-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #178400 üzenetére
Idén nagyon elbonyolították, ember legyen a talpán aki elsőre eligazodik a Rockshox kínálatában, csak Reconból van kétféle Silver TK, egy RL, egy Silver RL és egy Gold RL. Gondolom ezekből kettő tavalyról fent maradt modell, de akkor is . Ha ez nem elég, a Judy a Recon alatt lenne ugy-e, de mégis van egyes Reconoknál komolyabb Judy.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #178400 üzenetére
Azt nem láttam, pedig lehet, hogy ráültem volna összehasonlításképpen. Mondjuk az helyből kicsit komolyabb felszereléssel jött, csak gondolom használtabb lehetett, azért nem volt akkora az árkülönbség, amekkorát az alkatrészek alapján vártam volna.
Amúgy brutál, hogy itthon (de kb bárhol) ez az aluváz is ~300 ropi boltban - tudom, komplett bicóban más áron adódik hozzá a végösszeghez, de akkor is..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz ZolkoW #178402 üzenetére
Túl olcsón vetted, biztos javítva volt.
Kíváncsi leszek, hogy fog tetszeni az IsoSpeed. Két éve, amikor nézegettem a karbon bringát, akkor nagyon elgondolkodtam rajta a sérv miatt. Csak akkor volt ez új dolog, használtan nem voltak még vázak, újban meg nem volt rá keret (azt hiszem 6-700+ volt). Arra leszek még kíváncsi, hogy koszosan nem nyekereg-e, ez talán alu váznál még jobban kijön. A logika azt mondja, hogy kellene, hiszen ha a nyeregcső is tud nyekeregni, akkor ez is, kivéve, ha nem ér össze, de akkor meg nem lenne olyan merev.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
rétisün
veterán
még mindig hidrós tárcsafék....
többször volt már róla szó, hogy ha valakinél levegős volt/lett a fék, nem volt-e felfordítva a bringa. na most, ha a fék egy zárt, légtelenített rendszer, hogy tud levegős lenni egy felfordítástól? hol tud levegő kerülni a rendszerbe, vagy hogy van ez?
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
INTELligent
senior tag
válasz Maximum1 #178397 üzenetére
Rendben, köszönöm! Hát igen, optikailag sokkal jobban mutat .
Azt hogyan tudom megállapítani, hogy kompatibilis-e a féknyergemmel?
Mert felkerestem az elmúlt napokban többször a Shimano M395ös fék honlapját, de nem ír kompatibilitási listát.
Közben kinéztem egy SM-RT81-et (180-as méretben, el tudnám hozni a bolti ár kb feléért apróról), de nem tudom, hogy jó lesz-e .Illetve láttam egyes féktárcsáknál, hogy belső/külső menet van rajtuk a centerlock rögzítéshez, azok a verziók csereszabatosak (enyémen belső van)?
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
IMIIKE1998
őstag
válasz ZolkoW #178386 üzenetére
Először is gratula, sok km-t vele!!
Másodszor észrevettem, hogy többőtöknek is a bringáján tökik ki van húzva a nyeregcső. Nem kicsi így akkor a váz? Anno a 16"-os Magellanomon is ennyire volt kint a cső, mint Zolkow gépén, akkor azt mondtátok, kicsi, vegyek nagyobbat. Vagy mástól is függ?
Más példák a topicból: [link] [link]Más: Belépő rugós teló(RST Gila) vs Suntour XCR rugós:
Mind a kettő érzékeny a hidegre, 15 fok alatt totál bemerevedik mind a kettő, viszont:
Az XCR szebben mozog, az erőfeszítés állító ténylegesen működik, nem csak dísznek van, merevebb és nem csavarja a tárcsafék. Bár nyilván nem egy levegős, de azért érezhetően jobb, mint a belépő rugós.[ Szerkesztve ]
-
rétisün
veterán
válasz INTELligent #178406 üzenetére
"láttam egyes féktárcsáknál, hogy belső/külső menet van rajtuk a centerlock rögzítéshez"
nem a menet, hanem a 'fogazás' lehet külső/belső a záróanyán, ettől függ, hogy kazettaleszedő vagy középcsapágyhoz való szerszám kell hozzá (ha ugyanarra gondolunk)
war...war never changes.... hol kezdődik a valóság, és hol ér véget a képzelet.....Ron Swanson for president !!
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #178405 üzenetére
Levegő van még benne.Eníém is olyan volt míg nem fogtam és beletéve az állványba,elejét felemelve az égbe,rátettem a tölcsért a légtelenítő lyukra (BR-M615) és kis olajjal benne addig pumpálgattam,közben fakanál nyelével óvatosan ütögetve végig a fékcsövet,amíg egyetlen buborék sem jött fel többet.(~10perc).Na utána állít6tam fejre is,a fék6ás maradt.
IMIKE...úgy hívják modern...az új bringák nyeregcső váza lassan olyan rövid lesz,hogy a felsőcső találkozásánál lefele lesz törés benne mint a BMX-eknél,a nyeregcsövet meg ha teljesen beengeded kijön alul a középcsapágyháznál letámasztónak.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #178407 üzenetére
Köszi, és a többieknek is! Én valahogy ezt látom arányosnak, de persze inkább a centiket néztem. Ennek 444mm a nyeregvázcsöve, előzőnek 420 volt, annál tényleg már szinte előbújt a max jelzés (az új nyeregcsőnél, mert a réginél kevesebb ráhagyás volt a végéig). Szóval közel van a maxhoz, de ez 12mm-rel hosszabb bringa, igaz, most a gyári 80-as, magas stucni elfedi ezt a különbséget. A reach is hosszabb, nem csak a TT .
A kilókat lehagytam, a Niner legutóbbi mérésemen 11,4 Kg volt pedállal, ez 12,8.. Ez azért bőven érezhető, de hát hiába, amazon Reba, karbon kormány, és valszeg könnyebb (meg tubeless) kerekek vannak. Ja, meg 11-es GX váltás.Imént mértem, az SX DUB hajtókar (175mm, 30T acél lánckerék) 774 g. Csak a jegyzőkönyv kedvéért.
(#178405) rétisün : ahogy bardi írja, nem kerül bele extra levegő, de ami benne van, felvándorol a fékhengerekig. Ha visszaállítva párat pumpálsz, el kéne tűnnie, vagyis visszakúsznak a felső tartályba.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
bardi
aktív tag
válasz IMIIKE1998 #178413 üzenetére
A nyeregvázcső hosszától nem függ az, hogy milyen messze van a nyereg a középcsapágytól, az attól függ, hogy milyen messze van a nyereg a csapágytól, és hogy hány fokos a nyeregvázcső.
'92 Honda VFR 750
-
Nestor16
senior tag
Sziasztok!
622mm x 47-es külső gumit keresek trekking bicóba.
Feltétel, hogy legyen defektvédelme, nagy teherbírású, használható legyen terepen is, 80-20 vagy inkább 50-50 aszfalt-terep típusú legyen.
Jó lenne a reflexcsíkos és 7 ezer alatt legyen darabja. (Szélessége lehet egy picit kisebb, ha csak az a méret van.)
Olyanokat, hogy legyen tartós már le se merek írni feltételként.Megint az van, hogy hiába nézek utána, nem mindenki elégedett az adott gumival, hiába márkás és hiába Isteníti más, úgyhogy ha itt sem kapok egyértelmű tanácsot akkor végül úgyis az lesz ami tetszik majd. De úgy igazán egyik sem fogott még meg.
Köszi a tanácsokat.
Üdv, Dávid
-
ZolkoW
őstag
válasz IMIIKE1998 #178413 üzenetére
Ezt nem teljesen értem, ahogy húzom kifele a nyeregcsövet, egyben kerül hátrébb is, hiszen ferde. Szóval hosszabb lábúak nem csak magasabbra, hanem távolabb is kerülnek a középcsapitól. Ráadásul a gyári nyeregcső 8, vagy 12, vagy hány mm-nyit hátranyúlik (frankó lesz találni a helyére karbont, ha rám jönne a hülyeség..).
cdl: az menő, ha az asszonynak is király bringája van, és ki is használja!
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Ringman
nagyúr
válasz Nestor16 #178415 üzenetére
én schwalbe marathon GT 365-t vettem (700x35C/37-622) hasonló felhasználásra (munkába járás, párszor földúton/téglazúzalékos utakon) , ~1200 km alatt 1 defektem volt vele (de nem tudom mitől, mert külsérelmi nyom nem volt a külsőn, csak a belső szakadt ki az oldalán).
rosebikes-on 20€ darabja.
hátránya hogy dögnehéz és a gördülési ellenállása nem a legjobb.
[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
válasz rétisün #178405 üzenetére
Teljesen nem lehet zárt. Ahogy kopik a betét, a munkahenger megy utána és a mögötte keletkező helyet is ki kell tölteni fékolajjal. Ehhez plusz olajra van szükség, ami fölött ha nincs légtér, akkor nem tudna utánamenni. Ennek fordítottja, hogy amikor betétet cserélsz, akkor visszanyomod a dugattyúkat. Annak az olajnak is kell hely, amit addig levegő tölt ki.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz rétisün #178409 üzenetére
Még annyi,hogy ha ezt a műveletet kopott betétekkel végezed el akkor az új betét nem fog bemenni csak kis olaj kiengedésével,vagyis betétcsere után légteleníts.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz anorche1 #178391 üzenetére
Össztelós ,ami annak is nevezhető újan nincs ~1000-1500 euró alatt,és az is csak belépő szint.Keress merev farút ennyiért.Ez egy nehéz,rosszul mozgó rugózású valami...szerintem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Kovács86
junior tag
Sziasztok!
Egy hibrid binyó (váz)méretét hogy/hol tudom lemérni(meghatározni). Hova írja a gyártó? ...ha írja
Előre is kösssssssz!
-
INTELligent
senior tag
válasz rétisün #178409 üzenetére
Á, igen, erre gondoltam, csak nem sikerült értelmesen leírni .
Viszont arra továbbra is keresem a választ, hogy hogyan tudom megállapítani, hogy adott Shimano féktárcsa kompatibilis-e a fékemmel?
Vagy nettó értelmetlenség ilyet keresni, mert ha jó a méret (meg nyilván ha fel tudom rakni a kerékagyra), akkor nem lehet gond?Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
flash-
veterán
válasz INTELligent #178424 üzenetére
Shimano féked típusát megkeresve a shimano oldalán az adatlapon írja 😉
Az a trükk hogy az adatlapon a lefele mutató nyilra bökj rá és keresd meg a recommended brake rotor részt[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
bardi
aktív tag
válasz flash- #178425 üzenetére
Ez nekem nem volt világos, hogy miért ne lehetne akármilyen tárcsát felrakni, ha a fékbetét hozzá megfelelő? Az M615 fék teljesen jól működött az RT86 XT tárcsával, saját gyantás betéttel, most meg a sram fékekkel is működik.
Mi az, ami inkompatibilitást okoz? Azt el tudom képzelni, hogy adott féktárcsa-fékbetét páros annyira nem szereti egymást, és hangos, kicsit vibrál, de a nyereg oldaláról nem tudom mi lehet gond.'92 Honda VFR 750
-
Toobee
veterán
Voltunk ma tekerni egy aszfaltos kört. Garmin Varia nem tudom hány eszközt enged csatlakozni, de marha jó volt, hogy én is rajta voltam és mindent láttam. Bontrager Flare szett helyett erősen gondolkodóba estem. Garmin oldalon akciós, olcsóbb, mint kintről.
https://barbieripnk.hu/
-
harylmu
őstag
Sziasztok. Szeretnék bringát venni, viszonylag olcsón, mert olyan sűrűn nem hajtanám (1-2 hetente?), csak ha kedvem szottyan. 12. kerületben lakom és 95%ban az utcán mennék vele, Szentendre felé stb. Szerintem ez alapján a trekking bringa kéne. Érdemes valamire odafigyelnem? Milyen árban vannak olyanok, amik nem totál szarok? Ez vagy ez elmegy kategória?
-
dlaca666
csendes tag
Sziasztok!
Túrakerékpárt szeretnék vásárolni, de nem értek hozzá és a tanácsotokat kérném.
Újrakezdő vagyok és hobby szinten használnám főleg aszfalton, kerékpárúton, esetleg földúton főleg rövidebb-közepes távokon. Jól felszerelt, kényelmes bringát szeretnék tárcsafékkel és agydinamóval. 182cm és 98kg vagyok és az alábbi bringát néztem ki, ez tetszik és kapható:
CUBE touring one 54cm [link]
Alternetívák:
KROSS TRANS 5.0 21'' [link]
Gepida ALBOIN 300 PRO 56cm [link]
Cross Travel 56cm [link]
Mit javasoltok ebben az árkategóriában?
Köszi,
Laci -
INTELligent
senior tag
válasz flash- #178425 üzenetére
Milyen nyíl? Ilyen a fékem, és semmilyen nyíl nincs az adatlapon, ahogy bardi fékjének az adatlapján sincs.
Amúgy nekem is az a feltevésem, hogy elvileg mindegy, hogy milyen a tárcsa, mert adott az átmérő és a vastagság is. Vagy valamire nem gondolok..., mondjuk ezért kérdeztem .Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
flash-
veterán
válasz INTELligent #178432 üzenetére
De látom a tieden nem ir ajanlast.
Elol 180as tarcsa csodakat muvel es erdemes lehet elgondolkodni a fel femes beteten ha nem terepezel hanem turazol imkabb. Nekem nagyon bejott.
Ahhoz pedig SMRT64 et vettembelore es hatulra(shimano m6000 fék)[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
senior tag
Sziasztok,
Lassan jön az otthoni edzés görgővel, és ehhez néztem ki ezt a szettet: [link]
Ezzel és a forerunner 245-s órámmal, mint pulzusmérővel, már el lehet kezdeni ugye?
Tudom jobb lenne a melkaspánt, de a garmin-s az ugyan úgy 25 ezer mint ez a szenzor szett.
Ezt jobb vételnek látom, aztán majd lehet később beruházok egy decás melkaspánttba is................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
FerNandor
őstag
válasz Toobee #178435 üzenetére
Én szerintem most megpróbálok majd egy Moon Oriont. Elég jónak tűnik és elég olcsó. Sokan dícsérik. A Moon Nebula nem tetszett, mert elég nagy ezekhez a kompaktokhoz képest. A Bontrager páros tetszik, de 34 ezret nem akartam lámpára kiadni.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
flash-
veterán
Bryton 410 - 420 cseréjének története:
Nos a bepárásodott Bryton 410(pont emiatt nem ajánlott)et a Berguson gari idő lejárta után ingyen cserélte nekem Bryton 420 - ra.
Nagy pacsi a Bergusonnak! (meg a forgalmazónak)Pro:
420-nak nincs ez a párásodó kijelző tipushibája úgyhogy aki tervez km órát venni mindenképpen a 420at vegye a 410 helyett.
Jobban látható kijelző(fényerő is állítható) , és van navigáció(igaz csiganyál de utcanevekkel, strava sync-el) .
És ami még szuper hogy a 410hez képest a Bluetooth kb. 3 - 4x olyan gyors tehát masodpercek alatt átteszi telefonra(stravára) a rögzített utat.(persze ha egynapos túrát akarunk áttölteni bt-n akkor is kellhet par perc szerintem, de nem lesz 40perc mint a 410-nél 😀)furcsaság azért van:útvonal rögzités végén ha leallitom, eloszor ugyebar pause, masodjara pedig be kell menni a menübe és külön kiválasztani a mentést ha az utat menteni akarjuk ellenkező esetben nem menti. 410-es brytonban egyszerűbb volt, pause, aztan ha megegyszer pause-t nyomtam leallitotta es mar mentette is az utat.
Talán még a gombok elhelyezése és a kezelés lett nehezkesebb mivel 4 gomb lett de a menuben való le-fel mozgás körülményesebb.
Illetve sajnos azok a hiányosságok is megmaradtak hogy ha elindulok (auto pause) kell pár másodperc hogy elinduljon a rögzítés, és ha megállok akkor ugyancsak kell pár sec mire leáll(hiába spd szenzor).
Illetve emelkedő és lejtő esetén az épp kijelzett százalékos meredekség késik par sec. ot. Azt mar nem is mondom hogy 1% nál kisebb meredekseget nem is jelez.Minden hibája ellenére egy szuper computer főleg nekünk hobbistáknak 🙂
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
szkink
aktív tag
válasz flash- #178438 üzenetére
Nem vita indítónak szánom,több mint egy éve használok 410-et az általad leírt jelenségek egyikét sem tapasztaltam még (kopp-kopp-kopp) párásodás pedig áztam már vele nem is egyszer és elég komolyan,40perces feltöltés (szerintem az nem típus hiba) 100km-es tekerést is max 90sec alatt feltette,én bátran ajánlanám bárkinek
-
atti29
tag
Sziasztok.
Eltört az első lámpám tartó konzolja.
Ez a lámpa: [kép]
Tudtok valami jó minőségű konzolt ami bírja a strapát?!
Holnap Pesten leszek esetleg ha ott tudtok üzletet. -
válasz vallas #178436 üzenetére
A Speed Sensort nem ismerem, nekem a Cadence Sensor 2-m van, az ügyesen küldi a jelet a Fenix 5-nek, meg az Edge Explore-nak is, akár egyidejűleg is (ahogy a Garmin mellkaspánt is).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
szimpláncsak
tag
Úgy hozta a sors, hogy mégis Tyúkbeles felnim lett. Sima Sun ringle helix 25-öt rendeltem, de helix tr 25-öt küldtek . A bolti címkén is sima van írva a felnin meg, hogy tubeless ready. Mondjuk csütörtök este is haverom miatt álltunk két település között a sötétben defekt miatt
VViszont a novatec agyak szeptember 24 óta MO-n vannak és még mindig nem hozták. Október 2-án kapta meg a posta elvileg. :/ -
válasz szimpláncsak #178445 üzenetére
Menj be, és kérdezz rá, mert képesek, és visszaküldik (kézbesítő visszaviszi, hogy “nem talált otthon”, úgyhogy dobott be értesítőt, aztán egy darabig várnak, hogy átvedd, csak te meg nem kaptad meg az értesítőt “valamiért”).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz atti29 #178442 üzenetére
Ez a kínai kici ócók baja, vagy a tartó, vagy a kapcsoló, esetleg a töltöttség jelző, vagy az aksi rögzítése belül stb-stb. de mindegyiknek valami baja lesz előbb vagy utóbb. ...ha elég kerek hozzá ez örök életű tartó hozzá. Még terepen is bírja, egyetlen hátránya, hogy kissé...drága.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
flash-
veterán
válasz szkink #178441 üzenetére
200km balatonkort 40 perc alatt toltotte at a 410 bt-n a telefonra.
Párásodas:nezd meg a minden ami bryton fb topicot es ird be:pára. Lesz nehany akinek soha nem párásodott de rengeteg ember van akinek igen(foleg bryton 450 es 410)viszont ez az uj ennel mar megszűnt ez a tipushiba mivel a kijelzo ragasztva van az uvegre es mas a kialakitas is.Bryton 410et senkinek sem ajanlom, hisz ugyanannyiba kerul szinte mint a 420 🙂
420 nem párásodik[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
INTELligent
senior tag
válasz flash- #178433 üzenetére
Na, akkor ez is kiderült . Köszönöma tippet, elkezdek nézelődni, aztán ha látok valami jót, akkor szerintem beruházok, mert a mostani lejtőzésnél tényleg kezd kevés lenni.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok