Új hozzászólás Aktív témák
-
JonesC
csendes tag
A roadster meg egy töltéssel már a Vénusznál van, vagy hol :
-
npera
újonc
válasz WiZARD #33404 üzenetére
Most megnéztem egy 2015-ös P85 kört a Ringen.
Ha figyelem a jobb oldali fogyasztásmérőt, ami kW-ban mutatja a leadott (?) hajtási vagy regen teljesítményt, akkor ott elég komoly eltérést látok a sebességmérőtől. Én úgy értelmezem, hogy a csóka belefutott egy komolyabb deratingbe és a fogyasztásmérő a gázpedál függvényében kimegy 240 kW-ra, de a sebességgel ez néha abszolút nincs összefüggésben.
Kanyarban sodródik a kocsi, villog az ESP ikonkája, a gumik sírnak, a gázpedál vélhetően koppig le van nyomva és a sárga mérő oda van szögelve a 240 kW-ra. De a sebesség marad mondjuk 110 km/h körül és abszolút nem gyorsul. Ami számomra fizikai lehetetlenség. Ha ténylegesen leadna folyamatosan 240 kW-ot, akkor gyorsulnia kellene. Amikor kiegyenesíti a kormányt és az ESP nem tiltja le a gyorsulást, akkor persze gyorsul, de nem túl fickósan, ha arra gondolok, hogy elvileg hogyan kellene emelkednie a sebességnek.
Szóval én arra gondolok, hogy az a műszer igazából a sofőr által igényelt teljesítményt mutatja, nem a ténylegesen elektromos gép tengelyén leadott mechanikai teljesítményt. Akkor ugyanis ilyen csikorgatós kanyarban nem lehetne fixen 240-en lennie.
Nagyon sokat sírtak a gumik, a kocsi gyakorlatilag "úszik" a kanyarokban mind a négy kerékkel csúszva-sodródva. Mondjuk nem is csodálom. A súlypontja nagyon alacsonyan van, de borzalmas tömege van és kanyarban az húzza kifelé. Dőlni nem sokat dől, de sodródik. Az ESP meg értelemszerűen elveszi a nyomatékot, mert különben leesne az útról.
Ha jól tudom, akkor ezeknek nyitott differenciálműje van, nincsen elektromosan vezérelt nyomatékirányítás (torque vectoring). Javítsatok ki, ha tévedek. Az igen sokat segít kanyarban. Ha keréken mondjuk 1000 Nm különbséget tudsz kivezérelni, akkor egyik oldalt van mondjuk 3000 Nm, a másikon meg 4000 Nm. Tehát hajt mind a két oldal, de a differencia miatt befordítja a kocsit a kanyarba. A fékezgetős módszertől eltérően ilyenkor nem csökkented a leadott nyomatékot a hajtással ellentétesen dolgozva, hanem vezérled hova mennyi jusson.
-
FőDudu
addikt
Megvolt a durva eso, vasarolni voltunk alatta, most sut a nap hetagra.
A 21 fok es napsutes nekem kivalo parositasnak tunik.Gyerek meg esokabatot vett a rovidnadragra es gumicsizmaban biciklizik.
Termeszetesen sisakban.FőDudu
-
FőDudu
addikt
8:50-et ment ugy, hogy feltartottak a kanyarban szottyogo BMW-sek?
Legalabb a kigyorsitasoknal ugy el kellett volna hagynia oket mint a vonat...Van felnivaloja a Porsche-nak...
7:42 nem a legjobb amit eddig mentek ugyanott, szoval siman benne lehet egy 1 perc koruli lefaragas. Szerintem.Meg 4 ev alatt azert a gumik is durvan fejlodtek. 2015-ben jott ki a Michelin Crossclimate, elotte az is kb elkepzelhetelen volt. Es tessek, letezik normalis negyevszakos gumi.
4 ev nagy ido, fejlesztesben meg foleg.
Tesla sem p85 lesz, hanem valami P100d performance (ha mar sportautohoz hasonlitjak majd) vagy egyeb durvabb (ha van).Erdekes lesz ez az osz.
Apple villant majd valami erdektelen szemetet ami nyilvan megint korszakalkoto meg revolutionary lesz, Porsche/Tesla csata, vilagvalsaggal is riogatnak. Es meg a rezgonyelves fulesek vilagaba is belesek hamarosan....:popcornragosszmajli:
Arra kivancsi lennek, hogy ha mar arulnak mindenfele fulest is az almasok, akkor mikor kerul rendes kodek is a telefonjaikba. AAC messze nem eleg - a tobbit meg licenszelni kene a Qualcommtol (vagy epp Sony-tol). Veluk meg mar parszor osszerugtak a port
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
WiZARD
addikt
Most nyáron jött a Raven Tesla, meg amennyire láttam még azonos szérián belül is folyamatosak a fejlesztések, akár apró változások. (a model3 performance se küzd tulmelegedessel) Szóval tényleg érdekes lesz hogy mit tud az új, de feltételezem hogy a Tesla mérnökei jó időt várnak, ha így kiírta Elon.
Tényleg kivancsi vagyok mit fog tudni.
400V VS 800V érdekes kérdés, nyilván nem mind1 hogy 1000A-re vagy 500A-re kell méretezni.Továbbra is egy 7 személyes noname családi szedant merünk egy 2-3x annyiba kerülő, még nem kapható Porschehoz.
Mellesleg nem hiszem hogy a Porschet bárki pályázni vinné. Arra ott van rakás más, GT2, GT3...Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
-
FőDudu
addikt
válasz WiZARD #33417 üzenetére
Igazabol hot nem szamit 400 v 800 voltos e a rendszer.
Felvezetok birjak ha rendes hutesuk van, akkor meg mar miert ne alljon kozelebb az akkufeszultseghez, ugy kevesebb a konverzios veszteseg meg a disszipacio.
Persze a dupla feszultsegu motorok meretezesenel lehet elteres, azokat pont nem tanultam Kandon (nem erosaram volt a szakiranyom).
Persze mielott szakosodas volt ment a csillagdelta szamolasa meg hasonlok, szigorlat is sikrult belole a jo oreg Balczo Zoltannal (ma meg Miep vagy Jobbik szineiben kepviselo).
FőDudu
-
Jahno
őstag
válasz FőDudu #33420 üzenetére
Itt a "HA" dologgal szokott baj lenni, meg most Balatonnál néztem, hogy egye fene lehet le bírtam volna menni villanyossal és itt a közelben egy töltő, csak mire kihűl a cucc, az megint idő. Tumorral mondjuk úgy néztük, hogy akkor legyen aktív hűtéses a cucc, aztán hosszabb távon kiderül. Egyelőre garanciás és az első szervíz sem volt túl drága. Gari lejárta után meg majd kiderül, hogy lefelé mennek-e az alkatrész árak, vagy beszopolja.
-
FőDudu
addikt
Latod, hogy a populizmus a meno manapsag.
Trump/Johnson/Musk.
Mindegyik dumal neha a holdba, megis vevok ra a tomegek.A nepnek almok kellenek.
Tegnap volt egy video interjum egy angol ceggel, kiberbiztonsagi ceg.
Kerdeztem, hogy mi van a brexittel, hiszen ha kilepnek, akkor nem is dolgozhatnak a mi adatainkkal.Mi lenne. 'HA KILEPNEK' (igy idezojelben), akkor lesz EU-ban data centeruk.
De az nem a kozeli jovoben lesz szerintuk.Tehat meg azok sem igazan hiszik el, akik benne elnek.
Lehet, hogy csak mellebeszelt, meglatjuk.FőDudu
-
FőDudu
addikt
Lattam egyszer valami Tesla? inverteret szetkapva, az konkretan vizhutesu volt (az egesz panel valami vizhuteses cucc). Egy nagy narancssarga panel remlik...
Ehunvane':
http://youtu.be/l6dV2re3rtM?t=73Na ugye nem a panel narancssarga, hanem a nagyfesz csatik es kabelek.
A vizhutes meg eleg alapos tud lenni, belsoegesu motorhoz is eleg 4-5 liter.[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
senior tag
válasz hobizoli #33389 üzenetére
A korai elektromos autók az 1900as évek elején voltak. Nem 20-30 éve. Majdnem ki is szorították a ICE autókat. De aztán nem. A történet mostanában indul újra.
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz Gabibácsi #33373 üzenetére
Hozzászólás írásánál a szövegdoboz alatt van "kép" gomb. Megynomod, megjelenik egy ablakoska, oda kell megadni a kép URL címét. A szövegdobozod - az eredeti - kiegészül a kép linkjével, meg az [IMG] tagekkel.
Ennyi.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #33420 üzenetére
A kábeleknél azért keresztmetszetet lehet nyerni, ha a delej magasabb feszültséggel jön. Akkor meg lehet hajlékonyabb a kábel. Valszeg ezért is van "nagyfeszültségű" távvezeték rendsdzer, hogy ne kelljen "akkora" keresztmetszetű kábel. Persze az autó belsejénél ez már elhanyagolható különbség, de a töltőhálózat tervezése / kivitelezésekor a fémérzékenyek nem állnak annyira könnyes szemmel felette...
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
FőDudu
addikt
válasz zetor2000 #33427 üzenetére
En ugy tanultam, hogy nagyfszultsegu kabel azert van, mert ugy kevesebb a tavvezeteken eso veszteseg.
Nagyobb fesz, kisebb aram, kevesebb veszteseg (mert az aram alakul at hove az ellenallason).Egy autora lebontva ez valoszinuleg semmihez kozelito ertek, itt gyakorlatilag elhanyagolhato a vezetekek es csatlakozok ellenallasa.
Az igaz, hogy kisebb aramra kisebb vezetek es csati kell, lehet ez olcsobb. De az, hogy 400v 800 volt az nem lenyeges kulonbseg. Marmint nem nagysagrendi ahogy 750KV viszonyul a 400/240 volthoz
De ahogy irtam, valoszinuleg a motor meretezese a fo szempont.
[ Szerkesztve ]
FőDudu
-
zetor2000
senior tag
válasz FőDudu #33428 üzenetére
Hát. ha töltőnként nyernek 1 kiló rezet a kábelen, az sok. Szerintem van annyi a difi. Akkor meg miért ne... Illetve a töltő és az erősáramú hálózat közti kábel se elhanyagolható, de az általában alamónium, mert az eleve olcsóbb. De ha azon is lehet "fogni" pár centet, akkor azt is fillérbasszák.
Felénk az Aldi bekötése alu, nemrég cseréltek / bővítettek, a maradék kábeldarabokat otthagyták nekem, kábé 4 kiló tiszta alu, olyan ujjnyi keresztmetszettel (2x1-1,3m). Ha lesz még sok, akkor viszem vissza.Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
-
WiZARD
addikt
válasz FőDudu #33431 üzenetére
Fűteni csak kemény mínuszokban kell.
De Leafnél fő gond hogy hűtés nincs. 110kmh felett eleve melegszik, utána ha villamtöltve van akkor még jobban melegszik. Így több autópályás szakasznal eléggé be tud lassulni a töltés, na meg max kivehető teljesítményt is korlátozza. Plusz melegen jobban is degradalodik.Soha ne vitatkozz idiótákkal! Lesüllyedsz az ő szintjükre és legyőznek a rutinjukkal. **** www.PhenomeNato.com ****
-
FőDudu
addikt
-
npera
újonc
válasz WiZARD #33417 üzenetére
More Efficient Design
All Model S and X vehicles now benefit from Tesla’s latest generation of drive unit technology, which combines an optimized permanent magnet synchronous reluctance motor, silicon carbide power electronics, and improved lubrication, cooling, bearings, and gear designs to achieve greater than 93% efficiency. Pairing a permanent magnet motor in the front with an induction motor in the rear enables unparalleled range and performance at all times.Úgy tudom, hogy a Model 3 motorját rakták be előre és hátul maradt a bitang nagy Model S motor. Ez azt is jelenti, hogy a szilikon-karbidos inverter van elöl, de arra tippelek, hogy hátul maradt a régi.
A most kapható Model S Long Range a fenti setup szerint készül. Ami nem butaság, mert alacsony terhelésen a hatékony Model 3 motor hajt csak, a hátsó pedig ha van rajta disconnect akkor le is kapcsolható a hajtásról. A kérdés, hogy van-e rajta disconnect.
A kategóriákat nem venném ennyire szűkre. A Tesla szépen kitágította a 60-as és a P100D változatokkal a maga kategóriáját, ha lehet ilyenről beszélni. Viszik a Porschékat pályára, amiatt nem izgulj. Pont ez a lényeg. Ha akarod, akkor viheted pályára és nem lesz teljesen reménytelen.
-
Gabibácsi
tag
Szóval horsedick működik a kép gomb
Hozzászólások: 69.425 Csatlakozott: 2001. okt. 10.
-
zetor2000
senior tag
válasz Gabibácsi #33442 üzenetére
Valami megjelent, csak lehet, nem jó az url... de alakul.
Valahogy így kell:
Asztali böngészőm van, Firefox, a legutolsó, a napokban frissült.
Mobilon meg asztaliként is lehet használni a Xiaomi féle csodát, ott minden olyan, mint asztali böngésző esetén.Amúgy ilyen főzőlap lesz a következő. Elextrulox EIS62443.
[ Szerkesztve ]
Ez a dal a lelkünk közötti híd kövei között a malter közötti szeretetet átitató áldás közötti békesség.
Új hozzászólás Aktív témák
- iPad Pro 11 WiFi 128GB M1 (3rd gen. 2021) + Apple Pencil 2
- GAMER PC - NZXT - RTX 3060Ti 8GB - i7 7700 - 32GB DDR4 - 500GB M.2 Nvme SSD - 1TB HDD
- BONTATLAN Új Iphone 15 PRO 128-512GB Független 1év Apple GARANCIA Deák Térnél Azonnal Átvehető.
- ÚJ Bontatlan Macbook Pro 16 M3 Pro MAX 14 30GPU 96GB 2TB Magyar billentyűzet Azonnal átvehető.
- 5% kedvezmény a Cammus szimulátor termékeihez.