-
Fototrend
Topiklakók, és autóik
Új hozzászólás Aktív témák
-
FIREBLADE78
addikt
Láttam ma egy fekete-matt szürkés i3-at,szép volt ebben a szín összeállításban. Gondolom fólia volt.
Macbook pro retina 2013 late, ájfon 14 pro, BMW i4
-
cOxeR
Ármester
válasz FIREBLADE78 #65601 üzenetére
-
CharlieDrop
veterán
Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #65594 üzenetére
"Ez is akkor Magyar specialitas." - szerintem ez nem így van. Egyrészt mindenhol alkudnak, van new yorki ismerős, van svájci is (itt konkrét szám is van 83e->64e CHF), mindegyik alkudott a BMW-re amikor vette.
Ez egyes prémiumok specialistása. Meghúzza jó magasan az árat és van rendes kereslet akkor kevesebbet enged ha kisebb a kereslet akkor meg többet. Ugyanígy szabályozza azt is, hogy amikor fut ki egy modell és egyre kisebb az egy autóra jutó fejlesztési költség egyre többet tud engedni.
Mellesleg ennek rengeteg előnye is van. Vannak az olyan vevők akik pont leszarják az alkut ezért megveszik listaáron az autót, rajtuk keres vastagon a gyártó, akik meg alkudnak azokon is keres, csak kevesebbet. A másik előny, hogy mennyivel jobban hangzik, hogy megvettem egy 20M-es autót 16-17M-ért mert így (főleg a cégautó vásárlók) mondhatják, hogy húú egy 20M-es autót kaptam a cégtől.Engem személy szerint azért érdekel a dolog, mert van egy saját szabályom, 6 havi bevételnél többet nem adok egy autóért. Márpedig az utóbbi idők jelentős autó drágulása kitolta a határra nálam a 3-as/4-es szériát (330e-et meg i4-et néztem).
-
Gsx-rr
veterán
Karotta tesztelte at I4 M50-et.
A vegen az osszegzes elegge elvette a kedvemet -
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #65609 üzenetére
Arra gondolok ,hogy o is jobbnak gondolja a 40-est es olvasgatom a teszteket tobb helyen inkabb a kicsit ajanljak
hatotavban is jelentos a kulonbseg
Hetfoig meg agyalok[ Szerkesztve ]
-
tasiadam
veterán
válasz Shadowbull #65609 üzenetére
Nekem inkabb az jott le, hogy nem az autot szidja, hanem azt, hogy ez nem egy elektromos auto, hanem egy mezei + amperral megy. Ugyan ugy szidjak az EQE-t hogy az egy 15 millas auto 30 millas csillagokkal.
Gyermektelen, nem házas, másodrangú állampolgár
-
-
Puma K
veterán
válasz Shadowbull #65613 üzenetére
Úgy elektromos autó, hogy van egy kardán alagút benne amire nem lenne szüksége elektromos létére. Mert ahogy mondja a videóban, azzal az alappal készül belőle rendes robbanómotoros verzió is.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
Shadowbull
addikt
válasz Puma K #65614 üzenetére
Nem. Úgy elektromos autó, hogy van benne egy bazi nagy akku, meg két villanymotor. Ettől nem tud semmi jobban elektromos autó lenni.
Ha nem elég a helykínálat, akkor nem négyajtós kupét kell venni.Mellesleg a járdán alagúton való lovaglás tipikus teslafan érvelési mód. Mintha a Tesla magasabb rendű lenne attól hogy abban nincs.
Pazarol a világ, én meg segítek neki.
-
Gsx-rr
veterán
válasz Shadowbull #65612 üzenetére
A kicsi is M Performance Pro csomaggal jon
Vajon az adaptiv futomu mindketttonel ugyanaz?
Hatul az legrugo?
M50 iszonyat komfortos volt vele!Itt a fogyasztas nem penz hanem ido es hatotav kerdese.
[ Szerkesztve ]
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Puma K #65614 üzenetére
Így viszont lényegesen olcsóbb az autó gyártása. Nézd meg a Tesla, ami minőségben nagyon messze van, hasonló áron adja a hasonló modelljeit. Amúgy meg ki van az a kardánalagút használva. Oda van bepakolva egy csomó teljesítményelektronika. Annyi, hogy hátul a középen ülőnek szívás. Engem pont nem érdekelne, mert a gyerek ül hátul, abból is csak egy van
Megnéztem a videót, valahogy semmibe se tudott belekötni. Láthatóan nem is tolta neki egyszer sem, nem ment vele gyorsan, nem vitte ki egy szerpentinre. Arra amire egy BMW való. Csak nyafogás volt meg ugye minden helyre beraktak hátra egy Teslát. Mindenhová
[ Szerkesztve ]
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #65617 üzenetére
Ja elmult a sracbol az amiert szerettuk. Emlekszem mikor a V10 M5-ot tesztelte
A gond ,hogy mar atesett a lo tuloldalara
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #65607 üzenetére
Még az árengedmény után is van bőven haszon rajta.
Gsx-rr: Amikor külön mentek, Karotta már utána átesett a ló másik oldalára. Más témában is zagyvaságokat beszél. Sajnos már nem hiteles amit mond.
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Chrys_
addikt
De jól néz ki a 24h Nordschleife versenyen a BMW M4 GT3. De az R8-t megverni talán kevés lesz. Van még 7h.
-
szőröscica
addikt
Ezek mennyire penztemetok hobbiautonak, evi par ezer km-re?
-
KAMELOT
titán
válasz szőröscica #65621 üzenetére
Pár ezer km nem pénztemető, főleg, hogy kevés km van benne.
Szép a belseje és a motor is turbo nélküli.
Ez viszont már turbós [link][ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
nincsnév007
őstag
válasz Shadowbull #65609 üzenetére
igaz, én is már épp ezért nem nézem.
-
KAMELOT
titán
válasz nincsnév007 #65623 üzenetére
A nagy teslás ilyet vesz [link]
Teslára nincs pénze!V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
kardkovacsi
senior tag
válasz Gsx-rr #65610 üzenetére
Ez így van, bevallom ha vennék én se venném az M50-et. Hatótávnál arra is figyelj, hogy nem mindegy milyen felni van az autón. Elég komoly különbségek vannak, autópályás tempónál meg főleg. Érdemes a konfigurátorban is nézegetni, mert kiírja a WLTP hatótávot és ugye a WLTP-ben csak 1/3-ad az autópálya így a valós autópályás hatótávban erősebben megjelenik a kerék mérete.
17-es aero kerékkel jön ki a max hatótáv az eDrive40-el, akkor 590 km WLTP szerint, míg az M50 esetén meg 513 a default 18-as kerékkel. -
kardkovacsi
senior tag
Ehhez kapcsolódik, hogy valahogy az itthoni BMW nem érti, hogy milyen demó autókat kéne berendelnie. Mert mindegyik autóra rápakolják a hatalmas malomkereket aztán meg jönnek a negatív tesztek, hogy milyen messze is van a WLTP-től a valós hatótáv. Pedig biztos vannak páran akiket tényleg érdekes a hatótáv, jobban mint az, hogy malomkerék van a kocsi alatt és azokat a vevőket egyből elriasztják ezek a tesztek.
-
KAMELOT
titán
válasz kardkovacsi #65625 üzenetére
Kerék méret mindegy, a gumi vastagsága a fontos.
18" keréknél milyen a gumi rajta?V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
Gsx-rr
veterán
válasz kardkovacsi #65625 üzenetére
Nezegetem a teszteket
40- 540
M50 450 (20-as gyari kerek)korul tud valos korulmenyek kozott. -
Chrys_
addikt
50 éves BMW M jubileum az 50. 24h Nordschleife versenyen és az utolsó M4 GT3 is füstöl a boxban fél órával a vége előtt...
-
Chrys_
addikt
P14 lett az M4 GT3. Audi nyert, Merc 2. 4 Audi és 4 Mercedes az első 8 autó. Az első Porsche 9. A címvédő Manthey Porsche buta hiba miatt kiesett.
-
Puma K
veterán
válasz Shadowbull #65615 üzenetére
Amit felsoroltál azok az alapvető tényezők ahhoz hogy valami elektromos autó lehessen. Máskülönben miről működne és mi hajtaná meg az elektromos autót autót?
A kardánalagút arra van, hogy a hátsókerekes autót meghajtsa az elől lévő motor. Eddig amiket néztem-láttam elektromos autók, azoknak nem volt kardánalagútjuk. De mutass olyan példát aminél az adott autót-modelt-platformot tisztán elektromosnak szánták és mégis van kardánalagútja.
Tehát ez egy költséghatékony megoldás amit a BMW alkalmaz mivel nem kell plusz egy verzióban gyártani és/vagy egy menet közben eldöntött lépés volt, hogy az addig tisztán robbanómotoros autónak szánt hódpofás BMW-ből végül csináltak tisztán villanyosat is.
"Cuccok: csattogós lepke és tiki-taki" └[ʘヘʘ]┘
-
kardkovacsi
senior tag
-
chess001
aktív tag
válasz vedini #65629 üzenetére
Miért lenne fontos? A kerekek tömege nem igazán mérvadó a fogyasztásban, a menetkomfortnál igen, mert kisebb a rugózatlan tömeg.
A gördülési ellenállása az érdekes.
A 20 col felni abronccsal kb hasonló a tömeg, mint a 18-asnál, ha azonos a szélesség, átmérő nem változik, amennyivel könnyebb a felni annyival nehezebb az abroncs. Csak ugye a nagyobb átmérős felninél még nagyobb szélesség is szokott lenni és így már ront.A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
kardkovacsi
senior tag
-
-
chess001
aktív tag
válasz kardkovacsi #65640 üzenetére
Azonos abroncsszélesség mellett a felni nehezebb, ha nagyobb, az abroncs könnyebb, összeségében minimális a tömegkülönbség.
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
KAMELOT
titán
válasz CharlieDrop #65643 üzenetére
Egy kis fizika. Nagyobb guminál, nagyobb a tömeg, mert masszívabbnak kell lenni.
Ahogy linkelted[ Szerkesztve ]
V1200 - 18CORE - SUPRIMX
-
chess001
aktív tag
válasz CharlieDrop #65643 üzenetére
A 20-as felni is lehet könnyebb, mint egy 18-as, de általánosságban és elvileg megy az okoskodás csak nem?
A világon az emberi ész van a legjobban szétosztva. Mindenki meg van győződve róla, hogy neki egy kicsivel több jutott.
-
chess001
aktív tag
-
CharlieDrop
veterán
válasz chess001 #65646 üzenetére
Persze. Vannak könnyű felnik. A e36 17”-os M felnije kilókkal könnyebb az e90 17”-os felnijeitől.
Meg aztán a magnézium ultraleggara felnik is. De a gumik ritkán könnyebbek. Pl. nekem ezért vannak 16”-os felnijeim. 8.2kg/db. A gumik súlyába nem mentem bele…Nem használok AD-blockert a PH! oldalain!
-
-
Shadowbull
addikt
i4 nagysebességű autópálya fogyasztás teszt.
[link]Pazarol a világ, én meg segítek neki.
Új hozzászólás Aktív témák
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kínai, és egyéb olcsó órák topikja
- Samsung Galaxy S23 és S23+ - ami belül van, az számít igazán
- NVIDIA GeForce RTX 3080 / 3090 / Ti (GA102)
- Xiaomi 13T és 13T Pro - nincs tétlenkedés
- Bambu Lab X1/X1C, P1P-P1S és A1 mini tulajok
- A fociról könnyedén, egy baráti társaságban
- Egyre gyorsabban ügyködik saját HBM memóriáján Kína
- Eleglide C1 - a középérték
- Modern monitorokra köthető 3dfx Voodoo kártya a fészerből
- További aktív témák...