-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
válasz eddie17 #39802 üzenetére
Nekem 22km után kezdett a dájzel langyosodni egykoron, amikor -5 fok alatt volt a hőmérséklet (Celsiusban kifejezve)... bemelegedni meg... ugh... persze lehet termoszát is. Meg bármi más, mint már említették az vala.
[ Szerkesztve ]
Selenia 5w-40 motorolaj eladó! Na meg 4db Ford Kuga TPMS szenzor, 12k-ért
-
eddie17
addikt
Köszönöm mindenkinek
1.5 dízel és igen a hőfok.
Előtte egy 1.6 BHDi Pug 208 volt, az is lassan melegedett de a legnagyobb hidegben is azért elmozdult a mérő.
Konkrétan a motorháztető is fagyos maradt.darvinya:
Ha az akkor az Csak fura. Valamennyi langyos levegőt tolt be, szóval valami történt azért odabent a motorban.
molnatpeter:
Na azt nem tudom, nem néztem még.
[ Szerkesztve ]
-
Balcsix
senior tag
válasz darvinya #39806 üzenetére
Hát az sehogy sem normális 30 km után, hogy nem állt még be a vízhőfok üzemi hőmérsékletre.
#39802eddie17 Szerintem is termosztát lesz a ludas. Nekem anno akkor volt ugyan ez a helyzet, amikor az olajköri termosztát adta meg magát. Viszont tényleg érdemes először élő adatot nézni, mert abból kiderül hogy valóban rossz, vagy csak rosszul mutatja.
-
őstag
válasz eddie17 #39809 üzenetére
Mindenképp kiolvasnám és megnézném az élő adatokat ahogyan a többiek is írták. Forscan extended licenccel kiolvasható ha van adaptered. Ha nincs szerintem kérj meg ismerőst, vagy ha Bp-i vagy akkor akár én is, de több topiktársnak is van ELM vag másik adapter és kiolvassuk. Szervízben bevizsgálás meg kiolvasásért szerintem lazán elkérik a 15 - 20.000 Ft-ot.
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
darvinya
titán
válasz Csabex #39808 üzenetére
Dízel, 50km után kezd igazából melegedni.
Benzines más, annál később nyit.
Dízel üzemi hőfok 800°C vagy felette, míg benzin robbanás pillanatnyi.
Ha ugyanaddig tartaná a melegedést, mint a benzines, akkor hamar túl melegedne.Akkor van baj, ha 50km/h sebesség mellett csökken a hőfok.
Na, Escort ebben szenved.
−3°C-ban pont ez történt, mindez 5km-en belül.
Totál be kellett melegítenem, mert a Normál jelzés O jelzésnél is lehűlt Normál alá.
Várom, hogy kicsit melegebb legyen, s cserélek termosztátot.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
-
kcsa
veterán
válasz eddie17 #39809 üzenetére
A mutató mozgására ne nagyon adj, régóta nem valódi hőmérsékletet mutatnak sajnos. De ilyenkor a helyes eljárás az, hogy fűtés lekapcsol, ülésfűtés bekapcsol, és remegve várni a motor bemelegedését
Kia Ceed CRDI tudott olyat (anno új autóként...) hogy tizen-huszonpár kilométer kellett mire mutató elkezdett mozogni, addig vacogva ültem nagykabátban fűtés nélkül.
Szóval összességében nem tűnik extrémnek a helyzeted ha pl. nincs fűtésrásegítés az autóban, a klasszikus csőfogdosós módszerrel diagnosztizálni kell, nem biztos hogy (nagy-)baja van a termosztátnak.
-
ReFleXx
addikt
válasz eddie17 #39822 üzenetére
hmm, abban azert kene legyen kiegeszito elektromos futes sztem, de az csak abban segit foleg, hogy a kabinba mar meleg levegot fuj par perc utan hidegen is
illetve talan ha elzarja a vizkort a kabinfele akkor ez segit a bemelegitesben, mar ahhoz kepest ha valaki 0rol inditva futene folyamatosan2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
zoger
tag
válasz eddie17 #39822 üzenetére
Lépj be a rejtett menübe a műszerfalon, s ott láthatod menet közben a pontos vízhőfokot. A mutatóra tényleg nem lehet adni. Az 1.0 ecoboostomon úgy emlékszem már 45 fok felett bemegy középre.
Nekem is volt termosztát bajom (2014-es a kocsi), a motorral együtt melegedtek a hűtőhöz menő csövek s a hűtő teteje aminek ugye nem szabadna. Szó nélkül gariba cserélték. -
#27070592
törölt tag
válasz eddie17 #39817 üzenetére
Ilyen hidegben lehet hogy érdemes egy réteg plusz ruhával készülni és nem is erőltetni a fűtést. Ha maxon járatod a ventillátorokat, akkor a kinti csonthideg levegővel próbálsz valamennyi hőt lefújni a fűtőradiátorról és betolni a beltérbe. Ami sikerül is, de csak annyira hogy a motor felől a fűtőradiátorba beáramló fagyállót visszahűtöd. Mintha lenne egy plusz vízhűtő az autóban kb.
-
#TOTTI
őstag
válasz #TOTTI #31903 üzenetére
Sajnos a céges Fiesta, továbbra sem remekel, 90 ezeres szerviz után ami 85 ezernél volt, 2500 autópályás km-el, már bőven a nivó maximuma fölé hígult az olaj, kb., most talán eljutunk addig, hogy érdemben foglalkoznak vele, már azon agyalunk, hogy betoljuk egy Peugeot szervizbe, hátha ott jobban képben lesznek mivel ez már a francia motoros verzió. S
-
Goose-T
veterán
-
7Sony7
addikt
válasz eddie17 #39802 üzenetére
Üdv. Milyen fordulatszámon jársz vele? Ha 1500 körül, akkor ilyen hidegben nem is fog felmelegedni, 2000 körül tartani kell, hogy melegedjen. Persze, attól még lehet a termosztát rossz. Ha ilyenkor megnézed a hűtőhöz menő csövet, és langyos, akkor lehet nyitva megragadt.
-
-
subaruwrc
félisten
válasz darvinya #39833 üzenetére
legalább tedd már offba ezeket a böfögéseidet
megint csak addig sikerült eljutni hogy a hozzászólás egyharmadát ide bökted, és szerinted az ugyanolyan értelmes volt mint a te hadoválásod a hőfokokról meg a kilométerekről
mondjuk arra még mindig nem jött rá senki hogy a dízel gyulladáspontjának ( ? ) vagy égéshőjének ( ? ) ( nem tudjuk melyikre gondolt a költő ) mi köze van ahhoz hogy mennyi idő alatt melegedik be a motor, szerinted[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
válasz subaruwrc #39835 üzenetére
Pedig, már azt hittem, hogy értesz annyira motorokhoz, tudom mi fő különbség dízel és benzines autó között.
Dízel nem zárhatod le annyira melegítés céljából, mert alapból dízel üzemanyag 800°C-os levegő hatására gyullad be.
Tehát hűtés nélkül a 4 hengeres motor 4. gyulladáskor már közel 550°C-ra melegszik fel az egész motor.
Na, azt már hűtheted, mert következő ütem sornál már 800°C az egész motor.
Benzines motor pedig csak pillanat robbanó hő melegíti, emiatt jobban elzárható.
Dízelnél, még a fűtést is használnak −5°C-ban, akkor az 60°C-nál nem lesz nagyobb 30?izé alatt.
Ugye, a mutató 60°C-nál volt a képen.[ Szerkesztve ]
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
eddie17
addikt
válasz darvinya #39833 üzenetére
Na most Ti itt ezen összevesztek de én vagyok a hülye a hozzászólásommal.
Köszönöm a Többiek tanácsait, meg fogom nézetni azért de itt inkább be is fejeztem mert úgy látom ez elég megosztó téma lett.
Majd kevésbé fogom fűteni, megnézem a rejtett menüben, a fordulatot mindig próbálom 2000 körül tartani, ülésfűtés sajnos nincs benne, meg tapasztalatom szerint extra fűtő sem, ez addig hideg amíg ne kezd melegedni a motor. -
troll81
addikt
-
molnarpeter
nagyúr
-
#27070592
törölt tag
válasz subaruwrc #39840 üzenetére
Igazából pontosan az történik. Ez a turbo boost fokozat. Teljes gáznál felszökik a hőfok 3500°C-ra és gőzrobbanás helyett gőzbontás és hidrogén robbanás alakul ki.
Ezt használják a dragster pályaautókban is. De ezeket már csak jól képzett drag queen-ek vezethetik.#eddie17: ez nem összeveszés, hanem a topik normális ügymenete. És ez nem vicc.