-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 11. 17.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez jóval gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket már nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás Curve általi visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Működik minden, a Rafis kártyámat nem is kellett újra verify-olni.
-
Peter.70
addikt
Sziasztok,
Hozzá akartam adni a kártyámat a Curve-hoz, de nem kaptam kódot, az otp számlát viszont kétszer is be terhelte.
Ilyenkor mi a teendő? -
pvt.peter
őstag
Sziasztok,
Mi történt akkor most a Curve -al?
Múltkor még gebasz volt, most meg akkor minden ok? -
xcsabo
őstag
Működik jelenleg. Kivéve a gbit funkciót.
-
Sify
senior tag
Apple Pay most tesztelve mukodik rendesen.
-
SpongyaBob
veterán
Nálam minden maradt a régiben, semmit nem kellett csinálnom, app frissítés előtt és után se. Fizetni még nem fizetettem vele, de gondolom működik.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Criminal017
#4985
üzenetére
Bár tedd offba, nulla köze van ennek a Curvehöz
-
goop
őstag
válasz
Criminal017
#4985
üzenetére
Jaja, samsung payt én is most regisztráltam újra, működik.
-
mepet
addikt
Küldtek emailt, hogy frissítsétek az appot, és a para elhárítva.
We’re thrilled to inform you that, after a short disruption, as of Monday 29 June you can spend with your Curve Card as normal -- both in-store and online, with your physical card. Apple Pay, Google Pay, and Samsung Pay should be available to use by the end of the day.
We had to make some backend changes so you’ll need to update your app to use it (just open it, we’ll prompt you). And you may need to re-verify some cards. -
Criminal017
őstag
Újra működik, az újratelepített telómon most regisztráltam vissza Google Pay alá.
-
kukac7
tag
a nap vegere az apple/google/samsung pay-nek is mennie kell, azt irtak.
-
Scooter
tag
[link]
Itt is megy folyamatosan az írogatás. -
windlord
őstag
Revolut kártyával is van ingyen penzfelvet, mint a Curve kártyával?
Forintban szeretnék felvenni. -
sambenez
addikt
Jött nekem is Revolutra 0ft-os terhelés, ami törölve is lett, de most a Revolut kártya unverified, és a Rafi-s mastercard is. Viszont a Rafi-s Visa látszólag még a régi állapotában van.
-
sgx
tag
Infóként írom, hogy 10:25-kor szerettem volna curve kártyával fizetni boltban, de egyéb hibával el lett utasítva a fizetés.
Szóval a probléma még nem lett orvosolva. -
Peter.70
addikt
Nekem most nem engedte hozzá adni az OTP-s kártyát
-
Caldera
senior tag
Most írta ki vki a FB Fintech csoportba, hogy újra tudott fizetni a kártyával.
-
hal-malac
csendes tag
Verify terhelések nem jöttek a kártyákra, DE az egyik kártya (UniCredit) az appban átváltott "Unverified Card" állapotra és eltűntek alóla a vásárlások. Pont ezen az egy kártyán van még a banknál függőben az utolsó vásárlás könyveletlenül. Újra Verify-t nem engedi az appban. A többi kártya alatt látszódnak a korábbi vásárlások.
-
petipetya
nagyúr
Szerintem még ne aktiváld, idézem a hírt:
"A két legjobb utazós bankkártya, illetve app közül a Curve működése pénteken leállt. Mindez annak a következménye, hogy a kártyát kibocsátó háttérszolgáltató, a Wirecard Card Solutions Limited engedélyét visszavonta a brit pénzügyi felügyelet. Ami annyira nem meglepő annak ismeretében, hogy az anyabankja botrányos körülmények között jutott el a csődig."
A megoldás elvieg folyamatban van. És hogy ne a levegőbe beszéljek, ebben a pillanatban csekkoltam egy filléres aliexpress cuccon, még mindig nem működik a Curve. Szerintem várd meg, amíg itt a topicban azt nem látod, hogy minden rendben van vele.
-
Indi86
tag
Múlt héten jött meg a Curve kártyám, de még nem aktiváltam, van teendőm? Ez a kártya nem vész el szerintetek?
-
KTU
addikt
TransferWise-ra is jött 0 Ft-os terhelés.
-
Revolut kártya terhelve itt is. Verify-t kell megcsináljak és ennyi.
-
LordRajZoL
aktív tag
Gondolom azért nem egyszerre küldik a kéréseket. Nem szerencsés lefektetni a rendszert.
Majd holnap tesztelem botba -
SpongyaBob
veterán
Nekem egy UniCredit van alatta, nem terhelte.
-
Krethx
aktív tag
válasz
SzabóTamàs90
#4955
üzenetére
Nálam 3 kártya van. (Raiffeisen, Revolut, Bunk) Eddig egyiket sem terhelte.
-
driztd
csendes tag
válasz
SzabóTamàs90
#4955
üzenetére
Nekem az Erstén is volt ellenőrzés a Revo mellett:
"Erste Kàrtyaör...... Erste kàrtya Regisztràciò: 0 HUF Idö: 2020.06.28 08:38 Hely: London Curve Card"
-
Reverting
őstag
Nalam is mindket rev. kartyam , pont tegnap akartam torolni a rev. kartyat az app bol, de elfelejtettem, tw. aktivaltam mobil fizetesre... lehet akkor megoldodik a curve kartya gond...
-
lehella
senior tag
válasz
szabi__memo
#4952
üzenetére
Nekem hajnalban terhelte a Revo kártyámat, persze nem tudtam engedélyeztetni alvási okokból. Attól még működhet?
-
szabi__memo
nagyúr
Terhelődtek a rögzített kártyák.
Megoldódik > -
xcsabo
őstag
Sajna nem... próbáltam.
-
Caldera
senior tag
Létezhet, hogy újra működik a kártya? A mobil app-ba belépve már nincs figyelmeztetés.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
petipetya
#4944
üzenetére
Itt a link: [link]
Here are a few things we can tell you before you ask:
You can still access your account. You’ll be able to access your Curve account via the app and view all your existing account information and details of past transactions.
You won’t need a new card. Once we’re up and running again we anticipate that you will be able to continue to use your existing card.
Time travel is suspended. Go Back In Timeis unavailable for the time being.
Curve Cash is suspended. Your Curve Cash balance will remain the same, but is also inaccessible, for now.
Refunds may be delayed. We are currently unable to process refunds. When we are back up and running, we intend to address refunds as a priority.
Apple Pay, Google Pay & Samsung Pay won’t work. Using your Curve card through a digital wallet will also be unsuccessful while we’re down.
How we’re fixing it.
We began our transition away from Wirecard a few months back and we are moving furiously down the path to complete this migration. We are hoping to be fully operational soon.
This isn’t the first challenge we’ve faced, and it won’t be the last. We intend to respond, as always, with the conviction and resilience that Curve was built around.
In the meantime, we’ll be keeping all your payment details safe, so that once we’re back up and running, you can pick up where you left off with your Curve Card.More updates to come.
-
petipetya
nagyúr
Most milyen üzenetet küldtek? Mivel az előzőt sem az értesítési sávban olvastam el, így most is ráböktem, és azzal a mozdulattal csak az idővonalam töltődött be.
-
Somatom
veterán
válasz
gzbotii
#4939
üzenetére
A tények:
Carvus írta, hogy jól kezelték a helyzetet.
Itt írtam, hogy elutasított az automata és a hiba ismeretlen, egyik szolgáltatónál sem jelent meg.
Majd ekkor üzentek, hogy lehaltak.
Ez lenne a jó kezelés? Mellesleg, Te azt írtad, hogy előre szóltak. Ez sem igaz. Ha előre szóltak volna, akkor nem próbálkoztam volna az automatánál.
Nem arról van szó, hogy bármilyen katasztrófa történt. Csak mardjunk a tényeknél! -
viktorhu
veterán
válasz
Somatom
#4935
üzenetére
Senki nem vitatott tényeket. De az áldozat itt nem te vagy, hanem a Curve. Van, aki mondjuk úton van másik földrészen, és nincs más módja, hogy hozzáférjen a pénzéhez - ez pl. felelőtlenség volt tőle, de akkor is együttérzést érdemel. A sima kényelmetlenség miatti folyamatos hisztéria viszont nyilván másfajta érzéseket ébreszt a hallgatóságban.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
Somatom
#4935
üzenetére
Te nem tényekről beszélsz, az a baj. Azok a tények max szerinted azok, mások szerint konteó/vélemény/panasz/sci-fi max.
Az a baj, hogy meg kellene érteni, hogy a fintech az egy relatív kezdetleges dolog, a legtöbb cég nemrég indult, sok folyamat, metodológia és irányzat most kezd kialakulni. És ahogy a legtöbb dolog a világon, ezek sem tökéletesek, lesznek bukkanók, bugok, leállások. Cserébe számtalan előnnyel jár. Láthatóan nem való ez neked, nem tudod helyén kezelni ezt.
Nem való mindenkinek a fintech - hogy egy hagyományos bank jobban tudná hozni a te elvárásaidat. Többe kerül? Igen. Megeshetnek ilyen dolgok? Igen, de sokkal kisebb eséllyel. Neked kell dönteni. De ha úgy döntesz, hogy neked fintech kell, légyszi az irreális elképzeléseid be nem teljesülése miatt ne a topicot áraszd el bár alaptalan panaszokkal.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r
#4911
üzenetére
Nem, a Revolut is Wirecardod használt. Saját rendszerre most állnak át.
-
Somatom
veterán
válasz
Criminal017
#4934
üzenetére
Nem kell ilyen messzire menni. Elég, ha nem vitatatjátok a tényeket.

-
Criminal017
őstag
Légyszi ezentúl ignoráljátok Somatom felesleges és unalmas hepciáskodását, csak floodolja a topikot unalmában.

-
viktorhu
veterán
Személyes emlék:
2007-től használtam a Nav4all ingyenes online navigációs appot telefonon, amíg aztán 2010 elején egyik reggel nem akarta mutatni az utat.
A Nokia nem sokkal előtte vette meg az akkor piacvezető térképszolgáltatót, a navteq-et, mert kitalálták, hogy az lesz a Nokia kitörési stratégiája, hogy csak náluk lesz ingyen navigáció. A kulcsszó a csak szón volt, a nav4all viszont minden létező platformra letölthető volt, beleértve butatelefonra java alkalmazásként (csak egy olcsó bluetooth gps vevőbe kellett beruházni).
Szóval szépen letiltották egyik napról a másikra a nav4all-t a térképükről, akik weboldalukon búcsúztak a felhasználóktól, meg hát egymástól is, mert ez a startup végét jelentette.
Érdekes, hogy az akkori Somatomok nem a nav4all-t szidták, maximum a Nokiára voltak dühösek, de leginkább csak sajnálták, hogy egy ilyen úttörő szolgáltatásnak így kell véget érnie.
-
viktorhu
veterán
válasz
Somatom
#4923
üzenetére
Mit csinálnál, ha kilopnák alólad a kamiont? Gondolom az ügyfél egy perc késedelmet sem szenvedne, ugyanúgy megkapná az áruját időben, mert mindenből van nálad másik.
A wirecard-nál "eltűnt" vagy kétmilliárd euró, vagy nem is tudom, hogy mennyinél tartanak most a számolásban, az angol hatóságok meg betiltották a tranzakcióit egyik pillanatról a másikra, mert nem azt tartották igazi kockázatnak, hogy szegény Somatom másik kártyát kénytelen használni (egy perc országos néma csend meg minden), hanem azt, hogy más pénzügyi szolgáltatóknál az ügyfelek a pénzüket tárolják (lásd Revolut), szóval a további pénzeltűnés lehetőségét kellett gyorsan megállítani.
Egyébként meg a Revolutnak is meg a Curve-nek is a háta közepére kellett ez a dolog, amúgy is kb. a csőd közelében lehetnek az utazási korlátozások miatt - ezért bukott a Wirecard is: szükség lett volna a félretett pénzre, ami már nem volt ott. Így is a Curve van a legszerencsésebb helyzetben, azt simán be lehetett fagyasztani, míg a Revolutra sokan a fizetésüket utalják, megtakarításaikat tartják rajta - ha ők leállnak, abból iszonyat pánik lett volna, így ők kisebb kockázatnak tartották a béta állapotban lévő saját rendszerüket élesíteni mindenkinek, meg hát nyilván előrehaladottabb állapotban is voltak vele, mint a curve.
-
Oliverda
félisten
válasz
Somatom
#4925
üzenetére
Mivel totálisan irreálisak az elvárásaid, illetve láthatóan valamiféle álomvilágban mozogsz, ezért azt javaslom, hogy akkor se használd majd, ha ismét működni fog, mert garantáltan lesznek még vele problémáid szép számmal. Az OTP a neked való bank, ott ugyanis be tudsz menni a fiókba Gizi nénihez asztalt borogatni, hogy levezesd a frusztrációdat, ha épp valami bajod van.
-
Laox
aktív tag
Én az Amazontól várok 1-2 héten belül kb. 800 eurónyi refund-ot Curve-ös kártyára, drukkolok, hogy addig készen legyenek a srácok, de azért kicsit izgulok.

-
Somatom
veterán
válasz
Oliverda
#4924
üzenetére
Csak külön havidíjas szolgáltatást lehet bírálni? Ők határozták meg így a használat feltételeit. A valutaváltásaimon és a kártyahasználatomon is van jutalékuk. Egyébként a havidíjas csomagok most is működnek?
"mert láthatóan nem neked való a szolgáltatásuk"
Sztem most épp senkinek sem való a szolgáltatásuk.
A Revolut is ugyanazt a háttérszolgáltatót használta. Ha a Curve arról értesített volna, hogy időben léptek, ezért a Wirecard csődje nem érinti a szolgáltatásukat, arra lehetne azt mondani, hogy jól kezelték a szitut. -
Oliverda
félisten
válasz
Somatom
#4923
üzenetére
Szerintem pedig még mindig nem látod át, hogy mi és miért történik. A Curve ebben a történetben közvetlenül nem hibáztatható. Egy harmadik fél váratlan kiesése miatt akadt meg a szolgáltatás, amiért ráadásul esetedben egy fillért sem kell fizetni. Továbbra is besétálhatsz bármelyik üzletbe és fizethetsz a bankod kártyájával, vagy vehetsz fel készpénzt bármelyik ATM-ből, ahogy a Curve előtt tetted. Esetleg hagyd ott őket a francba, és akkor biztosan megkíméled magadat a jövőben a mérhetetlen frusztrációtól, mert láthatóan nem neked való a szolgáltatásuk.
-
Somatom
veterán
-
Oliverda
félisten
válasz
Somatom
#4921
üzenetére
Legalább két hónapja dolgoznak rajta, 28-ra ígérték az átállás lezárását. Ez párszor már le lett írva tegnap óra, bár ahhoz látszólag kevés volt, hogy a felesleges értetlenkedést és a kötekedést abbahagyd.
-
Oliverda
félisten
válasz
st3v3np3t3r
#4911
üzenetére
Tök mindegy, a Revolut is Wirecarddal indult, mint ahogy még néhány tucat hasonló pénzügyi szolgáltató. A kártyás egyenlegfeltöltés a közelmúltig a Wirecard rendszerén keresztül ment. Valószínűleg azért kellett pár napja sokaknak újból hozzáadni a kártyájukat, mert átálltak a saját rendszerükre.
Somatom: Mit kellett volna csinálniuk? Egyenként telefonon felhívni minden ügyfelet?
-
balinlin
senior tag
válasz
st3v3np3t3r
#4911
üzenetére
Szerintem ez abból a szempontból lényegtelen, hogy kell-e új kártya. Ha a revolut meg tudta oldani a költözést kártyacsere nélkül, akkor curve miért ne tudná?
Az hogy milyen belső egyenleged/számlád van szerintem inkább csak a felhasználás módjában jelent különbséget.
De hátha jön valaki nálam ebben okosabb és megmondja a frankót. -
Carvus
senior tag
válasz
Tav-Csoves
#4907
üzenetére
Nekem is jött még tegnap délután értesítés is és appba belépve is írta. Szerintem a kialakult helyzet ellenére teljesen jól kezelték!
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
balinlin
#4910
üzenetére
Tudtommal a Revo az egy úgymond "önálló banki szolgáltató", ellenben a Curve az viszont nem annyira. Van a Curve kártyának is szamlámlaszáma(Curve Cash miatt), de arra sem utalni, sem arról utalni nem lehet, a Revoról viszont lehet. Így a Revo meg a Curve nem ugyan az a kategória. Szerintem.
-
balinlin
senior tag
válasz
st3v3np3t3r
#4909
üzenetére
Ők is wirecard ügyfelek voltak, csak már hamarabb dolgoztak a váltáson
-
balinlin
senior tag
válasz
st3v3np3t3r
#4901
üzenetére
A jelek szerint a revolut is megoldotta kártyacsere nélkül
-
Oliverda
félisten
válasz
st3v3np3t3r
#4904
üzenetére
Visszaolvasni inkább neked kellene, mielőtt új hozzászólást írsz. Sok mindenre választ kapnál magadtól is.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
Oliverda
#4903
üzenetére
Akkor légyszi olvasd el annak a hozzászólásnak a végét amire válaszoltál, hogy mi az utolsó szó
Én a hazai viszonylatból indultam ki. Ha itthon bankot vált valaki, akkor ha új bank, új kártya... Ezek szerint itthon is megoldható lenne, hogy bank váltáskor ne kelljen kártyát cserélni...
-
Oliverda
félisten
válasz
st3v3np3t3r
#4901
üzenetére
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Dell és HP szerver HDD caddy keretek, adapterek. Több száz darab készleten, szállítás akár másnapra
- Azonnali készpénzes nVidia RTX 3000 sorozat videokártya felvásárlás személyesen / csomagküldéssel
- Apple iPhone 14 Pro Max 128GB, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- 3DKRAFT.HU - 3D NYOMTATÁS - AZONNALI ÁRAJÁNLAT - GYORS KIVITELEZÉS - 500+ POZITÍV ÉRTÉKELÉS
- Playstation 4 Fat 500 GB + kontroller 6 hó garancia, számlával!
Állásajánlatok
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
Cég: BroadBit Hungary Kft.
Város: Budakeszi





pictigjis
