-
Fototrend
Ez itt, az elektronikával hobbiból foglakozók fórumtémája.
Lentebb összegyűjtötttem néhány elektronikával kapcsolatos, hasznos linket.
Új hozzászólás Aktív témák
-
válasz
Speeedfire #73876 üzenetére
Összes nagyáramú kötés ellenőrzése, a generátos seggétől az akku + saruig, testelések ugyanígy. Motor és karosszéria között, karosszéria és a kábelköteg között is.
Ez amúgy se árt.
Milyen autó, modernebb, akkor van 1 vagy akár több nagyáramú biztosíték is a + körbe, ezek, pláne korosabb autónál hajlamosak nagyobb átmeneti ellenállást produkálni ha nem zárt dobozba hanem az akkusarura vannak ráépítve, korrózió.
Ha semmi nem változik, meg lehet próbálkozni a generátor B+ főcsatlakozója és a test közé egy zavarszűrő kondenzátorral, ezt direkt így lehet vásárolni, egyik fele a testre a másik egy rövid kábel 6-os saruval a pozitívra, B+.
Ha ez sem, akkor fesz.szabályzó csere, az is betegeskedhet, hiába van meg a 14-14,4V töltőfeszóltség.
Ha ez horror összeg akkor hagyni a fenébe.
Lehet még kopott kefe, épp hogy hozzáér és nagyfrekis zajjal szikrázik, és lehet forgórész csúszógyűrű oválisra kopva, ekkor ugrál rajta a kefe, szintén szikrázással és elektronikus zajjal jár.
Legvégső megoldásként szétszedni a generátort, és először is kimérni a hidat meg a segéddiódákat és a csavaros kötéseket jól meghúzni.
Ez utóbbi gyakran kivitelezhető a generátor szétszedése nélkül, a seggén, a hátsó pajzson van 3 vékonyabb, jellemzően M5 csavar vagy anya ami a hidat szorítja össze. Ezeken kellene húzni, nem kifelejtve a 2 vastagabb, jellemzően M6 csavart/anyá, az egyik a B+ a másikon testelődik e pajzshoz a diódahíd negatív.
Francia autóknál némelyiknél sajnos annyira idióta megoldások vannak hogy ha korrodál a kötés, el lehet dobni a hidat.Lehet kapni tekercses/ferritmagos nagyáramú zavarszűrőt is, ez nem drága és a hifi pozitívját ezen keresztül kötni.
Ellenőrizni kell a fejegység test és + csatlakozást is, ha a + valami gizda vékony madzag és kritikus, nem atomstabil helyről van levéve az is lehet gond.
Csomagtartóba tett sub és hátsó szatellitekre használt végfoknál mindenképp a pozitívot az akkuról kell vinni, vastag vezetékkel.
Lehet még ilyen esetben földhurok is, ilyen esetben a subot 1:1 leválasztó trafón vagy hurokmentesítőn kell meghajtani.
Gyakran segít már az is ha a fej és a hátsó végfok közötti árnyékolt vezeték test ereit megszakítjuk és egy 10-100 ohmos ellenállással kötjük össze.Szerk, közbe írtál,
a brumm azért brumm mert az 50Hz hálózaton az 50 Hz és ez terjedt el.
Egy kocsiba ahol a generátorzaj pár kHz, ott is lehet földhurok és logikusan az a pár kHz lesz. Csak a neve brumm de a lényege ugyanaz.
400 Hz hálózaton 400 Hz lesz a brumm is, azaz magyarul a dupla, egymással párhuzamosab kötött vezetékszakaszokba indukált nemkívánatos feszültség.
Ennek frekvenciája megegyezik a tápfeszültség frekvenciájával, esetünkben tbb kHz. -
darvinya
titán
válasz
Speeedfire #73876 üzenetére
Azzal sehogyan, inkább nagyobb kondit kötnék be és stabilizálnám 12V-ra a tápot.
Ha megszűnik, egyértelmű, ha nem akkor komolyabb test zárlat van.
Új hozzászólás Aktív témák
- Elektromos cigaretta 🔞
- HP notebook topic
- Filmvilág
- Bluetooth hangszórók
- Bemutatkozott a Poco X7 és X7 Pro
- Fejhallgató erősítő és DAC topik
- AMD K6-III, és minden ami RETRO - Oldschool tuning
- Elemlámpa, zseblámpa
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Tőzsde és gazdaság
- További aktív témák...
- Gombászkönyvek egyben
- Csere-Beszámítás! Prémium vizhűtéses számítógép! I9 11900K / RTX 3090 / 64GB DDR4 / 1TB SSD
- Telefon felvásárlás!! Apple Watch SE/Apple Watch SE 2 (2022)
- KIÁRUSÍTÁS - REFURBISHED és ÚJ - Lenovo ThinkPad Ultra Docking Station (40AJ)
- 10% -tól elvihető. Országosan a legjobb BANKMENTES részletfizetés! Lenovo Legion Pro 7
Állásajánlatok
Cég: CAMERA-PRO Hungary Kft
Város: Budapest
Cég: PC Trade Systems Kft.
Város: Szeged