-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
veterán
válasz julius75 #43297 üzenetére
Búza - kenyér = nyersgumi - gumiabroncs. Egy prémium abroncs árában tippre elenyésző a nyersgumi értéke.
Szvsz nem fér bele az üzletbe a 20%-os emelés a gyenge forint ellenére.Te dolgod, lehet, hogy élből 2 év mínusszal indít a gumid. (A 6. éves Michelin télim kukaérett, de kap egy esélyt próbaképpen.)
-
forceberg
veterán
Olyan teszt van valahol, ahol a gumikat nem csak újonnan tesztelik, azaz az öregedés hatását?
Pl.: új, 3 év/5mm, 5 év/ 4mm, stb..Ebben csak a minta van írva, de a gumik korára nem látok utalást. [link]
http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
TommyY2
tag
válasz forceberg #43304 üzenetére
Az lenne jó, ha lenne egy tesztpad (hasonló a fékpadhoz), ahol le lehetne szimulálni a különböző időjárási viszonyokat (hideg-meleg, száraz, nedves, havas), akkor azon akár évről-évre le lehetne tesztelni a gumiabroncsokat. Így nyomon lehetne követni a változást (öregedést) évről-évre.
rothfb: mit jelent, hogy a "Bridgestone-ok, amik hamar öregednek". kb hány év alatt, és mennyire (pl. "A" tapadásról "E"-re).
MC Pite: a Hankook kb hány km alatt kopik el? Közben minimálisan öregszik (kb. hány év alatt)?
Akkor most próbálom majd tesztelni a Momo W-2 gumit, de a legközelebbi gumirendelésnél már jobban oda fogok figyelni (előtte nem volt fogalmam a jelölésekről, mindig a gumisra bíztam).
TommyY
-
bazsimano
őstag
sziasztok!
keves hasznalat mellett, mit erdemesebb venni ? hankook w320 vagy bridgestone blizzak lm005...? mind a ketto hajlamos a kopasra oregedesre?
elore is koszoom a valaszt! -
veterán
válasz forceberg #43304 üzenetére
Nem valószínű, hogy van ilyen teszt. Ha lenne, lehet, hogy pár újonnan tesztgyőztes-tesztgyőztes közeli gumi sehol sem lenne. Pedig érdekes lenne abból a szempontból, hogy egy új guminak szerintem legalább 5 évet problémamentesen el kell tudni mennie. Még a 4 évszakosoknak is. Csak ugye a gumigyártóknak sem érdekük egy ilyen teszt, hiszen nem céljuk, hogy tovább használd a gumikat a minimálisnál. Vegyél újat. Sőt az a legjobb, ha évente veszel újat, akkor van a legnagyobb hasznuk.
-
bazsimano
őstag
-
MC Pite
veterán
forceberg:Autonavigátor szokott bedobni egy-egy régit, de csak viszonyításnak, nem elég arra, hogy a folyamatost romlást lássuk.
TommyV2: Érzékeled te is hogy ez elég ...nagyvonalú kérdés volt így, ugye? 900kg-s vagy 2 tonnás autón, milyen aszfalton milyen sofőrrel? Nem is teljesen értem; mindegy; lényeg hogy a tyrereviews-nál meg tudod nézni a teszteredményeket, ahol egymáshoz viszonyítva km-ben megadják. Mindig egy kategórián belül egy autóval érdemes ezt nézni.
Általában jobban kopnak a Hankookok, de néha abból is akad még rosszabb híre, mert pl haverom az összekereks chippelt dízel Passatra vett Kinergy Eco-t, ami k..a nem rá való; főleg hogy csúszáshatáron közlekedik vele, és ott még mélyebbre tolja a pedált hogy összkerék kihúzza a kanyarból. Majd közli hogy két szezon után már nem túl fasza, csúnyán, darabosan kopott.
Valóban, mert ez kisautókra való Eco gumi, neki S1 EVO illene az autójához és a vezetési stíusához, átlag kompakt autóra átlag sofőrrel meg a Ventus Prime a Hankook kínálatából. Ha utána nézett volna, nem azt kérdezte volna csak a gumistól, hogy ez jó lesz neki?Az öregedés egyel egzaktabban megadható; ha nem gyártót kérdezel, hanem konkrét gumit. Itt az egyik hogy az újkori tudáshoz viszonyítunk, vagy abszolútban egy bizonyos biztonsági szintet nézünk.
Ebben viták/egymás mellett elbeszélések szoktak jönni; engem nem szokott érdekelni kinek az ingerküszöbe melyik bányászbéka segge alatt van. Ha átlagos tempóval kenődik, úthibáról elvándorol az autó, nyikorog, nem izgat hogy ezzel még alig romlott újkorához képest, vagy ez már az újkori teljesítményének a fele.
Ezért hiába kap néha jó eredményt egy Falken/Firestone, amikor más sokszor a második szenzonban az én szenzoraim azt jelzik hogy ez többet nem megy vissza fel autóra - ha rajtam múlik - nálam nem rúgnak labdába.Tyrereviews 4 kategóriába sorolja a gumikat, és nagyjából ez korrelál az öregedéssel; vagy hogy mikor esik át a nem túl biztonságos kategóriába egy gumi. A Hankook az első csoportban van, azaz a jobbak között van. Itt pl a Pirellit a konzumer/kisebb méretes gumijai miatt szivem szerint átrugdosnám a következő kategóriába, de a felső kategóriás abroncsai miatt még a prémiumok közé sorolják.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bazsimano
őstag
mar csak egy kerdesem lenne...mitol van az, hogy nehany guminal elvileg ua a gumi tipus es mas az ar es masok a szamok?
pld ezen a linkenaz leso talalat a hankookra 23 ezre es 72db E C dob
a 3ik talalat ua a gumi 25 ezres es 70db B C. -
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #43311 üzenetére
Én még azzal egészíteném ki a dolgot, hogy mindenki másképpen áll az abroncsokhoz, van aki gumihotelben tartja, akad aki csak kivágja az erkélyre, van aki lemosva, leápolózva, letakarva tárolja a pincében, és ez bizony az öregedés szempontjából nem elhanyagolható.
Nekem volt híresen jó Dunlop télim, de valószínűleg melegebb időben meg lett küldve autópályán ezért 3-4 évesen elkezdte a futófelületét darabokban elhagyni... ezt csupán azért hoztam fel, hogy nem minden fekete és fehér, lehet egy vacakabb abroncs is jobban teljesít, ha vigyáztak rá, mint a prémium minőségű, amit télen-nyáron nyúztak...Amiről én be tudok számolni azt le szoktam írni, nekem a Barum abroncsok (Brillantis 2, Polaris 2-3) 6 évet elmentek és kifogástalan állapotban voltak. 6 évesen sem nyikorgott, nem pattogott el, nem zúgott, ugyanúgy megfogta az autót, mint újkorában, de én ezért teszek is. Nem rég vettem le az egyik ismerős autójáról az Alpin6-okat 3 évesen olyan állapotban hogy én virágágyásba tettem volna, mert sosem jutott el vele időben gumishoz, sosem mosta, kezelte őket, csak használta, akkor voltak cserélve amikor a "mágusok" ráértek. Tiszta repedés volt, itt-ott elvált a futófelület és olyan kemény volt mint a beton... Na az nyirkos időben életveszély lehetett, tehát nálam sem rúgtak volna labdába, de neki bőven jó volt, nagy nehezen lebeszéltem róla hogy visszategye...
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
válasz bazsimano #43315 üzenetére
Sebességindex függvényében eltérhet néha a értékelés, de általában a webshop elbaszása.
Még annyi, hogy a C4 G SP-re lehet hogy tovább fogja bírni a B mint a H, nem tudom mennyit mentek, vagy mennyire tolod neki.Utolsó előtti télim nekem is Dunlop volt, nem szeretem pazarolni a mozgási energiát, nem volt vele bajom. Igaz, a BlueSportResponse már 1 év után az oldalsó és futófelület össze'ragasztásánál' picit szétnyílt, de még 5 éves korára sem lett nagyobb a nyílás.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
bazsimano
őstag
válasz MC Pite #43320 üzenetére
Tényleg keveset megyünk! Gyerekeket is inkább a sétára, biciklere és tömegközlekedésre invitáljuk, minthogy Apontban beteszik a fenekuket a kocsiba es B pontban ki...
Elozo autonk egy astra h kombi volt...7 ev alatt tettunk bele 43 ezret, ebbol is tesomek (kolcsonadtam nekik) 2-4 ezret
koszonom a tippeket..most hogy nezegetem a felhozatalt mindig jon elo ujabb kerdes, de ezzel mar nem akarom farasztani a nagyerdemut! most pl neztem, hogy a vredestein wintrack sem tunik rossznak...
de gondolom ez ugy van, hogy mindig talalok valami mast...el kell donteni es ennyi... -
grizlisandor
addikt
Sziasztok.
Haver a 1er bmwre keres téli gumit 225/45 R17 méretben.
Visszakerestem, hogy a Barum Polaris 5 vagy a Kléber Krisalp HP3 ajánlott ebben a méretben. Volt a gumisánál, az Michelin almárkát ajánlott neki vagy Nexen tèlit, 30k/db havernak szimpatikus, mert B esőben tapadása van a Barum C tapadáshoz képest. Este lesz időm nézni teszteket. Tényleg jobb a nexen a Barum/klèber párosnál? Vagy csak marketing az EU jelölés az abroncson? -
nagyúr
válasz grizlisandor #43322 üzenetére
Én erre az autóra nem a belépő szintű gumik közül válogatnék. Nekem a télim azt hiszem Michelin Alpin 5, tökre bevált, jó gumi. Tapad is és nagyon jól öregszik, 6 évesen sem repedezett.
Tudom, hogy drágább mint a Barum, de férjen már bele 60e Ft többletköltség egy szett gumin, ha már BMW-vel meg 17"-on jár az ember
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #43322 üzenetére
Nexen oké igen, jobb mint a Barum. Ha nem 130i amihajtva van hanem csak pl egy 116i, arra bőven elég egy Nexen is.
#nincsbennetarcsi
-
grizlisandor
addikt
válasz tboy93 #43323 üzenetére
&(#43324) Qru:
Mondtam neki, hogy vegyen inkább 16" prémium téli gumit acél felnin, de azt nem akar, mert csúnya. Mondom, akkor nézel egy 16" alut és kész, halomra találsz valami felnit egy használható 1 szezonos normális gumival és jövőre meg veszel rá egy prémium gumit.120d M47 163 ló.
Köszi, akkor jól gondoltam. Tépem még a számat egy sort, hátha sikerül rá hatni.
-
MC Pite
veterán
válasz grizlisandor #43325 üzenetére
Húszdére ha dinamikusan közlekedik, inkább LM005, Alpine6, Ultragrip vagy TS860. Vagy télies négyévszakos, de a fentiek közül az LM ami a mi telünkre talán a legjobb.
Amúgy +1 egy nornális 16os felniretélrea vízlepte kátyús évszakra.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz grizlisandor #43325 üzenetére
Dögivel van hozzá a használt alu. Ha gyárit vesz az még télálló is (ha nem sérült).
20d-re Nexen a minima de inkább vmi jobbat kéne venni, mert a korán ébredő nyomaték könnyen táncba viszi a bódét.#nincsbennetarcsi
-
nagyúr
válasz grizlisandor #43325 üzenetére
Ez a fubazmeg kategoria. Inkabb jar szep felnivel es szar gumival, tipik Gondolom kúton is 2.000-ert tankol.
Szerintem engedd el, ne probalj ra hatni, felesleges.
-
-v-
addikt
válasz grizlisandor #43322 üzenetére
Minek költ ennyit, a hátsó tengelyre elég lesz valami használt pár éves linglong is
-
veterán
válasz Elektrosokk #43330 üzenetére
Aki nem tud hátsókerekes autót vezetni, annak rakhatsz bármilyen ultraprémium gumit az autójára, akkor is meg fog pörögni.
-
nagyúr
válasz grizlisandor #43333 üzenetére
Eh
-
őstag
Thx még1x Ma voltam náluk és fel is dobták. A nyári Michelinhez képest nagyon csendes... Egyéb képességeiről ugye időjárás és távolság miatt nem tudok nyilatkozni
Nem is tudtam, hogy ennyire imádják a gumisok a Ford által gyárilag "díszített" kerékcsavarokat"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Cyrin
addikt
Hát ha így haladunk nem lesz egyhamar, a cég a Toyota szalonban tároltatja, és cserélteti a külön felnin lévő gumikat, és ott 3 hétre adtak időpontot szerviz plusz gumi cserére, a vírus miatt...
Vagy kezdhetek güzülni, és ide oda hurcolászni a gumikat plusz az acél felnit a régi gumikkal...Mindenesetre jó hír, hogy lehet kapni raktárról...
[ Szerkesztve ]
-
tag
2016-ban - mikor megjelent és azonnal tesztgyőztes lett - vettem a Civic-re Conti TS860-at. Tudni kell, hogy eléggé akkurátus vagyok a kerekek/gumik kezelését illetve tárolását illetően. Nem sokat mentem velük, kb. 10-15e-t a 4 év alatt, majd idén szólt a gumis, hogy nézzem a mintázaton a fogak/bütykök széleit. Pici darabok voltak le/kitörve az élekből... Annyit mondott, hogy 2 éve látott ilyet először és egyre több ilyen ts860-nal találkozik. Lehet nem véletlenül jött idén a TS870, futófelület frissítéssel...
Új futófelülettel és keverékkel érkezik a Continental WinterContact TS 870
Az a nehéz bármilyen újonnan kiadott szériával (vagy bármivel a fogyasztói társadalomban), hogy nincs még vele tartós tapasztalat...[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
-
logaritmus
tag
Wintrac pro tapasztalat:
kb 2 ezer km után egészen okés, kicsit hangos, búgósabb hangot ad ki Toyo R51A nyári után.
Érezni rajta, hogy meleg van mert gyorsabb kanyarokban hajlamosabb "nyúlni".
W320-nál egyértelműen jobb választás, annak olyan oldafal keménysége volt mint a betonnak.
Kiváncsi vagyok hidegebb időben, esetleg hóban mit nyújt, de eddig jó vétel. -
MC Pite
veterán
válasz logaritmus #43343 üzenetére
Én ezt a luxust nem engedem már meg magamnak, heti minimum 550km-t megyek, fagy után(azt nyárival nem szeretem) ha van 25° vagy januárban vagy bármikor a téligumis szezonban, az nem kellemes érzés átlagos télivel.
Egyszer majdnem csattantam egy V50be (22° levegő, február) a Dunlop Wintersporttal, mert a Volvon már/még nem klasszik téli gumi volt (két autónyi helyből 40 centi lett városon belül).
Szerencsére mindezt úgy sikerül letudni télen (télies) 4S abroncsokkal, hogy havon is jók voltak.
Most erre húztam lapot középnyárias 4S papuccsal a kisautóra.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
őstag
válasz pepe091 #43342 üzenetére
Üdv Hehe, legalább tudok kérdezősködni A vizsga körülmények milyenek voltak?
Pl. "épp hogy" besurranok a körforgalomba picit tempósabban történetnél nem megy el az eleje az autónak? Hóval borított burkolaton hogy viselkedik? Esős időben jó a víz elvezetése, vagyis milyen mértékben jelentkezik az aquaplaning, ha jelentkezik?"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
Sziasztok,
2017-es DOT számú Goodyear gumik vannak a kiszemelt autón, profilmélység bőven van és nem repedezett ránézésre egyik gumi sem.
Ez már öregnek számít? Kipróbálni még nem tudtam....elvileg ma vagy holnap tudok rá sort keríteni. -
válasz F_Zolee #43347 üzenetére
Köszi a választ! 2011-es autóról van szó...persze ez nem jelent semmit. De papíron hihetőnek tűnik hogy az első szett gumi 2017-ig szolgált vagy 18-ig. Ezt viszont sajnos nem tudom kideríteni.
Majd a próbaúton megpróbálom 'felmérni' mi is a helyzet.A mostani autómon (14 éves G Astra)....1998-as (!!!) téligumik voltak amikor megvettem 2évvel ezelőtt. Olyan volt mint ha szekérkerekeken gurult volna.
[ Szerkesztve ]
-
bazsimano
őstag
sziasztok!
Ezeket nezem mostansag, kitmilyen sorrendben tenne?
bridgestone blizzard lm005
hankook w320
vredestein wintrack
kleber krisalp.felhasznalas varosi keves futassal.
udv
b. -
belisa
csendes tag
Kérdésem a következő.
2003 Skoda Octavia kombi 2003-as.
Ezt néztük ki rá.
giti-winter-w1 195/65/15.
Tapasztalat van már valakinek?
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...