Új hozzászólás Aktív témák
-
ooops.
a nikola főnökét azért elítélték, hogy a demóban lejtőn gurították le a kamionjukat, csaltak, megtévesztették a befektetőiket (is). le is fogja ülni. pedig ez az fsd-ügy durvább.
https://www.businessinsider.com/elon-musk-tesla-worth-basically-zero-without-self-driving-2022-6
szép lassan azért megremeghet a kártyavár. na, nem a fórumokon, odakint.
-
Füleske
addikt
válasz
Man0gatya #125 üzenetére
A friss norvég eladások: [link]
A típusok közül a Polestar 2 van egyedül kínai, a tizedik helyen a húszas listán, ami azért svéd is. A márkák közül is a Polestar van legelöl a négy kínai közül, a tizenkettedik helyen.
Valahogy nem érzem, hogy Norvégiát már elárasztották a kínai autók. -
látod, hogy itt a bírósági jegyzőkönyv, hogy az fsd egyik vezető fejlesztője saját tanúvallomása alapján azt sem tudja, hogy mi az a reakcióidő, működési tartomány, de amúgy sem tudja ezeket a humán izéket, hiszen ő csak egy fejlesztő. azt viszont tudja, hogy a tesla meghamisította az fsd reklámvideóját, mert részt vett benne, valamint össze is törte magát az űrgépjármű a készítése során...
...és ez nem zavar senkit a hitében.
na, két év múlva tali, srácok! aztán valakik majd fizetik a valakik sörét.
-
vicze
félisten
Az a mondat egy talán esetleg. Azt elmondod, hogy az a feltételzett jövő pontosan hogyan is működik ennek a fénylben: "O'Connell said that a 425-mile (684-km) trip carrying Frito-Lay products brings the Semi's battery down to roughly 20%"
Találnak egy 500 mérföldes lejtőt vagy hogy?
Várom a fizikai magyarázatot rá...Továbbra is az alptalan feltételezéseket és wishfull thinkinget nem veszem tényeknek mint a Tesla hívők.
$15.4 million state grant and $40,000 federal subsidy per vehicle helps offset part of the costs
Aha ezért maradt csak 1 vásárló az megint csak állami pénz a Teslának. -
Noukoum
veterán
The Semis will haul Frito-Lay food products for around 425 miles (684 km), but for heavier loads of sodas, the trucks will initially do shorter trips of around 100 miles (160 km), O'Connell said. PepsiCo then will also use the Semis to haul beverages in the "400 to 500 mile range as well," O'Connell said.
Ugye mondanom sem kell, ebből azonnal kiderült hogy nem olvastad el a forrást.
-
Füleske
addikt
Itthon tavaly ennyire hódítottak a kínai márkák: [link]
"Az immár hivatalos importőrrel rendelkező Dongfeng neve mellett a hatos szám szerepel, MG-t nem találtunk, szürkeimportban érkezett egy darab BYD, de Lynk&Co-ból, Nióból, vagy a svéd-kínai Polestarból egyet sem állítottak forgalomba tavaly."
"Az igazán komoly versenyzőnek szánt, ránézésre Leaf-másolatnak tűnő Geely Geometry C idén év közben érkezik." -
azbest
félisten
Az általad linkelt oldalon van az is. Azt meg hogy képes 500 mérföldet a legálisan maximális 82k lbs össztömeggel megtenni, azt demonstrálták.A sokat emlegetett interjút a Reuters készítette vele? Azt hiszem akkor ez az:
Ha ez valami videó interjú volt eredetileg, akkor ha megtalálja valaki szívesen megnézném. Szörnyűek ezek az összevagdosott idézetekből álló írások, amikor felváltva vágnak bele hol egyik, hol másik ember mondataiból részletekt.
A másik idézetből, amit a "O'Connell said that a 425-mile (684-km) trip carrying Frito-Lay products brings the Semi's battery down to roughly 20%, and recharging it takes around 35 to 45 minutes."
Szerintem az következhet, hogy nem töltik 100%-ra, mert a gyorstöltés 70%-ig írja 30 perc alatt a töltést. És lassabb az utolsó töltési szakasz, ha teljesen fel akarnák tolni, a spec szerint.
-
proci985
MODERÁTOR
arra reagaltam, hogy kinai, es itt svedeknel boszen aruljak. barati korben is van egy, egyebkent jo cucc es nagyon jo aron van.
Graphics: ld ezt, masra reagaltam
#101Parci: elvileg van mukodo LIDAR es kameras megoldas is, open-source szinten ami kb ugyanarra jo.
machine visionnel elvileg ki lehet valtani.
-
Noukoum
veterán
Nincs ebben semmi trollkodás.
Leírtad hogy a Tesla csak kínában keres profitot. Lerítunk hogy nem igaz.
Ő leírt egy idézetet, amit kijavítottam mert nem igaz.
Ennyi történt.
És ne hogy már nekem kelljen elnézést kérnem mert azon az állásponton vagyok amin a világ összes értelmes szakértője. Vagy képviseljem én is a konteósokat? Az dob a minőségen?
-
vicze
félisten
"S hogy ha lesz kisebb hatótávú változat, akkor olyat vesznek."
Azért ez elég durva már, tudod nagyon jól hogy 1 változat van, ami teherrel drasztikusan kisebb hatótávval rendelkezik, ahogy a vásárlójuk mondja. Elég fájdalmas ez a mellébeszélés.
Az meg a másik hogy a sok előrendelőből maradt egy. -
-
azbest
félisten
Az említett videóban az 1 valami, ami nem stimmel, az a tartalma. Szándékosan hamis állításokat fogalmaz meg rendszeresen, ez a csatornájának a koncepciója, csak most már más csatornák videóit is másolja leleplezés ügyben, mert nem tud minden napra újabb muskos összeesküvést kitalálni.
A kontextus nélküli idézgetássel az a probléma, hogy kihagytad belőle, hogy 500 mérföldes hatótávúakról beszél ő is. S hogy ha lesz kisebb hatótávú változat, akkor olyat vesznek.
A hatótáv és a logisztikailag optimális távolság nem ugyanazt jelenti. A nehéz árut közelebb viszik a boltokhoz, több helyen megállnak, a könnyű árut meg csak regionális központokba viszik vele. Onnan más járművel terítik viszik tovább a boltokba. A chipsz terítése kisebb járművekkel jobb lehet. Vagy arra gondoltál, hogy chipset csak 645 kmenként lehet kapni, míg vizet 160kmenként?#94 Parci lassan valami eredményt is felmutathatna már a DoJ, mert már évek óta benne van a hírekben a vizsgálódása. Az NHTSA is folyton vizsgálódik, de eddig nem nagyon sikerült elmarasztalnia a Teslát. Mondjuk a vizsgálódás a feladatuk, ez a szervezetek célja.
Bár a DoJ néha furákat tud vizsgálni, például nehezményezte valaki, hogy a SpaceX nem vesz fel külföldieket és ez diszkrimináció [link] . Gondolom azóta meglett az eredménye: az hogy tilos felvennie külföldit. DoD ITAR miatt. de kivizsgálták, mert mindent ki kell vizsgálniuk. -
Füleske
addikt
-
Füleske
addikt
-
Graphics
Jómunkásember
Szerintem nagyvonalakban, aki autós körökben mozog tudja, hogy az MG kínai.
Ezzel újat nem mondtál.
Viszont ez elérhető, tudnak belőle szállítani rövid határidővel, bemegyek, lerakom a pénzt, és kijövök az autóval kb.
Nem azt mondom, hogy rohadt sokad adnak el belőle, de pl. Kecskemét környékén elég rendesen megszaporodtak az MG ZS-sek.
-
vicze
félisten
Igen sok cég van már amúgy aki EV kamiont csinál, de azért túlnyomó többségben csak last mile-on van értelme, autópályán ugyan úgy nem hatékony és ott már most látszik, hogy hidrogénes lesz a "nyerő"(feltéve, hogy létezni fog).
-
vicze
félisten
A 2017-ben behazudott és 5évvel később se megvalósult dolgok gondolom nem számítanak, csak, hogy 1 valami nem stimmel a videóban és bele lehet kötni?
"PepsiCo’s new Semis can haul Frito-Lay food products for around 425 miles (684 km), but for heavier loads of sodas, the trucks will do shorter trips of around 100 miles (160 km)", O’Connell said.
Annyit a fact checkingről... De biztos a vásárló is rosszul tudja.
-
megint az van, hogy a tesla az egész témát megspórolhatná, ha kiadná a specifikációkat, valamint transzparens módon tesztelne. ehelyett feltölt mindenféle videót, aztán lehet találgatni. tudom, hogy ez is a "zseniális marketing, elon!" kategória, de izé.
semi ügyben végtelenül szkeptikus vagyok, majd meggyőznek a tények, ha lesznek. például valódi, komoly rakománnyal furikázó kamionok az utakon. model 3/y legalább tényleg van, látható.
-
azbest
félisten
" a chips-et elbíró semi "
Szoktad nézni Thunderf00t videóit? [link] és el is hitted neki.
Fact check, nem olyan beton korlátok vannak rajta, amiről ő mesél.
10 foot Jersey concrete barriers *11 = 20 tonna körüli, nem pedig 6. Simán pariban van a diesel truckokkal. [link]
Egy diesel truck 10k-25k lbs, a semi 27k lbs körüli. Ha nem kell 500 mérföld hatótáv, lehet kevesebb akku modullal is használni. -
a hasamra ütve írtam, hogy a duplája sem fog már könnyen menni. nem írtam, hogy mindezt a 2023-as naptári/pénzügyi évre, hivatalos elemzésként nyújtom be a topikba, mert csak egy példa volt.
némileg árnyékbox erre vetődni.
arra próbáltam célozni egyébként, hogy a tesla jellemzően jövőképet árul, piramisjáték rendszerben, és hát az ilyen "apróságok", mint régiókra bontott részletes kimutatások, előrejelzések például csak ne érdekelje a tisztelt usert, amikor arról a cégről van szó, aki a fenntartható jövőbe viszi az emberiséget, fenekestül felforgatva az elkényelmesedett mammut autógyártókat stb.
de kiszálltam, amúgy is csak egy tíz éves, kis akksis, 100e km-es renault zoéig jutottam bolygómentésileg.
-
nobeige
tag
2024-re igen, de most még éppen csak eltelt 2 hét abból az évből, amelyikre 2 (kettő, dva, dos, two, II) millió nagyjából a terv. Úgyhogy igen, túlfűtött dobálózás számokkal.
Igen, OK egyébként, annyit és úgy adnak meg, amennyi az előírt minimum, vagy ha ha úgy gondolják, akkor akár többet is. Minden egyébre ott van a jelentéshez társuló levél a részvényeseknek, illetve a jelentés utáni kérdezz-felelek.
Ezek a komolyan vehető számok és előrejelzések.
Az ún. elemzők meg okoskodók meg kibicek meg tökmindegy mit dumálnak. Rövid távra részvényekben utazni szerencsejáték, hosszú távon meg mind meghalunk. -
olyan nagy dobálózás az a 3m, ha jövőre már saját ígéretük szerint is az lesz a volumen?
(egyszerűen megdupláztam az eddigi volument, példa gyanánt, mert hogy nem veszem természetesnek, hogy akár csak lineárisan skálázhatók bármeddig. sőt.)
és az oké egyébként, hogy egy autógyártó nem közöl régióra bontott adatokat se a gyártásról, se az értékesítésről? úgy értem, helyette van ez a "fektess a jövőbe, a teszla évekkel van mindenki előtt" világkép és ez így frankó, shut up and take my money, hol kell részvényt venni?
-
nobeige
tag
Ez honnan jön neked, hogy veszteséges mindenhol, kivéve Kína? Sem a gyártást sem az értékesítést nem bontják régiókra a jelentésekben.
Az év végén tranzitban és készleten lévő mennyiség kb 1 heti gyártás. A helyenként enyhülő helyenként erősödő recesszióban sem nehéz ezt eladni. Az idei gyártás gyakorlatilag a most csökkentett áron megy eladásra, legalábbis kezdetben. Az ár év közben csökkenhet tovább vagy akár nőhet is, a kereslet és a költségek alakulásának függvényében.
Jelen pillanatban nincs más előrejelzés, mint a távlatilag átlagosan évi 50% gyártás növekedés, amiből valahol 2 milliós gyártás adódik 2023-ra.
Az austini és a berlini gyárakban 2022 végére, 2023 elejére várja a tesla a heti ötezres kapacitás elérését. Amennyiben ez teljesül, és van kereslet is, reális lehet az 1,8 - 2 millió körüli gyártás és értékesítés.
Nem értem, miért dobálózol itt 3 millióval.
-
de elonnak már lítiumbányája van, mindenki ki fog fogyni, de a tesla 5d sakkozik és 5 lépéssel előttük jár!
egyébként az van, hogy a tesla évi 1,5m autót gyárt most, és már most veszteséget termelt mindenhol, kivéve kínát. na viszont kínában hosszútávon nem neki fog teremni a babér, az nagyjából 101%.
de szerintem már európában is látszani fog a para már idén. most kipucolják az inventory-t a 20% árnyeséssel, utána meg nem győzedelmes szárnyalás következik évi 3m eladott és leszállított autóval, hanem... fogcsikorgatás.
na de majd a csak a chips-et elbíró semi és a cybertruck megmenti őket!
-
na, egy az egyben felmondod az ev mekkák mantráját.
értem, hogy kaptál egy világmagyarázatot, ami ez, és még az is lehet, hogy így lesz. én annyit szeretnék csak mondani, hogy az biztos, hogy ha így lesz, ha nem így lesz, a tesla például - és nem egyedül - abban a legprofibb, hogy ezt a jövőképed eladja neked. ő ezt sales-eli, az autó szinte másodlagos. és az emberiséget a fenntartható jövőbe vezető, csodálatosan zseni elon piramisjátékos módjára építi a cégét.
te megvetted ezt a jövőképet. én elzavartam a sales-t. egyelőre itt tartunk, azt meg, hogy mi lesz tíz év múlva, meglátjuk tíz év múlva.
-
vicze
félisten
Wishfull thinkingnek hívják, ez a baromság megy évek óta. Nagyon szép álmok csk nincs köze a valósághoz.
Az EV és általánosan az autó piacot Kína vitte előre és tőlük függ a globális piac igen nagy hányada(50%).
A hagyományos gyártók mantra meg annyira fárasztó már, hogy őrület... Nincs olyan gyártó aki egyik nagyról a másikra kidobná az ablakon a ICE gyártást. Azt is szertem, hogy a VW gyárát ami 2x akkor mint egy "Giga factory" nyilván el van hallgatva mert nem illik a propagandába.
Az hogy a Tesla EV piaci aránya egyre csak csökken, megint csak nincs említve, mert jön a hagyományos gyártók mantra.
És még lehetne sorolni.
Majd egyszer azért számold ki, hogy évi 70millió EV-hez mennyi aksi kell és mennyi a gyártó kapacitás és leesik...
Az meg a másik, hogy a kocsi eladások nem csak a nyugatból állnak, ahol még csak csak van infrastruktúra. -
doooo
veterán
Mondjuk a Tesla meg Elon kapcsán elég ironikus a közösségi médiákat felhozni... meg a gyűlöletet, meg az agymosást, meg a kattintások hajszolását.
Az lenne a legjobb, ha a Tesla elszakadna Elontól.
Az nagyon jó lenne. A Teslának is (lásd ezen cikk témája), meg mindenki másnak is. -
vicze
félisten
Valamilyen megmagyarázhatatlan relytéj miatt amire már sok kutató nem tudott rájönni, 2020-ban visszaestek az auto eladások jelentős mértékben, miközben a Tesla eladási rekordokat dönt. Ezt hogy nem érted?
Az EV-k már az össz eladás 10%-kát teszik ki.
És a legjobb hogy az emberk nem állami szabályozások miatt veszik, hanem mert mindekinek van elfekvő 30millája EV-re.Amúgy itt megjegyezném, hogy a magyas kamatlábak miatt is visszaesés várható, mert új autót venni teljesen luxus cikk, és részletek jelentősen magasabbak most.
-
"Tesla's decision to offer a cheaper variant of the Model Y off a secret menu is something of a genius move, as it allows customers to purchase the electric vehicle at a price that better fits their budget."
nem kellett sokat várni a következő úú, köszönjük, elon, akarom mondani, something of a genius move körre!
(kösz a tippet, csóró vagyok az akciós modellhez is
)
-
azbest
félisten
Az eredeti árcsökkentés téma kapcsán érdekes lehet még, hogy van egy model Y változat, amit hivatalosan még nem árulnak, nemrég meghívásos alapon kínálták már fel vevőknek, de valsz hamarosan az is rendelhető lesz.
2000$-val olcsóbb, mint a long range, model y awd standard ~279 mérfölddes hatótávval. Strukturális 4680 cellás. 35 mérfőlddel nagyobb, mint a régi standard range volt. [link]
-
proci985
MODERÁTOR
volt erre pelda, amikor gyokeresen alakult at az igeny az interfacekre par even belul. pl mobiltelefonoknal lattam ilyet, hogy 2014 korul az addig preferalt joystick eltunt az erintokepernyo miatt (vö chromecast 4Kn mai napig van, eltero felhasznalas miatt). csakhogy, egy telefont altalaban lenezve kezel az ember, lenezni egy pillanatra vs lenezni a kozepkonzolra idoben nem ugyanaz a kategoria. ez nem is fog valtozni, mert rajtunk embereken mulik.
-
nekem annyira fura látni, hogy instant igény van erre a techjézus szerepre.
nincs kormány a kocsiban? ú, azta, xxx. szd-i, köszönjük, elon! kivesszük a lidart is, mert nem kell? ú, a teszla ezt is tudja, köszönjük, elon!egy csomó ilyen állításuk forrása ők maguk, oszt kész.
de aztán lehet, hogy itt mindenki csődbe megy és elon a jövőbe vezeti az emberiséget... majd meglátjuk. szerintem nem és nem.
-
proci985
MODERÁTOR
es akkor ld az elozo kommentarom UXel kapcsolatban.
btw software engieneernek azert kene lennie legalabbis minimalis UX / HCI hatternek
egyebkent siman megneznem mi lenne, ha pl a Mercedesnel kiszednek a C classe sebessegmerojet a kormany mogul, mert az meno. egy Mini gen1nel ez oke, de az egy retegtermek volt
-
azbest
félisten
Btw, a Canoo vanról is vannak újabb videók, amiről ph is írt másfél éve.
Lehet bennük potenciál, pláne, hogy us army, nasa és wallmart rendelésük már van. [link] [link]Persze ez is lutri erősen még, de ha megtolják az állami rendelések, akkor lehet kinövi magát. Lehet furán néz ki, de nagyon praktikusnak látszik. Sokaknak inkább ez kéne, mint ford f15 vagy cybertruk, bár nem is teljesen az a kategória.
-
ismerem az "érveket", igen, ez a köd lengi körül a teslát, és közben súlyos csend, vagy annál is rosszabb van a hiányosságokról. ezek hitviták, és a hatalmas véleményvezér birodalom, ami a tesla körül ügyködik, ezt sugallja. hogy dinoszaurusz vagy. hogy füstös. hogy nem ez a jövő. stb.
nem lesz nokia a toyotából, illetve a fenti véleményvezérek szemében már most is az, de ők is csak egy hangos, közhangulatot alakítócsoport.
ezt csak úgy iderakom (Ashok Elluswamy, a Tesla Autopilot fejlesztésvezetőjének (egy halálos AutoPilot-balesetben tett) vallomása):
-
azbest
félisten
Nekem inkább úgy tűnik, hogy a gyűlölet lett vallás. Teljesen kimosta közösségi média már az emberek agyát simára.
Bármilyen technológiai hírnél megjelenik egy keménymag, ami szerint minden rossz és nekik nem kell, másnak se kelljen. Erre még pluszban rátesznek újságírók kifejezetten uszító megfogalmazású írsásokkal, mert attól nő a látogatószám.
-
proci985
MODERÁTOR
MG hibrideket arulnak mindenhol. es ahogy kinez rendben van a minoseg is
----
mondjuk kezd a kereslet-kinalat talalkozni, ugy meg ha van raktar mar ki is lehet probalni az autot es kijon, hogy mit jelent az usability szempontbol a Model Ynal, hogy nincs a vezeto elott muszerfalegyseg. meg mindenre erintogombok mert az
olcsomenoonvezetesnel meg azert jon fel a tobbi marka is, siman egy sved fouton mar egy V90 is elnavigal kb magatol.
-
Noukoum
veterán
válasz
Feketelaszlo #53 üzenetére
Azokról az autógyártókról beszélsz akiknél éppen tart a süllyedés fázis. Lásd Toyota.
-
Feketelaszlo
senior tag
Oké, csak akkor elbeszélünk egymás mellett. Ez nekem egy tech világból átszivárgó tévképzetnek tűnik, hogy aki legtöbbet fejleszt annak lesznek a legjobbak az eladásai is, holott ha egy valamit megtanultak az autógyártók az elmúlt 15 évben az épp az, hogy a fejlesztések és jövedelmezőség között nagyon laza az összefüggés - vagy esetleg még ellentétes is. Más szemüvegen keresztül nézzük a dolgot - a Toyota nem azért lett a világ legnagyobb autógyártója és azért elégedettek a vevőik, mert olyan sokat fejlesztettek, hanem azért, mert olyan keveset.
-
vicze
félisten
Sohaj...
Random kereskedő. Beszámoltak egy Tesla-t, így nyilván árulják is.
Mellesleg VW és Hyundai márkakereskedő.Tesla rajongók már nem tudnak máson pattogni?
-
azbest
félisten
lol, azt hittem fake, de facebook oldalukon [link] tényleg kinn van:
Amcsi VW dealership teslát árul -
vicze
félisten
Nyilván, a jósgömbökkel nincs senki előrébb.
Az árcsökkentés hatására elég nagyot esett az inventory, szóval jelenleg működik a dolog, a kérdés, hogy meddig.
Az hogy Q1 mennyivel lesz 400e felett vagy alatt mond majd némi információt. -
vicze
félisten
"nincs autógyártó, akinek kényelmes 20%-os árrése lenne a termékén"
Teslának 2022-ben 30%-hoz közelített a haszonkulcs, ugye elég rendesen pumpálták fel az árakat kamuindokokkal, mivel megtehették a kereslet miatt gond nélkül. Még minding jelentősen drágábbak mint 3éve, amikor ~15%-os volt a haszonkulcs, és még így is jelentősen az ipar felett vannak.
#45 eclipse19:
"Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek."
A tőzsde nem éppen így működik, hogy ha nem veszik akkor alacsony. Ugyanúgy veszik, a mennyiség nem változik viszont többen akarnak eladni mint venni, ezért esik. -
jacis
nagyúr
Ez a hír a totalcar-ra való.
-
eclipse19
senior tag
Értem én, hogy relative jelentős az árcsökkenés, de a "hatalmas" mást jelent.
Aki 10%-kal kevesebbért megveszi, az az eredeti áron is megvehette volna.
20%-nál kezdődik szvsz az, hogy többen veszik, mint egyébként vették volna.
Én kb 30% csökkenésre mondanám, hogy "nagy".Ami a kereslet csökkenést és a részvény árat illeti, ... , nos lassan elkezdték leengedni a "nem létezők" az elmúlt jó 10 évben felfújt pénzügyi/gazdasági buborékot.
Ha kevesebb pénz van az embereknél, kevesebb részvényt (és Teslát) vesznek. -
válasz
eclipse19 #43 üzenetére
tekintettel arra, hogy a nincs autógyártó, akinek kényelmes 20%-os árrése lenne a termékén, ezért de, hatalmas.
mondjuk szerintem a tesla sem ilyen gyártó, és ez az árcsökkentés csak alternatívíában jelenti azt, hogy "na, vége a többi gyártónak, a tesla most bemattolt mindenkit", míg a való világban, ahol még internettel sem lehet a végtelenségig elfedni a valós gazdasági folyamatokat azért van, mert most először nem fogy a cucc, jelentősen lelassult a kereslet és pár hónapon belül vége a több éve tartó "nem bír eleget gyártani, úgy viszik" témának.
-
eclipse19
senior tag
Kicsit kattintás vadász a cím.
10% körüli árcsökkenés, aligha a "hatalmasat esett" kategória.
Az amerikai 20% esés már valami, de még az is csak erős túlzással "hatalmas". -
Usgyi
aktív tag
Helyes. Hátha lesz egy kis ár verseny
-
Füleske
addikt
válasz
Feketelaszlo #32 üzenetére
Tesla - nak nincs mindenes platformja, mivel nem árul belső égésű vagy hibrid autót. A gördeszka nem mindenes platform. Most írtam, hogy már fél éve vettek és szedtek szét Munro - ék 4680 - as strukturális akkupakkal szerelt autót. Tudsz mutatni ilyet más gyártónál is? Octovalve, préselt karosszéria öntvények? Egyébként sokan még a mai napig nem jutottak el a gördeszka platformig sem.
-
kchris78
veterán
Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.
Vegulis ez azert nem alap nelkuli, itthon a valosag ferdito es remisztego mediat nem biztos hogy erdemes komolyan venni. Ott pl ahol a par%-os elmozdulast "beszakadas"-kent jellemeznek.
-
azbest
félisten
teslám nekem is akkor lesz, ha nagyon bejönnek a részvények és jogosítvány nélkül lehet utazni bennük
Fact-checként én a kézzelfogható, már létező dolgokat nézem, ami már megvalósult.
A csávóban tényleg van némi asperger meg hasonlók... vannak fura megnyilvánulásai és biztosan trenírozzák hogyan kell emberekkel kommunikálni. Egyik régebbi kollégám is hasonló, olyan aki egy vita bizonyítására egy hétvégén megírt egy javascript enginet, de ugyanaz az ember egy üzleti tárgyaláson a "van-e bárkinek bármilyen kérdése" felvetést szó szerint vette és teljesen témától irreleváns olyan kérdést tett fel, amitől megfagyott a teremben a levegő. Túl sok konkrétum nélkül, azt kérdezte meg egy világcég vezetőjének unokájától (aki a cég képviseletében jelen volt), hogy nem félnek-e náluk dél-koreában, hogy északról rakétákat lőhetnek át.
Egyébként Musknak most minden teslás tweetjét előbb egy céges ügyvéddel jóvá kell hagyatnia. A 2018as SEC egyezség miatt. Most próbálja semmissé tetetni ezt az amcsi alkotmányra hivastkozva, hogy ne korlátozzák a szólásszabadságát [link] . Mert az egyezségbe úgy ment bele, hogy kvázi megfenyegették, hogy ha nem fogadja el, akkor tönkreteszik a Tesltát a bankok az akkori befektetéseik megvonásával. [link]
#39 kchris78
egy sör mellett egy pubban négyszemközt. De nem egy üzleti tárgyaláson. Egy kifejezetten kényes, személyes témát, a két cég dolgozói előtt. -
hát, lehet -- de szerintem nem így lesz (tipp)
amúgy a tesla tudtommal csak kínában nyereséges, ott meg biztosan nem lesz hosszú ideig az. és azért óvatosnak kell lenni, mert mára szemmel láthatóan a tech cégek köré épített médiagépezet is hajlamos valóságferdítésre, szóval a sok-sok "tény, hogy hatékonyan gyárt" között nehéz valódi fact checkinget csinálni
na mindegy, én laikus vagyok a témában, sosem lesz ilyen autóm, szóval mindegy is. muskot az utóbbi ámokfutásai óta mondjuk rühellem, kár volt kijönnie a fényre
-
azbest
félisten
Nagyon meglepő lenne, ezeket nem tudom milyen szakértők jósolják. Gyakorlatilag minden üzletágban most kezd beérni a fejlesztések gyümölcse és indulnak be az újabb üzemek. Többet és olcsóbban gyártanak.
Ez a twitteres gyűlöletkampány csak ideiglenesen tudja rángatni a részvényárfolyamokat, elmúlik és a befektetőket végső soron az eredmények érdeklik. Aki pedig belülről is látja a cégeket, azok szerint sosem mentek még olyan jól, mint most.
Manapság mindenki annyira érzi, hogy mit kéne csinálni és ezzel megél a tőzsdén vagy az influenszer médiavilágban, de végső soron azért mégis kell az, aki termelő munkát végez és eredményt tesz le az asztalra, mert anélkül a bohócoknak sem lesz miből bevétele.
Nagyon furcsa ez az átlagember frusztráció, amit kivált belőlük Musk léte. Nagy a kontraszt és sokan nem tudják feldolgozni, hogy nem különlegesek. Muskot szerintem Mr Goodenough-hoz lehetne hasonlítani [link] , aki szintén sok területen megreformálta a világot, csak az ő idejében még nem volt közösségi média
Munro meg nem hülye, hogy vesztes lóra fogadjon. Minél több sztorizását hallom, annál inkább leesik az állam, hogy ki ez az ember. Ő azok közé tartozik, akitől a Nasa, Ford, Boeing és sok más cég kér tanácsot máig. Csak két évvel ezelőttig ő sem volt aktív az interneten. Ez is egy érdekes beszélgetés, sokféle cégről, Joe Justice is érdekes figurának tűnik [link]
-
1-2 év múlva 100 usd alatt lesz az a részvény, de még 50 usd alatt is
sandy munro meg egy jóideje már extra simulékony, ha muskról van szó...
én már nem hiszek a csillogó alternatív valóságban, amit a tesla épít maga köré. majd elválik, hogy merre az arra, aztán sokan tévednek majd, sokan meg "ők megmondták"
-
Noukoum
veterán
válasz
Feketelaszlo #32 üzenetére
Pont ezt írja hogy amíg a többi gyártó összelegózza az elavult köntösben a villanymeghajtást, addig a Tesla az autóipar legfejlettebb autóit gyártja. És fejlesztésekben is ő van az élen még így is, ami még többet elmond a többi gyártóról.
-
azbest
félisten
válasz
Feketelaszlo #32 üzenetére
A model y structural battery pack és a gigapresses öntőprés használata azért túlmutat ezen. Plusz olcsóbb kiasautó alap fejlesztése is folyik már. Emellett semi és cybertruck gyártás - utóbbihoz most üzemelik be két helyen a 9k tonnás öntőprést valószínűleg.
Szintén Munrót idézve: a tesla nagyságrendekkel gyorsabban iterálja a fejlesztéseket. A hagyományos gyártók egy gyártósort sok évente változtoztatnak, ha egyáltalán valaha változtatnak rajta. Attól, hogy külsőre nem változnak sokat a teslák még a body panelek alatt hatalmas változtatások történtek. Munróék is már vagy három különböző model 3-at szétszedtek, ha jól emlékszem.
A modularitásban teljesen igazad van, de nem az alváz, hanem a motorok és inverterek kapcsán megy ez durván a teslának. Másrészt nem azt jelenti, hogy ugyanazt teszik be, hanem egymással kombinálható megoldásaik vannak. A bekerülő alkatrészek pedig iteratíven fejlődnek, nem csak pár évente megjelenő teljesen más szériában változnak.
A régi gyártóknál már az nagy szó, hogy nem csak beépítenek elektromotoros központi hajtást a benzines kaszniba, hanem tényleg van már skateboardra épülő, eleve elektromosnak tervezett megoldásuk.
-
Feketelaszlo
senior tag
Dehát a Teslának is csak egy, mindenes platformja van. Annyi, hogy ők "skateboard" néven hivatkoznak rá ami pont 10 betűben különbözik egy átlag autóipari platform elnevezésétől, de az összes autójuk ugyanarra az alkatrészbázisra épül és ők is csak annyit fejlesztenek, amennyit muszáj. Eleve ez a mai járműplatformoknak a lényege, hogy a falig el lehet tolni velük a modularitást és nem kell feleslegesen dolgozni. Ha minden autón minden alkatrész más lenne akkor meg az lenne a baj, mert borzasztó drága lenne a tervezés, gyártás, szervizelés és üzemeltetés és hónapokat kéne várni a pótalkatrészekre.
-
Füleske
addikt
"Arra gondolok, hogy nem régi alkatrészekből ollózzák össze újra, ugyanazt."
Milyen új fejlesztések vannak? Annyit sikerült megtudnom a pr anyagból, hogy az eddigi botrányosan rossz hajtás hatékonyságon javítottak. Majd kiderül, ha tesztelik az új Jeep - et.
Kvóta: (ez tavalyi, idei szerintem még nem ismert): [link]
A PSA nem volt rossz helyen, de más is tudta ezt a pár százalékot hozni, az FCA-Tesla pool meg no komment.
Akku gyártás kapcsán az összes gyártó akkugyártást/akkugyárakat tervez az ismert akkugyártókkal együtt. Kérdés ezekből mikor lesz késztermék, és mi lesz az a késztermék. Ami biztos, hogy Munro - ék már fél éve szétszedték a 4680 strukturális akkupakkal vásárolt Tesla - t. A 4680 gyártás felpörgetése már tavaly folyamatban volt, jelenleg szerintem nem tudni, hogy mekkora a részarány.[link] -
azbest
félisten
Aki hosszútávú befektető (2020 októbere előtt vett), annak pluszban van. De majd meglátjuk 1-2 év múlva hol lesz. Végülis lehet inkább meg kéne köszönnöm a hisztériakeltőknek, hogy lehetőséget adtak két évvel korábbi áron vásárlásra
Amúgy a tesla kapcsán többet adok ilyen emberek szavára, mint Sandy Munro [link]
Az akku gyártás kapcsán nem látok értelmes kimutatást, hogy mennyi saját gyártás és mennyi panasonic / catl. De úgy látom a saját gyártósorok is kezdenek felpörögni [link] és az erőmű üzletágnak külön megafactory-t építettek [link] és már toboroztak oda embereket. Berlinben úgy olvasom, hogy akadályozzák a gyártást.
-
Noukoum
veterán
Tekintve hogy az egész kvótarendszer a gyártókkal szemben túl engedékeny volt, ezért nem nagy dolog hogy valaki teljesíti. Mert (szinte) mindenki teljesíteni szokta.
És az sem látom hogy sokkal előrébb lennének a többi hagyományos gyártónál. Pedig nem magas a léc. Nyilván a Teslához képest fasorban sincsenek. -
doooo
veterán
"Ha valaki éppen jókor vásárolt részvényt a január eleji hisztériában, akkor már 20% pluszban van."
Ne legyen mindennek negatív színezete, de ez a típusú "színezés" még rosszabb, amit te próbálsz csinálni...
Ebből se te, se senki más nem bír sikersztorit kihozni.
A januári emelkedéshez (ami amúgy épp megállt a napokban, és most enyhén megint esni kezdett) meg annyit, hogy nézd meg a korábbi, szeptember óta történt emelkedéseket... nem sokáig tartottak, és ha valami egyértelmű, akkor az az, hogy a mostani (ideiglenes) emelkedés volt a leglaposabb az eddigiek közül.
Ez minden, csak nem pozitív.
Persze ha mindez azt eredményezi, hogy ilyen drasztikus mértékben mérséklődnek az autóik árai (ezáltal lassan az egész piacot is mérsékelve), a vásárlók és a bolygó már nyertek vele. -
doooo
veterán
Arra gondolok, hogy nem régi alkatrészekből ollózzák össze újra, ugyanazt.
A kvótákat pedig nem csak teljesítik, de folyamatosan előttük is járnak. Az utolsó új, csak belsőégésű motorral szerelt autójukat sem egy nappal azelőtt fogják legördíteni a gyártósorról, hogy az Unió, meg még egy rakás másik ország betiltaná ezeket, hanem évekkel korábban.
Nem érdemelnek nagy dicséretet, de akkor is a többség előtt járnak (pláne a lefedett piacot tekintve, hisz nem 3-4 luxusmodellt készítő gyártóról van szó, mint mondjuk a Jaguar Land Rover), és épp azért, mert nem az abszolút minimumot nyújtják, amit állítasz.
Ja és ha már akku (amit ugye a Tesla nem maga gyárt, hanem nagyrészt a Panasonictól vesz; a közös fejlesztés is újabb fejlemény, eredménye meg még csak ezután lesz), a Stellantis a Samsunggal és az LG-vel épít közös gyárakat épp. -
azbest
félisten
"esett" ? Inkább csökkentette a gyártó.
Örülni kéne neki, nem pedig ezt is negatív színezettel tálalni. már hónapok óta téma, hogy kb egyedülálló módon a tesla profittal, méghozzá elég magas profittal tudja adni az elektromos kocsikat a folyamatos gyártási optimalizálás miatt. Így tud miből engedni.Ahogy fut fel egyere jobban a termelés és még olcsóbb lesz egy autóra jutó költség, úgy tudnak egyre jobb árakat hozni, ha a körülmények is ezt igénylik. Az egész iparág megdöccent a 2023 előtti negatív hangulat miatt, új tax credit rendszer jött usában és kínában is, hát igazodtak hozzá. Rekord forgalmuk lesz darabszámban év elején.
Ha valaki éppen jókor vásárolt részvényt a január eleji hisztériában, akkor már 20% pluszban van.
-
Füleske
addikt
Nem tudom mire gondolsz átdolgozott alapokon és elég sok különbségeken. Sokkal gazdaságosabb a gyártó számára, és pontosan megfelel a CO2 kvótára. Ezt eredményezi az excel táblázat, se többet, se kevesebbet. Valódi EV fejlesztések ebből nem várhatóak. Melyik cégcsoport nem tart itt? Oké, pl. a Toyota sehol sincs, de neki a sok hibrid miatt egyelőre nincs is rá szüksége, szintén az excel táblázat alapján. Akinek nincs sok hibridje (pl. német márkák), azok ugyanezt csinálják. A Tesla nyilván mindent EV - hez tervez, saját akkuval, folyamatos változtatásokkal.
-
ben11
őstag
Na, végre eladhatom a g astrát..
-
doooo
veterán
Hát nem tudom... épp a Stellantis, azon belül is a PSA (ami egyébként a legjobban szokott állni a kvóták teljesítésében, anélkül is, hogy nagyon belemenne a kibocsátási-kereskedelembe), ami alaposan átdolgozta az alapokat.
Az igaz, hogy ugyanazokra az alapokra több modell készül, több márkanév alatt, de az alapokon túl a vásárló számára elég sok különbség van ezek között. Egyrészt. Másrészt sokkal gazdaságosabb mindenki számára, és nem mellesleg pontosan megfelelnek erre az átmeneti időszakra, amiben most vagyunk. Amikor még nem lehet csak EV-ket gyártani (egy ilyen hatalmas cégcsoport esetén pláne), de ugyanarra az alapra lehet egy benzinest és/vagy egy hibridet is összerakni, külön pénz-, idő-, energia-, alapanyagpazarlás nélkül.
Bár mindegyik cégcsoport itt tartana már, ahol a Stellantis. -
Füleske
addikt
Össze legóznak valamit egy mindenes platformra, az addig is elérhető alkatrészekből (csak azt fejlesztenek rajta, amit nagyon muszáj), vesznek hozzá akkut külső gyártótól, és mintha a fogukat húznák, pont annyit adnak el belőle, hogy a CO2 kvóta meglegyen. Esetleg 8 féle néven árulják ugyanazt, más-más márkaként. (pl. Stellantis) Papíron a villanyautózás élharcosai, valójában épp csak annyira, amennyit az excel táblázat megkíván.
-
adamklark
senior tag
válasz
Plazmacucci #3 üzenetére
Az így járt
-
kchris78
veterán
Nezi valaki itt a piaci mozgasokat? Hogy a dollar elkezdett esni? Hogy 430 helyett 365-ba kerul egy dollar? Hogy .98 helyett 1.09 dollar egy eur? Igy nem veletlenul adjak oda olcsobban. Ennek tukreben nem kis nyeresegre tesz szert az Apple varhatoan egesz evben mig be nem arazza szeptemberben ujra a kutyuket, kerdes az arfolyam...
-
Füleske
addikt
Ez csak az Y Performance fékjein van. Ettől Performance.
#3 Plazmacucci: A Tesla mondjuk pont listaáron árult eddig is mindent. És ha megrendeled, nincs utólagos áremelés amíg meg nem érkezik az autó, most pedig a hírek szerint a már megrendelteket is olcsóbban odaadják.
#5 Econ: Azért a nagy nevű gyártók eddig nem állnak túl fényesen EV gyártásban (koreaiakat talán leszámítva), a kínaiak meg még inkább csak otthon árulnak.
-
Graphics
Jómunkásember
válasz
Hieronymus #6 üzenetére
Az szép.
-
Hieronymus
veterán
válasz
Plazmacucci #3 üzenetére
A németeknél lett érdekes az ár.
Mivel 45 ezer euró alá esett a Model 3 ára, megkapja az e-autó támogatás.
Az eredeti 49.990 euró helyett 43.990 lett. További 6750 euró az állami és gyártói támogatás összege. 37.240 kell kifizetni az autóért. -
#31733248
törölt tag
Nem véletlenül esett a részvények ára ekkorát. Sokan most jöttek rá, hogy nem csak a Tesla képes EV-t gyártani, mint ahogy arra is, hogy ma már messze nem ott tart a kínai autóipar, ahol a legtöbben gondolják.
-
thboxx
aktív tag
"Elon Must"
-
És azokkal a vásárlókkal mi van, akiket azzal etettek, hogy tavaly micsoda kedvezménnyel vették a szarjaikat?
-
Graphics
Jómunkásember
És a minősége is?
[link]
Model Y fék - Brembo volt, Mando lett, és ilyen takaró szarokkal kínlódnak...
Új hozzászólás Aktív témák
- Épített vízhűtés (nem kompakt) topic
- Autós topik
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- MIUI / HyperOS topik
- Windows 10
- Telekom otthoni szolgáltatások (TV, internet, telefon)
- sziku69: Fűzzük össze a szavakat :)
- sziku69: Szólánc.
- PROHARDVER! feedback: bugok, problémák, ötletek
- Luck Dragon: Asszociációs játék. :)
- További aktív témák...
- 0 perces COOLER MASTER MASTERBOX MB600L V2 TEMPERED GLASS eladó! SZÁMLA (a Te nevedre)! ÁRON ALUL!!!
- Acer Predator Triton 17X Intel Core i9 13900HX/RTX 4090/64GB RAM/4TB SSD remek áron IGAZI RITKASÁG!
- LOGITECH G PRO X 2 LIGHTSPEED VEZETÉK NÉLKÜLI FEKETE HEADSET
- 0 perces RYZEN laptop eredeti Win10-zel! GARANCIA + SZÁMLA (a Te nevedre)! LEGOLCSÓBB SZÁMLÁS ÁR!
- CORSAIR TC100 RELAXED SZÜRKE/FEKETE SZÖVET GAMER SZÉK
- LG 40WP95XP-W - 40" NANO IPS - 5120x2160 5K - 72Hz 5ms - TB 4.0 - HDR - AMD FreeSync
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T460 - i5-6GEN I 8GB I 256GB SSD I 14" FHD I Cam I W10 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T14 G1 - i7-10GEN I 16GB I 512SSD I 14" FHD I Cam I W11 I Garancia!
- Bomba ár! Lenovo ThinkPad T450 - i5-5GEN I 16GB I 256SSD I 14" HD+ I Cam I W10 I Garancia!
- Konzol felvásárlás!! Playstation 5, Playstation 5 Pro
Állásajánlatok
Cég: FOTC
Város: Budapest