-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lootolok
tag
válasz MC Pite #43649 üzenetére
5 évig bírja egy TPMS?
nem értek hozzá, csak kérdezem.
De sok autónál a forgási sebességből számolja, azoknál meg nem kell ezzel a költséggel számolni. De legjobb, ha nincs2-300e Ft téli gumira, már különösen drága méret, az már az (újonnan) 10+ milliós autók sajátja, vagy valami kretén gumiméretű autóé.
Egy átlag alsó közepes autóra, ha nem malomkerékkel jár vele az ember 70-90e-ből megáll a legjobb téli gumi is. Aki ennyit nem tud szánni rá, az inkább járjon gyalog, de komolyan.Persze tudom, hogy nem így van, mert az emberek nagy rész tovább nyújtózik, mint a takarója, látjuk ezt nap, mint nap.
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43650 üzenetére
Az autók mekkora részében van TPMS?
Nem tudom.
Nekem nincs, és ezek után figyelni fogok, hogy olyan autóm legyen, amiben nincs, max a kerék sebességgel működő.
De tényleg cserélni kell ezeket? Ezt nem tudtam. Egy újabb költség növelő tényező, az egyre nagyobb kerékméret mellett...
Hülye világot élünk, na.Egy TOP 4 évszakos meg jóval drágább, mint a prémium kategóriás szezon gumi, ha jól láttam. Persze meg lehet spórolni az évi két kerék csere árát. De ez csak annak opció, aki keveset megy, és azt is lassan, nem?
-
Wyll
őstag
Sziasztok!
Tudtok esetleg olyan gumis helyet Pesten, ahol ma vagy holnap tudnának fogadni egy 17"-es kerékcserére, és nem horror áron dolgoznak? Mi scusi..Megbízhatóságom: http://phmegbizhatosag.atw.hu/phtabla.php?nev=Wyll
-
tboldi
nagyúr
válasz Lootolok #43653 üzenetére
Addig bírja, amíg le nem merül az elem, ami a szenzorba van beépítve (nem cserélhető benne, csak az egész egység a szeleppel). Van, akinél hamarabb megadja magát, és van, akinél elég hosszú ideig bírja.
#43654: Ezt nehéz megsaccolni szerintem, viszont itt, Európában 2014 óta kötelező az azután gyártott autókban.
[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz Lootolok #43654 üzenetére
Minden új autóban, kivéve az indirekt rendszereket, de azok száma egyre kevesebb.
Ahogy felettem is írják, 2014 óta kötelező, tehát szépen lassan nő majd a számuk, újat pedig értelemszerűen csak keréknyomás ellenőrző rendszerrel felszerelten tudsz vásárolni.Egy teljesen átlagos, magyar sláger autókon a 215/55 R17 téli gumi középkategória esetén 35-40 ezer /db, prémium esetén 45-50 ezer, plusz 12 ezer / db TPMS.
A váltó méret R16-ban talán pár ezerrel olcsóbb. -
Lootolok
tag
válasz Kornel #43658 üzenetére
Volt egy korábbi 2018-as céges Cliom, abban kerék sebességes verzió volt.
215/55R17 milyen autón van? Ez elég nagy méret. Messze nem átlag.
A legnagyobb számú gumi még mindig a 205/55R16 méretben fogy, vagy annak a váltó méretében, téli esetén mondjuk 195/55R15 méretben a legjobb téli gumik 20e-ből kijönnek.
Persze vannak kretén kivételek, mint pl. a dögnehéz J Astra, ami picit nagyobb (205/60r16, ha jól tudom) kereket kapott, gondolom a súlya miatt, és emiatt vagy másfélszer ennyibe kerül miatta hozzá a gumi, mint a 205/55r16. A K Astra esetében, mivel a tömeg is csökkent, megint 205/55R16 a méret.
De pl. a most kijött új Octavia viszont nagyobb kereket kapott...
De a lent kérdéses Suzuki pedig a kicsi méretű kerékkel rendelkezik, ami talán 15e/db áron kijön a legjobb esetén is?Hülye egy világ. Az autók nagyobb részére bőven elég lenne ez az eddigi sláger 205/55R16 méret, de a hülye SUV mánia miatt jönnek ezek a drága és nagy kerekek, már egy "alap" autó esetén is.
A tróger, meg amikor megveszi gombokért a 15 éves X5-öst, nagyot néz, hogy 500e hozzá egy gumi szett...
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
-
Lootolok
tag
De a két szett 2x annyi ideig is használható, mint 1 szett 4S, és kopás miatt nem árt cserélni az első és hátsó tengelyen, nemde?
És én ahogy láttam, egy prémium sima gumi, 20e/db, az 4S gumi esetén 25e/db.
A gumis költségét lehet megspórolni, illetve kevés futás esetén az évek száma és gumi öregedés miatt lehet opció.
De évente 10-12e km után, nem hiszem, hogy a matek is jobban jönne ki, vagy csak kicsivel a 4S irányában, miközben menettulajdonságok rosszabbak a legtöbb esetben.Tehát nagyon felhasználás függő szerintem.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Lootolok #43661 üzenetére
Nem feltétlenül, egy jobb 4S elmegy 40-50k km-t, a Conti PremiumContact 5 kb 30 ezret bírt...
Megcserélni meg akár otthon is meg tudod, azért kár gumihoz menni.
Persze aki síleni jár annak nem optimális egy 4S de magamfajta városlakóknak bőven elég lehet.#nincsbennetarcsi
-
blakey
titán
válasz Lootolok #43661 üzenetére
Mindegyiknek megvan az előnye. Évente nem kell cserélni tengelyek között a kerekeket de ha a futásteljesítmény indokolja akkor igen, Én a 3 év alatt nem cseréltem meg a hátsó és az első kerekeket, gumis átnézi és megmondja ha szükséges. Jövőre lehet, hogy le is cserélem a gumikat, nekem ez eddig évi 17e Ft-ot spórolt meg illetve 1 kerékszettet. Ha mondjuk 2 év múlva cserélem a 4 évszakosokat akkor az 5x17e Ft megtakarítás és abból megvan a következő friss, ropogós 4 évszakosok árának a 60%-a, tehát és pl. pozitívan jövök ki 4 évszakos használatával. Nekem a menettulajdonságok is jobban bejönnek 4S esetében, következős is az lesz, a jelenlegi volt az első 4S 20 év után.
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
forceberg
veterán
válasz Lootolok #43661 üzenetére
"De a két szett 2x annyi ideig is használható, mint 1 szett 4S"
Nagyon nem, mert elöregszenek. A 4S-t meg mondjuk 3-4 évente újra cseréljük.A tengelyeken való cserélgetést 4S-nél is ajánlott (kell) úgy 8-10e km-enként az egyenlőbb kopás miatt.
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
Lootolok
tag
válasz forceberg #43666 üzenetére
Ezt is írtam, hogy év függő. Aki mondjuk 8 év alatt megy 60e km-t összesen, annak nem opció a két szett, mert elöregednek kopás előtt. Kivéve, ha amikor megy, akkor nagyon megy, és télen is síelni, stb.
De amit írtam, hogy egy 4-5 milliós autónál akinek nincs pénze 4-5-6 évente rendes gumira, annak szerintem nem való az az autó (vagy semmilyen), igazából ez akart lenni a mondanivalóm lényege.
Bár aki meg tudja venni az új autót, annak kell, hogy legyen rá pénze -
Lootolok
tag
Jó, hát mindenre van példa és ellen példa
Nekem egy nyári gumi elmegy 55-60e km-t (Bridgestone Potenza, Firestone TZ200) saját tapasztalat. Ennél több, nem kell, meg nem is tudják, csak már nagyon veszélyesen szerintem. Persze modell függő. Mert ha jól tudom, a Michelin Primacy nem csak a legjobban tapad, de mellé ráadásul a legkevésbé is kopik, cserébe drágább. viszont kopottan is jól tapad, nem úgy mint sok olcsó gumi, amik új korukban még csak-csak, de 1-2 évesen nagyon romlik a tapadásuk. -
sgabor
csendes tag
2019-es gyártású Toyota Yaris 1.5 Vvti Active benzines autóm van. Ehhez tervezek venni alufelnit. A gyárilag fennlévő lemezfelni mérete: osztókör: 4x100 szélesség 5" Átmérő: 15" ET:39, furat: 54.1 Próbáltam pont ilyen méretű alufelnit venni, ami tetszetős is lenne,, de természetesen nem találtam. Amit kinéztem, annak a mérete ugyanúgy 15" az átmérő, 4x100 az osztókör, viszont a szélessége 5" helyett 6", és az ET-je 39 helyett 45. A furat is más, de az gyűrűvel módosítható. Néztem ET kalkulátort ezekre a számokra. Ebből azt tudtam meg, hogy a kerék belső széle az eredetihez képest 19 mm-el bentebb lesz, a külső széle pedig 7 mm-el kintebb lesz az új felni esetén.
De ettől én nem lettem okosabb. El fog férni, vagy nem fog elférni? -
tboldi
nagyúr
válasz sgabor #43672 üzenetére
Kifelé 7 valszeg még rendben van, de a 19 befelé kicsit soknak tűnik így olvasva. Mindenesetre biztos csak akkor lehetsz benne, ha felpróbálod.
Egyébként tartsd azt is szem előtt, hogy a gumiméreted milyen felniszélességet enged meg, nehogy több legyen. Az összefoglalóban találsz egy táblázatot.
-
MC Pite
veterán
válasz Lootolok #43653 üzenetére
Van olyan TPMS ami 4 évig bírta, van ami hétig. Függ mennyit ment, hogy volt tárolva a kerék, és még tökömtudja mitől. 2-300at nem gumira, hanem kerékszettre írtam.
"De amit írtam, hogy egy 4-5 milliós autónál akinek nincs pénze 4-5-6 évente rendes gumira, annak szerintem nem való az az autó (vagy semmilyen), igazából ez akart lenni a mondanivalóm lényege." Értjük, egyetértünk, de sokan azért vesznek új autót, hogy ne kelljen költeni rá, plusz a fejükben van egy kitalált keret amit rászánnak a gumira.2014től kötelező a TPMS, vagy az elemes, vagy az ESP szenzoros (indirekt). Marhaság hogy legjobb ha nincs, az ESP-s nem kerül pénzbe, nem kell foglalkozni vele, egy defektet mégis tud jelezni, ami hasznos, és fillérekbe kerül implementálni.
#matek:Valóban drágább egy top 4 évszakos mint 1 szett top szezongumi. De olcsóbb mint kettő top szett. Sőt, két közepestől is olcsóbb, és attól akár jobb is.
#matek2: Mutass olyan embereket, akik elkoptatják hamarább a két szett gumit, minthogy elrevülne. Na, nekik jobban megéri a két szett. A maradék 95% vagy kidobja, vagy még rosszabb esetben az öreg szarokkal korcsolyázik.Nem, rég nem így van a négyévszakos, hogy csak a nagymammernak jók. Ha ésszel veszik, elég jó itthonra egész évbe. Az igaz, hogy
1, Nem árt ha az autó könnyű
2, Nem árt ha nem 160al mennek vele naponta.
Abból adódik, hogy havon (kivétel télies 4S gumik) vagy kánikulában nagyobb fékutat adnak mint a jó(!) szezongumik. Ilyenkor érdemes ezzel számolni, de esetemben a 208ason ezek pipa, pipa; messzire a nagyobbik autóval megyünk, azt a pártíz km autópályát meg amúgy sem szoktuk 110nél gyorsabban teljesíteni az M3ason.Sok ...közepes mag vacak gumit rásóznak az emberekre (pl Suzukis kollégákra márkaszervizben a kész kereket Yokohama meg Falken téliekkel), ami nem is olcsó, azt is hiszi a juzer hogy jó, aztán mégsem jobb mint egy jó 4S gumi. Ez talán még veszélyesebb, kombinálva azzal, amikor még nem/már nem az időjárásnak megfelelő gumi van az autón, mert október elején már van fagy, utána még mindig van huszonx fok is.
A jó négyévszakosnál sokkal veszélyesebb amikor vesznek egy alsóközepes, hóra hangolt téligumit, ami nálunk pár napot teljesít jól, párat katasztrófálisan, köztes időben meg csak elmegy. Főleg amikor nyárit is ugyanolyan magas polcról veszik le, mert sok marha - itt elnézést kellene kérnem, de teli a tököm az ilyenekkel, úgyhogy nem teszem- x meg y forintos lélektani határból akarja megúszni a gumit, nem azt nézi mi lenne az ideális az autójára.
#fizika Két olcsó szezonális szett anyagilag és teljesítményben is rosszabb mint egy jó négyévszakos szett."195/55R15 méretben a legjobb téli gumik 20e-ből kijönnek" - pl az LM005?
15/db áron nem nagyon kapsz rá jót.
De, elöl-hátul cserélni illik évente. Miért, te milyen sűrűn centíroztatsz? Én évente, és meglepő módon pont érdemes ilyenkor felcserélni elsőt hátsót.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz sgabor #43672 üzenetére
Felejtsd el. 6" fölé (és 185ös gumiméret fölé) ne menj, de ekkor minimum marad a gyári ETnél. Max pár mm a megengedett 6+6mm sok.
Azt hogy elfér-e, nem tudjuk, honnan kéne tudnunk?!<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Lootolok
tag
válasz MC Pite #43674 üzenetére
Tessék:
https://www.arukereso.hu/gumiabroncs-c3615/bridgestone/blizzak-lm005-195-65-r15-91t-p490676907/19e/db. Tehát belefér a 20e/db keretbe, amit írtam. És akkor tényleg a csúcs kategóriáról beszélünk. Ez nem sok egy olyan autóra, amire ez való, mert ez lehet akár egy 1 éves Octavia, vagy Astra is, de egy E46 BMW is. Így érdemes nézni a dolgokat.
Az autósok 95%-a nem megy évente kb. 8e km-nél többet szerinted? Mégis annyi autó van az utakon, hogy ihaj. Kötve hiszem, hogy ebből a 95% nem megy évente 8e km-nél többet.
Amit írsz, sajnos így van. Pedig amilyen gyakran kell venni gumit, nem sok a különbség arányaiban nézve, hisz tök mindegy, hogy 80e egy szett gumi, vagy 60e, ha ezt 5 évente kell kiadni. És cserébe sokkal jobbat kap az ember. Persze nem vagyok naiv, az emberek hülyék, tudom, látom...
-
MC Pite
veterán
válasz Lootolok #43678 üzenetére
Nem évi 8e km-t mondtam, olvass vissza. És mégegyszer olvass vissza.
Azt mondtam, az autósok 5% az, aki elkoptatja a két szezonális gumit, nem pedig elrevül nála (4-5 éve alatt).<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
sgabor
csendes tag
válasz MC Pite #43675 üzenetére
Egyébként a Dezent 3D konfigurátora hozta fel ezt a felniméretet az autó pontos típusa, évjárata alapján, ő a kiszemelt felni. De ezek szerint ennek a konfiguratornak a méretajánlását sem szabad készpénznek venni.
-
MC Pite
veterán
válasz Lootolok #43682 üzenetére
Én meg arra, hogy ez marhaság
Aláírásomban a link, mindegyik gumi amit eladtam legalább 5 milis volt, sok sok tízezer km után, egy Picasson. Nem, alapból nem kifejezetten tartós gumik voltak. Évi 25e-et megyek, és így sem kopott el 4-5 év alatt sem (már le akartam cserélni az autót, ezért még 5. évét is lehúzta a nyári, 5.5mm-es volt).sgabor: Jól látod.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rbalint88
addikt
válasz Lootolok #43682 üzenetére
Nem, evi 16e alatt, ha ket szettrol beszelunk. Annyit meg tenyleg nem olyan sokan mennek. Szvsz a varosi-agglomeracios futkosos autokra mind jobban megerne top negyevszakost venni, mint ket kozepes vagy budget szettet. Marmint max kompakt kategoriaig/1,5tonnaig. Afolott mar alaposabban megvizsgalnam, de a kicsikre, foleg ha nem palyaznak sokat helybol mehetne a 4S
-
Lootolok
tag
válasz rbalint88 #43686 üzenetére
Vegyünk alapul 7 évet. Kb. ez a téli gumi élettartama. A nyári 2-3 évvel tovább bírja.
16e km esetében, ha ebből kb. 12e-t megy a nyárin az ember akkor már 84e km-ről beszélünk.
A nyárit ezek alapján már le kell cserélni 5 év múlva, mert 60e km körül fog járni. Így utána számolva a 8ekm is kevés, inkább 10-11e lesz talán az a szám.És akkor még nem beszéltünk arról, hogy nem kell óvatoskodni szezonális gumikkal, meg "lassan" menni autópályán, illetve esetleges nagy hóban sem kell aggódni.
Kinek, mi ugye.
De az alap felvetésem továbbra is az, hogy nem érdemes prémiumon kívül bármit is venni, 4 évszakosban semmiképpen, téliben sem. Nyáriban egy erős közép kategória is jó lehet (pl. Firestone). Nem nagy többlet költség, és a teljes élettartamra nézve, szó szerint filléres különbség.
De simán el tudom képzelni, hogy akik a gumin spórolnak, azok évente vesznek nem alap telefont, meg hasonlók, szóval nem a pénz hiányzik, hanem az "ész"... -
MC Pite
veterán
válasz Kornel #43687 üzenetére
+1.
Mondjuk egy GT86ra lehet azért kell, hogy valahogy meginduljon a feneke
Qru: Pontosabban amcsiknál AllSeason gumik vannak, nem 4S/AW, nem összekeverendő.
Leegyszerűsítve egész évben használható nyáriak (de pl a CC-nél bőven rosszabbak havon, erről ugye nem kevés videót szoktunk látni télen).
Amcsi féle AS itt a 3S.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
rbalint88
addikt
válasz Lootolok #43689 üzenetére
Abban egyetertunk, hogy gumin nem erdemes sporolni. De feleslegesen se kell szorni a penzt top-top racse gumira, meg ket szettre, ha a korulmenyek nem indokoljak.
Abban mar nem ertunk egyet, hogy ekkora diffi lenne teli-nyari hasznalat kozott, sztem annyit nem jarnak nyaralni az emberek altalaban. Inkabb azt mondanam 10-6 maximum, de inkabb kisebb az eltolodas. De mivel a teli puhabb keverek, ezert gyorsabban is kopik, szoval kiegyenlitodik kb idoben.
Van a csaladban egy splash, 11 eves, 54e km van benne, garazsos. 6-7evesen mindkett szett kuka volt, pirelli teli, conti nyari, mindketto 6+mm minta. Most az “uj” szettek (mert nem tudtam meggyozni oket, hogy 4s kesz az idealis) 3 evesek es a teli hankook mar erezhetoen nem olyan jo, meg ket ev van benne max, a nyari dunlop is mar kemenyedett az uj allapothoz kepest. Es igy megint ket szett ujszeru mintaju gumi megy majd a kukaba, mert eloregedett. Sajnos az ujabb gumik meg hamarabb oregednek. Szoval a 7es 10 ev elettartam az egy nagyon optimista becsles, inkabb 4 es 6 ev ma a realis maximum.[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Lootolok #43689 üzenetére
Lootolok: "Vegyünk alapul 7 évet. Kb. ez a téli gumi élettartama. A nyári 2-3 évvel tovább bírja." -Beeeeep, téves. De én lassan feladom.
Értsd meg, hogy egy Kléber, Barum, Taurus, Laufenn, ill egyéb másod vagy harmadvonalas gumival _azt hiszik_ hogy nem kell óvatoskodni, de nem jobbak, vagy egyenesen szarabbak, mint egy normális 4S gumi.
Példa, keress esetleg utána; Dynaxer 3Hp-vel vettem az autót, helyette Hankook 4S2-őt tettem rá. Nézd meg a nyári teljesítményüket, segítségképp a referencia nyárit figyeld. Akkor reflektálj erre a részre kérlek, ha meg is tetted, köszönöm szépenIgen, olcsó négyévszakos még 3 évszakos sem lesz - a keverék a legdrágább, és egy jó 4 évszakos főként ettől lesz jó. A Firestone speciel pont nem egy erős példa, mocsok gyorsan öregszik, és újonnan sem túl erős.
Qru: OK, sejtettem, csak gondoltam nagyjából helyén legyen kezelve mindenkinek a topikban
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
Lootolok
tag
válasz rbalint88 #43695 üzenetére
Ha csak az arányokat nézzük, hogy november végén, december elején cserél az ember, meg március elején vissza, akkor arányaiban kijön a km. És saját tapasztalatom is ez.
A példád egy extrém kis futás, ott nem kérdés, hogy a 4S jó megoldás.
Nekem a korábbi Pirelli téli gumim 6-7 éves korára lett sz@r.
Nyáriak meg elkoptak általában 4 év alatt évi 25e km mellett
De gumisok, szakemberek szerint is max 10 év a nyári gumi, de szerintem is 7-8 évesen azért mindenképp cserélni érdemes, ami persze függ, hogy garázsban álló autón van e, vagy tűző napon aszalódó, stb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...