-
Fototrend
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség Hardverapró/Drón
Társtopik - Quadkopterek, felső tagozat
Drón, multikopter, quadcopter, hexacopter.. számos kifejezéssel találkozhatnak a hobbi távirányítós repülés rajongói. De pontosan melyik mit jelent, és melyiket érdemes beszerezni?
Új hozzászólás Aktív témák
-
stefi81
tag
200-250eft-ba lehet venni használt Solo210 motort és mehet replülni 2-3órát egy tankkal. (solo210 = swift1 megbizhatóság)
Ennyiből max aksit tudna venni vagy 1db esc-t, ami 50kg tolóerőhöz kell. (min. ennyi kell 90kg-hoz)
Itt nem érdemes spórolni mindenből a legmárkásabb/drágább kell, mert volt már olyan hogy valaki kigyulladt a levegőben. A repülés szabályai mindig vérrel írják. Próbálkozni lehet max egy újabb esettanulmány lesz a neten megosztva, hogy zuhant le valaki , hogy a többi pilóta tanuljon a hibából.
2milla alatt felesleges elkezdeni egy ilyet és annak is annyi értelme van hogy halkab és sokkal kevesebb a repidő mint egy benyásnak. Nem tudom mennyi lehet egy ilyen cucc, de biztos házat lehet venni belőle itt ahol lakom
Sok videó van a neten hogy a földön működik de már nem repülnek vele, pedig nem kis pénzt öltek bele, mert használhatatlan a levegőben. -
Teréz Atya
senior tag
Ez nem olyan egyszerű. Mivel a teljesítmény mellé kell tudni milyen nyomaték is fontos.
Tehát hiába erős egy moci, ha nincs elég nyomaték, csak áramzabálás mellett fog tudni meghajtani egy nagy és durván emelkedő légcsavart.
Én az ilyen 20+kg-os gépeknél kezdenék el szaglászni. Itt talán Sityak kolléga épített ilyet, mert neki légi fotózós cége van, sztem kérdezz rá nála. -
Geller72
veterán
"Egyrészt nem úgy szoktak meghalni a motorok (még a kefés sem), hogy repül, repül, és leesik, mint egy kő"
..nem akarlak elkeseríteni, de igen. Minta kő. Nekem két kefe nélküli ilyen halál volt, mindkét esetben a mociban a tekercs pukkant el, elfüstölt, és azonnal leállt. És mivel 3 motorral nem tudta magát kiegyensúlyozni, rögtön bukfencet csinált és földhöz verte magát. Az egyik ilyen 1 méteren volt, a másik jóval magasabban....
Elég annyi, hogy a legutolsó nem túl szép leszállás alkalmával valami piszok belemegy a mocik tekercsei közé. -
SpydeR3412
aktív tag
Tökéletesen igazad van, hogy teljesen más egy normális távval irányítani, ahol nem 5mm-mozognak a karok.
Csak én úgy gondolom, hogy ha valaki még ismerkedik a quadokkal és vesz egy 10$-os gépet, akkor irreális 70$-ért távot venni hozzá.
De persze lehet, hogy valakinek pont azért megy el a kedve az egésztől, mert az apró irányítóval, nehézkes terelgetni a gépet.
Én el tudok játszani a gyári távval is, mert azzal szoktam meg, de mégis vettem egy Jumpert.Sokan valasztják hasonló okokból a monitort, szemüveg helyett. De az szerintem nem nyújt akkora élvezetet.
Esetleg ha gondolod, érdemes úgy is kipróbálni a szemüveget, hogy megnyújtja az ember, a kijelzőtől való távolságot. Lehet kapni szivacsokat, amik ezt hivatottak véghez vinni, az sokat tud segíteni.
Én ezt úgy oldottam meg mikor ilyen gondom volt, hogy Hungarocellből vágtam ki 1cm vastag keretet, azt toldottam be a szemcsibe és akkor annyival messzebb volt a szememtől a kijelző. -
molnigee
aktív tag
no nem úgy értettem, hanem hogy nekem fura, hogy egy hete várom tűkön ülve a bejelentést, meg hogy milyen lesz ez a mavic air, feljövök fórumra hátha itt is van valami infó vagy beszéltek róla, és akkor brushed motorok jönnek szembe oldalalkon át
Fura volt na 
Nekem is kb 8-10 drónom volt már összesen, de én amit kinőttem, meguntam, azt eladtam mindig.
Volt nekem is 95mm brushed, meg 380as kameraplatform is. Most 2 gépem van ugyea kicsi Lizard, meg a racer Wizard, és harmadikként szeretnék egy kameraplatformot. Szerintem ez nálam lefedi a drón igényemetMúlt hétvégén is mindkét gépet megkínoztam, úgyhogy engem nem zavar a hideg meg a hó
Ja a kis Lizard kapott vízálló lakott, landolt is pár centis hóba gond nélkül 
Nagyon kijöttem a gyakorlatból, illetve keves a 25 fokos hd szög már

Mavic Air kapcsán meg eztet tessék megnézni mindenkinek

-
twine
veterán
Repülnél vele, (mer' az valami tök félreértelmezett dolog,hogy ilyenkor nem lehet repulni...csak ésszel kell)megnéznéd a fák tetején gyönyörűen megülő havat,,,és közben matyiznál, aztán megint matyiznál, amikor visszanézed, aztán beharapnál egy viagrát, és megint meghuzkodnád magad...mer' olyan jó az eddigiekhez képest a gép

De ezt is csak viccből mondom pár sör után
mer' annyira már megismertelek ,hogy neked a butykoles az életed..ahogy mondtad, nem vagyunk egyformák,és tényleg ettől színes a világ

-
Geller72
veterán
-
Geller72
veterán
Pont ezért is kérdeztem, mert krúzolni nagyon jó, negyed órát racer nem megy el. Kamot is rakhatsz alá, az FPV kam mellé. A legkevesebb ráfordítással egy nagyon kellemes gépet lehet belőle csinálni, ami beszer áron is remek. Tőlem most azt is elvitték. De így kivárok. Ami jön hozzá, azt az új gazdája átveszi. A kamerát is. A nagyobb akkut is. A hármas propokat ma vitte el.

-
Baku
aktív tag
.... és ÍGY REPÜL VELE....
Külön felhívnám a figyelmet 11:15- nél látszik, hogy mekkora disznó akkut pakkot alá ez a fickó....

-
vandor01
senior tag
acel csavar helyett muanyagot.... es vmi vedelmet kore!
mert ez az elso leesesnel torik... de tudom nem baj van maaasiiik
pl ilyen cucc igaz ez aranyaron van BG-en volt vmi 2ejroert ano [link]
es meg a muanyag "lego" fedel is fent! minek?
atom nehez az egesz igy
legofedel helyett vedelmet! -
SpydeR3412
aktív tag
Nálam nem a keret tett kárt a tollakban. Egy karc nincs a kereten belülről. Inkább csak a bele logó dolgok (tűlevél, stb).
Eddig még a keret is birja a strapát.
Mondjuk 1x-2x para volt megerőszakolni a gépet, a kicsit pufi Turnigy-vel, a puhasága miatt. Hajlik minden felé, de eddig még kiállta a próbát.
-
twine
veterán
Tudom, utólag már menjek a francba az "okoskodással", de itt ezt már megtanultuk

Segítségnek szántam, hátha hasznát veszed

-
blueye
veterán
Milyen kabeleket kell rendelnem (egyelore 1S aksikhoz, van vagy 4 fele gyari USB-s toltom amit ezzel a komboval szeretnek kivaltani) a mostanaban linkelt 2WARRIOR Charging Boardhoz, ha rendelek melle egy iSDT Q6 Plus-t (ha lehet adjatok linket is)? A Q6 Plus inputjara milyen aramforrast kell tenni, jo egy laptop tolto is?
(bocs ha nagyon amator kerdesek ezek, de a dronozosnak ezt az oldalat is szeretnem megtanulni - ha nem idevalo a kerdes lszi adjatok meg h melyik topic-ba valo) -
Baku
aktív tag
Ugyanilyen akkut beletettem az E-010-be, és több mint 8 percet repültem.
Igyekeztem kerülni a függőleges süllyedést, és sokkal jobb lett a helyzet,
viszont a 8 perc alatt azért így is odacsapta a seggét 3x a parkettához, de ettől eltekintve
élvezetes volt a repülés. Érdemes bele egy picit combosabb akkut tenni....
-
Geller72
veterán
Az E011 is gyanúsan sokat elrepül vele. És itt van ez, 45C-ben. Egy marékkal.
. -
_ak_
addikt
Pedig én pont ezt tapasztalom az F36-al, nem is értettem, hogy mi történik, de így végignézve a videót ugyan ezt csinálja, billegve süllyed lefelé, nagy gázt ráadva meg sokszor teljesen kibillen és neki is csapódik a legközelebbi falnak.
Azt hittem ez a méretéből adódóan történik vagy hogy mert gyenge, mert a H8 mini nem csinált még ilyet. Igaz szabadban még egyik sem volt, lehet a H8-nak pusztán kicsi szoba.
Szerk.:
Gearbest témához, az F36-ot dec. 14-én rendeltem és t gnap előtt már a postán volt. Dec. 9-ei Bangood rendelés (akksik a H8-hoz) még sehol. -
_X10Dead_
aktív tag
Arra gondoltam, hogy egy sztenderd akku - gyenge motor páros esetén 10-20 másodperccel a vége előtt már lehet érezni, hogy fogy a kakaó: nem húz annyira, a lebegéshez is nagyobb gáz kell.
Erős motor - 40C-s akku esetén meg kövér gáznál felpörög és már zuhan is.Nálad úgy tűnik ez csak részben gond. A Te problémád innen vortex-hatásnak tűnik: ha függőlegesen "nagy" sebességgel ereszkedsz, a gép alatt és felett már eleve lefelé áramlik a levegő és hiába tolsz neki nagy gázt, a propok nem tudnak mire támaszkodni. Tipikusan így lehet földhöz verni pl egy kamerahordozót leszállás közben (, sport módban ill. asszisztencia nélkül, ahol az FC nem bírálja felül a parancsaidat).
SZóval, ha jön le ezerrel és van elég helyed, tolj egy előrét / rakd spirálba, a lényeg, hogy vízszintesen is mozogjon. Micro esetén is nyerhetsz vele fél-egy métert, egy másfél kilós gépnél akár 3-4-et is. -
_X10Dead_
aktív tag
Minél "gyengébb" a gép, annál kisebb a seggre-esés veszélye, mivel jó néhány másodperced van felfogni, hogy elfogyott az akku, mielőtt leesik.
Ahogy megyünk a "pengébb" dolgok felé úgy nő a valószínűsége, hogy oda-vered.Az FC csak két esetben tud ludas lenni:
- Ha nincs, vagy túl alacsony az első szintű LVC, de a mikróknál ez nem igazán szempont, mert hangjuk nincs, látni meg úgyse látod
- Ha az FC vagy a rádió-vevő tápellátása rosszul van kialakítva, vagyis valamelyik brown-outol idő előtt. Ez meg nem igazán az E010/F36-vonal sajátja, inkább a "fejlettebb", külön rádióval rendelkező gépeké (Lássd Eachine X73, ahol az FrSky rádió már 3,7 V-on megadta magát)Az erősebb motorok sokszor agresszívebb propokkal társulnak (2 vs 3 vs 4... lapát), így halmozottan többet fogyaszt a technika, ha tolod neki.
Ha kamerát is cipel, az nyilván pluszsúlyttömeget is jelent, amit nem csak megtartani kell, de a felhalmozott plusz lendületet is csak plusz motororerővel tudod megfogni.
Arról nem is beszélve, hogy egy kis 25mW-os FPV kamera is eszik konstans 160-200 mW-ot az akkuból. Sokan nem gondolnak rá, de ez feltöltött akkunál is cca. fél Amper extra, ami nem kevés egy ilyen kis akkunak.
És ha már akku: az erősebb géphez nyilván erősebb akku dukál, de a súlyproblémák miatt nem tehetsz rá nagyobbat, így veszel rá magasabb C-vel rendelkezőt. Viszont ez kétélű fegyver, mert a kisebb voltage-sag miatt nem érzed, hogy gyengül, viszont ha elfogy, akkor egy pillanat alatt zuhan be (akár) 3V alá.De persze, szórás is van.
-
Saccco
nagyúr
-
Saccco
nagyúr
Láttad a tuning motorokat?

-------------------
Más:
Geekbuying is rebrandeli az E011/H67 forma gépeket: Redpawz R010. (716 49.000RPM)Olyan mintha kamera előkészítés is lenne rajta.


szerk.: Itt a kupak külön, 2 gramm, az sok.

szerk.2: Ugyanaz az JR-NH010R lap van benne, mint a H36-ban, akkor csak a motorok nagyobbak és kész. -
-
Baku
aktív tag
F36 gyorsteszt:
A gyári feltöltéssel kb.3 percet repültem, egyszer sem verte magát földhöz, a tervezett hirtelen süllyedésekből mindig ki tudott jönni kocc nélkül.
Meglepően kezesen repül, eddig nagyon jó ....
Illetve ettől sokkal többet nem is várok tőle, de merő kíváncsiságból kipróbálom mit tud kamerával a hátán, csak próbaképpen. Szobai fpv-re marad az E-011 ....
-
Newyorker
addikt
Sztem garis visszaküldéd lesz!
Ahogy kibontottam, szinteztem és az első emelkedésnél már eszetlenül jobbra hátrahúzott, azzal kell foglalatoskodni végig, h vhogy megtartsam, de kezdőként nem egyszerű! Kellemesebb lett vna, ha szépen fuggőlegesen fel és az orrom előtt lebeg, mert így a képekkel még foglalkozni sem tudok, hisz folyamatosan arra kell koncentrálnom h ne menjen el a gép! -
kriszbon
őstag
-
Allien
veterán
Hát, nekem megroskadt... Berezonált a gép. De persze, meg fogom még egyszer próbálni, hátha...
Viszont, van a Bugs 2-höz is szet, amivel át lehet alakítani kamerásra. Márpedig, ha a bugs 2 elbírná a walkera 2d-s gimbalt az eken h9-l, akkor ugye a gps miatt nyerőbb lehetne. 
-
#68079616
törölt tag
Köszönöm, hogy adtál ötletet, de mindenképpen olyant szeretnék venni, ami rtf, kicsomagolom, és kamerával meg mindenestül repül is. Nagyon sok van 10 és 20.000 között banggoodon, nem tudom mi alapján érdemes közülük választani, mert nekem csak az a lényeg, hogy beltéri, 5.8G, fpv, rtf legyen.
-
-
Allien
veterán
Nem véletlen az ódzkodásom.
Bár speciel, nekem szinte semmi bajom se volt a kefés motorokkal, talán csak az első mjx x900-m és a Cheerson CX-10 ment kicsit tönkre. Érdekes, hogy pl az MJX X800-nak semmi baja, az X600-nak sem. De bezzeg másoknak! Lásd Jackal!
Ergo, ember függő is, mennyit használod?
Csakhogy, van össze hasonlítási alapon, az XK X250-X251 személyében. Az első kefés, a második meg brussles. Méret azonos (a tömeg persze nem). A hirtelen ereszkedés (tervezett zuhanás) megállítása legalább 2-3x lassabb a kefésnél. Az X251 nagyon gyorsan reagált. Ergo, bizonyos helyzetekben lét kérdés lehet, milyen motor hajtja. Biztos, hogy többnyire ez kisebb probléma, kivéve, ha elkezdi az ember használni egyre sűrűbben (márpedig az ember egyre bátrabb lesz). Ott már ki fog jönni az erő különbözet, ha pl egy kisebb szél áramlat elkapja a gépet. 
Én már nem vennék kintre kefést.
De, most már lassan gps nélkülit sem, pedig, szemezgetek mondjuk az mjx bugs 3 minivel. Igaz, a Hubsan is előszeretettel használja a kefés motorokat, akár például a kicsit vicces Hubsan H122D X4 STORM Micro Racing Drone-ban. 
-
stefi81
tag
Csak egy törvényre lenne szükség. Emberek felett nem repülünk!
Ha ezt betartanák nem lennének balesetek. De ez törvény sem azok miatt szükséges akik itt vannak és kimennek repülni egy nagy pusztába/rétre és ott max 50m-ig emelkednek jó messze egy reptértől. Hanem azokról akik 1-10kg-os gépeket reptetnek a több 100 vagy 1000 fős tömegek felett egy sétáló utcában és meggyőződésük hogy a gépükben lévő gps és feszültség határ jelző megóvja azoknak az embereknek a fejét ha kimegy egy esc, motor vagy csak egy aprócska ellenállás vagy bármi más. De sajnos ott kezdődik a dolog hogy van sok sok eladó hiper szuper drón és van egy eladó aki elhiteti a vevővel hogy az a szar 1millát érő gép azért olyan drága mert az nem tud lezuhanni.Ezelőtt sok sok éve is voltak drónok amikor egy átlag ember azt sem tudta hogy mi a fene az, mert a modellező nem a város közepén reptette a gépét.
-
Jackal2
senior tag
Ezzel lehet az, csak a motorok voltak érzetre nagyon ványadtak. A programozható FC-nél csak az dönti el, hogy tüzes-e, hogy mi a beállítás.
Más, kaptam egy ilyen levelet:
'Nekem is van egy ilyen dronom, amit nem merek használni, mert a blogodban olvasva u.azt tapasztaltam, pedig még csak nem is adtam nagy gázt neki és az egyik pillanatról a másikra odavágta magát, szerencsére kb. másfél méterre a földtől. Így megúsztam egy gimbal tartó műanyag ragasztással, igaz azóta nem is merem reptetnni. Olvastam blogodban, hogy ezért v.színű a Law Voltage Cutoff a hunyó. Megírnád nekem, hogy azt, hogy lehet kiiktatni?'
A lényeg: a régebbi Walkera FC-kben olyan szoftver futott, ami a merev szárnyúakra volt kitalálva, és ha beszakadt a feszültség, lekapcsolta vezérlő a motort hogy maradjon a szervoknak fesz. Na ez a Walkera QX350-nél azt eredményezi, hogy potty. De nem tudom mi volt a megoldás. Tudja esetleg valaki?
-
_X10Dead_
aktív tag
Nem kell feltalálni a spanyolviaszt, elég régen bevett dolog az E10<->F36 FC-swap (E10 FC + Silverware FW + F36 motorok >>> kick ass)
Az F36 FC jobban engedi billenteni a gépet, jobb egy kicsit a váz is ÉS pörgősebbek a motorok. De az E10 FC-t meg lehet okosítani acro-ra és DEVO-val is megy... -
-
kriszbon
őstag
Csodák azért nincsenek, de ami nekem van a régi JJRC H12C gépről az 1920x1080-as videókat készített(valamelyik fiók alján hentereg).
Volt/van Syma gép 2MP kamerám, az rosszabb minőségűeket csinált.
Kerestem vissza felvételt még abból az időből, és megállítottam pár helyen.
Estefelé kevés fénynél.

Valamivel azért jobb a felvétel, mint így hogy megállítom és képernyőmentést csinálok, de kell nekik a jó megvilágítás(amúgy kitakarja a napot a felvételeken).
Új hozzászólás Aktív témák
Egyéb, hasonló témájú topikok:
● Quadkopterek, felső tagozat
● Fimi drónok
● DJI topic
- Gumi és felni topik
- Milyen okostelefont vegyek? OFF topik
- Mobil flották
- Vigneau interaktív lokálblogja
- Xiaomi Mi 8 - így csinálunk csúcsmodellt Mi
- Projektor topic
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- BestBuy topik
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- HIBÁTLAN iPhone 12 Mini 64GB Green -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, MS3453, 100% Akkumulátor
- MacBook felvásárlás!! MacBook, MacBook Air, MacBook Pro
- iKing.Hu - Nubia Z70 Ultra 5G Black Teljes kijelzős zászlóshajó, AI-erejű teljesítmény
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad X13 G1- i5-10310U I 16GB I 256SSD I 13,3" FHD Touch I Cam I W11 I Gari!
- HIBÁTLAN iPhone 16 Pro Max 256GB White Titanium -1 ÉV GARANCIA - Kártyafüggetlen, 92% Akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest
Cég: ATW Internet Kft.
Város: Budapest
A topikban az apróhirdetés, csere-bere, és hirdetés linkelés tilos. Hardveraprón a megfelelő kategóriában van erre lehetőség
![;]](http://cdn.rios.hu/dl/s/v1.gif)

Sok videó van a neten hogy a földön működik de már nem repülnek vele, pedig nem kis pénzt öltek bele, mert használhatatlan a levegőben.
Elég annyi, hogy a legutolsó nem túl szép leszállás alkalmával valami piszok belemegy a mocik tekercsei közé.

mer' annyira már megismertelek ,hogy neked a butykoles az életed..ahogy mondtad, nem vagyunk egyformák,és tényleg ettől színes a világ

















Csakhogy, van össze hasonlítási alapon, az XK X250-X251 személyében. Az első kefés, a második meg brussles. Méret azonos (a tömeg persze nem). A hirtelen ereszkedés (tervezett zuhanás) megállítása legalább 2-3x lassabb a kefésnél. Az X251 nagyon gyorsan reagált. Ergo, bizonyos helyzetekben lét kérdés lehet, milyen motor hajtja. Biztos, hogy többnyire ez kisebb probléma, kivéve, ha elkezdi az ember használni egyre sűrűbben (márpedig az ember egyre bátrabb lesz). Ott már ki fog jönni az erő különbözet, ha pl egy kisebb szél áramlat elkapja a gépet. 

