-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Somatom
veterán
válasz parandroid #181298 üzenetére
Sztem rosszul látod. Elektromossal is ugyanúgy ki tudod taposni a beledet fölfelé, csak a tempó lesz más. Technikásabbá válik a fölfelé is. Valamint, kihívás lesz a feltekerésre az a hely is, ahol az analógot már tolnád. Itt e-bike -okat tesztel a srác fölfeléken. Nekem úgy tűnik, hogy mindegyik után liheg és nem hiszem, hogy azért, mert elpuhult lenne.
[ Szerkesztve ]
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
parkr
őstag
válasz parandroid #181295 üzenetére
ezt menet közben próbáltad már? nem remeg a garmin súlyától? az két kis csavar nem tűnik túl erősnek.
vagy van még valami bevésés a stucni előlapján amire fekszik? -
válasz parkr #181302 üzenetére
Igen, van egy vágat, amibe belekattan. Gyakorlatilag megállt benne, úgy tudtam meghúzni a csavarokat. Legalább olyan stabilnak tűnik, mint a kormányra erősített gyári garmin tartó, de ki még nem vittem (nem volt mit rátenni).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bringasisti #181284 üzenetére
Minden ilyen az elején, aztán lecsorog a közép-felső kategóriába. 30 éve egy kizárható olajos telóra, vagy hidrós fékre ráment volna inged-gatyád, ha egyáltalán kaptál volna olyant bringára.
Somatom...tény, hogy újdonság, de nem egy következő lépés, hanem inkább egy másik, párhuzamos műfaj.
peterkeT...el a kezeket a mászásról, az már foglalt jjeahh kolléga és jómagam részére!
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
xy.zsolt
őstag
-
bardi
aktív tag
Tudtok ajánlani valami viszonylag olcsó hátsó lámpát, ami erdőben nem esik le? Már a másodikat hagyom el... lehet vastag ragasztószalaggal kéne rögzíteni.
Még jó, hogy lenéztem és észrevettem, így mentem inkább a járdán hazafelé. Sikerült is valami kutyaszarba megint belemenni...'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ivana #181307 üzenetére
...el sem indulsz,nemhogy lazán kitekerd. ...amúgy meg pl. a Kiscellin is megnézném a laza 39/28-at.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hínár929
tag
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Ez, hol?
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
35% Nem semmi. A Kiscelli "csak" 17%
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
jjeahh
nagyúr
válasz Somatom #181308 üzenetére
Egy xc-s addig reszelgeti a technikáját, amíg már nem kapar el a kerék technikás emelkedőn és addig nyomja az alapozókat, amíg önerőből is gyors lesz felfelé. Szerintem fölösleges xc-sekkel meg outisokkal vitázni, szvsz bőven van létjogosultsága a pedelec gépeknek, csak egyszerűen más a célközösség. Szerintem már ideje lenne ráunni ezekre a vitákra, mert semmi értelme. Mindenki azzal teker, ami neki megfelel... (ha van rá pénze )
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
xy.zsolt
őstag
válasz Somatom #181308 üzenetére
Ezzel egyetértek maximálisan. Pedig még a kb 15-20kg pluszsúllyal is meg kell küzdenie a motornak. Ezzel a kikaparásos példával mindenesetre megfogtál Na, ők az említett kivételek akik ilyen helyeken tekernek fel....100ból 1
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
xy.zsolt
őstag
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Mindenesetre az is hülye volt aki ide utat tervezett....átlag autók sem mennek fel szerintem
BESTSECRET MEGHÍVÓt szívesen küldök PM-ben.
-
anorche1
őstag
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Ez hol van?
"It never gets easier, you just go faster." Greg LeMond
-
itouchfan
senior tag
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Megnézném a Magas út-on fel Csillebércre, vagy a Diós Árok úton végig
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
Somatom
veterán
válasz jjeahh #181313 üzenetére
Ennek a "vitának" semmi köze a pedelec -hez, XC -hez, outihoz, vagy bármilyen más bringázáshoz. Ha azt írnám, hogy dömdödöm, peterkeT azzal is megkóstolna. Persze, én is hibás vagyok, mert szórakoztat és adom alá a lovat. Majd megpróbálom visszafogni magam.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Somatom #181322 üzenetére
Zsákutca, vagyis egy lépcsős rész van benne ami csak gyalog járható, majd utána folytatódik felfele az utca és ott az elején van ez a ~100 m nagyon meredek szakasz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
-
Somatom
veterán
válasz Hasaggymeg #181323 üzenetére
Autóson volt az útvonaltervező, amikor az előbb néztem. Úgy biztos nem a lépcsős vége felől vinne oda.
Samsung XCover 6 pro, Tab S7+ 5G
-
Runner_fxr
Ármester
válasz INTELligent #181265 üzenetére
Országútinál is előfordul, hogy a váltó bovden cseréhez ki kell ütni a pressfit-et. Nyilván a jelentősebb bovden koszolódás, megfeszülés, repedés stb inkább a montiknál jelentkezik és ott több gondot okoz a bovden, de outinál sem mindegy, hogy egy nyűggel kevesebb. Illetve ott van az automatikus trimmelő funkció is, akárhogy válthatsz hátul, a terelő elöl úgy állítja saját magát, hogy a lánc soha ne érjen bele. Ez sem rossz funkció. Persze egyértelmű, hogy montinál több előnye van az elektromos váltónak, főleg a vezeték nélkülinek.
#181266 f4lcon Még ha igaz is lenne az állítás (de sajnos nem az), miszerint a Cube Stereo 160-ba teszek (gondolom nem hátra hanem előre) egy 29"-es kereket, akkor megkapom a Bullit geoját, akkor sem lenne ugyan az, mivel a Santa Cruz VPP rendszere eleve más liga mint a Cube féle megoldás. Nézd meg jobban azt a geometria táblázatot, totál más a két bringa.A Cube nak jóval hosszabb a nyeregvázcsöve és e mellett rövidebb is a Reach. Nekem ez nem igazán jön be.
#181272 ivana A pressfit nekem sem a szívem csücske, soha nem is állítottam, hogy ez jó megoldás lenne. Súly csökkentés miatt kezdték el alkalmazni, aztán mindenki rácuppant.
A vezeték nélküli váltás tök jól működik, több ismerősömnek is van, nem igazán panaszkodnak rá.
#181286 peterkeT Én azt amúgy tökéletesen értem, hogy valakinek valami nem szimpatikus, meg nyilván véleménye bárkinek lehet, de hogy milyen alapon nyilatkoztattok ki ilyen dolgokat, hogy a sporteszközként nincs értelme a pedelec-nek, na azt már kevésbé értem. Egyrészt szemmel láthatóan 0 a tapasztalat, de még ha így is van, megannyi teszt elérhető az interneten, ami pont nem a Te állításod igazolja! Ennek utánaolvasva kicsit, bárki számára egyértelmű lehet, hogy szamárságokat gondol/beszél ha azt gondolja a pedelec egyértelműen a lustaságról és az antisportolásról szól. Ezt a sok hülyeséget én még amúgy 5-6 éve értettem, mert ritkaságnak számított itthon pl egy E-MTB, de 2020-ban már érthetetlen. Azt is megértem, hogy outisként nem sok értelmét látod, őszintén szólva én sem látom az értelmét és kapaszkodj meg, a gyártók se, nem véletlen az, hogy pedelec rendszerrel outi kb alig van. Kutyának nem kell, a technológia arra a felhasználásra alkalmatlan. Csak tudod nem csak outiból áll a világ, montinál egészen más a helyzet. És itt kő kemény sportszer tud lenni. Lehet én gondolkodom rosszul, de ha a pedelec-en ülve is felmegy a pulzus mondjuk 170-re, akkor azt bajosan lehet lustálkodásnak nevezni. Teljesen mindegy, hogy valaki analóg montival megy x távot/szintet saját erőből, vagy némi segítséggel 2x-et. A terhelés, a sportérték a végén ugyan az lesz. Azt is megértem, hogy egy xc-s sem lát benne értelmet, nyilván egy 9-10-11 kilós merev montin ülve nem létszükség, hogy legyen plusz segítségünk. Aztán próbáld ki ugyan ezt egy 150-160-170 et rugózó, 14-15 kilós bringán, amin 2,6-os traktor gumik vannak. menjél vele 1500-2000m szintet meg 80km-t terepen, aztán érdemes erre a témára visszatérni. nem az a lényeg, hogy milyen bringán ülsz hanem hogyan használod. Biztos linkeltem már ezt a kis videót, de akkor itt hagyom újra, a szkeptikusok értelmezzék a videó elején elmondott adatokat! [link]
De biztos velem van a baj, mert 1500-2000m szint, 80-100km terep egy E-Enduro-val ki tud fingatni. Igazából fittnek kéne magam érezni utána, mert nem csináltam semmit az outisok szerint. Egyelőre nekem csak annyi megy, hogy dög fáradtan, koszosan és büdösen leülök egy hideg sör mellé, de majd a jövőben mondogatom sokat magamnak hogy lusta szar vagyok, nem lehetek fáradt, mert nem is sportoltam csak imitáltam a mozgást! Hátha egyszer sikerül meggyőznöm magam, hogy nem is sportoltam.
[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181324 üzenetére
Nekem ilyen van, jobb mint amilyennek a képen látszik (nem is értem miért fotózzák ilyen sz@rul ), csomagban vettem a Buster 700-al, ajánlom. Én ezeket mindig egy második biztonsági gumival is rögzítem, de sosem esett le egyik sem....persze ez aksis, elemest ne is vegyél.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
bardi
aktív tag
válasz Hasaggymeg #181327 üzenetére
Ilyet akartam még venni a városira, csak a boltban ahol voltam nem volt semmi a bikefun katalógusból, helyette egy velotech lett, de nem bántam meg. Nade a városin nem is kap olyan ütéseket. Köszi a tippet!
Ja amúgy velotech érdekesség, aliexpressen, meg ebikeon is keresgéltem előre lámpát (ami mondjuk ma kiderült, hogy nem nagyon kell, turbo fokozaton a két lámpám elég sötétben), és találtam egy 2 ledes, külső akksis lámpát, ami koppra ugyan úgy néz ki. Ez az ebike-os, ez meg az alis. Több is van belőle alin, különböző nevek alatt, meg más tartozékokkal.
'92 Honda VFR 750
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181328 üzenetére
Több ilyen kínai (általában) vacak van különbözőképpen átcímkézve (vagy nem) más-más bolt kínálatában.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
INTELligent
senior tag
válasz Runner_fxr #181326 üzenetére
Köszi, hogy kifejtetted .
Pedelec tekintetében én amúgy teljesen egyetértek Veled (habár még nem próbáltam, de egyszer tuti kipróbálnám kíváncsiságból).Meredek emelkedő: azért a Határ utca Máriaremetén sem rossz, az IGSPORT 50-em ~30%-ot írt ki rá.
Flickr: https://bit.ly/2wtfNl5 || https://500px.com/photofan96 || Strava: https://bit.ly/2QzLnok
-
Hínár929
tag
Köszi, nagy ívben kerülöm majd
-
IMIIKE1998
őstag
válasz Runner_fxr #181326 üzenetére
Na jó, de ott van súly meg gumiellenállás is rendesen.
Különben nem véletlenül nem mérik gondolom EWS-en a mászást, mert akkor még gyilkosabb sport lenne, mint most. Ígyis az idő miatt haladniuk kell felfelé is, nem lehet ott sem lazsálni.[ Szerkesztve ]
-
Somatom
veterán
-
gabro0
őstag
válasz ivana #181272 üzenetére
Na igen, és ott a vezeték nélküli telefon, GPS, váltók, váltókarok. Biztos jó, de egy bicajos több elektroszmogot csinál lassn, mint egy kocsisor
A Di2-nál nem kell messzebb menni szerintem.#181289 Perillustris: Ellenvetés van ja, csúnya
Egyébként valószínűleg merev a vastag csövek miatt, ha nem vagy hozzászokva, lehet (sőt szinte biztos) szokatlan/kényelmetlen lesz. Mehet rá már első körben szélesebb gumi kompenzálásnak. -
ivana
Ármester
válasz Hasaggymeg #181310 üzenetére
Outin a 39/28 már elég rövid áttétel. Simán megoldhatók vele ilyenek, nem feltétlen kellemes, de nem is halál. Azért ezek nem szoktak sok km-en át menni, oda már lehet elkélne egy kompakt (34-28). Mentem át néhányszor 42-23-as outival a Visegrádi hegységen. Nem volt az olyan vészes. Most is 39-25 a legrövidebb a wilier, a másik gépen a fondriesten 42-23 az igazi old school. Nem szabad elfelejteni, hogy az outi kerék kb. akkora mint a 26-os montik kereke, szóval ezek az áttételek annak fényében kezelendők.
Am hol vannak az outisok?
[ Szerkesztve ]
-
6030D
Ármester
válasz Perillustris #181330 üzenetére
Nem, van hozzá ilyen lámpa, ami szerintem tök jó dolog, mert letisztult képet ad. [link] Sajnos az ára olyan, amilyen.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
válasz Runner_fxr #181326 üzenetére
Tehát van egy sporteszközünk, amit lábbal kell hajtani, de már túl nehéz lett, meg túl magasra, és messzire akarunk vele menni, ami így már fárasztó, szóval tegyünk rá motort, ami segít tekerni. Asszem értem.
Ne érts félre, biztosan vannak, akik ebből a rendszerből is ki tudják hozni a maximumot, és elhajtanak vele a teljesítőképesség határáig, de azért ez már inkább egy technikai sport. Ahhoz meg, hogy azt jól csináld, nyilván ugyanolyan fittnek kell lenni, mint bármilyen más csúcssportolónak. Nézz meg egy F1-, vagy Superbike-versenyzőt. Mondjuk erre a fittségi szintre eljutni pont nem célszerszám egy ebike, nem véletlenül fut, meg biciklizik mindegyik.Mindent lehet sportként csinálni, csak ez a sport már nem az a sport.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #181342 üzenetére
Legalább 2-3 olyan helyzet van mikor teljesen indokolt és értelemszerű lehet a rásegítés. Egyik, ami talán a legértelemszerűbb, az a kerékpárparkos (vagy egyéb, komolyabb terepen történő) lejtőzés, ahol nem autózol, felvonózól stb. a hegy tetejére háromszor egymás után egy nehézkes, nem kifejezetten mászásra tervezett géppel, hanem szépen feltekersz a rásegítéssel anélkül, hogy belehalnál, vagy tolnád, így maximálisan kihasználva az idődet. Másik a hangsúlyosabban különböző erőnlétben levő kerékpárosok együtt tekerésének megkönnyítése, mert aki már kerékpározott másokkal tudja milyen másra várni, vagy éppen hátráltatni a bringástársakat. Egy párkapcsolatban ahol a szebbik nem általában a kevésbé állat is, teljesen életszerű helyzet. A harmadik pedig a biológia, mert hát az idő vas foga előbb-utóbb mindenkit kikezd és akkor egy rásegítéses kerékpárral nem feltétlenül kell szokásos köreinkből feladni, szinte ugyanoda tekerhetünk 60+ évesen is ahol elmentünk harmincas éveinkben is, közben ráadásul ugyanazt a pulzust és fizikai megerőltetést kifejtve. Bár engem sem lehet cseppet sem rásegítéspártinak nevezni, azért látom a metszéspontokat a 2 irányzat között. Végül megemlíteném a fekvőkerékpárokhoz való viszonyulásomat, mely csak addig volt lenéző (mi a f@sz, már ülni sem akar, hanyatt feküdve teker?! ) amíg olvastam valahol egyes korábban fanatikusan kerékpározók hirtelen fellépő gyógyíthatatlan gerinc vagy nyakbántalmairól és arra gondoltam mit tennék én ha nem bírnék ülni, vagy éppen térdem gyengülne annyira meg, hogy rásegítés nélkül nem bírnék feltekerni egy dombra...feladnám a kerékpározást?
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz bardi #181346 üzenetére
+ivana...Utána néztem 1-1,5 fokozatot illetve 1-2 fog különbséget jelent hátul a 25-ös outi és a 2,2 (56-os) MTB gumi között a különbség. Rászámolok még egy fokozatot a súlykülönbség miatt és akkor lesz a 39/28-ből 39/30...ami nekem még mindig brutál lenne 15%-nál.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Perillustris
senior tag
válasz gabro0 #181336 üzenetére
valószínűleg merev a vastag csövek miatt, ha nem vagy hozzászokva, lehet (sőt szinte biztos) szokatlan/kényelmetlen lesz
Nem volt még országúti bringám, csak kölcsön kértem néha, szóval ez most kissé megijesztett. Mindenképpen "felpróbálom", talán akkor lesz képem erről.
#181341Somatommrst3ph3n#181340:
Mindketten ugyanazt linkeltétek, de te a normál nézetet, mrst3ph3n pedig a streeview-t.[ Szerkesztve ]
Perillustris
-
őstag
válasz Runner_fxr #181326 üzenetére
nem 29" kerék van a Stereo 160-ban?
abban viszont nem értünk egyet, hogy a Horst-link annyira "más liga" lenne a VPP-hez képest, sőt.
az én véleményem az, hogy azért van VPP a piacon, mert a Speci védi az FSR-t, és a VPP igazából csak egy Horst-link rugózás, azzal, hogy közelebb került (a láncvillán előrébb) a monoblokkhoz a negyedik forgáspont.
tovább megyek: a kétféle viruális forgáspontos megoldás között (Mestro vagy DW Link / VPP) nagyobb különbség van, mint a VPP és az FSR között.[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
szitaati
aktív tag
válasz parandroid #181342 üzenetére
Nem csak sporteszközként van értelme. Nekem a nyáron már nagyon kezdett hiányozni a mozgás, és igazán semmit se szeretek csinálni a bringán kívül. Viszont meló után meg már jó volna a családdal lenni, vagy ha idő van rá a kerttel foglalkozni vagy bütykölni (amit szintén szeretek
Úgyhogy jött a gondolat, hogy tekerni kellene melóba. Csak az sima analóg bringával majdnem egy óra és közben a sok emelkedőn-lejtőn jó büdösre is izzadom magam.
Ezért elektromosítottam a bringámat. Így ahol addig mentem 15-tel, most megyek 25-30-cal, lejtőn 40 felett. Így beérek 30-35 perc alatt, pont mint autóval. Elfáradok, de nem leszek büdös reggel (csak a délutáni melegben hazafelé, akkor ugyanúgy szarráizzadom magam ezzel a tempóval Hazafele pont a házunk előtti 1,5 km durva emelkedőkkel van tele. Általában rásegítéssel ott is megyek 20-25-tel, le is izzadok ahogy kell."Lebegőpontos regiszterek vagyunk az átmeneti tárolók bizonytalan mágneses mezején"
Új hozzászólás Aktív témák
- Videó stream letöltése
- Azonnali informatikai kérdések órája
- Ubiquiti hálózati eszközök
- Egészen nagy teljesítményspektrumon fedné le a mobil piacot az AMD
- Motorola Edge 40 neo - színre és formára
- Milyen asztali (teljes vagy fél-) gépet vegyek?
- Autós kamerák
- Android alkalmazások - szoftver kibeszélő topik
- Intel Core i5 / i7 / i9 "Alder Lake-Raptor Lake/Refresh" (LGA1700)
- Ukrajnai háború
- További aktív témák...
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Hamilton Aviation Khaki X Patrol Auto Chrono ETA 7750 automata óra! Full set!
- Fender Squier Stratocaster + Marshal MG15 40W erösitö eladó
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)
- POLICE EPIC férfi analóg karóra!