-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
dudi6
senior tag
Köszi!
Akkor nincs a Hankooknál jobb maximum 35.000 Ft-ért? -
Tompie
őstag
Bocsánat a primitív kérdésért, de a Hankook 185/65 R14 WINTER I*CEPT RS2 W452 [86] T ugyan az mint ez Hankook W452 185/65 R14 86T ahol csak ennyi van kiírva a winter i*cept rs2 nincs kiírva?
-
MC Pite
veterán
Keresgélgem a google driveomon, és beleakadtam a táblázatba amit elkezdtem: 4évszakosok 195/65R15
Az első nyolc pontot kap, a második hetet, és ígytovább. Ebben még a GY és 005 korábbi változatai vannak, bár jellegükben hasonlóak; illetve a Quatrac hiányzik, bár arról még csak egy teszt van tudtommal, a Pro meg nem talált be annyira.Érdemes lenne 3-4 méretben gyártanom ilyen egyszerűsítettet; vagy aki excelt nézeget, már a teszteket is kikeresi; a többieknek meg sájszegál csak mondja meg valaki a tutit 15/20k-ért?
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz forceberg #42604 üzenetére
A nyers értékeket nézem eredendően, főleg amikor nyári/télihez mérem; itt a szín és az egyszerű szám úgy tűnt a(z) -ezzel sokat foglalkozni nem akaró- kollégáknak jobban emészthető, hamarább el tudják dönteni melyik miféle. Ok.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz blakey #42606 üzenetére
Pattog hát, bár az kevébsé zavar, mert volt ebből már problémám, hogy egy kátyú után befelé púposodott ki az oldalfal...
2,5-ön meg a gyári 215/55R17 olyan laposkásnak tűnt, de a télinek tökéletes...
Még nem találtam el az ideális keréknyomást, mármint hogy a contis kompresszornak mennyit kell mutatnia..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42610 üzenetére
Még nem sikerült az ideálisat megtalálnom, mert minden mérő mást mutat...
Én elől-hátul 2,8-ra fújtam a contis kompresszorral a nyárit, de vacak...
A téli nem rossz komfortra, inkább zajosnak mondanám, de BP-en annyira nem zavaró a fokozott zajszennyezés miatt...@blakey: Igen, rém szörnyűek, de elhasználom mostmár, amúgy lehet vele közlekedni, csak nedves úton életveszélyes tud lenni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #42615 üzenetére
Ha a gyári kompresszorral fújtad 2,8-ra akkor a valóságban 2,5-2,6 között van.
Venni kell egy normális mérőt és akkor nem lesznek problémák. Ilyet használok, pontos.*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
2ozzmexy
aktív tag
-
blakey
titán
válasz 2ozzmexy #42617 üzenetére
Annyit amennyit írtam, a linkelt mérő pontos, csak aszerint állítom be a nyomást. az autóban lévő mérő is mást mér, de nem nagy az eltérés, 3-4 tized illetve ugye hidegen méred a nyomást, az autóban lévő mérő meg néhány száz méter után lesz aktív és már mást fog mérni, egyszer ki kell próbálnom, hogy megállok, megnézem az autó szerint és utána megmérem a mérővel is, csak ehhez se kedvem, se időm nincs.
"Tűpontos" csakis digitális mérővel lesz, a mutatós nem lesz az.ui.: amikor a mérővel beállítom a nyomást akkor általában az autó szerint is mindegyik kerék gyakorlatilag azonos nyomáson van, maximum 3 tized az eltérés a legkisebb és legnagyobb nyomás között, de inkább 1 tized szokott lenni.
[ Szerkesztve ]
*** "Ne kérdezz többet, mint amennyi a hasznodra válik." - Dante *** "Csak akkor tehetsz meg mindent, ha már semmid sincs." - Harcosok klubja ***
-
Batib
őstag
Végül nem Michelin lett. Vredestein Quatrac (sima). Hétfőn rendeltem, ma délben itt volt.
Made in Hungary dot 3220, 95k leszállítva. link
Remélem nem bánom meg.Az optimista az alagút végén a fényt látja, a pesszimista a sötétséget, a realista a közelgő mozdonyt. A mozdonyvezető pedig a 3 hülyét a sineken
-
pècsimunkás
addikt
Sziasztok!
Laufen 4 évszakosa milyen lehet?
Unokatesóm most rendelt a Thaliara. A 9 éves téli helyett mondjuk biztos jobb lesz...Egyszer már hadat üzentünk az USA- nak, úgy látszik nem tanultak belőle!
-
Qru
MODERÁTOR
válasz pècsimunkás #42620 üzenetére
Kb sehol nem jegyzik tesztekben de az elején jó lesz (főleg a 9 éves téli után) aztán ahogy öregszik (gyorsan) egyre szarabb lesz.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Érdekes ez a sok hülye nyomás érték, meg ECO érték.
Ha valaki, akkor én már nézegettem fogyasztást, a kimutatható fogyasztáskülönbség kb fél báros különbségnél (2,0 és 2,5bar) fél deci, azaz mérési pontosság határát súrolja. Kerekítsük, lófasz a különbség.Ellenben elpattog az autó és jobban ráz; konkrétan egyszerűbb futómű/peresebb keréknél konkrétan veszélyes mikor ilyen 2,6-2,8baros 'eco' nyomásokat használunk. A Kugánál majd befostam mikor közepes nyomásra állították be a 17es (legballonosab) abroncsokkal, katasztrófálisan szekérkerekes (pedig multilink).
A Megane kombim matricája azt írja:
Üresen elől 2,3 hátul 2,0b
Max terhelésen elől 2,6 hátul 2,3b.
És valóban, ennek így több értelme van mint a klasszikusnak, hogy hátul legalább annyi, vagy több nyomás legyen. Terhelve, sietősen, és veztech pályán is próbálva többször is. Azonosra hozva elpattog a hátulja.A 208nál is már ésszel van már meghatározva, elől 2,2, hátul 2,0bar üresen.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42622 üzenetére
A fogyasztás és CO kibocsátás miatt minden deci számít a gyártónak. Na most arra kap típus típusengedélyt amivel a fogyit/CO-t is mérik, így kénytelenek túlfújatni a gumikat. Ezzel csak az a baj, hogy aki meg normálisan használná kénytelen totózni, hogy akkor most mennyire is fújja a gumikat...
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
Nálam az Altea (1.5 tonna) 2.5/2.5. A gumis 2.2-re nyomta fel, azt karcsúnak éreztem. De én is úgy vagyok vele, hogy a franc tudja. Én jobban szeretem, ha nincs "választási lehetőség": Peugeot 306 tabláján az volt, hogy 2.4 bar mindbe, felfújtam annyira, nem gondolkodik, örül. :) Az Altea táblája szerint szinte bármennyire felfújhatnám.
-
Qru
MODERÁTOR
A gumisok mindent 2.2-re fújnak. Legalábbis akárhány féle autóval voltam akárhány gumisnál mind annyira fújta fel. Ebben benne van pl a márkakerben átcserlélt tél/nyári nyomásának beállítása is.
A többféle érték a modern autókra jellemző, a Subarunál nekem is csak 1 érték van (2.3/2.2) viszont a Jazz-nél már kettő; van normál és teljes terheléses érték is.#nincsbennetarcsi
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz MC Pite #42622 üzenetére
"Kerekítsük, lófasz a különbség." +1 de ha ezt én írom le, akkor kapok megint egy 24h-s bant... A régi autómat Energy Saver-el kaptam 165/75R14, utána 185/60R14 GY Eagle F1 ment rá, jelentem ugyanannyit fogyasztott fedkomp szerint, pedig mindkét szettbe nyomtam ~50k km-t, de tapadásban érezhető volt a különbség, hogy Kornel-t idézzem: "mintha egy másik autót vezetnél"
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
De akkor legyen már a márkakereskedésben ilyen "safety first" opció, h köszönöm, azt a lapát exkrementumot itt hagyom nektek és tegyetek rá mást ugyanazért az árért... mert én már csak ilyen "kis ökobuzi" vagyok, h szerintem egy GTK-ra tört 2 éves autó pótlása (mert pótolni fogja a tulaj) nagyobb légszennyezéssel jár, mint amennyit tervezett élete során (300k km/15 év) megspórolt volna az autó az ECO gumikon...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42628 üzenetére
Na igen, nem is kell mindig egyet értenünk, csak nem elég h elspórolják a pótkereket meg az emelőt, de még rá is teszik ezeket az ECO gumikat... lassan mint egy használt autó, kihozod a szalonból aztán rá kell költeni még 3-400ezret, mire használható "autó" lesz belőle, mert az életveszély gumit ledobod róla, a defektjavítót (ami saját bevallásuk szerint is tönkreteszi a szintén EU által előírt méregdrága szelepet) lecseréled egy emelőre meg egy pótkerékre.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
pècsimunkás
addikt
-
TFSi
őstag
Megjelent ma a magyar Autobild, benne gumitesztözön. Háromféle téli és a nagy négyévszakos teszt.
[ Szerkesztve ]
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Zirowe
nagyúr
Sziasztok, nemrég vásárolt 2009-es C4 Picassohoz keresek négyévszakos gumikat.
Amikkel vettem kukára valók, a kocsin gyári acélfelnik vannak, jelenlegi kerekek méretei/tulajdonságai:
215/55r16 93HEredetileg a rotalla ra03 xl-t néztem ki 215/55r16-os méretben, de a boltok, ahol ma próbálkoztam, mind azt írták, hogy nincs készleten és nem tudni mikor lesz.
Ahogy néztem ennek a guminak a váltómérete 205/60r15.
A két méretet figyelembe véve az alábbi két gumi típuson gondolkodom:
Nankang AW-6 215/55 R16 97V 22k
Nexen N'Blue 4 Season WH17 XL 215/55 R16 97V 26kIlletve kisebb méretben
Nankang AW-6 XL 205/60 R15 95H 21,5k/db
Nexen N'Blue 4 Season WH17 205/60 R15 91H 20kAhogy néztem a nexen top10 gumi, viszont a korábban tervezett 77k-s összkereten cserével együtt kicsit túl sok lenne 215-ös méretben, a 205-ös méret 90k-ja még tűréshatáron belül van.
Gyári adatok alapján az autó saját súlya 1539kg, össztömeg 2250kg, hasznos teher 711kg, a 205-ös nexen 91-es súlyindexével 2460kg jön ki, ami még bőven jó kategória szerintem.
A család három fős, egy darabig még nem fogunk gyarapodni, főleg városban lesz használva, keveset autópályán, száguldozás kizárva, fő a biztonság.A fentiek alapján jó választás lenne a Nexen N'Blue 4 Season WH17 205/60 R15 91H?
Illetve ahogy most nézem, talán a 205/60r16 is jó lenne?
[ Szerkesztve ]
We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
Zirowe
nagyúr
És van bármi hátránya annak, ha nem a gyári méretet rakatom fel?
A 205/60r16 szimpatikus, annak 96os a súlyindexe.We've jumped way beyond the Red Line. Limited supplies. Limited fuel, and now no hope! But I promise you one thing. On the memory of those lying here before you, we shall find it. And Earth will become our new home. So say we all!
-
tipuka
addikt
Megrendeltem az új Quatrac-ot, remélem jó lesz. Még friss a jogsim.
( 175/65 r15 -ös hybrid yaris-ra )
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...
- Csúcsminőségű biztonsági kültéri okoskamera félár alatt
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel
- Érintőgombos Jura C65 automata kávéfőző cappuccino fejjel
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Két kazános Jura Impressa 801 automata kávéfőző Cappuccino fejjel