-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
ZolkoW
őstag
válasz Hasaggymeg #178144 üzenetére
nekem ma úgy nem lett karbon vázam, hogy céges skype meeting miatt elfelejtettem licitálni - bár magasabb összegért kelt el, mint amennyit szántam volna rá, tehát egyébként sem lett volna az enyém, de jobban esett volna, ha saját döntésem
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
INTELligent
senior tag
válasz 6030D #178132 üzenetére
A légtelenítést meg szoktam alkalmanként csinálni, bár most épp függőben van a következő (mérnökként egyrészt zavar, ha nem értek valamihez műszaki oldalról, amit használok + hajt a kíváncsiság és élvezem is a szerelést + ha nem muszáj, nem költenék szervízre, mert annyira nem vagyok eleresztve). Mondjuk most az nem a legjobb, hogy első keréknél fellógatva tudom csak tárolni a bringát a koliban (szerintem ez érezhetően betett neki egy kicsit). De ennek örülök, hogy a tárcsa ennyit számít.
(#178135) Csokicsibesz : akkor vadászok olyat (meg amúgy is sokkal menőbben néznek ki ), pont a napokban volt FB marketplace-n egy rakat egyben 5k-ért, csak lassú voltam.
(#178136) bardi : hál' istennek, nem kell új féket vennem . Mostanában igyekszem úgy fékezni, ahogy írod (asszem nemrég jjeahh linkelt tök jó két részes cikksorozatot a fékezésről bikemag-ról). Őszintén, addig pont úgy fékeztem, ahogy nem kellene: folyamatosan .
Viszont lejtőzésnél az a bajom, hogy még elég kényelmetlenül érzem magam néha 40+-os sebességnél, de ezt még szokom/szoktatom magamat.Szuperek vagytok, ismét rengeteg hasznos infót mondtatok!
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #178145 üzenetére
Máris gyanús vagy nekem!
xyzsolt...gondoltam gyorsan elkelhet,hisz mikor ráakadtam már csak az az egy volt...amúgy meg köszi.
jjeahh...igen,az 1x11 már most idejemúlt,arról nem is beszélve,hogy egyik végén kevés lenne nekem.A Judy-t nem tudom milyen,2021-es árát nézve a Recon gold fölött van.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #178153 üzenetére
Én nem vennék használtam tárcsát, mert azt pont azért cserélik az emberek mert elkopik.
Nekem is van a szekrényben pár elnyöstölt darab, de nincs pofám ezekért pénzt kérni. -
-
ZolkoW
őstag
válasz f4lcon #178152 üzenetére
köszi, szerintem az ebay alapból lekezeli ezt, de direkt nem is indítottam licitet, amíg nem fordul az utolsó órába, hogy lássam, van-e érdeklődés (nincs tudományos magyarázata, csak szeretek ott lenni)
ez lett volna egyébként, ilyesmi árra számítottam, de ennyit (sem) nem akartam adni érte most, pedig nyilván ennyiért is félár alatt van. A képen a leírás szerint XL-es van, de L-esre ment volna a licit, én M-es bringáról találtam csak geót, az alapján okés lett volna.
Nem feltett szándékom, hogy vegyek bármit, de érdekes lett volna[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #178153 üzenetére
Most akkor mérnök vagy vagy kolis?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sebgutkopf #178156 üzenetére
Az onlány vásárlás térnyerése is ebbe az irányba viszi az egészet, a vásárlások számában történő egyre nagyobb aránya olcsóbbá teszi a gyárnak egy saját hálózat kiépítését.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz xy.zsolt #178123 üzenetére
Köszi. Ma megpróbálom megmérni. Majf utánanézek, hogy mekkora ülőgumó távolsághoz, mekkora nyereg ajánlott.
----
Honnan lehet tudni, hogy mekkora lánc van a biciklin?
2x8-as Claris a rendszer. Vagy az mindegyiken egyforma, 40 szem és kész?
Néztem, hogy tolómérővel is meg lehet mérni a láncnyúlást, de pontosan hogyan? Elvileg 5 szem távolságát kell megmérni, de mi az első és az utolsó mérési pont ebben az esetben pontosan?
Honnan lehet tudni, ha a hátsó fogaskerekek már kopottak és az elsők?"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FerNandor #178160 üzenetére
Megszámolod a szemeket...amúgy meg így kell méretezni. Tolómérővel (szerintem) nehéz megmérni, tized mm-ről beszélünk, ezért célszerűbb egy ilyen beszerzése. Ami a fogaskeréksor kopását illeti, olyan mint a röntgen kép, ha sokat nézel akkor végül egyre jobban felismered. A 2 véglet ilyen, közötte meg minden. Röviden a fogak tetején sorvad a kis "fennsík", a húzás irányában sorjásodik a fogak hegye és a nyúlik a "völgyek" oldala. Amolyan körfűrészre csak az állatok (meg a tanyasi nénik, bácsik, de nekik szabad ) hajtják.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ivana
Ármester
válasz FerNandor #178160 üzenetére
2x8-as Claris a rendszer. Vagy az mindegyiken egyforma, 40 szem és kész? Biztos nem 40 szem van, ilyen 80-100 körül szokott lenni. Ha új láncot veszel outira akkor a váltót átfűzés nélkül át körbetekered a nagytányéron és a legnagyobb cog-on, utána erre rászámolsz 2-4 szemet.
A tolómérős dolgot nem tudom, én kb. érzésre szoktam cserélni. Érezni, ha már szar, nem pontos a váltás.
Honnan lehet tudni, ha a hátsó fogaskerekek már kopottak és az elsők? Szemre, fotózd le, megmondjuk.
-
zsocy
őstag
-
xy.zsolt
őstag
válasz zsocy #178170 üzenetére
Pont hogy feljebb tenném....alapozáshoz jó nekem ha nincs koppra lent. Valami rémlik, hogy mikor a felső csavart kilazítom akkor nyomni kell közben rajta, hogy a dió lazuljon, de ebben nem vagyok biztos...próbáltam is úgy lecsavarni de egyelőre nem lazult ki a dió. Igaz most még a stucni is szoríthatja
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #178169 üzenetére
Előtte azért van funkciója, hisz azzal húzod helyére passzentosan az egész kócerájt mielőtt a kormányszárat rögzítenéd.
(#178171) xy.zsolt...ha jól értem ez A-head, így az az un. korona anya lehet mely csak befele megy, kifele megszorul. Lentebb lehet ütni, de csak óvatosan mert ha túl mélyre ütöd vagy hosszabb csavar kell majd, vagy ötheted lentebb, hogy újat üss be utána.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz Csokicsibesz #178155 üzenetére
Van benne valami. Látatlanban én sem nagyon, csak (ha lehet nekik hinni) látni pár "alig használt" darabot aprón.
6030D: hát mindkettő . Gyakorlatilag van egy alapképzéses diplomám, most csinálom az MSc-t.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
xy.zsolt
őstag
válasz ivana #178176 üzenetére
Azért akarom lejjebb ütni mert egy 1cm-es hézagolót cseréltem ki 0,5 cm-esre....így ugye elérte a képen mutatott szintkülönbséget a cső és a felső távtartógyűrű felső síkja (eddig nagyobb volt a differencia) Most alul koppon van még és fent van 2+0,5 cm távtartó....ezt változtatnám úgy, hogy alulra kerülne a 0.5cm es gyűrű.
Közben meg is oldottam a dió 0.5cm-es beütést....a stucni lelazítása után engedte. Kellően szorítani tudtam mindent, bár most azt a rugóhangot nem hallottam a becsavarás közben.BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #178176 üzenetére
Nejemé megrágósodott, szétszedtem, megkentem, de folyton újrakotyógósodik...amíg nem veszem rá magam és rendelek új csapágyakat kicserélni. ...na nekem gyakran újra kell picit húzzam azt a csavart, hogy a kotyogást kiküszöböljem.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz xy.zsolt #178167 üzenetére
arra azért figyelni kell, hogy a vannak kupakok, amik ezen az alacsony peremen már felülnek, és akkor nem tudod vele megfelelően meghúzni a kormánycsapágyat. Ha megfelelő hozzá a kupak, akkor pont jó íg.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
xy.zsolt
őstag
válasz bringasisti #178180 üzenetére
A saját csavarjával (zárókupakostól ami megszabta a pontos mélységet aminél így nem lehetett túlütni) ütöttem mélyebbre....persze egy fadarab ment rá és arra vertem kalapáccsal óvatosan.
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
ggeleven
őstag
Magyarokat zártak ki az e-MTB sorozatból Varjas féle bicó nem megfelelőssége miatt. link
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
FerNandor
őstag
Így néz ki jelenleg a szerkezet. Ahogy a képeket elnézem, meg kell tisztítanom holnap. Kb 400km-rel ezelőtt volt, de tegnap sok helyen vizes is volt az út, néhol sáros is, gondolom rakódott rá kosz.
Remélem látszik a lényeg. Jó még, nem?
Valahogy azért meg kéne mérnem a láncot. Tolómérővel akkor hogyan kell végülis?"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
xy.zsolt
őstag
válasz FerNandor #178184 üzenetére
Már az előbb is írták, hogy tolómérővel sehogy....vegyél egy olcsó mérőt vagy gurulj el a szerelőhöz és mérjen rá.
Most vagy túl sok a komplett hajtáson a kenés és/vagy sár és attól tűnik ilyen retek zsduvásnak vagy tényleg az ....egyik verzió sem jó Csillogjon az a fogsor[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FerNandor #178184 üzenetére
Elől elmegy,hátul szerintem az 5 és 6 (látszik ezen utóbbin mész a legtöbet) nem biztos megtartana egy új láncot egy erős lábbal...és dzsuvás mint állat.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Úgy tűnik balszerencsét hozok az emberekre Somlyón. Tavaly novemberben egy haverrel tekerésztünk és hatalmasat esett lefelé, az orra, ujja eltörött, szája, nyelve felszakadt, a bringán a fékkar elgörbült, a kerékben nyolcas lett. Idén nyáron szintén Somlyón egy másik haverom eleresztette a féket lefelé, poros nyomvájúban megcsúszott az első kerék és fejjel berepült egy gödörbe. Csúnya zúzódásokkal megúszta, a nyeregpálcája elhajlott és azóta nem jött ki tekerni . Ma szintén Somlyóra kitekertünk egy másik haverommal, ő eleresztette egy lejtőn, az egyik "ugrató" sáros volt és valahogy megcsúszott, majd lerepült a bringáról a kormányon keresztül. Egyelőre úgy tűnik horzsolásokkal megúszta, a bringán a nyereg szétment, az első kerékagynak annyi.
Kezdem azt hinni, hogy ez valami vudu dolog . Védelmemre szóljon, hogy valszeg mindhárom srác gyorsabban ereszti lefelé, mint amennyire biztonságos lenne az ők tapasztalatukkal-tudásukkal .Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ggeleven
őstag
válasz Hasaggymeg #178190 üzenetére
Csak előre küldi őket... Ha medve kergetne engem is, akkor én is jobban ereszteném lefelé, mint amennyire biztonságos lenne a tapasztalatommal-tudásommal. jjeahh meg tud nyugiban tekerni saját tempóban hátul.
Amúgy jjeahh miért nem szólsz nekik, hogy sok lesz az a tempó? Akkor lehet maradna egészséges ember, aki ki tudna veled menni tekerni
Egy hülyénél nem lehetsz okosabb, szóval kár vitatkozni.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ggeleven #178192 üzenetére
Amúgy én tényleg lassabban eresztem, mint pl. a mai srác, sőt, gyakran egyszerűbb nyomvonalat választok lefelé és nehezebbet felfelé. Szólni szoktam, hogy vigyázzanak, de nem parancsolhatom meg, hogy lassan eresszék .
Somatom & Hasaggymeg: . A mai után lehet tényleg nem jön egy ideig ez a haverom sem, mert így már mindkét kerékagyának lőttek (a hátsó már a kör elején rágott és kotyogott), ma megmértem a láncot a bringáján, az is durván meg van nyúlva és most a nyerge is tönkrement... lassan totálkáros a bringája, sok cuccot kéne rajta cserélni.
Kemény 11km/575m lett amúgy a mai kör
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #178188 üzenetére
Nem én, hanem az előző gazdája kb 2-3 fokozatot használt rajta az Alföldön.
Cseréltessem a hátsó kerekeket és kapjon egy új láncot?"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FerNandor #178196 üzenetére
Én úgy szoktam, hogy új lánc aztán az megmondja a legkopottak sorokon erőltetve, hogy kell-e sor is új...felteszem a láncot, aztán hadd szóljon az első körön a kopottakon, ha átugrik, megy vissza a régi lánc addig is tekerni lehessen ha kell, és adom le a rendelést az új sorra...vagyis ez korábban volt, ma már nem így csinálom, mert mivel 99%, hogy nem fogja elbírni az új láncot, így azonnal cserélem a második lánccal (2x5-6e km) a sort is. Ha nem tudod átugratni, akkor (főleg mert ez azért nem olyan drága sor) mehet tovább az új lánccal és megspóroltál egy sort.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #178188 üzenetére
Amúgy miből látszik, hogy el van kopva?
Egyébként nem értem, mitől ilyen dzsuvás, kb 3 hete volt szerelőnél, többek között tisztítás és olajozás is volt. De holnap megcsinálom. Ennyit talán még meg tudok"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz FerNandor #178198 üzenetére
Valami vastag sz@rral volt kenve, vagy utána rögtön homokoztál egyet. ...a kopás meg a fogak tetején sorvad a kis "fennsík", a húzás irányában sorjásodik a fogak hegye és a nyúlik a "völgyek" oldala. Amolyan körfűrészre csak az állatok (meg a tanyasi nénik, bácsik, de nekik szabad ) hajtják...egy órája írtam.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
FerNandor
őstag
válasz Hasaggymeg #178199 üzenetére
Igen, tetszett is a tanyasi néni megfogalmazás kicsit aktuális, mert a pedálom is még nagyanyó stílus
Köszi, értem. Mondjuk én a képen ezt így nem látom , majd holnap előben. Letisztítom és újraolajozom.
Nem tudom, mitől lett ilyen. Nem, én mindig aszfalton megyek, tegnap volt egy két sáros árfolyás, meg 40%-ban vizes volt az út, de attól se nézne ki így szerintem.
Egy 8-as fogaskoszorú és egy új lánc mennyibe kerül?Lemértem az ülőgumó távolságot a két gumó közepe 10-11cm-re van egymástól, szerintem pont 10.5cm amúgy. Megnézem, mit ír a gugli ehhez.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."