-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
kavezacc
újonc
válasz parandroid #219730 üzenetére
Találtam egy nagyon érdekes cikket, ami alapján semmiképp sem fogok 23mm-eset venni, ugyanis az optimális méret a tudomány jelen állása szerint a 28mm-es külső, alacsonyabb nyomással, megfelelően széles felnivel. Az én felnim sajnos elég keskeny, 17mm-es, ami a cikkhez mellékelt videó alapján nem elég a 28-ashoz, nem lesz optimális formája.
Már csak ki kell derítenem, hogy tubeless kompatibilis-e a felnim, ill. megéri-e azt venni, ha drágább, valószínű még jelentkezem amatőr kérdésekkel.
Egyébként már megint mit csinálok, egy újabb rabbithole-ba keveredtem, végtelen időt el lehet ezzel is pepecselni -
őstag
válasz kavezacc #219751 üzenetére
majd ha rájössz arra is, hogy két gumi, ami eltérő gyártótól van nem minden esetben 28 mm széles a gyakorlatban, akkor lesz az igazi kavarodás (konkrét példa: WH-7850 Dura Ace keréken Schwalbe Pro One 28mm gumi a gyakorlatban 7,5 bar nyomáson 26,3 mm széles - a felni külső szélessége 20,5 mm)
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
andrisbandi
őstag
válasz kavezacc #219751 üzenetére
Igaz montin (=sokkal lassúbb), de semmilyen különbséget nem fedeztem fel dupla széles felnivel. Ezt az optimális formát nem tapasztaltam.
(Elvileg kisebb nyomáson lehet terepezni, nehezebben ütődik fel, jobban tapad.)Amit egy mezei bringás is nagyon észre vesz az a nyomás.
Kicsi különbségek is sokat számítanak, még össztelóson is.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #219749 üzenetére
Ahol ez a csepp földet ér az a sweet spot.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Alg
veterán
válasz fulton #219740 üzenetére
Az egyetlen igazán vékony és kényelmes betét amit ismerek az az SQLab-féle 3/5mm-es kemény géles betét, van a saját nadrágjukban baromi drágán meg Gonso nadrágokban még mindig viszonylag drágán...
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #219753 üzenetére
Outin a széles gumi széles felnivel aeróbb, mint keskeny felnivel, ezért ajánlják a széles gumikat modern outikra. Ha a gumi és a felni is széles, a felni kb. párhuzamos lesz a gumi oldalfalával, ezért aero. Meg persze tárcsafékkel nagyobb a hely a vázakban.
Mtb-n teljesen más a helyzet. Ott a 2.4" vagy szélesebb gumik már gyakran 30-35mm felnihez vannak optimalizálva, ami általában annyit jelent, hogy a mintázat szélesebben fut rajtuk és asszem az oldalfal is picit más. A Maxxis pl. WT-nek hívja az ilyen gumikat. Na most ha egy WT gumit raksz keskeny felnire, a mintázat egy részét nem használod ki, mert a keskeny felni miatt a gumi oldalára kerül. Ha meg széles felnire raksz olyan gumit, ami nem "WT", akkor a mintázat nagyrésze a futófelületen lesz és kanyarban elveszted a tapadást.Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ivana
Ármester
válasz kavezacc #219751 üzenetére
Nem szeretem az ilyen cikkeket, túlgondolják a dolgot. Szélesebb külső azonos nyomáson jobban gördül, ennyi. Ma már a 28mm-est is fel lehet fújni a standard 8 barra. Szóval semmi szükség 23-asra. A 28-ast simán belerakod még a classic 13mm-es országúti felnibe is, szóval 17mm-el nyugodtan mehet.
Az országúti tubelessről nem feltétlen van mindenki jó véleménnyel. Asszem Napfénysüti kollegának van. De alapvetően elég ritka dolog még mindig.
(#219719) itouchfan Nekem is van az egyik bringámon (ezzel vettem a kereket), azért nem vagyok túlzottan oda érte. Tipik kemény, gagyi drótos országúti gumi futott már kb. 500-at de még mindig látszik a sorja.. Ezt a szintet olcsóbban is tudja pl. egy CST. Szvsz outira legalább valami minimál hajtogatós, ha út szélén kell szerelni meghálálja a pénzt.
-
flash-
veterán
válasz parandroid #219749 üzenetére
a tempo zóna felső resze, és az afelett levő zóna alsó része. (e kettő körüli terület)
ezt mondjuk az az igazság hogy alapvetően wattmérő alapján határozzák meg, pulzus zóna alapján (mint ahogy en is próbáltam) az alapján kb gyorsabb tempo, az a sebesség amit pár oraig lehet tartani mindenféle kinlodas nelkul. (wattmérővel elképzelhető hogy más lesz erzetre mert a watt zonák nem biztos hogy 1:1 ben fedik a pulzus zónákat, sőt.
villámgyors kört akarnal az is felette lenne, mert az elso fél orat mondjuk birnad magasabb intenzitason, aztan meg mar ugyis menne fel a pulzus, nekem a villamgyors korre (kb 70kmen kis dombokkal) pont átlagpulzusra a számitott lthr szokott kijonni (max pulzus 90%a,mig a sweetspot elvileg alacsonyabb azert mindenkeppen.
nem vagyok az alapozás ellen,szerintem is fontos, csak ha egy kezdőnek van egy héten mondjuk 6 órája összeen akkor abból szerintem nem lehet 5öt alapozni 1et meg intervalozni, mert az a heti 1ó interval nem biztos hogy elég, (sőt egy alkalom az kb 40perc a 2*20perc lthr-en toltott tekerésnél)legalábbis úgy olvastam legtöbbször e témában hogy heti 2 intervalos alkalom legalabb (vagy nevezzük magas intenzitású edzésnek) kell.
en most is vegzek alapozos tekeréseket is, minden heten egyik tekerésem tobb órás z2 zónában, csak mivel nem tekerek egy héten 20 órát ezért nem 80/20 az arány a z2 javára.
de reszemrol ez kissé okoskodas, nem vagyok se edző se versenyző, olvasok sokat erről mostanaban es probalgatom a dolgokat, e kettö alapján irom ezeket, ha valakinek mas a velemenye vagy tapasztalata akkor batran irja☺️"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz flash- #219761 üzenetére
Ja, ez az aerob küszöb akkor kb. Ennek edzésnél nem kéne jelentősége legyen, kb itt a legkevésbé hatékony a fejlődés. Ez a versenyekre, felmérőkre vana, minden más edzés lényege, hogy ezt fejleszd.
Akinek meg heti 6 órája nincs tekerni, az szerintem nem edzésként, meg állóképességfejlesztésként tekint a kerékpározásra, annyi idővel fejlődni nemigen lehet, főleg nem bicajon. Futásnál kb az a belépő minimum, biciklin ennek a 1,5-2x-ese, ahol már tényleg edzésről beszélhetünk.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
válasz kavezacc #219751 üzenetére
Ahogy írták a többiek is, túlgondolod...
Főleg, hogy a 25-ös gumi sem pontosan 25 mm széles, a gp5000 pl állítólag pont szélesebb (26 fölött valamivel) - nem tudom, én nem méregettem. Ki akartam próbálni amúgy én is a 28-ast, de aztán megint pont akciós volt a 25ös szett, gyorsan bevásároltam belőle, amúgy meg a mi szintünkön ez olyan rohadt mindegy.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
vhunor
őstag
Van esetleg egy lista az aktívabb topiklakók Strava profiljával?
-
-
Mr. Erikszon
senior tag
Sziasztok mi a különbség az XT RD-M781 és XT T8000 10sebességes hátsó váltó között.
-
architect26
aktív tag
Sziasztok!
Tudtok webshopot mondani (nem ali) , ahol árulnak Wourd Tour-os mezeket, vagy szettet?
Konkrétan az EF education mezekbe szerettem bele, azok után vadászomSisakról gondolom ne álmodjak, csak ebay-en találtam EF matricázott POC ventral bukókat
Per aspera ad astra
-
6030D
Ármester
válasz flash- #219761 üzenetére
Mindenkinek más kell, ezért felesleges ezen fórumon rugózni. Akit érdekel, az utána olvas és beállítja magának, mi a jó, akit nem annyira, az fizet egy edzőnek, aki meg csak tekerne, az tekerjen. De ha egy 150 kilós ember elkezd intervallozni fogyás és jobb állóképesség szempontjából, akkor nem fogja elérni a célját.
Edzeni akkor kell, ha van egy cél, amit körül tud írni az ember. Egy verseny, egy táv, egy adott idő, egy résztáv sebesség... Ha ilyen nincs, illetve nem ismerjük, mit szeretne elérni a másik, akkor felesleges addig ajánlgatni. Montinál maradva: ugye senki nem gondolja, hogy ugyanaz a felkészülés kell egy 1,5 órás XCO versenyre és egy <16 órás Salz A távhoz.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
SpaceKombajn
tag
válasz flash- #219761 üzenetére
A sweet spot az az útba eső cukrászdák "álneve".
Amúgy lehet tényleg az, amit erölködés nélkül lehet bírni sokáig.
Tavaly inkább futottam, mint bicikliztem és vettem egy strydet (méri a wattokat).
Ott pár futás után meghatározza a critical powert (CP) és megvan, hogy annak hány százalékán, milyen
munkát végez a futó.A kerékpáros wattmérők is hasonlóan működhetnek.
spacetime
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz 6030D #219768 üzenetére
ugye senki nem gondolja, hogy ugyanaz a felkészülés kell egy 1,5 órás XCO versenyre és egy <16 órás Salz A távhoz. ...szerintem se, utóbbihoz kell pl. egy zselés nyereg és betétes nadrág is.
#219766 Mr. Erikszon...na lássuk csak...amit látok az az összesen +3 fogkülönbséggel többet kezel az új 8000-es (legnagyobb fog száma elől+hátul - fordítottja, vagyis legkisebbek mindenhol = fogszám különbség) , továbbá Dyna-Sys fantázianevű tulajdonsággal is rendelkezik mely vagy számottevő, vagy csak reklámfogás, én nemtom. Ha engem kérdezel nem sokban különböznek, annyiban pedig végképp nem, hogy lecseréld a régi jól működőt. 1. vs. 2.
...közben persze végre észrevettem a T betűt is a 8000 előtt ami Trekkinget jelent, vagyis ezért kezel több fogat. Ami a rugóerősséget illeti nem tudom van-e különbség, de a régebbi 781-es előtt M van, ami monti, vagyis terepfelhasználást jelent.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
Köszönöm. Amazonról nem akarok rendelni, macerás a visszaküldés ... ha úgy van.
Nem tudjátok a castelliben milyen vastga lehet a gél?
Van itt aki 185cm/83kg -hoz hasonló (pontosan milyen) aránnyal rendelkezik, mekkora méret volt jó ? L vagy XL (kantár nélküliben gondolkodom (mindenképp). -
zolem
aktív tag
válasz parandroid #219765 üzenetére
Na szép, most meg jönnek az értesítések,hogy írtak kommentet.
にんじん
-
RexpecT
addikt
válasz architect26 #219767 üzenetére
-
ZolkoW
őstag
válasz 6030D #219725 üzenetére
csak azt tudom, hogy T20-as kell hozzá, ami nincs egyik zsebszerszámomon sem, szóval külön vettem hozzá egy pipa torxot, ami fel van szalagozva a bingára. Egyébként is kiszerettem az ilyen multiszerszámokból, ezt fogom csinálni: 4,5, esetleg 3-as imbusz, aztán jól van. Az összecsukhatóak egy csomó helyre nem férnek oda, a hátrahajló nyeregcsövem első csavarjához pl. kizárólag úgy lehet beférni, ha egy rövidre vágott pipa imbuszt használok... olcsó, jól használható, könnyű, mármint ha veszek 3 minőségi imbuszt. minden biciklimen lesz külön. Aztán ehhez képest a miniszerszámok: fancy, nem jól használható, drága, nehéz. Ja, van könnyű is, az kifejezetten rosszulhasználható.
Offtopic leszek: kifejezetten szeretem a késeket, és kütyüket, de még senki nem győzött meg róla, hogy a Leatherman féle multitoolok megérik az árukat. Nagyon pöpec tényleg, szeretem a minőségi kacatokat, de egy előnyüket látom ezen kívül: hogy hordozhatók. De ahova megyek, oda is inkább viszek külön rendes kombinált fogót, meg olyan csavarhúzót, amit nem szenvedés használni...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
Alg
veterán
válasz fulton #219772 üzenetére
188cm/78kg -> XL kantárost vettem Castelliből, nincs vastag combom de így is passzos.
Progetto pad-os van nekem, az nem géles hanem egy nagyon jó minőségű szivacs, kényelmes (Gore C5-höz képest érezhetően sokkal jobb)ZolkoW: nézd meg a Ratchet Rocket megoldásokat, nekem nagyon bejött, mini racsnis kulcs, mindenhová odafér, és tudsz mellé más biteket is rakni ha a csomagban nincs olyan ami neked kell. Annyira szeretem hogy gyakran a kisebb otthoni szerelésekhez is ezt veszem elő a Proxxon szett helyett. Nekem ez a verzió van, a külső tok nélkül egy mini nyeregtáskában.
[ Szerkesztve ]
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
válasz ZolkoW #219775 üzenetére
Volt egy kolléga, aki egyszer bevallotta, hogy nála mindig ott a csomagtartóban a krokodilemelő, mert ha defektet kap, ő aztán nem fog szopni a kis kézi emelővel, utána évekig ezzel szívtuk a vérét.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz ZolkoW #219775 üzenetére
Én is agyaltam párszor azon, hogy a multitoolom olcsó és okés, de nehéz, van egy rakás fölösleges imbuszkulcs rajta, csak a vázra tépőzárazva tudom hordozni, mert a mezzsebben kellemetlen. Ugyanakkor nekem a pipa imbuszok sem játszanak, mert kell nekem a láncbontó is, ha hosszú körre megyek, láncszakadás esetén fogalmam sincs hogy érnék haza. A hollowtechbe dugható multitool állítólag zörög, a teleszkóp nyakába dugható drága, a kormányvégbe dughatóakról valami mindíg hiányzik, a kulacstartó alá rejtettek sem tökéletesek, Topeak Ninjam már volt, zörög, hamar tönkremegy... a Syncrosnak is van hasonló, de a műanyag kulacstartóból kösz, nem kérek. Most nagyon kezdtek elterjedni a felsőcsőre csavarozható kis táskák meg dobozkák, ez esetleg kiválthatná a pántot, de xc-n még nem láttam ilyent, csak trail, AM, enduro, gravelen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
balintbaba
tag
válasz flash- #219761 üzenetére
Sweetspot edzések elterjedése szerintem elsősorban a Trainerroad népszerűségének köszönhető, náluk egyértelműen ez az irány.
Eszerint a metaanalízis szerint hatékonyabb a polarizált edzés, de szerintem nem mérvadó, ahogy az sem, hogy a profik mi szerint edzenek. Sokkal fontosabb a folytonosság és a rendszer szerint való kerékpározás és hogy beilleszthető legyen az edzés a mindennapokba.
Én kinti környezetben nem tudok és nem is szeretnék óra szerint tekerni, pedig két biciklimen is van wattmérő, ezt inkább meghagyom az igazán elhivatottaknak.
-
andrisbandi
őstag
válasz stickermajom #219783 üzenetére
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Gaben92
őstag
válasz stickermajom #219783 üzenetére
Hordd BB-ben ha Hollowtech. Nekem Granite Design van, az hasonló mint a ZTTO csak az expander gumi, nem műanyag és páromnál BB-ben hangtalan.
Van egy Lezyne hosszú multittol is (lásd andrisbandi hsz-ét) de nem használom, hogy őszinte legyek. Azt csak az O gyűrű tartja a helyén, és szerintem terepen ki tudna lazulni.
Amúgy meg ragassz rá kétoldalúval egy kis selyempapír cuccot “gyűrötten” az megfeszíti picit és nem tud mocorogni.
If it ain't a Rotor, it ain't a motor.
-
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #219784 üzenetére
A Lezyne állítólag terepen szép lassan kicsúszik a kormányból és kiesik, idővel ha nem veszed észre elveszik . A ZTTO-n nem tudom ki zörög, de egy befőttes gumival, vagy hasonlóval valszeg meg lehet oldani.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
v-paci
aktív tag
Bringavásárlás előtti segítséget, szeretnék kérni, két kiszemelt modell közül nem tudok választani:
Cube Nature Pro [link]
Radon Scart Light 8.0 [link]Cube lenne itthon méretben, ránézésre jobban felszerelt, Radon értelem szerűen No.ból jönne, látványban jobban bejön... Hétvégi túrázásra használnám (Őrség, Zala, Balaton), illetve néha melóba járásra. Van jelentősége a felszereltségbeli különbségnek, vagy válasszam azt ami kinézetre jobban bejön?
Árban a végén kb. 30k difi van, a jelenlegi árfolyamon, szóval ez sem számottevő.
"Mi kalandvágyból itthon maradtunk."
-
ivana
Ármester
Megjött a dorko biker cipő, 10-ért baromi jó. Jobb minőség mint a szokásos decathlonos (olyan montis cipőm van ennek az elődje), nagyon könnyű. Baromi merev talp. Ez tényleg inkább a 25k környéki kategória lenne.
A 43-as nagy lett, végül rendeltem egy 42-eset. Valószínűleg marad a 43-as is majd ha lejár az akció elpasszolom. Erősen ajánlott darab annak aki ki szeretné próbálni az országútis pedálokat. Kialakítása miatt montis pedálhoz nem ajánlom.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz v-paci #219787 üzenetére
Egy szavazat innen a Cubera, a jobb váltó és hajtómű szerintem megéri az árkülönbséget.
#219775ZolkoW...a láncbontó amit hiányolnék (még akkor is ha eddig csak 2x kellett használnom és mind a 2x másnak segítettem vele ) melynek a vége pont a presta szelepmag kiszedésére/meghúzására is alkalmas, továbbá nekem van néha olyan zaj, recsegés, akármi amit leginkább élesben tudok beazonosítani és amihez kellenek a különböző méretű imbuszkulcsok...de állíthatom az spd feszességét (kettes imbusz), nyereg dőlésszögét (5ös), aztán volt, hogy estem és elmozdult a fékkar (4es), vagy éppen úton vettem észre lelazult az i-spec EV rögzítésű pöcögtető a fékkarról (3as). Minap úgy éreztem igencsak csapkod a lánc, így azonnal ki is próbálhattam ott terepen miután feszítettem picit a kuplungon (2es), de olyan is volt, hogy elszakadt egy küllőm 40 km-re az otthontól és centríroznom kellett, hogy ne azzal a marha nagy nyolcassal menjek hazáig, így a küllőkulcs is hasznosnak bizonyult. A kereszthornyos csavarhúzót különböző lámpa és (korábban) csengő rögzítésnél használtam, a hatos meg a hátsó kerék átütőjéhez, míg ötös elsőhöz kell, nyolcas pedig a pedál tengelye. Így erről eddig talán csak a torx és a lapos csavarhúzót nem használtam az úton, utóbbiban nem vagyok biztos, mert emlékeim szerint azzal is feszegettem ezt-azt ha éppen úgy adódott. Nem könnyű és érzem is mezzsebemben de a biztonságérzet megéri.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Mr. Erikszon
senior tag
válasz Hasaggymeg #219771 üzenetére
Értem, köszönöm a választ, még annyit hogy az M781-re érdemes aluminium jockey-kat venni? Ha igen melyiket 13 vagy 11 [link] ?
[ Szerkesztve ]
-
Toobee
veterán
válasz ivana #219793 üzenetére
Szerintem egy ilyet fogok még rendelni, mert szeretnék egy karbontalpas cipőt, de nem tudok érte kiadni 60-100e Ft-ot. A turn blue szín pedig eléggé bejön, jók a reviewk is. 17 ezer körül itthon is van. BTW: pont most vettem át az Elite kerékszettet.
https://barbieripnk.hu/
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #219795 üzenetére
Megrekedtem spacer hiányában, ezt idő közben beszereztem. A héten, jövő héten felrakom. Most fotózom, mérem az EliteWheels Marvel szettet is, elég impozáns cucc.
https://barbieripnk.hu/
-
Csokicsibesz
tag
válasz Toobee #219796 üzenetére
Ezeket a karbon cuccokat beszerelés előtt megnézeted valakivel? Vagy hogyan döntöd el, hogy jó-e?
Én attól parálok, hogy veszek egy olyan kormányt/nyeregcsövet, aminél a falvastagság nem a legjobb aztán egyszer csak eltörik alattam.(Mondjuk az is igaz, hogy én bárhol képes vagyok elesni, aztán nem biztos, hogy a karbon ezt nagyon tolerálná.)
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #219797 üzenetére
Viszem mindjárt a Bikemenbe. Ott én meg is néztem egy szettet élőben, nagyon impozáns volt és a boltban is dícsérték a portékát (Berg és Roval szett is van Andrisnak, tudja mihez hasonlítani). Ha komolyabban ráfeküdnék a témára, mármint a kínai karbon vonalra akár publikálás kapcsán, akkor azért valószínűleg érdemes lenne felkeresnem egy anyagvizsgáló labort, minimum a szerkezetet megnézni. Terheléses vizsgálatok végzéséhez meg fullos mérőlabor kell, már egy szerkezeti vizsgálat költsége is olyan tetemes lehet, hogy tudni sem akarok róla.
Szóval akkor: EliteWheels Marvel Gravel 35 szett a mesés kínából. Saját agyukkal kértem, kerámia csapágyas, a szabadonfutó hangja egy álom, végre olyan, amilyet kerestem (ordít).
Szelepekkel, szalaggal együtt mérve 1536 gramm, ennek örülök, mert 1500 alatti szettet kerestem. Az 1250-1300 grammos tartomány 1000-2000 EUR között lett volna, így az nekem nem volt opció.
HG-s, megy fel rá a ZTTO 11-34 sor.
https://barbieripnk.hu/
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Mr. Erikszon #219792 üzenetére
Nem, hagyd az eredetit.
Más... beszélgetnek a Giro közvetítés alatt és szóba jön Valter Attila alacsonyabb csapásszámmal tekerése melyet montis múltjának tulajdonítják, továbbá megjegyzik amit minap írtam és itt cáfolták mint hamis, éspedig, hogy a nagyobb csapásszám a keringést míg alacsonyabb az izomzatot terheli jobban... ezért jobb a nagyobb mert a keringés jobban alkalmazkodik, rugalmasabb a terhelésre mint az izomzat.
Amúgy nem tudom ki a vendég de jókat mond, pl. most éppen azt, hogy ~4% emelkedőig leginkább az abszolut wattok számítanak, de onnan felfelé egyre inkább a W/kg, sőt 10% fölött már kifejezetten az apró, könnyű zsokék a legjobbak, ott a súly a legfontosabb tényező.[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- DJI Mavic 3 FMC drón szett - 2 kamera, 4/3" CMOS - 3 akku, koffer
- DJI Air 2s FMC drón 7 akkumulátorral!!! - 5,4k video, 1" SONY CMOS
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- Giant Stance 29 kerékpár (L-es méret)
- Vadonat új, csomagolt O'neal kerékpáros termékek