-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Piftuka
veterán
válasz -=RelakS=- #287017 üzenetére
"Bukója nincs, de azért egy tévét szállít a kormányon "
A felvételt elnézve nem sok kerékpáros visel sisakot.
Ám van ott még érdekesség pár másodperccel korábban is... a szőke nő, amelyik "tökön-paszulyon" keresztül vág át a kereszteződésen úti célja felé..."Aquila non captat muscas."
-
Piftuka
veterán
válasz zsocy #287023 üzenetére
"Egyébként ne aggódj ezen a szállításon sokat, én évek óta viszem a bringákat hátul is és a tetőn is egy Dusteren[..]"
Ennél a módszernél nem kell attól tartani, hogy a hátsó kerék által felhordott, hátra vágott kövek nekiütődnek a bringának?
(Mondjuk ha jól sejtem a tetőcsomagtartón pedig a szállítás után a vázon szétkenődött rovarokat kell letörölgetni a bringáról...)"Aquila non captat muscas."
-
mauimagic
aktív tag
válasz gordonfreemN #287096 üzenetére
Az első az Syncros és csak a Fox 34 SC-re jó.
A nyereg alatti a k2-ből van, de szerintem mindenhol lehet kapni nyeregpálcára rögzíthetőt.
A támvillákra meg a legegyszerűbb hajlítható filléres cucc, kötegelőkkel lehet rögzíteni.Ezek sártól védenek valamennyire, ha portól szeretnél mindent megvédeni a bringán, akkor nem a MTB a te szakágad...
A hegyen por és sár van, a hegyikerékpár erre van kitalálva.
-
jjeahh
nagyúr
Ha jól gondolom ezután a Shimano trekking, mtb hajtások:
Tourney, Altus, Acera = Essa
Alivio, 10 sebességes Deore = Cues, de itt van átfedés a 11 sebességes Deore-vel és XT-vel is
És komolyabb mtb vonalon marad a 12 sebességes Deore, SLX, XT, XTRHa az Essa ára bemegy a Cues alá, akkor szerintem ez így fasza, nekem egy dolog nem tetszik az egészben: hogy a Cues rendszerben a Linkglide bezavar az összevissza kompatibilitásnak, azóta sem teljesen értem, melyik Hyperglide alkatrészekkel kompatibilis.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
nemeth989
senior tag
válasz fattyu #287098 üzenetére
Szerintem szépen lassan, ahogy a deca halad előre, ezt se nagyon lehet kijelenteni. Az új VR szériája world tour-ban úgy tűnik az eddigi teljesítmény alapján elégge bevált. Simán bevállalnék egy új RCR-t vagy NCR-t. Rockrider széria se tűnik már annyira lesajnáltnak.
[ Szerkesztve ]
RideMyStyle "LoveMyWilier"
-
arcitec
addikt
válasz Piftuka #287102 üzenetére
"Ennél a módszernél nem kell attól tartani, hogy a hátsó kerék által felhordott, hátra vágott kövek nekiütődnek a bringának?"
Már bocsi, de ez honnan jött? Egyetlen kőfelverődés sincs az autóm hátulján úgy amúgy, bringahordó nélkül sem... U.I: Kavicsosban meg nem kell rodeózni![ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz fattyu #287098 üzenetére
Nem akarok megint Cannondale ellenesnek tűnni, de a mai újabb Decathlonos bringák szvsz teljesen egy ligába vehető bármelyik másik márka azonos kategóriájú modelljével, pl.: [link] [link] . A linkelt xc-n ha letakarnád a Rockrider logót, szerinted nem illene be kb. bármelyik nagy név kínálatába? Az újabb gravelek, outik szintén jól néznek ki, ha valaki képes elfogadni a rajta lévő "áruházi" feliratot.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz nepszter1 #287080 üzenetére
Az a lényeg hogy neked tetszen, szivesen ülj fel rá, jó legyen a méret.
(persze felszereltség is stb,)
nyilávn nem rossz a cannondale,szokták dicsérni,de nem hinném hogy a többi nagy márkától jobb lenne, ez csak egy kialakult mitosz,mégiscsak alu váz, olyan nagy csodák itt azért nincsennek (ja és tudom,a pr-jük is sok helyen azt sugallja hogy a "legjobb " aluváz") amit már cáfoltak is meg, olcsóbban itthon szerintem kapsz jobb felszereltségű más márkás alu országutit,azt nézném legalább ki is tudnád próbálni[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz arcitec #287108 üzenetére
Szerintem arra gondolhatott, hogy bár visszafelé, az autó haladási irányába, annak hátuljára nem, de oda hátrébb már, ahol a bringa van függesztve akár pattanhat fel kő amit a hátsó kerék feldob...persze a tapasztalat azt mutatja, hogy ez sem jellemző, ahhoz szerintem túl közel van a kerékpár az autóhoz.
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Speedy007
őstag
válasz jjeahh #287106 üzenetére
Ha jól tudom lánc tök mindegy bármelyik 11 sebességes jó hozzá illetve az első hajtómű is gondolom abból hogy a Deore M5130 szériához már alapból nem javasol shimano első hajtóművet lánc tányért se. váltó a kazetta illetve a váltókarnak kell lennie Linkglide-nak azon belül bárhogy kombinálhatod
-
jjeahh
nagyúr
válasz Speedy007 #287112 üzenetére
Nem más a lánc is? Jó lenne egy korrekt összefoglaló táblázat, amit a jövőben visszakeresve bárki megtalál. Érdekes, hogy ránézésre, első blikkre ez is jobb minőségű cuccnak tűnik, mint a sokkal drágább Sram SX és látszólag vége a Tourney féle ultra gagyiságoknak. Az ára remélhetőleg mégis nagyon alacsony lesz (plíz senki ne a kezdőárból induljon ki megint), a Cues és a 10, 11 sebességes Deore ára is a béka segge alatt van már bike-discounton, az Essa még olcsóbb kell, hogy legyen.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Ringman
nagyúr
válasz jjeahh #287113 üzenetére
outiról nincs hír?
pl. marad-e a tiagra, v 105 alatt minden "cues" lesz?
ha a fvk-ok kompatibilisek lennének a cues váltókkal, akkor gyak. nincs is szükség grx-re az alsó kategóriában, alacsony áttéteket szállítják a trekking/mtb sorok.így maradna az 105/grx6××; ultegra/grx8××, dura ace/[semmi] a sram apex/rival/force/red ellenében.
esetleg megtartják a tiagrát, de 11 sebiben -
flash-
veterán
válasz Nutra #287092 üzenetére
régóta gondolkodok már hogy nekem is kéne outira valami nappali fény előre. (leginkább villogó az üzemidő miatt)
de itt jön az hogy milyet? ez tetszetős áron van, 30 lumenes módja villogva 9.5 óra, akkor heti 1x kéne nekem tölteni,de ez ér valamit? mi az a lumen szám ami villogva nem gyilkolja le az autósokat, mégis azért időbe észrevesznek vele? (pl pár százról hogy ne kezdjen bele egy előzésbe a szemből jövö autó?) világítós módot nem is használnék, nem fogom naponta töltögetni
szokott lenni fehér fénnyel a nebula is néha akciósan ,az 400 lumenes, vagy ez amit linkeltél jobb mert előre vetit kicsit?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
Speedy007
őstag
válasz jjeahh #287113 üzenetére
Én is németektől szedtem össze a cuccokat Cues-hoz, annyi jó még hogy a kerékagyak már ipari csapágyasak golyó kosaras helyett FH-QC400-HM és a HB-QC400. CN-LG500 láncot javasol hozzá Shinamo de ha össze hasonlítod bármely 11 sebességes láncnak az adataival egyezni fog. De ha YT-n megnézel CUES építést ott se feltétlenül CN-LG500-al rakják össze. Külföldi topikokban és fórumokon van erről szó én is onnan veszem
Meg a gyártó is utal rá mivel a Cues U8000-s családhoz már ezt ajánlja CN-HG701-11 vélhetőleg a CN-LG500 az alacsony ára miatt ajánlja mivel az U6000-s szériáig megfizethető kategória az U8000-s már a Deore XT széria szint
[ Szerkesztve ]
-
Lacerta
aktív tag
válasz bulikavagyok #287068 üzenetére
Először én is augusztusban, akkor még a nyomvonal sem volt meg mindenhol.
Azért nem egységes, mert van, ahol rátették az erdészeti útra a nyomvonalat, és ott az erdészet meg a vadásztársaság is használja.
Azért nem gondolnám, hogy csak az alapréteg volt a vékony aszfalt, mert már rá voltak festve az útburkolati jelek is. Nem véletlen, hogy akkora botrány kerekedett aztán belőle, hogy rendesen megcsinálták, és meglepően gyorsan.Jaja, miskolci vagyok.
Egy 26" full merev ősmontit tekerek, keményre fújt gumikkal nem sokkal komfortosabb, mint egy outi, és tök jól tekerhető ez az út vele. -
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz jjeahh #287113 üzenetére
Ez a teljes kompatibilitási táblázat már egy egyre nehezebb feladat lesz, főleg olyan mely legalább a 2 nagy elefánt, Sram és Shimano közötti kompatibilitást is lefedi és mely esetleg összeszedi az eddigi tapasztalatokat is melyek tudjuk, hogy gyakran túlmennek azokon a konzervatív nézeteken amit a gyártók ajánlásai tükröznek...most ráadásul a Transmission, Cues meg ezzel az Essa-val melyek mellett bár a Sramnál már nem is annyira, de Shiminél szerintem még évekig futni fognak párhuzamosan mindenféle hajtás/váltással szerelt kerékpárok Tourneytől Alivioig, ember legyen a talpán aki ezt mind összefoglalja és felelősségteljesen ki is jelenti mi kompatibilis mivel.🤔
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
zsocy
őstag
válasz Piftuka #287102 üzenetére
Még sosem kapott követ hátul a szállítón a bringa, szerintem túl közel van az autó hátuljához hogy oda fel tudjon pattanni bármi. Mondjuk murvás úton nem is úgy megyek mintha egy wrc futamon lennék, de különösebben nem is vigyáztam még vele.
Hátul a montit szoktam vinni, a tetőn pedig a karbon országútit, még abban sem lett semmi kár a rovarok miatt. Biztos az aero kialakítás miatt lecsúsznak róla Simán lemosom a maradványokat. Kapott már el özönvízszerű eső is bringával a tetőn, attól sem lett semmi baja. Ha amúgy is odafigyelsz a bringa karbantartásra akkor az esővizet is kibírják. -
gordonfreemN
addikt
-
Ringman
nagyúr
válasz Hasaggymeg #287123 üzenetére
és akkor még ott vannak a nemhivatalos kompatibilitások (10 sebi tiagra/rx400-as váltó 11 sebességes karral és sorral, 12 sebi váltó 11 seb. karral) és diy megoldások, pl. grx váltóra xt kanalat rakva kezeli a 11-51-es sort.
-
RexpecT
addikt
-
-
jjeahh
nagyúr
válasz Hasaggymeg #287123 üzenetére
Igazából csak annyit kéne tenni, hogy valaki összerak egy laikus fejjel is könnyen átlátható táblázatot, hogy a hyperglide és linkglide között mi kompatibilis mivel. Valszeg már létezik is ilyen.
#287128 Speedy007: ebből ha jól értem, LG szettre mehet HG lánc is és mindkettő HG kazettatesttel kompatibilis, más átjárás nincs a két rendszer között (?). Tehát nem lehet HG+LG szettet összelegózni, de egy HG lánc még el fog futni az LG-n
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
dom1n0
senior tag
válasz Hasaggymeg #287097 üzenetére
Nagy blama lenne, ha következő sem lenne kábelmentes..
-
nagyúr
válasz Piftuka #287099 üzenetére
Igen, egy kicsit tényleg tájidegen a bringaút az erdő közepén. De szerintem sokkal jobban fog kinézni ha eltűnnek az építkezés nyomai.
Nincs tapasztalatom erről. Az elmúlt egy-két évben épültek csak ilyen bringautak Miskolc környékén, abból is csak az egyiket használom rendszeresen. Az egyelőre még hibátlan állapotú. De nincsenek illúzióim, szerintem senki nem fog foglalkozni az állagmegóvással.
Lacerta: "...mert már rá voltak festve az útburkolati jelek is" - na az komoly. Akkor örülhetünk, h végül rendesen megcsinálták.
Legközelebb szerintem én is montival megyek. Útközben láttam pár érdekesnek tűnő leágazó utat, kicsit felfedezem majd környéket.[ Szerkesztve ]
-
Speedy007
őstag
válasz jjeahh #287133 üzenetére
HG lánc és LG rendszer meg talán az egy lánctányéros rendszer esetén (ami elég nagy sláger lett mostanában) elvileg "bármely" Narrow Wide lánc tányér (ennél az osztó körre kell figyelni pl 96 BCD illetve szimmetrikus vagy aszimmetrikus) vagy hajtómű. 2 sebességes rendszer esetén nem tudom nem találtam rá utalást hogy ott ragaszkodnak e a gyártói konfigurációhoz vagy ott is szabad az átjárás (de szerintem nem mivel az első váltó is LG szabvány így ott a lánctányéroknak is ahhoz való kellene lennie)
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #287106 üzenetére
Nem értem miért csináltak Essa családot. Úgy mutatták be a CUES-t, hogy a egyszerűsítik a palettát, hogy HG alatt nem kompatibilisek egymással a különböző sebességes alkatrészcsaládok. Ez CUES alatt meg is oldódott, mert 9-11 sebességig lehet csereberélni az alkatrészeket. Utána jött az XT 12 sebességes LinkGlide változata, az már nem vegyíthető a CUES-szal, mert abból nincs 12s. Lett LG Deore is, ami szintén 12s. Elvikeg ezek a LinkGlide cuccok nem kompatibilisek a HyperGlidedal, egyedül a HG 11 sebességes lánc, amit lehet használni hozzá.
Így most megint bonyolítják a dilgokat, mert ez az Essa megintcsak HG lesz és az elavult Tourney alkatrészekhez lesz jó, amit elvileg ki akarnak vonni a forgalomból. Utána meg jön hozzá pótalkatrész?
-
Fall-N
veterán
válasz Speedy007 #287112 üzenetére
Nem lehet variálni. Egyedül a HG 11 lánc, amit elvisz a LinkGlide, de közel sem optimális, azaz nem lesz tartós vele. Az első lánctányér abból a szempontból mindegy, hogyha csak 1x a rendszer akkor NarroWide kell, ami jó mindkettőhöz. Két tányérnál már LG lánctányér kell, nem jó a hagyományos. A fogaskoszorúnak a hátsó váltónak és a váltókarnak is mind LinkGlidenak kell lennie. A lánc sem árt ha az, mert teljesen másak a szemek kialakítása.
Patentszemmel nem tudom, hogyan áll a LinkGlide lánc, annyire nem néztem utána, de biztos nem jó a HG cuccokhoz való.
Outihoz biztos nem lesz LinkGlide, oda túl nehéz az egész.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz Fall-N #287137 üzenetére
Ha a Cuesnél is olcsóbb lesz, akkor én értem és jó ötletnek tartom. Inkább ezt tegyék olcsó crosstrekking, mtb bringákra, mint a régi Tourney, Altus-t, azoknál sokkal jobbnak tűnik. A Cues inkább Alivio, Deore, XT vonalon mozog és valszeg leginkább e-bikeokon lesz menő.
#287138 balintbaba: már nem tudom mikor lesz kapható, pedig valahol olvastam, de a román decathlon oldalán már fent van.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #287138 üzenetére
Úgy tudom, hogy előrendelhető a francia Decathlon honlapján. Viszont az ára már annyira nem baráti. Ha jól emlékszem, akkor ilyen 4000 EUR körüli áron kínálják (talán spanyol videót néztem róla automata angol fordítással ).
Szóval szerintem annyira nem egy jó ajánlat, mert ennyiért már Canyont is kapsz. -
RexpecT
addikt
-
RexpecT
addikt
válasz balintbaba #287138 üzenetére
Beneveztél már a Dividera?
-
Fall-N
veterán
válasz jjeahh #287140 üzenetére
Valahol érthető, hogy kell a CUES alá is valami, de túl bonyolítják a dolgokat. Ki kellett volna csak vonni az Alivio alatti alkatrészeket a forgalomból és olcsóbban adni a kiforrott Alivio 9s családot. Abból van 3x9 is trekking alá, meg 2x9, esetleg egy új integrált NarroWide 1x hajtóművet kiadtak volna, bár ahhoz jók a meglévők is.
-
balintbaba
tag
válasz RexpecT #287143 üzenetére
Én is számolok az értékvesztéssel, viszont Csokicsibesz és a te összehasonlításod sem teljesen fair.
Canyon, Rose egy postázós kerékpárgyártó, és a te Cannondale-ednél sem lenne olyan egyszerű egy garanciális ügyintézés, plusz elég nagy akcióban vetted. Dekába bármikor betolod a kerékpárt és egyből foglalkozni fognak veled.
Divide-ra még nem neveztem, testsúlytól függ nagyrészt, hogy megyek-e. Plusz parandroidnak is panaszkodtam hétfőn, hogy nagy melegben eléggé megfájdul a fejem nagyobb terhelésnél - nem tudom, hogy bírnám ezt több napig. Emlékszem BBD-n is 2-3 fájdalomcsillapítóval mentem végig.
[ Szerkesztve ]
-
Csokicsibesz
tag
válasz balintbaba #287146 üzenetére
Ha én jól értem a Decathlont, akkor ezek a felső kategóriás bringák (országúti és monti is) nincsenek csak úgy kiszórva a boltokba. Tehát ugyan úgy online kell megrendelned, annyi a különbség, hogy kérheted Decathlon áruházba és onnan viheted haza.
Amikor én a Tribant vettem ugyan ez volt, online leadtam a rendelést és el kellett érte menni.
Nyilván vissza tudom oda tolni bármikor, ám azt kétlem, hogyha mondjuk egy Manitou taggal van problémád, akkor a Budaörsi vagy a Dunakeszi Dekában nekiállnak tagot szerelni. -
balintbaba
tag
válasz Csokicsibesz #287147 üzenetére
Oké, de ez ugyanolyan, mintha bármilyen más felső kategóriás kerékpárt vennél egy márkaboltban/kiskerben, az valószínűleg ott sincs raktáron. Tagot, teleszkópot a legtöbb kerékpárszervizben ugyanúgy nem tudják megcsinálni, mint a Decathlonnál.
Én itt inkább arra gondoltam, hogy nem kell hosszú levelezésekbe belemenni, vagy telefonálgatni, postára járni, csomagolni. Attól függ ki milyen órabérben dolgozik, de ezeket beleszámítva elég gyorsan el tud tűnni a csomagküldős kerékpárgyártók előnye az ár tekintetében, ha valamilyen garis probléma van. Itt meg csak betolod, vegyék át, foglalkozzanak vele ők.
Én nem szeretném azt mondani, hogy az egyik jobb, mint a másik, de szerintem ezt is érdemes mérlegelni.
[ Szerkesztve ]
-
jjeahh
nagyúr
válasz RexpecT #287143 üzenetére
Igen, ez még mindíg ilyen. Engem nem zavar, mert nem adok el bringát, de sajnos a decás bringa árak emelkedtek, már nem biztos, hogy megéri onnan montit venni.
#287145 Fall-N: szerintem lehet úgy is tekinteni erre az egészre, hogy ezután nincs Tourney, Altus, Acera, van Essa. Ha így nézzük, egyszerűbb, mert egy modell kiváltja az összeset és ránézésre minőségibb, az első váltót is el lehet felejteni. Terepezni montira meg ott a szokásos Deore, SLX, XT, XTR. Kicsit még ezt is lehetne egyszerűsíteni, mert az SLX szinte fölöslegesnek tűnik, elég lenne Deore, XT, XTR is. Ha e-bikeod van, vagy valamiért extra strapabírót akarsz, akkor arra van a Cues. Szal dióhéjban annyi történt, hogy a Deore alatti modelleket mind kiváltotta egyetlen egy modell, az Essa. A Cues-el picit összezavartak engem is, de már kb. átlátom.
A nagyobbik Essa fogaskoszorú amúgy 11-13-15-18-22-27-35-45T, kicsit nem túl nagy az ugrás 35-ről 45-re?[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
őstag
válasz jjeahh #287140 üzenetére
a CUES az Altus (M2000), Acera (M3000), Alivio (M3100), Deore (M4100 / M5100) családok kiváltására szolgál MTB vonalon, az Acera (T3000), Alivio (T4000), Deore (T6000), XT (T8000) termékek kiváltására a trekking vonalon és valószínűleg Tiagra/Sora/Claris kiváltására az országúti vonalon, azaz minden meglévő 9-10-11 sebességes alkatrész családot kivált OEM szinten
aftermarketben ezek a termékek ezekkel a nevekkel 2028-ig elérhetőek lesznek, azaz lesz Altus hátsó váltó dobozban jövőre is a kisker polcain, csak a gyártók nem tudják a kerékpárra szerelni.
ha megnézitek a CUES cikkszámokat (mondjuk hátsó váltónál) akkor van 3/4/6/8000 széria a családon belül, azaz pont kijön az Altus/Acera/Alivio/Deore csereaz ESSA egyértelműen a CUES alá lett pozícionálva (8 sebességes, és NEM LinkGlide) ha valami, akkor a meglévő TX/TY/TZ szériák végét jelentheti
[ Szerkesztve ]
“The trouble with the world is that the stupid are cocksure and the intelligent are full of doubt.” - Bertrand Russell
Új hozzászólás Aktív témák
Állásajánlatok
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen