-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Gaben92
őstag
válasz Ringman #215833 üzenetére
Alumínium és alumínium között is óriási a különbség. A Maxle átütő 7075-ös alumíniumból van ami konkrétan (bár ezt egy "mérőszámmal" nem lehet kifejezni és a metallográfia tanárom szétrúgná a s.ggem ezért) a legminőségibb alu ötvözet. Teherviselő elemként kb csak ez és a 6061 használható, de nyíró igénybevétel esetén a 7075 dupla annyit bír mint a 6061. A többit meg ne említsük.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215848 üzenetére
Na de a Panaracer GravelKing TLC erre hajazó minta szintén 32 EUR vagy esetleg TUFO GRAVEL SPEEDERO.
https://barbieripnk.hu/
-
Wombath
HÁZIGAZDA
válasz Gaben92 #215851 üzenetére
Zene szemeimnek látni ezt az írást , a 6061 a lusták fegyvere lett az utóbbi időben, hiszen könnyebb megmunkálni, formálni, hegeszteni, így a gyártók ebből szeretnek mindent csinálni. Pedig ha az alapanyagot gyártó cég, a tervezőmérnök és a hegesztő is érti a dolgát, akkor a 7075-nél az előny.
-
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215853 üzenetére
Minta annyira nem győzött meg, szedi a sarat, földúton emelkedőn könnyen elkapar még szárazon is, biztos a hajtásom miatt 105 50/34 hátul 34, nem lehet vele finomkodni. Lefeléken mondjuk nem csúszkál, defektem is csak egy volt, pedig belsővel használom, kb. 3ezer lehet benne.
Stradát láttam egy koromfekete Speci gépen, álom szép volt, ez amolyan birtoklási vágy lenne.[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215857 üzenetére
Ja, értem. Csak fura, mert az SK verzió elég jól tapad, sárban is simán használható, persze olyan gravelesen/cx-esen, azaz valamelyik vagy mindkettő kerék mindig csúszik éppen. Te meg küldtél egy nagyon light terepre alkalmas gumit, mint szerelem. De ha szeretnél sarasabb időben is tapadást, arra is van megoldás, akár futóéllel is, lásd: Donnelly PDX, Challenge Baby Limus, stb.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215859 üzenetére
Mikor utoljára sárral találkoztunk tolni sem bírtam mert azonnal megszorult a kerék, 40mm mellett nem maradt hely, lehet 35mm-rel nem ekkorát szívtam volna, nagyon agyagos volt, szerintem beraktam ide, most nem találok fotót.
10% emelkedőn már nem tudok vele felmenni mert ahogy elfogy a lendület erőből kéne megoldani de elkapar.
Számomra alkalmatlan ez a bringa terepre, erdei utakra jó, de oda meg elég a linkelt gumi is.
Vagy lecsövesítem 1X re vagy veszek mellé egy montit.
Van még hozzá egy DT kerékszettem GP5000TL-el, azzal vigasztalom magam nyáron, őszig el kell döntenem merre tovább.
Ha válság jön akkor lehet a linkelt gumi megy a DT-re azt csók. -
Toobee
veterán
válasz Maximum1 #215860 üzenetére
Érdekes, amiket mondasz, nálam annyia a különbség, hogy 30-as a kistányérom, a sor ugyanez. Tudom, 4 fog sokat számít, főleg hajtókaron, de én ezzel a gumipárossal ezzel a hajtással tökéletesen alkalmasnak érzem terepezésre a bringát. Reggel ezt a kört nyomtuk le vele, ha esetleg ismerős vagy errefelé. Hétfőn a legnagyobb sárban is voltam, ott azért egy kisebb szakaszon tolós volt, meg görgőztem sokat, de valahogy mindig betapadt, az amúgy elég kopottas hátsó gumi.
https://barbieripnk.hu/
-
Maximum1
őstag
válasz Toobee #215861 üzenetére
Itt írtam róla, haver krossztrekkingel simán átment mindenen, én meg szívtam, annyira nincs rossz kondim, bár a terep nem az én világom, aszfalton jobban bírom, mind a monotonitást mind a szinteket.
Szép karika, nem vagyok arra ismerős, inkább a pilisben mozgok.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215854 üzenetére
Nagyon laikus nyelven fogalmazva olyan 1,2x jobb. Viccen kívül, nem vagyok annyira nagy szakértő, több mint tíz éve vizsgáztam anyagtechnológiából és azóta nem nagyon foglalkoztam vele. Szakítószilárdságban, nyíró igénybevétellel szembeni ellenállásban és kb mindenben jobb egy picikét a 7005 mint a 6061 (6000 és 7000 széria más ötvözőket használ) viszont nehezebb is megmunkálni, főleg hegeszteni, emiatt használnak 6061-et inkább.
Wombath nagyon szépen összefoglalta a dolgot. A 7xxx-et sokkal nehezebb megmunkálni pont amiatt mert jobbak a jellemzői. 7075-ről még legenda is él, hogy "nem lehet hegeszteni". Lehet azt, csak győzd megfizetni azt a hegesztőt/hegesztőrobotot ami képes jól megcsinálni. Lehet rögtön rácsapni egy 0-t a váz árára.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #215846 üzenetére
Miért nem megy a 11-es, annak is mennie kellene.
#215856Wombath...ha jól emléxem én olyan is olvastam, hogy nem véletlenül használják a "puhább", megdolgozhatóbb alut, mert azzal viszont könnyebben előállítják azokat a formákat melyeket a mérnökök megálmodnak és azokat a falvastagság változásokat melyek szükségesek egy többszörösen húzott vázhoz. Keresem pl. a Chisel melyikből van, de még nem tudtam kideríteni...🤔
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #215862 üzenetére
Nálunk is van egy tészta domb, gyalog sem egyszerű eső után az agyagban... vagyis most már sokkal jobb. Nagyon régen lesorompózták, még szekérút korában.... gyerekként még trabiztunk arra... szóval kocsik nélkül, meg karbantartás nélkül montis álom lett ez a kb 1 km (szárazon). Egy hosszú katlan, kanyargós, vízmosásos.
Pont ma voltam arra, a domb aljába fényképeztem is párat (itt már nem annyira agyagos).
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Maximum1
őstag
válasz andrisbandi #215865 üzenetére
Na egy ilyen tank kéne nekem is, szerintem ezen még szotyizni is tudnék így 2 év gravel után.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz andrisbandi #215865 üzenetére
Jó mászókának néz ki. 🙂
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Maximum1 #215866 üzenetére
még szotyizni is
Ez tetsztik, jó duma... loptam#215867 Hasaggymeg
Igen... lehet max pulzus rekordokat dönteni.
Kb eddig könnyű föltekerni... nekem még sose sikerült az igazi meredek tetejét megmászni erről az oldalról, túl hosszú.A másik fele kicsit meredekebb, de csak kb 200 m. Azt meg lehet mászni átlagemberként is, de másnap tuti nem arra mész...
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
zsocy
őstag
Annyi jó képet raktatok ma fel, hogy nekem is meghoztátok a kedvem a terepezéshez
Csináltam egy hegyezéssel kombinált Velencei tó kört, Ingókövek, Angelika forrás, aztán a fene tudja merre mert kicsit eltévedtem az erdőben, de nagyon szép utakon mászkáltam
Ez a kis eső jót tett nagyon, a süppedős homok eltünt, kellemesen járható a Velencei hegység.Plusz jelentem, a kínai hajtás, kínai kazetta és Sunrace 1x9 váltó továbbra is hibamentesen működik, minden rendben van vele, veszi a fokozatot mint a kisangyal.
Próbáltam fotózni is, hát nem egy jjeahh szint, de valami azért átjön a hangulatból talán.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #215863 üzenetére
Ezt jó olvasni, oldalirányú terheléskor picit mintha merevebb, ugyanakkor jobban csillapít, de ez lehet placebo. Kíváncsi lennék a súlyára, egyszer amikor szétszedem, lemérem a vázat. ezek szerint ha jól értem felső kategóriás alkatrészeket éri meg gyártani belőle, amiket nem kell heggeszteni, pl kormány, nyeregcső. A gond csak az, hogy a felső kategóriát lassan a karbon uralja. Kivéve az olyan vázakat, mint a Chisel, Allez Sprint, vagy az összes Pole, de gondolom ezek sem 7000-es aluk.
Más, tegnap nekem is sikerült egy bandához csatlakozni végre, sőt, a helyi keménymaggal mentem egy kört. Látszik is, lett egy halom kupám , pedig nem hajtottuk szét magunkat.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz ::Trunks:: #215805 üzenetére
Ha már fotó. Teljesen egyetértek a legnagyobb varázslat a kompozívióban van, a bringa elehelyezése a háttér megválasztása, a fény iránya stb... manapság a technika már csak a végső interfész, amivel rögzítjük a képeket.
Ez a cube kép azzal lehetne igazán jó, ha a háttérben a fák nem "darabonák fel" a bringát függőlegesen, amiket a vízfelület és az ég még láthatóbbá tesz. Ez nagyon jól rávilágít a háttér szerepére, a te képeid kellemes hatásában az erre odafigyelés, a kellemes meleg fehéregyensúly mind benne van. -
deny330
aktív tag
válasz ivana #215085 üzenetére
Épen, hogy kézzel érezhető. Menetközben egyáltalán nem észrevehető.
Más; hátsó kereket tubelessre átszereltem a hétvégén, viszont eléggé engedi a levegőt, ilyen fél naponta igényli a rápumpálást. Tyúkbelesítés óta csak 1x gurultam vele ~2,5 bar nyomással, és amikor ereszt, akkor a szelepnél hallom. Ráhúztam erősen fogóval, de nagyon picit így is hallani. Felrakáskor kicsit jött ki a tejből a szelep körül, illetve 1-2 küllőnél, de azóta nem tapasztaltam ilyet. Gondoltam arra, hogy talán a szelep tömítése pici, és kiszökik a levegő?!
Technikai adatok: DT EX471 felni, DHR II külső gumi (TL ready természetesen), Joe's FV szingó szelep, illetve WTB TCS 28mm széles tubeless felniszalag. Az első kerekem szintén tyúkbelesítve van, viszont havonta ha 1x igényel pumpálást. Abban más a szelep, illetve DT szalaggal lett megcsinálva, nem tudom ezek befolyásolnak-e valamit. -
jano_77
nagyúr
válasz andrisbandi #215865 üzenetére
beszarás, hogy egy ilyen kis ágacska megtartja a bringát!
A pirossal jelölt fekete borítás micsoda, milyen célt szolgál?[ Szerkesztve ]
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz deny330 #215874 üzenetére
Nagyon alaposan takarítsd le a felnit, utánna nagyon alaposan nyomkodd rá a felniszalagot a széleken is pl. egy gumileszedővel és a szelepnek nagyon apró lyukat kell fúrni mondjuk egy toll hegyével vagy tűvel. Én újabban lyukat sem fürok, hanem a szelepet úgy ahogy van átnyomom rajta, a presta hegyes, szal könnyedén kilyukasztja. Amikor megvan, még aznap érdemes tekerni vele legalább 10km-t, hogy álljon össze. A magas nyomás szerintem nem fontos, inkább az a lényeg, hogy mindenhová follyon szét a tej a gumiban. Ha megvan a rutin, mindíg tökéletesen fog sikerülni.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Gaben92
őstag
válasz jjeahh #215871 üzenetére
Ha nagyon utánajár az ember biztos lehet találni valami infót, hogy miből vannak, de őszintén… számít? Átlagember sokszor azzal sincs tisztában, hogy az alu felni/váz stb. az nem alumínium hanem alumínium ötvözet. A szakítószilárdság, Brinell meg már végképp idegen. Legyen erős és könnyű azt csókolom. Abban kb biztos vagyok, higy 7075-ből nem készül váz, mocskosul drága és tényleg nehéz vele dolgozni. Nem horror áron dolgozni pedig még nehezebb.
Ezek a drágább vázak amúgy vékonyabb falvastagsággal készülnek amiatt ilyen drágák. A technológia oda tényleg kell mert egy zárvány például nagyobb gondot tud okozni.
De ahogy írtad felső kategóriás alkatrészekre amit csak ki kell esztergálni, marni egy tömbből tökéletes. Ha jól megnézed legtöbbször ki is van emelve, hogy “ez 7075, nem valami teszkós”. De hogy bonyolítsam a képet, az alu nem úgy működik, hogy minél több az ezres annál erősebb. A 2014 közel olyan erős mint a 7075, és előszeretettel használják azt is. A Renthal Apex stucni amit rendeltem (és nem ér ide hétfőig ) az 2014 alap, 7075 bilincsekkel például.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
Tomics
addikt
válasz Hasaggymeg #215603 üzenetére
Megvettem a CTM trekkinget ( [link] ), alkudni is tudtam belőle, szerintem jó vétel volt. Alig használt, esetleg a váltókat kell majd után állíttatnom, és egy lánc csere kellhet majd, mert a tutorial videók alapján hosszabb, ha a két legkisebb tányéron van a váltó. Meg esetleg egy külső köpeny csere.
Azon gondolkodom, hogy érdemes-e egy integrált hajtásra cserélni a jelenlegi (SR Suntour XCM 48/36/26T) négyszögtengelyes hajtást.
Megéri szerintetek, érezhető a változás? Kapok ugyanilyen kiosztású integráltat (48/36/26T)? Melyiket ajánljátok, mennyit érdmemes rászánni? (Főleg a Mátrába tekeregnék, szóval fontos a teljesítmény, erőátvitel)
Vagy ekkor már a váltókat is cserélni kellene, hogy érezhetőbb legyen a változás? (jelenlegi: hátsó: Shimano Altus RD-M370-SGS, első: Shimano Altus FD-M370)
Köszi
[ Szerkesztve ]
PH! addikt since 2004
-
andrisbandi
őstag
válasz deny330 #215874 üzenetére
Ez a küllőnél szisz nem jelenthet jót!
Legegyszerűbb hiba; ha felniszalagozás elött nem lett rendesen letisztítva (eltart a kosz).
Szelepnél mini kereszt bevágást szoktak csak csinálni a szalagon, és a szelepet átnyomva alakul ki a szoros lyuk.Ha gumi darabos tejjel van töltve (a megfelelő mennyiség is kell), szerencsés esetben tömítheti a szerelési hibákat.
- Feltöltés után maxra kell fújni (amelyik a kisebb; felni vagy külső, kb 2.5 bart tudni szokták)
- Vízszinben minkét oldalára fektetve párszor átforgatni, h az oldalfalra is felmenjen a tej. De a legjobb, és kihagyhatatlan lépés a használatba vétel. Bringázni pár percet legalább, a felhabzó tej bevonatot képez.
Ha okés beállítható a szokásos nyomás.#215875 jano_77
Csak egyensúlyban tartja. Párszor támasztottam ki így fényképezéshez... ágat találni jókat, a földbe szúrást kell eltalálni.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
jano_77
nagyúr
válasz ::Trunks:: #215878 üzenetére
Köszi
ILYET esetleg próbált már vki vagy használ? Mennyire használható? Vagy senki nem használ sárhányót?
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Tomics #215880 üzenetére
Ha hosszú a lánc akkor kiszedünk szemeket és nem lecseréljük...ugyanakkor akár csereérett is lehet, de azt csak egy nyúlásmérő mondja meg. Továbbá én nem cserélném a hajtóművet, annál inkább sem mert ugyanolyan kiosztásút szeretnél...szerintem használd így, csak nagyon teljesítményorientáltan és brutál lábakkal fogod számottevően érezni a különbséget egy minőségi 4szögtengelyes és egy integrált között...adott esetben ráér később lecserélni.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Tomics
addikt
-
ZolkoW
őstag
válasz Gaben92 #215879 üzenetére
tegnap akartam már kérdezni, két 2014-esből készült kormányom is volt a régi szép keskenykormányos-alapméretes időkben, rohadt könnyűek voltak, azt tudom, és papír vékonyságú fallal merevebben voltak, mint a gagyik..
Mintha a Koryak kormány is abból lenne, amit Hasaggymeg behorpasztott a bilinccsel ;)
Nem véletlenül vettem a trailbicóra is azt, csak hát eladódott.Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Gaben92 #215879 üzenetére
Bike24-en rá is kerestem a 7075-re, alig talált pár drága alkatrészt és majdnem mind Syntace meg KCNC
Más, Mucoff dry wax úgy tűnik hidegben tökéletes volt, meleg időben viszont ha hozzáérek összeken és feketedik . Nem olyan rossz, mint az olajak, azoknál sokkal tisztább, de a Squirt úgy tűnik ennél is jobb, legalábbis nekem jobban tetszik.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #215818 üzenetére
Piros valtokanal --> Leszeded, megcsiszolod, alapozo, szep piros femfestek, majd kemeny lakk. Voala. Jo ha van egy festo ismerosod, aki pisztollyal szepen lefujja.
En is megcsinalom majd, hogy ne usson el a szine a bicajetol.
Don't Tread On Me
-
-
andrisbandi
őstag
válasz RexpecT #215892 üzenetére
Régebben szakértették/próbálták, h sok "gyárilag nem tubless" külső is prímán használható belső nélküliként. A drótosak méginkább, mert passzentosabbak.
Logika van benne.. a tej feladata a tömítés..
Annyi hibára emlékszem, h van amelyik kicsit jobban könnyezik (a külső oldalán), ilyen harmat szerűséget izzad. Nem látható, de a por megül rajta. Kb 10 éve ez sok márkás tubless-esnél is előfordult. A maiaknál már elvileg nem.
[ Szerkesztve ]
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
RexpecT
addikt
Köszi mindnekinek!
-
andrisbandi
őstag
Make Jumping Easier Pinkbike
- Csak kicsiket merek ugratni, de azért az elémetet nézegetemsunday saves pinkbike
- Mégsem zakóztak.Friday Fails pinkbike
- Érdekes mennyi buktát videóznak le. Jófajta bringás terepek.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz ZolkoW #215885 üzenetére
Hagyjál mert itt már leb@sztak,hogy júzer eror lehetett de szerintem csak a Cube Fritzz markolat bilincse verte kenterben a hírös hétezres alut.
MPowerPH... a váltó egy szerszám és én a szerszámok festésétől általában hülyét kapok.
RexpecT... a spanyol BikeINN nincs a helyzet magaslatán a leírásokat illetően, sőt, egyenesen siralmas.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
ZolkoW
őstag
válasz andrisbandi #215895 üzenetére
nekem üzembiztosan működött már Schwalbe drótos tejjel, és hajtogatós Michelin is, ami hivatalosan NEM TL, viszont nemrég vettem észre egy olyat, hogy a (talán Maxxis) külsőhöz azt írták, hogy erősen javasolt ammóniamentes lötyi használata, különben lerövidül az élettartama. Nekem éppenséggel ammóniatartalmű tej van, csak azért írom, mert lehet, hogy ugyanígy a nem TL használatra tervezett külsők közül sem mind fogja szeretni az ilyen folyadékot.
Amúgy az összerakhatóságról nem tudok nyilatkozni, csak ezen 1-2 külsővel kapcsoaltban. De folyamatosan nézegetem a nem horror árú külsőket, amik hivatalosan nem tudják, mert ami hivatalosan is tudja, az vagy drágább, mint amit az autómra veszek, vagy nincs is raktáron sehol (622x~40mm slick kategória)[ Szerkesztve ]
Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
CaNNa3IS
senior tag
Haliho
Végre összeállt a gép. Használtan vettem szegénykét és nagyon el volt hanyagolva.
Az a rohadás a gumikon belül, összeragadva a belsővel 2 féle felniszalag belegányolva.
Kapott uj gumit, tubelessesítva peaty's folyadékkal. Pár új kerék a sorra, hátsó agy csapágyak csere, fékbetét csere. Ja meg egy nagyobb rugót a súlyom miatt.
Már csak tekerni kell.Stay up Stay humble Ride hard Get stoked
Új hozzászólás Aktív témák
- Ennyibe kerülnek a Huawei Pura modellek Európában
- AMD GPU-k jövője - amit tudni vélünk
- Sokat fogyaszt az AI, egyre több az adatközpont, kell az atomenergia
- Ukrajnai háború
- Autós topik látogatók beszélgetős, offolós topikja
- Robogó, kismotor
- Milyen cserélhető objektíves gépet?
- Call of Duty: Modern Warfare III (2023)
- Óra topik
- Magisk
- További aktív témák...
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen