-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Lacerta
aktív tag
válasz flash- #218292 üzenetére
a mode 1-2-3-4 mit takar? ezeknél folyamatosan világít?
Igen.de az is érdekes hogy 3-as fokozaton még nagyobb az üzemideje?
Simán lehet igaz, ha ugyan nagyobb fényerővel, de sokkal rövidebb ideig tart a felvillanás, és/vagy ritkább.day flash en ami meg 180 lumen ott a legnagyobb?
Ld. fentebb. -
-
válasz spati3 #218295 üzenetére
200e-ért főleg egyiket sem. A rometen azt a 3x7-es váltást nem is tudom értelmezni, de a neuzeren is valami őskövület 105 lehet. Szerintem keress inkább a használtak között egy rendes biciklit, ennyiért azért már szokott lenni. Az alu váz, karbon villa jó kiindulópont, hozzá valami frissebb tiagra, vagy 105 szett (2x10-es mindenképpen).
pI talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
andrisbandi
őstag
válasz jjeahh #218298 üzenetére
a stopli hajlamos a pedálban kotyogni
- Próbáltad leszedni a stoplit és a pedált?
Ha csak egyik oldal csinálja, én újra zsírozva megpróbálnám szorosabban összerakni. A pedál menetétől is indulhat ilyesmi hang.【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #218302 üzenetére
neked is javaslom, hogy time atacot próbáld ki, az halk. viszont nincs a stoplin oldalirányú beállítási lehetőség, de becsatolva kb 5-6 mm-t tud csúszni oldalra benne a lábad.
+ az olcsóbbakban semmilyen feszítési beállítás sincs (engem nem zavart, csak akkor csatoltam ki, amikor bukfenceztem a biciklivel, de akkor nem tudom hogy mikor )
[ Szerkesztve ]
-
spati3
csendes tag
válasz parandroid #218303 üzenetére
A váltó annyira nem érdekel, az elsőt szerintem sose használnám a hátsót meg max akkor ha nem birom nagy fokozaton amúgy SHIMANO 105 van a neuzeren a másikon meg Shimano STA.
Miért annyira fontos a karbon villa? a neuzer 9.5 kg alu villával, néztem több bicajt és 9 kg alatt egy carbon villás se volt 350 ezer alatt újonnan. A használtaktól kicsit tartok, ott már nem elég annyi hogy mi van rajta, azt is meg kell állapitani hogy milyen állapotban van. -
jjeahh
nagyúr
válasz andrisbandi #218307 üzenetére
Nem a pedál kotyog, hanem a stoplinak van a pedálban holtjátéka. De amúgy volt leszedve a pedál, a stoplit évente 2x leszedem, a pedált is húztam már szét. Egyszerűen szerintem néhány shimano spd ilyen.
Ringman: annyira nem zavar, hogy a shimano legendás elnyűhetetlenségét beáldozzam, mert azt egyszerűen imádom benne, ebben elvileg verhetetlen. Az eggbeater is nagyon tetszik, de nekem már nem hiányzik a pedál szervizelése és az 1-2 szezononként pedálcsere. Bárcsak minden alkatrész ennyire tartós lenne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
válasz spati3 #218309 üzenetére
Rezgéscsillapítás, rázkódáselnyelés főleg, amiért érdemes karbon villára hajtani. A súly sem rossz, ha kevesebb, persze.
Váltórendszereknél nem mindegy az évjárat, egy pár éves 105 szarabb lesz, mint egy új tiagra. Mindig csiszolnak, fejlesztenek rajta valamit, finomodik a technika. Hátul 9-es rendszer már évek óta csak a sora van, szóval hogy ezek honnét szedtek 2x9-es 105-öt, azt nem is értem. Már évek óta a tiagra is 10-es. Első váltót ha mászni is kell, kénytelen leszel használni - konkrétan elöl a kis fogaskereket csak akkor, az arra való. 1x11-12 rendszerek is jók, de országútin nem jellemző, fitness, gravel vonalon kezd elterjedni. Az a 3x7 a rometen meg valami mtb váltás lesz, de már ahhoz is elavult.
Decathlonos bicajokat nézd meg még, ár/értékben rendben szoktak lenni, ezeknél biztosan jobbak, mint amit linkeltél, legalábbis naprakész alkatrészekkel szerelik őket. Illetve vannak boltok, ahol árulnak felújított, átnézett bicajokat, többiek segítenek, én nem ismerem a magyar viszonyokat.
Ja, még annyi, hogy ha a váltót nem (jól) használod, azzal a térdedet csapod szét nagyon hamar. Normális váltó amúgy azért kell, hogy be lehessen rendesen állítani, pöccre váltson, terhelés alatt is, ne ugorjon, daráljon, csörögjön, zörögjön, néha egyáltalán ne, néha kettesével váltson, vagy használhatatlanok legyenek a szélső fokozatok, illetve egye a fogaskerekeket, meg a láncot,
p
[ Szerkesztve ]
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #218313 üzenetére
Szerintem az nem kilences csak hát ezek visszafelé kompatibilisak 1-2 sebességet.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
válasz Hasaggymeg #218314 üzenetére
Szerintem meg váltóból találtak valami régi 105-öt maradékban valahol, aztán hozzácsaptak egy sora kazettát, mert az olcsó volt, vagy ilyesmi.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz parandroid #218266 üzenetére
Köszönöm, ezt a SUV hasonlatot nem ismertem, ez a népszerűség / divatosságra vonatkozik, vagy a használhatóságra?
Én amúgy mindent túlbonyolítok, főleg ha ennyi pénzről van szó. Nem feltétlenül jó tulajdonság, de ez van.
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
bLaCkDoGoNe
veterán
válasz Toobee #218268 üzenetére
Neked is köszi a választ.
Magas vagyok hosszú végtagokkal, 190+ cm (nem tudom a pontos aktuális magasságomat).
Használt cuccban nem nagyon gondolkodnék, mert nincs meg a tudásom ahhoz, hogy felmérjem egy használt termék műszaki paramétereit és állapotát, jobban bízom a bolti, normális garanciával rendelkező dolgokban, főleg ilyen pénzösszegnél. Látom, hogy ez most nem feltétlenül kifizetődő hozzáállás, mert nem lehet szinte semmit sem kapni, de akkor majd legfeljebb várok, és hajtom tovább a KTM-et addig.
[ Szerkesztve ]
"«Fuck does Cuno care?» The boy turns to you. (He doesn't care.)" [+] "The parasite makes nothing for itself. Its only tools are taxes and tithes meant to trick you into offering what it has not earned. In Rapture we keep what is ours." [+]
-
válasz bLaCkDoGoNe #218316 üzenetére
Is-is. A gravel is egyfajta öszvér, mint a suv, terepen sem igazán jó, meg aszfalton sem, de mindkettőn elmegy. Felénk meg már mindenki ilyennel szaladgál városban is, meg túrázni is, szóval a divat is húzza fel. Meg is kérik az árát, igazából semmi nem indokolja azt a 1,5x-es szorzót egy országútihoz (vagy egy xc mtb-hez) képest.
p
I talked to that computer at great length and explained my view of the Universe to it and then... it commited suicide.
-
Ringman
nagyúr
válasz parandroid #218318 üzenetére
hol a másfélszeres szorzó?
a nuroad pro és az attain race gyak. ugyanannyiba kerül.
a decás rc520 és grvl 520 között 20k a különbség.
szépen egymáshoz drágult minden.
-
venember83
nagyúr
válasz parandroid #218318 üzenetére
A gravel is egyfajta öszvér
Vagy mint a többnyire csak aszfalton használt túraendurók.
-
csemege86
tag
Sziasztok. Bocs ha hosszú lesz, de nem vagyok műszaki beállítottságú, úgyhogy nem tudom tűpontosan, szabatosan leírni, csak amennyit látok belőle.
Kormány problémával jöttem. Adott egy KTM Libero férfi bicikli. Hosszabb távnál megfájdul a vállam. Szerettem volna magasabbra állítani a kormányt, de valamit elrontottam (tudom, nem kellett volna hozzányúlnom.) A kormányrúd és a kormányszár találkozásánál levő imbusz csavart kicsavartam, gondoltam, az engedi majd feljebb húzni a kormánykart. Nehezen ment, ráadásul utána egyrészt már mindkét irányba szabadon forog a kis imbuszfej bármeddig, másrészt valami elkezdett kotyogni a kormány csőben, kb középen. Voltam egy szerelőnél, azt mondta, leesett a dió, és ilyen régi biciklinél nem nagyon lehet mit csinálni ezzel. Esetleg vd40 után fordítsam meg a biciklit, és imbuszkulccsal játsszak, hátha "visszakap" a menetre. De valószínűleg le kell vágni a rudat, kiszedni belőle, ami leesett, és új kormányrudat belerakni (anyag+munkadíj 25-30e).
Felraktam magas állványra, tekergetem ilyen felfordított állapotban, de sehogy se kapja el. És sajnos azt se értem, hogy ennek mi köze ahhoz, hogy vd 40-nel kell kezelni. Mert hiába öreg bringa, magát a kormányt simán ki tudtam lazítani a váz csövéből, mozog benne simán fel-alá, látszik alul-felül a két csapágy gyűrű. Tehát bent, a csapággyal van gond. Google-on is próbáltam tanulni, talán ez volt a legérthetőbb leírás, de még így sem látom át. Tudnátok segíteni, hogy tényleg csak ilyen véletlenszerű megoldás van-e, vagy csak elhajtott a szerelő, mert nem volt kedve bajlódni vele? Nagy kár lenne, ha ennyivel így elrontottam volna. Viszont így most zavaróan hangos lett menet közben, másrészt mondta a szerelő, hogy így ne nagyon járjak vele. Köszönöm.
[ Szerkesztve ]
Andris
-
spati3
csendes tag
válasz parandroid #218313 üzenetére
A Dechatlonban jelenleg az rc120 van hasonló árba ami carbon villás és MICROSHIFT 8 váltóval de abszolút nem ismerem, a súlya pedig 11.25kg az M es méret.
A másik az rc500as de 80 ezerrel többe kerül viszont azon már shimano sora van és csak 9kg a bringa. -
jjeahh
nagyúr
válasz csemege86 #218322 üzenetére
Ha nem látom, nem tudhatom pontosan mi a gond, de ha ahead, akkor nekem úgy tűnik, hogy a dió elmozdult a villanyakban. Ha ez a gond, csak venni kell egy újat olcsón, a régit kiütni lefelé, az újat meg beütni a helyére.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
-
csemege86
tag
válasz Dark Archon #218327 üzenetére
Jah, ezen ne múljon Itt van felülről, oldalról, és kb alulról. Ez a kis felső csavar lötyög fel le, jobbra-balra. Alul, a keréknél teljesen zárt a váz, nem tudnék kiütögetni belőle semmit.
[kép] [kép] [kép][ Szerkesztve ]
Andris
-
-FLY->
őstag
Shimano TY301, 48-38-28, 170 mm hajtást mire lenne már érdemes lecserélnem? Mondjuk úgy 40k-ig van jobb minőségű? Fitness bringáról van szó.
[ Szerkesztve ]
-
andrisbandi
őstag
válasz csemege86 #218326 üzenetére
Nem tudom ez érdemi segítség e?
quill stem
How to Replace a Bicycle Stem - Quill Stemsbedugós kormányszár
【Rainych】 Nyanpasu _ https://www.youtube.com/watch?v=awWVru0nwMY
-
Jancsi
aktív tag
válasz csemege86 #218326 üzenetére
Ez a hagyományos menetes kormányszár [link] az alján a dióval. Az eshetett le a csavar végéről.
Váz, első kerék láb közzé vesz, kormányra rámarkol, jobbra balra forgatva ki lehet húzni a kormányszárat teljesen a villanyakból. (ha 30 éve benne van akkor lehet kell hozzá némi erő) Kiveszed a kormányszárból a csavart és a villanyakban rákapatod a diót. Kiemeled, letekered, összerakod, visszadugod a nyakba, beállítod középre, felül meghúzod a csavart és kész. -
senior tag
válasz csemege86 #218326 üzenetére
Szerintem ki kéne venni belőle az első villát, és utána ki kéne esni, nem a diónak, hanem a kormány ék-nek.
Szerintem csak elhajtott, nem volt kedve dolgozni, ha meg megadod a 30ezret, akkor megoldja 20perc alatt...Szerintem neked a alsó része esett le a kormányszárról...
ha ez elesett akkor az magától nem fog rákapni , az biztos, és tényleg ne használd így ,mert elforghat a kormány jobbra -balra................IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
senior tag
Na mindenki rákapott a témára.... ti nem a Girot nézitek, hanem itt lebzseltek....
.............IHB-MBM............. Let's Go MAVS!
-
addikt
Használ valaki NW Breeze 2 széldzsekit? Megéri az árát, vagy jó a Decathlonos Van Rysel is? Köszi!
csemege86: a megoldás adott már, úgy látom
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
ZolkoW
őstag
válasz Jancsi #218286 üzenetére
ezt a karbantartásigényt még nem hallottam, pedig eddig 4 Habverőm volt, amiből 3 pár az használtan jött
Nem, nem koptattam el mind, egyiket elajándékoztam, meg egy másik szinte új volt, amikor megvettem. De egy imbusz, meg egy 8-as csőkulcs elég a szétszedésükhöz, eddig egyszer zsíroztam újra őket, ezt nem nevezném karbantartásigényesnek.
Amiben kimondottan jók, az nem a kényelem, hanem a sártűrés, és hogy helyből könnyűek.
Sárban azért ég és föld az 520-ashoz képest. Ha ez szempont, és Shimanót választasz, én néznék feljebbi poncon is, mert az 520-asban "elég sok az anyag", ami gátolja a sár áthaladását, de szerintem egyik sem lesz olyan, mint egy habverő, ami lényegében drót meg tengely..Basszusműhely helyett: https://www.facebook.com/profile.php?id=61555669762786
-
senior tag
-
Lacerta
aktív tag
válasz csemege86 #218322 üzenetére
- Csavart kilazítod, hogy a csavarfej kiálljon ( ez megvan ).
- Ha a kormány fölfelé húzva nem jön ki, akkor fa-, vagy gumikalapáccsal megütöd a csavarfejet. Ha egyik sincs, akkor egy fadarabon keresztül bármi nehézzel.
- Az ék szétcsúszik, a kormánycső beesik. Innentől szabadon mozog, kihúzod. Ha nem esik be, akkor ütsz még rajta.Ha leesik a dió, akkor kijön a kormánycső. És ki tudod szedni a diót is. Tehát még nem esett le.
-
csemege86
tag
válasz vallas #218335 üzenetére
218332 andrisbandi
218333 Jancsi
218335 vallasKöszi. Ehhez a kimozgatáshoz a kormányrudat szorító nagy külső anyát is ki kell lazítani, vagy anélkül is jönnie kéne? Csak mert azokat kilazítva egy pár centire simán kijebb jön a kormányrúd, a menetes rész végéig. És szépen mozog végig a vázcsőben. Vagy benézek valamit? Esetleg még a legalsó köríves "gallért" is ki kéne mozgatnom?
[ Szerkesztve ]
Andris
-
Jancsi
aktív tag
válasz csemege86 #218340 üzenetére
Azok nélkül is ki kellene jönnie. Néha a felső anya miatt megszorul és könnyebb, ha azt letekered.
Az a menetes cső a villának a nyaka. Amit szétbontottál most az a kormánycsapágy. Az van a váz és a villa között, azon forog. Azt összeszerelés után majd újra be kell állítani.#218337ZolkoW
Lehet csak azért dobálta be a google azokat a videókat, hogy néztem a pedálokat és a tartalék alkatrészeket hozzájuk. Ezekhez mindent is kapni.
Ilyen rendszerű a régi Bikepositive pedálom is. Ezzel nem volt gondom, csak mindig legyen tele zsírral.
Ha Shimano lesz akkor szinte biztos, hogy XT. A másik versenyző még a keretes habverő. A keret ellenére sincsenek rossz súlyban.[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
-
sebgutkopf
őstag
válasz Hasaggymeg #218296 üzenetére
Tök jó, hogy egy kicsit ilyen oldalról is megpiszkáltuk ez az spd témát. Mindig csak arról van szó, hogy jól lehet vele tekerni, meg újonnan félünk az eséstől miatta. Az ilyen mélységi tapasztalatokról pedig mindenki olyan mélyen hallgatott.
Most meg csak előjönnek a tapasztalatok, egyéni érzések, ami szintén hasonló irányokat mutatnak. -
sherlock82
senior tag
Találkoztam a vasárnap füreden egy biciklista lánnyal van esetleg valami forum ahol esetleg utána lehet járni, hogy hogy ki ő?
Szeretnék hasonló felszerelést venni mint amit ő használt..Iphone 8, Adidas ultraboost 22, Casio G-Shock GBD-200-9ER
-
jjeahh
nagyúr
válasz sherlock82 #218346 üzenetére
Sherlock nyomoz
#218344 sebgutkopf: nekem fogalmam sem volt, hogy spd miatt zsibbad a vádlim . De szerintem nagyon hasznos infó, hogy lejtő orientáltak jobb, ha picit hátrébb tolják a stoplit, sokat mászó xc-seknek meg jobb ha előbbre van tolva.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
addikt
válasz sherlock82 #218346 üzenetére
Társkereső?
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
Toobee
veterán
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz sherlock82 #218346 üzenetére
Ez a hozzászólás amilyen izgalmasan kezdődött olyan lapos lett a vége... hasonló felszerelést venni?! Hacsak nem ez a fedősztori.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
Új hozzászólás Aktív témák
- Turbo Racing 1:76 RC DRIFT C64 Giroszkópos távirányítós autó
- FREEWELL 8/16/32/64 ND/PL szűrőkészlet - DJI Mavic 3 drónhoz
- Garmin Edge Explore 2 Kerékpár Computer, Bontatlan, Új, 0 Perces, 1 Év Garancia, Házhozszállítás
- DJI Mavic Mini Fly More Combo
- Insportline Airbike Pro 2022 otthoni / edzőtermi szobakerékpár (air bike)