-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
Shadowbull
addikt
válasz tasiadam #65147 üzenetére
Mindkét követelmény egyszerre áll fenn az autógyárakkal szemben. Csökkenteni kell a károsanyag kibocsátást ÉS a CO2 emissziót is.
Hogy a célok között klasszikus célkonfliktus van, az nem új dolog, az autóipar mindig ilyeneken egyensúlyoz.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tasiadam
veterán
válasz Shadowbull #65154 üzenetére
nincs, de co2 gram / km limit van, ami egyenesen arányos, viszont csak 100km-t néznek, ahol ez a kevés km-es hibrid segít. De ha nehezebb az autó, akkor ez a limit növelhető, mert asszem súlyra is meg van adva 1 szorzó.
[ Szerkesztve ]
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
Shadowbull
addikt
válasz tasiadam #65155 üzenetére
Flottafogyasztási limit van, de az sem az Euró szabványban.
A WLTP ciklus szerint nézik az emissziót, és azt számolják vissza 100 kilométerre. (Maga a WLTP mérés 23,25 km hosszú).
És tényleg van súlyra korrekció, nem mindenkinek ugyanannyi a korlát. A BMWnek tavaly például 126g volt a határ, és 115,9-et ért el.Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
tasiadam
veterán
válasz Shadowbull #65156 üzenetére
ezen, flotta, ezért dobált ki a VW pl x darab eup-ot, amit el is vittek azonnal, mert akkor el tudták adni a nagyobb dögöket és nem kaptak büntit
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
cOxeR
Ármester
Ezért jó pl az I3 rex kialakítás, mert gyárilag tiltva van a rex indítása x%-töltöttség felett, persze ha nem tölti fel “soha” ugyanott vagyunk.
-
kardkovacsi
senior tag
válasz KAMELOT #65120 üzenetére
140-el mentek, nem 130-al.
Amúgy ez a hatótáv nem probléma. Egy 200 kW-os töltőn 20 perc alatt beletolsz 40-50 kWh-t míg nyújtóztál egyet. A probléma inkább ott van, hogy itthon nincsenek ilyen töltők.
A téli, nyári fogyasztást meg várd meg, hogy lesz teszt. Én nem hiszem, hogy olyan nagyok lesznek a különbségek mint amiket írtok. Van hőszipka az i4-ben, a fűtés nem lesz eget
verően sok.
Ami a nem tudok tölteni dolgot illeti, városban azért nem lesz ekkora fogyasztás, ott többet megy el. Meg itthon azért még mindig igaz az, az vegyen villanyautót aki tud otthon/munkahelyen tölteni. Persze még ez is véleményes. Minden boltnál, plázában van töltő. Ha hetente egyszer mész az Auchanba 1 órát vásárolni már mindjárt 11 kWh-t töltöttél. Ha van mondjuk heti egy mozi egy plázában akkor meg már 40-50 kWh-nál jársz. -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #65162 üzenetére
Persze csak melo utan nem hazamenni, hanem meg 1-2 orat azzal tolteni,hogy legyen delej a kocsiba.
Az nem joIX megrendelve.
En meg holnap mar megyek a kis pirosert. -
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #65164 üzenetére
Ja heten egyszer, celiranyosan 30
Perc es megvagyok
A szupermarketben.
legtobb embernek legalabb is az en ismeretsegemben a legdragabb dolog az ideje! Napi bevasarlast ami kell pekseg, hentesnel oldom meg, az is 5-5 perc.
Persze fel lehet ezt ugy is fogni regen munka utan kocsmaba majd most tolteni mennek az emberek.De eleg nagy problema akinek mondjuk naponta ketnaponta kell.
Telen nyaron esoben, hoban, minusz 15 fokban[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Shadowbull #65166 üzenetére
Én kb. 2 éve használok bev-et. Múlt hétig egy 39kWh-s E-Niro volt, azóta pedig egy 120Ah-s i3. A hatótáv a két autónál kb. ugyanannyi. El nem bírom képzelni, hogy én ezt bevállaljam társasházi lakással, amihez nincs minimum saját beálló + saját töltő. BP-n még sima parkolóhelyet keresni sem egyszerű, nem hogy még egy plusz változót behozni a képletbe. Még ha heti egyszer kell, akkor is szívásnak érzem. Plusz egy dolog amire figyelnem kell, és ha összeadom ezeket a töltőhajkurászásra szánt időket, akkor már akár 1 év alatt is napok jöhetnek ki, amiket hasznosabban is el tudnék tölteni. Pl. heti 1 töltésre ha 0.5 órát számolsz, az 26 óra, de lesz ennél kevesebb is, és benne van a pakliban olyan szitu is, amikor hirtelen elkér 2 órát, mert megszívod. Ne felejtsük el, hogy egy publikus töltőn nem illik 17:00-kor otthagyni az autót, és másnap 8-kor elvinni onnét... Rádugod, hazamész, megkajálsz, visszamész, és keresel új helyet. Ha valaki nem tahó, akkor saját töltő nélkül kb. ez kell hogy legyen a rutin.
Persze ha valakinek tengernyi ideje van, vagy nem túl nagy kihívás az autóhoz hajlítani az életritmusát (mert pl. a munkahelyén van mindig fixen szabad töltő, stb...), akkor más a helyzet.
Saját garázzsal és benne töltővel viszont teljesen élhető a dolog már ezzel a 200-280km közötti hatótávval is, sőt, hülyeség nem meglépni ha van rá lehetőség. Van mellett másik autónk is, de gyakorlatilag 90++%-ban a Niroval mentünk vidéki utakra is, mert annyira gondtalan a bev-es suhanás, hogy marhára könnyen beszippant, és nagyon rá lehet kattanni. Az i3-al még nincs sok tapasztalatom, hosszabbat még nem mentem vel, de ugyanezt várom tőle kb., remélem nem fogok csalódni (egyelőre vannak pillanatok amikor marhára bánom a cserét, és van amikor nagyon nem ).
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Ez így van, az vegyen elektromos autót aki tud otthon vagy munkahelyen tölteni. De azért lássuk be 25M nem az a kategória jelenleg amit panelházban élve fogsz használni.
Legalább még egy érv lesz, hogy miért ne az utcán parkoljon mindenki.Azért még mindig úgy érzem kis kényelmetlenséggel még akár egy panelban is el lehet lenni. Ja, és tegyük hozzá nagyon sokszor a töltő az ami szabad, ami a legközelebb van a bejárathoz stb. Szóval azzal, hogy a töltőre állsz biztos megspórolsz annyi időt amennyibe a kábel előkapása kerül.
Mondjuk én néha csalni is szoktam, ha nincs parkoló simán ráállok a töltőre és inkább töltök mintsem keresgéljem a szabad parkolót.
-
Chal
addikt
válasz kardkovacsi #65168 üzenetére
Nem kell feltétlen panelra gondolni, egy modern lakóparkban levő drágább lakás esetén sem biztos, hogy meg tudod ugrani a dolog, és ott ugye nem akkora scifi, hogy valaki sok pénzért akarjon bev-et vásárolni. Még élénken él az emlék a régi lakásom kapcsán megjárt közgyűlésekről. Talán úgy 2015 környékén jelentkezett be az első szerencsétlen, hogy szeretne a PHEV-jének egy saját almérőt a beállójánál (nem én voltam az) , meg legalább 10A-s sima aljzatot. Ott feküdt keresztbe a fele tulajdonosi kör, ahol csak tudott (leszavazták, mert felgyullad a ház, meg majd mindenki akar egy idő után, és nem bírja a hálózat, akkor inkább ne engedjük senkinek, stb...).
Persze sok hely van biztos, ahol normálisabb a lakóközösség, és/vagy eleve úgy épült a teremgarázs illetve olyan a jogi környezet, hogy közgyűlési határozat nélkül is jár az almérő, de ehhez azért szerencse is kell.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #65166 üzenetére
Chal tokeletesen leirta!
Konnyu ugy beszelni valamirol ha nem probalod -
Gsx-rr
veterán
A legtöbb társasházban ez van nem engedik
A reptérről egyenesen a kocsiért mentem. Megkértem a barátomat hogy legyen feltöltve az autó természetesen nem is lett volna gond de két nappal előbb érkeztem
Volt benne 14km2 Kilométerre otthonról már nullát mutatott.
Igazából két lehetőségem volt vagy megkockáztatom hogy hazaérek vagy pedig megállok egy Mol kúton ami útba esik pár 1000 Ft-ért tölteni, de nem használtam volna ki mert biztos nem vártam volna annyit hogy megérje Mert ha jól tudom akkor egységárat kell fizetni.
Egy fél napos repülőút után inkább kockáztattam de kb. ugyanígy lennék egy fárasztó munkanap után isMost kíváncsi leszek hogy reggelre fele tölti, nem emlékszem rá mert igazából az előző autómat csak töltöttem itthon.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #65171 üzenetére
Az szép Én attól kapok most csak idegbajt az i3 kapcsán, hogy nem írja, hogy mennyivel tölt, pedig nagyon alap paraméter (Kia-nál töltés közben ajtónyitásnál az egyetlen dolog amit öles számokkal látsz az amúgy alvó kijelzőn, az ez az érték, meg a töltési idő ). OBD-n persze írja, meg a secret menuben, de na. Töltési időt amúgy mutat, de az olyan kb. mint a tippelőóra. Mikor először töltöttem és megláttam a számot (7 órát írt maxig adott pontról), akkor 57kWh-s akkupakk jött volna ki a matek alapján (de jó is lenne). Ahogy közeledik a végéhez úgy egyre pontosabb amúgy, de hát a rejtett menüben megnézve én 4.5 órával előtte tök pontosan megmondtam a helyes befejezési időt 2 sec fejszámolással. Nem értem az egészet És ez egy pici 2.3kW-s EVSE volt, itt nincs olyan hogy belassul x% felett (nincs hova), és ezért nehéz kalkulálni az időt.
Amúgy minimum Mol Plugee-ra meg Mobilit-re megéri regisztrálni sima ingyenes "csomagra" (igazából ez nem is csomag, csak egy sima egyszeri regisztráció az app-ból), akkor is, ha amúgy nem töltögetsz publikus oszlopon, csak otthon. Mert sok van, és ilyen esetekben kényelmesen durrantasz bele valamennyit 5 perc alatt, fizetsz 200-300 forintot, aztán nincs para.
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Mindehova be vagyok regisztrálva, sőt szinte az összes külföldi kártyám is megvan,Német,Osztrák,Szlovák
Amúgy azért nem töltöttem itthon mert az önkormányzati töltő tőlem kb. 5 perc gyalog Balatonon ugyanígy de most már ennyire nem volt kedvem cigánykodni hogy még haza sétáljak onnal és majd visszamenjek a kocsiért
Meg azzal azért nem vagyok kibékülve hogy töltsek 1000 forintér de 15 000-et zároljon a számlánGyorsan beregisztráltam a BMW applikációt nem túl bizalomgerjesztő
Most nem ugyanolyan töltőn van mint ami volt ez szerintem lassabban tölt. Az autó beállításait megnéztem a töltőn meg nem látok semmit
Mar vagy 2 óraja dugtam be[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
Carplay az rendelheto extra?
Nem kene alapban tudnia mar 2018 utan? -
Chal
addikt
válasz Gsx-rr #65174 üzenetére
Akkor félreértettelek a töltők kapcsán. Azt írtad a Mol-nál pár ezret kellett volna fizetned, valami egységáron. Erre írtam, hogy mezei Mol Plugee regisztrációnál ilyen nincs, és zárolni se zárol semennyit.
Az enyém 1 éves, van benne wireless carplay, de nincs róla mélyebb infóm hogy más autókban meg évjáratoknál mik a lehetőségek ha nincs bennük gyárilag. Nézz kürül szerintem a releváns topicokban, és ebayen. Mintha láttam volna, hogy lehet utólag is aktiválni (az tuti hogy a bimmer code kevés hozzá, de ennél tovább nem mentem). Akkor jöttek szemben ilyen carplay aktiválós szolgáltatások ebayen, amikor enyémhez keresgéltem pár napja full screen megoldást (azaz hogy ne split screenes legyen a carplay, mert default sajnos az, és kikapcsolhatatlanul ilyen), de ahhoz is valami ENET kábel, meg valami file kellene amit valaki valamivel generál vin alapján jó pénzért. Ennyire nem fontos
Az app-ban sem írja amúgy a töltési teljesítményt, csak ezeket a hülye tippelt időket. Ráadásul a cloud-al sms-ben kommunikál az autó (ez külön vicces sztori), és nem túl gyakran.
[ Szerkesztve ]
-
cOxeR
Ármester
Az új építési szabályozások az ilyen jellegű ingatlanoknál, azért egyre előretekintőbb, nézd csak meg a plázákat, hogy kötelezik őket x töltő létesítésre.
Cseheknél egy 4-5 éves laképületben voltam a város szélén, minden parkolóhoz volt sima aljzat, és volt egy 20 férőhelyes parkolóban 4 db 32A-es gyorstöltési lehetőség, de a fizetős belvárosi garázsban is ott volt az ingyen a töltési lehetőség...
Idő kell ezekhez, meg kultúra, ami itthon lassabban fog kialakulni (aminek jó része csak agyban bukik el).
Illetve ne csak Bp szemmel nézzétek, azért vidéki lakosság jó része családiba lakik, vagy ikerbe, főleg a családosok, ott mindenhol van lehetőség tölteni. Már csak az kellene, hogy legyen tényleg megfizethető áron nekik autó és felfogják, hogy miért jó, hogy tudnak vele pénzt spórolni.
Szóval nem csak Bp létezik, ahol inkább a panelba laknak, van egy 8-10M-ós céges autó kint a retekbe... ezek az emberek csak hápogni fognak és pont nem érdekli őket, mi van körülöttük.
Saját pénzen kellene autót csillaggarázsozni, tuti nem lenne ennyi drága autó a panelok körül, ha pici sütnivalójuk van.
Bemegyek csak Csepelre és körbenézek... felmegy az agyamba a pumpa... inkább vesz/tart valaki 7-8M-ós autót, mintsem próbáljon élhetőbb közegbe költözni és csóroskodni pár évet?!? Egyáltalán nem normális...
Több mint 5+ évet tartottam a focust mint eredetileg akartam kint az udvaron/utcán (amibe a végén már a sok rozsda miatt fostam a sok 2t suvtól)... de tökéletesen jó volt arra, hogy amit megspóroltam azt félretettem/befektettem, abból van garázs, abból van I3... ha valaki nem gondolkozik picit se előre, hanem jaj ide vele, mert az most mennyire menő, meg jó, azzal úgy sem lehet mit kezdeni. Amit 1 év alatt megspóroltam az I3 tankolásán, azt meg beforgatom napelembe... bárki másnak ott a lehetőség, csak picit nyitottabb szemmel kell járni. 4-5 éven át havi 80-110k-t tankoltam...én balga így is. -
cOxeR
Ármester
válasz Gsx-rr #65176 üzenetére
Mol ha appal indítod, akkor kw alapon számláz (ezért jobb mint a perc alapúak, ahol rendre nem jön 50kw, inkább csak 40... vélhetően okkal). A megvehető töltőkártya meg durva lehúzás... a vicc, hogy a töltőkártya után adnak mol move pontokat, app után nem kapsz semmit. Rá is kérdeztem, hogy ez most vicc vagy komoly... választ persze nem kaptam.
A gyári 230-asa töltőből van 8-10-12 A, más gyártótól van 16A-es is, az sokat számít ilyenkor. Sok használt autónál elsózzák a régi 8-10A-es töltőket, a 12-16A-eseket meg jó pénzért eladják. Nekem 12-es van (0-100 kb 10 óra), pont elég, ha nagyon lemerül is feltölt reggelre.
-
cOxeR
Ármester
-
cOxeR
Ármester
-
Chal
addikt
BP csak példa volt, mármint a város az város, van benne ugyanúgy panel pl. Miskolcon is bőven, és újépítésű lakópark is. Ezeknek csak egy kis részében (mondjuk 3-5 évesnél nem régebbiekben) sima csak a helyzet annyira ahogy írtad, és még ott sem mindig. Ráadásul az elképzelt tehetősebb bev-re vágyó vásárlónak lehet, hogy egy 2005-ös lakása van, ami adott esetben értékesebb mint egy csok-ra meg mindenféle támogatásra optimalizált összetaknyolt zsír új (amiben mondjuk nagyobb eséllyel van megfelelő infrastruktúra a teremgarázsban, de más előnye nincs nagyon) .
Illetve ne csak Bp szemmel nézzétek, azért vidéki lakosság jó része családiba lakik, vagy ikerbe, főleg a családosok, ott mindenhol van lehetőség tölteni.
Egyébként én is vidéki vagyok, szóval ja, pont így van. Itt egyébként inkább az anyagi helyzet a gond, mert sok esetben egy bp-i panel árából 3-4 egész korrekt családit lehet kapni vidéken. De ez már nagyon messzire vezető téma
Ezért kellene egy 11kw-os okos töltő, de nincs értelme 200k-t fizetnem érte, mert tényleg elég a 12A-is.
Ugyanígy vagyok vele, nem volt még soha olyan szitu, hogy indokolt lenne a 16A-es evsenel nagyobb megoldás. Viszont erre is lehet tenni okosmérőt, nekem is van egy Shelly EM-em (de van ennél bőven olcsóbb megoldás is), majd azzal fogom nézni/mérni.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Nem tudod megmondani mennyi lesz a pontos töltési idő és ezt kár elvárni. Az akkumulátor technológiából jön, hogy a végén lévő cella kiegyenlítés nem kiszámítható. Tippelni lehet. Nekem az a tapasztalat, hogy mindig a rosszabb esetre kalkulál az autó.
Még az EVSE-nél is belassulhat, mert ha csak pár cella mászik el a többitől akkor még ott is lehet le kell szabályozni. Nyilván egy 42-es akkumulátornál ez ritka eset de azért előfordulhat. -
-
Chal
addikt
válasz kardkovacsi #65183 üzenetére
Hajtottam pár bev-et az elmúlt években, de ha teszem azt 10A-el ment t töltés (2.3kW), és mondjuk 23kWh kellett bele a 100%-hoz, akkor 10 óra volt mindig ez az idő +/- 15-30 perc a veszteségek és egyebek miatt. Eddig egyedül az i3-tól láttam olyat, hogy 2-3 órával kottázza el ezt a becslést, aztán persze kb. ugyanannyi idő alatt végez mint mondjuk egy KIA, csak az percre pontosan megmondja még DC esetén is 50-ből 48-szor teljesen pontosan. BMS általi balance miatt lehetnek nagyobb csúszások, de ez ahogy írtad is, nagyon ritka, pláne egy szinte új autónál mint amilyen ez is.
Nagy áramú DC töltés esetén ez nyilván más, hiszen ott nem lineáris a dolog, a cellák kímélése érdekeben a 30-50-sok kW-ból visszavesz mindegyik autó a töltés idő bizonyos intervallumaiban. (De mint ahogy írtam is, egy faék alap KIA ezt is megmondja elég pontosan, hiszen ismeri a saját töltési görbéjét, és akkuját, aktuális hőfokokat, stb..-t).
Pont ezért is idegesítő amúgy, hogy nem ír töltési teljesítményt sehol az autó, mert ha már számolni nem tud, akkor legalább adjon egy pillanatnyi kW értéket, és én majd közelítőleg megbecsülöm rutinból, nem pedig a +/- 2 órás tippelgetésére hagyatkozok (ilyenkor ugye nem tudod, hogy vajon ő számol rosszul, vagy a töltő ennyire szar).
Egyébként a Connected Drive kommunikációja az autó és a BMW cloudja között SMS alapú, szóval nem IP alapú adatforgalom (jó persze manapság már ez is IP alapú a szolgáltatók hálózatán belül, de ez most mindegy). Nem viccelek, tényleg, én is nagyon meglepődtem rajta. Elég egyedi dolog, van is benne ráció, de ezért rettenetesek a válaszidők, és ezért olyanok a státuszupdatek is amilyenek.
Bővebben: link Ez a cég a partnerük, aki a georedundáns SMS gw-ket biztosítja nekik. Ettől függetlenül van mindegyik connected drive-os autóba LTE modem is (nagyon újakban már 5G is), de azt csak az egyéb fedélzeti alkalmazások és szolgáltatások használják.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Biztos vagy ebben az sms alapúban? Mert mindenütt 4G-t írnak, amit eddig olvastam.
A mobilapp kiírja a maximum töltést. Ha a státusz alatt ráböksz a kis töltő iconra kijön egy másik oldal, ami egy nagy óraszerű töltés jelző, mikor kezdted a töltést, mikorra várható a vége stb. Annak az alján ott az aktuális töltési maximum érték. -
Chal
addikt
válasz kardkovacsi #65187 üzenetére
Olvasd el a cikket. Egyébként akik jobban utánajártak ennek, azok sok helyen megírták már ezt, szóval nem írnak mindenhol 4G-t, én is innét indultam a nyomozásban, mert elsőre azt hittem, hogy ezek teljesen hülyék
Ha 4G lenne, akkor tapasztalhattál volna olyat legalább egyszer, hogy megnyomod mondjuk a lock/unlock/horn/stb.. commandok valamelyikét, és mondjuk közel azonnal válaszol az autó. Az autó reakciói viszont ezzel szemben kivétel nélkül mindig egyeznek (napszaktól és mobilnet minőségtől/térerőtől függetlenül), és kb. egy sms küldés/fogadás válaszidejének felelnek meg. Persze ez még önmagában nem lenne magyarázat az sms-re, hiszen lehet, hogy szándékosan throttlingol a cloud, de a fenti cikket mellérakva azért én elég nagy összegben mernék fogadni rá hogy az sms verzió az igaz. Meg hát egy ekkora böhöm telekommunikációs cég, mint ez a CM, nem írhatna csak úgy ki jogi szankció nélkül valótlanságokat egy ilyen szereplőről mint a BMW.
A töltőnél említett státusz az EVSE pilot csatiján kommunikált maximum kivehető teljesítményt mutatja. De amúgy abban igazad van, hogy arra tényleg jó, hogy egy kis EVSE-nél alapot adjon a számoláshoz, mert ugye az se kevesebb se több nem lesz ennél az értéknél nagyon (kivéve pár ritka helyzetet).
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Melyik cikket? Valamiről lemaradtam. Szerintem ez változhat autónként is. Fura lenne nekem az sms, de még akár az is lehet.
Na de csak a max az amivel tudsz számolni, mert az aktuális töltőáram is változó sőt maga a teljesítmény is az, mivel még attól is függ hány Volt van éppen hálózaton. Ha tolják a napelemek akkor felnyomják a feszültséget 240 fölé és mindjárt pár százalékkal gyorsabban tölt az autó.* update. Közben megtaláltam a linket.
[ Szerkesztve ]
-
Chal
addikt
válasz kardkovacsi #65189 üzenetére
Elég fura, de valahol megértem. Én 2 évet küzdöttem egy Volvo "honosításával" az On-Call kapcsán (a ConnectedD. ottani megfelelője). Na az IP alapú teljesen. Ekkora méretekben rohadtul bonyolult minden egyes ország minden nyomorult szolgáltatójával M2M kommunikációra szerződéseket kötni, mindezt úgy, hogy a roaming is oké legyen bármilyen járművel bárhol a világon. Na hát nem is oké, a Volvo is régiókra osztotta az egészet. A magyar márkaszerviz nem is tudta megugrani a dolgot, és kárt is csináltak az autóban (szétcseszték az On-Call modult). Ügyvédet is bevontam, még mindig nem működik, most ott tartok hogy elengedtem, és leszarom az egészet.
SMS esetén az egész probléma nem létezik, valamint ahogy a CM is írja, bárhol működik, ahol van minimál mobil térerő akár egy olyan toronytól, aminek nincs adatkapcsolata sem, mert az instenhátamögött van kettővel (ezt amúgy majd tervezem kipróbálni, mert tudok ilyen helyet).
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
Így is szerződni kell rengeteg szolgáltatóval, mondjuk központilag. Mert ugye az sms a legdrágább adatforgalmi egység a világon. Viszont tényleg atomstabil még ha csak 160 byte is.
A full screen carplayel kapcsolatban meg arra figyelj, ha full screen többet nincs osztott képernyő, semmire. Mert az egy hack, amit nem is támogat a BMW és megszűnik tőle az option mint dolog a kijelzőn. Az összes, tehát a nem Carplay ablakokra sem lesz.
Az a baj, hogy látszik, hogy amikor ezt a menüt, meg az egész iDrive 6-ot elkezdték tervezni még nem volt Carplay, ezért így utólag lett belehackolva. Az új hetes és nyolcas oprendszerrel már sokkal jobban az az érzésed, hogy ezzel számoltak a tervezők.
-
Anaren91
senior tag
Sziasztok. Valaki tudja esetleg, hogy mi a különbség a Sachs lengéscsillapítóknál az M-technik és a Sportförderung között? Autodocon nézelédök, és van a sima lengéscsillapító, van M-technik, és van a Sportförderung. Cikkszám alapján az enyémbe az M-technikes passzol elvileg (gyárilag M-sport futómű van a kocsi alatt), de érdekel, hogy mitől drágább az utóbbi az M-technikeshez képest.
MSI B450 Tomahawk Max, Ryzen 7 5800x3d, PowerColor 6700XT Hellhound,64 Gb 3600Mhz CL18
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #65194 üzenetére
100%-on van, ott írja balra. Gyári értek, 27,2kWh, ennyire kell felni az akku degradálástól.
Gsx-rr
Gondoltam, hogy ott lesz a kutya elásva…
Ezert nem pörögj rajta én se Bt, vagy vezeték nekem is van kihangosítás, meg Deezer… többi nem hoz lázba.
Waze néha jó lenne, de tudok élni nélküle.[ Szerkesztve ]
-