-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
nagyúr
-
fulton
addikt
egy kérdés, van érezhető különbség egy kónuszos agy és egy ipari csapágyas futása közt?
ha igen miben vettétek észre a változást. -
Gaben92
őstag
válasz parandroid #219389 üzenetére
Olyan isten nincs, hogy szervizbe vigyem. Annó még hengerfejpakolást is magunknak cseréltük, egészen addig amíg nem kell csápos emelőre és műhelyre költeni addig én csinálok mindent. Féket már lelégtelenítettem mindkettőnknek (megvettem az 50€-s Shimano készletet + 1L olajat) mert nem bízom a gyárban, headseteket újrazsíroztam, mert nem bízom a gyárban (sajátom mondjuk vicces volt), menetes BB van szóval ha kell 30 perc alatt kicserélem az egész groupset-et ahogy van (ehhez nincsenek még szerszámaim, majd veszek ha kell), betét, tárcsa csere szintén hókamóka dolog, stb.
Viccen kívül ha oda kerülünk még kereket is magamnak fogok fűzni...
Amivel nincs tapasztalatom szimplán a 10 év kihagyás miatt az kuplung, (attól fázom is kicsit) illetve a teleszkópok. Villára a hivatalos infó 50 óra de nem igazán akarom elhinni, hogy ez legit amiatt érdekel ki hogy csinálja. A gond az, hogy az asszony egyelőre "csak megy" (néha még a k.rva zene is a fülében van) és totál nem figyel ilyenekre, hogy van-e valaminek hangja, mozog-e valami furcsán, stb, szóval nem tudok arra hagyatkozni, hogy én hogy érzem, kellene valami bevált intervallum is...
#219392 jjeahh: Valószínűleg én is be fogok állni erre a 4 hónapra legalább nála, aztán majd alakul.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz Zoliwrc #219404 üzenetére
Nem mindenkinek olyan egyszerű, én is simán mennék 10.000-et évente ha ott laknék, ahol te, de felénk egyedül nem lehet a horrorfilmbe illő kutyafalkás támadások meg medvék miatt és nincs ember, akit kicsalni ennyit tekerni. A másik dolog meg az egészség, én alapból szinte képtelen vagyok hízni, ha sokat tekerek valszeg annyira is lefogynék, hogy korházban kötnék ki, ráadásul mostanában az emésztésem sem százas. Szal lehet bele sem gondolsz, de kva szerencsés vagy, felétek a terep veszélytelen és ha egészség is van, kb. csak a motiváción múlik .
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
fulton
addikt
válasz arcitec #219408 üzenetére
A kazettát ha leszedem, annak a csapágyaihoz lehet tf2 teflonos sprével kenni? vagy próbáljam meg rájutatatni a shimano zsirt?
Megéri am ezt a kazettát brigéciolba tenni? márha szétszedem a hátsó agyat azt is levenném.
Egyébként nem kötelező ha csak a kónuszt akarom megtisztítani levenni magát a kazettát igaz?[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz arcitec #219408 üzenetére
Ahogy én észrevettem a legtöbb gyártó a kerekeken spórol. Amit linkeltél gépet azon ott figyeg a teljes XT groupset, a kerékagyakat viszont kispórolták. Ettől függetlenül nem annyira egyszerű a dolog, hogy a kónuszos szar, az ipari jó. Én például a mostani ipari csapágyas agyat ha cserélni kéne hamarabb vennék kónuszos Shimano-t mint mégegyszer ugyanilyet.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
MPowerPH
félisten
válasz Zoliwrc #219404 üzenetére
Sok ideje van? Nem dolgozik? Csalad?
Keso oszi, teli, kora tavaszi honapokban hetkoznap nem tudnek elmenni tekerni, mert sotetedik, mire hazaerek a melobol, mar kedo.
Hetvegen 1 nap kiesik, mert a csalad kivanja, hogy egyutt legyunk. Igy hetkoznap van hajnalban vagy kora este 2-2 oram, amikor van lehetosegem, es a hetvegen 1 nap.[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz MPowerPH #219412 üzenetére
Ja, a másik az idő, van akinek nincs . Ami a pulzust illeti, arról meg annyit, hogy ha nem egyedül tekersz, igazodni kell másokhoz, ha akarnál sem tudsz saját tempóban menni. Én azt szoktam csinálni, hogy néhány keményebb emelkedőn megnyomom, aztán bevárok mindenkit . Az a pár KOM gyakran így szokott összejönni.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
aktív tag
Budapest Árpád hídtól mennék pár órás amatőr szinten! iramosabb bringázásra, merre menjek? Ahol kevés a gyalogos, átkelő meg lámpa.
Van olyan app, amely érdemben segít Bpesten bringás útvonalat választani? Pont as fenti akadályokat is figyelembe vevő. -
Runner_fxr
Ármester
válasz Gaben92 #219406 üzenetére
A teló szerviz intervallumok a verseny/komolyabb felhasználást veszik alapul. Aki komoly szinten használja a telókat, annak javasolt az 50 órás kis szerviz és a 200 órás nagy is. Általános felhasználás mellett szerintem az évi egy kis szerviz elég a telóknak, mondjuk a harmadik szerviz meg nagy.
[ Szerkesztve ]
-
Gaben92
őstag
válasz fulton #219411 üzenetére
Mert a mostani hiába ipari csapágyas, egy hulladék.
Félre ne érts, csak akkor venném a kónuszos Shimano-t ha aközött és a mostani között tudnék választani. Ha szabad a választás akkor DT 350, DT 240, Hope Pro 4 hármasból lenne valami és azok mind iparival vannak.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #219359 üzenetére
Ja, múlt csütörtökön rendeltem tőlük én is nyerget, híre-hamva nincs...
-
válasz Gaben92 #219406 üzenetére
Ja, mások vagyunk. Olyan isten sincs pl, hogy én takarításnál, kenésnél, defektes belső cserénél, meg egy alap váltó utánaállításon kívül bárminek is nekiálljak. Ez az utolsó is jó eséllyel úgyis csak rosszabb lesz, ha hozzányúlok.
Sem időm nincs ilyesmire, sem affinitásom hozzá, kedvem meg végképp nincs ilyesmivel szórakozni. Autón meg aztán végképp semmihez nem nyúlok, ezért is járok új autóval, meg fizetem a lízinghez a szervízátalányt, hogy csak tankolni kelljen, meg az ablakmosót utántölteni.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
chubby2o6
senior tag
válasz parandroid #219419 üzenetére
Az autómat én sem szívesen piszkálnám, ( ill. szívesen piszkálnám, csak sz@rt se értek hozzá, szóval inkább nem ), de a bringán mindent magam csinálok. Inkább rászánom az időt meg a melót, de így én döntöm el, hogy mikor lesz kész. Volt rossz szervizes tapasztalatom, inkább nem kérek belőle.
-
fulton
addikt
válasz Gaben92 #219410 üzenetére
Azért én szívesen kipróbálnék egy ipari csapágyas minőségi agy szerelt kerékpárt és mondjuk az enyémet(kónusz) hogy van e különbség érzetre.
Mert ha annyi mint a "hollótek2" kontra négyszogtengely na annal en semmit nem erzekelek tekeres alatt. De semmit.[ Szerkesztve ]
-
zsamiatt
őstag
Sziasztok, milyen brinagas szemuveget/napszemuveget erdemes venni ami megakadalyozza a bogarak bejutasat? Terminator szeru, csajokat utkozben ruhatlanito funkcio nem kell 😂😂😂😂
Eladó HP Proliant DL380 G6 használt szerver -- KTM Peak air 29" használt MTB -- Adidas 48.5 kék sneaker új Érdeklődés privátban!
-
jjeahh
nagyúr
válasz fulton #219423 üzenetére
Amikor négyszögtengelyről váltottam integráltra, én sem éreztem különbséget. Aztán a régi négyszögtengelyes csapágyamat és hajtókaromat feltettük nemrég a haverom bringájára, kipróbáltam és a pofám leszakadt mennyire hajlik .
Ipari csapágyas kerékagy vs kónuszos agy között nem fogsz semmi különbséget érezni, a lényeg az, hogy a kónuszos agyat ha szétszeded, nagyon nehéz rendesen összerakni és a csapágyház maga az agy, szal ha a csapágy tönkremegy, jó eséllyel kidobhatod az egész agyat, fűzheted újra a kereket. Az ipari csapágyas agyakban a csapágyakat nem kell szervizelni soha és ha tönkrement, egyszerűen veszel belé másikat fillérekért.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
szokták ajánlani a tekerések után a lánc törlését
na el is kezdtem de hiába pörgetem ilyenkor a láncot egy percig a rongyon, utána ha pörgetem csak a hajtókart akkor megint befeketíti valami a láncot.. ez ilyenkor honnan megy rá? megtorlom pedig a fogaskerekeket is kicsit meg a görgöt annyira amennyire lehet de hiába
úgyhogy aztán ilyenkor csak fogom a vizes szivacsot és gyorsba áttörl azzal, de azzal se lesz tökéletes viszont ilyenkor már egyértelműen kell újra olajozni?
(rendes hajtás lánc mosást nem tudom van e értelme minden aszfaltos tekerés után csinálni, en ettől eltekintenék)felni:a felni fékező felületét mivel takarítsam? muc off bike cleaner vagy vami mással?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Nutra
tag
válasz jano_77 #219380 üzenetére
jano_77 ProBikeGarage-ban tudsz felvenni is bármilyen alkatrészt neked tetsző néven és hozzá többféle szervizintervallumot is. A listából választva van (gondolom gyári) ajánlás szervizintervallumra. Mondjuk láncnál én pont azonnal törlöm a 2000km cserét, helyette felviszek időszkos láncnyúlás mérést.
-
ddt500hu
veterán
válasz stickermajom #219359 üzenetére
Csomagszám van?
-
Csokicsibesz
tag
Na a 4. lánc nem lett jó, mert terhelés alatt ugrik. Szóval jó vétel volt. Ugyanitt akit érdekel eladó egy 0km-es 11-es 114 (118-ból bontottam, bontott rész megvan) szemes KMC lánc.
Utána elmentem tekerni, de hazafelé a beton előtt kb 20m-el sikerült elesnem, kormány elferdült. Próbálnám visszaállítani de rájövök a stucniba a felső csavart nem tudom meghúzni.
Hazafele még épp be tudtam ugrani a Bergusonba, ahol mondta a srác, hogy itt a csavar csere nem elég mert a menet meghalt. Fúrt egy menetet a stucniba, dobott bele egy csavart aztán azzal hazamentem.
Gondolom ez stucni így bukó vegyek újat. Esetleg ha valakinek van egy felesleges viszonylag rövid stucnija Bp-n, akkor jelezze nyugodtan pm-ben, köszi. -
nagyúr
válasz andrisbandi #219430 üzenetére
Ehhez a hátsó lámpához kellene a 2 vezeték végére.
Mert nem ilyen mint itt a videóban, hogy a csupasz vezetéket csak belenyomod: [link]
Thanos was right.
-
MPowerPH
félisten
válasz Csokicsibesz #219431 üzenetére
Akkor az nem a lanc hibaja, hanem elkopott a sorod, elso lanckereked.
A regi lancokat kidobtad, vagy meg megvannak? Ha azokkal okes, akkor gyakori csereberevel meg hasznalhatod egy darabig.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
andrisbandi
őstag
-
nagyúr
válasz andrisbandi #219434 üzenetére
De vezetéket nem akarok cserélni, elviszem a lámpát obi-ba aztán hátha...
Thanos was right.
-
válasz zsamiatt #219424 üzenetére
Bemész egy bringás boltba, és válogatsz. Uvexek jók, és nem is túl drágák. Filléres kínai szarokat érdemes mellőzni. Legyen UV-szűrős tanúsítványa, meg lehetőleg polarizáló lencséje (cserélhető lencsés is van, amihez van tiszta, átlátszó, csak polarizáló, meg erős fényhez való sötét lencse is).
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
#86978560
törölt tag
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #219436 üzenetére
Eddig ami Uvexet láttam, mind torzított, a kinai szemüvegeim nem .
#219424 zsamiatt: Aszfaltra én is ajánlom a valódi működő polarizáltat, terepre viszont fotochromatikus az igazi, abból is olyan, ami sötétben teljesen átlátszó. Ha esetleg nem akarsz kínait és drága márkást sem, nézz szét a nagynevű munkavédelmisek között, pl. a Bollé olcsón gyárt nagyon jó szemüvegeket.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
jano_77
nagyúr
válasz Nutra #219427 üzenetére
Ok, igen azt az opciót megtaláltam, hogy felviszek saját dolgot, de mi alapján állítsam be a szervízeket, átvizsgálásokat? Ezt mi alapján határozzátok meg!? Gondolom tapasztalati úton, de nekem az még nincs! Pl láncot milyen gyakran szokás ellenőrizni vagy egy fogaskereket, teleszkópot, stb.:?
"egyenlőek között is mindig vannak és lesznek egyenlőbbek"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
#86978560
törölt tag
Ha a váznál, villánál, féknél van hely, akkor a 17 mm belső méretnek jónak kellene lennie, mondjuk a 21-22 mm külső reális. Az már nem rémlik, hogy mennyire tud szétnyilni a fék , a 15c és a 17c között nem lehet külsőre sem akkora eltérés.
[ Szerkesztve ]
-
Rotyi
aktív tag
Tubebelesshez melyik tej, felniszalag, szelep ajánlott? 29x2,25 Mtb kerekekhez. Syncros felni, Maxxis gumi.
Felni belső szélessére 20mm-t mértem. Ahhoz milyen széles szalag kell?Ami majdnem az, az nem az!
-
Laci779095
csendes tag
válasz flash- #219426 üzenetére
Minden tekerés után csak saras latyakos időben takarítom a láncot. Szerintem próbáld meg jó benzines vagy féktisztítós pamut ronggyal törölgetni a láncot (ne csak szárazon). Általában 100-150 km enként takarítom a láncot. Benzines fogkefével végig súrolom a láncot valamint az első és hátsó fogaskeréksort. Azután egy oldószeres ronggyal áttörölgettem, utána szárazra törlöm és olajozom. Felesleget letörlöm. A felnit bringa takarításkor szoktam tiszta(!) féktisztítós ronggyal áttörölni.
-
zsocy
őstag
válasz zsamiatt #219440 üzenetére
A filléres kínai szemcsikről se mondj le, jjeahh kollégának van tapasztalata bőven (linkek is vannak, keress rá), én is egy olcsó fotokróm cserélhető lencséset nyúzok aszfalton és hegyen is, ami szintén bevállt. Ezeknél legalább nem sajnálod ha baja lesz, de az enyém már 1 éve megvan, és nincs baja.
[ Szerkesztve ]
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #219444 üzenetére
Köszi. Sikerült megoldani, felcseréltem az alátétet es a kontra anyát :) igy is tökéletes. Igy legalabb rá van fogatva rendesen.
[ Szerkesztve ]