-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Major Lion
senior tag
válasz Hasaggymeg #220495 üzenetére
Szerintem nem tudod hany eves vagyok, de ha te mondod biztos ugy van, hisz tudjuk regen minden jobb vooot
On a long enough timeline the survival rate for everyone drops to zero
-
álmodom?
kezdő
válasz Dark Archon #220471 üzenetére
Kettőt rendelhettél csak azért mert nem tudtátok a vázméretet? Mi lett azzal ami nem lett jó, az a kereskedőnél maradt vagy visszaküldi?
-
addikt
-
chubby2o6
senior tag
válasz ivana #220499 üzenetére
Neked felesleges, másnak nem. Ez mára már hitvita lett, és sokszor érvelnek azzal, hogy ha nem kéne rá, akkor alapból teló nélkül árulnák a trekkingeket. Arról nem beszélve, hogy egy tök laikusnak ma sokkal könnyebben eladsz egy teleszkópos bringát, hiszen az a menő. Nem számít a négyszögtengely meg a joytech agy, csak teleszkóp legyen meg olajos fék.
-
Maximum1
őstag
Elolvastam, köszi még egyszer.
Ezt éltem át a hétvégén, szerencsére hidegvérrel kezeltem a helyzetet, meg szarrá voltam fagyva az is segített .
Írt egy pár okosat a cikk, legközelebb tudom még mit tehetek hogy megállítsam.
Viszont írta a jobb kereket és a jobb gumit, nekem DT Swiss P1800 + Conti GP 5000TL kombóm van, még is előjött a jelenség.
Mondjuk aluváz és gravel geometria, hosszabb a tengelytávom is, mindegy is mi miatt, nem volt jó érzés. -
nagyúr
-
Black Smile
csendes tag
válasz Hasaggymeg #220447 üzenetére
Szia, köszi a tippet, végül meg is vettem a Trek-et !
-
Maximum1
őstag
válasz Napfénysüti #220512 üzenetére
kb. 2500km van bennük, tavaly nyáron ereszkedtem velük 70+ al én is, de még nem tapasztaltam ilyet mint most a hétvégén.
Durván szeles volt az idő meg elég rossz az út is, a cikk is ezt írja, nekem most adott volt minden hozzá. -
bardi
aktív tag
válasz Napfénysüti #220512 üzenetére
A speed wobble vagy death wobble nevű jelenségnek nem úgy van köze a gumihoz, kerékhez, ahogy gondoljátok, tök mindegy milyen kiegyensúlyozatlan, nem abba az irányba fog rázni.
Most lehet jópár szakszót nem teljesen megfelelően fogok használni, de majd kijavít valaki, aki okosabb.
Minden testnek van egy egy sajátfrekvenciája, ez egy mérhető dolog, ami a tömeg és merevség függvénye (nem tudom ilyen összetett testnél hogyan kell az eredendő merevséget számolni). Ha ezen a frekvencián kezded el gerjeszteni, akkor valahogy a test saját frekvenciája illetve a gerjesztő frekvencia "összeadódik" és elkezd szitálni. Nekem egyszer csinált ilyet monti 50 környékén. Ha azt akarod, hogy ezt abbahagyja, akkor valamit változtatni kell, fékezel, gyorsítasz (ha faszagyerek vagy ), vagy a testhelyzeted, amivel változni fog az eredő merevség. Akár a kormány elengedése is megszüntetheti, de szerintem ezzel érthető okokból nem sokan próbálkoztak még Valamikor még én is utánaolvastam milyen bringás vonatkozása van, ott azt írták, hogy ez inkább a régi outikra volt jellemző.'92 Honda VFR 750
-
flash-
veterán
válasz chubby2o6 #220505 üzenetére
"Neked felesleges, másnak nem. Ez mára már hitvita lett, és sokszor érvelnek azzal, hogy ha nem kéne rá, akkor alapból teló nélkül árulnák a trekkingeket. Arról nem beszélve, hogy egy tök laikusnak ma sokkal könnyebben eladsz egy teleszkópos bringát, hiszen az a menő. Nem számít a négyszögtengely meg a joytech agy, csak teleszkóp legyen meg olajos fék."
nekem az a tapasztalatom trekkingel hogy egy alap rugós suntour teleszkópot valóban nem érez meg az ember, mentem már vele mindenféle terepen elég kicsi terhelésnél a mozgása ha van egyáltalán, leginkább csak beül és ennnyi, ha ránehezedek a kormányra álló helyzetben akkor lemegy persze de menetközben nem igazán(viszont cserébe mindig van egy kotyogása hiába lockolom,és rázósabb aszfalton fel is üt), viszont egy ballonosab kerékkel megáldott kerékpár legyen az merevvillás nagyon sokat dob a komforton-terepalkalmasságon (pl. koma cube-ja)
trekkingemhez képest tényleg mintha fatbike lenne pedig merevvillás de a szélesebb-ballonosabb köpeny miatt nem érezni semmit az útból( de ehhez az is hozzátartozik hogy olyan váz kell amibe belemegy a ballonos 50-es kerék, egy átlag trekkingbe már nem mert ott lesz a kerék a nyeregcsőnél illetve beleér a váltóba - (tényleg van olyan első váltó aminek másutt van a pozíciója így nem érhet bele a hátsó kerék?, a 44-es smart sam meg hasonlók még igen, - van is amit azzal árulnak)olajos tárcsa az se létszükséglet de hosszú fékezéseken (amit egy trekkingel kell mert nagyon nem érdemes begyorsulni lefeléken terepen pont a fenti okok miatt -vagyis a nem elég ballonos kerekek miatt) van rá szükség, főleg túlsúlynál, én nekem egy paprét-szentendre távon teljesen átmelegedik a patkófék, mert a túlsúly miatt kb végig fékkel jövök le(persze egy jobb fékbetét ezen segíthet, és akkor gyorsan el is mondom hogy önmagában persze egy tárcsafék sem lesz megváltás ha nem jó a betét)
Én a négyszögtengelyt megvédeném, tízenezret tettem bele a trekkingen, soha nem kellett egy utánállítás, semmi, pedig amikor 110 kilós voltam, akkor is tapostam neki emelkedőn kiállva, meg jópárévig csak nagy nyomatékon gyilkoltam de semmi, legalábbis az m 171 nagyon jól bírja.(valószinű hogy aki bele tud tenni 1500 wattokat akár pár másodpercre az ki tudná végezni, de egy átlag hobbisportoló rider nem biztos)
Az outin Sora integrált van de én megmondom őszintén igazából semmi különbséget nem érzek biztos van leginkább talán mondjuk abban hogy zárt csapágyazású nem kell időközönként szétszedni tisztítani.[ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz Black Smile #220513 üzenetére
Gratulálok hozzá!
#220518 flash-...szerintem ebben vastagon benne van a trekking és társaira szerelt telók túlnyomóan silány minősége és (bár nem próbáltam de hallottam róla, hogy jó) ha legalább Paragon lenne mindegyiken akkor lehet ez a vélemény is változna. Én is úgy vagyok ezzel, hogy itthoni utakra kábé mindenre kellene nekem valami csillapítás.
#220501 Major Lion...nézd el nekem, egy másik világból jövök (1969/Erdély) így nem csoda kissé feje tetejére állottnak érzem ezt a sötétzöld, wake, cancel culture, mee too, BLM és még sorolhatnám milyen egyéb vadnyugati trendek jellemezte mait.
Szerk. mondom én nyámnyilák vagyunk, gyerekkoromban még halomra lőttük őket csúzlival. [link] Most tényleg befejeztem![ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
jjeahh
nagyúr
Friss cikk, hogy mitől fosok nap mint nap minden tekerésen .
Hasaggymeg: ha ez még mindíg arról a két medvéről szól, nekem is fura, hogy ennyire betojtak páran és még a média is felkapta . Mármint ha van pár medve az erdőben, az szerintem természetes és kb. biztonságos is, felétek nem az a helyzet, mint nálunk . Két medvétől, főleg ha nincsenek szokva a zajhoz, emberekhez, nyugodtan lehet menni erdőbe.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz jjeahh #220486 üzenetére
nem megsérteni szeretnélek, de szerintem neked egy-két technikai tréning többet hozna egyébként, mint pár szélesebb gumi meg laposabb fejcsőszög
valamiért az jön át az írásaidból, hogy nem a technika a szűk keresztmetszet alattad, hanem a félelmeid. ami rendben is van, az emberek 99%-ának a félelmei nagyobb ellensége mint a technika hiánya. (nekem is!)“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
-
ivana
Ármester
válasz chubby2o6 #220505 üzenetére
A teleszkóp menő olyan 20 éve volt Az, hogy mit vesz meg egy laikus és minek van értelme az két eléggé eltérő dolog. Bikepackingre pl. ezek a rugós telók teljesen alkalmatlanok, picit nehezebb vagy akkor is. Plusz egy normális váz 40-45-ös gumival hozza azt a kényelmet, mint egy telós bringa 32-vel. Miközben nem viszel magaddal 2-3kg felesleges súlyt.
(#220508) Fall-N Tény, hogy az XCM30 meg az XCR nem annyira pusztulat, mint a sima, de mégis hány trekkingben van olyan? Az inkább olcsó montikban szokott lenni... Amúgy egy rendes cromo villa is hozza azt a kényelmet, mint a karbon. Nem véletlen, hogy az alu villás outi ritka.
acél váz, villa -> alu váz, acél villa -> alu váz, karbon villa -> alukarbon váz, karbon villa -> full karbon volt kb. a fejlődési vonal. Persze nyilván azért létezett pl. acél váz, karbon villa kombó is.
(#220518) flash- Ez kb. egy vintage monti Tény, hogy a négyszög középcsapágy sokkal tartósabb, mint a HT2. De azért van különbség, a 8-as campás outin azért sprintnél bele-bele hajtom a nagytányért a váltóba, pedig az a négyszögből eléggé a teteje. Az integrált campával nincs ilyen baj.
-
Csokicsibesz
tag
Esetleg ismer valaki olyan szervízt Bp-n, ahol esetleg gyorsan dolgoznak (tudom évnek ebben a szakaszában hahaha).
Konkrétan mára volt időpontom szervízbe, mire lementem ki volt írva, hogy ma zárva tartanak. Köszi szépen.
Csak egy hátsó centírozás, meg váltó beállítás kéne, semmi nagyra nincs szükségem.íaz baj, hogy 11-én CRK és arra kéne a bringám.
-
Toobee
veterán
válasz Csokicsibesz #220524 üzenetére
Bikement próbálnám meg a 11-ben, csak mondd el a sztorit is mellé. Nagy bringás ott Andris, a boltvezető, mindig segítenek. Vagy Runner Törökbálinton, de senki micsodájával nem akarom verni a csalánt
-
-Faceless-
őstag
Sziasztok!
Olyan kérdésem lenne, hogy tudnátok esetleg segíteni milyen első csomagtartó megoldások lehetnének egy RockShox Dart 2 villán V-fékkel használva?
Hosszútávra akarom felszerelni, és adott hátul is, a vázon is hova mi mehet, de a villán nem tudok kiigazodni. Talán egy XLC LR-F02 vagy hasonló amit valahogy talán rátudnék hajligatni kis mókolással, de annyira nem vagyok otthon a témában, és lehet létezik valami kevésbé szenvedős megoldás is. -
Ringman
nagyúr
válasz ivana #220523 üzenetére
Persze nyilván azért létezett pl. acél váz, karbon villa kombó is.
graveleken most is van ilyen, nagy gyártóknál is: [link]---
én is támogatom a merev villa+nagyobb külső párost, csak nem touring gumit kell venni és azt 4-5 barra felfújni.
ha terepre megyek, akkor 2,5 bar alatt szokott maradni a keréknyomás (40c), ha traktornyomos, akkor megy az 2 bar alá is.Eladó használt nyergek: SQLab 611 Ergowave CrMo 14 cm: 30e | Ergon SR comp men road S/M 22e | Pro Turnix Perf. AF 275x132 mm 25e || Használt Cane Creek eeSilk 27.2 x 350mm Road 20 mm 63e
-
jjeahh
nagyúr
válasz f4lcon #220522 üzenetére
Lehet, de:
1. ilyen technikai tréning felénk nem létezik, talán Bukarestben. Szal elméletben jól hangzik, de sajnos gyakorlatban sosem lesz belőle semmi
2. idővel magamtól is fejlődni fogok gondolom, már most gyorsabb vagyok lefele is, mint 2 éve
3. lassan a modern lejtőre is alkalmasabb geo és a WT gumi az alap, amikor leváltom a gépemet újra, gyakorlatilag az új gépek 80%-a már olyan lesz, amilyent szeretnék, mert ez az új trend. Tudom, sokan nem hisznek a geoban, de ki kell menni egy agresszív geós trailos vagy enduróssal egyet terepre lejtőzni és hamar rájön az ember, hogy bizony egészen más tempót mennek lefelé, nem, nem csak a nagyobb rugóút miatt. Most meg ott tartunk, hogy az új xc-k gyakorlatilag kikönnyített-karcsúsított pár évvel ezelőtti enduro vázakat kapnak rövidebb rugóúttal. A 100 vs 120mm vagy 2.2" vs 2.4" is tuti sokat számít, az új xc-k rendszerint az utóbbi cuccokat kapják meg. Azt a Rock Machine-t ha lesz a helyi boltban készleten, ki fogom próbálni.
Na de mindegy, mert kicsit már unom a témát, lényeg, hogy tudom mit és hogyan akarok a jövőben elérni, csak fura, hogy egy ideje ilyenekről szól a montis sajtó-tesztek, fórumok és amikor én felhozom a témát, hirtelen mindenki ellenkezikFb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz jjeahh #220531 üzenetére
Nem ellenkezünk, csak azt mondjuk, hogy ettől ne várj csodákat.
Én nem geometriai adatok alapján döntenék, hanem először is megnézém:
- mire van pénzem,
- mi az ami elérhető a piacon,
- ebből melyik van a legjobb ár-érték aránya.Ha ez egyik fejcsöve 65 a másiké meg 67, de cserébe az első mondjuk 500-1000 EUR-al olcsóbb és a felszereltség közel azonos, akkor megvan a nyertes.
Ha közel azonos áron vannak akkor azt venném meg amelyik jobban bejön, jobban szállít, megbízhatóbb stb. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #220520 üzenetére
Itt nincs egy sem, vagyis nem volt, ezért szenzáció...pl. 2 szibériai tigris az erdőben ott is az lenne. 🤭
#220522f4lcon...szerintem félelmeink legtöbb esetben inkább barátaink mint ellenségünk.
#220523ivana...én az integráltat is belehajtottam az átdobóba (na nem az erős lábaim miatt ), szerintem sok esetben nem is a tengely görbül ott hanem az egész váz középrész nyeklik annyit, hogy kiállva, nagyon döntögetve egy nehezebb bringás hozzá tudja "kényszeríteni" a láncot egy kissé passzentosra állított váltó terelőjéhez.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
addikt
ILYEN tartót használ valaki? Avagy mennyire szerencsés a stucni csavarjaival szórakozni?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7
-
stickermajom
addikt
Top cap vásárlásnál mire kell figyelni? Egyáltalán mi a magyar neve?
[kép] Itt egy ilyen gagyi gumidugó volt, persze kb. a második tekeréskor elhagytam. Esztétika és kosz miatt zavar, cserélném.
-
racskobalazs
senior tag
válasz chubby2o6 #220498 üzenetére
Szia, köszönöm szépen a segítséget! :) Igaz a nakamura valóban elég kicsinek tűnik.
Nem hívott az illető, úgyhogy gyanítom mégis elvitték sajnos.Az elmélet az, amikor mindenki tudja, de semmi sem működik. A gyakorlat az amikor minden működik, de senki se tudja miért. Az informatika az, amikor semmi nem működik és senki se tudja miért.
-
peugeotmate
őstag
-
jjeahh
nagyúr
válasz Csokicsibesz #220532 üzenetére
Persze, én is így gondoltam, annyi különbséggel, hogy azonos árban biztos a jobb geot választanám és elavult konzervatív geo már nem kell. De így, hogy nincs még keret bringára mert ami egyáltalán kapható az is horror áron megy a covid előtti időszakhoz képest, azért még mindíg elgondolkozok, hogy a 17.000km-t futott régi bringámat 1x-esítsem olcsóért, rakjak rá picit öblösebb gumit és hajtsam ki a belét 20-25.000km-ig... . Az 1x groupsetet is csak azért hagytam ki már kétszer is, mert nem volt raktáron.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
6030D
Ármester
válasz stickermajom #220536 üzenetére
A-head zárókupak.
Söröskupakost vegyél.Merida Big.Nine 6000, Mitas Kratos/Scylla
-
jjeahh
nagyúr
No, kiderült, hogy igazam volt az Arc8 Evolve FS felháborodást keltő "nullás" stucnijával kapcsolatban, azóta kijöttek a kormányra is a specifikációk, nem nullás, csak úgy néz ki: az a kormány egy Faserwerk Baslerstab (780 mm x 50 mm) . Ami még tetszik, hogy ha jól értem az egész hátsó felfüggesztést egyetlen (!) csapággyal oldották meg
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
vlxe
csendes tag
Sziasztok!
Van egy kis problémám az országúti bicómmal! Jellemzően hosszabb utak után ahol nem a legjobb az út minősége folyamatosan kilazul a villa rögzítése, kotyogni kezd, amit folyamatos utána állítással tudok csak orvosolni! Valahogy megoldható ez a probléma vagy ez ilyen? Esetleg kormány csapágy csere?Köszönöm
-
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: HC Pointer Kft.
Város: Pécs
Cég: PCMENTOR SZERVIZ KFT.
Város: Budapest