-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gsx-rr
veterán
válasz FIREBLADE78 #66050 üzenetére
Probald ki, varosban a legjobb auto
Gyorsulas? Lenyomja a tied szerintem
Csomagtartoba egy borond fer de ledontve siman koltoztem vele Balatonra
beraktam a 40 kilos nagy rollert es melle 2 borond
Nekem most toltes utan 278-at ir
Autopalyan 130-nal max 150 km
Most pl jottem 120-130 kozott ahogy lehetett haztol hazig 126 km autopalya ebbol kb 90 es maradt 40 szazalek az akksiban
Az is teny,hogy ertem mar le 10 szazalekkal is de akkor 140-150-el jottem[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66049 üzenetére
Nekem ezért volt az első az S felni, eszembe nem volt 155-ös gumikon menni.
Fireblade78
Próbálj ki egyet, eszemben nincs győzködni senkit, nekem nagyon bevált, többszöri is írtam. 15-ért mondjuk biztosan nem vennék… egy 120-as 10-11M körül van most, vagy ritka 120 rex meg 13M, én arra váltanék inkább mint i4 meg az elborult új auto árak, de nem éri meg a felárat az se, ez “csak” egy auto nagy amortizációs költséggel. Inkább egy olcsóbb I3+napelem ami fedezi az éves futást, az racionális. Nem racionális dolgok meg nem érdekelnek jelenleg. -
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66053 üzenetére
Szerethetőbb autó, és tükörsima úton nagyon jó a vezetési élmény, persze azért nagy oldalszél ne legyen akkor se. Amit írsz, azzal maximálisan egyetértek, nagyon érezni az i3-on a kort, ID3 űrtechnika hozzá képest, és ez igaz egy olyanra is, ami most az utolsók között gurul le a gyártósorról (nem véletlenül fejezték be). El kell dönteni, hogy bmw feeling kell, vagy modernebb megoldások, és autószerűbb kényelem a városon kívül. Nekem így, hogy a cég biztosítja, nagy öröm, de az 100% hogy 1xM-et én saját zsebből nem adnék érte ma.
Saját tulajdonban levőnél nekem nagy para lenne még a karbonváz. Meg tudja kendácsolni az aktuális guru, de hogy utána hogy fog megvédeni egy komolyabb szituációban, az hatalmas kérdőjel. A kendács alternatívája pedig a GTK.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66053 üzenetére
Niro is szoba jön már annyiért (az mai ügyfelemnek az van, még pont időbe vette nagy akkus full 12M, most mar az se beszerezhető) ott is megvan a sokkal nagyobb hatótáv, a 80kw tölthetőség… I3, belépő városi elektromos, de átlag embernek bőven megad mindent is.
Mondjuk most elektromos autót venni jó áron elég nehéz, nehezebb mint bármi más autót. -
cOxeR
Ármester
válasz CharlieDrop #66056 üzenetére
USA piacra gyártották, de van azért EU-ba is, de ritka… évente 2-3 azért bejön és gazdára is kerül pillanatok alatt.
[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Nem tudok kipróbálni mert sehol sincs. Wallisban állt kettő. 15 misi. Nekem annyit nem ér,akkor inkább marad a mostani. Napelemet hova rakjak? Társasban élek.
Elsődleges autónak kevés lesz az a 150-200 km-es hatótáv. Akkor inkább tankolok 700 Ft-értMacbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Chal
addikt
válasz FIREBLADE78 #66059 üzenetére
120Ah azért bőven nem 150-200km. Inkább 250-300. Mondjuk az se sok, bár attól függ mire kell.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
Városban a 94-es is elmegy 230-250km-t minden gond nélkül, 120-as 300 felett, ami városi közlekedésben temérdek idő, ergo nem egy napos út, tehát éjjel simán visszatöltesz.
Pályán persze más a helyzet, előző hsz.
DPD jár elektromos teherrel nálunk, napi kb 120km-t megy, ezt tudja is a teher egy töltéssel kb ugyanannyi akkuval mint az enyém (netto 30 ha jól emlekszem), igaz, nem megy többnyire csak 5-15-el, a táv minimal része 50-70 km/h.[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66062 üzenetére
Attól függ. Az EV kegyetlen állat, gyorsan visszarángat a rideg valóságba ha úgy állsz neki, hogy "én nem vagyok hajlandó 110-el menni" (gyakori, és egyébként nyilván jogos elvárás/mondás). Nem muszáj 110-el menni, csak akkor a megnyert időnek a többszörösét fogod a töltőn ülve eltölteni, mert a légellenállás ugye a sebességgel négyzetesen arányos, és a végén később érsz oda, mintha 110-el mentél volna, és kevesebbet álltál volna a töltőn. Szóval ha így használod, akkor igen, 200-at megy el nyáron, de így senki nem használja, mert vagy rájön hogy hülyeség, vagy rájön, hogy nem neki való, és eladja. Jó, lehet olyan ember is, aki inkább tolja neki, és nem zavarja hogy többet kell a töltőn ücsörögni és később ér oda, nem tudom, nem vagyunk egyformák
Kivételt képeznek ez alól persze az olyan utak, ahol a célpont rangen belül van még úgy is, ha tolod neki. Odaérve pedig már mindegy, hogy mennyit lóg a töltőn, mert úgyis ott vagy sokáig. Na ilyenkor lehet kenni neki jobban. Ugyanide sorolandó a long range Tesla és társai, mert ott a nagy akku/jó légellenállás miatt kenve is meglehet a 350km, de hát más kategória, más ár.
Pár héttel ez előtti tapasztalatom: ~500km-et mentem, ennek 80%-a az M7-esen volt stabil 110-el, a többi az egyéb (de jellemzően 70-100). 14.3kWh/100km -et mutatott az autó a végén. Ez ugye 280km-nek felelne meg, ha nulláig nyomnám, de nyilván nem nyomom, így legyen 260km. Ez télen leredukálódna kb. 200-210-re.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Ma felszaladtam fogorvoshoz Siofokrol Pestre.
220 oda vissza. 10 percet toltottem inkabb meg odafele 70-rol 90 szazalekra de igy 140 el jottem visszafele.
110-el pont megjartam volna.Coxer: Mar irtam sikerul 125 kilometer alatt 10 szazalekra meriteni. A lenyeg,hogy le,vagy hazaerjek.
Apropo toltes,csak a Mol-t hasznalom,de a toltohalozat egy nagy nulla. Ahol ma toltottem autopalyan, 1db 50-es tolto?!
Vicc. Jo ,hogy nem volt ott senki. Mi van ,ha van 2 auto akik miatt akar 1 orat is kell varni?[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #66066 üzenetére
Szívás van… szerencsére a pályázók többsége ha van elektromos is a családba, nem azzal mennek. Jövő tavasszal/nyáron már nagy szívás lesz szerintem… addigra kritikus mennyiségű elektromos lesz, hogy a töltőpontok zsúfoltak legyenek.
Illetve a másik gond, hogy az emberek nem tudnak ésszel/gyorsan tölteni… múlt héten Akaratttya, Ioniq a töltőn mikor odaértem, oszlopon látom ugye, hogy a vérszegény 1x kWh csordogál… tulaj sehol.
Kútra bementem vettem egy vizet, már hazafelé tartottunk, de kellett 5 perc mire előkerült valahonnan és levette a 90%+++ fölötti töltöttségű autóját.
Szóval a kultúra egyre rosszabb lesz, mert a figyelmesség eddig megvolt viszont a tömeg megjelenésével ez ki is fog veszni, a sok kihaénnem miatt.
Tavaly simán átadta volna a töltőt aki ott áll… mint ahogy én szoktam, beesik 40 kWh alá a töltésem, elengedem az oszlopot és húzok. Jöhet a következő… kúton ahol van 5-6 hely, ha még valaki kávézik és nem áll el sincs akkora gond mint itt - ami szintén parasztság… persze ha paraszt vagyok vészkioldóval leszedem és átrakom a sajátomat, kölcsön kenyér alapon.[ Szerkesztve ]
-
FIREBLADE78
addikt
Új kis ix1-ről van infó,hogy mikor lehet konfigolni?
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66066 üzenetére
Vicc. Jo ,hogy nem volt ott senki. Mi van ,ha van 2 auto akik miatt akar 1 orat is kell varni?
A nagyobb etapos EV-zést tanulni kell, majd belejössz/ráérzel. 10%-ra nem megyünk le, minek? Ha úgyis tölteni kell, akkor tökmindegy szinte, hogy pl. 70% alatt mikor állsz ki, eleve neked is kényelmesebb ha nem 1 órát állsz ott, hanem csak egy kávézásnyi időt. Szóval inkább állj ki kétszer mondjuk 50-90% közötti töltésre (i3 90%-ig tudja tartani a 4x kW-t, ami nagyon jó), mint 1db nagy töltésre. Időben ugyanannyi lesz, a stresszfaktort meg eltüntetni, mert nem fog érdekelni ha nem működik a töltő, vagy foglalt, mehetsz tovább, neked 140-el lesz még 100km hatótávod, nekem 110-el meg lesz még 140km-em.Centizni a desztinációra érdemes (otthonra, vagy ahova mész, mert ott már mindegy ugye, ott nem kell az autó, lóghat az EVSE-n sokáig). Ilyen esetekben én is lemegyek 10%-ra, ha sietek. Bár ha jól értem, akkor lehet hogy te is pont így csináltad, így is kell.
És ne csak egy töltőhálózatot használj, ott a Mobiliti is, arra még minimum regisztrálj.
Én 2 év alatt még nem vártam soha senkire DC töltőn, és egyszer találkoztam hibás töltővel (Mobiliti). Persze nyilván ebben szerencsefaktor is volt.
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #66070 üzenetére
5 éve is el lehetett volna mondani ugyanezt 0.x%-nál, aztán itt vagyunk, és nekem semmi gondom nincs konkrétan ezzel, gombamód szaporodnak a töltők. Persze a lendület megtörhet gazdasági okokból, de majd akkor ráérek sírni ezen, ha megtörténik, szerintem most teljesen jó a helyzet.
(Mondjuk hallok sztorikat a Pécs környéki, vagy éppen délalföldi töltősivatagról, de arra nem járok, nincs tapasztalatom, elhiszem hogy ott szívás van).
[ Szerkesztve ]
-
Skizz
addikt
Sziasztok
2009-es E88 elsőtengely rugók+gátlók esetében kik voltak a gyári beszállítók, mi lesz gyári minőség?
Gátló gondolom Sachs. Rugó? -
KAMELOT
titán
Vegyünk német E60-at [link]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #66076 üzenetére
Elég ritka a jó a régi német prémiumokból. Most itt az én E39-em, őseimnél volt 10 évet, annyit már ráköltöttem, mint amennyiért vettem, és még ennyit kéne, hogy tényleg patika legyen. Igaz egyre többet akarják megvenni, mert látni, hogy egyben van, de na. Tökmindegy kb mit vesz az ember, audi, merc, bmw, 10ből 1 talán a jó, akár behozott, akár nem
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #66079 üzenetére
Behozott?
Ami nekem van is az, szervizkönyves volt egészen addig, de relatíve fiatalon került ide. 220e km-el, most 10 év után került bele (de mindjárt megnézem)
A nev.apám fia svájcban vett első tulajtól, honosította, de ő 8m-ért vettem az f10-et (akkori frank árfolyamon), ráköltött 6ot (dízelbotrány miatt visszahívás volt a BMW oldalon is, ahol EGR-t piszkáltak, elötte elvitette kitakaríttatni, de inkább intake cserét kapott, meg stb stb.), eladta 4-ért nemrég. Az övé pl patika volt, de végtelen km-el, cserébe csak pályán ment, de chipelve is volt.
Egy W124-esünk is volt amiben 250e km volt 10 éve Azon nem volt mi elromoljon.
Arányt nem tudok, csak tapasztalatot.
Nővéremnek itthoni mondeo van, flotta autó volt, turbo tölt de búg (halott(?)), a kuplung ropog mostmár (városi használat...) és a részecskeszűrő tele volt.
Anyámék egy avensist vettek nemrég, abban kevés a km, hibátlan, magyar használta, honosították, új injektorral, turboval vették, 2 literes D4D.
Egy ismerősöm van, aki kereskedik használt autókkal, neki volt C63 is ami hibátlan volt, de ő oda is ment megnézni, mit vesz. Akinek meg c63 van és leéli, az annyit is ér. Sógoromnak olasz A4 van, ő is fiatalon vette/hozatta be.[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz tasiadam #66078 üzenetére
Ez az, hogy ráment a vételár és még kell bele
Ismerős vett belgából 2008 ML320CDI...6000€
1 év után
Turbó---valami gányolt turbó volt benne, az is gányolva beszerelve
1 és 3 porlasztó felújitani vagy új
Fékcsövek megtörve
Lehet locsolni a pénzt beleFIREBLADE78: Ironikusan írtam. Tudod jól, hogy nekem ez kicsi és nem V8
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
FIREBLADE78
addikt
válasz KAMELOT #66081 üzenetére
Akkor járj tankkal. Az nem kicsi és nagy motoros is Nem értem ezt a v8 hülyeséget. Minek? Ha v8 akk amcsi. Nem fos dízel,kerregő hoki. Jutubon rengeteg v8 és társait hallottam és ami nem gyári M,az mind szar volt,hiába v8.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #66082 üzenetére
Sajnos bmw V8 nem leányálom
Usa V8 arra visz a sodrásV1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
negro
őstag
válasz tasiadam #66078 üzenetére
Ilyen 10 eves tavlatokban na meg youngtimer autonal ez szerintem normalis, h ramegy a vetel ara. Ha csak nem a kinalat tetejerol vesz vki autot. Akkor az par evig nullas. De azert a penz romlast is kalkulald. 10 eve 1 milla annyit ert mint ma 3! En 2007-ben 2,3-ert vettem az E39-et. Azota (pontosan nem tudom, nem konyveltem el) el mehetett ra vagy 4-5 milla szerintem. Ami csak az osszeadott osszeg, visszanezve teszem azt a 7-8 evvel ez elott ki adasokat az mai aron szamolva akkor lehet ossze vissza 7 millio. Ez sajnos ilyen. En is lassan mar mindent is kicsereltem rajta es siman ra lehetne kolteni most is 1 millat, h patika legyen. 4 ev es OT-es lesz baszki. (ez amugy nalam nagy dilemma, mar az ot vizsga)
''A kreativitás kulcsa abban rejlik, hogy tudod, hogy rejtsd el forrásaid''
-
KAMELOT
titán
válasz FIREBLADE78 #66084 üzenetére
Aki vesz majmot, az vegyen hozzá banánt is.
Élményt meg kell fizetni.
Ha nem lennék ilyen fanatik, már simán vettem volna egy 730D.negro: Nem gondolkozol egy újabb kocsin? Nem érné neg jobban.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
tasiadam
veterán
válasz KAMELOT #66086 üzenetére
Mondj e39 utan 1 olyan autot amire megeri lecserelni, mert mondjuk kenyelmesebb, de olyan mertekben, hogy beulok es bologatok, hogy de fasza. E60 es F10 se volt nekem oly nagy orgazmus. Vagy kenjunk mas marka iranyaban akar.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
tasiadam
veterán
válasz FIREBLADE78 #66088 üzenetére
Nem zsanerem a SUV. Es sedanok,/kombik?
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #66090 üzenetére
Egy kis barkáccsal bármiben lehetnek ezek. A szellőztetés gyak egy venti, a fűtés pedig egy fólia.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
tasiadam
veterán
válasz CharlieDrop #66090 üzenetére
Az E90 meg kn kényelmileg egálban lehet az e39-el, talán a mérete miatt nem, de az első ülés anyós oldalon olyan, hogy majdnem el tudok feküdni. A kombi e39 meg hátul is 1 hajó.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #66090 üzenetére
Ventis ülés az nagyon jó cucc. Nem lesz tiszta víz a segged meg a hátad. Én is már csak ilyen kocsit nézek, amiben ez van.
tasiadam: E65 már nem akarok mivel öreg vagy öreg lesz, F01 csak 2012 utáni jó az meg árban már ott van mint egy W221 vagy mustang, challenger stb. Lehetőség bővült. Inkább max 10 éves kocsit veszek, amivel tovább lehet húzni, na meg egyszerű a motor benne / minimális hibákkal.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #66092 üzenetére
Recaro Sportster CS pl hűthető, fűthető, van belőle BMW performance kiadás:
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
Új hozzászólás Aktív témák
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- Renault, Dacia topik
- További aktív témák...