-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tompie
őstag
Ahogy nézem a téli gumik árai szépen kúsznak felfelé
-
MC Pite
veterán
Sziasztok, kisautóra nézek gumit, évi 15k körüli futásra.
Idáig (vagy 5 éve) felsőpolcos nyári + felsőpolcos télies négyévszakos kombót használok a közepes és a kisautóra is, és ez így OK, (99%ban a mi teleinken jobb mint a korábbi szintén korrekt téliek, de rendes havon is jól vizsgáztak, főleg a Goodyear).
Itthonra kellene, azaz várható latyakos...akarom mondani havas (amikor a közúton, parkolóban hó van) napok száma 5-6-nál nem több, így ha 1 szettel szeretném esetleg az egész évet lefedni(egy szett alufelni, TPMS szenzor és a gumi rá kb +200k), akkor inkább a nyáriasabb (vizes, száraz) irányba nézelődnék. Ha nem igényel túl sok kompromisszumot. Ha valaki szerint mégis sokat igényel, lehetőleg mérhető infókkal támassza alá, (méter, másodperc, másodperc, stb) ne városi legendákra hagyatkozzon.
Amit néztem (185/65R15 méret, inkább AS mint 4S gumik):
Michelin CC+: A legdrágább, közepesen halk, aquaplaning terén nem túl acélos - felénk rengeteg helyen áll a víz az úton.
Bridgestone A005: Kicsit hangos, havon nem túl ügyes
Bridgestone A005EVO: Halkabb, ha van hó, ez sem sokkal jobb
Hankook 4S^2: A legolcsóbb, az A005nél is jobban kopik, a fentiek után a legélesebben irányítható, azoktól télen jobb.Előny -ha jól sejtem- 1 tonnás autóra, ha 88as terhelési indexű az abroncs, mert a CC+ és A005 az csak XL-esben van ebben a méretben, így nehezebb és kényelmetlenebb.
Kérdés: Kb jól látom -e az összefüggéseket, van-e esetleg ezekkel tapasztalat (Goodyearral és Nexennel van saját tapasztalast, évente veztech tréningen is nyúzva, de csak októbertől májusig), vagy más ajánlott erre a felhasználásra, vagy valami, amit figyelmen kívül hagytam, stb. Köszi
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42108 üzenetére
Ha télies/vizes kell akkor GY Vector 4S gen3 legyen de egy Nexen is bőven elég lenne szvsz.
XL: nem nehezebb mint a nem XL-es gumi és nem is erősebb mint a nemXL-es. A gumiban a teherviselő elem a levegő amit belenyomsz, ezért csakis a levegőzáró textilréteg más (sűrűbben szövött), ami max 1-3% súlytöbbletet jelent ami elhanyagolható.
Ennek megfelelően a gumiknál megadott max terhelési súly nonXL esetén 2,5 bar míg XL esetén 2,9 bar-os guminyomás mellett értendő.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
ngaba
aktív tag
-
MC Pite
veterán
Qru: A télieseket vágom (Goodyear, Nokian, Conti, kisebb méretben a Nexen is jó). Az a B terv egyelőre.
Szerk: igen, nagyon kiváncsi avgyok a CC2-re, de jövő héten kelleen valami a szupi Kleber nyáriak helyett... És el kéne döntenem, hogy szokás szerint télies 4S gumi, vagy bepróbálom egy AS szettet.Hm, ok, idáig azt tapasztaltam hogy érezhetően nehezebbek, és erősebb oldalfalúak, ami főleg egy papíron 1 tonna alatti autónál gondoltam odabasz. Ahogy még a Meganenak is, igaz, méretben is van difi: [link]
ngaba: Néztem, kb a Hankook és az A005(EVO)/CC+ között van; egyetlen nyűgöm hogy összesen csak egy tesztet találtam csak róla. De jogos, felvettem a radarra, bár relatív kevés helyen találom meg, az ára is korrekt.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
Hátő, Quadrexer 1-est próbáltam, kritikán aluli ****. 30ról intenzív lassításnál 21°fokban úgy kenődik (2 éves kb) érzésre és hangra is, hogy...pfff még téliek se szoktak ennyire. Cserébe télen (is) pocsék volt, plusz nem szokott tartós lenni a Kleber keverék általában (hamar revül).
Bár én az utódján is úgy látom, hogy nem lett annyira erős versenyző, a Vredestein vagy a Nexen, Hankook vonzóbb ezen az árszinten. [link]
Szerk: Ez nem anyag spórolás. Egy gumi vagy komfortos (pl eco gumik), vagy jól/élesen reagál (plusz fékezésnél is előnyösebb a keményebb oldalfal). Lásd EnergySaver/Premacy/PS4 vagy EcoC/PremiumC/SportC.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Qru
MODERÁTOR
válasz MC Pite #42114 üzenetére
A merevebb oldalfal élesebb reakciót eredményez de ha rendesen felfújod a gumit azzal is kb ezt éred el.
Itt jók vele a tapasztalatok meg az Apollo-val is bár az elég régi fejlesztés. Ha most kéne vennem 4S gumit akkor a Goodyear Vector 4S Gen 3-at vennék. Ár/tudás fronton most az a bestbuy.
#nincsbennetarcsi
-
zolee3000
tag
Köszi, ezt én is így tudtam. Tbk. ezért sem szívesen térnék el a gyáritól. Ettől függetlenül, és még véletlenül sem önigazolásul, de azért megnéznék egy statisztikát, hogy a magyarországi autótulajok hány százaléka követi ennyire poroszosan a gyártói előírásokat pl. a gumiválasztásnál, vagy hogy egyáltalán akkor miért létezik olyan, hogy "váltóméret".
2ozzmexy (42085): Végre valaki felnyitotta a szemem. Bár eléggé mellélőttél, mert sehol sem írtam, hogy csak alsókategóriás gumikat tudok/vagyok hajlandó venni, és a műszakiról sem írtam egy szót sem, hogy paráznék miatta. A biztosítót említettem, és Qru is megerősítette, hogy erre hivatkozhatnak, hogy ne nekik kelljen adott esetben fizetniük, szóval ezzel tisztában vagyok. Amúgy a Michelin/Goodyear/Continental etc. kínálatában nézelődöm, tehát nem a gumin akarok spórolni, de attól még zavarhat, ha a gyári méret ilyen szerencsétlen. Attól még hogy telik valamire, még nem akarom ész nélkül szórni a pénzt. De itthon nagyon megy a másik zsebében turkálás, meg ha valaki gazdaságosabb megoldást keres, akkor rögtön jön a majom meg a banán... No offense.
-
zolee3000
tag
válasz molnarpeter #42117 üzenetére
Szerintem ez változhatott kicsit az Mk5 Mondeo-nál az elmúlt 5-6 évben, legalábbis máshol is vannak kisebb eltérések a kül. években gyártott modellek között. Én most csak a saját autómhoz tartozó kézikönyvet kértem le, és abban sajnos csak a 235/50 van minden motor-variánsnál 17-es méretben. 215/60R16 és 235/45R18 van még, szóval a 215/55R17-be tényleg bele lehet kötni, ha szigorúan vesszük a dolgot. :-( Mindegy, ez van. Miért éppen ezzel ne szívnék.
[ Szerkesztve ]
-
Willie
őstag
Köszi Neked is!
TFSi & szabonagyur & tboldi és Többiek:
Megnéztem a kis Picanto kézikönyvét:
175/65 R14 - 5,5J X 14
185/55 R15 - 6,0J X 15Ennyit ír a felnire, viszont ilyen adatokkal az internetet böngészve több típust is találok. Honnan tudom meg pontosan, hogy milyen acélfelni kell a barátnőmnek? Tudnátok esetleg linkelni olyat, ami tutira jó lesz? Érdekelné, hogy mennyi lenne kompletten az R14-es és R15-ös változat, tehát mindkettő típusra kérnék szépen egy linket. Gyárilag egyébként 4 csavaros és ilyen méretekkel van szerelve a komplett kerék: 185/55 R15 - 6,0J X 15
Előre is nagyon köszönöm a segítséget.
-
molnarpeter
nagyúr
válasz zolee3000 #42118 üzenetére
Wheel-size.com oldalán néztem csak talán 1.5 EcoBoost motorhoz írta a keskenyebbet... Amit vettem át újat és megvan a kép, az meg pont 16"-os kerékkel jött, sok pluszt nem tudok mondani.
Nekünk 195/65R15 helyett 185/60-nal hozták be az egyik kocsit, NKH műszakit is simán vette anno, mikor honosították... Nem is más motor meg ilyesmi, konkrét 3 cm a különbség átmérőben, Polo méret, nem Golf (adott évjáratra)[ Szerkesztve ]
-
veterán
Este felpattintottam a
téliketnégyévszakosakat. Nyár végén vettem egy szett Land Rover Freelander felnit gumisnál, grátisz szerelte a gumikat, centrírozta a kereket. Volt egy rossz érzésem... platformtárs, ugyanaz a fajta csavar kell bele, osztókör egyezik, 7,5x17 ET55 - azaz 1:1-ben gyári V60 D5 méret [kép]. Más kérdés, hogy az enyém D6 és így 8" széles a gyárija, de volt már rajta 7" széles Volvo felni is egy hétig - minden probléma nélkül. Szépen felment, annyira nem tetszik [kép]*, de konkrétan Mondeora való 17-es használt lemezfelni árában vettem (az is passzol rá).Próbakör a garázsban, valami ütemesen súrlódik. Jobban megnézem, a ragasztott súlyokat csiszitolja a feknyereg. [kép] Mentem egy kb. kilométeres karikát, hogy hátha becsiszolja magának, de nem, továbbra is súrlódik, a súlyokat pedig "összekócolta". Inkább leszedtem őket, mielőtt valami galibát okoznak. [kép]
Holnap irány egy gumis, ragasztott helyett a peremre ütött súlyokat kérek rá.Szóval hiába egyezik minden méret, nem mindegy a felni belsejének a kialakítása sem, ha nagy fék van a járművön. (Ez 336 mm-es, a legkisebb felni 17" ami felmegy.) Alfások szoktak ilyenbe belefutni.
* a "gyári" AliExpress-es felni közepek már hajón vannak.
[ Szerkesztve ]
-
haris
őstag
És mi a helyzet, amikor a gyári ajánlott váltóméret köszönő viszonyban sincs az eredeti mérettel?
Ez a Streetka-m gyárilag ajánlott gumiméretei.
Az eredeti nyári méret a 195/45r16, viszont a másik kettő bő 5%-kal kisebb.
155/65r14 "kis" gumikat még a kocsihoz kaptam. Ez a hivatalos téligumi.
Ezzel ha az m0-án betartom a 100km/h határt, valójában kb 90 körül autózom a GPS szerint. (Merthogy a rendes gumival is kb 97et mutat óra szerint 100-nál)Mivel elég régi gumik, ezeket szeretném lecserélni, a tervben az volt, hogy kap a kocsi 4db 175/65r14 Kövér hp3-at, ami a nyári tökéletes váltó méret.
De most elbizonytalanodtam. Tényleg megb@szhatnak ha kiszúrják ezt?
Elvileg vehetnék 195/45r16 téligumi rá, na de azért az nem kicsit "peres" télinek. Ráadásul a gumikat kellene cserélgetnem a felnin, ahelyett hogy kereket cserélek ha jön a tél
Szóval nem értem kinek ártok egy korrekt váltómérettel[ Szerkesztve ]
-
harry
veterán
Hello, teli gumit keresnek 175/65 r14 meretben. Mivel jo esellyel csak egy szezonra kell aztan eladom a kocsit, nem a legdragabbak kozul valogatnek... Amiket neztem:
Nexen Winguard SnowG WH2 (175/65 R14 82T) link
Hankook Winter i * cept RS 2 (W452) (175/65 R14 82T 4PR) linkVelemeny? Mas esetleg?
Auto: Renault Megane 1 Classic, 1.4 benzin.
(Luxemburgban vagyok, ezert nezek itt, de mas nemet / kulfoldi oldal is szoba johet).Theoretically, this damn thing oughta work now.
-
nagyúr
Subaru Outback 3.0R, 270 ló, 225/55 R17 téli gumi kellene, mi most a javasolt? Árban max 50k. Fontosabb a magas profilmélység, lehessen vele sarazni, havazni, nem baj, ha aszfalton kevésbé hatékony, zaj nem számít.
[ Szerkesztve ]
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
MC Pite
veterán
válasz focvis #42122 üzenetére
Léteznek félmagas súlyok is, én is azt rakattam a C3-ra. Ebbe futottam én is, azzal a apró különbséggel, hogy mindig megpörgetem a kereket még mielőtt leengedem az autót
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
haris
őstag
A te példádnál maradva a két gumid közötti átmérő különbség 1cm (64,2cm vs 63,2cm)
ennyit simán jelent hogy új vagy kopott gumi van-e feltéveDe nálam
195/45 r16 (58,2cm) a gyári ajánlott 165/60r14 (55,4cm) ez -3cm különbség ami nagyon nagy eltérés, hiába legális.Közben akár egy 185/60r14 (57,8cm -4mm) akár egy 175/65 r14 (58,4cm +2mm) gyakorlatilag méretpontos cseredarab lehetne, viszont ezek nem szerepelnek sem a cimkén, sem a könyvben így szabályt szegnék.
De tovább megyek:
a nyáriméret 195mm széles és még bőven cm-ekkel bent van a kerék a kasztni alatt, a 175 vagy a 185 simán jó lenne, kerkenyebb picit, ami elvileg jobb a téli felhaználásra, illetve ballonosabb ami szintén nem hátrány.
De a 165 pláne a 155 olyan mintha valami elcseszett szerelő kukázta volna össze a kocsit. Pedig az a "szabáyos"
Elvileg a hólánc miatt van ez a suta méret, mert téli gumi lehet 195/45r16 is, ha nem teszek rá láncot (nem fogok), de azért ilyen széles és peres gumi meg kicsit túlzás télen
Szóval ez nem normális -
haris
őstag
válasz Kornel #42130 üzenetére
ez így van, de attól nem tértem el, az maradt a gyári méret.
Gondolkoztam annál is, hogy lecserélem a felnit is kisebbre 15-ösre, és 195/50 r15 gumit teszek fel, de épp az itt boncolgatott téma miatt, miszerint a biztosító vagy a vizsgabiztos beleköt, nem tértem el.
De a problémám a téligumi ügyben talán érthetőbb.
Magyarán, a gyárinál kisebb átmérőjű gumi miatt az óra szerint szabályosan haladva jelentősen kisebb a seességem, elvileg feleslegesen feltartom a forgamlat.De azt hiszem elengedem a témát.
Alszom még rá, de lehet hogy idén még visszateszem az öreg és kicsi téligumikat, és jövőre kitalálom hogy lesz. Talán egy szett 4évszakos lesz belőle és eladom a nyárikat.Bocs mindenkitől hogy rátok zudítottam a problémám
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
Valószínű az esetedben is az van, hogy kétféle futóművel (motor függvényében) szerelték az autót. Nyilván az óra arra van állítva, amivel kijött a szalonból.
Lásd párom autója, ahol 175/65R14 és 185/60R15(és ennek váltói) gumiméretek vannak megadva, amik egymásnak nem váltóméretei, egy szám különbség van.
A 1.1.-1,4 hátul dobfék/elöl tömör tárcsás/más csillapítók, stb; míg az 1.4 robotváltós és az 1.6osok nagyobb fordulókör, 2cm-vel magasabb szabadmagasság, más fék és futóműrendszer van alatta.
Mi ír ebből a könyv? Semmit! Matrica? Nyilván annyit sem. Mit mondanak a gumisok? Persze, keresztbe akármire akármit rakhatunk (nyilván nem).[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
nagyúr
válasz MasterMark #42131 üzenetére
Jaja Egyébként mindig is 225-ös volt rajta, meg a kis matricáján is az van a B oszlopon, illetve sok netes adatbázisban is az szerepel, igaz USDM-eknél.
''És nagy kópék vagyunk. Igyunk barátaim, yo-hoo!'' - Jack Sparrow
-
raziel01
veterán
Üdv,
185/60 R15 méretben melyiket lenne érdemes? Ismerősnek lenne kb 6000km város, 2000km városon kívül/tél. 4 évszakos most nem játszik.Nexen 185/60R15 H Winguard SnowG3 WH21 gumi 16 490 Ft
Nexen 185/60R15 T Winguard SnowG3 WH21 XL gumi 16 690 FtHankook 185/60R15 T W452 gumi 17 464 Ft
Hankook 185/60R15 T W452 XL gumi 17 724 FtNexenről megmondom őszintén én nem találtam tesztet.
-
veterán
válasz MC Pite #42128 üzenetére
Jó tudni, hogy létezik félmagas súly is. Kértem, hogy előre hagyományos, peremre ütöttet tegyenek, annyira nem lett ronda: [kép]
Majd az lesz, ha rozsdásodik.
Jól látszik a képen, hogy a féknyereg szinte a felnit borotválja.
(A most hátsókra jövő ősszel tetetek ütött súlyt, ha meglesz még az autó és akkor majd az első tengelyre kerülnek.)Mielőtt betekertem a csavarokat megforgattam a felnit az agyon, de akkor nem tűnt fel a hang, simán elfordult. Illetve automata váltós, jobb a békesség, hogy P-ben parkol az emelőn. :)
[ Szerkesztve ]
-
2ozzmexy
aktív tag
[link] hátul téli, elől nyári gumi... Végülis 4évszakos, soha nem szól be a biztosító h nem évszaknak megfelelő.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
-
Peter.70
őstag
Sziasztok,
Tudtok emberi áron dolgozó gumist ajánlani 14,16,10 kerben? Aki ismeri a nyomatékkulcsot is -
nagyúr
-
veterán
Sziasztok!
2db téligumira lenne szükségem. BMW 330, 300paci.
Infinity INF-049 XL 225/45 R17 94V? Ezt már régebben is nézegettem.Legfrissebb Banggood, Geekb, Ali kuponok: https://t.me/kinabolrendelek
-
veterán
válasz Silent77 #42149 üzenetére
Szia!
Sok ló mellett jobb a békesség, tegyél rá komolyabb minőséget. A 225/45r17 még egy aránylag megfizethető méret. Bár téliben nem olyan olcsó.
A 205/55r16 felmegy rá?Szerk: ahogy nézem, az Infinity 20 rugó, kb. 23-ért van Barum, 25 körül Nexen, Apollo, 27-ert Kleber. Ezek megbízhatóbb minőséget képviselnek.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Ukrajnai háború
- WLAN, WiFi, vezeték nélküli hálózat
- Kormányok / autós szimulátorok topicja
- Helldivers 2 (PC, PS5)
- iPhone topik
- AMD Ryzen 9 / 7 / 5 7***(X) "Zen 4" (AM5)
- Megjelent az iOS 17.4, minden idők egyik legfontosabb iPhone-frissítése
- gban: Ingyen kellene, de tegnapra
- Autós topik
- Óra topik
- További aktív témák...