-
Fototrend
Vásárlási segédlet - Karbantartás - Egyéb hasznos dolgok
Mielőtt kérdeznél olvasd el a téma összefoglalót, vagy használd a keresőt
Új hozzászólás Aktív témák
-
Hasaggymeg
Topikgazda
válasz parandroid #286596 üzenetére
Kevés autóba fér be 2, 3 bringa, de van amelyikbe egy sem, pl.enyémbe. Jó esetben ez sem rosszabb egy slagos mosásnál, volt itt korábban vita is erről és 150km/h-val esőben hasító autó tetején sincs a bringa még a leggyengébb magasnyomásúval való mosáshoz sem hasonlítható víznyomásnak kitéve. Természetesen jobb lenne zárt dobozban szállítani, de hát nem mindenkinek adott ez a privilégium.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
chubby2o6
senior tag
válasz Hasaggymeg #286595 üzenetére
+1, ha Shimano, akkor optislick . Pontos, sima váltás, majd' másfél év használat után még nem kellett feszíteni sem a bowdenen.
-
addikt
Komoot navigáció Garmin 530-on teszt (a waxolást már úgyis unja mindenki)
Szóval, ezért jobb, mint a Garmin sajátja:
- az off course felesleges üzenet helyett mutatja, milyen távolságra és merre térhetek vissza a tervezett útvonal legközelebbi pontjára
- mindezt olyan színekkel, hogy nem folyik ki a szemem tekerés közben sem változó fényviszonyoknál
- azért látni, mennyi van hátra egy emelkedőből, legalábbis méterben, de persze nem egy ClimbProEzért nem jobb:
- nincs grade mező (support szerint egyszer majd lehet)
- ha másik képernyőn vagyok, nem szól, nem csipog, ha kanyarodni kéne (míg a Garmin igen)
- útvonal változtatáshoz kell a telefon Komoot alkalmazással
- bruttó átlagsebességgel számol, ami frusztráló (Stravára feltöltve látszik persze a mozgási átlag)Nem bántam meg az előfizetést azért, jobb nem eltévedni, mint a többi funkció. Meg aztán mérlegelhetem, melyiket használom, attól függően, hogy nagyjából ismerem-e az utat.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
mauimagic
aktív tag
válasz nepszter1 #286579 üzenetére
Ha kinnt élnék, akkor 100%, hogy eBay kleineinziegen vagymin néznék használtat.
Ha mindenképp a decás kell, akkor szerintem a Microshift nem gond, viszont nekem volt ilyesmi bringám, GRVL 520 és a felnik a legszarabbak, amiket láttam, szinte szerelhetetlen, alig megy fel rá külső, illetve a kormánycsapágy szabványon kívüli szar, hamar tönkremegy és csak a decában kapsz...ugyanazt a szart...
Ezenkívül értékvesztése az egyik legdurvább, így ha nincs rá 30-40% kedvezmény, akkor fel se merülne nálam. -
cobranco
csendes tag
Az osztrák többségű Dél-Tirol ma már Olaszország része. 100 év arra kevés volt, hogy az etnikai arányokat megváltoztassa, de az olasz vérfrissítés már ad egyfajta pikáns kettősséget az ide látogatóknak. A fantasztikus környezet párosulva az autentikus építészettel pedig csak nyomatékosítja a díszletet. Alpok túrabeszámoló filmes adaptációjának 6.-ik része megtekintésre jelentkezik.
Tartalom:
Utazóink pihenőnapot terveznek. Lehet ilyet a Dolomitokban?... nem igazán. Európa két dobogós kerékpárútja már reggel ott figyel a castingon ,vad sziklakanyonok, középkori várak, alpesi rétek úgy váltják egymást, mint pedáns gyerek az alsógatyáját. Mivel meglepetés ezúttal is lesz, kalandoraink továbbra sem unatkoznak…”
TransDolomitok 6.rész: "Napfény útja" 2021. /Italia/ 1440p
Útvonal: Kollman-Barbian-Klausen-Brixen-Fortezza-Mühlbach-Brunico-Valdaora-Toblach /Dobiacco/
Túrabeszámoló: http://cobranco.hu/turabeszamoloalp_21.html
Fotoalbum: https://www.facebook.com/media/set/?set=a.4704222796325741&type=3Túráim,videók itt: http://cobranco.hu/
-
jjeahh
nagyúr
Ha már mindenki szerel, én is szétkaptam a közép és kormánycsapágyat, váltógörgőket szintén. Ezzel valszeg megint vitát generálok, de szokásom szerint a középcsapágyról most is leszedtem a porvédőket, kimostam a régi trutyis zsírt és teletömtem friss zsírral. Tudom, zárt csapágyat "nem szabad" szétszedni, de szvsz ez nézőpont kérdése és csak azért nem javasolják, mert könnyen törhetnek-sérülhetnek a porvédők. Ugyanakkor ha az embernek van egy kis kézügyessége és van egy szett elhasznált tartalék középcsapágya donornak (ha eltörne a porvédő, a régiről át lehet tenni), akkor nyugodtan neki lehet állni és szerintem ajánlott is. Régen szezononként elhasználtam egy középcsapágyat, de amióta évente kétszer teletömöm zsírral, azóta nem kellett cserélnem, egyáltalán nem rág. Persze aki csak száraz időben teker, vagy tisztaságmániás, mint a topikgazdánk, annak a zsírozós rituálé nélkül is sokáig tarthat. De ha valaki gyakran teker sárban, szerintem a középcsapágy csak akkor lesz tartós, ha zsírozva van, karban van tartva. A pressfiteseket nem irigylem amúgy, fél év után (!) a középcsapágyamat kicsavarva másfél centis föld darabok, rögök hullottak ki a vázból . Ha nem tudnám rendszeresen kicsavarni, el sem tudom képzelni mi minden lenne már benne.
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
Kro
tag
válasz Dark Archon #286513 üzenetére
Igen, ettől félek én is kicsit, nem tudom mennyire stabil.
Ilyesmi nagy nyeregtáskákkal valakinek tapasztalat? [link]Amúgy ma megvolt a próbakör, hát elég más világ... A 2x11-es hajtás elég jól adagolható, bejövős. De sok élmény nem volt a mai bitang szélben, majdnem levitt a bringáról...
-
Lacerta
aktív tag
válasz jjeahh #286606 üzenetére
Teljesen igazad van, hogy szétszedted és kitakarítottad. Az élettartam kenés itt is csak azt jelenti, mint az automata váltóknál. Igaz, csak az ok-okozati összefüggés van fordítva.
A tömített csapágyat tök egyszerű szétszedni, és összerakni is.
A porvédősök azok, amik karbantarthatatlanok, főleg, amióta valami LEAN guru kitalálta a bepattintós porvédőt. Hogy a bőr hűlt volna rá. Abba frankón bemegy minden szutyok, de a porvédőt csak úgy veszed le, ha tönkreteszed. -
Speedy007
őstag
Én is csatlakozom a BBB BBS tárcsafék betétet használók elégedett táborába. Történt egy "kis baleset" a hülyeségem okán a fékkel, elvittem abba a szervízbe ahol vettem és át építettem hogy csinálják meg ott elmondtam mi bajom a fékekkel ők értetlenül álltak a történet hallatán a dolgok előtt. Első nézésre azt mondták hogy minden szépen be van állítva jól raktam össze a féket de rá néznek azért. Ma hívtak vissza hogy kész a bringa mehetek érte mikor elmentem érte felhívták rá a figyelmemet hogy az "etalonnak" számító SwissStop betétek és az SM-RT64 valamint a BR-MT410 trió nem jönnek ki jól egymással szerintük mert a rotor is meg a betétek is fényesednek ahelyett hogy össze kopnának. Szerintük ez elég gyakori hogy a "nem működik a kémia" de van mikor igen ilyen kombinációk esetén, így ajánlották a BBB BBS-53E (amit is eredetileg akartam venni csak a SwissStop lett helyette) javaslatukra nem mostam le a rotorokat féktisztítóval mert nem mindig válik be hanem azt javasolták 80/100-s papírral csiszoljam fel a rotorokat és úgy rakjam össze (biztonság kedvéért a betétekkel is így tettem). Az eleredő eső miatt nem bírtam jobban tesztelni de határozottan sokkal jobb a fék hatás és az érzet mint a SwissStop betétek esetén. Ha holnap esetleg holnap után száraz idő lesz jobban ki próbálom de az eddigiek elég ígéretesek.
[ Szerkesztve ]
-
flash-
veterán
27.5 vagy 29er való nekem?
elmondom mire kellene:
agyagos felkeményedett keréknyomok miatti vályús erdei utakon valo stabil haladás, lejtön is minél jobb stabilitás-minél biztonságosabb ride, ugyancsak ilyen utakon mint a fenti példa felfele gyorsabb haladás, túlsúly megint van sajna.
ezek nem szük trélek hanem normál szélességű erdei agyagos utak. ugratás sem cél.számomra melyik lenne hatékonyabb? 29er vagy 27.5 is bőven elég lenne? (nem strava komok megdöntése a cél, csak a fenti szempontok)
(most terepre cross trekking van 44-es smart sammal, de ilyen kemény agyagos keréknyomban menni vele kész örület, sodródok folyamatosan valamelyik oldalra, ha pedig kikormányozok belőle fel egyik keréknyom peremére, már kezd blokkolódni,szóval baromira észnél kell lennem...)
de errefelé az is vályatos ami nem keréknyomos, agyagot gondolom így kimossa a viz,stb,aztán felkeményedik..csodás..[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
ReFleXx
addikt
szombat delutan ota kuzdottem egy influenzaval vagy covid n-edik variansaval, (hoemelkedes 37.3C , arcüreg gyulladás, takony ezerrel, kis köhögés/torokfájás) hétfő/kedd volt a mély pont, de ma vegre mar majdnem teljesen jol ereztem magam. ti ilyenkor ha mar jobban erzitek magatokat akkor egyből onnan folytatjátok a bringázást mint ahol abba hagytátok? nem akarok visszaesni, de jön itt a hétvégi szép idő is és már nagyon mennék tekerni.
[ Szerkesztve ]
2020-as dakota közmondás: "Intel a csórók AMD-je"
-
Sleek
senior tag
Szerintetek ez milyen wax ? facebookos kép.
<OLYMPUS E-M10II VÁZ + EZ-M1442 II><Kross Level A2 Merida Scultura 300 ,Wilier GTR Team Rim Giant Xtc Slr 2 >
-
Lacerta
aktív tag
válasz ReFleXx #286616 üzenetére
Én épp összeraktam a bringát 2 hónap kényszerű kihagyás után, amikor jött a takony/köhögés. Azt gondoltam, kapja be. Úgyhogy beszedtem a gyógyszert, mentem tekerni. Vittem magammal a köptetőt,a nátrium-metamizolt meg a diklofenák tablettát.
Nem mondom, hogy nagyon fitt voltam, viszont a tüdőm, az elég jól feltisztult a végére.
Gyerekek, ezt SOHA ne próbáljátok ki otthon! -
-
Fall-N
veterán
-
Matska
senior tag
Sziasztok!
Feleségem öregecske KTM cross-trekking biciklijén megérett a gumi csere. Most egy 26x1.95-ös terep gumi van alatta, de szinte csak betonozunk. Aszfaltosabb irányba mennék el, szerintetek egy CONTINENTAL RIDE TOUR 26X1,75 méretű jó lehet alá?
https://www.flickr.com/photos/146088520@N03/
-
HEAHEA
tag
Nekem Topeak-től vannak váztáskáim, többek között egy, a nyereg mögé helyezhető Backloader . Az ilyen "kályhacsővek" hajlamosak többé-kevésbé megpakolva oldalra lifegni. Ezt a táskába való megfelelő bepakolással lehet csökkenteni, elsőként a nehezebb dolgokat tenni a belsejébe, vagy veszel egy ilyet: [Woho]
#286617Sleek: ez nem wax ! Itt az újabb példája a kerékpáripar hanyatlásának. Elég csak visszaolvasni a topikban a példákra: Cannondale karbon itt törik ,ott törik,... Garmin nem navigál, 200 alatt nem kapsz normális bringát, használtan csak ha szerencséd van... ...és már egy Deore-ban sem lehet bízni! Kap egy kis terhelést , egy kis emelkedőt és összexarja magát. Ezidáig a Deore egy jó belépőszint volt. Ezután ha valaki bringát akar venni XTR-nél alább nem adunk javaslatot![ Szerkesztve ]
-
Hasaggymeg
Topikgazda
Nem az ára a választóvonal hanem kompatibilisnek kell lennie, vagyis ugyanannyit kell húzni a váltókarnak...ugyanakkor ha már cserélni kell inkább felfelé lépkedünk, de minimum ugyanolyan szintűre cseréljük.
Szerk. ami a szétszedést illeti, meg lehet próbálni, de nem ajánlom, általában javíthatatlan, teflonos sprayel való befújáson, kis (általában értelmetlen, mert oda kosz nem nagyon jut be) tisztításon túl nem sokat lehet velük kezdeni.jjeahh...van story, lásd fentebb hogyan gyűjti a Deore a koszt, szerintem rossz konstrukció.
[ Szerkesztve ]
"Végy egy kerékpárt,nem fogod megbánni...feltéve ha életben maradsz."Samuel Langhorne Clemens link: https://cdn.rios.hu/dl/upc/2024-02/02/91209_d2j2gi0v6zwls7lx_1000006503.jpg
-
Weareus
addikt
Ride halasztva.
Fél éjjel mászkáltam, esett a szél és fújt az eső, verte a redőnyöket. Bejöttem egy kávét inni a melóhelyre, most várakozó állásponton vagyok. Elég vizesek az utak itt Mohácson és a kezem is meggubbadt 10 perc alatt, mire csak ide betekertem. Talán egy Fazekasboda-Pécsvárad-Vasas beleférhet.
Add már Uram a jó időt...
8-ig talán eldől, akar-e sütni a napocska...Soul of the mind, key to life's ether. Soul of the lost, withdrawn from its vessel. Let strength be granted, so the world might be mended. So the world might be mended.
-
mauimagic
aktív tag
válasz Hasaggymeg #286635 üzenetére
lásd fentebb hogyan gyűjti a Deore a koszt, szerintem rossz konstrukció.
Nem olvastam, de ha gyűjti a koszt, az jó, nem?
Mert így indokolttá teszi a minden bringázás utáni, kerékpár specifikus aloe verás tisztítószerrel való komplett hajtás zsírmentesítést majd láncszemenként újravakszolást, amit egyébként is megcsinála az ember.
A topikban utánaolvasva az jött le, hogy a ride - maintenance időarány akkor jó, ha minimum 1:1 -
HEAHEA
tag
válasz jjeahh #286632 üzenetére
Görgess visszább a képhez, amit Sleek töltött fel! A montimon nekem is Deore van. Árgus szemekkel figyelek rá. A csoporttagok nyugodtan waxolgassanak csak tovább! Én inkább széntablettával dörzsölöm be a láncot. Biztos ami biztos!
De még az is eszembe jutott, hogy felhasználói hiba, nem a Deore "sara"......Ricinus olajjal kenték be a láncot?[ Szerkesztve ]
-
Kro
tag
válasz Hasaggymeg #286635 üzenetére
Ringman válasza után felütöttem a kompatibilitási listáját a shiminek és sajna tényleg nem sok alternatívája van ennek a váltókarnak egyenes kormányoz. Nah sebaj, még végülis működik, ha beáll kap egy újat.
HEAHEA, Khelben köszi a táska tippeket, megnézegetem őket.
Most viszont pakolok és irány a Pilis, megjáratom a cannont, reméljük nem csukom össze a vázat.
-
Hasaggymeg
Topikgazda
-
addikt
Nem fogod elhinni, de ezzel is van tapasztalatom Én végigpróbáltam egy rakás táskát, mikor kezdtem a bringázást, mert azzal jártam (járok) melóba.
Ezek nem rosszak, kicsit ezek is billeghetnek oldalirányba, de könnyű a szerelésük. Csomagos túrához ilyesmit használok, EZT asszem. Nem akartam drágát, se túl nagyot, teljesen jó egyébként. A pakk méretének megfelelőre összetekerhető, tökre aero, nem zavaró. Arra kell figyelni, hogy olyat vegyél, ami elöl vékonyított. Bár, ha jól meg van tömve, akkor is hozzáérhet az ember combjának belső feléhez.
EZT is néztem egy ideig, de olyan mocskos drága, hogy végül nem vettem meg. Miután elhagytam egyszer az oldaltáskám (én hibám volt, nem rögzítettem jól), utána átálltam hátizsákra. De ezt csak melóba hordom, mivel ebben elfér egy 14" laptop. Viszont ahhoz képest, hogy sosem akartam bringán hátizsákot, meglepően kényelmes, és ez feltűnik, ha el akarom hagyni.
A lényeg, hogy a bringákon így nincs semmi extra sallang, és gyorsan átkonfigurálható.
[ Szerkesztve ]
Dark Archon | i5-12600KF - RTX 3070 | Canyon Endurace 7 | BF4: DarkArchonHUN
-
HEAHEA
tag
Amit írtam táskatípus (Topeak Backloader), meg amit linkeltél , meg a Woho stabilizátor, szerintem inkább bikepackinghoz jobbak. Nem tudom, hogy a gyorsan fel-, leszerelehetőség alatt mit értesz? Megállok, bemegyek a boltba, előtte lekapom a táskát? Pikk-pakk? Mennyi cuccot akarsz magaddal vinni magaddal?
-
Ringman
nagyúr
rockshock reba rl-nél mit jelent: Pressure level-nél az alábbi:
az egyik modellnél a "Pressure level Low speed to lock"
a másiknál a "2 position (Open / Lock)"[link]
az elsőt nem lehet lezárni? -
jjeahh
nagyúr
válasz Ringman #286645 üzenetére
Tudtommal lehet zárni azt is, csak egyel több funkciót kapsz. Nem teljesen értem hogy múködik, de asszem alacsonyabb nyomásra is beállíthatod felütés nélkül és lehet állítani, hogy a kispuklikon, apróbb egyenetlenségeken a rugóút elején mennyire legyen érzékeny (?). Majd a szakik megmondják a tutit, ha van valakinek ilyenje.
[ Szerkesztve ]
Fb: facebook.com/n.barni | Insta: instagram.com/n_barna/ | Strava: bit.ly/2HvMboG
-
flash-
veterán
válasz Maximum1 #286615 üzenetére
Ok hogy konnyebben atgurul az akadalyon, de stabilabb is a laza vagy a nehez terepen pl lefele?
Hát sajnos trekkingre ennel jobbat nem tudom lehet e, kb ez a max kopeny meret (44-622) ami befér, ilyen meretben nem tudom mi az ami jobb lenne terepre, egyaltalan van e olyan ami jobb 🤔 vagy csak szelesebb-nagyobb meretben🤨
Es vajon felfele meredek emelkedom ahol kb 5el megyek fel trekkinggel, 27. 5 nem lenne gyorsabb? Ugye ilyen sebessegnel mar szinte megall a kerek minden tekeres után tehat a gyorsulas talan jobban hasznosul, foleg mikor kiallva szenvedem fel magam 60as pedalfoedulattal. Vagy ebben az esetben se lenne hasznalhatobb a 27.5?
[ Szerkesztve ]
"Embrace our fellow man, no longer vilified"
-
gabro0
őstag
Ha érdekel valakit, néhány Santini cucc 50-60% akcióban megy a bikeinnen.
[ Szerkesztve ]
Új hozzászólás Aktív témák
- Gyönyörű/ Új állapotú Seiko Spirit SBTR029 Ice Blue Chronograph! Foxpost van!
- Kugoo G-Max 500W os Nagytestü elektromos Roller -Kedvezö Áron! 161 meg
- Armaf club de nuit intense szett
- Eladó Seiko Prospex SAVE THE OCEAN Padi Special Edition The Great Blue
- DJI Mini 3 Pro Intelligent Flight Battery akkumulátor
Állásajánlatok
Cég: Ozeki Kft.
Város: Debrecen
Cég: Promenade Publishing House Kft.
Város: Budapest