-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Jester01
veterán
-
chubby2o6
senior tag
válasz stickermajom #219648 üzenetére
Nekem is, de ezek szerint rosszat választottam.
-
jjeahh
nagyúr
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
ZolkoW
őstag
válasz jjeahh #219675 üzenetére
én a lájtos túráimhoz pattogósnak érzem az 1.9-et, de láttátok már, amikor figyelmetlenségből 0.95-tel indultam el hátul.. valahol persze a felső értékhez közelebb lenne ideális nekem is, csak lusta vagyok annyit méregetni. a felniszélesség itt biztos számít, hogy mit érez az ember kóválygósnak. de az rendszeres, hogy felfelé megállok ereszteni a gumikbók, mert érzem hogy jobban kéne tapadnia. vagy lefelé túlságosan pattog. ez a normál 29es, a széles gumikkal meg eleve úgy másfélről indul.
de az a pumpa mérőjével mérve, egyszer be kéne lőnöm a rendes órával..
de ilyen tapadási határon (pont jó/pont nem jó) épp számít 1-2 tized bar.
Olyannak a hozzászólását olvashattátok, aki kurva keveset teker, de a nyereg dőlésszögét 1/6 imbuszfordulatonként állítja a kétcsavaros nyeregcsőnél...Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
válasz jjeahh #219708 üzenetére
Az olyannyira nem nagy szám, hogy még nekem is megvan, aztán szinte semmit nem csináltam (jó, szintből még hiányzik egy 100-as, 1554/9818). Nézd meg Jestert, vagy a csajos csizma csajos felét, kb annyit tekertek idén eddig egyenként, mint itt az egész topik együtt. Aztán csodálkozunk, hogy miért csak lógó nyelvvel kullognánk a csizma szárába kapaszkodva.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #219709 üzenetére
Terep más, ott szerintem okés, aszfalton valóban nem sok. Terepen arra pont elég, hogy ha a haverok kihívják egy körre, ne ő legyen az, akire folyton várni kell, mert már megvan az erőnlét.
#219711 Hasaggymeg: kár, hogy a hegy túloldalára jösztök nyaralni, nekem meg nincs autó.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
kavezacc
újonc
Sziasztok!
Nem rég vettem használtam egy bringát, elvittem szervízbe, és kiderült, hogy pár alkatrész csereérett, tanácsotokat szeretném kérni, hogy az én felhasználási módomra mik a legjobb ár-érték arányú javaslataitok, előre is köszi, ha ránéztek.
Az alany:
https://www.giant-bicycles.com/hu/contend-sl-2-2017Jelenleg minden gyári rajta, ami biztosan csereérett: külsők, lánc (az 1-es is majdnem beleesik a mérőn, szükség lenne a fogaskoszorú cseréjére is?)
Külső esetében a gyári 25-ös, javasolt 23-asra áttérni?
Amire és amennyit használom:
Új vagyok az országútizás világában, jelenleg amit megyek, az kb. 50 kilis távok, 25km/h körüli átlaggal, de mind távban, mind hosszban fejlődök és egyre több a cél. Hétvégente egy hosszabb, hét közben 1 sportértékű bringázás, illetve heti 1-szer munkába járáshoz is használom, egy kb. 2 km-es, kátyús szakaszon kívül végig bringaúton tudok menni.Ezek fényében tudtok légyszi javasolni?
[ Szerkesztve ]
-
Ringman
nagyúr
válasz kavezacc #219713 üzenetére
Külső esetében a gyári 25-ös, javasolt 23-asra áttérni?
nem, a magyar utak legendás minőségét ismerve, ha a 28-as elfér benne, az sem baj.fogaskoszorú-cserét majd megmondják a szervizben, hogy kell-e, mást én nem cserélnék egyből, ha belejössz, akkor meg úgyis lecserélsz mindent könnyebbre/jobbra
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #219706 üzenetére
gratula! lassan kezdhetsz országútizni (Ati is így kezdte
viccet félre téve,úgy tudom montisok is 80%-ban országutiznak mert tudnak zónákra edzeni,jobban kiszámított edzéseket tudnek végezni,te síkon ilyen célbol szokták edzteni?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
válasz kavezacc #219713 üzenetére
Gumiban Continental GP5000 a sláger, kb a legjobb kompromisszum defektvédelemben, és hajtáshatékonyságban. 25-ös teljesen jó lesz. Akciósan szokták árulni német webshopok készletben 70-80 euró közötti áron szettben (2 külső + 2 belső), csak viszonyításképpen. Magyar árat nem tudok.
Máshoz egyelőre ne nyúlj, hacsak szervízben azt nem mondják, hogy mindenképpen cserélni kell, de akkor meg úgyis ajánlanak valamit. Ha a lánc cserés, akkor mindenképpen érdemes megnézni az első-hátsó fogaskerekeket is, de ezt bízd szakemberre szerintem, meg akkor a váltót/féket is megnézik, beállítják, esetleg a felnifékeken is cserélnek gumit.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz kavezacc #219713 üzenetére
Én tízes monti soromon mindig 1%-ig hagytam a láncot "nyúlni" , úgy elvitt egy sor 2 láncot.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
itouchfan
senior tag
válasz kavezacc #219713 üzenetére
Ha nem szeretnél nagyon sokat költeni a külsőre, akkor én ajánlom a Michelin Dynamic Sport 25 vagy 28 mm külsőket, én asszem 6000-6500 FT/ db áron vettem a Decathlonban, a 28as 300 g körül megáll (mértem, nem emlékszem pontosan csak arra hogy 300 szűk környéke) és semmi defekt és sztem jól gördül, jó tapadás mellett. Arról, hogy mennyire tartós, még nem tudok nyilatkozni, 6-800 km lehet benne.
„Elvetsz egy cselekvést, és egy szokást aratsz. Elvetsz egy szokást, és egy jellemet aratsz. Elvetsz egy jellemet, és amit aratsz, az a sorsod.”
-
MPowerPH
félisten
válasz ZolkoW #219707 üzenetére
En folyamat jatszok a nyomassal. Probalom 1.8bar -on, de nem jo... Nem tudom, folfele mennyit nyerek(ha sziklas, akkor semmit), de lefele nagyon pattog, foleg az eleje. Olyan 1,4 bar tunik jonak elol, hatul 1,5 bar, nagyon maximum 1.6, akkor meg megkapaszkodik, de mar erezni, hogy tul kemeny.
Hatranya, hogy ha aszfaltra tevedek, akkor nagyon nagy lesz a gordulesi ellenallasa, joval hangosabb a gumi alacsony nyomason.jjeahh: Bekovettelek. Nem Stravazok annyira, de az ismeros arcokat megnezem, mert ad egy kis lenduletet, ha latom, hogy toljak ezerrel.
mod: Nem akarok iden mar sarazni. Tokom tele van, hogy utana szet kell kapnom a sarkanyt, es mindenhol ki kell pucolnom, ahol kell, zsiroznom. Ha valami olcso monti lenne, tojnek ra. Banom is, hogy nem neztem valami hasznalt, de elheto darabot, ami mar kikapott parszor, azt feltenem sem kellene, lehetne utni vagni, bokorba dobni.
[ Szerkesztve ]
Don't Tread On Me
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #219715 üzenetére
Tavaly-tavalyelőtt alapozgattam főleg télen, de szezonban is mentem alapozós köröket. Idén valahogy nem volt kedvem aszfaltozni, hóban is inkább terepre mentem csúszkálni. Úgy nagyvonalakban az egész telem rövid intervalokból állt
#219720 MPowerPH: észrevettem, le is csekkoltam pár körödet, elég komoly tempókat mész azzal a géppel.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Fall-N
veterán
válasz fulton #219688 üzenetére
Műanyagnak, műanyag mivel szénszálas. Játéknak is játék, drága játékszer.
Én saját használatra nem vennék karbont. Nekem rémálom lenne egy egyszerű nyeregcső rögzítés, hogy ne törjön el. Egyedül a karbon merev villa jött nálam lehetőségként a múlt havi bicikliépítésnél. De nem találtam, így utólag nem bánom. Jobb a teleszkóp.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz MPowerPH #219720 üzenetére
Édes kislányod van, gratula hozzá! 😊... és látszólag otthonosan is érzi magát a bringádon, csak óvatosan.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
andrisbandi
őstag
válasz Fall-N #219722 üzenetére
Már nem kívánság műsor a karbon bicó vagy alu... sokszor már csak karbon verziót árulnak.
Nekem is fura volt fully vásárlásakor. Ha lett volna ugyan ilyen alu, drágábban is azt vettem volna... Aztán bele nyugodtam. Végül is tényleg jobb az alutól
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
MPowerPH
félisten
válasz Hasaggymeg #219724 üzenetére
Teged is bekovettelek. Es koszi, imadom. Probalom vele mar most megszerettetni a sportot. Ma is akart jonni, mert imadja, de nem mindig tudom vinni, mert akkor nincs tempo, meg szint, meg tav sem, mert azt a tulsulyt mar megerzem.
Don't Tread On Me
-
Alg
veterán
válasz parandroid #219716 üzenetére
Apropó GP5000, kerestem volna TL verziót, de vagy nincs, vagy horror áron, 25-ösből csak a könnyített S TR verzió 70-80EUR/db, ha van éppen raktáron valahol egyáltalán... Tavaly ilyenkor valami 40-45EUR körül volt a nagy webshopokban a sima TL verzió darabja...
Szerencsére a normál belsős változat még mindig 37EUR/db bike24-en, meg ott a Pirelli is a Stadlernél, szerintem az az ár/érték bajnok jelenleg 25EUR/db áron (vagy a 23-as 40EUR/pár)
"I love not man the less, but Nature more" // Giant TCR Adv. '16 Di2 // Fenix 7 SS // FiiO BTR3 + Truthear ZERO
-
kavezacc
újonc
válasz parandroid #219716 üzenetére
Nagyon köszi mindenkinek a segítséget!
Nézem ezt a gumit, amazonon is van, pont tudnék elvileg hozatni ismerőssel haza, de nem telejsen világos, hogy egyáltalán amit itt árulnak az egy pár külső, vagy csak egy darab, illetve mi a különbség a clincher/gp5000/trumpf/without hose között, ebben esetleg tudsz/tudtok segíteni? valószínű még a terminológiát tekintve is hiányos a tudásom
Vagy esetleg ha ismertek jó webshopot, ahonnan Ti szoktátok rendelni, az is nagy segítség lenne!
Illetve láncra tudtok javaslatot tenni? vagy ott legyen ugyanaz ami gyárilag is volt? (KMC X10)
[ Szerkesztve ]
-
válasz kavezacc #219729 üzenetére
Szokás szerint ez most is a legjobb vétel: [link] . Adnak hozzá 2 race belsőt is, az mindig jól jön, ha van. Mo-ra is szállítanak amúgy, azt nem tudom, mennyiért. Láncból a kmc jó szokott lenni, nézd meg ugyanebben a boltban, de ehhez nem értek.
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #219730 üzenetére
magyar áfával 81 eur, +10 eur a szállítás
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #219721 üzenetére
hát az eredményeid téged igazolnak, életemben először még csak most novembertől kezdtem el alapozni, vegigcsináltam görgőn egy 3 hónaposat, és érzem a hatását, valamivel nagyobb lett a sebességem alacsony intenzitáson, jobban birom és az intervalok kozt is rendesen visszamegy a pulzus nem marad fent, ill nem száll el mint regen, nameg a többi fiziológiás előnye is valószínűleg megjött ami köztudott, de biztos vagyok benne hogy egy kezdőnek vagy egy nem versenyző amatőrnek nem kell annyira nyomatni, ahogy elkezdtem az intenziv edzeseket az kezdte el hozni a sebesseget, a profiknak már nyilvan megvan az erő, nekik csak fent kell tartani-(bár ők is vegeznek intenzív edzeseket valamennyit) 3 hetig majdnem minden nap órákat menni na ahhoz tenyleg kell birni sokat menni alacsony intenzitason, de egy kezdőnek nincs ilyen igénybevétel, vagyis csak azt akarom mondani hogy talán emiatt és mert még arányaiban több a kezdőben a potenciál, az intenziv edzesek szazalekosa n tobbet hoznak.(sőt egy eleg edzett többszörös akesz master bajnok na ő alig alapozik max egy heten kb 1 orat, a többi az "hegyi" inzltenziv szakaszok. pedig a wattjai durvák nagyon.
szumma szummárum ez a 80/20 amit sokan javasolnak egy kezdönek véleményem szerint nem feltétlenül a legjobb foleg ha nincs tizen órája egy héten, hanem lehet eredményesebb a dolog ha megvan a szükséges magas intenzitason vegzett tekerés, aztán mellette meg annyi alapozás meg ami belefér az időbe, igy sem biztos hogy 80%ot eléri az alapozás ideje[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
fulton
addikt
Sziasztok
Tegnap voltam egy 61km etátpon Futós alsóban, kerékpáros mezben.
öhm. Nagyon jó. Szellőztem mint állat Az alsó valóban sokkal jobb volt, ami feltünt tüző nap volt ám mégis mire haza értem, meg sem voltam izzadva. Ellenben máskor, mikor hazaérek és leveszem a pólóm, tiszta viz vagyok. Érdekes ez a kerékpáros mez, mintha valamit szigetelne is ugyan akkor szellőzik is..átfuj rajta. Nem volt egy nagy összeg 3000 ft mit teljesen megért, célnak tökéletes. És nem is ez a testhezsimulós, amit nem szeretek.Az alsó, jobb volt mint a hétköznapi, olyan 50 km nél megint a jobb far csontom kezdtem mozgatni, azért az érintkezési pontnál csak át vizesedett, és igazgattam a rövidnadrágot, meg a pozicióm, volt amikor sikerült olyan pontot találni és szaraz részt, hogy teljesen kényelmes volt ismét. A bal csontom abszolút nem panaszkodik, nem értem én ezt, az olyan jól felfekszik az ülésre. mindig csak a jobb lesz érzékeny. De gondolom 50 km után nem meglepő ha kicsit érzi az ember.
Célba érés és leszállás után, pár lépés erejéig éreztem hogy ültem valamin, de utána semmi. Zsibbadás semmi.A Rudy project sisak célba van még véve, csak várok valami akcióra vagy kuponra. Meg egy futós nacit is veszek bélés nélkülit. Nem tudom, még amin agyalok lehet ki kéne valami boltban próbálni egy vékony betétes normálisabb nacit. Lehet az nem zavarna.
Meg ami feltünt, simán megy a 25 és 30 km/h tartomány. Hogy most a szél miatt, vagy hogy 91baron mentem, vagy hogy fogytam 5 kg nem tudom.
-
fulton
addikt
válasz parandroid #219730 üzenetére
Ez nálam is célkeresztben van, már rég eszemben van hogy venni kéne egy ilyen szettet.
Csak annyi hogy ennek ugye fele annyi a defekt védelme mint a supreme nek, és azzal is teljesen elégedett vagyok.[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz flash- #219733 üzenetére
Én nem vettem olyan komolyan, szerintem nekem az intenzív mászások segítettek a legtöbbet (kb. egy éve ha haverokkal megyek is legalább emelkedőkön megnyomom, majd a tetején bevárok mindenkit), ami még rengeteget szokott segíteni az a hosszú alapozók, ergo mtb-n 100-120km-t nyugiban menni (ha outi, akkor többet kell) és most az segített még rengeteget, hogy leadtam egy kis súlyt, 63-ról 55-re fogytam le. Talán ez az utóbbi növelte meg a legjobban a sebességemet és ezzel cáfolnám is a grammbuzi ellenes tábort, akik szerint a súly nem számít. Szvsz ha a bringám is fogyna 3-5kg-t, a környéken kb. minden emelkedőn az enyém lenne a KOM . Egyszerűen brutális lehet 8-9 kilós xc-vel versenysúlyban mászni, nem csoda, hogy az átlagembereknek, akiken általában van egy "kis" fölösleg és a bringájuk is 13-15kg, semmi esélyük mászós szegmenseken.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #219689 üzenetére
Ez k... jó Még biciklivel a hátukon is tundak repülni...
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #219734 üzenetére
Szerintem a 91 bar miatt lehettél olyan gyors. ...ami ezeket a nejlon ruhákat illeti az a jó bennük, hogy magukba szívják majd felületükön ki is párologtatják az izzadságot, nem mint a pamut mely miután felszívta magában is tartja a vizet és kellemetlenül nyirkosan hozzád is tapad. A testhez simulót meg lehet nem szereted, de az előbb említett izzadság elvezetés ott még inkább érvényesül.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #219739 üzenetére
Ennyit számítana hogy 91 bar? előtte 87 baron mentem. De nem volt ilyen átlagtempóm.
-
6030D
Ármester
válasz Hasaggymeg #219732 üzenetére
Team verzióban (7075 alu) torx van.
fulton: tegnap ~10 fokkal hidegebb volt, mint előtte napokban, lehet, hogy az is jót tett a hőháztartásnak.
Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz fulton #219741 üzenetére
PSI-re gondolhattál ami kicsivel több mint 6 bar. ...csak ironizáltam a 91 barral, ami gyilkos nyomás lehet, azt hittem csak elírtad.
#2197436030D...enyém csak gagyi expert. Tegnap meg lehet hűvösebb volt de szeles is, kábé széthajtottam 50km-en magam azért a nyavalyás 26,9 átlagért.😩
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
fulton
addikt
válasz Hasaggymeg #219744 üzenetére
természetesen elírtam
-
flash-
veterán
válasz jjeahh #219736 üzenetére
hát azért nagyon ennél sokkal komolyabban én sem veszem, de vannak "trendek" most már a sweetspot kezd kimenni a dibatból, Simon Balázzsal(Bringaland Bikefittere, volt kerékpár versenyző-edző) is gyakorlatilag visszakérdezett mikor momdtam neki sweetspotot, hogy az mi, tudta persze de azt mondta sose használják, nem elég intenzív és nem eleg lassú, mint ahogy a külföldi edzők is mondják:"No man's land" , egy faszi találta ki, azóta pár oldal ahol aktiv, azok " nyomatják"
most a polarizált edzés ami kezd most pörogni(bár edzők még leginkább a 80-20 piramist ajánlják főleg kezdőknek)
súly:hát amit en szakmából olvastam külföldi oldalakon kivétel nelkul mind arra jut(és ezt alá is támasztják) hogy az összsúly számit nem csak a bringa sulya.
178 cm/95 kilós vagyok, de most a 9.5 kilós országútival lassabban megyek fel az emelkedőkön mint amikor 85kilós voltam és 15kilós trekkinggel mentem fel.
a pulzus sem megy úgy fel emelkedőn ha vékonyabb vagyok.
Egyébként az elmúlt hetekben több kifejezetten vékony haverral tekertem dombokra, hosszú dombra is(paprét) akik iden először vették elő a bringát, (26ost) és nem is edzettek, (én pedig rendszeresen edzek) de ziháltam mellettük, max pulzus kozeleben voltam hogy tudjam tartani veluk a tempot, mig ő nekik picit kemenyebb maszas volt csupán. sikon viszont eleg konnyen elmegyek mellettük mert ott a plusz súly nem számit vagy nem úgy
fulton:pár mosás után felpuhul, egyébként rovid tavon lehet rosszabb ha kemény a betét de hosszú úton viszont már jobb azt vettem észre, nekem 24h túrán alig fájt benne a popsi[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz flash- #219747 üzenetére
Leszámítva az ilyen 55kilós pehelysúlyú székely Quintanakat általában a kerékpár súlya szinte nem is számottevő az összsúlyban, hisz 80 kiló körüli kerékpárosnál az a 10-15 kg alig 15-20%-a az összsúlynak...az inkább terepen számít, ott is a technikás terepen/felhasználóknak akik ide-oda dobálják, döntögetik stb. kerékpárjukat egy-egy kör során.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz flash- #219747 üzenetére
Ezt a sweet spotot én is itt hallottam először (máshol azóta sem láttam), nekem sem tiszta, hogy mi is ez. Kb az anaerob küszöb lehet amúgy. Amin edzeni nemigen szoktak, az versenyekre, meg felmérőkre van. Interval ennél magasabban megy, normál napi edzés meg alacsonyabban.
Súlyból nyilván a tejes számít, csak az nem mindegy, hogy túlsúlyban cipeled magadon, vagy izomban szedted fel. Szóval - különösen mászásnál, meg sprintnél - nem feltétlenül a legkönnyebb van a legjobb helyzetben. Huzamos terhelésnél egyértelműen igen, ott az izom nem játszik akkora szerepet.
Alapozás meg elengedhetetlen, ha rendesen akarod csinálni a sportot, biciklizni lehet anélkül, de hatékonyságban, meg eredményességben ott eszi a fene az egészet egy jó alap nélkül.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
jjeahh
nagyúr
válasz parandroid #219749 üzenetére
Sweet spot edzésekről amúgy talán egyszer olvastam én is, én inkább úgy tekintek rá, hogy az a legfelső zóna, amit picit hosszabb távon is bírok anélkül, hogy zsibbadnék és totál elszállnék. Magyarul ha villámgyors kört akarnék tekerni, azt sweet spoton tenném, mert fölötte már nem bírnám végig.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG