-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lootolok
tag
válasz 2ozzmexy #43749 üzenetére
Egy 2020as Swift nem a 20 éves, 300e Ft-os autó kategória.
Az emberek kisebb része engedhet meg magának ilyen autót.
Nem kéne rá budget márka szerintem. Vagy semmilyen autóra igazából. Hisz a közlekedés veszélyes üzem. Spórolni rajta gyakorlatilag közúti veszélyeztetés kategória. Szerintem legalább is. -
MC Pite
veterán
válasz hacki87 #43743 üzenetére
Gondolom neked úgy tetszik. Nekem 7"os felnin volt a peremvédős 205ös 17es(gyárilag), a 225höz a 7,5es felnit adták, és kb ezekkel normális az arány. Az az egyik dolog hogy oldalirányban hogy viselkednek és hogy néznek ki (sztem mindkét téren jobban ha van egy pici hús az oldalán), de a rugózatlan tömegben is odabasz a 8,5" széles alufelni, főleg, hogy gondolom nem egy felsőpolcos, hanem egy olcsóbb felniről van szó. (Komfort, rossz úton tapadás/talajfogás, futómű alkatrész élettartam szempontjából kerekenként 1-2kg és/vagy +1" szélesség már elég nagy difi.)
Látok robbantott gumis autókat is, vezettem is, de elég sunyi lesz úgy az autó, sztem csak hátránya van azon túl hogy valakiknek úgy tetszik. De mindenki azt vesz amit akar.Lootolok: Gyanítom esmmi értelme hogy átlinkelem, de hátha. És ebből mi jön le a Nexenről?
Nexent azért szeretjük, mert kisautókra (főként) jó áron egy élhető gumi jó áron. Pont. Én pl télinek használtam (175/65R14ben), és arra pont jó volt.<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kornel
veterán
válasz Lootolok #43751 üzenetére
Azért a semmiből beugorva elég sarkos véleményt alkotsz, általánosságokat puffogtatva.
Már csak a kis pénz kis foci hiányzik, a banán és a majom megvolt.Pár ellenpélda akkor:
Budget áron (olcsóbb mint némelyik kínai brand) minőségi nyári gumit kínál a Sava az UHP2 mintával (Goodyear C brand), simán TOP10-es nyári gumi.
Pár lenézett középkategóriás négyévszakos gumi is simán használható, és közel sem közúti veszelyeztetws kategória, attól hogy ár érték arányban jó.
Apollo Alnac 4G Allseason 225/45 R17 140 lovas Civic-en abszolút vállalható volt, soha nem volt szűk keresztmetszet az abroncs.
Kleber Quadraxer2 215/55 R17-ben szintén 140 lovas S-cross-on abszolút helytáll több mint 75.000 km óta, ezt csinálja utána a többi brand. Nyáron sokkal jobb volt, mint a gyári szerelésű Continental Eco Contact 5, és télen is jobb volt, mint a kettővel korábban használt autón a 205/45 R17 Falken HS449, de az Apollo is jobb volt annál.És itt jön a csavar, mert a Swift-et is hasonló minőségű ECO gumival szállítják, talán az Bridgestone, nekem meg az a véleményem, hogy ECO gumikat nem szabadna autóra tenni, az ám az életveszély!
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43754 üzenetére
Mi kell a vélemény alkotáshoz? ;)
Hogy mi a vállalható, az végül is szubjektív. Nekem az már nem vállalható, amikor pl. a Tátrában nem indult el az autó a letaposott havas emelkedőn vagy a jégkorong kitörő autó feneket nem sikerül megfogni. Pedig addig mindenhol elment érzésre. Csak nem került az ember korábban hasonló szituba. Na, most, ha ez egy neccesebb helyzet lett volna, mondjuk egy csúszós lejtő, és a végén kocc, vagy valami hasonló, akkor már nem éri meg szerintem az, hogy az ember spórol évente 5-6e Ft-ot, hisz a kár sokkal nagyobb lehet. Persze, ha sosem kerül(t) ilyen helyzetbe az ember, joggal hiszi, hogy nincs rá szükség. Én nem spórolok vele, mert tudom, hogy elég, ha 10 évente csak egyszer van rá igazán szükség, és már megérte.
-
DEJVID
őstag
tboldi: Teszek majd fel képet mindenképp, de az csak tavasszal lesz.
Lootolok: Igen, Red Sun.
MC Pite: 215/40.
-
Kornel
veterán
válasz Lootolok #43755 üzenetére
Mi indult el, és mi nem?
Lehet nálam van gond a szöveg értelmezéssel, de megint csak egymás után rakott szavakat látok, általánosságokat puffogtatva.
Akkor én írok tényeket:
Az Apollo négyévszakossal egyszer sikerült értelmezhető mennyiségű havat találni egy év alatt (utána eladtam az autóval), akkor is mindenhol letaposták, letakarították, ezért vidéken kellett egy eldugott erdei emelkedőt keresnem, hogy le tudjam tesztelni, hogy mit tud havon. A lenti videón látható, hogy megbirkózik vele, a végén már azért lassítok, mert végig leér a koptató és a lökhárító, ahogy hallható.
A Kleber Quadraxer2-vel már több havas tapasztalatom van, igaz itthon csak annyi, amit az alábbi linken láthatsz:
Ezek kívül kétszer megjártam vele decemberben Zakopane-t, egyszer újan, egyszer pedig 5mm körüli profillal 2 évesen. Újan TOP téligumi szint volt a fél méteres hóban, 2 évesen már érezhetően gyengébb volt, de ekkor már 55-60 ezer! km benne volt, télen - nyáron, havon, vizen szárazon, és láss csodát, itt vagyok, ahogy az autó is sérülésmentesen, pedig aki ült már mellettem, nem biztos hogy újra be akar ülni
Várom a tényeket tőled is
[ Szerkesztve ]
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43759 üzenetére
Tatrában a 4 éves Vredestein téli már nem volt tökéletes. Miközben más ugyanott simán elindult.
Ezért is váltottam T860 Conti-ra.Hogy egy közép kategóriás 4 évszakos gumi top télivel megegyező lenne? Ha ez valóban így lenne, már nem gyártanak téli gumit, ezt gondolom te is belátod. Az, hogy egy útszakaszon épp jó volt, nem azt jelenti, hogy mindenhol hasonlóan teljesít.
Amikor kb. 80-al mentem jégbordás, havas úton 2 éve, az volt az igazán izzasztó, amikor biztonsági fék teszt hatására a vezetéstechnikai tréning rantópadhoz hasonlóan kitört a kocsi hátulja (csak itt nem 40 volt a tempó, és nem volt kifutási hely...). Hogy a gumi, vagy a sikeres többszöri ellen kormányzás (3x voltam mar ilyen tréningen, mert érdekel a biztonságos vezetés) volt a kulcs, vagy ezek kombinációja, az már nem fog kiderülni. De az biztos, hogy ilyen helyzetben minden extra tapadás szó szerint kincs lehet.
Persze mondhatjuk, hogy miért mentem ennyivel, és miért csináltam ezt, mert ha 30-al megyek, akkor nyári gumi is elég.
Mindig csinálok fék tesztet, ha látszólag új szakaszra érek télen, hogy lehetőleg ne érjen meglepetés (persze télen ilyen tudom, hogy igazából nincs). -
jookomak
őstag
Rövid első tapasztalat Michelin cc+-ról.
Angliában élek, úgy döntöttem, hogy az itt használt autókon lévő nyári gumi helyett tökéletes lesz a nyáriasra hangolt crossclimate. Egy 10 éves c mercire került. Kicsit gondban voltam a méretekkel, elöl 225 45 r17, hátul 245 40 r17 volt gyárilag, de ilyen méret nincs semmilyen 4 évszakosból, így 235 45 r17 ugrott fel hátra. A szerelő el volt képedve, az előző tulaj vagy a gumis felcserélte a felniket, elöl 8,5"os volt, hátul a 7-es.
De most végre minden a helyére került, első utamon azonnal észrevettem, hogy azta, mennyivel halkabb, és lágyabb az autó. Enyhén nedves volt az út tegnap, és alig pár km-t mentem, de eddig nagyon tetszik. -
TFSi
őstag
válasz Lootolok #43760 üzenetére
Azért a 80km/h nem éppen jégborda-kompatibilis haladás. Egy 4 éves bármely gumi a rugalmasságának megszűnési határán van. 5-6 éves gumik rendszerint veszélyesek.
Épp ma próbálgattam a 6 éves Semperitemet, és az úton levő szuszpenzíós, kopott aszfalton kvázi havas csúszást/índulási nehézséget mutatott. De! Szomszéd ma kb. ugyanott a 2 éves TS 860-nal mondta, hogy vigyázzak, mert a vár felé alattomos az út, csúszott ő is.Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
Kornel
veterán
válasz Lootolok #43760 üzenetére
Bármelyik mai abroncs 4-5 évesen már elöregedik.
Egyikben sincs már természetes kaucsuk, mind szintetikus anyagból készül, amik eddig bírják.Az összes teszten bizony a Kleber és BF goodrich négyévszakosa (ugyanaz az abroncs) egy szinten van a referencia téli gumival, lentebb az idei teszt:
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz jookomak #43762 üzenetére
Különösebb litánia nélkül (DEJVIDnek) itt is látható mire mi való, szerintem q..a overkill/hozzá nem értés/ízlés|kinézet kérdése ez az oversize felni akkora gumihoz
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
eTrade
tag
-
raziel01
veterán
[link] 4WD vs All Weather / All Season Tires - Is AWD better than the correct tyres?
Összekerékhajtású kocsi nyári gumival vs elsőkerékhajtású négyévszakossal. Nyári gumi azért elég erősen elvérzik ahogy várható volt.
-
jookomak
őstag
válasz MC Pite #43766 üzenetére
A felni gyári volt, Stuttgartban úgy gondolták, hogy ez jó lesz.
Az alapmodellhez 16-os járt, a sportcsomag amg pakkkett avantgárd hóbelebanchoz 17-es, eltérő szélességű.
Magamtól eszembe nem jutott volna nagyobbat tenni rá. De valahol kompromisszumot kellett köti, így lett ez a megoldás. Új felnit annyira most nem akartam venni... -
TommyY2
tag
Nekem összkerékhajtású van, sajnos nem a legjobb gumi került rá. Én nem értettem hozzá, a gumis meg arra esküdött (egyébként ő is olyat használ).
Azt elhiszem, hogy jobban el lehet vele menni mindenhol, de vajon fékezéskor is másképp viselkedik (nem csúszik meg annyira?), mint a sima kétkerekes? Ha nem, akkor ugyan úgy kell rá a minőségi gumi.
TommyY
-
Kornel
veterán
Téli gumit tessék!
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #43782 üzenetére
Ugye néha szoktam írni, hogy télies 4S-t használok évek óta télinek; mert szerintem csak az tud elég biztonságos lenni télre. Mindig van fagy októberben, utána mindig van még huszonx fok, akárcsak februárban is.
[Off]DEJVID: Elhiszem hogy szerinted így áll szépen szer nted és tetszik, majd meglátid hogy áll (nekem nem tetszik ha nincs egészsés húsa/íve a guminak; kb úgy ahogy a legtöbb gyár fotón is van).
Nem tudom milyen autó, milyen erős, mire használod; majd meglátod milyen, de szerintem most baltázod el a rugózást, így látatlanban (szerintem amire ekkora átmérőjű gumi kell, annak sima futóműve van, nem széles nehéz kerékre méretezett).[/Off][ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MPowerPH
félisten
Holnap rakjak fel a LM005 -osoket. Friss gyartast kaptam, 4320.
Azt tudja valaki, hogy Ausztriaban elfogadjak e a Michelin Easy Grip Composite Snow Chains -t? Azt vettem, mert talaltam akciosan. Azt felrakni is egyszerubb...[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
ftc
nagyúr
Kis tapasztalat...
Goodyear Ultragtip 9 R14 (P206)- 4 éves gumi utolsó éve - nincs repedésé bőven 4mm felett de érezhetően csúszik már ha jobban rálépek a fékre...
Hankook winter i*cept rs2 w452 XL - R17 (P308SW) - roszabbra számítottam a leírtak alapján - hangosabb mint Conti TS860 - de kibírható, tapadás jó,
Ami meglepet, ha hirtelen rálépek a gázra akkor mintha kis csúszást éreznék (bár lehet automata végett ) -
szimi57
őstag
Ma 3x avatkozott be a DSC, pedig kurva óvatosan mentem. Gumi: 4S Hankook.
A MOSOLY egy olyan vezeték nélküli kapcsolat, amely nem igényel külső áramforrást.
-
tboldi
nagyúr
válasz szimi57 #43790 üzenetére
Nekem most apum WagonR-ével vannak tök friss élményeim, a sónedves úton többször is kapcsolt az ABS, pedig egyszer sem nyomtam olyan nagyon a pedált, nem volt vészhelyzet, csak nyugodt megállások. 2,5-3 éves Hankook W452-k vannak rajta.
Egyébként kissé ijesztő, ahogy a WagonR-ben nem csak pulzál a pedál ilyenkor, hanem be is esik egy kicsit. A Jazznél csak a lüktetés van meg, amiatt nem is ijedek meg.
szerk.: Mondjuk a WagonR súlyelosztása nagyon szar, saccra elöl van úgy a 70-80%-a, úgyhogy el tudom képzelni, hogy annyira elkönnyülnek a hátsó kerekek, hogy egyből triggereli az ABS-t.
Fékből is elöl már a 3. szett van fent, a hátsó dobfékek még mindig a gyáriak, alig koptak valamit 186k km alatt, ebből is látszik, hogy alig terhel a hátuljára. Kb. majd a 20. első szettnél kell majd őket cserélni.[ Szerkesztve ]
-
veterán
válasz szimi57 #43790 üzenetére
Ne felejtsük el, hogy az utak most a legalattomosabbak. Gondolok itt a nyálkás, vizes, sáros és száraz részek váltakozására. Annak ellenére, hogy ma aztán volt szél itt bőven (meg még van is), a nap is sütött, mégsem száradtak fel az utak, főleg, ahol árnyék is van. De ha én normálisan megyek, VSA békén hagy (Honda) (Nexen N'blue 4S, 225/45 R17).
Nem volt gond. Igazából ezeken a nyálkás, szutykos utakon még sosem volt ilyen jól tapadó gumim. Annyi, hogy induláskor néha kipörögeti a kereket a 140 ló, de ez belefér. Finoman is el lehet indulni.
Új hozzászólás Aktív témák
- Kerékpárosok, bringások ide!
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- Milyen CPU léghűtést vegyek?
- Háztartási gépek
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Az NVIDIA szerint a partnereik prémium AI PC-ket kínálnak
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- További aktív témák...
- Részletfizetés. Bontatlan. noblechairs LEGEND székek azonnal . 24 hónap garancia . +36301300000
- Eladó teljesen új, bontatlan Nespresso Essenza mini piros színben
- Jura F50 V2 automata kávéfőző
- ABSINA 1 fázisú elektromos autó mobil falitöltő 3kW, 13A
- Krómozott előlapos Jura Z5 automata kávéfőző beépített profi cappuccino fejjel