-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
sticky35
tag
válasz 6030D #178094 üzenetére
Könnyen lehet, bár eddig később indultam, 8 körül, hogy elkerüljem a nagy forgalmat, de most már haza kell érnem 9-re, így ma volt az első 7-es indulásom. Két iskola is van az útvonalon, 7:40-8:00 között azok környéke jobb ha nem esik útba, durva dugók vannak türelmetlen autósokkal és óvatlanul ajtót nyitogató, kóválygó gyerekekkel.
-
FerNandor
őstag
Trialboj, Sticky, jobbulást!
Elég jót tekertem ma. Maradtam a nagy körnél, de úgy döntöttem, hogy a dombokon azért most nyomni fogom. Az egyikre büszke is vagyok, elég jól fel tudtam menni (baráturtól magyarszék felé) és strava azt mondja, hogy 201W-tal mentem fel, durva de szerencsére azért az átlagpulzusom sem szállt el. [link] bár most nézem, hogy abaliget után is 204w-ot ír. Nem tudom, mennyire valós kalkulációk ezek.
És úgy tűnik, most jól van beállítva a bicikli. Vasárnap, mielőtt tegnap a képet beraktam, kicsit zsibbadt a kezem, de tegnap, amikor a képet is csináltam, még állítgattam picit és úgy tűnik, most elég jó lett. Bár nem tudom, hogy úgy volt-e most, mint a képen, vagy a fénykép készítés után még állítottam-e..
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
Mezga Aladár
veterán
válasz f4lcon #178096 üzenetére
Egyetértek.
Nekem Lidls van. Nem lehet rendesen rögzíteni a nem kör alakú felső csővel rendelkező bringát. Ha esetleg a nyeregcsőnél akarom megfogni akkor pedig a vízszintes csövet rögzítő csavart nem tudom annyira meghúzni hogy ne forduljon el. A váz és kormányrögzítéshez adott pálca végérül leesett a műanyag elem.
Szóval olcsó általában használható cucc de sokat nem kell tőle várni.Accuphase E-306 integrált erősítő eladó.
-
ivana
Ármester
válasz maximilian4 #178099 üzenetére
Ezeket a colos méreteket érdemes elfelejteni a francba. Tisztességes ember a bicikli felnit mm-ben méri
26" pl. lehet 559mm (monti), 584mm (régi angol gépek) és 590mm (csepel), az 584mm az lehet 27.5 monti is
28" lehet 622mm vagy 635mm (tanyabike)
27" az mindig 630mm -
Szakbarbár
aktív tag
válasz sticky35 #178065 üzenetére
Elém már sajnos szaladt ki kisgyerek is és elütöttem, de szerencsére nem történt komolyabb baj, de nem kívánom azt az érzést senkinek sem. Azóta gyerek/kutya mellett csakis lépésben a lehető legmesszebb megyek el.
Ez a hozzászólás nem jöhetett volna létre elektromosság nélkül.
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #178102 üzenetére
há, megvan, honnan kapta a nevét a mogyorósbányai maraton!
más, nekem kicsi lenne sajnos, pedig lehet, hogy értelmes áron áll meg a licit: Trek Stache alu 29+ váz meg Manitou villa
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
MODERÁTOR
Árban kb. ugyanannyi de az érdekelne, hogy tapasztalataitok alapján a sima csavarós vagy a press fit középcsapágy a jobb - ajánlottabb?
Illetve váz függő-e?
[ Szerkesztve ]
"Ott szimatol a sarkadban vasfogait csattogtatva, minden egyes hétköznapod: kirúzsozott medvecsapda."
-
ZolkoW
őstag
válasz maximilian4 #178112 üzenetére
Köszi, de csak váz formában érdekes nekem, illeve úgy is csak módjával, valójában nem kellene hirdetéseket nézegetnem, csak amikor szembejön 1-2 kedvenc kinézett típus, akkor felkapom a fejem . Trekből azt hiszem, a 19"-os lenne a jó.
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
ivana
Ármester
válasz mobal #178113 üzenetére
Nyilván nem, meg az angol menetesben sem az olasz menetes, meg fordítva sem. Az egyikben van menet, a másikban nincs, plusz nem is ugyan akkora maga a ház (pressfitből van sokféle). Amúgy a pressfit mindig is baromság volt, nem véletlen, hogy a '40-es években váltottak menetesre
-
FireKeeper
nagyúr
válasz bardi #178116 üzenetére
+1
megnézel bárhol az iparban, vagy akár autóban csapágyat, mind pressfit.
illetve, ha szigorúan nézzük, a menetes BB is "pressfit", mert maga a csapágy pressfitelve van a menetes kupakba, csak a vázgyártó mondja azt hogy nekem nincs időm olyan hülyeségekre, mint kifúrni egy lyukat toleranciára, ami még csak nem is ovális. de technikailag nézve, egy jól megcsinált pressfit jobb mint a menetes, könnyebb, és kisebb a súrlódási vesztesége is.
ha valakit mélyebben érdekel a téma, ajánlom az alábbi videót
az elején headphone alert[ Szerkesztve ]
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
xy.zsolt
őstag
válasz FireKeeper #178117 üzenetére
Korábban linkeltek ide egy videot amiben mutatták, hogy nem az összes PFes kerékpár van szarul megcsinálva. Pl a Focus-omnál nincs gond és jó pár más gyártó terméke is panaszmentes. Szóval ebből is az derül ki, hogy nem az elmélettel van gond, hanem a gyártással sok helyen.
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
Alg
veterán
válasz xy.zsolt #178118 üzenetére
Jellemzően azok lesznek jók, akiknek saját gyára van, össze tudja hangolni a tervezést a gyártással és nem a világ másik végén egy tajvani gyári munkásnak hiszi el hogy tényleg jól lettek a gépek beállítva, utána tényleg letesztelték és jó lett. (ez is benne van a lent likelt videoban ha jól emlékszem).
Miközben nincs 100 euró legyártatni egy 2000 euróért árult vázat... a többi a szállítás, marketing, overhead, kereskedelmi lánc nyeresége, garancia...Amúgy meg jó az a pressfit, csak venni kell hozzá egy esztergált alu betétet valami 180 euróért és imádkozni hogy nincs akkora elcseszés hogy a betét sem megy bele.
Más:
szétleszedtem a nyerget, megolajoztam-zsíroztam minden érintkező felületet, egyelőre statikus teszteken kussol, remélem tekerés közben sem fog már recsegni-ropogni.[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
FerNandor
őstag
Alis nyergekkel van tapasztalat? Ezt néztem [link] jónak tűnik, kicsit a képen hosszúnak tűnik, de hosszban max 1 centivel hosszabb a jelenlegimnél, viszont kb 1 centivel keskenyebb.
"A shark could swim faster than me, but I could probably run faster than a shark. So in a triathlon, it would all come down to who is the better cyclist."
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #178120 üzenetére
Most elöl hátul kettő van. Csengő a vason van, a műanyagon racsnizok, majd belesimítok a hátsó fékbe (ha vizes, akkor hajókürt), aztán jön a "ring, ring,madafaka..."
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz FerNandor #178121 üzenetére
Először mérd meg az ülőcsont távolságodat és utána nézz annak megfelelően nyerget....pl ez már egy keskenyebb nyereg ami nem mindenkihez passzol. A másik, hogy ahova a sin megy a nyeregszáron annak is stimmelnie kellene. Ezen pl ovál alakú a nyeregpálca keresztmetszete
[ Szerkesztve ]
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
stefi81
tag
Hali
Lenne egy pár kérdésem kezdő országutis szereléssel kapcsolatban.
1. Mi az ami a hajtókar alatt van és mivel tudom azt leszedni? (gondolom a csapágyat takaró valami? porvédő, dísz?)
2. Leszedtem az első sort és a kisebb fogaskereken találtam egy háromszög jeleölést, amit összerakáskor vettem észre. Mihez kell az? Remélem nem fordítva raktam vissza.
3. Levettem a hátsó sort is, és gondolom a kis nút azért van hogy egyféleképpen rakjuk össze. Mint látható akkor nagyon kotyog az a sor ahol 3db egyben van (alu) de igazából ez felmegy bárhogy, igaz akkor nem kotyog annyira. Ez nagyon gáz? kuka? 21-23-25 van ráírva.
[link]
4. Ez a kormányom és nem valami szép már. Jó lenne egy ilyen? Ebben a féket is el lehet rejteni?
A [link] B [link] -
parkr
őstag
válasz stefi81 #178124 üzenetére
1. olyan mintha más méretű középrész menne gyárilag a vázba és így sikerült megoldani a shimano félét, vagy így akarták szélesíteni a q faktort (pedálok távolsága)
normál esetben a hajtókar belső széle majdnem hozzáér a vázhoz (vagy középrész csészéjéhez), annyira közel van.
Le kell mérned, milyen méret kell bele, ha cserélni szeretnéd.2. nem jó, a hajtókart jelzi a 3szög (főnöktől tanultam! ) az alatt kellene lennie (és kifelé nézzen).
3. én azt már bőven cserélném, de talán nem kell az egészet, ha a többi jó. próbálj egy uyganolyan olyan részt keresni.
4. képek alapján mind a kettőn van furat, de mietőtt kínai rendelsz, nézz szét EU-n belül is, vagy az aprókon
ps. képeket legközelebb ide a fórumra töltsd, vagy [link] -ra
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #178122 üzenetére
Magurára gondoltam,hogy azért jobb az ój xt-nél mert elől 4 dugattyús
Ehhez meg mit szólsz ármester? [link][ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #178126 üzenetére
Nem, azért mert 20 %-kal könnyebb és 30 %-kal olcsóbb, mint a 2-2 dugós XT.
Chisel: ez ennyiért tök jó, bár nem vagyok képben, hogy a Judy Gold mit képvisel most, rákeresve valahol 2 kg-t írnak rá (azt is 27,5"-ban), valahol meg ~1800 g-ot. Illetve a Speci agyra én rámondanám, hogy iparis, de a felnire rákeresve a Speci oldalán kidob egy kerékszettet (igaz gyors záras), ahol büszkén írják, hogy Shimano agy... szóval vannak kérdések, de ettől függetlenül jó áron van. Te vennéd?
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
FireKeeper
nagyúr
válasz stefi81 #178124 üzenetére
az ilyen csájnakarbon kormányoknál én kerülném a nagyon "aero" formákat, pláne ahol közvetlenül a befogónál vált hirtelen profilt, ott kapja talán a legnagyobb terhelést a kormány, de a formaváltás miatt pont ott lesz a leggyengébb. én ahelyett az 1-2W helyett amit egy aero kormányon nyersz, inkább vennék valami klasszikus formájút, ami valószínűleg kicsit strapabíróbb.
steam, GOG, uPlay: @petermadach || HotS: PeterMadach#2675 || Xperia 10 V || Ultrawide & SFF masterrace || Unofficial and unpaid VXE R1 shill
-
INTELligent
senior tag
válasz Csokicsibesz #178063 üzenetére
Köszi a részletes választ!
Tárcsából milyet érdemes felrakni? Őszintén nem tudom a típusát, de RT10-nek tűnik kép alapján.(#178080) 6030D : Köszönöm Neked is! Igazából csak az akció miatt kérdeztem, de nem sürgős a váltás. Szóval egyelőre informálódok csak. Szerinted is érdemesebb a tárcsával kezdeni ha fejlesztenék (akár ua az átmérő, akár upgrade 180 mm-re)? Mert amúgy szeretem a fékem, az egy dolog, ami zavar, az az, hogy nem tudom belőni egyujjasra (ahhoz nekem hosszú a fékkar, az eredet hsz-ben leírtam), meg néha hosszabb lejtőzésekkor azt érzem, hoyg eléggé a határait feszegetem - de ez nyilván lehet azért is, mert azért nem vagyok közel sem progi.
[ Szerkesztve ]
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
6030D
Ármester
válasz INTELligent #178131 üzenetére
Szokták ajánlani a tárcsa cserét is, olcsóbb megoldás is, mint a komplett fék. Én 180/160-nal megyek, 80-85 kg-vel, te kisebb vagy nálam, ha jól rémlik, szóval max elöl növelj méretet. De én még mindig egy rendes légtelenítéssel kezdenék (Runner!?).
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #178126 üzenetére
Szerintem akkor vedd, ha tisztában vagy vele, hogy idővel tuningolgatnod kell, valszeg a teló cserés, a kerék nem tudni milyen, de egy ideig gondolom elleszel vele, a hajtásba viszont szinte biztosan bele kell majd "nyúlkálj", én legalábbis hamar cserélném elöl 32 vagy 34T-re és hátul 11-50T-re. Amúgy meg irigyellek, ha megveszed, nagyon jó tuningalap a gép . Mondjuk most épp "Currently not in stock" és lehet nem is lesz már .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
itouchfan
senior tag
válasz Hasaggymeg #178126 üzenetére
Gondolom újat szeretnél, de megosztom a storyt, hátha... Szóval itt is többen tanácsolták nekem, hogy ilyen felszereltséggel inkább használtakat nézzek. Na most ez szállítással együtt 1100 euró lesz, kb 400k huf, na én ennek a bő feléért vettem a Radont, "használtan", gyakorlatilag egy karc vagy kopás nélkül, a gyári külső még szőrös volt.
RS Recon villa, Sram Level T fék (tartottam tőle, de baromira tetszik, M6000-es shimano után), NX 1*11 váltás, Mavic Crossride kerék szett, Mavic iparis aggyal. És oké, a geo nyilván a specinek jobb, de nekem még egy kis átalakítással (villanyak vágás, stucni csere) szerintem egész jó geo-t lehet majd kihozni belőle, és a felszereltség pedig emgem bőven kiszolgál. Szóval csak azt akarom mondani hogy tényleg érdemes hasznaltakat nézni mert nagyon jókat ki lehet fogni, nekem megéri ez az árkülönbség ennyi kompromisszumért cserébe.„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Csokicsibesz
tag
válasz INTELligent #178131 üzenetére
Szerintem érdemes IceTech tárcsát felrakni, mert érezhetőbben jobban hűl. De alapvetően olyat vegyél, ami a fogyasztói kosaradba belefér.
Az RT54 szerintem még nem olyan jó minőségű, így nem feltétlenül előrelépés az RT10-hez képest. -
bardi
aktív tag
válasz INTELligent #178131 üzenetére
Nekem sokat dobott a 160-as sram tárcsa után a 180-as xt, abszolút megérte az árát, szerintem a jövőben is ilyeneket fogok venni csak. Nem melegszik el ott, ahol a másik már kezdett, és sokat dobott a fékerőn, alig kell húzni a kart, hogy orra álljak.
'92 Honda VFR 750
-
sebgutkopf
őstag
válasz 6030D #178127 üzenetére
Egy éve én is nagyon szemeztem a magura fékekkel, még talán itt is évelődtem rajta. Sokat olvasva róla, majd akkor vetettem el, amikor már mindenhol az jött szembe: nagyon nehéz igazán jól légteleníteni őket. Ha sikerül, akkor nagyon jó fékek, de visszatérő pont a termék vásárlói értékeléseknél is (webshopokban külföldin), hogy panaszkodnak nem sikerül rendesen légteleníteni. Légtelenítés témában a két nagy shimi és sram jobb megoldásokat találtak ki.
Ha profi vagy légtelenítésben, akkor hajrá. -
sebgutkopf
őstag
válasz INTELligent #178131 üzenetére
Ha hosszabb lejtőn úgy érzed kevés a fék és felkeményedik, akkor túlhevíted a rendszert. Ezen segít a nagyobb tárcsa és persze a fék adagolhatósága is jobb lesz a nagyobb tárcsától.
Viszont egyúttal érdemes megtanulni fékezni is, mert ha folyamatosan melengeted a féket perceken át anélkül, hogy tudna hűlni, akkor még egy saint-et is el lehet melegíteni. Fékezni röviden erőset kell a kanyar előtt, vagy a leküzdendő akadály előtt, egyébként meg békén kell hagyni hűlni. -
jjeahh
nagyúr
válasz itouchfan #178134 üzenetére
Egyetértek, ugyanakkor a Chisel váz még mindíg kva jó tuningalap . Tudtommal a Hassagymeg által linkelt gép 11.9kg nehéz alkatrészekkel, szal egy Rebával, pár apró könnyítéssel és tubelessel 10.xkg lesz, ami 2000 eur fölötti karbon montik súlya . Mondjuk amíg nincs raktáron, úgyis mindegy.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jjeahh
nagyúr
válasz 6030D #178140 üzenetére
Kíváncsi vagyok . Mondjuk a pedál és a kerékszett esete alapján szerintem úgyis csak pár év múlva lenne esedékes az első tesztkör, mert Hassagymeg megvárná, amíg elkopik a régi, addig a Chisel a dobozban pihenne .
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Olvasom ám srácok, jegyzem ki mit irkál rólam!...amúgy jelentkezzen csak szépen aki elhappolta előlem, mert nem én voltam!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #178144 üzenetére
Nem én voltam. Ennyiért használtan van jobb.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #178144 üzenetére
Ezek szerint túlgondoltad....pedig még ajánlani is akartam ha osztrák címre/névre rendeled akkor csak 977EUR árat kértek érte. A jó dolgok hamar elkelnek....túl nagy az online kirakat sajna
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
őstag
a Specialized átveszi a magyar forgalmazást 2021-től, azaz direktben szolgálja ki a kereskedőket, megszűnik a magyar nagyker forgalmazási joga
úgy látom ez egy trend, ami egy ideje megy a kerékpár iparban, és csak idő kérdése, míg az ilyen kis piacokra is begyűrűzik, mint a magyar.
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
flash-
veterán
válasz sebgutkopf #178138 üzenetére
+1
Ezért is zsákutca a trekking bringa, vekony simabb kerekkel razosabb terepen lefele folyamatos fekezes nelkul instant esés van, rovidebb lejtoket(prédikáloszek) még bir de azt is miota deore fekem van elol 180as tarcsaval. De egy nhhról való lejtőn(duna felé az a tobb km-es murvás) ugyanúgy elvérezne szerintem[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Csokicsibesz
tag
válasz 6030D #178145 üzenetére
Főleg, hogy a Specialized lényegében Merida. (Most ezt lehetne boncolgatni, hogy inkább fordítva igaz, mert a Merida tulajdonolja 49%-ban a Specializedet, de mind1).
Ugyanabban a távolkeleti gyárban, ugyanazok a munkások, ugyanolyan technológiával rakják össze a vázakat.
1 v. 2 év múlva a Merida is ki fog jönne egy új merev vázzal, ami véletlenül pont egyezni fog geóban a mostani Epiccel.[ Szerkesztve ]
-
őstag
válasz Csokicsibesz #178149 üzenetére
a meridások sokkal büszkébbek annál, hogy egyszerű 1:1 másolásba fogjanak.
az, hogy egy geometria hasonlít, az meg általános dolog, nincsen már új a nap alatt (vagy nagyon kevés)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- Eladó Garmin Venu 3 okosóra Árcsökkenés
- GoPro Karma drón távirányító és töltő eladó
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás