-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
radi8tor
MODERÁTOR
válasz Viiktor1989 #39549 üzenetére
Mondjuk ja, lehetne benne annyi, hogy csak akkor kapcsol fel ha kiveszed üresből a kocsit.
⭐ Stella
-
A Zéé
addikt
válasz Viiktor1989 #39549 üzenetére
Nem kell naivak lenni, mindenki tudja, hogy miért áll az üres erdőszéli parkolóban este egy autó mindenkitől távol. Tök mindegy, hogy világít-e a dlr, vagy nem
Just a simple Lineman...
-
milkabrams
őstag
Kicsivel drágábban vannak rosszlányok is...
Ott még válogatni is lehet kép alapján, pont mint a nők tinderen.Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
MacEdm
tag
Sziasztok!
Adott egy MK1-es ford focus 1.4 75 LE (2002-es). Kicsit összezavarodtam, hogy milyen olajat is rakjak bele.
Az első képet a kezelési útmutatójából szedtem ki. Ezek szerint 5w-30 és WSS-M2C913-B olaj kell bele.
Aztán a második a képen egy castrol-os ,,olaj ajánló-ból'' vágtam ki a következőket:
Ezek szerint rakhatok bele WSS-M2C948-B 5w-20-as olajat is?
Ti milyen olajat használtok? -
MacEdm
tag
válasz ReFleXx #39557 üzenetére
Ezt az olajat néztem ki. [FORD FORMULA F 5W30 1L]
Ha minden igaz akkor ez gyári ford olaj. Árban is szerintem jó mivel az 1 liter 2.200 Ft, az 5 liter 9.800 Ft.
Vagy esetleg milyen más márkát ajánlanátok ? -
#27070592
törölt tag
válasz MacEdm #39558 üzenetére
Kipróbálhatod a Valvoline-t is, árban ugyanannyi. De a Formula-val sem fogsz mellé lőni.
Te cseréled, vagy szervízben? -
MacEdm
tag
válasz #27070592 #39560 üzenetére
Valszeg szervízbe lesz majd cserélve, így is el akarom vinni már egy jó ideje ilyen állapotfelmérésre.
A Ford Petrányinál néztem ezt az [olajcsomagot]
4 liter olaj, 1 db olajszűrő, 1 db olajleeresztő csavar, 1 db levegőszűrő, 1 db pollenszűrő a csomag tartalma és 26 ezer Ft.
Ez így árban megérős, nem? -
gabor9991
őstag
válasz radi8tor #39564 üzenetére
Ja és ahogy írod az olajleeresztő csavart én meg soha nem cseréltem és szerintem nem is fogom, így azt a tételt is ki lehetne még az árból vonni.
Úgy már csak 16000 lenne a csomag.Szerk:
Hengst.Egyik gyári beszállító.Olcsóból összerakva jóval olcsóbb is lehetne még ettől is[ Szerkesztve ]
-
#27070592
törölt tag
válasz MacEdm #39562 üzenetére
Hát mindenki a saját pénzügyinisztere
Márkaszervízben elég drágán számolják a gyári(nak mondott) alkatrészeket. De írták előttem is, érdemes körülnézni. 4 liter Motorcraft olaj, + Bosch szűrők (ebből a drágább aktív szenes pollenszűrő) +1 Febi leeresztőcsavar is megvan 20k-ból.
26k az alkatrészek akciós ára, és erre jön a szervíz munkadíj, azt nekem már fájna kifizetni.
De nem is rólam kell példát venni, én antiszervíz objektum vagyok.
Ha ragaszkodsz az átvizsgáláshoz és nem esik rosszul kipengetni a munkadíjat, akkor hallgass magadra. -
MacEdm
tag
válasz #27070592 #39566 üzenetére
Sajnos tudom, hogy a márkaszervízben eléggé el vannak szállva az árak+ munkadíj. Nem is ott csináltatnám meg, oda max egy állapotfelmérésre vinném el, hogy mik azok a dolgok amiket cserélni kéne SOS-be. Édesapámé a kocsi aztán ő meg csak hajtja a kocsit és a karbantartást meg letolja. Eddig valami kókler emberhez vitte a kocsit, aztán azért keresnék valaki mást helyette és ezért is jött szóba a márkaszervíz, hogy oda vinném első körben állapotfelmérésre. Aztán utána keresni egy megbízható szervízt és ott megcsináltatni a szükséges dolgokat rajta. (Tudom, hogy ennyi erővel ott is tudnék állapotfelmérést csinálni, de max akkor össze tudnám nézni a márkaszervízes listát a másik szervíz listájával)
Most ahogy kiderítettem 2020. november 4-én volt cserélve az olaj,szűrők és azóta belement 9.200 km. Tudtommal azt is évente vagy 10.000-ként kellene cserélni. (Ja meg a motorolaj szint minimumon van)
Most nézegettem videókat az olajcseréről + szűrők cseréjéről, nem tűnik nagy kunsztnak, még én is nekimernék úgy állni, hogy kb. egy autó alatt nem álltam. De a fékeivel meg a futóművével is vannak bajok, azokhoz meg én kevés vagyok -
-
MacEdm
tag
válasz #27070592 #39568 üzenetére
Hát a fék terén az van igazából, hogy fékezésnél elég hangos nyikorgó hang hallatszik. A futóműje meg nem valami stabil a kanyarokban, mintha pattogna az autó hátulja.. érzetre ilyen legalábbis.
Nem szeretnénk eladni, 2002 óta megvan a kocsi és csak 145ezer km van benne. -
Oryctolagus
tag
Sziasztok!
Az utóbbi pár hétben úgy alakult hogy mas is vezette az autómat és arra panaszkodott hogy kisse nehézkes a kormányzás. For Focus MK3 1.6 kombi benzin.
A másik sofőr (nő) egy hármas Corsaval jár.Neketek mi a véleményetek erről?
Van ilyen tapasztalatotok.
Mivel bogarat ültetett a fülembe a közeledő olajcserénél megnéztem ezt is.BUÉK
Per aspera ad astra.
-
gabor9991
őstag
válasz Oryctolagus #39570 üzenetére
Kis pluszt fújni a gumiba, ha attól könnyebb lesz a kormányzás akkor meg is van az oka.
Nálam a téli gumi gyári lemezfelnin van a nyári meg nem gyári alufelnin és a nyári kerekekkel érezhetően nehezebb a kormányzás. -
Sys85
veterán
válasz Oryctolagus #39570 üzenetére
A Corsa szervója olajos,könnyebbnek érződik mint az elektromos.Emiatt is érezhette nehézkesebbnek.
Én is vezettem már C Corsát párszor,szóval ezt személyes tapasztalattal is megerősíthetem.
Na meg valóban érdemes a guminyomásra is rénézni,de amúgy nem aggódnék.[ Szerkesztve ]
#Honda Hornet 600 CB600FA PC41#Ford Focus Mk3#
-
milkabrams
őstag
Sziasztok!
Ma találkoztam egy olyan hibával, hogy kb. egy hét állás után, induláskor fogott az egyik hátsó fék és világított az ABS lámpa, pár méter múlva elmúlt a hiba.Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
Balcsix
senior tag
válasz milkabrams #39573 üzenetére
Elképzelhető, hogy berohadt a kézifék. Ha sokat áll az autó nem érdemes behúzni a kéziféket, inkább hagyd sebességben vagy ha lejtőn állsz ékeld ki a kerekeket...
-
diablo1984
veterán
válasz Oryctolagus #39570 üzenetére
A corsa rommá van szervózva, a ford nem. Ez tulajdonság, nem hiba.
-
szaki04
senior tag
Érdekes problémába futottam bele egy Ford Cmax tulajaként... USB-ről játszott zenéket, mindig ABC rendben szeretné lejátszani az autó. Akkor is, ha 3 különböző mappa van a pendrive-on. Mind a 3 mappából lejátsza előszőr az "A" betűvel kezdődő zeneszámokat, majd így megy végig az összes betűn... Mit állíthattam el vajon?! Eddig egyik autom sem produkált még ilyet.
iPhone 13 256 Gbyte, Apple Airpods 2, Garmin Fenix 5X Plus
-
Balcsix
senior tag
-
radi8tor
MODERÁTOR
Fiestát ne vegyetek [link]
⭐ Stella
-
milkabrams
őstag
Van pár ezer forintért olyan hibakód olvasó, ami tudja a Ford féle hibakódokat és lehet vele menet közben adatokat gyűjteni?
Nem hátrány, ha vezeték nélkül csatlakozik telefonhoz. Ha ilyen nincs olcsón, mi az amit szerintetek érdemes lenne megvenni?Ó, nagy volt az én lelkemnek bűne,/ és olyan nagy a rá mért kárhozat,/ égi fény rá hiába vetülne/ és enyhülést a sír sem tartogat:/ lent végtelen korokon át ont rá kegyetlen, bús átkokat.
-
#27070592
törölt tag
válasz radi8tor #39581 üzenetére
De veszünk. Ja, nem.
Angol statisztika nálunk szerintem nem túl releváns. Állítólag 2020-ban (a 2021-es statisztika még nem publikus) a több mint 300 ezer Magyarországon forgalomban lévő Fordból 56-ot loptak el. A tipusonkénti eloszlás nem ismert. Vezess.hu cikk -
molnarpeter
nagyúr
válasz milkabrams #39582 üzenetére
“elm327 v1.5 pic18f25k80” + forscan/focccus
-
Holnap tízre viszem kuplungoztatni a kocsit. Majd mondom a szerelőnek, h tegye a dobozba a régit, kíváncsi vagyok mennyire xar.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
válasz troll81 #39586 üzenetére
Csak kíváncsi vagyok rá mi jön ki belőle.
Meg ami menthető és felújítható, azt kár lenne kukázni. Például a hűtő tartót is csak rozsdàtlanítani kell majd és letüsszenteni festékkel és máris lesz egy tartalék./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
nfsu17
veterán
Sziasztok!
2018 ecoboost benzin 1.5
25k kmNéha olyat csinál, hogy sebességet váltok gyorsításnál pl 2-ből 3-ba, kuplungot kinyomom (be), gázon nem áll a lábam, mégis megemeli a fordulatot kb 100-200-al...pl 2000-ről 2200-ra.
Ha nem váltok sebességet, akkor 1-2s múlva visszaesik a fordulat, ahogy illik és váltok.
Ha mindezt gyorsan csinálom, tehát tempósabban gangolgatok, akkor xar az egész.
Azt értem ezalatt, hogy felmegy a fordulat ugye kicsit, váltok, felengedem a kuplungot, de ha nem lassan engedem rá, akkor szinte ránt egyet a kocsin...nesze neked kettőstömegű, így kell kinyírni gondolom.
Pl 3-ból négybe gangolom, ráengedem és 'megtolja' a kocsit...magyarán nem finoman kapcsol össze...vagyis a kapcsolás oké, csak alacsonyabb fordulaton lenne 'kellemes'...és amikor nincs hiba, akkor mindig alacsonyabb.fordulaton kapcsol össze, mint amikor benyomtam a kuplungot.
Nehéz ezt így leírni, sokkal nyilvánvalóbb persze kocsiban mutogatni.Nem mindig jelentkezik. Most csinálta, mindjárt megyek tovább, lehet akkor jó lesz.
Itt írnak hasonlóról angolul.
Itt is.A második szerint vmi a gázpedállal nem százas.
Vki hallott már itt ilyenről?
Bár nem vezettem még versenyautót, ez nem 'gázfröccs'.
Hosszabb ideig tart, pár sec, de pont ezért kellemetlen. -
tomszli11
tag
Sziasztok!
Segítséget szeretnék kérni tőletek.
Az alany egy 2005-ös 1.6-os Ti-VCT motor Focus.Sajnos a szerelőmmel se tudunk már rájönni mitől lehet ez, szóval azért fordulok hozzátok mert hátha van tipp, vagy tapasztalatotok, egyszerűen már tanácstalanok vagyunk.
A jelenség az a fránya „CheckEngine”…
Korábban volt fordulatszám ugrálás, illetve esés, egészen addig még meg nem fulladt az autó.
Azóta cserélve lettek benne a gyanús alkatrészek, és sokat javult.
Jelenleg ott tartunk, hogy csak néha dobja be a check-et kb. 20-50 km után.P0136 - áramkör meghibásodása (Bank 1 Sensor 2) a tárolt hiba. Amikor ezt beírja semmi jelenség nincs a lámpán kívül. Ha ezt kitörlöm belőle akkor megy, mint a kisangyal.
Viszont ha nem törlöm ki akkor újabb ~50 km után jön a P0172 Keverék-összetétel (Bank 1) dús; P0175 Keverék-összetétel (Bank 2) dús hibakód. Ilyenkor a jelenség egyedül annyi, hogy néha leesik a motor fordulatszáma 600 körülire, aztán visszaállítja és akkor dobálja egy kicsit majd szépen beáll.
Logikusan az első hibát kéne megszüntetni, viszont nem tudom hol kéne keresni, ugyanis minden ami szóba jön Ford szervízben cserélve lett gyári alkatrészre.Ezek lettek cserélve/javítva:- Új vezérlés a használt autósága miatt.- Óracsoport hibával javítva.- Nyest rágta gyújtókábelek cserélve. (más nincs rágva)- Gyertyák cserélve- Kipufogó rendszer lukas volt, zsír újat kapott.- Szondák cserélve gyárira- Generátor cserélve (nem volt állandó a feszültség)- Exide focusba való akkumulátor
Fojtószelep tiszta, nem szív fals levegőt, illetve semmi más jelenség nincs az írtakon kívül, így nagyon gyanús nekem, hogy valami elektronikai nyűgje lehet.
-
nfsu17
veterán
válasz gabor9991 #39591 üzenetére
Köszi.
Nem szeretnék kötekedő lenni, de azért annyira nem lennék én ebben biztos. Meghallgatnék még mást is.
Van mazdánk...nem 25 éves...nem csinálja. A fiatom sem csinálja.
0km óta nálam van a kocsi, ha ez mindig ilyen lett volna, már felgyújtottam volna...nem vezethetetlen ettől az autó a szó szoros értelmében, de én kb így érzem.
Ha vki így tanul meg vezetni, hogy így viselkedik az autó, akkor lehet, hogy ő jól fogja tudni vezetni...én nem tudom így rendesen vezetni és ha nem figyelek oda, akkorát tud rántani az autón, hogy összehúzom a s.gglikam ijedtemben.
Ha nem csinálja ezt, akkor tudok vezetni...érdekes.
Ez a 'hiba' nem fordult elő annyiszor a 25k km alatt, hogy nagy ügyet csináljak belőle...de pl vasárnap is csinálta egyik úton...aztán később nem. Ma is..mindjárt kiderül most jó lesz-e.
Megesküdnék, hogy az első tízezer alatt se csinálta..de ezt már nem tudom tutira[ Szerkesztve ]
-
nfsu17
veterán
válasz nfsu17 #39593 üzenetére
Megjöttem az útról.
Indulás után csinálta...majd kiraktam apámat valahol, és utána egyszer csak feltűnt, hogy jó. Aztán haza jöttem gond nélkül...tehát az első pár km-en még csinálta és jó lett. Pedig a kocsit le se állítottam, hogy mondjuk egy restart észhez térítette volna. Mindjárt más volt így vezetni. -
gabor9991
őstag
válasz nfsu17 #39593 üzenetére
Nekem is volt mazdám egy ilyen GT.
Rosszul írtam, nem 25 hanem már 35 éve használták ezt a technikát hogy váltáskor ne essen le a fordulatszám.
[Akkoriban még. ezzel] oldották meg.Viszont ha ez ahogy írod egy nem állandó jelenség akkor valószínűleg tényleg nem gyári tulajdonsága ennek a motornak én gondoltam rosszul.
Találtam még pár lehetőséget de így már nem tippelgetnék hogy mi lehet hátha van valaki aki biztosan tudja. -
troll81
addikt
A délutáni projekt... szét kellett szednem a kipufogó t.
A hátsó dobrol a 2 véget operáltam le...hát nem kívánom senkinek.
1 kispalack gáz ment el melegíteni és egy wd 40.az idő az kb 3 Óra. [kép] ha lett volna külön ilyen vég akkor leflexelem. a 2 bilincs is törött volt.es cserélni kell. -
Dißnäëß
veterán
válasz troll81 #39551 üzenetére
BUÉK Papa ! Tapadtam volna Rád, mint légy a szélvédőre !
A nagyjavítás óta nálam is eltelt a kötelező "bejáratós" km, lépegetem most már a kisautónak merészen. Mondjuk azóta iszik is rendesen a lelkem.. De ha csak sétálgatunk, akkor nem izzad le, és így nem is olyan szomjas.Sok-sok problémamentes km-t kívánok
Lá lá lá lá lááá lááá.. Lá lá lá lá lááá lááá .. Lá lá lá lá lááá lá lááá lá lá lá lááááá láááá
Új hozzászólás Aktív témák
- Autós kamerák
- iPhone topik
- Proxmox VE
- Amlogic S905, S912 processzoros készülékek
- Számtech boltosok memoárjai, azaz amikor kiborulunk...
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- Milyen egeret válasszak?
- Digitális detox a Nokiától
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- További aktív témák...