Keresés

Új hozzászólás Aktív témák

  • tordaitibi

    veterán

    válasz Speeedfire #73876 üzenetére

    Összes nagyáramú kötés ellenőrzése, a generátos seggétől az akku + saruig, testelések ugyanígy. Motor és karosszéria között, karosszéria és a kábelköteg között is.
    Ez amúgy se árt.
    Milyen autó, modernebb, akkor van 1 vagy akár több nagyáramú biztosíték is a + körbe, ezek, pláne korosabb autónál hajlamosak nagyobb átmeneti ellenállást produkálni ha nem zárt dobozba hanem az akkusarura vannak ráépítve, korrózió.
    Ha semmi nem változik, meg lehet próbálkozni a generátor B+ főcsatlakozója és a test közé egy zavarszűrő kondenzátorral, ezt direkt így lehet vásárolni, egyik fele a testre a másik egy rövid kábel 6-os saruval a pozitívra, B+.
    Ha ez sem, akkor fesz.szabályzó csere, az is betegeskedhet, hiába van meg a 14-14,4V töltőfeszóltség.
    Ha ez horror összeg akkor hagyni a fenébe.
    Lehet még kopott kefe, épp hogy hozzáér és nagyfrekis zajjal szikrázik, és lehet forgórész csúszógyűrű oválisra kopva, ekkor ugrál rajta a kefe, szintén szikrázással és elektronikus zajjal jár.
    Legvégső megoldásként szétszedni a generátort, és először is kimérni a hidat meg a segéddiódákat és a csavaros kötéseket jól meghúzni.
    Ez utóbbi gyakran kivitelezhető a generátor szétszedése nélkül, a seggén, a hátsó pajzson van 3 vékonyabb, jellemzően M5 csavar vagy anya ami a hidat szorítja össze. Ezeken kellene húzni, nem kifelejtve a 2 vastagabb, jellemzően M6 csavart/anyá, az egyik a B+ a másikon testelődik e pajzshoz a diódahíd negatív.
    Francia autóknál némelyiknél sajnos annyira idióta megoldások vannak hogy ha korrodál a kötés, el lehet dobni a hidat.

    Lehet kapni tekercses/ferritmagos nagyáramú zavarszűrőt is, ez nem drága és a hifi pozitívját ezen keresztül kötni.
    Ellenőrizni kell a fejegység test és + csatlakozást is, ha a + valami gizda vékony madzag és kritikus, nem atomstabil helyről van levéve az is lehet gond.
    Csomagtartóba tett sub és hátsó szatellitekre használt végfoknál mindenképp a pozitívot az akkuról kell vinni, vastag vezetékkel.
    Lehet még ilyen esetben földhurok is, ilyen esetben a subot 1:1 leválasztó trafón vagy hurokmentesítőn kell meghajtani.
    Gyakran segít már az is ha a fej és a hátsó végfok közötti árnyékolt vezeték test ereit megszakítjuk és egy 10-100 ohmos ellenállással kötjük össze.

    Szerk, közbe írtál,
    a brumm azért brumm mert az 50Hz hálózaton az 50 Hz és ez terjedt el.
    Egy kocsiba ahol a generátorzaj pár kHz, ott is lehet földhurok és logikusan az a pár kHz lesz. Csak a neve brumm de a lényege ugyanaz.
    400 Hz hálózaton 400 Hz lesz a brumm is, azaz magyarul a dupla, egymással párhuzamosab kötött vezetékszakaszokba indukált nemkívánatos feszültség.
    Ennek frekvenciája megegyezik a tápfeszültség frekvenciájával, esetünkben tbb kHz.

  • darvinya

    titán

    válasz Speeedfire #73876 üzenetére

    Azzal sehogyan, inkább nagyobb kondit kötnék be és stabilizálnám 12V-ra a tápot.
    Ha megszűnik, egyértelmű, ha nem akkor komolyabb test zárlat van.

Új hozzászólás Aktív témák