-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
Tompie
őstag
Még egy utolsó kérdés, öregedés szempontjából Kleber vs. Hankook?
Köszönöm -
guftabi96
addikt
Gondolom akkor a mérettel nem lesz gond, mehet a 195/60 helyére a 185/65.
Illetve a Kleber és a BFGoodrich között ezek szerint van különbség? Tudtommal mind a kettő Michelin termék, képek alapján a minta is azonosnak tűnik.
Öregedés és kopás szempontjából melyik hogy teljesít? Mintha tavaly írtátok volna a Barum vs Hankook választásnál, hogy a Hankook valamivel gyorsabban öregszik.[ Szerkesztve ]
#KeepFightingMichael
-
Teat Soledo
újonc
Kb. Milyen áron lehet a Nexen nyárijaimat eladni?
2017 év végi gyártás 5mm profil 225/45 17" -
raziel01
veterán
válasz Teat Soledo #42404 üzenetére
Én feldobnám az új feléért. Aztán abból még tudnak alkudni.
-
t1
addikt
válasz raziel01 #42390 üzenetére
Az egyik szettet én használtam egy Mazda 323-on 185/65R14 méretben de eladtam családon belül a kocsit, a másik szett szüleim kocsiján van 205/60R16 méretben ott keményebb igénybevétele van Veszprém-Pénzesgyőr útvonalon bakonyi utakon használva , a harmadik párom kocsiján van 165/70R14 méretben, nah ezt váltanám le 4 évszakosra (ha nem is Laufennre) mert a nyárit cserélni kéne évi 8000km-t fut a téli meg 1 szezont futott gyakorlatilag új...
Részben megtudom erősíteni, hogy vizes úton nem a legjobb de szerintem közel sem annyira szar mint amennyire be van állítva..tudni kell mi van a kocsin és nem hülye módjára vezetni aztán nem lesz baj. -
Hachiko95
aktív tag
válasz guftabi96 #42402 üzenetére
Elméletileg nincs különbség, általában egymás alatt szoktak lenni tesztekben, de volt egy teszt amiben a BFG pár hellyel előrébb volt, illetve az oldalfal mintázata nekem jobban tetszik.
Öregedésről szerintem még nehéz beszélni, mert 2 éve jelent meg először a gumi. Hankooknál volt valakinek, hogy keményedett, elvileg magyar gyártásúaknál, de nekem pont van olyan Hankook W452-esem és 1 évesen olyan puha volt, mint az új. Most 2 évesen is teljesen puha és ez is magyar gyártású.[ Szerkesztve ]
-
őstag
Rendben, köszönöm. Azt mindenképp, és úgy is veszem, hogy ha gond van, akkor visszavihető legyen. Láttam korábban ezt a gumiápolós témát, ez tényleg segít a gumi oldalfalának az öregedésén? Mindkét oldalt szokás befújni ilyenkor egyébként?
"The quieter you become, the more you are able to hear..." ― Ram Dass
-
hattrickuser
tag
válasz molnarpeter #42384 üzenetére
Hálás köszönetem a válaszokért!
Azért vetődött fel az r14 lehetőség, mert ugye a 4 évszakos gumi képességei (adott időjárás/évszak esetén) elmaradnak a téli, illetve a nyári gumikétól, így valamelyest kompenzáltam volna a nagyobb mérettel. Viszont a tanácsok alapján, akkor ezt mint lehetőség elvetettem, és maradok a 155/70 R13 méretnél.
Így felmerült bennem még egy kérdés; időjárásunkat figyelembe véve olyan 4 évszakost kellene választanom, aminek kicsit erősebb a "nyári" képessége, mint a "téli". Többnyire csak munkába járásra használom az autót, napi 20-25 percig városba, illetve havi 2 alkalommal "merészkedek" 60KM-es távra. Ha annyira zord, brutális idő van, akkor ezeket az utakat meg tudom tenni busszal is, nem létszükség az autó használat. Szóval nagyon szélsőséges téli időben nem lenne használva, azonban nyáron szinte mindig, ezért lenne valamelyest fontosabb szempont a jobb "nyári" képesség a "télivel" szemben.
-
Qru
MODERÁTOR
válasz hattrickuser #42414 üzenetére
A legtöbb 4S gumi európában inkább télies, ami kimondottan nyárias az a Michelin CC+ meg a Brdigestone A005 de ezek egyike sincs a méretedben.
Egy Barum Qartaris 5 vagy egy Kléber Quadraxer 2 jó választás lenne.
#nincsbennetarcsi
-
MC Pite
veterán
Én sehol sem azt látom, hogy a Kléber lenne feljebb pozícionálva, sem eredményekben, sem mint 'márka': [link]
csabex: Pirelli kivételével OK. Belső felét én csak felrakáskor szoktam ápolni, sztem elég.
hattrickuser: Az elméleted jó, a gyakorlat pedig az, hogy alig kapsz értékelhető gumit 13"os méretben, a nyáriasokat (Michelin, Bridgestone) pl pont nem. Utána ha van sima Quatrac (bár sztem max az ötös lesz még, az nem nyűgözött le anyám Agiláján), és Hankook kb a sorrend. Utána ami kis méretben egész korrekt és árban is, az a Nexen, bár az közép télies, de ezzel az autó súllyal nem gond. (most ez van az Agilán is, már 165ös ugyan, de kellemesebb vezetni).
"vagy egy Kléber Quadraxer 2 jó választás lenne": könyörgöm, ezt próbálta is valaki?! Jobban kenődik huszon fokban mint egy téli( 195/65 SX4)! 30ról egy közepes gyorsítástól. 2 évesen, nem túl jól tapad, és télen is (Tirol) rossz tapasztalatok vannak vele. A Nexen 2 fényévvel normálisabb nyáron, és még télen is értékelhető produkciót ad (nejem autóján ezt használjuk itthonra télinek).
Illetve mivel konkrétan Kleber nyárival hoztam most el az autót, összenéztem az eredményeket, a Hankook 4 évszakos konkrétan legalább ezt a teljesítményt hozza nyáron négyévszakosként.[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42416 üzenetére
Igen, próbáltam, keress vissza, működik a kereső, mielőtt az előzmények ismerete nélkül állítasz valamit.
Nem írom le sokadszorra is, a tények egyébként is magukért beszélnek, 72.000 km és 3 év után még fenthagyom télre, és az esetek többségében ki is használom a 140 lóerőt és 220 Nm-t. -
veterán
válasz hattrickuser #42414 üzenetére
Itt a megoldás: link
-
TFSi
őstag
Csak ki jött az automotorundsport idén egy négyévszakos teszttel, a méret kicsit szokatlan, ugyanaz, mint a téli tesztjükben, azaz 225/45 R18.
linkEz egyébként jó alapot jelent a télivel való közvetlen összehasonlításra.
Hogy' akarjam magának kifejezni, hogy... (Alexander Salachi)
-
MC Pite
veterán
Qru: Azt hogy mit hol tolnak, nem nagyon vágom ; az egyik (ahogy kollégák mondják 'fétisem' a gumi,(másika világítás) főleg még az aktívabb bringás időkből) így 'hobbim', hogy gumiteszteket olvasok. Meg munkámból kifolyólag elég sokat vezetek, sokféle körülmény között, akár azonos autóknál és különböző gumikkal. Plusz régebben évente próbáltam egy-egy új gumit, most már 3-4 évente cserélek csak az autókon, és 2-3 évente a bringákon. Ebbe az is belefér, hogy mivel évente megyek veztech tréningre, ott is mindig vallatom a sajátjaimat. Plusz szívesen vezetek, és ráadásul mivel sokat pofázok bele mások vezetésébe , sokszor ismerősök autóját is én vezetem ha megyünk valahová együtt, vagy sietni kell. Így talán az átlagnál több gumit próbálok ki.
Az érdekel melyik gumi hol, és mire jó. Jellemzően nem a végeredményt nézem egy tesztnél, a részeredmények érdekesek, és általában összeszedek pár tesztet és saját igényeim szerint súlyozom/súlyozzuk.
Kornel: Ne vedd sértésnek, de nem nagyon szoktam felhasználók véleményére keresni meg sokat adni, főleg itthon. Amikor azt is sokan leírják, hogy a Trabanttal is mindenhova eljutottak egyféle gumival, és sose volt gondjuk.
Meg huszadik embertől hogy milyen jó az Apollo négyévszakos (milyen abroncs volt előtte amihez képest jó, tizenötéves téli?!) amikor az én seggem meg nem ezt mondja, meg sok olyan teszt sem, amiben mérhető, reprodukálható adatok vannak. Max utánanézek, de kp-nak nem veszek a juzerek véleményét.Nem tudom, tán SX4ed van? A gyári Ecocontactnak sem volt sok esélye a 220Nm ellenében (amíg finoman megyek addig ok, de akkor nem használom ki ugye a max nyomatékot). Idén nyáron a nehezebb (korábbi) SX4-el mentem a környékbeli utcákban, mert a tulaj hölgy készült szervizbe leadni az autót, és a féken is volt ellenőrizni való, próbálgattuk. Kb 35ről közepes fékezés után morcosan megkért, hogy ne daráljam le a gumijait, plusz valóban elég takony érzés (és hang) volt. Mentem már vele tavasszal és ősszel is, elment, amíg nem kell megállni, vagy hirtelen irányt váltani. Hóban a tulaja ment vele, mert Tirolban lakik, és ahol a Swiftel Falken téli gumikkal felment, ott ezekkel nem, és több konkrét olyan útról mesélt ott, ahol én is mentem több autóval is (azzal a Swifttel is, és nem éppen felső polcos gumik voltak azok sem) ahol ezzel elvérzett.
Részemről amit tapasztaltunk nagyjából egybevág a mérésekkel, így magam részéről inkább nem ajánlom senkinek.És csodálkozok azokon, akik szerint ez a jó. Nyilván van tőle rosszabb is, meg jobb is. Menjenek egy kört téli szettemmel, a Gy V 4Season Gen2-esemmel ugyanott ugyanakkor (ezzel az SX4-el egyszer demonstrációs jelleggel megtörtént) és laikusok számára is bővn érzékelhető a különbség. Télen is jobb, de még nyáron is. Másik kolléga 1.4 SX4re télinek kipróbálta párom autóján a Nexent 4S-t, és azt vette télinek (bár a 175ös méretben ügyesebb mint 215ösben), abban utasként ültem, és a fenekem még azt is élesebbnek és kevésbé nyúlósnak érzékelte (tavaszal, kb 20 fokban) mint a Quadraxert.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
MC Pite
veterán
válasz MC Pite #42427 üzenetére
Egyébként nem csak trollkodni járok ide (kérdezni jöttem eredetileg), most került fel az első olyan abroncs, amit egész évre tervezünk saját autón.
1-2 konkrét összehasonlítás:
2020 205/55 R16 AutoBild előválogató:
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 41,1/43,2m
nedves fék: 47,2/51,2m2019 225/45 R17 AutoBild előválogató
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 42/44,5m
nedves fék: 50,8/52,6m2018 195/65 R15 AutoBild előválogató
4S^2 / Quadraxer2
száraz fék: 43,1/45,1m
nedves fék: 47,8/52,0m(Bővebben szokás szerint csak azokról van teszt, amik befértek a top10be, így a Kleber megint nem szerepelt az Auto Bildnél a három év egyikében sem; hasonló okokból a TyreReviews-nál sem).
Csak ez a két fékezési teszt vajmi keveset mond el a gumiról, de a semmitől több, és ezeket találtam elsőre amiben mindketten szerepelnek. (Jellemzően a reference summer és winterhez képest mérem össze őket, vagy a Goodyearhez és Michelinhez, mert az elég sok tesztben szerepel.)
Ez a Hankook sem jó egy csomó autóra, mert kopik rendesen, speciel kisautóra ez épp nem gond. De hát azért van a sok teszt, hogy az ember mérlegelhesse melyik mit tud, és neki mire van szüksége, főleg mikor még nem kapni az új Quatracot[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
haris
őstag
válasz MC Pite #42427 üzenetére
Ott van feletted 2-vel a linkelt friss teszt, igaz számomra jó béna mérettel.
Az abban szereplő bf goodrich az tulajdonképp az emlegetett kleber quadraxer 2.
Lehet tanulmányozni. Nem tetszik, akkor van alternatíva.
De hóban eléggé odab@sz. Kár hogy alig van hó nálunk[ Szerkesztve ]
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42428 üzenetére
Egyébként igen, S-cross-om van.
Eco Contact 5 nulla.
Ahhoz képest a Quadraxer2 bárhol, bármikor mérföldekkel jobb.
Apollo négyévszakosnál is jobb, kategóriáját tekintve egy Quatrac5-el lehet pariban.Mellesleg idén pont belefért a végső körbe a Quadraxer2 is, amit 2015-ös fejlesztés!
haris: így van.
Szerintem abszolút megállja a helyét, télies négyévszakosok között egyértelműen a legjobb, ahogy többször leírtam, kopással egyenesen arányosan csökken a téli képessége, viszont egyre jobb lesz szárazon, ellenben nedves aszfalton ugyanúgy teljesít végig.
[ Szerkesztve ]
-
jookomak
őstag
Sziasztok. Angol időjáráshoz milyen gumit ajánlanátok? Az itteni abroncsok 99%-a nyári, de azon gondolkodom, hogy nem lenne jobb négy évszakost venni? Az év nagyrészében úgyis vagy esik, vagy hideg van. A maradék 3 hétben akár 20 foknál is melegebb lehet. Mondjuk speciel idén volt 30+ is.
Kérnék konkrét ajánlatot is, 225 45 r17 a méret. Árban akár 40-50k forintos kategória. -
MC Pite
veterán
haris/Kornel: Valóban, most 14et néztek. A Bf eredményei rémlettek; de hát ezzel itthon nem tudok mit kezdeni négyévszakosként, havas környéken lakó (Mátra és Börzsöny környékén akad néha) télinek jó még lehet.A lakosságunk 98%ának viszont nem nagyon, egész évre meg... továbbra sem ezt fogom ajánlani, és szvsz félrevezetés ezt ajánlani.
jookmak: Vredestein Quatrac (Pro) is szóba jöhet, de az EVO-t tenném első helyre ha 3 évente 1 napot látsz havat. H évente 3×, akkor Quatrac Pro.
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42436 üzenetére
Nekem ez van fent 73.000 km óta.
Bármikor jobb, mit a gyári Eco Contact 5, a legmelegebb nyárban is, illetve bármikor jobb télen, mint a Falken HS449, ami egy Swift Sporton volt viszonyítási alapnak.Én bármikor bátran ajánlom ár érték arányban bőven a Best Buy kategóriában van.
[ Szerkesztve ]
-
tabaga
tag
Sziasztok!
Egy kicsit off kérdésem lenne, de nem találok egy webshopot.
Múlthéten nézegettem a gumikat, és akkor találtam egy viszonylag jó árakkal rendelkező webshopot (talán telephelye is volt). Már évekkel ezelőtt is ráakadtam egyszer, de végül nem onnan rendeltem gumikat.
Szóval a webshop kinézete világos volt, talán fehér alapon világossárga dizájn. Amiről felismerhető, hogy ilyen excelszerűen átlátható módon listázza a gumikat, vagyis nincs róluk kép, hanem csak név, adatok, ár egy sorban. 3 szakaszban adta ki őket: akciós, ajánlott (?) és végül minden egyben.
Remélem valakinek ismerős. Próbáltam megtalálni újra, de sajnos nem jött össze, árukereső tuti nem listázza, böngészési előzményekben nincs, mert privátban keresgettem, hogy ne gumi reklámokkal bombázzon hetekig a google -
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42437 üzenetére
Utóbbival látatlanba is egytértek, előbbi azért gyanús, még úgyis hogy kisebb méretben működik jobban az EC5, és kisebb autókra való, ; a Suzuki mégis ezt pakolta gyári szerelésként. Bár most a 208on a Dynaxer sem egy túl erős eresztés...
Ettől függetlenül kb kétezerrel drágább a 4S2, A005 illetve a Quatrac, a Nexen a Kleber ársávjában van, és mindegyik stabilabb, inkább itteni időjárásra való. Ahogy linkelted is, szárazon, vizen és aquaplanningben kb sereghajtó.
Részemről ennyi, nem akarok tovább ezen rugózni, de sose értem mikor két szett helyett vesznek kompromisszumos gumit, és 80 helyett 90 ezer nem fér bele, hogy kisebb kompromisszumokra kényszerüljenek (átlag gumiméretről van most szó) pl egy Quadraxer2 és egy Quatrac viszonylatán. Lehet... Ehh, inkább semmi.
Szerk:
205/55R16-ban is kétezer a különbség.Vredestein Quatrac
Dry Braking 3rd +0.9 M
Dry Handling 2nd -0.2 Km/H
Wet Braking 2nd +1.3 M
Wet Handling 1st
Straight Aqua 1st
Snow Braking 8th +2 M
Snow Handling 6th -1.6 Km/H
Noise 10th +0.9 dB
Wear 1st
Value 6th +0.74 Price/1000
Price 13th +115
Rolling Resistance 9th +1.15 kg / tKleber Quadraxer 2
Dry Braking 13th +3.5 M
Dry Handling 12th -1.7 Km/H
Wet Braking 12th +6.2 M
Wet Handling 10th -3.1 Km/H
Straight Aqua 13th -6.3 Km/H
Snow Braking 2nd +0.6 M
Snow Handling 1st
Noise 4th +0.3 dB
Wear 7th -12340 Km
Value 5th +0.31 Price/1000
Price 4th +30
Rolling Resistance 7th +0.82 kg / t[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42440 üzenetére
Fentebb a
nem kiskülönbségek, mellesleg plusz kétezerért a Quatracban van még plusz egy éved, annyival kopásálóbb is. De hát ott vannak sok helyen a tesztek, a számokat már csak tudjuk értelmezni...Amúgy igen könnyű autó az S-Cross, 1,1t, plusz sok múlik a juzeren, meg az utakon is. De én sem azzal jövök, hogy ha az LPR fékbetét elől a Picassoban elment alattam 140ezret, akkor a világ legjobbja és ez a minimum amit várok; nyilván ez sok dolog függvénye. Pont ezért is tojom le hogy erőebben kopik a 4S2, a 208on alattunk nem fog túl hamar elkopni. Főleg ha be tudnám ezt is legalább dobogóra hozni spitmonitoron.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ: Pixel8HibridTok> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Kornel
veterán
válasz MC Pite #42442 üzenetére
S-cross alapból 1.2-1.3T
Könnyű a mai kompakt SUV-okhoz képest, de koránt sem pehely súlyú kategóriában van.
Bármikor bárkinek megmutatom élőben is, hogy mit tud egy Quadraxer2 72.000 km után szárazon, esőben vagy havonKövetkező autómon is opcionális abroncs a Kleber, ami vagy egy Ampera, vagy egy golf GTE lesz.
[ Szerkesztve ]
-
veterán
Nemrég (is) volt szó a gumik öregedéséről, ill. hogy a Michelin talán jobban ellenáll az időnek. (A Michelineket preferálom.)
Nemrégiben került hozzám 2 szett kerék.
1. 2014-es (2214 DOT) 205/55R16 Michelin Alpin 5, kb. 4,5-5 mm, még a téli kopásjelző felett. Koszos volt, megmostam, repedezést nem láttam. De igen kemény a mintázat.
Erősen gondolkozom, hogy ezt használjam-e a télen, vagy vegyek egy új szettet. Arra hajlok, hogy megpróbálom, aztán ha nagyon gáz, veszek újat.2. 2020-as, pár hónapos Bridgestone Turanza T005, 225/40R18. (Természetesen puha.)
Rühellem alapból a Bridgestone-t. Összesen mentem vele eddig ~350 km-t száraz úton: csendes, kanyarban nem akar leessni az útról, a méretéhez képest egész komfortos. Akár még jó is lehet, de még minimális a tapasztalatom. Peremvédő nuku! Nem is értem.[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
Új hozzászólás Aktív témák
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Konzolokról KULTURÁLT módon
- BestBuy ruhás topik
- Milyen billentyűzetet vegyek?
- 3D nyomtatás
- D1Rect: Nagy "hülyétkapokazapróktól" topik
- Kihívás a középkategóriában: teszten a Radeon RX 7600 XT
- NVIDIA GeForce RTX 4080 /4080S / 4090 (AD103 / 102)
- Microsoft Excel topic
- Fujifilm X
- További aktív témák...