-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
jjeahh
nagyúr
Bike Tire Pressure Calculator. Egyszerű, nem olyan részletes, mint a Schwalbe féle kalkulátor, de jónak tűnik, ugyanakkora nyomást ajánl nekem, mint a Schwalbe sáros terepre, szal sziklás terepen nem árt bele még 1 tized. Terepen szinte állandóan előfordul, hogy valamelyik havernek túl rázós vagy túl puha a gumija és ezzel hamar ki lehet deríteni a megfelelő nyomást. Legutóbb is felütéses defekt lett az egyik havernek és mivel pótbelsője sem volt, autós mentést kellett hívjon.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
Ez egy másik cikk mint amire én utaltam....vicces, hogy a connex-ről itt a többihez képest szinte szó sem esik (szerintem direkt). Elmondása szerint a fickó nem kevés összeget költött a tesztre amit szerintem be is vasalt valamelyik jobb színben bemutatott cégen.... Az meg, hogy ő bringaalkatrészeken tesztelt nem pedig két fogaskeréken hajtott módon az irreleváns... szerintem. Mindegy, engem nem győzött meg a cikk, legalábbis nem úgy mint az amelyikre én gondoltam. Az idő majd megmutatja úgyis melyik milyen. A shimano nálam 7000km után 0.5ös beeséssel lett cserélve, ami az árához képest nem rossz, viszont már 2 hét után el volt színeződve az extrém páratartalomnál. Az előző shimano láncom pedig a 6 napos postázás alatt rozsdásodott el teljesen egy kartondobozban, habfóliába csomagolt bringán. Egyik láncnak sem tudom a pontos típusát, de megfogadtam, hogy a következő lánc a bringámon biztosan nem shimano lesz. Amúgy én azt gondolom, hogy a Muc-Off C3 Dry Lube rengeteget számított a shimano esetében, a 7000km elérésében 0.5ös beesés mellett. Ja, és a pörgetősebb tekerés a taposás helyett. Ez mind csak az én véleményem a tapasztalataim alapján....senkit nem győzködök....vegye mindenki azt amit jónak gondol.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #178052 üzenetére
Ennek a tesztnek annyi a lényege szerintem, hogy bármit veszel egy bizonyos szint felett, az nem lesz szar egyik gyártótól sem.
Barátnőm gyári 105-ös lánca is mattul már pedig még nincs 2000km-nél és bent tartjuk a lakásban, az én alap KMC-m egyelőre még bírja.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
-
-
Alg
veterán
válasz Mezga Aladár #178057 üzenetére
Külső felület feketedik, itt-ott rozsdásodik.
Pedig csak száraz időben mentünk és rendszerensen lett tisztítva-olajozva.
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
INTELligent
senior tag
válasz INTELligent #177978 üzenetére
(#177978) INTELligent Erre valaki esetleg?
Meg úgy általánosságban is érdekel, hogy mit gondoltok fék tekintetében XC-re. Én néha picit kevésnek érzem a BR-M395-öt (illetve a legnagyobb bajom vele, hogy mivel mind a vk, mind a fék elég régi verziójú, így nem tudom normálisan elrendezni a kormányon, ergó egyujjas fékezést nem tudok elérni, mert akkor túl messze lenne a váltó - azt meg nem tudom a másik oldalra rakni, mert a fokozatmutató piros izé akkor meg túl kitolná a fékkart).
Vagy szimplán egyszerűbb lenne 180-as tárcsára cserélni elöl? Most olvastam a DIY bringaszerelős bikemag cikket, ott - részben arra hivatkozva, hogy autó/motor esetében is elöl nagyobb féktárcsa van - ajánlották az átszerelést elöl.Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #178061 üzenetére
A tárcsa talán többet dob a fékerőn, mint egy új fék.
Egyébként nekem is volt 395-ös fékem és szerintem egy elég jó cucc. Amikor érzed, hogy megy el a fékerő az inkább a tácsa hibája, mert túlhevül. Ha mondjuk egy RT10-es tárcsa van fent elől, akkor az már megmagyarázza a problémát.Én már nem vennék régi típusú féket, inkább egy új Deore-ra neveznék be. Állítólag azzal, hogy van még egy érintkezési pontja a kormányon, sokkal stabilabbnak érződik a fékezés. Én mondjuk a servevo kialakítást is szeretem, de ez már abszolút izlés kérdése.
Rockriderre biztos át lehet rakni, de lehet benn egy-két buktató. Pl. érdemes megnézni, hogy a két bringa fékfelfogatása (pl. post mount, direct mount stb.) egyezik-e, illetvetve az is lehet, hogy vágni kell a fékcsövön vagy cserélni kell ha adott esetben rövid. Valamint a tárcsa is jó, ha az adott fék márkához való.
-
sz_abika
addikt
Magas fordulaton ha ugrálok a nyeregben egy bikefitting után is, akkor mi a további beállítási teendő? Nekem megfelelne "akkor tekerj alacsonyabbon" válasz is, de a Zwifti erőlteti az ilyen 105-115rpmeket, holott én már 95nél is rosszul érzem magam.
PSN: xszabikax
-
sticky35
tag
A ma reggeli tekerésen nekem is sikerült összehozni egy balesetet. Vác felé a bicikliúton szembe kocogott egy nő kutyával póráz nélkül. A kutya szépen ment előtte, a nő a telefonját nyomkodta, de pont előttem átvágott a kutya keresztbe. Annyi tudtam csinálni hogy ne fejbe kapjam a kutyát elrántottam a kormányt fékezés közben és így az oldalába mentem bele. Valami dán dog szerű nagytestű kutya volt, szóval én felnyaltam az aszfaltot rendesen. Gatya és a nyereg bal oldala kiszakadt, a jobb tenyerem és a bal térdem elég csúnyán lehorzsolódott. Ahogy néztem a bicajt lett pár karc a fékkarokon meg a kormányon, valamint eléggé recsegett a kormány a stucni befogatásánál hazafelé jövet. Telefonszámot cseréltünk, abban maradtunk hogy délután beszélünk hogy mennyi a károm és kifizeti. A nadrág és a nyereg árát biztosan kifizettetem vele, nem tudom a többit hogy lehetne számszerűsíteni.
Ti mit szoktatok csinálni a kutyasétáltatókkal? Az első lámpa villogott, nem is mentem túl gyorsan, mit kellett volna még csinálnom? Ha csengetek valaki meg attól lesz ideges, ráadásul szinte végig csengethetnék Göd és Vác között, mindenki a keskeny bicajutat használja, de úgy mintha rajta kívül más nem létezne.
-
cdl
senior tag
válasz sz_abika #178064 üzenetére
Nem lehet, hogy gyakorolni kell még a pörgetést?
Ezt a mozgásformát tanulnia kell az agynak, az majd megtanítja a lábadnak.
Van aki fogékonyabb rá és van akinek nehezen megy a fejlődés.
Még pro tour szinten is. Idő kell hozzá.sticky35.
Én vetem a kereszteket ilyenkor
Komolyan, figyelek ezerrel és imádkozom. Nem tudsz sok mindent csinálni, ha előtted történik ez. Az FB-n valainek a nyáron olyan kéztörése lett egy ilyen kutyutól, hogy ihaj.[ Szerkesztve ]
-
Alg
veterán
válasz sticky35 #178065 üzenetére
Kutya, gyerek közelében én szinte mindig úgy megyek, hogy ha kiugrik elém meg tudjak állni.
Amúgy csengess nyugodtan ha valaki nem figyel, azért van.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Maximum1
őstag
válasz parandroid #178059 üzenetére
Én is azt használom, rongyot teszek alá és úgy fújom rá, kb. 500km-enként.
Megszáradt/elpárolgott akkor becsöpögtetem a csapokat egyenként.
Fegyver és műszer olajat használok évek óta, 100km et tud egy kenés.
Tudom nem egy menő szett, nincs tele jól hangzó marketinggel de 2000ft és simán kiszolgál egy láncot 5-6ezer km-ig.[ Szerkesztve ]
-
szuszinho
őstag
válasz parandroid #178059 üzenetére
Vagyis benzin
-
ggeleven
őstag
válasz sticky35 #178065 üzenetére
Én is próbálok full visszalassítani, bár nagyon utálok nem lendületesen haladni és bizony csengetek, kiabálok előtte, ha látom, hogy nagyon figyelmetlenek. Az nem zavar, hogy megijed vagy összerezzen. Ráadásul ha bunkó, akkor még emlékezetem arra is finoman, hogy egy bicikliúton ténfereg és húzzon máshova. Mondjuk forgalmas részen ez elég idegörlő.
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Csokicsibesz #178063 üzenetére
Hát ha ez továbbviszi a korábbi Deore (615) tulajdonságait,akkor biztos jó lesz.
sticky35...szerintem a csengetés fontos,már ha rászól gazdi a kutyájára az is elég lehet ahhoz,hogy pár pillanatig ne menjen el mellőle...amúgy meg vigyázni,lassítani kell mert teljesen megbízhatatlan az a rengeteg szórakozásból tartott dög.Sok ember tart kutyát úgy,hogy én biztos nem engedném meg neki,a kutyatartás amolyan trendi divat lett ami gyakran tulajdonképp a simogatásra,etetésre és sz@ratásra szorítkozik,nulla tanítás,természetjárás stb.velük.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
#75376384
törölt tag
válasz Hasaggymeg #178074 üzenetére
lehet nem lett volna szabad, de ezen nagyon jot nevettem.
amugy nalam is a leheto leginkabb lassitas, ha valami kiszamithatatlan leny kerul a kozelembe es ide sorolom a teheneket is, mert az se ritka itt videken. majdnem tobb jon szembe mint kutya.
-
Dreamie
őstag
válasz Maximum1 #178045 üzenetére
Megkerdeztem a facen a Garmin support csoportban, nem lehet alkalmazasinditashoz kapcsolni... De állítólag, nem fogyaszt sokat. Szóval visszakapcsolgattam mindent, megnezzük Mennyire merül az óra.
Kockázatokról és mellékhatásokról kérdezze meg kezelőorvosát, gyógyszerészét!!! Battle tag: Dreamie78#2957
-
sz_abika
addikt
175ös hajtóról álltam át tavaly és a 72-75ről eljutottam a 80 körüli átlag fordulathoz, úgyhogy elhiszem hogy tanulható, de én azt érzem hogy a hatékonyság valahol 95nél fordul át abba, hogy idétlennek hasson és lassuljak vele.
Hozzáteszem a tréning elején még 115öt írt a Zwift, mint elvárt fordulat, de ugyanarra az etapra másnap már csak 100RPMet javasolt, tehát lehet tanul azért az app, hogy ha a watt megvan akkor adaptálódik az emberre.#178069 bringasisti
Na ez megnyugtató, hogy Contador szinten még tolhatom...legalábbis az új kerékpárját biztosan...PSN: xszabikax
-
válasz sticky35 #178065 üzenetére
Mindenképpen csengess. Németek konkrétan elvárják, meg is sértődik, némelyik be is szól, ha anélkül mész el mellette, úgyhogy én is felfogattam egy csengőt a stucnira. Amúgy muszáj óvatosnak lenni, ezért utálom én is a bringautakat, edzés jelleggel csak akkor lehet rajta haladni, ha a kutya se (na, ez most különösen igaz) jár arra. Amúgy szabályosan 30 fölött nem is mehetnél rajta elvileg. Más kérdés, hogy ilyenkor gyakran a fele is sok. Kutyatulajdonosok nagy része is meglepődik, hogy a kutyája hogyan reagál a biciklire, abszolut nem értik, hogyan mozog, ráadásul nagyon sok kutya fél is tőle, ezért támadja. Én az enyémeket mindig megfogom, vagy leültetem magam mellett, ha bicikli jön, pedig ezeken egy rutinosabb bringás úgy gázolna át, hogy csak zökken egyet. Gyerek egyébként ugyanez pepitában, lézengő nyugdíjas meg még rosszabb. Annál már csak ami rosszabb, az a lézengő nyugdíjas nordic walking stickkel, mijdig halálfélelmem van, hogy addig hadonászik vele, hogy bedugja a küllők közé (elég, hogy megvakarja az orrát, a bot máris kint van mellette 1,5 méterre). Na, ennél már tényleg csak egy dolog van veszélyesebb, a pedeleces nyugdíjas - amerre néz, arra megy alatta a technika, márpedig az a 200 watt kicseszett sok nekik. Nem véletlenül kedvenc kiegészítőjük a visszapillantó tükör. Hallja, hogy jössz, hátranéz a válla fölött, már irányt is váltott 45 fokban balra.
Szóval muszáj más helyett is óvatosnak lenni, ha nem egyedül vagy az úton, ismeretlenül senkiben nem lehet megbízni.p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
cdl
senior tag
válasz sz_abika #178077 üzenetére
Látod, megy ez.
Szerintem ha 8-al kezdődik az átlafordulat amatör szinten, az már jó.
Akkor már nem az izületeidet terheled, és a keringésed visz, nem az izmok.
Azt sokkal tovább bírod.
Én néha belebambulok a pörgetésbe és 100 fölött vagyok.
De általában csak arra törekszem, hogy 8 legyen a kezdő szám.
Szerintem az már rendben van. Ha jó paszban vagyok, lehet 9 is
De semmiképpen nem görcsölök rá.
Amíg komolyan foglalkoztatott a dolog, az alapozásom úgy nézett ki, hogy 130 körül legyen a pulzus, hármassal kezdődjön a sebesség, nyolcassal a pedálfordulat.(ugye Én síkon tolom)
Ez nekem bőven jó.[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #178061 üzenetére
Miért akarod lecserélni a 395-öt? Nekem volt olyan, teljesen jó szerintem egy XC-re, ha jól van beállítva és légtelenítve.
Ha a RR-re akarsz hidróst, és úgyis kell valami, és ezért a csere, akkor: én nem vennék már 8000-et, valakinek jó, valakinek nem, nem sokkal drágább a 8100, amit meg mindenki istenít. Vagy a 7100-as SLX (közben Csokicsibesz írta a Deoret, az is jó lehet). De én most a Magura MT trail-lel szemezek, csak lusta vagyok utána járni, mennyivel lenne ez rosszabb, mint egy 8100. Az, hoyg miért jobb, azt lesem írom, akit érdekel, az észreveszi.sticky35: nem a szilikon csöcsös szőke 40-es volt a dobermannal? Mondjuk ő inkább "rendes" futó, nem a telefonját szokta babrálni. Én a kutyával ellentétes oldalon kerülöm őket mindig, és nézem a kutyát, hogyha megindul, akkor ki tudjam kerülni. Ha mindenki háttal van nekem és kóvályognak, akkor csengő/kiabálás van. Illetve aki magához hívja a kutyát, és megfogja, amikor látja hogy jövök, annak pedig megköszönöm. Pedig az utóbbi lenne a normális, ha már a kötelező póráz+szájkosarat nem tartja be (értem, hogy miért nem tartja be, de ugyanennyire kötelező nekünk is a csengő).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
ggeleven
őstag
válasz parandroid #178078 üzenetére
A belvárosban ezekhez még hozzá kell venni az angol turistákat is. Reflexből ellentétesen lép, aztán vissza, aztán...csatt...Volt valahol egy videóm, ahol a rakparton kitol elém egy brit srác egy k. elektromos rollert, de nem találom.
Ja igen, még egy kategória a listára! Idegen városban kóválygó elektromos rolleres...Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
MODERÁTOR
Ez mennyire jó? Vagy inkább a lidlis?
Én ha gyereket látok akkor azonnal kb. lelassítok 5 alá. Nem kockáztatok inkább, nem megbízható sok szülő és kisgyerek - illetve jobb nem kockáztatni még ha az esetek 90%-ban tudom mi lesz előre és azt is tudom ki merre fog lépni.
Kutya szintén... bár engem jobban irritál amikor elmegyek futni és nem fogja meg a gazdája.
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
MODERÁTOR
-
Tacx görgőkhöz, vagy zwifthez tud valaki valami jó összefoglalót, fórumot? Szedegetem össze a dolgokat, de mindig beleakadok valami új infoba, hogy jé, ez is kell, vagy tényleg, ez hogy a manóba fog működni? Most pl arra döbbentem rá, hogy laptophoz/pc-hez kelleni fog egy ant+ dongle is, bár állítólag ha a cuccok az edge-hez kapcsolódnak ant+ -on keresztül, akkor az továbbviszi a jelet a zwiftnek bt-n. Kérdés persze, hogy mit mutat a gyakorlat, amiket eddig találtam fórumok, azok nem túl informatívak.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
6030D
Ármester
válasz mobal #178087 üzenetére
Nekem lidlis van, arról tudok nyilatkozni, az jó. Ha jól rémlik, akkor annyi a különbség, hogy az Aldisnak eggyel több lába van, illetve a műanyag piros. A lidlis félig kinyitva is stabil, teljesen kinyitva meg főleg, szóval nem hiszem, hogy van különbség. Alkudj mindegyikre, aztán ami postával/utazással olcsóbb, azt vedd.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
sticky35
tag
válasz 6030D #178080 üzenetére
Nem ő volt, vele nincs baj Az volt a gond hogy bíztam a kutyában, fegyelmezetten ment egészen addig míg gondolom meglátott valamit és átvágott pont előttem, de addig szépen egyenesen ment a sáv szélén. Ezután nem bízok meg ezekben sem, és csengetek, főleg ha látom hogy a gazda a telefonját nyomkodja mint most is. Nem értem hogy nem tudják az emberek letenni legalább sportolás közben (csak ma is három balesetveszélyes szitu volt ilyen telefonynomkodók miatt, az egyik biciklin volt hozzánőve és a haverjaival persze szinte teljes szélességében elfoglalták az utat).
Igen, a normálisabbak ha látják hogy bicajos jön megfogják a kutyát és leültetik, ezt meg is köszönöm, meg úgy általában mindent megköszönök ha segítik a haladásomat (utolért futókra csengetve lehúzódnak, autó megáll és megadja az elsőbbséget vagy ha tötymörög lehúzódik hogy el tudjak menni, stb.), nem kerül semmibe.
-
maximilian4
addikt
Lehet hülye kérdés, de a 622-700c-29er ugyanaz a méret?
Maxi
-
Alg
veterán
válasz parandroid #178088 üzenetére
DCRainmaker vagy GPLama jutnak eszembe akik ilyen sport-geekek...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Alg
veterán
válasz ggeleven #178082 üzenetére
Az a durva, hogy az Eurovízió előtt Tel-Avivban is megjelentek ezak az e-rollerek, na az ottani közlekedési morállal összekötve láttunk érdekes dolgokat tavaly nyáron...
Tengerparti kerékpárút az úttal párhozamosan, zebrával, lámpával: nyilván leszarja az összes a lámpát, rongyol át a piroson 30-al bele a zöldre éppen meginduló gyalogosokba, párat felborít és vissza se néz, úgy száguld tovább...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
őstag
válasz 6030D #178089 üzenetére
nekem Aldis van, hobbi használatra szódával elmegy, de továbbra is vallom, hogy egyszer kell jóba befektetni, és az örök élet meg két nap
egy Feedback Sports Eco ami a belépő szintje a Feedback-nek annyival masszívabb, és használat közben annyival jobb, hogy azt nehéz pénzben kifejezni. és ennél még jobbak is vannak, a Pro Elite az a szint, ami után bármi más visszalépés a motoros állványokon innen“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #178092 üzenetére
Igen, csak van felni szélesség is.
-
6030D
Ármester
válasz f4lcon #178096 üzenetére
Amennyit én használom (szerintem egy éve raktam oda, ahol most van), ez a lidlis is örök élet meg egy nap lesz, szóval ez attól is függ, hogy ki mennyit szerel otthon. Mindenből meg lehet venni a profit, kérdés, hogy kinek éri meg. Nekem (postával) ötszörös áron nem.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
maximilian4
addikt
válasz ivana #178097 üzenetére
Akkor jól sejtettem. Meg ugye váz, amibe gumistól befér a kerék. Akkor a 29er esetén a gumi miatt van az az 1 col pluszban. Amúgy a felni etrto-ja ugyanaz. Meg hát nekem 700c van megadva gyárilag, de a felni elég széles, 622x23, szóval szélesebb gumi is mehet, a keresztmetszet a váz mrg a villa. Bár most a 40-es gumi tökéletes, és még a sárnak is van helye, csak tisztázni akartam magamban a kérdést.
Maxi
-
xy.zsolt
őstag
válasz sz_abika #178077 üzenetére
95ös CAD teljesen jó csak azt érd el, hogy olyankor a HR se legyen több 140-150nél....ha ez megvan akkor lehet kitekerni a Világból IS
Ha kutyát látok ami nincs pórázon akkor megállok leszállok és eltolom a bringát mellette. Akit már harapott így meg kutya az már a gyíktól is fél
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
Új hozzászólás Aktív témák
- Villanyszerelés
- Realme Pad – vissza az iskolapadba
- Milyen légkondit a lakásba?
- OLED TV topic
- Crypto Trade
- Szevam: Érzelmi magabiztosság/biztonság - miért megyünk sokan külföldre valójában?
- Samsung Galaxy S24 Ultra - ha működik, ne változtass!
- Samsung Galaxy S23 Ultra - non plus ultra
- Dacia topic
- Kerékpárosok, bringások ide!
- További aktív témák...
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, 2 táv, koffer
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- DJI Mini 4 pro FMC drón - 3 akku, RC2 táv, 2 táska, Filterek, 2025. decemberig garancia, DJI Care