Új hozzászólás Aktív témák
-
Samott
addikt
#comic pictures
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
npera
újonc
válasz WiZARD #33828 üzenetére
Arra leszek kíváncsi, hogy a kisipar mikor áll majd rá az akksi "okosításokra". Kicsit szétszedni, aztán megpróbálni hűtést applikálni bele. Remélem majd senkit nem vág agyon a HV, meg nem gyújtanak fel komplett épületeket a megkendácsolt pakkokkal.
Szerintem sem tizedfokokon múlik az akksi állapota, hanem egy bizonyos tartományon túl más függvény szerint degradálódik benne a kémia. Ez az egész úgyis annak függvénye, hogy milyen áramot akarsz kivenni belőle egy adott hőmérsékleten és milyen áramot akarsz beletölteni. A kivételt jobban bírja, a töltést nem annyira. És persze az sem mindegy, hogy milyen tranziensek érik közben. Mert egyenletes áramerősség csak a mesében van, sosem stacioner állapotokról beszélünk a gyakorlatban.
-
FőDudu
addikt
Van par rendes iparinak mondott cucc.
Ruckus, Ubiquty, Cisco, Aerohive, stb...A Meraki az kb a Mikrotik szinvonala - masodik vonal beli. Szerintem.
Van par nyugje - foleg az automatikus frissites tud szopo lenni ha epp kivezetnek egy addig hasznalt szolgaltatast.De majd meglatjatok - nem tudom nalatok mik a kovetelmenyek.
Nalunk a Wifi roaming (seta a Skype es hasonlo VOIP progikkal) eleg magasrra teszi a mercet, nehez megcsinalni. Ruckus is vert izzadt mire megoldottak (mashol).
A vendegek kepesek Skype hivas kozben barangolni. Naponta latom.Jartam olyan helyen, hogy minden szobaba raktak a TV moge egy Ruckus H510 AP-t ami csinalt netet, IP telefont IP TV-t egy kabelen. De utana a kontroller vert izzadt amikor a vendeg kiment a folyosora es rogton eldobta a Skype a hivast. Volt fasza net a WC cseszeben is - csak annyi AP volt, mint egen a csillag.
Gondolom nalatok mas prioritasok is elofordulnak.
Nalunk irodaban eleve nincs wifi (munkara, PCI-DSS tiltja is) - es csak kevesek dolgoznak wifi-n keresztul VPN-en. Mindenhez van dokkolo, max meetingeken wifiznek.
FőDudu
-
WiZARD
addikt
Engem meglep, hogy még nincs semmi aftermarket hűtés a Leafhez...
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #33860 üzenetére
Tumorral most mi is javítunk, de ma még csak kétszer voltam a Lomexben. Elsőre csak a kondik tűntek zűrösnek, azt végigvarrtuk, de azért volt zűrös és konyult le, mert elment egy stabIC. 5 volt már megérkezett a cuccba, de terhelés alatt sem indul. Most nézegetem valami diódahíd adatlapját, hogy merre kell nyitva lennie. Közben lehet keresek tápot Jófogáson, az már egyszerűbb lenne, de szeretjük a kíhávásokat :-D Ja, nem.
-
FőDudu
addikt
Van egy userem, nem akar kipurcanni a HP P2015 nyomtatoja.
11 eves es birja. Pedig napi 100-200 odalt nyomtatnak vele.Igaz mult heten eltortek a pickup rollert, de az meg van, mert ~1 perc kicserelni.
Adnek nekik ujat, de van nekik kb 5db nagy kapacitasu toner raktaron, igy meg hasznaljak.FőDudu
-
hobizoli
nagyúr
tesomek rendeletek vmi bizbazt, de ausztriaba nem viszik ki, nemtom a webshop-nak miert olyan kurva nem midn1, hova adja fel de mind1
nemtom mar melyik csomagkiszallito ceg volt az elokoveto aki kihozta vegul ide, de varom a cuccot, nem jon
kiderult visszavittek, mert nem vettuk at
itthon voltam ez miatt egesz nap
kihozzak megint, ugyanez
harmadszor telefonalok, hogy WTF, hat ok voltak ott mar 2x isna kihozzak ujra, mar elo telefonkapcsolatban voltam a futarral, amikor jott
mondom neki, hogy befordul az Ulloirol 50m, es pont ures a lepcsohaz elotti resz
o nem latja
bazeg 4-5 auto beferne egymas moge, akkora hely van...o nem latja
persze nyilvan o volt rossz helyenna vegre ideer, megall ott ahol mondtam is neki, felhozza a csomagot
nezem a cimet rajta, a lakcimkartyarol 1:1 bemasolt cim helyett, csak az utca neve van ott meg a hazszam
semmi mas
mintha egy kertes haz lenne, se epulet, se lepcsohaz, se emelet, se ajtokerdeztem tole, hogy ez itt ez hogyan lett ilyen roviditett?
biztos nem fer ki tobb chr odaaha, de akkor nem a cim volt rosszul megadva, mert amugy kb barki idetalalt eddig ugyanigy megadva, hanem a Ti rendszeretek a szar, ha nem fer ki normalisan, hiaba is van megadva
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
npera
újonc
válasz FőDudu #33862 üzenetére
Hidegben az akksi károsodik, ha túl erős áramot akarsz kivenni belőle. Ezt normálisan a kalibráció nem engedi, de ha van rá lehetőség, hogy kickdown esetén felül legyen bírálva a védelem (valami vészesetet feltételezve), akkor a cellák kémiája sérül. Ez nem visszafordítható.
Szintén hidegben (extrém hidegben, tehát -30 körül) a hűtőfolyadék olyan, mint a jégkása. Ilyenkor az inverteren valami nagyon kevés tud csak átfolyni, ezért ha nem tökéletesen van megtervezve a hűtés, akkor lehet lokális túlmelegedés. Mivel nagyon kis helyen lesz nagyon sok hő, ezért ebből legrosszabb esetben fehér füst lesz. Mondjuk ha ezt nem védi a szoftver, akkor szintén baj van.
A reduktor igényli a kenést. Hidegben ugyanúgy rossz lesz a kenés, mint egy hagyományos autó esetében. Ha télen izomból indulsz nulla bemelegítés nélkül, akkor nem olajpermet lesz a váltóban, hanem méz sűrűségű olajat keneget körbe a rendszer. Értelmes nyomatékkal indulva és hagyni bemelegedni a rendszert (kábé negyed óra futás) már lesz rendes kenés. Ez sem digitális persze, hanem felmelegszik fokozatosan és egyre jobb lesz a kenés.
A csapágyak a gépben és hajtásláncban szintén megköszönik az értelmes elindulást. Tehát nem maximális elérhető nyomaték hidegből indulva.
Az igaz, hogy mivel nincs benne belsőégésű motor és komplikált forgattyús mechanizmus, turbó és szelepvezérlés, ezért a hagyományos bemelegítési technikák nem teljes mértékben érvényesek. De ettől még el lehet rontani rajta alkatrészeket nemtörődöm használattal.
-
Jahno
őstag
Tumorral is itt gizdáztunk, hogy pfőőőőőőőj, benyazabáló környezetkárosító gyagyások, bekaphassátok, nekünk még a parkolás is ingyen van. Aztán csipog a gép, hogy lassan enni kérne. Afenébe. És akkor a gyerekkel be volt tervezve valami zebegényi kirándulás. Térképen nézi, ok, töltő akad arrafelé, abból nagy baj nem lehet. Ja, csak a Duna másik oldalán :-D Majd megmondom Neki, hogy a szokásos Monaco - Savona távon tesztelje, abból viszonyíthat meddig jut majd el. Azért a drivr gyerek sem piskóta, ezzel a 3600 kilométer / 4 nap / 33 darab tankolás lett az egyenleg.
-
FőDudu
addikt
En is ilyesmire gondoltam.
Valoszinuleg nem 4db eletromotor van benne es emiatt difimu meg egyeb nyomatek elosztos/szabalyzos tortenet is van. Ott meg olaj van a cuccban, annak meg kell a melegedes.
Azaz barmennyire is egyszerubb, amig akarmilyen folyadek van az autoban aminek adott az idealis mukodesi homerseklet tartomanya, addig javasolt a bemelegites.
FőDudu
-
npera
újonc
Jaj, majdnem el is felejtettem.
Próbáltam Tesla Autopilot funkciót a régi P100D-ben és utána a Model 3-ban is. És bár megpróbáltam nagyon nyitott és pártatlan lenni a megfigyeléseim során kábé az jött be, amit vártam. Ez egy picit jobb tempomat. Semmi esetben sem AD-rendszer.
Trollhättan felé haladva próbáltuk a Model S-et autópályán és országúton, valamint elővárosi környezetben. A Model 3-at pedig elővárosban és városban, valamint sima országúton.
Egyenesen menve az autópályán még működik valamennyire, de nagyon rövid ideig bírja csak elengedett kormánnyal, utána elkezd figyelmeztetni, majd jön a piros ikonos figyelmeztetés, aztán elengedi a kormányt és csinálj amit akarsz van. Nem tudott egyik autó sem Autopilot mellett sávot váltani úgy, hogy indexelek és majd ő vált sávot. A Model 3 jelezte, hogy én váltsak sávot ilyenkor, tehát érzékelte a szándékot. De sávváltásra rázott egy nagyot a kormányon, búgott egyet és lekapcsolta az autopilotot.
Körforgalomban teljesen feladta mindkét rendszer, azonnal kikapcsolt és ha nem vetted át a kormányt, akkor ment volt a susnyásba a kocsi tangenciálisan. Körforgalomból kifelé addig el sem volt hajlandó kezdeni az autopilot aktiválását, amíg ki nem egyenesedett az út (nagy átmérőjű 2-sávos rendesen felfestett svéd körforgalom). Picit kopottas országúton be sem kapcsolt, csak búgott és tiltakozott.
Autopilot navigációra rákapcsolva (lehúzod a kart duplán, aztán kijelzőn benyomva a megfelelő gombot) a fenti korlátozások éltek. Tehát az első körforgalomnál feladja és ha nem csinálsz valamit, akkor ütközöl másik autóval vagy mész árokba.
Ez a rendszer így ahogy van egy rossz vicc. A tempomat kifejezés legalább nem félrevezető, mert akkor nem várod el, hogy vigye az autót önállóan. Így viszont konstans felügyeletet igényel, ami számomra extra erőforrás ahhoz képest, hogy én vezetek. Mivel figyelni kell a forgalmat és készen állni, hogy bármikor feladhatja a rendszer és akkor azonnal vedd át a kormányt és gázt/féket.
Lehet, hogy a svéd úthálózat nagyon specifikus a sok és nagy méretű körforgalommal. Lehet, hogy az országutak felfestése sem a megszokott USA-standard. De még autópályán is sok kívánnivalót hagy maga után, ami a szituációk komplexitását tekintve nagyon egyszerű. Egy körforgalmakkal teletűzdelt városi környezetben ez a rendszer így szerintem simán életveszélyes.
-
Jahno
őstag
Tesla egyvalamire volt jó: kicsit megmozgatta a világot és a piacot. Erre nagyon. Meg lehet csinálni, beszélnek róla, többieknek is beszélni kell róla, valamint csinálni is. De az hogy kb. egybeforrt a neve az elektromos autóval, a technológiával és ez az akasztófáravaló csak marketingel, vagy próbálja úgy felvázolni a piaci trendeket és a jövőt, hogy a többiek ne bírják megoldani a Teslánál meg majd valami apróbetűs alig kibogozható, homályzónás fassággal elintézik az vérlázító. És az emberek agyában mégis a Tesla hatótávja marad meg és az, hogy meg tudta csinálni, a többi csak a nyomában kullog, piac- és önvezető.
-
Jahno
őstag
Pffff, holnap fele iroda költözik fel-le. Másik szinten meg "csak" helyet cserélnek. Ezeket mindig szerettük. Aztán csak "gyorsan" szeretnének velem beszélni mindenféle ISO/audit dolgokról. Jajj de jó lesz ez is, aminek mindig az a vége, hogy küldjed el emailban a kitölteni valót és meg kitöltöm. Feltéve ha értem, de ha nem tudja senki megmagyarázni a kérdést, akkor főleg nagy a baj. És jön a szeptember, jönnek a kétlaki diákmelósok. Erről persze hivatalosan nem tudunk, csak lementem a cigizőbe begyújteni az információt. Hosszú lesz az a péntek...
-
hobizoli
nagyúr
van is sajnos olyan munkatarsam, aki hisz ezekben az orokeletu kenoanyag technikakban
egyszer kerdeztem is tole, hogy figyimar, hogyan lehet az, hogy ebbe a hajtomube ide a gepben nem sikerult tenni meg abbol az orokeletu hajtomuolajbol, ami az ehhez kepest frutti aru egyes autokba van gyarilag, es 2-300db uj autot veszel az aran
pedig ez nem all a -10fokban sem meg a tuzo napon sem, meg nem 80-100kW-s motor hajtja, csak egy 18kW-s, es nem csak ket liter olaj van benne, hanem 8....es ezt ebben megis evente csereljuk
[ Szerkesztve ]
több drón kell ;P
-
Samott
addikt
Kihereltek az Astrat: Ez az Astra már 21 %-kal kevesebbet kér, az jó?
(There is always a last time for everything.) Overhead, without any fuss, the stars were going out.
-
WiZARD
addikt
válasz Gabibácsi #33879 üzenetére
Euban jobban korlatozva/butitva van az autopilot.
Volt is vmi YouTube video, hogy software frissítés után már nem tudta bevenni azt a kanyart, amit előtte igen, mert EU jogszabályban korlátozta, hogy mennyire forgathatja a kormányt...
Meg mintha a savvaltashoz is közé lenne.
Pár hónapja jött ez a "frissítés" az EU Teslakra, irogattak is hogy aki nem akarja ezt, az ne tegye fel a software update-et.Amugy autópályán, országúton én imádom a Nissan propilotjat is, és dugóban is néha egész kényelmes. Bár videkikent már nem sok dugó van (na meg semmi más sincs vidéken )
[ Szerkesztve ]
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
Jahno
őstag
De durva: https://infostart.hu/belfold/2019/09/12/hatalmas-tuz-angyalfoldon
Érdekes, hogy Parlamentig tiszta az ég, aztán Deák felé van akkora fekete felhő, mintha ott is égbe valami.
-
-
WiZARD
addikt
Cadillac SuperCruise is csak előre ismert/betanitott utakra lesz elérhető 2020ban.
Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
npera
újonc
válasz Gabibácsi #33879 üzenetére
Lehetséges. A Model 3 az konkréten USA-modell, nem kiskereskedelmi forgalomból vásárolták. A P100D is valami hasonló korai beszerzés volt, amikor még nem rohangált ilyesmi párszáz méterenként az utcán.
Ettől függetlenül lehet, hogy geofencing alapján letilt dolgokat, mivel GPS alapján sejti, hogy merre van.
Ez azonban sokat nem változtat a fő kérdésen. Ez egy Level 2 AD-rendszer ami folyamatos felügyeletet igényel. Akár képes átmenni a egy körforgalmon az USA-ban, akár nem. És ezen bukik nálam a dolog két erős pont mentén:
1. Egy Level 2 rendszert nem lenne szabad Autopilotnak hívni, mert emberek halnak meg így.
2. Egy Level 2 rendszer állandó felügyeletet igényel, ami számomra inkább egy extra terhelésnek tűnik a sofőr számára.A Level 4-től lehet ténylegesen elengedni a dolgokat és csak kivételes esetekben szükséges beavatkoznia a sofőrnek. Még a Level 3 is egy felügyeletet igénylő szint lesz, ahol be kell tudj avatkozni. Csak ritkábban.