-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
TheProb
veterán
Ráz ez mindenhol... Volt, hogy 20km/h környékén volt a legjobban érezhező. Mondjuk egyébként nem tudom, hogy mitől tudott elmászni a felni, ha elmászott, mert nem emlékszem, hogy bármilyen behatás érhette volna.
Elviszem akkor gumishoz, hogy nézzenek rá papucsok nélkül. Bár ezektől a feleslegesnek látszó, tesztelgetés alapú pénzköltésektől émelyeg már a gyomrom.
Köszi a tippeket.
"Boba is Mickey, Mickey is Boba" - Finkle Einhorn | PC Rig: https://pcpartpicker.com/b/bBy48d
-
Firstaye
tag
Nem ez a legolcsóbb webshop, de itt már vannak áraik: [link], [link]
Nekem ez alapján úgy tűnik, hogy így bevezető áron (?) kicsivel a Laufenn, és más nagyobb gyártók budget kategóriája között van, vagyis a nexen és barum ára alatt.
Ha már Goodyear, akkor a Fulda MultiControl utódjára lennék kíváncsi, mert ez a mostani széria elég vegyes képet mutat: néha jó helyen szerepel, máskor pedig kilóg lefelé a kategória társaihoz képest [link] -
2ozzmexy
aktív tag
válasz TheProb #43603 üzenetére
Ezért kell olyan helyre menni ahol értenek is hozzá, nem csak a számlatömböt ismerik... (autószerelőhöz? Minek? Futóműves hely kell neked)
Ki lehet centrírozni egy szálszakadt gumit is, mert értenek hozzá, ütött felnire is felteszik a gumit és a ki is centrírozzák, de a lényeg, hogy ebben a téliszettel csökkenő rázás volt a kulcs.
Gondolom sosem görgőztettél még, valószínűleg ezért ráz. Ha gyorsítasz csökken az intenzitás és nő a freki? A hátsódat rázza inkább vagy a kormányt?Lézeres futómű diagnosztika amire rá kellene guglizni, nézzék meg minden 5.5 e és után lehet felnivel meg gumival pénztemetőset játszani...
Olyan 90%-ra mondom h fel van ütve/meg van padkázva a felnid, lehet nem is tudtál róla. Nekem úgy lett a gyári acélfelni tojás alakú, hogy nem is tudtam róla, pedig annál kapott az élettől vastagon, de peremcsiszolták és megszűnt a hiba. Ha BP-i vagy akkor dobj egy privátot és ajánlok egy-két helyet, ahol tudnak segíteni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
albiosz
őstag
Sziasztok!
Felni homok+szinter esetén mennyire kell aggódni attól, hogy a szinter után már nem lesz olyan stabil az alufelni, mint előtte? A magas hőfok miatt ma nekem nem javasolták 15" esetén. Szerkezetileg jelentősen gyengülhet az álláspont szerint.
-
albiosz
őstag
válasz albiosz #43610 üzenetére
Közben elkezdtem új felniket is nézegetni és elvesztem a méretekben. Ford Focus MK1 FL az autó és 195/60R15 a gumiméret.
4x108 tuti, de a többiben elvesztem. E szerint Agyméret 63,4, ET50 vagy ET52.5. De akkor a legtöbb kereső hogy ajánlhat nekem ET38-as felnit 70.1-es agymérettel? pl. [link]
[ Szerkesztve ]
-
őstag
Vannak azért vicces gumi méretek. Kíváncsi voltam mennyi lesz a highlander (fapad 16,7 misi, ez se lesz ). Alap gumiméretben alig van 4 évszakos (235/65/18), a jobb felszereltség gumiméretében (235/55/20) hirtelen nem is találtam ahol szoktam venni (Lurdyben lévő). Ok, ekkora vasra kellhet a téli nyári, de ott sincs ám olyan nagy kínálat. Lesznek itt is szép lehúzások az elsőnek megérkező gyártók részéről...
-
verti1
tag
Sziasztok!
Van egy 2014-es Ford Focus-om. Tegnap felraktam a téli kerekeket és ma TPMS malfunction hibát írt ki menet közben. Nyomások rendben, reset-et is csináltam. Mindig vissza dobja a hibát. Gondolom valamelyik szenzorban lemerült már az akku. Gyári 6 éves szenzorok. Azt szeretném kérdezni ha veszek 4 új szenzort akkor fel kell őket tanítani vagy felismeri őket az autó?
Köszi
-
MC Pite
veterán
válasz albiosz #43615 üzenetére
2-3mm körül (nyomtávba az fel centi, futómű állítás már nem igazán lesz hozzá jó teljesen). Attól hogy sok helyen rosszul van a neten, nem leszek előrébb, gyári felniket is szoktam keresni hogy tuti legyen az infó.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Lootolok
tag
Sziasztok!
Csak gondoltam megosztom egy tapasztalatomat.
Az autó egy O2 FL kombi, 1.4TSI, 152LE-vel.
2018-ban vettem tavasszal, 225/45R17 Vredestein téli gumikkal. Ezért akkor vettem hozzájuk Dunlop Sport Maxx gumikat. Vredesteinek nem voltak tökéletesek, és idén tavasszal szálszakadásos lett az egyik, úgy meg nem akartam cserélni, hogy veszek kettőt, és akkor lesz egy téli szettem, 4 év életkor eltéréssel. Ezért új gumikat vettem, 4db-ot, viszont 195/65R15 méretben, Conti TS860-asokat, és beszereztem 4db 15-ös lemez felnit is.
amióta megvan a kocsi, kicsit mindig is zavart ez a kerék méret, mert szerintem sok egy ekkora, ilyen kategóriás autóhoz, azon felül, hogy "látványos".
most lassan két hete fent vannak a téli kerekek, kisebb mérettel, és határozottan kezesebb, és kellemesebb a kocsi.
Szerintem az utóbbi években nagyon elszálltak a kerék méretekkel mind a gyártók, mint az emberek is, pedig tök "felesleges". Több a hátránya véleményem szerint, mint az előnye. Hisz nehéz, ráadásul rugózatlan tömeg, elhúzza a kormányt, rontja a rugózási komfortot, növeli a fogyasztást, rontja a menetteljesítményeket, és csak tükörsima úton, "verseny" tempóban ad esetleg pluszt.Emlékszem, hogy pl. anno az 1200kg körüli akkortájt "nagy" autók rendre 175-185-ös kerekekkel mentek, és nem hiányzott róluk a nagyobb kerék méret. főleg, hogy a gumik is mennyit javultak.
Mit gondoltok?
-
Lootolok
tag
90-es évek elején mondjuk egy 200LE és 1600kg körüli 7-es BMW kapott 225-ös kerekeket, ma meg már szinte "ciki" az ennél kisebb méret még egy 4m-es autón is...
Vagy ha jól emlékszem, egy 150LE-s GTI, vagy egyéb sport modell kapott anno max 205-ös
kerekeket.
De pl. ez egy elég pontens autó volt anno, és ma sem kellene szégyenkeznie a menetteljesítményeivel:
https://osszesauto.hu/opel/vectra/vectra-a/2-0i-16v-cat-150-hp-19314195-ös papucsok, és akkor az már hűha méret volt egy ilyen autón.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Lootolok #43629 üzenetére
Az nem érdekli őket, a vevő szép nagy kereket akar látni a kocsin akkor megkapja. Sok minden mással vissza tudják hozni azt a fogyi többletet. Start-stop, eco gumi, hengerlekapcsolás, az össztömeg csökkentése, csaló szoftver, stb.
A vezethetőség meg olyan amilyen, azt nem egy egzakt szám amit bele lehet/kell írni a katalógusba/reklámba.#nincsbennetarcsi
-
tboldi
nagyúr
-
humax
senior tag
üdv
új 2020 Swift Suzuki hibridnek milyen teli gumi javasolt?
méret?
esetleg kell egy új felni venni?(most gyári van rajta nyári gumival)
vagy csak elegendő hogy a gyári nyári gumit le cserélni teleire?
valami netes oldal rendelésre ,ami kedvezőbb?
pesten egy rendes gumi szerelőt?
köszönöm
Elnézést kérek a rossz magyar írásomért, külföldi vagyok
-
2ozzmexy
aktív tag
TPMS szeleppel szerelt autó, tehát nem kell, de érdemes külön szett felnire szereltetni. Keress vissza, volt itt téma S-Cross és Vitara kapcsán is ugyanez,vakkor küldtünk linkeket szerelt kerékre, ott lehet válogatni kedvedre. Esetleg 4S gumiban is gondolkodhatsz, ha a használati körülmények lehetővé teszik...
BP-en rendes gumis? Merre? Ugye nem mindegy hogy Dél-Pest vagy Óbuda..."...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
1, Tudakold meg hogy TPMS szenzor (elemes, felnibe rakható) kell-e az autódhoz, ezt a szerviz mondja meg (ha ehhez is kell, ment a tipp honnan szerezhetsz szenzort)
2, Döntsd el hogy milyen téli gumit akarsz. Amit arra hangoltak hogy a 3 latyakos, havas napon legyen jobb, vagy a többi 180 napon. Utóbbi esetben a télies négyévszakosok is bekerülnek a képbe, így október elejétől április végéig fent lehet és biztonságos, akár -10 akár +25°van.
Ha van a méretedben (úgy látom van, de természetesen nem olcsó), én lemezfelnire raknám téli esetén Bridgestone LM005-öt (a mi telünkre hangolták, de havon is jó, esetleg GY, Dunlop, Conti, picit olcsóbban Hankook, még picit olcsóbban a Nexen télije) vagy Nexen/Goodyear/Conti négyévszakosát télire.
Én most először a kisautóra megkockáztatom egész évre a normális, közép nyáriasra hangolt 4évszakost.tboldi: Ahh, ez túl tudományos lett, azt hittem picit tesztelősebb. Na, majd a tyrereview; de rendes tesztje csak nyárra lesz róla (4 évszakos teszteket kb fél év alatt szokta lenyomni).
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Lootolok
tag
válasz MC Pite #43646 üzenetére
Írod, hogy nem olcsó. Nézzük másként.
Miről is beszélünk?
4-5 milliós autó esetén 80e Ft-ról? Vagy még annyi sem?
195/65R15 méretben a "legjobb" téli gumit lehet megkapni kb. 80e Ft-ért, és ha jól látom, olcsóbb méretről beszélünk.Ilyen kategóriás autónál, de igazából szerintem másnál sem érdemes sz@rakodni 4-5-6 évente kiadott 60-80-100e Ft-os tétel esetében pár ezer Forinton. Hisz egy apró kocc is a többszörösébe kerül, nem beszélve nagyobb károkról, személyi sérülésekről, amit egy olcsóbb gumi okozhat.
-
MC Pite
veterán
válasz Lootolok #43648 üzenetére
Ne nekem mond; kollégáimból indulok ki akik megveszik a 4-6 milliós autót, és utána Momo, Laufenn, Linglong meg egyéb szarokat vesznek (vagy a márkakerben drágán veszik a szar gumit), meg inkább nézik a TPMS hibaüzenetet fél évig, mert nem vesznek a téliszettbe.
A legtöbb emberben megáll az ütő, mikor ráeszmél hogy 2-300ért tudja télire felgumizni az autóját (TPMS-el). 4×15+4×15+4×25 új autóra sztem nem sok, de meglátjuk a kérdezőnek az-e. Más kérdés hogy ötévente a gumik mellé beugrik a TPMS is.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kornel
veterán
válasz Lootolok #43648 üzenetére
TPMS esetén anyagilag egyértelműen a négyévszakos az optimális választás.
Többen, többször levezettük, keress vissza.Egy TOP négyévszakos pedig simán hozza egy középkategóriás évszaknak megfelelő abroncs teljesítményét, szóval nem ezért nem fog valaki megállni, és fogja összetörni az autóját.
[ Szerkesztve ]