Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
válasz hobizoli #102201 üzenetére
Itt egy masikban mar elzavarjak a teslas csokat, mert elrontja a jatekukat... Azt mondtak neki hogy bukokeret es fekezoernyo kell ha igy megy. Szoval kicsit kesobb mar csak 1/8 merfoldig nyomja neki es csak kigurul a vegen.
[ Szerkesztve ]
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #102187 üzenetére
ahogy olvastam a napokban az ID4 se lett egy atuto Teslakiller siker termek
vmit qrva mod beneztek a VAG-nal, hogy ezzel a fos lassu kvarcjatek juzer interfesszel meg a dimenzioval hokibb menetdinamikat produkalva akarnak odeverni Musk-nak ~azonos arert
a markafetisizmuson meg a partiotizmuson kivul nincs epkezlab magyarazat arra, miert vegye vki az ID3 / ID4-t egy Model 3 / Model Y elleneben
felepul a berlini uzem, abbol annyi Y-t fognak eladni, amennyi lejon a gyartosorrol
szerintem qrva sokan erre varnak csak, hogy a muszakilag update-lt Y-t vegyek mar meg, ami majd ott keszultöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #102204 üzenetére
Én nem tudom, hogy pontosan mi volt a marketinges "odamondogatás" üzenete VW-oldalról, de csak úgy ránézve mondjuk az ID3-ra és egy Model 3 SR+-ra és hozzánézve az árcédulát abszolút nem azonos géposztályról van szó.
A Model 3-nak eléggé prémiumos megközelítésű belseje van, főleg mióta a Long Range és Performance belsejét lehozták az SR-hez is. Az ID3-ban nem tudom ültél-e már, de kábé irodai szék hatását kelti a sofőrülés egy prémiumabb belső után. Nem azt mondom, hogy kényelmetlen az ID3, mert én például elképesztően jól elférek benne.
Az ID4-et még nem vezettem, mert most tesztelik erősen más részlegek.
Ha az árakat nézem itt helyben, akkor SR+ ára 10 SEK híján 550k SEK. Ezzel tud 448 km-t WLTP szerint és valami talán 249 kW-os gép hajtja.
Egy ID3-ból a közepes fokozat ad hasonló méretű akksit. Model 3 esetén kábé 54 kWh, míg ID3 Pro Performance csomagban van 58 kWh. Erre írnak 422 km-t a ciklusban mérve. Végsebesség és gyorsulás sehol nincs a Model 3-hoz képest.
Szóval ezek igazából nem egy géposztály. De ha az árát nézem, akkor 437,9k SEK a rettenetes kályhaszürke (borzalmas szín élőben is) színben.
Ha LED-mátrix fényszóró kell rá, akkor az még 22k, a komfortpakét mindenféle praktikus aprósággal még 3,7k SEK. Kábé 100k SEK-el olcsóbb az ID3 még extrázva is és a belseje jóval puritánabb. Viszont autószerűbb megoldások vannak benne, ami sokaknál előny lehet.
Ha fel tudod köhögni a M3SR+ árát és nem zavarnak a "teszlaságok", akkor egy sokkal jobb gépészettel tudsz suhanni persze.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #102202 üzenetére
Hát látod. Ott van, kiadták. A bácsi elintézte....
Vélhetően elég sok high-level meeting van mostanában ott is....
-
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #102206 üzenetére
bele nem ultem de a soroksari Auchan parkoloban ott allt a Porsche M5-bol egy ID3 tesztauto (kb 500m-re van onnan telephelyuk), azt megneztem kivulrol akkor, nyilvan be volt zarva
de ahhoz kepest a Model3 -nekem- jobban nezett ki belul, a fekete ulesek is jobban mutatnak, ennel a vilagosszurke szovetnel, nekem PuntoGT a MareaSW meg a 147 is gyari borbelsos, egyikkel se volt baj apolgatos tutujgatas nelkul se
meg azon az ID3-n csomagter ajto illesztese a tetohoz, meg a C oszlophoz pont ugy nem volt egyenletes a hezag, ahogy a kezdeti Tesla-knal is elofordult ez es ezert azokat romma szetfikaztak, hogy na majd amikor jonnek a nagyfiuk is, ok majd megmutatjak hogyan kellene ezt... haaat, ugylatszik az elso szeria ott se eppen remekel ebben
meg ID3-bol kb a feher az egyetlen epkezlab szin, az a hupizöld, meg galambszurke alapbol hanyingerek, fekete meg a Tesla-ban is meg mindenben IS temetojarat hatas
ID4 pirosa es a kekje az "jo" lenne hozza, nem ertem abban miert nincs
szerintem ugyanarra szintre felextrazva a ID3-t, amit a Model3 alapbol ad, mar nem igazan van ardiffi
max a ID3-t lehet venni uvegteto nelkul is, a M3-t meg semmilyet, de gyorsabbik tolto is felaras az ID3-hoz, szoval a fapad ID3 lehet olcsobb az M3 SR-nel, de amire ~ugyanazt tudja az is, mar nem annyira az
de ez a juzer interfesz a please wait korozgetessel egy igazi agyhalal, amikor egy faszom aliexpress-s Android-s telo se szaggat be mar, meg nem toltikezik, akkor egy tizensokmajdnemhuszonmillios autoban ez nem kene kerdes legyen
hat az ahogy a Google Maps is ket ujjal huzva benagyit meg kicsinyit, az a faziskeses meg szaggatas OMG... tiz+ evvel ezelotti PNA GPS-kbol a hokibbak voltak ilyenek, amiket akkor tizenparezerert meg lehetett venni, a harminc-negyvenezres arkategoriatol felfele levok mar akkoris tok siman mukodtektöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz hobizoli #102209 üzenetére
Ameddig nem vezetted alaposan mindegyiket nehéz véleményt alkotni.
Szerintem kár hasonlítani a kettőt, mert nem ugyanaz a géposztály. Fel lehet extrázni az ID3-at az égig, de akkor is 160 a vége, meg akkor sem lesz a közelében sem az M3 belépő modelljének.
Az UI-re írtam korábban, hogy erősen Nokia Symbian utóízt éreztem a láttán. Az a fajta rendszerintegráció amit a Tesla hozott valami olyasmi amire az OEM-ek vágynak, amikor mondjuk egy nVidia core computer jellegű cuccra fejlesztenek saját szoftvert vagy veszik a Google már kész rendszerét. Itt a Tesla ugye teljesen saját kóddal nyomul, amit a végletekig tudnak optimalizálni.
Számomra a SW egy ingoványos terület, de azért annyira belelátok, hogy megértsem az előnyöket, amivel a Tesla jelenleg rendelkezik és azt a monumentális siratófalat, amit mindenki másnak meg kell mászni. És ehhez bizony idő kell.
-
WiZARD
addikt
válasz npera #102206 üzenetére
Igen, az interface és a hagyományos autószerű kezelhetőség elég nagy választóvonal.
Nekem kifejezetten bejön a Tesla, de elhiszem hogy van akit pont ez zavar.megnéztem magyar árakat
SR+ 15m
alap ID3 Pro performance 13.5m (egyetlen extrát hozzákonfigurálva - "árkedvezmény -500k" ), Tesla szerű extrákkal 17.2mA kilincset nem tudom hol kell megvenni hozzá, a konfigurátor szerint így fog kinézni a 17.2m autó
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-NoVa-
őstag
válasz npera #102211 üzenetére
Véleményt bármiről könnyű alkotni :)
Egy range extenderes i3 pl pont jól elférne a Jazz helyett, imádom a belterét. Mondjuk fájna látni, hogy az aprónép lerugdossa a dolgokat, meg asszony megtölti szeméttel tetőig szép lassan, úgyhogy egy eleve lerúgott tyúkóllal jobban megbékélnék belőle olcsón.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #102212 üzenetére
Nekem a következő dolgok kellenének, ha most vennék ID3-at (nem fogok, csak fantázia) :
- vonóhorog
- üvegtető
- hőpunepa, de az itt standard
- jó fényszóró (LED-mátrix)Az 58 kWh-s akksi nekem elég lenne még Magyarországra utazni is, a 160-as végsebesség bőven jó. Ha lehetne valami 16"-os felnit rakni rá, akkor az is jó. Lehetőleg valami világosszürke beltér (a fehéret kinullázza a család).
Beltérben kábé Toyota, viszont jó sok hely van benne és rendes 5-ajtós a raktér.
Másik oldalon a most megjelenő Model Y SR is igen jó lehet, mert ott a raktér még nagyobb, RWD bőven elég belőle és vonóhorog azon is lehet. Üvegtető meg eleve van benne. Annak az ereje feleslegesen sok családi kocsiba, de persze nem mondom, hogy nem tetszene.
-
WiZARD
addikt
válasz npera #102214 üzenetére
Lehetne többet is
de olyanokat nem kattintottam be, ami SR+-ban sincs(üvegtető, elektromos kormány/ülés mozgatás+fűtés, alufelni, vezetés támogató rendszerek, led matrix fényszóró)
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #102211 üzenetére
igen, csak en azt nem ertem, hogy Tesla evekkel elobb jott ki ezzel a csitti UI-val, szoval nem arrol van szo, hogy kijott az ID3 ezzel a 386SX16 sebesseguvel, aztan a Tesla rakontrazott egy i9-11990K-ra alapuloval, es azzal veri szenne, hanem mar 2017-ben is tudta ezt
ennel az is ertelmesebb lenne, ha csak siman beepitettek volna egy iPad-t a muszerfalba, es azon futna egy app, ami mindent IS lat az auto ECU-ja felol az USBTypeC-n valos idoben,
ott a folyekony scrollozassal nem hiszem gond lenne, meg GPS is adott benne, a mindefele mediat is legyakja csuklobol es a kijelzo felbontasa is eleg jo
akkumulator uzemido problema se nagyon lenne szoval, akar meg a CPU orajele is novelheto, hogy meg frankobb legyen, de ezek alapbol is jok szoktak lenni
meg az hogy minden indulasnal boot-l a sw....baz menjen el pihenobe a kijelzo, aztan ajtonyitasra vagy mar a riaszto kikapcsra eledjen fel, hogy amire beul a béla a bal1-be, addigra felalljon a sw, mint amikor a mobiltelo/tablet kijelzon elhuzzod az ujjad feloldani a kepernyovedot
ez a velkom to pokvagen....plizvéjt...karika-karika-karika-karika... ez miiiiiii?
2021 van
nezd meg a Fiat 500E-t, azon is eleg konnyeden mukodik a tema, es az mennyibe is kerul?több drón kell ;P
-
Samott
addikt
Na a toyota itt tart az onvezetessel: Önvezető jármű ütött el egy japán dzsúdóst a paralimpiai faluban
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
hobizoli
nagyúr
válasz WiZARD #102212 üzenetére
na ez az...
es menni meg akkor se megy ugy, mint a leghokibb M3 SR is tud, pedig mar dragabbabb is, es az ID3 made in EU, import VAM nelkuli ar, es ugyis dragabbabb
na meg "csak" 100kW-l lehet tolteni, azaz pl ha beall vele a Hans a megnyitott Tesla toltokre, azt fogja latni, hogy o ott all meg mindig, ekozben mellole a masodik Model 3 ment mar el telebuggyantva, mert az 250kW-l is tud toltikezni az arcedula meg ugyanannyi volt rajta, vagy olcsobb is akar
szoval tuti sokan kivarnak a Model Y-ra mar, mert a EU-s gyartas kerul majd ennyibe kb, mint egy ilyen konfigos ID3, de dupla csomagtere van ahhoz kepest
ha meg az lesz a dragabb is, akkoris azt fogjak inkabb venni a toltohalozata, es UI meg a menetdinamikaja miatt
Model3-bol is annyi fogy, amit athoznak hajokon, itt gyartasban lenne helyben, telefostak volna vele a piacot martöbb drón kell ;P
-
eattila
csendes tag
Voltam tekerni. Az idom el odavert a szel, a vizemnek meg a kezdodo bozottuz amit en meg meg 2 autos oltottunk el. Nem volt nagy, de mar langolt.
e-lias : exHWSW, fotók: https://www.flickr.com/photos/148053804@N05/
-
Jahno
őstag
válasz eattila #102222 üzenetére
És akkor legszívesebben ne dobjam vissza a csikket valami buzinak, aki csak úgy kihajítja az ablakon. Tuti az volt, autópályás araszolásnál is néztem, hogy kidobják oszt jóvanaz. Előző években pár kisebb lángolást már tapostam szét a paraszt után a buszmegállókban...
-
veterán
komolyan kíváncsi lettem az id3-ra, berlinben van is autómegosztás ilyen állatokkal, még a végén ki fogom próbálni
istálló? gazemberség? hupákolás?
-
npera
újonc
válasz hobizoli #102217 üzenetére
Igen, erre írtam a blackbox, greybox és elérhető/ismert kód fontosságát. Valamint ugyanez a SW alatti HW-re is igaz. Mely részei ismertek a topológiának, milyen mély rétegekre menően éred el a funkciókat.
Példa egy tipikus OEM-re: egy inverter szoftvere ha vásárolod a "dobozt" lehet teljesen zárt, az OEM csak adott üzemmódot választhat (dyno vagy gépkocsi), valamint nyomatékot és fordulatszámot kérhet a hozzá tartozó idővel.
Ha olyan konstrukcióban vásároltad, ami felnyit bizonyos rétegeket vagy funkciókat, akkor lehet mélyebben nyúlkálni a vezérlésben. Ha eléggé ki van nyitva a szoftver, akkor akár közvetlenül vezérelheted a d és q áramokat. Vagy olyan funkciókat is megvalósíthatsz, mint amikor a Tesla az elektromos gépet használja fűtésre. Akár álló helyzetben, akár menet közben. Nem optimális áramkomponensekkel vezérelve a gépet.
És még egy csomó mindenhez hozzáférsz, ha eléggé fel van nyitva HW-SW és nem teljesen blackbox az egész. Ha te magad fejleszted a gépet és az invertert, akkor ugye kapásból nyitott minden, minden réteget te magad kezelsz és optimalizálsz. Ami rohadt nagy meló, de a végeredmény totális kontroll és minden lehetőség.
A Mercedes-Benz EQC-ben például egy ZF-től vásárolt alighanem turn-key-calibrated hajtáslánc ül egy csinos kis csomagban. A Mercedes annyit csinált, hogy kipucoltak mindent a "motortérből" és egy négyszögletes helyet biztosítottak, amibe a megfelelő helyekben belógatták a konzolokat, amire a szilentek kapcsolódnak. Aztán a többit megcsinálta a ZF. A kocsit megnézve gyönyörűen látszik, hogy teljesen külön cucc a kocsi maga és a hajtás. Azt nem tudom, hogy a SW-be mennyire nyúltak bele, de az például úgy lett kalibrálva, hogy a vajpuha indulás és andalgásos haladás adott. Nagyon kellemesen suhan, nyomva neki pedig egész jól kanyarodik is a nagy krumpli kasznijával.
A CPU órajele abszolút sokadrangú dolog. Egy komplett architekturáról van szó, amit optimalizálni kell. Nem kis ECU dobozokat kell overclockolni, ez ennél komplikáltabb azért. Sok száz kis ECU helyett kell egy szuperszámítógép (alias nVidia cuccai), amiken a kód fut és gyakorlatilag élőben leemulál neked funkciókat, amiket kicsi buta dobozoknak kioszt, amik már közvetlen kapcsolatban vannak az adott mechatronikus funkcióval. Ezek kész információt kapnak, hogy mit merre kell tekerni mondjuk milyen gyorsan.
Az, hogy a képernyőn az UI hogyan fut a fentiek egyik folyománya. Ameddig nincs egy saját kóddal rendesen leoptimalizált szuperszámítógéped addig lesz Symbia grafika szaggatással. Ha már van jól optimalizált kódod, akkor van remény értelmes UI-re is.
Na a VW most azzal küzd, hogy a kódot megcsinálja és optimalizálja. Ez még valami nagyon erősen alfa SW igazából.
-
Jahno
őstag
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #102229 üzenetére
Ez biztosan így van, hogy egy "szuperszámítógép" dolgozik a háttérben.
De azért az annyira XX. század, hogy a felhasználó felé lógó interfész laggol...Biztos nagyon sok dolgot kell megoldani a háttérben, amiről a sofőr nem is kell, hogy tudjon, de azért egy erősebb vas lehetne a fedélzeti multimédiás akármiben. Ehhez nem biztos, hogy a hajtásláncot (is?) kiszolgáló szuperszámítógép kell, elég egy akármi, ami annyit tud, hogy internetről a Google térképet (vagy azt, amivel a gyártó megállapodott) letöltse, és értelmes sebességgel megmutassa.
A Volvonak sikerült, láttam a HAndrásos tesztben, meg sok másik gyártónak is összejött, hogy az a felület, ahol a sofőr / utas kattogtat, ott történnek a dolgok, nem "majd egyszer" megjelenik.
Az persze a másik véglet, amit a Tesla csinál, hogy PS4/5 kaliber is tud lenni a fedélzeti elektronika. Nem rossz persze, hogy ezt IS tudja.
És azért a VW konszern ne égesse már magát, mert ők a legnagyobbak egyike. Az új tömegmodellbe tessék értelmesen működő HW-t tenni. Elvileg ezzel lépnék meg azt, hogy villanyautós cégként tekintsünk rájuk, nem kéne elbénázni. Persze már sikerült, hogy anno nem lehetett OTA frissíteni Ezt nem is értettem...Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
-
WiZARD
addikt
válasz zetor2000 #102235 üzenetére
Ami videót múltkor linkeltem, azon nagyon röhögtem, ahogy össze volt vágva a Tesla és a Mercedes EQS bemutató.
Teslában mutatja, hogy Cyberpunk fut 60fps-sel.
Mercedeses mondja, hogy akár játszani is lehet a központi kijelzőn és benyom egy szaggató grafikás tetrist.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
hobizoli
nagyúr
válasz npera #102229 üzenetére
de baze... itt ez a csicska jenki ceg, 15 eve nem is leteztek, es seggebol elorant olyan tuti mernokoket mindenre, akik ezt megoldjak ott negyed annyi ido alatt is 3x ugy, mint masok
processzort terveznek hozza, meg sajat maguk fejlesztenek szamitogepet, es leprgramozzak az egeszet ugy elsore is, hogy mukodjon minden IS benne
olyan vizualis jelfeldogozo loerovel, hogy 8 kamerat digitalizal meg ertelmez egyszerre, kozben a UI-n akarmi is megy valos idoben egy qrva röcc nelkul
hogyan csinaljak?
hat ez a ID3 UI is ez egy tizenotevvel ezelotti PDA szintje, ahogy mukodik tobb evnyi fejlesztes utantöbb drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz zetor2000 #102235 üzenetére
Amelyik OEM most meg akar maradni a prémium piacon az "szuperszámítógéppel" dolgozik már most vagy arra fejleszt. Saját kódot.
Az emulál mindent amit korábban dedikált boxok csináltak. A Tesla tud videójátékokat futtatni csak úgy maradék kapacitásban, olyan teljesítményről van szó.
-
-
Jahno
őstag
válasz hobizoli #102239 üzenetére
"rocesszort terveznek hozza, meg sajat maguk fejlesztenek szamitogepet, es leprgramozzak az egeszet ugy elsore is, hogy mukodjon minden IS benne
olyan vizualis jelfeldogozo loerovel, hogy 8 kamerat digitalizal meg ertelmez egyszerre, "Hát nem :-D Ennek fele látszat, a 8 kamera meg lófasz ám, de erről írtam itt sok éve, meg hövösövön, hogy merre tart a világ. Akkor 2600 kamerát fogtunk össze, az elég lesz? VTB arénában már a modernebb változatai vannak, ott komolyabbak a mozgó kamerák is és olyan intelligens, amiről ezek a kezdő jenkik lófaszt nem tudnak csak más a követelmény és az indexelés. Bonyolult ez is, csak akkor még nem AInak hívták.
-
npera
újonc
válasz hobizoli #102239 üzenetére
NVIDIA DRIVE AGX Xavier
NVIDIA DRIVE AGX Xavier™ delivers an incredible 30 TOPS for Level 2+ and Level 3 automated driving. At its core is the first-ever production auto-grade Xavier SoC, which incorporates six different types of processors, including a CPU, GPU, Deep Learning Accelerator (DLA), Programmable Vision Accelerator (PVA), Image Signal Processor (ISP), and stereo/optical flow accelerator.
De van erősebb is....
NVIDIA DRIVE AGX Pegasus
NVIDIA DRIVE AGX Pegasus™ uses the power of two Xavier SoCs and two NVIDIA Turing™ GPUs to achieve an unprecedented 320 TOPS of supercompute capability. The platform is designed and built for Level 4 and Level 5 autonomous systems, including robotaxis.
Ezeken nem röcög a Tetris....
-
Samott
addikt
válasz npera #102246 üzenetére
Eleve elmebeteg dolog ugyanarra a rendszerre bizni a UI-t mint a motorvezerlest. A Tesla egyebkent par evel pont az nvidiat cserelte le a sajat belso fejlesztesere. Szerintem az a "PS5" szintu vas, amivel Cyberpunkot futtatnak csak a UI-ert felel. Onvezetest, meg minden mast a sajat ketprocis rendszeruk viszi.
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
zetor2000
senior tag
válasz npera #102240 üzenetére
Hmmm... Ez azt jelenti, hogy 1 (vagy kicsit több) központi akármi van a verdában, és minden vackot annak kell intézni? És ez tényleg jó így?
Most, amennyire ismerem az autók lelkét (jó messziről, mint igazi laikus csodáló) azt gondolom, hogy van benne 6-10 számítógép, ami valahol valamennyire képes összedolgozni. Az egyik a "telemetriát" intézi, a tapadást, "kerék vezérlést", egy másik a fedélzeti szórakoztató izét, meg a műszerfalat, egy másik a biztonsági szrokat, egy akármi navigál, meg mittomén. Ez persze nem baj, ha csökken, mert akkor a hibalehetőség is csökken, meg "csak 1 panel csere" lesz a javítás, de biztos, hogy jó, hogy ennyire koncentrálódik a tudás?Vagy úgy képzeljem el, hogy van egy ketszi nagy szuperszámítógép valahol, és ezek a járművek annak "reportolnak", és az feldolgozza az autókból jövő infót, valamit kinyer, elemez, megtanul, elment... és néha választ ad a verdáknak, és ezek mellett megvannak a "jól bevált" számítógépecskék a kocsiban? Vagy hogy?
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
Jahno
őstag
válasz Samott #102247 üzenetére
Mi az, hogy "ugyanaz" a rendszer? Egy 20 éves autóban is van már 10+ különböző saját egység, kvázi saját procival meg ECUval, csak max. az adatbusz közös az meg bírja. És ha vonatnál vagy hasonlónál "ugyanaz" a rendszer hasonló mennyiségű adattal elbír (csak méretezni kell, mert eleinte ott is pofára estek), akkor miért lenne baj egy központi dobozzal? Hívjuk ahogy hívjuk, agy, ECU, AI, csiribiri?
Új hozzászólás Aktív témák
- OLED TV topic
- Milyen TV-t vegyek?
- A Watch7-tel debütálhat a Samsung vércukormérője
- Elektromos rásegítésű kerékpárok
- Különösen rendezett beltér hozható össze a Cooler Master új házában
- MWC 2024: Két új órát hozott a Xiaomi
- Renault, Dacia topik
- HDD probléma (nem adatmentés)
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Redmi Watch 4 - olcsó hús, sűrű a leve
- További aktív témák...