-
Fototrend
Gumi és felni topic
Ha kérdezel, akkor kérdezz úgy, hogy segíthessünk: írd le a gyártót, típust, évjáratot és motort/teljesítményt!
Új hozzászólás Aktív témák
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42564 üzenetére
A Vitara is pattog a nyári mérettel, most a télivel inkább komfortos az utazás.
Van itt a fórumon, aki kidobta a gyári 17-es malomkereket és vett alá 16"-os aluszettet 4S-el...
Állítólag így nem olyan pattogós...[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
-
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42610 üzenetére
Még nem sikerült az ideálisat megtalálnom, mert minden mérő mást mutat...
Én elől-hátul 2,8-ra fújtam a contis kompresszorral a nyárit, de vacak...
A téli nem rossz komfortra, inkább zajosnak mondanám, de BP-en annyira nem zavaró a fokozott zajszennyezés miatt...@blakey: Igen, rém szörnyűek, de elhasználom mostmár, amúgy lehet vele közlekedni, csak nedves úton életveszélyes tud lenni...
[ Szerkesztve ]
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
2ozzmexy
aktív tag
válasz Kornel #42628 üzenetére
Na igen, nem is kell mindig egyet értenünk, csak nem elég h elspórolják a pótkereket meg az emelőt, de még rá is teszik ezeket az ECO gumikat... lassan mint egy használt autó, kihozod a szalonból aztán rá kell költeni még 3-400ezret, mire használható "autó" lesz belőle, mert az életveszély gumit ledobod róla, a defektjavítót (ami saját bevallásuk szerint is tönkreteszi a szintén EU által előírt méregdrága szelepet) lecseréled egy emelőre meg egy pótkerékre.
"...that's why they called me 'Preper' because I'm always prepared..."
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #42718 üzenetére
Igen, azért van itt a teszt, hogy a számokat lássuk, a felületesebbek legalább az áttekintőt. Én azt látom szárazon gyenge (főleg melegben), vizesen még gyengébb.
Ugyanazt a tesztet nézzük? Az eredményeket az itthoni viszonyok szerint veszed figyelembe?A teszt amit említesz:
Dry Braking 13th +3.5 M
Dry Handling 12th -1.7 Km/H
Wet Braking 12th +6.2 M
Wet Handling 10th -3.1 Km/H
Straight Aqua 13th -6.3 Km/H
Snow Braking 2nd +0.6 M
Snow Handling 1st
Noise 4th +0.3 dB
Wear 7th -12340 Km
Value 5th +0.31 Price/1000
Price 4th +30
Rolling Resistance 7th +0.82 kg / tItt Nem ugyanazt látjuk,hogy szárazon gyenge, vizen méginkább; viszont havon, kopásban, gördülésben és komfortban meg jó?
Évek óta a családi autóra (Picasso, Megane) télire GY négyévszakost veszek, (a kicsire meg Nexen ment télire) - de a számok alapján tuti nem a Klebert venném, mert a 200 napból ötön olyan mint a téli, a 195ön meg elmarad a normális négyévszakosoktól.
Pont azért váltottam jó télikről, mert hó alig van, száraz meg víz sokat, sőt, jellemzően októbertől áprilisig három-ötször annyi napot van 20° felett a hőmérséklet, mint hó az úton.
Nem az érdekel mit írnak a gumira, hanem hogy hogyan teljesít; és a jó télies 4 évszakos biztonságosabb télen a télitől is.
De a Q2 még az év hidegebb felére sem ideális, nyárra meg főleg.
De<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
tboldi
nagyúr
válasz Kornel #42740 üzenetére
Ennyi.
Itt, Mosonmagyaróváron úgy is elszórnak annyi sót, hogy sosem jegesek az utak (ugye emlékszik mindenki a képeimre? ), úgyhogy nekem is csak a száraz és a nedves tulajdonságok a fontosak, meg egy kicsit a kopásállóság is.
szerk.: Pontosítottam magamnak 55-40-5-re, de a helyezések nem változtak.
[ Szerkesztve ]
-
rbalint88
addikt
válasz Kornel #42803 üzenetére
nálunk is amikor helyszíneltek a rendőrök, első kérdés az volt, hogy milyen és mikori gumi van az autón. egy, hogy álltam, szóval irreleváns volt a gumi az esetemben, de 2 hónapos tesztgyőztes, szezonnak megfelelő gumi volt az autón, szóval ha mozgásban találnak meg vagy találok meg valakit, biztosan nem a gumin múlt volna
ja, mindkét saját autón hülye méret van, 235/45R17 és 195/55R16, olyanokat is vettem rá. drágább volt, mint a 225/45R17 és a 205/55R16, de annyival nem, hogy ne a gyárit vegyem. egyébként ez csak ilyen hazai furfang, hogy más méretet veszünk, legtöbb helyen be van írva a téli és a nyári gumiméret is a forgalmiba - a románoknál ezzel annyi a szívás, hogy a nagyobb gyári felnit se tudod beíratni, a németeknél nincs ezzel probléma ugye.
-
Dan-szan
senior tag
válasz Kornel #43039 üzenetére
205/55/R16 , téli kopásjelző van a négyévszakoson, hol találom és hogy néz az ki? Találtam ilyen kulcstartós mérőt elfér a többi kacat között.
rothfb : nincsenek ilyen célszerszámaim max kérek kölcsön
[ Szerkesztve ]
Az igazság csak nézőpont kérdése ! ** Xiaomi Mi MIX 3 ** "Mert játszani jó!" #csakaHONDA
-
ngaba
aktív tag
válasz Kornel #43065 üzenetére
Ez az autobildes? Mert az általam emlegetett Tirereviews tesztben a GY száraz fékútja _még rosszabb_, mint a Contié (igaz, elhanyagolható a különbség), és összességében a GY egy elég hasonló guminak rajzolódik ki (az előző hozzászólásomban említett különbségekkel).
Ja, látom már, hogy az Autobild, és hogy száraz fékútban +3,4% a Conti fékútja. Az annyiból érdekesebb, hogy a gyakoribb méretet teszteli.
Ja, és hazudtam az előző kommentben: Szerintem ha most vennék 4S gumit, valószínűleg Quatracot vennék. :) (A prémiumok közül GY-t.)
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #43097 üzenetére
215/60 R16. 23.000 volt darabja + felszerelés. Olasz gyártmány, a gumis esküszik rá és ő is azt használja.
Én is láttam hasonló tesztet, ott a legutolsó helyen szerepelt. Sajnos mindezt csak utólag.
Igaz, hogy olyat is láttam, ahol száraz és nedves úton az utolsó helyen szereplő kínai Triangle márka a műgyanta tesztpályán az első helyen végzett.
TommyY
[ Szerkesztve ]
-
TommyY2
tag
válasz Kornel #43112 üzenetére
Ismét megnéztem a kínálatot. Ami ugyancsak meglepett, hogy ugyan olyan Momo W-2 típusnál, csak más méretű gumi esetében a tapadás már nem E, hanem C. Ez kissé megnyugtat, de most már végképp nem értem az egészet. Egyébként a másik autónkon is Momo van, azt is a gumis ajánlotta annak idején. Most már 5 éves, de abszolút nem kemény.
TommyY
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #43247 üzenetére
Falkenekkel korábban elég rossz tapasztalataim voltak (3 szezonra már kuka, semmit nem tapadt, pedig újonnan nem volt rossz) és az Apollo eredményei szerintem pocsékak, azt nem igazán kellene már ajánlanunk. All tests-nél a rendes tesztek: [link] (akik még nem jártak erre)
Nexen alá aki be akar menni... nem tudom, váltson kisebb méretre, vagy egyéb járműre. Négyévszakosban b*szki, két szett helyett!
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
forceberg
veterán
válasz Kornel #43278 üzenetére
Emlékszem, nem sokkal utánad vettem, csak én a Nexent.
50 ezret mentem azóta az autóval, de a 2018-as nyarat még letoltam a nyári Contival. Azaz a Nexenben lehet kb. 40e km. A mintázat még jó, érzésre nem kemény, így kap még egy évet.http://www.flickr.com/photos/4ceberg
-
juvegamer
tag
válasz Kornel #43355 üzenetére
Értem. A Falkent azért néztem mert nyáriasabbnak tűnik nekem a mintázata és azért itthon az év hosszabb részében száraz körülmények között autózunk. Nekem nem annyira szempont a hó kezelés mert hó itthon már alig van.
Meggondolom még.
A kereskedőre esetleg van tippetek?MC Pite, rothfb -nak is köszi.
-
BigBlackDog
veterán
válasz Kornel #43426 üzenetére
Asszem, hogy az autóval egy idős volt a gumi is (2.5 éves). Ami érdekes, hogy a hátsó kettőn semmi ilyen nyomot nem láttam, csak az első kettőn. Akkor jövőre esélyes, hogy csere lesz. Egyébként egy Dokkeren vannak, ami munkásautóként funkcionál (elől 2.4, hátul 2.9 barra fújva -ennyi az gyári érték-). Túlterhelés nem lehet esélyes így sem?
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #43562 üzenetére
Játszuk el hogy nem tizedére beszélünk róla, nézzük a súlyozás nélkül, és mindenki döntse el mikor milyen úton hány napot megy, és maga döntse el milyen jó itthonra a Quadraxer: [link]
Amúgy természetesen a tesztereményeket, részeredményeket nézze aki nézi! [link] Akinek épp ilyen kell, vegye. De sokan egyetértünk abban hogy talán nem ez a legideálisabb itthonra.
[ Szerkesztve ]
<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43650 üzenetére
Az autók mekkora részében van TPMS?
Nem tudom.
Nekem nincs, és ezek után figyelni fogok, hogy olyan autóm legyen, amiben nincs, max a kerék sebességgel működő.
De tényleg cserélni kell ezeket? Ezt nem tudtam. Egy újabb költség növelő tényező, az egyre nagyobb kerékméret mellett...
Hülye világot élünk, na.Egy TOP 4 évszakos meg jóval drágább, mint a prémium kategóriás szezon gumi, ha jól láttam. Persze meg lehet spórolni az évi két kerék csere árát. De ez csak annak opció, aki keveset megy, és azt is lassan, nem?
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43658 üzenetére
Volt egy korábbi 2018-as céges Cliom, abban kerék sebességes verzió volt.
215/55R17 milyen autón van? Ez elég nagy méret. Messze nem átlag.
A legnagyobb számú gumi még mindig a 205/55R16 méretben fogy, vagy annak a váltó méretében, téli esetén mondjuk 195/55R15 méretben a legjobb téli gumik 20e-ből kijönnek.
Persze vannak kretén kivételek, mint pl. a dögnehéz J Astra, ami picit nagyobb (205/60r16, ha jól tudom) kereket kapott, gondolom a súlya miatt, és emiatt vagy másfélszer ennyibe kerül miatta hozzá a gumi, mint a 205/55r16. A K Astra esetében, mivel a tömeg is csökkent, megint 205/55R16 a méret.
De pl. a most kijött új Octavia viszont nagyobb kereket kapott...
De a lent kérdéses Suzuki pedig a kicsi méretű kerékkel rendelkezik, ami talán 15e/db áron kijön a legjobb esetén is?Hülye egy világ. Az autók nagyobb részére bőven elég lenne ez az eddigi sláger 205/55R16 méret, de a hülye SUV mánia miatt jönnek ezek a drága és nagy kerekek, már egy "alap" autó esetén is.
A tróger, meg amikor megveszi gombokért a 15 éves X5-öst, nagyot néz, hogy 500e hozzá egy gumi szett...
[ Szerkesztve ]
-
MC Pite
veterán
válasz Kornel #43687 üzenetére
+1.
Mondjuk egy GT86ra lehet azért kell, hogy valahogy meginduljon a feneke
Qru: Pontosabban amcsiknál AllSeason gumik vannak, nem 4S/AW, nem összekeverendő.
Leegyszerűsítve egész évben használható nyáriak (de pl a CC-nél bőven rosszabbak havon, erről ugye nem kevés videót szoktunk látni télen).
Amcsi féle AS itt a 3S.<ELADÓ:új Bryton Gardia radar 32k> Pixel 8 | C4 SpaceTourer 1.2 Pt '18 | 208 1.2VTi '18 | https://www.spritmonitor.de/en/user/MC_Pite.html
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43754 üzenetére
Mi kell a vélemény alkotáshoz? ;)
Hogy mi a vállalható, az végül is szubjektív. Nekem az már nem vállalható, amikor pl. a Tátrában nem indult el az autó a letaposott havas emelkedőn vagy a jégkorong kitörő autó feneket nem sikerül megfogni. Pedig addig mindenhol elment érzésre. Csak nem került az ember korábban hasonló szituba. Na, most, ha ez egy neccesebb helyzet lett volna, mondjuk egy csúszós lejtő, és a végén kocc, vagy valami hasonló, akkor már nem éri meg szerintem az, hogy az ember spórol évente 5-6e Ft-ot, hisz a kár sokkal nagyobb lehet. Persze, ha sosem kerül(t) ilyen helyzetbe az ember, joggal hiszi, hogy nincs rá szükség. Én nem spórolok vele, mert tudom, hogy elég, ha 10 évente csak egyszer van rá igazán szükség, és már megérte.
-
Lootolok
tag
válasz Kornel #43759 üzenetére
Tatrában a 4 éves Vredestein téli már nem volt tökéletes. Miközben más ugyanott simán elindult.
Ezért is váltottam T860 Conti-ra.Hogy egy közép kategóriás 4 évszakos gumi top télivel megegyező lenne? Ha ez valóban így lenne, már nem gyártanak téli gumit, ezt gondolom te is belátod. Az, hogy egy útszakaszon épp jó volt, nem azt jelenti, hogy mindenhol hasonlóan teljesít.
Amikor kb. 80-al mentem jégbordás, havas úton 2 éve, az volt az igazán izzasztó, amikor biztonsági fék teszt hatására a vezetéstechnikai tréning rantópadhoz hasonlóan kitört a kocsi hátulja (csak itt nem 40 volt a tempó, és nem volt kifutási hely...). Hogy a gumi, vagy a sikeres többszöri ellen kormányzás (3x voltam mar ilyen tréningen, mert érdekel a biztonságos vezetés) volt a kulcs, vagy ezek kombinációja, az már nem fog kiderülni. De az biztos, hogy ilyen helyzetben minden extra tapadás szó szerint kincs lehet.
Persze mondhatjuk, hogy miért mentem ennyivel, és miért csináltam ezt, mert ha 30-al megyek, akkor nyári gumi is elég.
Mindig csinálok fék tesztet, ha látszólag új szakaszra érek télen, hogy lehetőleg ne érjen meglepetés (persze télen ilyen tudom, hogy igazából nincs).
Új hozzászólás Aktív témák
- Üzleti és kirakat matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Visszapillantó matricák a legjobb minőségben! PH tagoknak 30% kedvezménnyel!
- Prémium autómatricák kedvező áron! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Üzleted van? Akkor ilyen nyitvatartás matricával dobd fel! PH tagoknak 30% kedvezmény!
- Traktor és kamion matricák széles választékban! PH tagoknak 30% kedvezmény!
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen