-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
svedmalac
tag
válasz raziel01 #61294 üzenetére
Szerintem peremkosz lehet, volt már olyanom.
Felni perem letisztít, majd gumi vissza.
Voltam úgy hidrós Citroennel, hogy nem vettem észre, hogy félig lapos gumival mentem el a boltba. Ott azonnal felfújtam kompresszorral, utána sosem csinálta.
Jártam úgy is, hogy egy adott szettet nem ártott megnézni kb. 3-4 hetente, visszafújtam normál értékre és jó volt egy darabig, pedig minden gumi jó volt és szinte újak voltak a felnik is. Sajnos előfordulhat...HP ProDesk 600 G6, Dell E5450, Panasonic 50GT50, Nokia 930, Xiaomi Mi9 Lite, Volvo S70 T5, Citroen 2CV és C5 X7
-
ViragL
tag
Sziasztok, 175/65 R14 méretben keresek négy évszakos gumit egy Fiestára. Türelmes, nyugodt kisvárosi vezetési stílushoz. Nem tudok semmit ezekről a gumikról, nem akarok szemetet venni, de mégis pénztárca barát megoldást keresek. Az évi futás 7-8 ezer km, milyen élettartammal számolhatok kb. a fentieket feltételezve?
-
Qru
MODERÁTOR
-
őstag
válasz grizlisandor #61309 üzenetére
Hát ja, neki úgy emlékszem nem szokott teljes körű tesztje lenni, amit be tud szerezni illetve akik adják a tesztpályát.
De végignézve a pirelli nyerne nálam ha bíznék benne (de nem a kopás rész annyira nem zavar, hamarabb cserélem) így valószínűleg a continental megy a GY vector 3 helyére a rav4en (van már benne 40k+ lehet hogy ősszel lecserélem).
[ Szerkesztve ]
-
gg72
veterán
válasz grizlisandor #61309 üzenetére
Igen, ezekre én is kíváncsi lettem volna.
Qru: Köszi, nem tudtam.
-
őstag
Mondjuk ez az eset amikor nem tudom magam sem miért vagyok bizalmatlan Hankooknál tudom, annál volt egy nagyon vacak gyári gumi (még i30-on).
Mondjuk arra kezdek rájönni hogy nem csak a teljesítmény számít hanem a mennyire érzem hogy itt van a határ rész is. A CC+-t ugye második télen dobtam, de a nexent kifejezetten szerettem azért mert ha gyengus is volt melegebb időben pontosan lehetett érezni hogy más már nyúlik, vegyél vissza. A GY vector 3 szerintem jó gumi, de ezt is "hirtelenebb"-nek érzem amikor sok már valami. Mondjuk ez 1,6 tonnás autón van (+ a elektromotor plusz állóhelyzetben is kb bárhol kipörgeti 2 kerekes változatban nagyobb gázra), meglátjuk milyen lesz ebben a continental (mondjuk eddig is continental felé hajlottam következőre).
Rbalint: nem méregettem, biztos megvan még a mm szám, de már nem olyan fényesen ahogy nézegettem a hétvégén (ami mondjuk ok, nagy vason, sok utassal 40k+ mire cserélem lesz az 50k+), inkább biztosra megyek.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz Tom1939 #61315 üzenetére
Semmi gond nekem is vannak no go márkák amik amúgy nem szolgáltak rá csak egyszerűen nem szimpatikus valamiért. Pl indiai Apollo gumit sosem tennék fel a kocsimra de megvették a Vredesteint, így meg örömmel fáradtam a kasszához.
Nálam is erősen cserés a gumi még ennek a nyárnak nekifutok vele, meglátjuk a nagy melegben mit mutat. Ha nem jó akkor csere azonnal, ha jó akkor őszig fennmarad még.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
kenguru99
senior tag
-
MC Pite
veterán
Jó teszt, mint mindig. Sajnálom hogy a GY kimaradt.
Gondolkozom hogy köv szezonra mást rakok fel a CC2 helyett a pikacsura. 208on nagyon szeretem, azon egész évben van, téliként van a puroson, azon már nem annyira ügyes mint ahogy a GY teljesített nedves, télies körélményekkor. (Nedvesen a 4S, szárazon a CC potensebb kicsit.)Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html | https://www.strava.com/athletes/99769725
-
-
Zsombe
senior tag
Én pedig továbbra sem bánom, hogy bevállaltam a Yokohamát. Nekem abszolút bevált és most ez a teszt is bizonyítja, hogy nem is sz*r gumi, pedig páran leszóltak miatta itt a topikban.
Eredményeket elnézve gyakorlatilag Michelin CC2 szintjét hozza (vizes és téli körülmények között), egyedül a száraz fékút az, amin van mit javítani (ugyanakkor a száraz kezelhetősége jó).
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
veterán
Kicsit hosszú.
Tipródok, nem tudok dönteni. Van egy MX-5-öm, a gyári szerelésű BS Potenza S001 gumik 8 évesek, nyáron melegben elégséges tapadást adnak, szándékosan kell eltenni a fenekét. Viszont szeptemberben, esőben egy óvatlan pillanatban megcsúszott a kanyarban, mázlim volt, de lehetett volna nagy baj belőle.Eldöntöttem, a 205/45 helyett 215/45r17 teszek rá. Olcsóbb, nagyobb a választék, műszaki vizsgára van egy szett 205-ös kerekem. ...amin egy legolcsóbb kategóriás Goodride* 4 évszakos gumi van - 2022-es DOT, teljesen oké, talán gyorsan kopik.
És a nyári felnim 7,5" széles, amire leginkább 225/45 illene, de azért vannak határok amit nem lépek át.*Ezért is jutott eszembe, hogy talán mégse kellene a legjobb nyári gumit megvenni rá.
Eddig az alábbi opciók vannak a fejemben.
1. Goodyear Asymmetric 6, a 20 ezres promócióval 42 ezer Ft. Ezt nem kell magyarázni, az egyetlen problémám, hogy túl jól fog tapadni. (+ ez a legdrágább a Misi után, + nem annyira tetszik az oldalfala)
2. Hankook S1 evo3, 35 ezer Ft. Bőven tudja amit kell. Talán hamar öregszik. (tetszik a dizájnja)
3 Falken Azenis FK520, 36 ezer Ft. Ez szintén bőven elég tudásra, picit a Hankooké alatt van. Viszont ennek nagyon tetszik az oldalfala.
4. Kumho PS71 Ecsta, 32 e. Ft. Bőven elég lenne, de ez nem ad semmi kiemelkedőt a szempontjaim szerint. Nem rossz, de inkább nem.
5. Sumitomo HTR Z5 [link] 24 ezer Ft. Ennek a legnagyobb előnye az ára, de mégsem kínai szar. Japán, a Dunlop és a Fulda tulajdonosa. Közepes valami. És mivel a legalja kínai Goodride se hagyott szarban, így annyira nagyon nem félek tőle. Az oldalfala erősen retró, a mintázata megfelel az ízlésemnek.
6. Michelin PS5 - 50 ezer Ft. Kedvenc márka, ez van a Golfomon, stb., ugyanakkor a legdrágább is. Ezt nagyjából kizártam, túl jó és túl drága a célra.
7. Hagyom még egy évet a BS Potenzat. 4+ milliméteres a profilja, de a mátrai kaland óta nem bízok benne.Vergődésemben meghatározó, hogy megveszem én a legfaszább gumit, üsse kavics, aztán majd hamarabb elöregszik, mint elkopna. Nem akarok ész nélkül spórolni, de pazarolni se szeretek.
4S-t nyárra nem szeretnék, illetve van is a *Goodride személyében, abból veszek majd még 2 db-ot ha elkopik az egyik pár.Évi 9-10 ezer km, ebből a nyáriba kb. 6-7 ezer kerülhet.
Ti hogy látjátok, melyik irány legyen?
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #61328 üzenetére
Falken vagy a Hankook. GY ASY6 tul jol fog tapadni es nem eleg olcso. PS4 dragabb es megjobban tapad. De nem a tapadas mexmilizalas a cel, igy off.
Falken FK510-et probaltam az teljesen rendben volt. Sajnos az 520-al nincs tapasztalatom.
[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
bendeguz76
aktív tag
válasz focvis #61328 üzenetére
Erre én is kiváncsi leszek,ugyanabban a cipőben vagyok mint te.2018-as mx 5 nd most kellene nekem is cserélnem a s001 bridgestone gumikat.én ugyanezt venném rá de eltűnt a gumi kereskedők nem forgalmazzák 205/45 17 méretben.nekem pont az tetszett benn,hogy játékos volt vele a kocsi hátulja és tartós is volt.60 ezret mentem vele.
bendeguz_HUN
-
Zsombe
senior tag
válasz focvis #61328 üzenetére
Ha már ilyen "rövid" a lista, akkor én még bedobnám a Yokohama Advan Sport V105-öt.
''Élni annyit jelent, mint nevetni a halálon és belehalni a röhögésbe.'' - Boris Vian
-
-
rbalint88
addikt
válasz focvis #61328 üzenetére
Mivel a tapadas a lenyeg, a legutobbi teszten csak a kopason buko Vredestein Ultracot bedobnam meg, illetve a japppan autora japppan gumit vonalon a Yokohama V701-et, azt szeretni szoktak az autoepitok.
Mas iranybol az otletem a gyari felni felujitasa, arra Pirelli SF2 vagy Misi CC2, es az OZ szett eladasa lenne -
-
Qru
MODERÁTOR
-
rbalint88
addikt
-
veterán
válasz focvis #61328 üzenetére
Köszönöm szépen Mindenkinek az eddigi értékes véleményeket!
Bővítés helyett, inkább az opciók szűkítése a cél. 😊Qru:
Igen, a Falken valószínűleg pont jó lehet. Csak ott marad a kisördög, hogy akkor +6 ezerért miért ne a GY-t.bendeguz76
Hasonló autón (Abarth 124), gyári 7" széles felnin 215/45-ös Toyo R30 gumi volt, ami amúgy a Prius gyári szerelése. Jól állt a felnin, kicsit 3 évszakos beütése van. Ez is kb. 35 rugó. Végül nem vettem fel a listámra, mert októberben vettem egy szett felnit amin ajándékba volt a Goodride 4S, így van a hűvös hónapokra gumim (havas, vagy felsózott útra nem veszem elő az autót, lévén Mazda ).
Neked ugyanakkor javaslom a 215/45r17 méret megfontolását.Zsombe
Jobb ha inkább nem bővítem a listát. 😊 Szűkíteni igyekszem. A Yokohama 40 e., túl közel esik a 42 ezres GY-hoz, ezt leszámítva hozná az elvárásaimat.F_Zolee
A bővebb keresésben benne volt, a tegnap esti hsz-em előtt ejtettem ki. Megfelelne amúgy. Ami miatt kiesett: 29-30 ezer, árban közel van a Hankookhoz, de a legnagyobb bajom, hogy nem tetszik az oldalfal mintázata.rbalint88
Ne bővítsük az opciókat!
Yokohama V701: 40 rugó. És „rotation” gyármányú, amit nem szeretnék. (Múltkor láttam egy hirdetést értelmesnek tűnő embertől „Michelin Outside gyártmányú…”)
OZ eladása. Megfordult a fejemben, de tetszik, szeretném megtartani. Újonnan 450-500 ezer Ft, 2 szezont futott, nem szeretném elkótyavetyélni 250-ért, többet pedig nem fizetnek egy használt szettért. (és ha eladnám, akkor vennék egy másik "versenyfelnit", szarabbat 250-ért)Ha egy szett kerekem lenne, egy 3 (!) évszakos talán jöhetne, ha volna olyan Európában (nincs). Egy lamellázott 4S-ről tuti lerúgnám a lamellákat +40 fokban.
És igen, a tapadás akarattal történő megszüntetése a cél; magától ne álljon keresztbe vizes úton.
Úgy terveztem, elmegyek ma személyesen megtekinteni a Falkent és a Sumitomot az AKH-nál, élőben milyen, milyen DOT. Időm nem nagyon engedi.
Ez a Sumitomo biztos tud annyit áprilistól szeptemberig, mint egy prémium 4S. Oké, egy picit cziki... valójában tényleg japán cucc, a Falken és a Dunlop tesója.
A Hankook túl triviális, azzal járnék a legjobban. A GY meg egyértelműen a legjobb lenne ha nem játszós autóról beszélnénk.
[ Szerkesztve ]
-
Qru
MODERÁTOR
válasz focvis #61345 üzenetére
Akkor legyen a GY, meggyőztetek, bár azt nehéz lesz táncba vinni. ASY5 volt haver autóján az nagyon jól tapad de gyorsan kopott. Mondjuk neki napi használós volt egy pöckölt dízelen, tehát elég sokat ment és nem tata módra.
+ OZ-t ne add el sztem sem.
+ Sumitomo szerintem is cziki.[ Szerkesztve ]
#nincsbennetarcsi
-
maxika2004
őstag
Sziasztok !
segitsetek lécci :
Egy michelin primacy 4 es gumi évjáratát szeretném megtudni :
ez szerepel a gumin : DOT B5TA 0MVX
-
veterán
válasz maxika2004 #61348 üzenetére
Nézd meg a gumi túlfelén, ott lesz.
-
veterán
válasz focvis #61345 üzenetére
Végül eljutottam az AKH Soroksári úti telepére. Sajnos nem tudtam élőben megtekinteni a portékát, mert kb. minden a központi raktárban van. A DOT-ot sem tudták megmondani, csak annyit, hogy max. 3 évesek ( ).
Alig volt most ügyfél, így mindkét munkafelvevő készségesen rendelkezésre állt (5*), ezúton is köszönöm nekik. A Falken és a Sumitomo után érdeklődtem, ezeknek ők az importőrük. Egybehangzó véleményük szerint nincs panasz a Sumira, több kolléga vásárolt télit belőle, teljesen jó, korábbi Falken mintázat (???), ők inkább azt ajánlják a Falken ellenében. 🤷
A Hankookot nem dicsérték. Mondjuk, nem ők a forgalmazók...
Nem lettem sokkal okosabb.
Új hozzászólás Aktív témák
- Filmvilág
- Akciókamerák
- Milyen TV-t vegyek?
- Bitcoin, Tesla: az egeken a befektetők reményei, Musk a Trump-kormányba kerül
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Anglia - élmények, tapasztalatok
- Mini PC
- Milyen processzort vegyek?
- Már jövőre befuthat a Stellar Blade PC-s kiadása
- Házimozi belépő szinten
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest