-
Fototrend
FIGYELEM

A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
Mielőtt kérdeznél, OLVASD EL AZ ÖSSZEFOGLALÓT
_________________________________________________________
SYSTEM STATUS: [link]
-----
CURVE/MASTERCARD ÁRFOLYAM: [link]
-----
HATÁLYOS DÍJTÁBLÁZAT (2025. 05. 09.): [link]
-----
LEGGYAKRABBAN FELMERÜLŐ KÉRDÉS
Volt egy sikertelen vásárlásom a Curve-vel, mégis "levonták" az összeget. Mikor kapom vissza?
Két lehetőség van, mindkettő előfordul. Mivel az összeget először csak zárolja a bankod, néha sajnos zárolásban is ragad (a lenti bal oldali képen látható felirat esetén fordulhat elő), aztán napok múlva automatikusan felszabadul. A napok száma bankfüggő: a Revolutnál például 7, a K&H-nál 10, az Ersténél 15 nap, de egyes bankok (Raiffeisen, OTP, Cetelem) még hosszabb ideig, akár 30 napig is zárolásban tarthatnak egy-egy tételt.
Ha a sikertelen vásárlás után mégis lekönyvelik az összeget (ez a gyakoribb, a Go Back in Time menü aktívvá válása jelzi, hogy ez meg fog történni), a levonás mellett később lesz egy ugyanakkora összegű jóváírásod is. Mostanában az elutasított, a bankod által mégis lekönyvelt vásárlásokat legkésőbb a tranzakciót követő 15. napon téríti vissza automatikusan a Curve rendszere (ezt a lenti jobb oldali képen látható felirat jelzi), de egyes esetekben már a kilencedik napon elindul a visszatérítés. Ha 15 nap után sem történik semmi, érdemes panaszt tenned. Ha írsz a supportnak, a visszatérítési folyamat talán meggyorsítható: az appban tegyél bejelentést (Launchpad -› Support -› Chat -› New Conversation -› Transactions -› Declines), de készülj arra, hogy kérni fognak valamilyen igazolást/bizonylatot arról, hogy a tranzakció sikertelen volt, és arra is, hogy képernyőmentéseket újabban nem fogadnak el elutasított internetes vásárlásokról. Ha egy vásárlásod zárolásban ragadt, ugyanezen az útvonalon megpróbálhatod elkérni a zárolás visszavonását igazoló RRN (Retrieval Reference Number) tranzakcióazonosítót, amelynek birtokában a bankod ügyfélszolgálata tud segíteni a zárolás manuális feloldásában.
Ha az elutasított tranzakciónál szintén a jobb oldali képen látható feliratot látod rögtön a vásárlás után (vagy 1-2 órával később), biztosan nincs további teendőd: ez azt jelenti, hogy a Curve rendszere már vissza is térítette az összeget (=bejelentést NEM kell tenned). A visszatérítés elindítása után csak a bankodon múlik, hogy mikor történik meg a tényleges jóváírás (jellemzően 1-5 munkanap).
---
(Az összefoglaló nem ért véget, klikk a folytatásért!)
Új hozzászólás Aktív témák
-
Oliverda
félisten
válasz
kislaci
#5768
üzenetére
Ez így szép is lenne, ha nem csak akkor tudná levonni, amikor teljesen fedezi az egyenleged a tranzakciót, hanem levonná a Cash kártyáról, a maradékot pedig kipótolná az épp kiválasztottról. Ezt azonban nem tudja, így pedig elég kicsi az esélye, hogy egyszer felhasználod a 200-300 forintnyi egyenleget.
-
TrollBalint
addikt
válasz
kislaci
#5568
üzenetére
Minden jó, ha vége jó
(Ilyen esetben azért én örömmel venném, ha az ATM üzemeltetője nem hajtana el, hanem megnézné, hogy miért nem adott ki pénzt, hogy legyen mivel mennem a saját bankomhoz. Ha a bankba utasítják el a kártyám, ott van nyugta, hogy elutasítva, és miért. De ez egy másik topik története
) -
kmarci25
veterán
válasz
kislaci
#5564
üzenetére
Velem történt ilyen, Curve mögötti Revolutról akartam eurót felvenni. Az ATM nem adott pénzt, a tranzakció sikeres volt. Én egyből a revoluthoz fordultam. Először erősködtek, hogy kérik az OTP (aki az ATM üzemeltetője) igazolását arról, hogy valóban hibás volt az ATM. Egy ilyen igazolást kb. 1 hónap alatt állít ki az OTP.
Aztán ez enyhült, és visszatették az összeget a számlámra (ez a tranzakció utáni napon volt). Kb. 1 hónap után jött egy értesítés, hogy valóban törölték a tranzakciót. End of story. Úgyhogy szerintem ahhoz a bankhoz fordulj, amelyik kártyája a Curve mögött volt. (valószínűleg egyébként nem a Curve hibája, hanem az ATM-é, előfordul néha, hogy nem ad összeget, ez sajnos ilyen, ezt mondta az OTP-s ügyintéző.
) -
KTU
addikt
válasz
kislaci
#2645
üzenetére
Mindig a Curve alá betett és kiválasztott bankkártya pénzneme számít, (hogy milyen devizát tartasz a hozzá tartozó számlán.)
Curve-ben a magyar bankos kártyád alatt a terhelést állítsd HUF-ra. (Kártya alatt kis fogaskerék --> "Card currency")
Így a Curve vált, HUF terhelés érkezik a hazai kártyádra.pl.:
Aliexpress US$, EUR, Can$, vagy AUD stb. --> Curve HUF --> Itthoni bankkártya HUF (ha Forint van rajta) -
Krethx
aktív tag
válasz
kislaci
#2454
üzenetére
Curve - Troubleshooting & issues
Új hozzászólás Aktív témák
Mielőtt kérdeznél, olvasd el a kibővített összefoglalót! A topikban promó kódok, reflinkek és egyéb meghívók megosztása tilos!
- ASUS routerek
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- iPhone topik
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Folyószámla, bankszámla, bankváltás, külföldi kártyahasználat
- Házi hangfal építés
- CPU léghűtés kibeszélő
- Tőzsde és gazdaság
- Óvodások homokozója
- sziku69: Szólánc.
- További aktív témák...
- Dell Precision 7670 4K+ OLED Touch / i9-12950HX 16C / 32GB D5 / 1TB G4 / A2000 8GB / IR / HU tervező
- Z790 Strix-A, 14700K, 2x16GB 7200 mhz, Tuf 4080, Corsair H1000i
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: RYZEN 7 5700/5800X +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Üzletből, garanciával, DeLL Inspiron 16 5630 -i5-1340P-16 szál/16RAM/512SSD/16,1"FULLHD IPS
- -ÚJ,2 ÉV GAR- GAMER PC: i5-14400F (10mag/16szál) +RX 6600/6700XT +16-64GB DDR4! SZÁMLA! 70 féle ház!
- Apple iPhone 12 Pro 128 GB Pacific Blue 1 év Garancia Beszámítás Házhozszállítás
- Samsung Galaxy S21+ / 8/128GB / Kártyafüggetlen / 12Hó Garancia
- BESZÁMÍTÁS! Lenovo Legion Go S 32GB/1TB kézikonzol garanciával hibátlan működéssel
- BESZÁMÍTÁS! Intel Core i9 9900K 8 mag 16 szál processzor garanciával hibátlan működéssel
- HIBÁTLAN iPhone 13 mini 128GB Blue -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3887, 100% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Laptopműhely Bt.
Város: Budapest
Cég: NetGo.hu Kft.
Város: Gödöllő


Aztán ez enyhült, és visszatették az összeget a számlámra (ez a tranzakció utáni napon volt). Kb. 1 hónap után jött egy értesítés, hogy valóban törölték a tranzakciót. End of story. Úgyhogy szerintem ahhoz a bankhoz fordulj, amelyik kártyája a Curve mögött volt. (valószínűleg egyébként nem a Curve hibája, hanem az ATM-é, előfordul néha, hogy nem ad összeget, ez sajnos ilyen, ezt mondta az OTP-s ügyintéző.
)
Ez nagyon fosul van így megcsinálva... mikor megkaptam, nem volt ilyen
pictigjis
