-
Fototrend
FIGYELEM
A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. A vásárlás összegét először csak zárolja a bankod, de néha zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cofidis) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Általában minden elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlást a tranzakciót követő nyolcadik nap környékén automatikusan visszatérít a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de szórványos esetekben előfordulhat, hogy ez a 15. napig (vagy még tovább) csúszik. Ilyenkor érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható, az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot az elutasításról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette a levont összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
D@reeo
aktív tag
Sziasztok,
Monese EUR kártya+Curve kártya, OTP EUR automatából EUR-t akarok levenni, de az istenért se engedi.
Mi lehet a gond? Curev-ben állítottam mindenfélét a pénznemre, de nem engedi.Valakinél ez a kombó működik, vagy tudja, mi lehet a baj? Köszi
-
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3094 üzenetére
"csak nehogy valaki rádmondja, hogy azért véded ennyire mert pénzt kapsz érte"
Nem is kommentálom.Nem védem. De te kontót gyártottál, amiben kijelentetted, hogy elúszott a pénze, amikor fórumtársnak volt egy téves terhelése. Volt alapja? Nem.
GPay miatt is Curve volt a ...ci. Volt alapja? Nem.Kezeljük a helyén a dolgokat. Olvass vissza, amikor még sok hozzáértő emberke járt ide, akkor értelmes eszmecserében én is leírtam, hogy ha bajom volt velük.
-
Somatom
veterán
válasz
st3v3np3t3r #3093 üzenetére
Olvastam. Sztem a statuálás a lényeg és ezért tartom jó példának a VW és az Audi esetét. Szted azt kapták, amit érdemeltek? Ha a hatóságok fontosnak tartják a Curve működését, akkor ejnyebejnye lesz, ha nem, akkor halál (de, előtte ungabunga). A csalás mértéke másodlagos szempont.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
gzbotii #3091 üzenetére
Azért nem kell fényezni,hypolni,isteníteni... ez azért már túlzás, hogy ennyire véded, csak nehogy valaki rádmondja, hogy azért véded ennyire mert pénzt kapsz érte... nekem mind1, de jó ha ezzel is tisztában vannak azok, akik használják. Oké, hogy a felhasználók ebből semmit sem éreznek meg anyagi szinten, de azért a hazai kereskedőkkel ne csesszenek már ki azok, akik üzleti kártyát kaptak lakossági helyett.
Nekem sincs semmi bajom a Curve-vel. Nagyon félre érted. Attól hogy negatívumokat írok róla,az egy dolog. Amúgy ebben a topikban miért is tilos negatív vélemények megosztása?! Ja, mert itt csak a pozitív vélemények az elfogadottak? Na, látod, ez is hasonló, mint amit a Curve tesz, tisztességtelen...
-
Somatom
veterán
válasz
st3v3np3t3r #3090 üzenetére
Ugyan már! Hasonló gusztustalankodások miatt az Audi és a VW ellen is indult hatósági vizsgálat, mégsem húzták le a rolót.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3090 üzenetére
Csak te minden nap, minden témában leírod, hogy a Curve egy nem jó, ezért nem, jó, azért nem jó.
Én is sok dolgot utálok, de nem járok a topicjába, és írom le naponta, hogy mekkora egy ... -
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3087 üzenetére
Tudjuk. Az egész egy rakat ..., leírtad ma is. Jó, hogy ide jársz köpködni minden nap.
-
xcsabo
senior tag
válasz
st3v3np3t3r #3079 üzenetére
Vihar a biliben. Megint.
-
Andralin
aktív tag
válasz
gzbotii #3081 üzenetére
Ha már a limitekről van szó, jól értelmezem az ATM kivét limitet itthon Mo-n, ha HUF mögöttes kártyáról veszek fel pénzt?
Valóban 10 alkalommal vehetek fel durván 75e Ft-ot, azaz havonta kiszedhetek teljesen ingyen akár 750e Ft-ot?
Ez elég brutál jónak hangzik a Revolut havi 75 ezres ingyenes limitjéhez hasonlítva.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
rudi666 #3080 üzenetére
Összefoglalótból: amikor a forint alapú kártyánk az aktív és külföldön devizában fizetünk a Curve végzi el a váltást bankközi árfolyamon (interbank rate). Ez a hivatalos középárfolyamtól kicsit magasabb. A főkártyánkról pontosan annyi forintot von le, amennyit az adott bankközinek megfelelő devizát kell fizetnünk - azaz történik egy „kártyás vásárlás”, levonja a forintot, azt a Curve átváltja, és a külföldi ATM vagy terminál a saját devizanemében fogadhatja a fizetési szándékunkat.
Figyelem! Curve Blue (ingyenes csomag) esetén csak havi 500£ értékig vált díjmentesen, utána 2% díjat számol fel. Black előfizetésnél az érték 15 000£/év.
Hivatalos leírás: [link] -
rudi666
csendes tag
Sziasztok!
Nagyrészt fontban fizetek különböző webshopokban.
Hozzávetőlegesen mennyit tudok nyerni ezzel a megoldással?
Ugye hagyományos bank kártyával fizetve duplán váltanak, forint-euró-font.
(Jelenleg sima OTP-s kártyát használok.)
-
mecsek20
tag
Baj lesz a Curve kártyákkal? Így trükközik a társaság [link]
-
Ittnemaz
aktív tag
üdv!
regisztráció után, mindenképpen nmeg kell várni a fizikai kártyát a vásárláshoz, vagy én regisztráltam rosszul?
-
Intel
csendes tag
Tegnap már megtörtént a törlés, újra telepítés is. Messengeren írtam nekik, de nem tűnik úgy, hogy látták volna. Vagy nem jó helyre írtam? Ugyanolyan a messengeres logójuk, mint az app logója, ugye?
-
Intel
csendes tag
válasz
zolmesz #3066 üzenetére
Kiléptem, ahogyan írtad, de azóta nem tudok már többet visszalépni. Bekerültem egy körforgásba, amiből nem tudok továbblépni: megadom az emailcímem, elküldik rá a magic linket, rákattintok, majd újra feljön az az oldal, ahol megadhatom az emailcímemet, hogy elküldjék a magic linket, és így tovább.
-
zolmesz
aktív tag
Ha az alkalmazáson belül nem aktiváltad a kártyát, persze, hogy nem tudod használni.
Egyébként...
"If you can't see the 'Activate your Curve' button in-app, please sign out and sign back into the app."
Ez még segíthet, hogy kijelentkezel, majd visszalépsz, hátha megjelenik az aktiválás gomb, ha nem, akkor keresd az ügyfélszolgálatot.(ugye nem a Facebook-ról jössz, ahol valaki fűnek-fának adott Curve meghívót, hogy kereshet vele 5 fontot?)
-
Sátán44
addikt
válasz
Sátán44 #2958 üzenetére
3 nap alatt sikerült elintézni, manuálisan jóváírták az összeget.
Más: Azt tudom, hogy mostmár nem engedi a curve hazánkban az NFC-s fizetést, de aki korábban regisztrált a Gpay-be és működött az nfc-s fizetés, annak továbbra is engedi? Én azóta nem próbáltam, ezért kérdezném.
-
emeritus
tag
válasz
gzbotii #3063 üzenetére
Saját tapasztalatból, sajnos. Hasonló esetben a support segítsége kellett. A kártya könyveletlen postai küldeményként jön, ahogy más kártyák is, nincs garancia arra, hogy biztosan a címzett saját kezébe kerül. Valamiféle használói verifikációt értelemszerűen elvár minden "bank", legalább a PIN használatot, hiszen a postai küldemény akár illetéktelen kézbe is kerülhet. Ha a verifikáció elmarad és a kártyát használni próbálják, mi több, PIN nélkül, érintéssel, a "banki" tiltás a használó és a "bank" érdekét egyaránt szolgálja.
-
emeritus
tag
A rendszer úgy értékeli, hogy a a kártyád "idegen" kézbe került, hiszen a leírt érintéses fizetéssel bárki próbálkozhatott volna, aki hozzájutott a kártyához. A kártya zárolt, csak a support segíthet. Az eset mondhatni szokásos, írsz nekik, feloldják, érvényesíted, használod.
-
dugynok
senior tag
-
Intel
csendes tag
Sziasztok!
Segítsetek légy szíves! Megkaptam a Curve kártyámat. Szerettem volna fizetni vele a TESCO-ban, de sem érintéssel, sem a kártyabedugással nem sikerült a fizetés, pedig ez utóbbinál a PIN kódot is beírtam a POS terminálba. Lehet, hogy aktiválni kellett volna előtte a kártyát valahogyan az appban? De hogyan? Azt látom az appban, ha bal oldalon alul a card ikonra kattintok, hogy "Your Curve card is on the way". Akkor hol és hogyan lehetne aktiválni a kártyát? Már minden menüpontot végignyomkodtam.
-
steevo0
tag
válasz
Andralin #3053 üzenetére
A Revolut kártyához, ezt adja alapértelmezetten. Ezen kívűl még pár szín variáció közül tudnék választani, ahogy írták is már.
Valószínűleg a Revolut-tal való együttműködésre jobban fel vannak készülve ilyen téren. Ezért a Revolut színű kártya image.Egyébként a hiba amit jeleztem, ismét általánosnak tűnik a különbőző közösségek jelzései alapján. Egyelőre support reakció nélkül,
A hiba okától eltekintve is, iszonyatosan nem profi, ahogy kezelik. Ha már beütött, egy hivatalos közlemény a minimum volna.
-
-
niklebi
senior tag
Frissítés miatt újra indult a G.Watch órám, így törlődött a kártya az S.pay-ban.
Az S.Pay-ben van olyan lehetőség, hogy "kártyák importálása". Ott látszik is a kártyám és alatta ott van, hogy aktív. Páradatot kér + feltételek elfogadása. Utána adatlekérés miatt csatlakozni akar a Curve szerverére amire állandóan azt írja, hogy nem tud csatlakozni. Nem elutasítja, hanem nem elérhető. Na ilyenkor mi van. Ott a kártya, aktív, nem érvényesíteni akar hanem adatot lekérdezni. Ha ez sikerülne minden működne mint előtte? Szerintetek jól gondolom? -
Krethx
aktív tag
Én elhiszem. Mások is problémamentesen használják. Nálam is jó 98%-ban. Tehát ritkán fordul elő. Ami szerintem nem is a Curve hibája. Teljes mértékben meg vagyok vele elégedve.
Support kicsit lassú viszont segítőkészek. Legutóbb már én is Messenger-en írtam nekik. Ott most gyorsabbak voltak. -
adabra
senior tag
Lehet már 30-as számról regisztrálni?
-
Krethx
aktív tag
Akkor te nem jársz kisebb sarki boltokban. Ahol a terminál majdnem 8-15 másodpercig szenved. A nagyobb bevásárló boltokban nálam sincs semmi probléma. Pl. Auchan,Tesco, Spar, Aldi, Cba, Bocko étterem stb. (Lényegében ezeket írjátok ti is.)De van olyan sarki pici dohányból ahol harmadjára sikerült a fizetés. Valószínűleg ezeknél a terminál a hunyó. Mivel régebbi.
-
ACE-
addikt
Az egyik hibás tranzakcióval kapcsolatban, ahol kétszer fizettem egymás után és az első sikertelen lett, visszaírt a support, és REFUND-olták a hibás tranzakciót, ott viszont csatoltam a hibás tranzakcióról készült papírt. Kíváncsi vagyok mi lesz a másikkal.
Moynur here, I'm sorry you were charged in error. This happened because the merchant only sent an authorisation request for the transaction and didn't follow up with a message to say that the transaction failed, which meant Curve unknowingly processed the payment anyway.
I've now refunded the failed transaction. In these instances, the transaction would have reversed automatically after 10 days, but since you've been in touch, I've been able to speed up the process. You should see this amount in your account in 2-3 working days.
Please let us know if there's anything else we can help you with.
Best wishes, -
hard74
senior tag
Mivel az email-re nem érkezett válasz, ezért leírtam a problémát, és elküldtem a Curve-nak face-n.2 óra múlva érkezett a válasz, hogy adjam meg az email címem.Megadtam,majd újabb 2 óra múlva írták,hogy küldtek emailt,kövessem az ott leirt instrukciókat.Le kellet fotóznom a személyimet+készíteni egy selfie-t.Megtettem,várom a fejleményeket.
-
ÁrPi2
senior tag
válasz
ssgt1981 #3022 üzenetére
You see,
A "normal processing" visszajelzései (itt a pozitív feedback-jei) általánosságban nagyon megnyugtató, kedvünkre való kommentek, de ezek (St3v3np3t3r, Ace, Vittorio.hu) itt az "Exception Handling", error handling esetét/eseteit diskurálják.Egyébként más témában lett egy kérdésem:
Megy Spárban is meg sok más helyen chip/pin móddal hibák nélkül, de
Ha egy ideje sehol sem megy a Curve kártyámmal a contactless , hogyan mennyiért igényelhető működő csere kártya?(Bónusz bumfordi offtopik tudatlan kérdésem:
Vajon minden Curve költésemmel
Britannia GDP-jét növelem? -
viktorhu
veterán
Amúgy szerintem magától fog visszajönni a pénzed. Amikor a foglalás lejár, és az OTP nem kéri le a pénzt a Curve kártyádról, akkor a Curve stornózni fogja a Revoluton a tranzakciót.
Nekem, azt hiszem, túl sok macera, hogy egyfolytában választani kell, hogy fontban vagy forintban akarok fizetni (kisebb üzletben régi terminállal nem is olyan magától értetődő a választás módja, a gumisnál csak törölték a tranzakciót, amikor megkérdeztem, hogy ilyenkor hogy kell kiválasztani), meg zavar, hogy minden vásárlás Angliában történik.
Az OTP-s Mastercardomat meg nem is tudtam hozzáadni, végül az volt a support válasza, hogy töröljem és próbáljam meg mégegyszer.
Elsőre pedig jól hangzott, hogy egy kártya van, és amögé mindig kiválasztom, hogy épp mivel szeretnék fizetni, feleslegessé is tehetné a revolutot, ha nem lenne a váltásra a hétvégi felár.
-
tomp
félisten
Eddig nekem még sehol nem volt gondom. Tesco, Spar, Roni, Costa, Aldi, Cba.
Egyszer az OTP-s ATM nem adta ki a pénzt de a Curve levonta viszont rájuk írtam és 1hét alatt visszakaptam a pénzt. Ott az OTP automatája volt a hibás. Az NFC kavart be az ATM-nél de azóta már jól megy. Azóta is csak GPay-el veszek ki pénzt ha kell. -
Krethx
aktív tag
válasz
ssgt1981 #3022 üzenetére
Az én tapasztalatom. Van olyan bolt ahol sosem volt még problémám. Pl. Kispesti Spar Üllői út 248 A címet azért írtam le mert sokan panaszkodtak már a Spar-ra. Napi szinten vásárolok ott Curve-vel és Revolut-tal.
Viszont ahol volt elutasított tranzakcióm ott többször is előfordult. Szerencsére nekem egyből visszajött a pénz. Második nekifutásra pedig sikeres lett a fizetés. -
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3025 üzenetére
Írtam, hogy jelezni kell. Te amúgy sem tudnád, mert nem veled történt.
De azért gyartod az elméleteket, alapja zéró, mivel gőzöd nincs, hogy, hogy megy ez, mi lehet, vagy, hogy volt-e ilyen másnak. Akkor? -
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3023 üzenetére
Ne használd. Probelem solved.
Szia. -
ssgt1981
senior tag
válasz
st3v3np3t3r #3021 üzenetére
Hat hónapja hasznàlom a Curve+Erste kombót és egy hónapja a gpay+curve-t és még soha semmilyen problémám nem volt.
-
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3018 üzenetére
Írtam, leírom újra: várjuk meg, mit ír a support.
Vagy talán azt írták neki, hogy ez van, felejtse el? Meglett a hivatalos állásfoglalás Curve részéről?Nem? Akkor mellőzd az ilyen állításokat.
Írtam, hogy volt még hasonló incidens, support intézte.
-
xcsabo
senior tag
Hihetetlen.... 😪
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
gzbotii #3017 üzenetére
Mi lenne, ha a flamet, provokációt és a teljesen alaptalan, tényeken és tapasztaltokon nem nyugvó találgatást mellőznéd, amíg nem tudunk konkrétumakt? Khm...Kit és mivel provokáltam? semmi flamet és provokáltat nem írtam.A tények és tapasztalatok amiket írtam sem alaptalanok. Attól, hogy te alaptannak tartod, másnak még lehet megalapozott!
Attól, hogy ACE- belefutott egy ilyen incidensbe és 19ezer Forintja bánhatja, nyilván jogosan vannak benne indulatok. Szerintem te is így viselkednél ha a 19ezer forintod után kellene futnod és teljesen nem biztos, hogy viszont látod! -
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3015 üzenetére
Mi lenne, ha a flamet, provokációt és a teljesen alaptalan, tényeken és tapasztaltokon nem nyugvó találgatást mellőznéd, amíg nem tudunk konkrétumakt?
-
st3v3np3t3r
nagyúr
válasz
viktorhu #3013 üzenetére
Minél több ponton megy át tranzakció, annál nagyobb a hibafaktor,hogy valahol hiba csúszhat be. Főleg úgy, hogy ha egy olyan ponton megy át, ahol a szolgáltatás hibamentes működésére nincs garancia.
Minden éremnek 2 oldala van.
Minden jóban van valami rossz. A Curve-ra ez nagyon igaz. Jó, hogy elég 1 kártyát magaddal hordani,viszont ha gond adódik,akkor nehéz nyomon követni hogy hol ki/mi hibázott... -
st3v3np3t3r
nagyúr
Nyilván nem lesz túl nehéz bizonyítanom, mert ha az OTP és a LIDL megnézi az egymás közötti tranzakcióit, akkor csak egy fizetés fog látszani az adott vásárláskor, és nem kettő. De mire utánajárnak elmehetsz nyugdíjba
Valószínűleg egyébként az elutasított vásárlás az OTP rendszerében is látszani fog. Az OTP-nél már kezdeményeztem a panaszt, amit nyilvántartásba is vettek. A lényeg, hogy jelenleg úgy tűnik a Curve-nél van a pénzem. Valahol mondhatjuk így is
És ha ezeknek a tranzakcióknak a törlése ilyen sokáig tart Lényegében 1perc alatt vissza lehetne vonni, de a bankoknak is meg kell élni valamiből, így amíg húzzák időt, forgatják a tőzsdén.
akkor kezdem érteni hogy miből él...És még így is veszteséges az működésük állítólag...Meg valahogyan vissza kell szerezni azokat a 10£-kat meg 1-1%-os pénzvisszatérítéseket -
gzbotii
nagyúr
válasz
st3v3np3t3r #3011 üzenetére
Egyszer várjuk meg, hogy mit ír vissza a Curve support - majd ok eldöntik, addig ne köpöd. Csak, hogy maradjunk objektívek.
-
viktorhu
veterán
Szerintem túl bonyolult a rendszer, és követhetetlen hiba esetén, hogy mi történt, illetve túl sok lépcsőben lehet hibázni. Azt hiszem, hogy le is fogok állni lassan a Curve kártyával, már most is alig használom, nem nagyon látom a hozzáadott értékét a Revolut és a TW mellé.
-
ACE-
addikt
válasz
st3v3np3t3r #3011 üzenetére
Nyilván nem lesz túl nehéz bizonyítanom, mert ha az OTP és a LIDL megnézi az egymás közötti tranzakcióit, akkor csak egy fizetés fog látszani az adott vásárláskor, és nem kettő. Valószínűleg egyébként az elutasított vásárlás az OTP rendszerében is látszani fog. Az OTP-nél már kezdeményeztem a panaszt, amit nyilvántartásba is vettek. A lényeg, hogy jelenleg úgy tűnik a Curve-nél van a pénzem. És ha ezeknek a tranzakcióknak a törlése ilyen sokáig tart, akkor kezdem érteni hogy miből él...
-
st3v3np3t3r
nagyúr
Mivel a hibás tranzakcióról nem kaptál bizonylatot, nagyon nehéz lesz bizonyítanod az elutasított tranzakciót. Hogy miért?
Jelenleg a képeid alapján a tranzakció sikeresen végbement a Revoluton Curve-on keresztül,azaz sikeresen terhelték a vásárlás összegét ám a terminál hibára futott visszaigazoláskor, ezért meg kellett ismételni a tranzakciót.
A bizonylat azért lényeges,mert az tartalmaz egy tranzakciós azonosítót is.Jelen esetben az a kérdés, hogy ki miatt futott hibára a tranzakció?! A terminál hibája miatt? Akkor OTP. Ha kártyakibocsájtó miatt? Akkor curve. De szerintem jelezd a bolt felé is az problémát. De vedd alapul, hogy itthon max.30nap az ilyenek átfutási ideje
Ezért is necces egy ilyen szolgáltatás használta. Mert a Curve még garanciát sem vállal a működésre.
T&C 21.2. Nem garantáljuk folyamatos vagy folyamatos hozzáférést Szolgáltatásunk bármely részéhez. Nem vállalunk felelősséget a Szolgáltatások e megállapodás szerinti nyújtásának kudarcáért. Ön elismeri azt is, hogy nem vállalunk felelősséget olyan díjakért, amelyeket esetleg harmadik félnek kell fizetnie, ideértve a fizetési kártya kibocsátóját is, ha azt a görbe számlán vagy a Szolgáltatásoknál használják. Elismeri, hogy a webhely (ek) re vagy a Curve App-hez való hozzáférést időnként korlátozhatja, hogy javításokat, karbantartást vagy új szolgáltatások vagy szolgáltatások bevezetését tegye lehetővé.
Nekem ebből az jön le, ha valami hiba csúszik be akkor a Curve mossa kezeit -
viktorhu
veterán
válasz
Somatom #2990 üzenetére
Nincs ilyen "közvetítés", nem véletlen, hogy a Revolut angliai tranzakciónak mutatja a Curve vásárlásokat, mert a Curve átmásolja a szöveget az eredeti tranzakcióból, de nem tudja továbbpasszolni, hanem új vásárlást indít.
Innentől meg egyszerű, mert minden kártyás vásárlás refundolható - ha a könyvelés még nem történt meg, akkor meg még refund sem kell hozzá, csak nem kell lehívni a pénzt.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
meg ha már barion és társaik... a szolgáltatóknál sincs saját számlaszamod még is van egy egyenleged. És hogy hogyan?
Van egy azonsoító számod, amihez társítják az egyenleget. Amikor utalsz a szolgáltatónak(eon, elmű,telekom,digi,telekom,paypal vagy akár a tartozás behajtók, tök mind1) akkor megjegyzésbe oda kell írni a befizető azonosítót és az automatizált rendszer abból fogja tudni, hogy az utalt összeget kinek kell jóváírni az egyenlegén. Utaltam már paypalra is nem egyszer. Nagyon ritka bankon kívül, ha az ügyfél banki rendszerű számlaszámot kap. -
ACE-
addikt
válasz
st3v3np3t3r #3007 üzenetére
Na, akkor most amit írtál, analógiaként alkalmazva az esetemre. A Curve átváltotta a Revolut-on lévő pénzemet a Curve kártyához kapcsolt számlára, viszont a Curve-től senki nem kérte annak levonását, mert a tranzakció hiba miatt nem teljesült, akkor hol is van a pénzem? Kitől kéne kérnem?
-
st3v3np3t3r
nagyúr
olvastam...
10.3. Feltéve, hogy a kiválasztott fizetési kártya Visa vagy Mastercard kártya, a Curve Card használatakor e-pénzt vásárol a tranzakció értékéért a kiválasztott fizetési kártyával. Az ilyen elektronikus pénzt a Curve kártyájához kapcsolt számlára töltik fel, majd azonnal felhasználják a Curve Card használatával végrehajtott tranzakció vagy a Curve Send segítségével egy másik Curve felhasználó részére történő fizetés kifizetésére. Ha a kiválasztott fizetési kártya számlán nincs elegendő összeg a tranzakció befejezéséhez, akkor elutasításra kerül.
Ez annyiban bonyolítja csak a fizetési mechanizmust, hogy mikor használod a curve kártyád, akkor curve a vásárlás értékét átszámolja egy egyenértékű digitális pénzre, majd ennek a digitális pénz ellenértékét vonják le a kártyádról.
Tehát tényleges pénzmozgás így nem keletkezik. A Curve lényegében elad egy olyan digitális pénzt neked ami ugyan annyit ér mint a vásárlásod értéke. -
ACE-
addikt
válasz
st3v3np3t3r #3005 üzenetére
Nem úgy működik ahogy leírod (korábban már más is leírta neked), ismételten nem tudok mást mondani, mint hogy olvasd el a Curve saját honlapján közzétett leírást, ha nem tudsz angolul ne fordítóval fordítsd le, mert úgy értelmetlen lesz... ennyi...
A Simple máshogy működik? Az alá is regisztrálhatsz annyi bankkártyát, amennyit akarsz. Van egy belső egyenlege, amit feltölthetsz BÁRMELYIK bankkártyával. Miután feltöltötted (nyilván ott nincs fizikai bankkártya) NFC-vel fizethetsz BÁRMILYEN üzletben. Egyetlen különbség az, hogy a Curve a feltöltést, levonást automatikusan végzi el, ez volt a nagy ötlete a Curve-nek. A Simple-ben is bankszámlád. De említhetném a Paypal-t is, ott sincs bankszámlád, mégis van egyenleged, na az hogy lehet? Vagy hogy Magyarországon maradjunk, ott van a Barion. Azon sincs számlád, mégis bankszámlára kell utalni a feltölteni kívánt összeget, és a Barion az utalás közleményéből tudja, hogy milyen VIRTUÁLIS számlán írja jóvá az összeget. Az a bankszámla szerinted kié? A Barion-é...
-
st3v3np3t3r
nagyúr
A Simple teljesen más mint a Curve... A Simple olyan mint a Revolut, feltöltős, aminek a tartós egyenlegét fel tudod tölteni/ használni, na már most a Curve kártyának nincs tartós egyenlege!. Nyilván mozgatni kell pénzt valahova(mert a levegőben nem keringhet),amit a Curve meg is tesz, egy ideiglenes számlára, de az nem a kártyához tartozó számlaszám.
Kaptál a Curve kártyához számlaszámot is? Nem! A Revoluthoz kapsz,meg szerintem a Simple-höz is.
Ezzel ellentétben a Revolut és a Simple teljesen máshogy működnek. Jelenleg a Curve tudtommal egyedülálló ezzel a szolgáltatásával. Lehet hogy nem vagyok bankár, de azért a 18év bankolás alatt ragadt rám ez meg az a koszon kívül.A rendszer ugyan úgy működik most is mint 3éve,5éve,10éve ...
Annyi, hogy jöttek ezek az új Fintech(Curve,Revolut és társai) cégek és fel akarták találni a spanyol viaszt, amit már igazából korábban feltaláltak,de mind1 is. Annyiban változott az egész, hogy lettek új fajta szolgáltatások, ami hát jobb és olcsóbb mint a bankok nyújtanak. A Curve meg csak egy köztes szereplő lett a fizetési gépezetben azzal, hogy piacra dobott egy olyan kártyát, amihez be lehet állítani 1-2-3-4 bankkártyát majd ezt váltogatva lehet 1 kártyával fizetni(Erre a Tech2 videó bemutató a legjobb amit korábban linkeltem).
Régen hogy is nézett ki a fizetés?!
Lehúztad a bankkártyádat, majd a bolt bankja levonta a számládról a vásárlás összegét.
A Curve kártya ellenben beékelődik a fizetési folyamatba:
Lehúzod a Curve kártyát,a bolt bankja terhelési igényt ad a curve-nak, hogy vonja le az vásárlás összegét,a curve ráterheli kiválasztott bankkátyára majd továbbítja a bolt bankjának. Röviden és tömören ennyi. Ezen mi olyan bonyolult. Nem is értem.Nekem is voltak az évek alatt balhés dolgaim a bankokkal.
Pl. otp-s kártyával akartam felvenni pénzt cibes atm-ből. Az atm kommunikációs hibára hivatkozva visszadobta a felvételt, de az sms meg jött hogy sikeres kp felvétel... telefonálgatás ide,telefonálgatás oda... megjártam már hasonló utat én is... -
ACE-
addikt
válasz
st3v3np3t3r #3003 üzenetére
Ember, elolvastad a Curve holnapján amit linkeltem? Értelmezted? Hallottál már az e-pénz fogalmáról és a virtuális egyenlegről? Szerinted a Curve-nek nincs bankszámlaszáma, ahol tárolhatja a pénzedet? Alapvető pénzügyi ismeretek hiányoznak nálad, és Te nagyokosozol le bárkit? A Simple szolgáltató virtuális kártyájához van számla? Nincs, és mégis ott van a pénz ha feltöltöd, jééééé, defuriii. De biztos erre is megvan a magad magyarázata, nem baj. Én a magam részéről befejeztem. Üdv
PS: Azt bizonygatod, hogy nincs számla, pedig az egésznek semmi köze a számlához, mivel virtuális, e-pénzről van szó...
-
st3v3np3t3r
nagyúr
mit a bizonygatok?
hol a írtam le te nagyokos, hogy a Curve kártyához tártozik bankszámlaszám?
hol? mutasd meg?
olvassál már vissza légyszives. Te szajkóztad folyton hogy a Curve-nél van a pénzed, holott nem, nem is lehetne mert nincs a kártyához bankszámlaszám!
De tudod mit, nem érdekelsz. Ha nem tudtsz egy alapvető dolgot megjegyezni, akkor a bonyolultabbat hogy is tudnád....
Vásároltál a Revo kártyával Curve kártyán keresztül. Ebbe semmi nem nehéz. De hol van a pénzed? Gondolkozzál már logikusan. Adott 2 kártya, Curve és Revolut. Az egyikhez tartozik egyenleg, a másikhoz nem. Melyik kártyát terheli meg valójában?! A Curve-t vagy a Revolut-ot?! Melyik von le pénzt ha vásárolsz? Gondolkozzál már mielőtt vádaskotsz jó?!
A bizonylat viszont kellett volna az elutasított tranzakcióról, mert bizonyíték hianyában nehéz lesz visszakérned a feleslegesen elköltött pénzedet.
-
ACE-
addikt
válasz
st3v3np3t3r #3001 üzenetére
Nem az a kérdés hogy mit terhel meg, sosem volt az, hanem hogy hová kerül a terhelés során a pénz! Ha figyelmesen elolvasod amit idéztél (és tudsz is angolul némiképp), akkor kikövetkeztetheted, hogy egy a Curve kártyához társított e-pénz egyenleget töltesz fel a társított kártyáddal... ha a saját szemednek, és a Curve saját leírásával is ellentmondasz, az sajnálatos... Sosem mondta senki hogy egy klasszikus bankszámla kapcsolódik a kártyához, Te mégis ezt bizonygatod folyamatosan, nem is értem miért. A pénz attól még egy virtuális, e-pénz számlára kerül.
-
st3v3np3t3r
nagyúr
10.1. Payment Cards are used to load the E-money Account linked to your Curve Card. Tehát nincs, mint ahogy azt én is mondtam, mert a Curve kártya a társított/hozzáadott/alárendelt/összekapcsolt(tök mind1 ki hogy hívja, a végeredmény ugyan az) kártya egyenlég terheli meg.
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- Ohh Lenovo ThinkPad P15 G2 Tervező Vágó Laptop -75% 15,6" i5-11500H 32/1TB RTX A2000 4GB /1 Millió/
- UHH! HP EliteBook 850 G8 Fémházas Multimédiás Laptop 15,6" -40% i7-1165G7 16/512 Iris Xe FHD EU-HUN
- IBM PS/1 2168-552 486SX-25
- ASUS ROG Strix RTX 2080 Ti OC 11GB
- Acer Swift 3 (SF314 54) i5 / 8GB RAM / SSD / FullHD / kiváló állapotban!
- ÁRGARANCIA!Épített KomPhone i5 14600KF 32/64GB DDR5 RAM RX 9070 16GB GAMER PC termékbeszámítással
- Samsung Galaxy S21 Ultra , 12GB , 128 GB , Kártyafüggetlen
- Samsung Galaxy A56 5G 256Gb Dobozos 24 hónap garanciával
- Apple iPhone 14 Pro, Kártyafüggetlen, 1 Év Garanciával
- Csere- Beszámítás! Asus Rog Strix B550-F Gaming Wi-Fi II Alaplap
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest