzin ugye a szelepek előtt kerül befecskendezésre, így az valamilyen szinten lemossa a szelepeket. Közvetlennél egy egyből az égéstérbe megy, semmi nem mossa a szelepeket, ezért tud lerakódni a dzsuva rajtuk. Összes TSI motor hasonlóan néz ki pl. Azokat is ajánlott tisztításra vinni időnként.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
FIREBLADE78
addikt
Obinál szépen rám parkolt egy balfasz. Volt ezer hely, direkt rámjön. Kénytelen voltam másik oldalról bemászni. Mondom hogy a faszomba száltál ki.Elindulás után a gyökér már ment is a kocsihoz. Jobb kormányos volt elvileg. Legszívesebben lerúgtam volna tükrét.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
whitezo88
nagyúr
válasz FIREBLADE78 #57677 üzenetére
legalább magyar rsz-os? Máig nem értem hogy lehet jobbkormányost rendes forgalomban tartani korlátozás nélkül. Ennyi erővel félvakon is lehetne vezetni. Ha már -1es a szemed papír és kötelező szemüveg kell, és még mindig többet látsz mint jobb1-ből itthoni forgalomban.
-
BeZol
őstag
válasz FIREBLADE78 #57677 üzenetére
Én rendőrt hívtam legutóbb mikor nem volt kedvem becsomagolni magamat.
Gondolom elég kellemetlen, mikor a rendőrségtől kapsz egy hívást
Mondjuk nekem nem volt sietős, mert csak 1 órával később terveztem elindulni, de mikor 10 perccel később visszanéztem, már nem állt ott -
Anaren91
senior tag
Na csak megrendeltem az új légtömegmérőt, meg is jött ma, be is tettem gyorsan. Kitöröltem a hibakódot, aztán bementem a live data logolásba. Az mennyire normális, hogy az ott írt cél értéktől 120-130 mg- al nagyobb értéket mér alapjáraton, meg ha felpörgetem a motort akkor is. A mért értéket elég kis ugrálással tartja(1-10mg között ugrált de sztem ez normális), viszont végig tartja a cél értéktől ezt a 120-130 mg-ot.
[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz szimi57 #57682 üzenetére
Hát megmondom őszintén azt nem figyeltem, majd holnap ránézek. Írva van a kocsi az nem tudom mennyire befolyásolhatja ezt az értéket.
Viszont mentem vele most egy jó 50 km-t. Eleinte fura volt, mintha kicsit hezitálna. Nade mire hazafelé jöttem már teljesen más volt a kocsi. Adaptációt nem reseteltem, kellett neki egy kis táv mire beállt az új légtömegmérőhöz a rendszer. 99% ba biztos vagyok, hogy már rég óta szarakodott az előző.
Volt egy pont amikor úgy éreztem, mintha valami változott volna a kocsival, de ráfogtam arra, hogy biztos megszoktam..
Hát nem... rendesen izomláz van a hasamba úgy belepréselt az ülésbe a kocsi...MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BUZZLGHTYR
senior tag
[link] erről a termékről nemsokat ír a webshop, tulajdonékken ez hány fokos fagyálló?
köszi! -
Anaren91
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #57684 üzenetére
[link] Itt -76 nak írják, de fele-felébe kell keverni, mert ez koncentrátum, nem kevert fagyálló. Gyári folyadékot vettem a BMW-nél, arra is az van írva, hogy fele-felébe keverjem desztillált vízzel. Semmiképp ne csapvízzel keverd, mert az ásványi anyagok lerakódnak a rendszerbe, és dugulást okozhatnak.
Na meg olvasd el a kocsid kezelési útmutatóját, vagy nézz uzánna neten, hogy milyen lötyi kell bele mert az se mindegy. Egyes fagyállókban lévő adalékok korrodálhatják a rendszert. Az oldalon amit linkeltél írják is pl, hogy Audihoz, meg Mercihez van ez a fajta.[ Szerkesztve ]
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Anaren91
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #57686 üzenetére
Milyen kocsiról van szó?
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Ylgram1
tag
válasz BUZZLGHTYR #57686 üzenetére
Nem csak az a lényeg. A G11 jelölés az összetételre vonatkozik. Ennek a koncentrációját a kiszerelésen lehet megtalálni. Az ideális az, ha 1:1 keverék a fagyállóval és desztvízzel. Ez kb -40 és 125C-ig folyadék fázisban marad, a jótékony hatásai még nem romlanak számottevően (korrozió védelem, semleges pH, és a vízpumpa kenése). Teljesen tömény állapotban káros a hűtőrendszerre nézve. A G11(kék) a régebbi motorok keveréke, szinte az összes európai gyártó engedélyével rendelkezik, de sajnos a legérzékenyebb is a folyamatos hőmréséklet változásra, ezért illik 2 évente vagy 50ekm-ként lecserélni.
Én is éppen egy ilyen folyamat közepén tartok, termosztátokat kellett cserélni és ha már le van engedve a trutyi (mert a kék helyett vmi koszos sárgás átlátszatlan lé van benne), akkor ki is mosom a rendszert és kap rendes gyári G11-et.
Régen bevett szokás volt a "fagyálló" mérése, ezt egy optikai műszerrel végezték és ebből lehetett megállapítani, hogy mínusz hány fokig bírja még a keverék. Csak azt felejtették el, hogy a keverékben történt változás korrodálhatja a motort és idő előtt tönkre teheti a vízpumpát!
Röviden ennyi.Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
bucihost
senior tag
Sziasztok! E46 316i touring. Vízhőfok nem áll be középre, hanem a 2. rublikán megáll. Ennek ellenére fűtés van, és meleget is fúj. Valamint ezzel egyidejűleg a fogyasztás is el van szállva. Ilyen 13+L-t mutat mindig a fedélzeti. A kérdés az lenne, hogy ugyan erről a jeladóról veszi a fedélzeti is a jelet? Gondolom fals miatt ugrott meg a fogyasztás is.
-
MoP_FX 57
őstag
válasz bucihost #57664 üzenetére
Maga a DISA egy viszonylag egyszerű szerkezet. A flepni nyit/zár egy csatornát, ezáltal rövid vagy hosszú a szívótorok egy bizonyos szakasza. A két végállás között mozog. Így osztja két részre a fordulatszámtartományt, ~3000-ig zár, felette nyit.
Maga a DISA könnyen kiszerelhető és padon tesztelhető. Van benne egy szolenoid, ami 12 V-ra nyit, van benne egy szerkezet/rudazat, ami mozgatja a flepnit, van benne egy vakuumszelence és membrán, ami vákuumot tárol. Nagyvonalakban ezek a számodra lényeges részek.
Maga a próbapadi teszt így nézhet ki:
A szívócső szívó hatása alakítja a vákuumot a szelencében. Ez a DISA-szelepen a szívósorba illeszkedő részén található lyukon keresztül történik, melyben egy egyenirányító szelep van, amin keresztül levegő tud távozni belülről, de visszafelé nem. Egy kézi féklégtelenítővel (vagy hasonlóval) ki tudod alakítani a szükséges vákuumot. Ha ez megvan, akkor egyszerűen 12 V-ot kapcsolsz a szolenoidra. Ha az alapállás a nyitott, akkor be fog csukni, és fordítva. 12 V levétele után alapállásba kerül. Egy levákuumolás néhány átkapcsolást tesz lehetővé.A fenti teszttel el fogod tudni dönteni, hogy:
- a vákuumszelence a probléma, például szakadt membrán -> van felújítókészlet
- a rudazatban van a hiba
- szolenoid ment tönkre[ Szerkesztve ]
-
Ylgram1
tag
válasz BUZZLGHTYR #57692 üzenetére
Több repülőgép található az óceánban, mint tengeralattjáró az égen.
-
Anaren91
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #57692 üzenetére
Nem tudom lehet csak én vagyok vele így, hogy lehet kísérletezni az olcsó fagyállókkal, vagy nem lesz semmi, vagy eleszi a járatokat. Nekem nem ér meg ennyit az, hogy ilyeneken spóroljak. 2 évente, vagy 50k km után az a max 10k a gyári fagyállóra (nagy a motor sok megy bele) nekem nagyobb megnyugvást hoz, minthogy spóroltam rajta x ezer Ft-ot
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
BUZZLGHTYR
senior tag
Nem a spórolás a főbb cél, a motor kb. már kuka, ( (540k km), pályán nagy sebességénél nagyon durván fogy az olaj, turbó feújított, új kartergázszűrő ) de mivel termosztát cserét hajtok végre, már mind egy ha a folyadékot is cserélem. A fűtés szempontjából cserélem csak a termosztátot. Aztán megy amíg megy.
-
Anaren91
senior tag
válasz BUZZLGHTYR #57695 üzenetére
Hát ha így állsz hozzá akkor jah szarmindegy mit teszel bele😀 Annyi hogy koncentrátumot keverd be ne a tömény cuccot öntsd bele ennyi.
Más: Második napja, hogy cseréltem a légtömegmérőt. Megnövekedett károsanyag kibocsátás hiba sehol, kocsi jól húz, nem hezitál már, éés ami a legdurvább, az eddigi 10.5-11l-es átlag fogyasztáson lement 7.4 re... Úgy, hogy bent a városban nulláztam, és kb húsz percig araszoltam kifelé a dugóban, majd hazafelé nyomtam egy kövéret a Vw-s fsznak aki a seggembe villogott😂 Utánna inkább kiment a külsőbe.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
Navaze 2
tag
Sziasztok. Én egy 2.0D E83 tulaja vagyok és állt. megoldom a gondjaimat de most hasraestem. Az lenne a gond hogy, hidegen, illetve a motor felmelegedési időszakban random, tehát nem fix mindig ugyan ott, (30c vagy 60c mindegy) közepes erősségű kék füst jön a kipufogóból, és Ifa szag mellé. A szerelőim azt mondták regenerálódni szeretne. Szerintem semmi sem regenárolid kék füst mellett. De lehet tévedek. Oks Pesten lakom de 0-ás járja inkább,.megyek Pécs Szeged Kisrvárda stb. Tehát……. Hajtva van. Más baj nincs vele. Diag DPF hibát ír állandóan mást nem szerintem ennek sincs köze, van egy kis nagyon alacsony gázadásnál rángatás de ez sem mindig illetve mintha nem kapna anyagot, szerintem ez sem, és alapjárat rángatás, ami megint random és kékfüstől független. Kérdés lehet e turbo vagy kapásból moci bontásra készūljek? Van valami jo szerelőtök? lehet forumtárs is. Megvesz a szerelő azt hiszi hūlye vagyok ja.gáz adásra mulik a füst és melegen is
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Poco X6 Pro - ötös alá
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Alkalmazásbemutató: Keep
- Gaming notebook topik
- Súlyos adatvédelmi botrányba kerülhet a ChatGPT az EU-ban
- Debrecen és környéke adok-veszek-beszélgetek
- Futott egy Geekbench kört egy új HTC készülék
- Apple notebookok
- Anime filmek és sorozatok
- További aktív témák...