-
Fototrend
Ford topik téma összefoglaló
Új hozzászólás Aktív témák
-
diablo1984
veterán
válasz diablo1984 #39498 üzenetére
-
ReFleXx
addikt
Visszaterhet a Ford Escort?
A szentgralt eloveszi a Ford? Ebben biztos uzembiztos lesz majd a 3hengeres ekobuszt.2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Skacok segítsetek picit. Hogy kell állnia a ködlàmpa csatlakozójának a foglalatában?
Most cseréltem és azt láttam, h H8 izzó volt benne, amivel a csati lefelé állt. Kicseréltem a nemrég rendelt H11-re és azzal csak úgy tudom betekerni azt a negyed fordulatot, h oldalt áll. Én tartok attól, h a rázkódástól elmozdul lefelé és kilazul. Ha nem is fog kiesni a helyéről, de azért na...Még valami... Normális, h narancssárgás színű a hűtőfolyadék? Töltenem kellett rá vagy két decit, mert a minimum vonalat súrolta. Vagy lehet a higított rózsaszínt narancsba tompítja a műanyag tartály?
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
Joker88
őstag
" Normális, h narancssárgás színű a hűtőfolyadék? "
Magadnak meg is válaszoltad a kérdést. optikai csalódás.
de ha biztos akarsz lenni : A: lecsavarod a kupakot és fél szemmel fölésasolsz , "be a likba" ..
B: ha van ilyen nagyobb orvosi fecskendő,azzal kiszívsz egy picit a tartályból..
És remélem sík terepen álltál a kocsival.In loving memory of Garrett Lockhart
-
válasz subaruwrc #39509 üzenetére
Mert a ködlámpához ezt hozta fel a Lumenet? Egyébként ah kicsit rágugliztam H8 és H11-et is hoz fel ugyanahoz a típushoz, úgyh nagy baj nem lehet.
Csomagtér ajtó kapcsoló csere pipa. Rendelhetek még egyet tartalékba. Ezek a kínai micsungok nem bírják sokàig.Belenéztem, mert utána is kellett tölteni, csak amikor az ember a kezében tartja a flakon rózsaszín lötyit (meg a deszt vizet) és első blikkre a tartályon át narancsot lát, picit meglepődik... Látszik, h mostanàban nem pattintottam fel a gépháztetőt.
Csak már lennék túl a kuplung cserén!
Ma éjszakára is megyek dolgozni, meg másodikán is. A szerelő meg ugye csak az első hét valamelyik munkanápjára fog adni egy időpontot... Remélem minél hamarabb. Mennék kalandozni./// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
#27070592
törölt tag
válasz gabor9991 #39478 üzenetére
Volt még nyárról egy tartozásom, öblítős, hat hónapos olajcserét illetően. Video nem készült, és nem is ma követtem el a cserét, hanem majdnem két hete, de még nem adtam le a fáradt olajat.
Készült néhány fotó. Első a fáradt olaj, amihez leeresztés előtt mannol engine flush ment, majd tíz perc üresjárat, és leeresztés.
Második körben 4liter 5W30 mannol, 50km öblítő járat, majd liqui moly engine flush, tíz perc üresjárat és leeresztés.
Harmadik kör, 4liter 5W30 mannol, üzemmeleg blokk, tíz perc üresjárat engine flush nélkül.
Ez volt az öblítős olaj kiöblítése szűz olajjal.
Majd 4liter 5W30 mannol, ami a használós olaj lesz a következő fél évre.
A körök között olajszűrőcsere is volt.
Csak az első, fekete fáradt olaj megy leadásra, a második 4liter liqui moly öblítős és a harmadik 4liter öblítő nélküli olaj a következő cserénél lesz felhasználva, ugyanígy öblítő üzemmódban.1ébként BUgyborÉK minden topiklakónak!
-
válasz #27070592 #39513 üzenetére
Hát igen. Ha én csinálnám magamnak az olajcserét szintén tartanék egy kanna öblítős olajat. Viszont szerviz/szerelő csak leengedi, feltölti oszt jónapot. Viszont már én is ráálltam a féléves csereperiódusra a folyamatos városozás miatt.
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
-
ReFleXx
addikt
válasz #27070592 #39513 üzenetére
kicsit beteg már obliteni az oblitot is, de ertekelem a precizitast
nekem ma még hátra van egy izzócsere, ebbe a fostaliga bontoszokeveny mondejoba megint megadta magat egy izzo egy ket ev utan, fortelem hogy ezekkel a "modern" kocsikkal mennyi baj van2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
darvinya
titán
válasz Joker88 #39505 üzenetére
Villanyos lesz már, azaz Öko(le)robuszos hibrid.
Focus -t próbálják visszanevezni, mert nem fogy úgy ahogy szeretnék.
Csak kérdés, hogy chip hiányt hogyan kompenzálják.
Vagy ismét USA chip-ek lesznek.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
válasz molnarpeter #39517 üzenetére
És tényleg. Egy japán autós fórumon találtam is képekkel illusztrált leírást, akkor megint vehetem majd ki...Fényáramban jobb, fogyasztásban +20W, viszont hangyányit alacsonyabb a színhőmérséklete a H11-nek a H8 ellenében. Élettartamban kábé egálban vannak.
[ Szerkesztve ]
/// "A félelmet lazán arcul csapom és fricskát nyomok az orrára" (T.B.A) ///
-
zoger
tag
Nekem az van. Az előzőekben írt 9 9,5 literes fogyasztás meglepő számomra. Én az agglomerációból járok be a belvárosba dolgozni, szóval mondhatom vegyesbe 6 literrel elvan, de még a legutóbbi nyaralás alatt se tudtam 8 litert elfogyasztani vele, amikor 4 fő, teli cucc (kombi), tetején 4 kerékpár autópálya, Eger - Lillafüred többször s sehol se tötyögve, hanem élvezve a vezetést. Szeretem ezt a motort, nyílván annyi nyomatéka nincs mint egy dízelnek, de 1.6 benzinnél sokkal jobb.
Itt már a módosított hűtőcsövek vannak, azokkal már nem nagyon van gond. A tágulásit érdemes mondjuk a vezérlés cserével együtt elvégezni, mert elég szarok ahogy kb az összes fordnál.
A vízpumpa alatt, a vezérlést takaró fedélben van egy O gyűrű ahol szivároghat a hűtővíz arra kel figyelni.
A másik jelentősebb hibaforrás maga a vezérműszíj lehet, elvileg azt is módosították egy ideje. Előfordulhat, hogy elkezd "lebomlani" a szíj és mivel olajba fut lassan eltömíti az olajpumpa szűrőjét. Ha indítás után már tovább világít a megszokottnál az olajlámpa akkor alakulhat egy ilyen probléma. Az, hogy ez mitől van nem tudom, lehet a nem megfelelő olajtól mert ebbe a motorba csak egy gyártó egy fajta olaja rakható. (Ettől egyébként a psa 1.2 puretech motorjai is szenvednek.)
Eredetileg én is 1.6 benzint nézegettem, de ez annyira jó áron volt ráadásul 1. tulaj kevés km több mint 2 év gari s itt a szomszéd faluba hírdette a tulajdonos, hogy megvettem.
Szerintem azért annyira nem rossz ez a downsizeing, van egy 2007-es 1.25 benzines fiestám s az 1 literrel többet fogyaszt ugyanezen körülmények között, pedig az sokkal könnyebb, kisebb, gyengébb, lassabb.
Igen ez az 1.0 motor beteges lehet s nem örök élet, de így, hogy tisztában vagyok az esetleges gondjairól néha felnyitom a motorháztetőt (ahogy egyébként minden autómnál) s ránézek bízok benne, hogy elkerülhetem a nagyobb bajokat vele.[ Szerkesztve ]
-
darvinya
titán
A tágulásit érdemes mondjuk a vezérlés cserével együtt elvégezni, mert elég szarok ahogy kb az összes fordnál.
Max. Ezeknél igaz, mert régebbinél nincs ilyen gond.
Csak, mikor belefagy a sima víz.1.6 nyomtékosabb, azaz több ideig van meg a nyomaték, mint ezeknél a turbósított 3 hengeres izéknél.
Az O gyűrű elromlás garantált, mivel egyenletlen járástól állandó rángatásnak van kitéve.
Az meg vicc, hogy gumit olajba futtatják, mert ez garantáltan leamortizálja.
Fémnél (lánc) érthető, de gumi szerű PU-nál, ami szinte abból készül, így visszaalakul folyékonnyá.Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
A Zéé
addikt
Ha rendesen be tud melegedni, meg van benne egyenletesen haladós szakasz, akkor persze, hogy jobb a fogyi. Ahogy írtam, nekem ilyen 3-4-5 km-eket megy legtöbbször egyszerre, ráadásul ekkora etapból napi 5-6 legalább. Általában 500km környékét tudok kihozni egy tankból, és ilyen 45-46 liter körül tankolnok egyszerre, nagyjából 2 hetente. Pedig nincs olyan extra nehéz lábam, a saját 1.6 dízellel eljárok 5,5 körül.
Aztán lehet, hogy ha jobban odafigyeknék rá jobb lenne. Vagy az enyémnek van valami kehéje, nem kizárt... 4 éves volt, amikor megvette a főnököm, most 6 éves és a cégen belül is én vagyok a 3. aki használja.Just a simple Lineman...
-
radi8tor
MODERÁTOR
Focus tulajok figyelmébe [link]
⭐ Stella
-
sparta2
tag
válasz darvinya #39521 üzenetére
"1.6 nyomtékosabb, azaz több ideig van meg a nyomaték, mint ezeknél a turbósított 3 hengeres izéknél."
Ezt gondold át újra! Az ezresnek pl. egyenes a nyomatékgörbéje, 1400 és 5000 fordulat között 170 Nm (jó 4500-ig 170 Nm, 4500-5000 között 168 Nm)
"Az meg vicc, hogy gumit olajba futtatják, mert ez garantáltan leamortizálja."
Ezt sem újdonság, nem az EcoBoost-nál találták ki.
-
zoger
tag
válasz darvinya #39521 üzenetére
Igaz, a 86-os fiestámon úgy rémlik nem volt gond a tágulásival. De az 1. focuson a 2007-es fiestámon volt. Ugyan úgy hajszálrepedések lesznek rajta. Az O gyűrű egy tömítés 2 dolog között ami sok helyen össze van csavarozva bajos lenne ha a 3 henger miatt kirázódna. 1.4 és 1.25 zetec (se) motorokkal volt dolgom mindkettőnél egyszerűen elfáradt egy hasonló gumitömítés a vízpumpa alatt.
Az hogy mennyivel jobb vagy rosszabb a teljesítménye mint egy 1.6-nak, nyilatkozz azután, hogy ha vezetted mind a kettőt. -
darvinya
titán
válasz sparta2 #39525 üzenetére
Papíron lehet, de turbó 3000-től adja le azt a többletet, amiből van nyomaték.
Próbáltam ilyen csoda motort, s nem lepukkant teszt autót, hanem én mentem 200+km főlé.
Majd meg halt a motor, mikor megszokott Escort 1.4-es 1200-2000 között pörgettem.
Ugyanazt lendületes indulást 2600-nál kezdte meg, de ezt 2 személlyel és üres állapotban.
Ugyanez megszokott holmival, stb.-vel, akkor bizony 3000 kellene neki.zoger
Fentiek.
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
darvinya
titán
Boldog Új Évet Kívánok!
Made Robot by Robot −Xiaomi 12T Pro gyászruhás / '06 Focus kombi szürke
-
#27070592
törölt tag
Novoth Tibi kérdezte egy ügyfelétől:
Ön nagy terheléssel használja az autót?
ügyfél: Nem, csak itt a városban..
Novoth: Tehát nagy terheléssel használja.Jópár jenki kezelési kézikönyv írja, ha sok a városi, rövid távú használat, akár felezni is lehet az ajánlott olajcsere periódust.
Nem mondom hogy az a követendő példa amit csináltam, nem is várom hogy 310k km után megújuljon a motor, de az tény hogy a hengerfej kipufogó oldal kapja a legnagyobb hőterhelést, itt van legnagyobb esélye hogy az olajjáratokban lerakódjon az olajsár. Ha ebből ki tudok mosni valamennyit és így jobb lesz ennek a résznek a kenése/hűtése, akkor azt mondom megéri a pluszmunkát.És ez még nem is annyira durva. Van aki öblítés jeligére teleönti a blokkot kerozinnal és azzal járatja tíz percig. Az már az insane level, ahogy ReFleXx olvtárs is utalt rá.
-
nagyúr
Boldog Új Évet Kívánok!
-
ReFleXx
addikt
BÚÉK!
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
sparta2
tag
válasz darvinya #39529 üzenetére
BÚÉK mindenkinek!
"de turbó 3000-től adja le azt a többletet, amiből van nyomaték"
Ez így szentírásnak hangzik, de ha utánaolvasol az ezres motor konstrukciós megoldásainak, akkor nem is írsz ilyet!"Majd meg halt a motor, mikor megszokott Escort 1.4-es 1200-2000 között pörgettem.
Ugyanazt lendületes indulást 2600-nál kezdte meg, de ezt 2 személlyel és üres állapotban.
Ugyanez megszokott holmival, stb.-vel, akkor bizony 3000 kellene neki.
Érdekes, én 1200-1600 fordulat között használom elinduláskor és nem okoz problémát.
A 2600/3000-es értékedet nem is tudom értelmezni. Ha álló helyzetből tempós forgalomba akarsz besorolni, 2600 fordulatnál tutira elpörög a kerék még száraz úton is. (tapasztalat)Nyilván nem kell sztárolni ezt a motort (és más motorokat se), mindnek van előnye és hátránya, de ne legyen már minden motor összehasonlítási alapja az 1.4 Escort.
-
sparta2
tag
válasz darvinya #39539 üzenetére
Olvastam már ezt a cikket régebben, de nem különösebben hatott meg. Nem motor és hajtáslánc gyilkos módon vezetek, ahogy csak lehet óvom. Persze becsúsznak extrém helyzetek, ami nem tesz jót a szerkezetnek, de mivel az autókat (jó esetben) átlagos képességű (akár fakezű, falábú) felhasználóknak tervezik, ezeket a kisebb hibákat viselje már el a rendszer!
A hajtásláccal kapcsolatban, a cikkben leírtakat viszont simán lehet általánosítani bármelyik kettőstömegűvel szerelt rendeszerre, mert amit ezzel szereltek azt pont azért tették, mert alacsony fordulaton magas a leadott nyomaték. Nem EcoBoost sajátosság. -
Viiktor1989
tag
Sziasztok. 2012 novemberi Focus ST,ha megàllok este és szeretném a nappali menetjelző led fényt kikapcsolni,arra van lehetőségem? Természetesen off állásban van a kapcsoló,akkor működik csak az első LED fény. Köszönöm szépen!
-
ReFleXx
addikt
válasz Viiktor1989 #39543 üzenetére
ha leveszed a gyujtast nálad nem kapcsol le a DRL egy ido utan?
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
A Zéé
addikt
válasz Viiktor1989 #39545 üzenetére
Annak épp az a lényege, hogy ne lehessen lekapcsolni. Ha rajt van a gyújtás, vagy jár a motor, akkor a helyzetjelzőnek világítania kell. Ez nem gyártói kitaláció, EU-s előírás.
Just a simple Lineman...
-
ReFleXx
addikt
válasz Viiktor1989 #39545 üzenetére
az ugy folyamatosan megy, sajnos nem a legjobb lopakodó autót valasztottal
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Viiktor1989
tag
Hogy bújok így el a jànyokkal a sötétben? 😁
-
robertka
tag
Valaki szerelt már be vagy használ olaj lecsapatót a kocsijában?
Fb-on láttam erről posztot, hogy dícsérték. A kartergáz és a szóvótorok közé teszik be, elvileg kevésbő fog koskszosodni a folytószelep és a szívósor. Bár eddig sem tapasztaltam ilyen problémát csak érdekel.
Új hozzászólás Aktív témák
- Samsung Galaxy S24 - nos, Exynos
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Spórolós topik
- World of Tanks - MMO
- Kerékpárosok, bringások ide!
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- Okos Otthon / Smart Home
- Autós topik
- További aktív témák...